|
R
E G U L A M E N T
de organizare si functionare al aparatului propriu
al Consiliului Judetean Mures
R E G U L A M E N T
de organizare si functionare al aparatului propriu al Consiliului
Judetean Mures
CAPITOLUL I
DISPOZITII GENERALE
Art.1 In conformitate cu prevederile art.122 din Constitutia României
si ale art.101 alin.1 din Legea nr.215/2001 privind administratia
publica locala, Consiliul Judetean Mures este autoritatea administratiei
publice judetene pentru coordonarea activitatii consiliilor locale,
comunale si orasenesti in vederea realizarii serviciilor publice
de interes judetean.
Art.2 Pentru indeplinirea atributiilor conferite de legislatia in
vigoare, Consiliul Judetean Mures organizeaza si asigura functionarea
unui aparat propriu de specialitate subordonat presedintelui acestuia.
Art.3 In functie de specificul atributiilor, aparatul propriu de
specialitate este organizat in directii, servicii si compartimente,
care asigura realizarea atributiilor autoritatii administratiei
publice judetene, stabilite prin lege si alte acte normative, precum
si cele ce decurg din propriile hotarâri. Structurile aparatului
propriu de specialitate au fiecare o competenta proprie, rezultata
fie direct din lege, fie din prezentul regulament, pe care o exercita
realizând acte administrative pregatitoare si operatiuni tehnico-materiale.
Ele nu au capacitatea decizionala si nici dreptul de a initia proiecte
de hotarâri, ci doar abilitatea legala de a fundamenta prin
rapoarte de specialitate, studii, referate etc., sub aspect legal,
formal, de eficienta si/sau eficacitate procesul decizional realizat
de Consiliul Judetean, Delegatia Permanenta, Presedintele Consiliului
Judetean si Secretarul General al judetului.
Art.4 Organigrama, statul de functii, numarul de personal din aparatul
propriu se aproba conform legii, la propunerea presedintelui, prin
hotarâre a Consiliului Judetean. Aparatul propriu al Consiliului
Judetean se organizeaza in directii, servicii si compartimente,
dupa cum urmeaza:
- Directia Juridica si Administratie Publica
- Directia Buget-Finante si Asistenta Economica
- Directia Administrativ, Gospodarire
- Serviciul Urbanism si Amenajarea Teritoriului
- Directia Tehnica Drumuri, Poduri Judetene si Investitii
- Serviciul Resurse Umane si Consilieri Presedinte
- Compartimentul de Audit Intern
Art.5 Presedintele Consiliului Judetean raspunde de buna functionare
a aparatului propriu de specialitate pe care il conduce si il controleaza.
Vicepresedintii si secretarul general al judetului asigura conducerea,
coordonarea si controlul activitatii desfasurate in cadrul structurilor
aparatului propriu de specialitate, in conformitate cu prevederile
Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Judetean
Mures si dispozitiile presedintelui acestuia.
Art.6 Conducerea directiilor de specialitate este asigurata prin
directorii executivi, care programeaza, organizeaza, coordoneaza
si controleaza activitatea personalului din subordine, conform prevederilor
organigramei si fisei postului si prezentului regulament. Directorii
executivi ai directiilor aparatului propriu de specialitate au obligatia
de a colabora intre ei, cu conducatorii serviciilor publice de interes
judetean de sub autoritatea Consiliului Judetean Mures, cu autoritatile
administratiei publice locale din judet, cu sefii serviciilor deconcentrate
ale ministerelor si celorlalte organe in scopul de a asigura indeplinirea
competentelor legale ce revin Consiliului Judetean Mures in conditiile
de legalitate, oportunitate si eficienta.
Art.7 Aparatul propriu de specialitate al Consiliului Judetean Mures,
cuprinde doua categorii de personal, dupa cum urmeaza:
a) functionari publici, carora le sunt aplicabile dispozitiile Legii
nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile
si completarile ulterioare, completate cu prevederile legislatiei
muncii;
b) personalul angajat cu contract individual de munca, care nu are
calitatea de functionar public si caruia ii sunt aplicabile exclusiv
prevederile legislatiei muncii.
Ambelor categorii de personal din aparatul propriu de specialitate,
li se vor aplica, in mod corespunzator, dispozitiile prezentului
regulament.
Art.8 In scopul organizarii aplicarii legii si a celorlalte acte
normative, aparatul propriu de specialitate al Consiliului Judetean,
indeplineste urmatoarele atributii generale:
a) punerea in aplicare a legilor si a celorlalte acte normative,
inclusiv a hotarârilor adoptate de Consiliul Judetean Mures
si a dispozitiilor emise de presedintele acestuia;
b) elaborarea proiectelor de acte normative si a altor reglementari
specifice autoritatii precum si asigurarea avizarii acestora;
c) elaborarea proiectelor, studiilor, programelor, prognozelor,
rapoartelor si altor documente pe care se fundamenteaza procesul
decizional din cadrul Consiliului Judetean;
d) acorda, la cererea autoritatilor administratiei publice locale
din judet, asistenta juridica, economica, tehnica si de alta natura;
e) exercita activitati de indrumare si control, conform prevederilor
legale in vigoare si in conditiile prezentului regulament;
f) realizeaza controlul si auditul public intern pentru autoritate
si institutiile subordonate;
g) realizeaza activitati, in conformitate cu strategia de informatizare
a administratiei publice;
h) indeplineste orice alte atributii ce decurg din legislatia in
vigoare, hotarârile Consiliului Judetean si dispozitiile emise
de presedinte;
i) raspunde in conditiile legii si ale prezentului regulament, pentru
intreaga activitate desfasurata.
Detalierea atributiilor pentru fiecare structura din cadrul aparatului
propriu al Consiliului Judetean, este redata in capitolul in capitolul
II al prezentului regulament, iar individualizarea atributiilor
pentru fiecare functionar public ori salariat, se regaseste in fisa
postului.
