|    
   Modalități de contestare 
a deciziei autorității în cazul încălcării dreptului de acces la informațiile 
de interes public
   In 
cazul in care considerati ca dreptul dumneavoastra privind accesul la informatiile 
de interes public v-a fost incalcat puteti proceda astfel:  I.  
- Sa formulati o reclamatie administrativa ( M.1.; 
M.2.) in cel mult 30 de zile de la comunicarea refuzului 
explicit sau tacit al autoritatii. - M.1. 
- Model reclamatie administrativa - 1  - M.2. 
- Model reclamatie administrativa - 2 - Reclamatia 
trebuie adresata Presedintelui Consiliului judetean 
iar acesta este obligat ca in urma unei anchete administrative sa dea un raspuns 
in cel mult 15 zile de la inregistrarea reclamatiei. - 
Daca reclamatia este intemeiata raspunsul va contine 
informatiile de interes public solicitate initial si va mentiona sanctiunile disciplinare 
aplicate functionarului vinovat. Temei legal:   
      Art. 21 din Legea nr. 544/2001;        Art. 
32 - 34 din Normele metodologice. II.  
- Sa formulati o plângere la instantele 
judecatoresti in cazul unui raspuns nesatisfacator sau când nu se raspunde 
in termen. - Plângerea trebuie depusa la 
sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala 
domiciliaza persoana vatamata sau in a carei raza teritoriala se afla autoritatea 
publica impricinata. - Instanta 
poate obliga autoritatea sau institutia publica sa furnizeze informatiile solicitate 
si sa plateasca persoanei vatamate daune morale si/sau patrimoniale. - 
Hotarârea tribunalului poate fi atacata prin recurs la Curtea de Apel. Decizia 
Curtii de Apel este definitiva si irevocabila. - 
Atât actiunea depusa la prima instanta cât 
si recursul la Curtea de Apel se judeca in procedura de urgenta si sunt scutite 
de taxa de timbru. Temei legal:         
Art. 22 din Legea nr. 544/2001;        Art. 36 
din Normele metodologice.
    Informatiile 
au fost actualizate de: Daniel Ana, in data de 27.01.2012   |