| 
  
 | 
.   | 
  
   RO  | 
  
  HU  | 
 
  
      
    ELIBERAREA CĂRȚII ELECTRONICE DE IDENTITATE PENTRU  
    PERSOANELE CU VÂRSTA ÎNTRE 14-18 ANI 
      | 
 
    
    
        
      Eliberarea cărții electronice de identitate pentru minorul care a împlinit  vârsta de 14 ani se realizează pe baza următoarelor documente, în  original: 
      
        - certificatul       de naştere, cu care se face dovada identităţii şi a cetăţeniei române;
 
        - actul       de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal,       document cu care se realizează şi dovada adresei de domiciliu; în cazul în       care părintele este cetăţean străin, dovada adresei de domiciliu se face       cu permisul de şedere permanentă;
 
        - certificatul       de căsătorie al părinţilor ori certificatul de divorţ însoţit de acordul       parental/ hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după       caz, în situaţia în care părinţii sunt divorţaţi;
 
        - documentul       cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.
 
       
      ATENȚIE:  PRIMA  CARTE ELECTRONICĂ ESTE GRATUITĂ ÎN LIMITA FONDURILOR ALOCATE PRIN P.N.N.R.! 
      IMPORTANT:  
      
        - În       cazul în care părintele nu poate prezenta certificatul/hotărârea       judecătorească de divorţ, dovada statutului civil şi a numelui, după caz, se       poate face cu certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiuni pe       care acesta le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de       identitate al minorului.
 
        - Atunci       când autoritatea părintească se exercită de ambii părinţi, cu domicilii       diferite, iar minorul locuieşte în mod statornic cu unul dintre aceştia,       cererea pentru eliberarea actului de identitate se semnează de către       părintele la care minorul are domiciliul, nefiind necesară şi semnătura       celuilalt părinte.
 
        - Atunci       când instanţa a hotărât ca locuinţa minorului să fie la unul dintre       părinţi, iar minorul locuieşte statornic la celălalt părinte, se solicită       declaraţia de consimţământ a părintelui la care instanţa a hotărât că are       locuinţa, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate       al minorului să fie înscris domiciliul la adresa la care acesta locuieşte       statornic.
 
       
      Declaraţia  poate fi dată: 
      
        
          - în        faţa personalului de la ghişeu;
 
          - în        fața personalului consular, iar în situaţiile în care părintele nu se        poate prezenta la ghişeu, declaraţia trebuie să fie autentificată la        misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se află;
 
          - la        notarul public român;
 
          - la        autorităţile străine competente, caz în care declaraţia va fi prezentată        tradusă şi legalizată potrivit normelor legale în vigoare.
 
         
       
      
      | 
 
 
  
 | 
 |