CAPITOLUL II
ATRIBUTIILE DIRECTIILOR, SERVICIILOR SI COMPARTIMENTELOR DIN STRUCTURA
APARATULUI PROPRIU DE SPECIALITATE
DIRECTIA JURIDICÃ SI ADMINISTRATIE
PUBLICA
Art.9. Directia Juridica si Administratie Publica
este compartimentul de specialitate al Consiliului Judetean care
asigura functionalitatea aparatului propriu si a Consiliului Judetean
si coordoneaza activitatea consiliilor locale cu privire la organizarea
si functionarea lor in cadrul si cu respectarea prevederilor legale.
Prin Serviciul juridic se reprezinta judetul si Consiliul Judetean
la instantele judecatoresti.
Art.10. In colaborare cu celelalte compartimente Directia Juridica
si Administratie Publica asigura pregatirea materialelor pentru
presedinte, Delegatia Permanenta, comisiile pe domenii de specialitate
si Consiliul Judetean.
Art.11. In scopul indeplinirii atributiilor ce-i revin potrivit
reglementarilor in vigoare, va colabora cu toate compartimentele
Consiliului Judetean, ale Prefecturii Judetului Mures, cu serviciile
descentralizate precum si cu departamentele de resort din cadrul
Ministerului Administratiei si Internelor si ale altor autoritati
si institutii publice centrale.
Art.12. Directia Juridica si Administratie Publica are urmatoarea
structura organizatorica:
A. Serviciul juridic si stare civila
B. Serviciul administratie publica si secretariat
SERVICIUL JURIDIC SI STARE CIVILÃ
Art.13. Serviciul juridic si stare civila are doua domenii de activitate
distincte si anume : activitatea cu specific juridic-contencios
si activitatea de stare civila.
13(1). Atributiile Serviciului cu specific juridic-contencios urmaresc
asigurarea legalitatii activitatii si actelor Consiliului judetean
si reprezentarea in fata instantelor judecatoresti a Consiliului
judetean si a consiliilor locale, la cerere. In acest scop:
1. Reprezinta Consiliul Judetean in relatiile cu instantele judecatoresti,
inclusiv in contencios administrativ;
2. Reprezinta la cerere, consiliile locale din judet in relatiile
cu instantele judecatoresti, intocmind in numele acestora actiuni
civile, cereri reconventionale, intâmpinari, apeluri, recursuri,
cereri de interventie in actiuni aflate la instantele judecatoresti,
etc., acordându-le asistenta juridica de specialitate in problemele
cu care se confrunta;
3. Acorda asistenta juridica de specialitate institutiilor aflate
sub autoritatea consiliului judetean, la cerere, le reprezinta in
fata instantelor judecatoresti, intocmind in numele acestora actiuni
judecatoresti, intâmpinari, apeluri, recursuri si alte acte
de procedura:
4. Acorda asistenta de specialitate personalului din aparatul propriu
al consiliului judetean, in indeplinirea sarcinilor de serviciu;
5. Participa la intocmirea de proiecte de legi, ordonante si hotarâri
de guvern si urmareste stadiul promovarii lor;
6. Analizeaza si formuleaza observatii la proiectele de acte normative;
7. Avizeaza proiecte de contracte economice si orice alte acte care
angajeaza raspunderea patrimoniala a consiliului judetean;
8. Se pronunta asupra legalitatii proiectelor de hotarâri
ce urmeaza a fi supuse aprobarii consiliului judetean;
9. Reprezinta Comisia judeteana pentru aplicarea Legii nr.112/1995
in relatiile cu instantele judecatoresti;
10. Tine evidenta dosarelor Comisiei judetene pentru aplicarea Legii
nr.112/1995;
11. Gestioneaza baza informatizata de date cuprinzând cererile
inaintate Comisiei judetene pentru aplicarea Legii nr.112/1995,
solutiile date de comisie si de instantele judecatoresti, in contestatiile
formulate de cetateni impotriva hotarârilor comisiei;
12. La solicitarea Comisiei judetene de aplicare a Legii nr.10/2001
sau la cererea cetatenilor, cerceteaza si elibereaza copii ale documentelor
referitoare la conditiile trecerii la stat a unor imobile precum
si plata despagubirilor acordate;
13. Elibereaza copii dupa actele aflate in dosarele Comisiei judetene
pentru aplicarea Legii nr.112/1995;
14. Ia masurile necesare pentru obtinerea titlurilor executorii
si sprijinirea executarii acestora;
15. Participa la comisiile de licitatii, la organizarea si desfasurarea
licitatiilor pentru achizitia de bunuri, servicii si lucrari pentru
consiliul judetean sau la institutiile aflate sub autoritatea acestora;
16. Intocmeste si inainteaza pentru promovare, note, referate, constatari
si proiecte de dispozitie si proiecte de hotarâri;
17. Analizeaza si intocmeste raspunsuri la cererile si sesizarile
cetatenilor, repartizate; Serviciului juridic si stare civila;
18. Asigura din partea aparatului propriu al consiliului judetean
un reprezentant la sedintele Comisiei pentru administratie publica
locala, juridica, apararea ordinii publice, respectarea drepturilor
si libertatilor cetatenilor, acesta având sarcina de a transmite
conducerii executive a consiliului judetean problemele dezbatute
in sedintele comisiei, obiectivele pe care acestea si le propune
pentru viitor, asigurând in acelasi timp, sprijin de specialitate
membrilor comisiei in activitatea desfasurata;
19. Efectueaza indosarierea actelor serviciului si predarea lor
la arhiva;
20. Tine evidenta litigiilor, a termenelor de judecata, precum si
a corespondentei repartizate;
21. Pastreaza si pune la dispozitia compartimentelor de specialitate
ale aparatului propriu al consiliului judetean, fondul de acte normative
existent in arhiva.
