.

RO

HU

 

CONDIȚII ȘI DOCUMENTE NECESARE PENTRU

VIZA DE REȘEDINȚĂ

 

 

Cetăţenii români au dreptul să îşi stabilească sau să îşi schimbe, în mod liber, domiciliul ori reşedinţa, cu excepţia cazurilor expres prevăzute de lege.

Reşedinţa persoanei fizice este acolo unde declară că are locuinţa secundară, alta decât cea de domiciliu.

  • Persoana fizică care locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară este obligată să solicite înscrierea în actul de identitate a adresei de reședință.

Atenție: persoana care găzduieşte o altă persoană care nu are înscrisă în actul de identitate adresa la care locuiește efectiv, după trecerea termenului de 15 zile are obligaţia de a se prezenta împreună cu aceasta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul unde este situat imobilul, în vederea exprimării consimţământului de primire în spaţiu, făcând excepţie persoanele care locuiesc la o altă adresă decât cea de domiciliu în interesul serviciului sau în scop turistic.

ACTE NECESARE

Notă: extrasul de carte funciară trebuie să fie obţinut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii şi poate fi prezentat şi în format electronic.

În situaţia în care solicitantul nu este titularul dreptului de proprietate asupra imobilului, este necesară declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului, însoţită de actul de proprietate al acestuia care se consemnează pe cerere în prezenţa lucrătorului de evidenţă;

DECLARAŢIA DE PRIMIRE ÎN SPAŢIU A GĂZDUITORULUI  poate fi dată în ţară cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate în faţa:

  1. poliţistului de siguranţă publică;
  2. notarului public;
    ori, în străinătate, cu cel mult  6 luni înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate:
  3. la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate;
  4. la autorităţile străine competente (în acest caz, declaraţia de primire în spaţiu va fi prezentată tradusă, legalizată şi apostilată - unde este cazul).

Persoanele care dețin carte electronică de idenitate vor depune împreună cu cererea și documentele cu care face dovada reședinței și cartea electronică de identitate.


Documentele cu care se face dovada adresei de domiciliu - clic aici.