Pentru eliberarea certificatului, este  necesar ca solicitantul să se adreseze, personal sau prin împuternicit cu  procură specială ori împuternicire avocațială, Direcției Generale de  Evidență a Persoanelor Mureș cu sediul în mun. Târgu Mureș, str. Primăriei nr.  2, etaj 1, biroul 12.
      Cererea, potrivit anexei  nr. 1, va fi însoţită de următoarele documente:
      - actul de identitate în original;
      - procura specială în original şi, după caz,  traducerea acesteia în limba română, legalizată, de asemenea în original, în  situația în care documentul este autentificat de către autoritatea străină  competentă, dacă se solicită eliberarea certificatului prin împuternicit;
      - împuternicirea avocațială, dacă se solicită  eliberarea certificatului prin avocat, împuternicit de către titular sau de  către reprezentantul legal al acestuia, emisă cu respectarea prevederilor Legii  nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicată,  cu modificările şi completările ulterioare, şi Statutului profesiei de avocat,  adoptat prin Hotărârea Consiliului Uniunii Naţionale a Barourilor din România  nr. 64/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
      - actul de identitate al mandatarului în original,  dacă certificatul se solicită prin împuternicit sau avocat.