13(2). Atributiile Serviciului cu privire la activitatea
de stare civila sunt urmatoarele:
1. Elibereaza copii dupa actele normative nepublicate existente
in arhiva Serviciului juridic si stare civila;
2. Tine evidenta actelor normative publicate.
3. Efectueaza controlul si indrumarea cel putin o data pe an a activitatii
de stare civila desfasurata in cadrul consiliilor locale cu privire
la inregistrarea actelor si faptelor de stare civila, pastrarea,
gestionarea si eliberarea certificatelor de stare civila;
4. Analizeaza cauzele care au condus la intocmirea actelor de stare
civila cu erori si propune masuri pentru eliminarea acestora precum
si sesizarea de catre cei in drept a instantelor de judecata in
vederea anularii, rectificarii sau completarii actelor gresit intocmite;
5. Propune organizarea, anual a instruirii ofiterilor de stare civila,
asigurând materialele necesare instruirii;
6. Pastreaza registrele de stare civila, exemplarul II, timp de
100 de ani si asigura securitatea si conservarea acestora;
7. Tine evidenta registrelor de stare civila, exemplarul I, de la
primarii;
8. Efectueaza copierea registrelor de stare civila pierdute sau
distruse, partial sau total, dupa exemplarul existent;
9. Inscrie pe acte de stare civila, din registrele exemplarului
II, mentiunile referitoare la schimbarile intervenite in starea
civila a persoanei;
10. Elibereaza la cerere extrase pentru uzul organelor de stat din
registrele de stare civila, exemplarul II;
11. Stabileste si asigura necesarul de registre si certificate de
stare civila, le distribuie primariilor si tine evidenta lor;
12. Asigura tiparirea formularelor si imprimatelor auxiliare activitatii
de stare civila pentru primariile din judet, la cererea acestora,
contra cost precum si pentru serviciul de stare civila;
13. Propune sesizarea organelor de politie asupra eventualelor cazuri
de disparitie in alb a certificatelor de stare civila, participa
la distrugerea prin ardere a certificatelor anulate sau retrase,
precum si a cotoarelor de certificate folosite, transmite primariilor
pentru luare in evidenta disparitia in tara a unor certificate in
alb;
14. Propune presedintelui Consiliului Judetean aprobarea incuviintarii
casatoriei in cazul existentei unor impedimente rezultate din conditiile
de vârsta, rudenie fireasca;
15. Transmite codurile numerice personale precalculate la primariile
din teritoriu si verifica gestionarea, pastrarea si acordarea codului
numeric personal:
16. Tine evidenta cazurilor de retragere, renuntare sau acordarea
cetateniei române;
17. Efectueaza lucrari de registratura si arhivarea actelor de stare
civila;
18. Prezinta anual sau la solicitarea presedintelui Consiliului
Judetean informarea asupra activitatii desfasurate;
19. In temeiul imputernicirii presedintelui Consiliului Judetean,
participa la concursuri organizate pentru ocuparea posturilor vacante
in compartimentele de stare civila;
20. Asigura prezenta unui salariat al serviciului la predarea-preluarea
gestiunii de stare civila la schimbarea din functie a ofiterilor
de stare civila sau când din diferite motive ofiterul trebuie
inlocuit pe o perioada mai mare de 30 de zile;
21. Colaboreaza cu organele locale si judetene de politie, Directia
Judeteana de Sanatate Publica si Directia Generala Judeteana de
Statistica in asigurarea transmiterii operative a datelor necesare
intocmirii actelor de stare civila si darilor de seama statistice;
22. Colaboreaza cu organele instantelor de judecata ale Parchetului,
Arhivelor Nationale, Centrului Militar Judetean, Notarilor publici
precum si a altor organe prevazute de lege, in vederea solutionarii
unor probleme in regim de stare civila;
23. Colaboreaza cu Directia Judeteana pentru Protectia Drepturilor
Copilului pentru rezolvarea cazurilor de stabilire a identitatii
sau inregistrarea nasterii unor minori internati in institutii de
ocrotire;
24. Raspunde de legalitatea si oportunitatea datelor si operatiunilor
inscrise in documente prin dispozitia presedintelui Consiliului
Judetean constata si aplica sanctiuni contraventionale la regimul
actelor de stare civila;
25. Asigura asistenta de specialitate, la cerere, ofiterilor de
stare civila
SERVICIUL ADMINISTRATIE PUBLICÃ SI
SECRETARIAT
Art.14. Serviciul Administratie Publica si Secretariat
asigura coordonarea si indrumarea activitatii consiliilor locale
pentru aplicarea unitara a legilor, a actelor normative emise de
autoritatile publice centrale precum si a hotarârilor Consiliului
Judetean, in principal, in domeniul organizarii si functionarii
lor. In acest scop desfasoara activitati, precum:
1. Sprijina primariile si consiliilor locale in elaborarea si aplicarea
regulamentelor de organizare si functionare si, dupa caz, a statutelor
prevazute de lege;
2. Indruma si acorda asistenta de specialitate autoritatilor administratiei
publice locale si secretarilor unitatilor administrativ teritoriale
din judet in activitatea de pregatire si desfasurare a sedintelor
consiliilor locale, in elaborarea si adoptarea actelor normative
proprii, precum si in aplicarea acestora;
3. Indruma si sprijina consiliile locale in organizarea si desfasurarea
alegerilor generale si locale, a referendumului national sau local
si a adunarilor publice;
4. Verifica si indruma autoritatile administratiei publice locale
cu privire la activitatea de evidenta, circulatie si pastrare a
documentelor si face propuneri pentru reactualizarea nomenclatorului
arhivistic;
5. Organizeaza si participa in colaborare cu celelalte compartimente
de specialitate din aparatul propriu la instruirea primarilor, a
secretarilor unitatilor administrativ-teritoriale precum si a personalului
de specialitate;
6. Pregateste informari, rapoarte si alte materiale ce se supun
dezbaterii Consiliului Judetean, Delegatiei Permanente si Comisiilor
de specialitate din domeniul sau de activitate;
7. Asigura in colaborare cu Inspectoratul judetean de politie si
cu Grupul de pompieri "Horea", indrumarea de specialitate
a autoritatii administratiei publice locale cu privire la organizarea
pazei persoanelor, obiectivelor, bunurilor si valorilor conform
legii, a serviciilor publice de pompieri civili, precum si in organizarea
si desfasurarea concursurilor PSI;
8. Asigura organizarea, potrivit prevederilor legale a activitatilor
premergatoare desfasurarii licitatiei electronice privind atribuirea
contractului de achizitie publica pentru acordarea produselor lactate
si de panificatie pentru elevi si scolari;
9. Monitorizeaza activitatea legata de aplicarea O.U.G. nr. 96/2002
privind acordarea de produse lactate si de panificatie pentru elevi
si prescolari;
10. Indruma si sprijina primariile in activitatea de autoritate
tutelara;
11. Indruma si sprijina primariile in activitatea de asistenta sociala,
coordoneaza activitatea consiliilor locale pentru dezvoltarea strategiilor
in domeniul protectiei sociale in vederea prevenirii situatiilor
de marginalizare si excludere sociala a persoanelor aflate in nevoi;
12. Coordoneaza activitatea Secretariatului tehnic al Comisiei Judetene
Anti-saracie si Promovare a Incluziunii Sociale si monitorizeaza
implementarea Planului Judetean Anti-saracie;
13. Colaboreaza cu Directia Judeteana de Asistenta Sociala, D.G.P.D.C.,
Directia pentru Dialog, Familie si Solidaritate Sociala si alte
institutii sau organizatii ce desfasoara activitati in domeniul
social pentru solutionarea impreuna cu autoritatile administratiei
publice locale a problemelor ridicate de persoanele aflate in nevoi;
14. Reprezinta Consiliul Judetean Mures in relatia cu organizatiile
neguvernamentale si promoveaza parteneriatul administratiei publice
cu acestea in atragerea de fonduri interne sau internationale pentru
derularea unor proiecte la nivelul judetean, vizând diferite
domenii de interes;
15. Participa la evaluarea si selectionarea asociatiilor si fundatiilor
române cu personalitate juridica, precum si a altor organizatii
neguvernamentale, fara scop lucrativ, care pot primi subventii de
la bugetul judetean pentru initierea si organizarea de programe
si proiecte culturale;
16. Realizeaza lucrarile de secretariat ale Comisiei judetene pentru
analizarea proiectelor de steme ale judetului, municipiilor, oraselor
si comunelor;
17. Verifica, indruma si sprijina autoritatile administratiei publice
locale in activitatea de tiparire, completare si tinerea la zi a
registrului agricol de eliberare a certificatului de producator
agricol si de eliberare a certificatului de proprietate a animalelor;
18. Controleaza in colaborare cu Prefectura Judetului Mures, Inspectoratul
Judetean de Politie si Corpul Gardienilor Publici activitatea de
comercializare a produselor agroalimentare in piete si târguri
pe baza certificatului de producator prezentând anual informari
Consiliului Judetean referitor la aplicarea prevederilor H.G. nr.
661/2001 privind procedura de eliberare a certificatului de producator;
19. Intocmeste si tine evidenta centralizata a mormintelor si operelor
comemorative de razboi situate pe teritoriul judetului;
20. Indruma si sprijina in colaborare cu Asociatia Judeteana "Cultul
Eroilor", Asociatia Veteranilor de Razboi si autoritatile administratiei
publice locale in activitatea de protejare a mormintelor si operelor
comemorative de razboi de pe raza unitatilor administrativ-teritoriale
si in organizarea actiunilor de comemorare a eroilor neamului;
21. Asigura, potrivit prevederilor legale, formularele tipizate
necesare activitatii autoritatilor administratiei publice locale;
22. Asigura pregatirea si organizarea sedintelor Consiliului Judetean,
Delegatiei Permanente si Comisiei Consultative;
23. Asigura primirea si verificarea, sub aspect formal, a proiectelor
de hotarâre ce urmeaza a supuse dezbaterii comisiilor de specialitate
si Consiliului Judetean, pregateste si pune la dispozitia consilierilor
judeteni mapa cuprinzând materialele ce urmeaza a fi dezbatute
in sedinta, publicând ordinea de zi, data si locul de desfasurare;
24. Intocmeste graficul sedintelor comisiilor de specialitate;
25. Tine evidenta si intocmeste pontajul consilierilor judeteni
pentru fiecare sedinta (Consiliul Judetean, Delegatia Permanenta,
comisii de specialitate);
26. Asigura consemnarea dezbaterilor din cadrul sedintelor Consiliului
Judetean, Delegatiei Permanente si Comisiei Consultative, intocmind
procesele-verbale ale sedintelor; intocmeste dosarele de sedinta,
raspunde de ordonarea, pastrarea si arhivarea acestora;
27. Informeaza opinia publica asupra problemelor de interes public
care urmeaza sa fie dezbatute de Consiliul Judetean precum si asupra
proiectelor de acte normative, conform legii;
28. Primeste propunerile, sugestiile si opiniile persoanelor interesate
cu privire la proiectele de acte normative propuse;
29. Intocmeste minuta sedintelor publice;
30. Publica, pe site-ul propriu, proiectele de hotarâre ce
urmeaza a fi dezbatute in sedintele Consiliului Judetean, conform
legii;
31. Asigura aducerea la cunostinta publica a hotarârilor si
dispozitiilor de interes general;
32. Inregistreaza si conduce evidenta dispozitiilor presedintelui
si a hotarârilor Consiliului Judetean, asigura multiplicarea
acestora si le transmite, in termenul legal, autoritatilor si persoanelor
interesate;
33. Intocmeste proiecte de hotarâre ale Consiliului Judetean
si dispozitii ale presedintelui Consiliului Judetean, in domeniul
sau de activitate;
34. Asigura, la nivelul directiei, pastrarea, evidenta si conservarea
documentelor care contin informatii clasificate;
35. Asigura accesul la informatiile de interes public, comunicate
din oficiu sau la cerere, in conditiile legii;
36. Asigura primirea, evidenta si transmiterea spre rezolvare la
compartimentele de resort a petitiilor cetatenilor, precum si a
propunerilor formulate de acestia si ia masuri pentru expedierea,
in termenul legal, a raspunsurilor;
37. Asigura buna organizare si functionare a punctului de informare-documentare
pentru accesul publicului la informatiile de interes public;
38. Furnizeaza informatii asupra activitatii autoritatilor administratiei
publice locale;
39. Intocmeste raportul de activitate privind accesul la informatiile
de interes public, in conformitate cu prevederile legale;
40. Intocmeste raportul privind activitatea proprie de solutionare
a petitiilor si il supune dezbaterii Consiliului Judetean;
41. Organizeaza primirea in audienta a cetatenilor de catre presedinte,
vicepresedinti si secretarul judetului urmarind rezolvarea, in termen
legal, a problemelor ridicate, rezolva corespondenta repartizata;
42. Asigura activitatea de secretariat si protocol la cabinetul
presedintelui, vicepresedintilor si secretarului general al judetului;
43. Pregateste si asigura tiparirea si difuzarea Monitorului Oficial
al judetului, tehnoredacteaza si tipareste diverse lucrari la cererea
persoanelor fizice sau juridice;
44. Tine evidenta stampilelor, sigiliilor si parafelor;
45. Asigura pregatirea sedintelor Autoritatii teritoriale de ordine
publica si executa lucrarile de secretariat necesare;
46. Asigura ordonarea, conservarea si pastrarea fondului arhivistic,
in conformitate cu nomenclatorul aprobat, consultarea unor documente,
in conditiile legii, elibereaza adeverinte si copii dupa actele
aflate in pastrare;
47. Asigura primirea in arhiva Consiliului Judetean a dosarelor
constituite si tine evidenta acestora, conform Legii arhivelor;
48. Ia masuri ca documentele a caror termen de pastrare a expirat
si a fost aprobata selectionarea lor sa fie scoase din depozitul
de arhiva si predate centrelor de colectare a deseurilor;
49. Preda Directiei Judetene a Arhivelor Nationale documentele cu
termene "permanent" aflate in depozit, in conditiile legii
arhivelor;
50. Primeste, inregistreaza si expediaza corespondenta;
51. Gestioneaza timbrele necesare expedierii corespondentei prin
decontare la contabilitate;
52. Anual, efectueaza gruparea documentelor serviciului in unitati
arhivistice, potrivit nomenclatorului si le depune la arhiva pe
baza de proces-verbal;
53. Indeplineste orice alte atributii stabilite prin hotarâri
ale Consiliului Judetean si dispozitii ale presedintelui Consiliului
Judetean.
DIRECTIA BUGET FINANTE SI ASISTENTÃ
ECONOMICÃ
Art.15 Directia Buget-Finante si Asistenta Economica
este componenta aparatului propriu a consiliului judetean prin intermediul
careia se analizeaza si propun masuri pentru serviciile publice
subordonate in domeniile: buget, finante, organizare, contabilitate,
administrarea patrimoniului si informatizare, controleaza si ia
masuri in domeniul gestionarii patrimoniului public si privat al
serviciilor publice judetene, in activitatea de turism si de prestari
servicii, elaboreaza programe si prognoze de dezvoltare regionala
si locala, coordoneaza si sprijina consiliile locale in domeniile
mai sus enumerate.
Art.16 Activitatea Directiei Buget-Finante si Asistenta Economica
este condusa de un director executiv, se desfasoara sub directa
coordonare , indrumare si control a vicepresedintelui si are urmatoarea
structura functionala:
A. Serviciul Buget-Finante
B. Compartiment Contabilitate-Financiar
C. Compartiment pentru Informatizarea Administratiei Publice
D. Compartiment Patrimoniu
E. Serviciul Dezvoltare Regionala, Integrare Europeana si Programe
Prognoza
In indeplinirea atributiilor ce ii revin, directia colaboreaza cu
celelalte directii din cadrul aparatului propriu de specialitate,
cu institutiile si serviciile publice, precum si cu compartimentele
de specialitate ale autoriratilor administratiei publice centrale
si locale.
SERVICIUL BUGET-FINANTE
Art.17 Activitatea Serviciului Buget-Finante se
desfasoara in conformitate cu actele normative care reglementeaza
atributiile specifice, dupa cum urmeaza:
1. Coordoneaza si sprijina activitatea consiliilor locale privind
aplicarea legislatiei in domeniul bugetar financiar;
2. Coordoneaza si sprijina activitatea serviciilor si institutiilor
subordonate privind:
- aplicarea legislatiei in domeniul bugetar financiar;
- intocmirea si fundamentarea bugetelor acestora.
3. Coordoneaza, analizeaza si propune masuri in domeniul sau de
activitate pentru serviciile publice subordonate Consiliului Judetean;
4. Verifica si analizeaza proiectele bugetelor proprii ale institutiilor
subordonate;
5. Stabileste impreuna cu D.G.F.P. dimensionarea veniturilor proprii
ale bugetelor locale, nivelul cheltuielilor si stabileste echilibrul
bugetar necesar consiliilor locale, având la baza propunerile
unitatilor administrativ-teritoriale;
6. Elaboreaza normative de cheltuieli, care sa stea la baza determinarii
cuantumului de echilibrare a bugetelor locale;
7. Propune repartizarea, pe trimestre, pe consilii locale a sumelor
defalcate din impozitul pe venit si le supune aprobarii ;
8. Centralizeaza si arhiveaza situatiile privind monitorizarea finantarii
invatamântului preuniversitar de stat din judet;
9. Constituie baza de date privind veniturile si cheltuielile primariilor
din judet;
10. Propune repartizarea pe trimestre, pe consilii locale a sumelor
defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru:
- subventionarea energiei termice livrate populatiei;
- finantarea institutiilor de invatamânt preuniversitar de
stat, crese si centre locale de consultanta agricola;
11. Opereaza pe calculator programele proprii specifice domeniului
de activitate;
12. Intocmeste sinteze, rapoarte, informari din domeniul sau de
activitate solicitate de ministerele de resort ;
13. Intocmeste circularele pentru unitatile administrativ-teritoriale
din judet in vederea comunicarii sumelor aprobate la echilibrare
prin hotarâri ale Consiliului Judetean;
14. Efectueaza descarcarea de pe suport magnetic a bugetelor pe
programe si a detalierilor institutiilor subordonate. Realizeaza
analiza si modificarea acestora in vederea elaborarii hotarârii
de aprobare a bugetului Consiliului Judetean;
15. Calculeaza si stabileste sumele acordate cu titlu de salarii
pentru personalul neclerical din judetul Mures, urmareste incadrarea
in prevederile trimestriale si anuale;
16. Participa la sedintele comisiilor de specialitate ale Consiliului
Judetean, sustine proiectele de hotarâri spre avizare, prezinta
rapoarte, informari si alte materiale, la solicitarea consilierilor
si informeaza conducerea executiva despre acestea;
17. Centralizeaza solicitarile de acordare a ajutoarelor sociale,
evidentiaza impartirea pe localitati si urmareste incadrarea in
trimestrialitate;
18. Analizeaza modul de fundamentare a bugetelor centrelor de recuperare
si reabilitare a persoanelor cu handicap din judet, propune spre
aprobare repartizarea de sume defalcate din impozitul pe venit pentru
finantarea acestora;
19. Calculeaza necesarul de subventii la diferenta de pret la energia
termica livrata populatiei; evidentiaza impartirea sumelor acordate
cu titlu de subventii pe localitati si urmareste incadrarea in trimestrialitate;
20. Efectueaza confruntarea exactitatii datelor din executia de
la trezorerie cu evidenta proprie;
21. Analizeaza si avizeaza deschiderea de credite pentru ordonatorii
tertiari si activitatile proprii cu incadrarea in nivelul de cheltuieli
aprobat pe trimestre, capitole si articole;
22. Intocmeste si supune spre aprobare contul de executie a bugetului
de venituri si cheltuieli al Consiliului Judetean;
23. Supune spre aprobare utilizarea fondului propriu de rulment,
in situatia ivirii golurilor de venituri proprii, fata de bugetul
aprobat;
24. Analizeaza cu ordonatorii tertiari propunerile de virari de
credite intre capitolele si articolele aceluiasi capitol si le supune
spre aprobare;
25. Elaboreaza programe specifice domeniului de activitate la nivelul
judetului;
26. Analizeaza cererile ordonatorilor tertiari si necesitatile proprii
de fonduri bugetare si propune suplimentarea acestora din rezerva
bugetara;
27. Analizeaza veniturile proprii ce se realizeaza peste prevederile
bugetare si propune utilizarea acestora in functie de necesitatile
urgente;
28. Primeste, verifica, analizeaza si centralizeaza darile de seama
ale ordonatorilor tertiari si cele proprii, privind executia bugetului;
29. Analizeaza si propune spre aprobare solutionarea reclamatiilor
si sesizarilor din domeniul sau de activitate;
30. Intocmeste raportari statistice din domeniul sau de activitate;
31. Indeplineste alte atributii prevazute in actele normative in
vigoare, precum si hotarârile si dispozitiile organului judetean;
32. Efectueaza indosarierea actelor si predarea lor la arhiva.
COMPARTIMENTUL CONTABILITATE-FINANCIAR
Art.18 Activitatea Compartimentului Contabilitate-Financiar
se desfasoara in conformitate cu actele normative care reglementeaza
atributiile specifice, dupa cum urmeaza:
1. Coordoneaza si sprijina activitatea consiliilor locale privind
aplicarea legislatiei in domeniul financiar contabil;
2. Coordoneaza, analizeaza si propune masuri din domeniul sau de
activitate pentru serviciile publice subordonate direct Consiliului
Judetean;
3. Tine evidenta contabila sintetica si analitica pentru cheltuielile
efectuate in cadrul: aparatului propriu; Aparare Civila; Centrul
Militar Judetean precum si pe urmatoarele capitole bugetare:
- 57.02 invatamânt
- 59.02 cultura
- 63.02 servicii de dezvoltare publica
- 68.02 transport si comunicatii
- 72.02 alte actiuni
- 96.02 cheltuieli cu destinatie speciala
4. Tine evidenta analitica a veniturilor dupa natura lor;
5. Efectueaza deschiderile de credite pentru cheltuielile proprii;
6. Alimenteaza conturile pentru institutiile de cultura subventionate;
7. Urmareste incadrarea in prevederile bugetare aprobate a platilor
de casa;
8. Verifica referatele de necesitate depuse de servicile de specialitate
si serviciile publice subordonate si intocmeste comenzi in vederea
aprovizionarii;
9. Intocmeste ordinele de plata in vederea achitarii facturilor
si a altor obligatii;
10. Participa impreuna cu compartimentul administrativ si compartimentul
patrimoniu la inventarierea anuala a patrimoniului public si privat
propriu si al serviciilor publice subordonate si supune spre aprobare
rezultatele inventarierii;
11. Calculeaza drepturile de salarii si retinerile datorate pentru
personalul propriu;
12. Elibereaza adeverinte personalului propriiu cu privire la drepturile
de personal;
13. Efectueaza verificarea drepturilor de cheltuieli pentru deplasari
si detasari;
14. Intocmeste lunar balanta de verificare iar trimestrial si anual
darile de seama contabile;
15. Intocmeste lunar dari de seama statistice;
16. Achita drepturile personalului si efectueaza alte plati si decontari
in relatie cu banca;
17. Urmareste incasarea chiriilor si a cotei parti din cheltuielile
comune;
18. Urmareste incasarea debitelor conform prevederilor legale;
19. Tine evidenta contractelor cu diversi furnizori;
20. Conduce registrul de control financiar preventiv propriu;
21. Efectueaza operatiunile de incasari si plati prin caseria proprie;
22. Efectueaza decontarile prin trezorerie si celelalte banci;
23. Intocmeste documentatiile pentru licitatiile valutare in vederea
obtinerii de valuta pentru deplasarile in strainatate;
24. Gestioneaza si elibereaza biletele CFR pentru urmasii si ranitii
Revolutiei din Decembrie 1989, in conformitate cu instructiunile
Secretariatului de Stat pentru Revolutionari;
25. Achita ajutorul financiar primit de la Fundatia Fondul Libertatea;
26. Efectueaza controlul preventiv asupra cheltuielilor ce se realizeaza
din bugetul propriu al Consiliului Judetean, in afara celor din
domeniul salarizarii, investitiilor si reparatiilor;
27. Fundamenteaza si propune nivelul bugetului propriu de venituri
si cheltuieli, precum si modificari in trimestrialitate, virari
de credite si suplimentari de cheltuieli din rezerva bugetara;
28. Indeplineste alte atributii prevazute in actele normative in
vigoare, precum si in hotarârile si dispozitiile organului
judetean;
29. Opereaza pe calculator programele proprii specifice domeniului
de activitate;
30. Intocmeste sinteze, rapoarte, informari din domeniul sau de
activitate;
31. Analizeaza si supune spre aprobare solutionarea cererilor, reclamatiilor
si sesizarilor din domeniul sau de activitate;
32. Efectueaza indosarierea actelor si predarea lor la arhiva.
COMPARTIMENTUL PENTRU INFORMATIZAREA ADMINISTRATIEI
PUBLICE
Art.19 Compartimentul pentru Informatizarea Administratiei
Publice coordoneaza aplicarea Srategiei de informatizare a administratiei
publice locale din judetul Mures, sprijina consiliile locale si
unitatile subordonate Consiliului Judetean pentru aplicarea HG 1007/2001
privind aprobarea Strategiei Guvernului privind informatizarea administratiei
publice si adapteaza Strategia de informatizare a administratiei
publice locale la situatiile si necesitatile actuale, conform Strategiei
nationale de informatizare si implementare in ritm accelerat a societatii
informationale si a Programului de actiuni privind utilizarea pe
scara larga si dezvoltarea sectorului tehnologiilor informationale
in România.
Art.20 Desfasoara activitati pentru cresterea eficientei operationale
in cadrul organismelor administratiei publice centrale si locale,
asigurarea accesului la informatii prin tehnologii informationale
pentru utilizatorii finali ai serviciilor administratiei publice;
informatizarea serviciilor publice care au contact direct cu cetatenii
Art.21 Asigura aplicarea masurilor cuprinse in Legea 161/2003 si
HG 504/2003 pentru aprobarea Programului de aplicare a Legii nr.
161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in
exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul
de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, referitoare la
informatizarea unor activitati si a Legea 544/2001 privind liberul
acces la informatiile de interes public, HG 1007/2001 si ORDINUL
nr. 252/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind instruirea
si specializarea in domeniul informaticii a functionarilor publici
prevede modalitatea de desfasurare a procesului de instruire in
domeniul informaticii a personalului din cadrul autoritatilor si
institutiilor publice centrale si locale.
Art.22 Compartimentul pentru Informatizarea Administratiei Publice
este implicat in utilizarea site-urilor e-licitatie, e-statistica
si respectarea HG 1085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale
Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei
in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in
mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, referitoare
la implementarea Sistemului Electronic National
Art.23 Compartimentul pentru Informatizarea Administratiei Publice
1. Coordoneaza si sprijina activitatea consiliilor locale privind:
- informatizarea activitatii administratiei publice (municipii,
orase, comune)
- pregatirea personalului pentru operarea pe calculator;
- coordonarea activitati in reteaua Intranet
- elaborarea de programe specifice activitatii primariilor
- instalarea si intretinerea aplicatiilor elaborate in cadrul consiliului
judetean
- sprijinirea primariilor in achizitia de echipamente de calcul
2.Coordoneaza si sprijina activitatea institutiilor subordonate
privind:
- informatizarea activitatii acestora
- coordonarea activitati in reteaua Intranet
- instalarea si intretinerea aplicatiilor elaborate in cadrul consiliului
judetean
- sprijinirea in achizitia de echipamente de calcul
3. Elaboreaza in colaborare cu compartimentele Consiliului Judetean,
programul pentru lucrarile si activitatile ce se vor executa cu
ajutorul tehnicii de calcul si-l supune spre aprobare;
4. Colaboreaza cu institutiile specializate si cu consiliile locale
in elaborarea unor studii de informatizare a administratiei locale
si judetene;
5. Consulta legislatia pentru a fi aplicata in elaborarea aplicatiilor;
6. Urmareste legalitatea actiunilor intreprinse;
7. Elaboreaza integral sau participa la elaborarea, testarea si
exploatarea programelor si aplicatiilor pe tehnica de calcul din
dotare;
8. Initiaza proiecte de contracte pentru executarea lucrarilor -
prestari servicii - si urmareste realizarea lucrarilor la termenele
convenite - stabilite;
9. Urmareste organizarea si desfasurarea activitatii compartimentului,
a respectarii conditiilor de proiectare, implementare si exploatare
a programelor precum si a celor de intretinere, reparare a tehnicii
de calcul din dotare;
10. Verifica documentele primite spre prelucrare din punct de vedere
al continutului, calitatii datelor si al respectarii termenelor
de predare stabilite;
11. Prospecteaza piata pentru achizitionarea de tehnica de calcul
si consumabile;
12. Asigura accesul si securitatea datelor in reteaua Consiliului
Judetean si a retelei de INTRANET;
13. Asigura buna functionare a retelei de INTERNET;
14. Asigura accesul si securitatea datelor in retea - administrator
de retea;
15. Asigura protectia statiilor din retea la atacurile virusilor
informatici. In cazul infestarii cu virusi izoleaza, neutralizeaza
si gaseste solutii de curatire a statiei afectate;
16. Urmareste respectarea graficelor de actualizare ale bazelor
de date cu termene permanente de aducere la zi si realizeaza efectiv
actualizarea acestora;
- asigura protectia datelor pe server
- raspunde solicitarilor legate de activitatea TI ale institutiilor
centrale (Ministerul Administratiei si Internelor, Guvernul României,
ANFP etc)
17. Asigura furnizarea in format electronic si transmiterea de date
catre institutiile superioare in formatul cerut de catre acestea
si la termenele stabilite de catre acestea;
18. Asigura instruirea si coordonarea personalului propriu in vederea
insusirii cunostintelor necesare pentru introducerea - derularea
corecta a sistemelor (programelor) informatice proiectate; (HG 252/2003);
19. Stabileste ordinea de prelucrare a datelor, in concordanta cu
termenele de prelucrare a lucrarilor;
20. Colaboreaza cu unitatile specializate, in vederea proiectarii,
implementarii programelor informatice, precum si pentru intretinerea,
repararea si exploatarea tehnicii de calcul;
21. Face propuneri de dotare cu tehnicii de calcul, in functie de
volumul de activitate, de complexitate si termenele la care trebuie
realizate lucrarile;
22. Intocmeste bugetul pe programe pentru serviciul informatica
si consiliul judetean pe probleme de informatica;
23. Face propuneri si participa la concursurile organizate pentru
incadrarea personalului necesar serviciului informatica;
24. Intocmeste sinteze, rapoarte, informari solicitate de organele
centrale si judetene;
25. Indeplineste si alte atributii prevazute de actele normative
in vigoare, precum si hotarârile, deciziile si ordinele organelor
administratiei judetene.
Art.24 In strategia de modernizare a administratiei publice locale
in judetul Mures, Compartimentul pentru Informatizarea Administratiei
Publice are sarcina de a finaliza :
1. Legatura intranet si extranet cu primariile si institutiile subordonate
2. Elaborarea si intretinerea pagini de internet, portal conform
legislatiei in vigoare
3. Realizarea bazei de date alfa-numerice si geografice
4. Realizarea unui sistem integrat de securitate a sistemului informatic
5. Cursuri de instruire in domeniul informatic
COMPARTIMENTUL PATRIMONIU
Art.25 Compartimentul Patrimoniu urmareste cu
precadere problematica serviciilor publice la nivelul judetului,
interdependenta cu patrimoniul aferent, in vederea asigurarii conditiilor
optime de functionare si dezvoltare a acestora.
Compartimentul Patrimoniu indeplineste urmatoarele atributii:
25 (1) Coordoneaza si sprijina activitatea consiliilor locale privind:
1. Aplicarea legislatiei in domeniul agentilor economici si a serviciilor
publice;
2. Activitatea serviciilor publice din invatamânt, sanatate,
cultura, asistenta sociala s.a.;
3. Activitatea economica a agentilor economici de subordonare locala;
4. Activitatea de comert, târguri si oboare,
5. Activitatea de turism;
6. Infiintarea serviciilor publice de interes local;
7. Administrarea patrimoniului public si privat;
25 (2) Coordoneaza activitatea agentilor economici si serviciilor
publice de interes judetean:
1. Intocmeste regulamentele sau statutele de functionare, la infiintarea
acestora;
2. Analizeaza, fundamenteaza si supune spre aprobare si rectificare
propunerile facute de agenti economici si servicii publice privind
bugetul de venituri si cheltuieli;
3. Analizeaza periodic activitatea agentilor economici pe baza bilanturilor
si a altor situatii economice;
4. Sprijina agentii economici si serviciile publice in elaborarea
programelor de dezvoltare si de restructurare a acestora;
5. Elaboreaza documentatiile care se supun aprobarii Consiliului
Judetean cu privire la privatizarea societatilor comerciale in care
acesta este actionar unic;
6. Acorda sprijin reprezentantilor AGA la societati comerciale si
consiliului de administratie la regii autonome pentru elaborarea
si incheierea contractelor de performanta cu directorii agentilor
economici respectivi si analizeaza si urmareste indeplinirea obiectivelor
si criteriilor de performanta;
7. Elaboreaza contractele de management incheiate intre Consiliul
Judetean si directorii institutiilor de cultura subordonate, analizeaza
si urmareste indeplinirea programelor culturale minimale si a indicatorilor
culturali;
8. Elaboreaza programe privind dezvoltarea serviciilor publice;
9. Acorda asistenta comerciala la solicitarea agentilor economici;
10. Intocmeste calendarul anual al pietelor, târgurilor, oboarelor;
11. Elaboreaza programul de transport rutier, de persoane prin servicii
regulate, in trafic judetean si interjudetean pentru judetele limitrofe;
25 (3) Coordoneaza activitatea de turism la nivelul judetului:
1. Participa alaturi de reprezentantii Directiei Generale de Autorizare
si Control in Turism din cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor
si Turismului, la clasificarea structurilor de primire turistica;
2. Asigura omologarea, modificarea sau desfiintarea unor trasee
turistice montane judetene si pârtii de schi, prin intermediul
comisiei judetene pentru omologarea traseelor turistice montane;
3. Inventariaza principalele resurse turistice;
4. Administreaza registrele locale ale patrimoniului turistic;
5. Elaboreaza propuneri de dezvoltare a turismului, care stau la
baza programului anual de dezvoltare a turismului, coordonat la
nivel national Consiliul Consultativ al Turismului;
6. Urmareste activitatea turistica in asa fel incât agentii
economici cu activitate in domeniul turismului sa aiba acces la
resursele turistice, cu respectarea normelor de punere in valoare
si protectie a acestora;
7. Intocmeste sau verifica, dupa caz documentele necesare pentru
obtinerea certificatului de patrimoniu turistic si asigura transmiterea
datelor cuprinse in Registrul Local de Patrimoniu Turistic, Compartimentului
de Patrimoniu Turistic din Directia de Privatizare din cadrul Agentiei
Nationale de Turism in România, in vederea eliberarii de catre
aceasta a Certificatelor de Patrimoniu Turistic;
8. Coordoneaza si urmareste impreuna cu Serviciul de Dezvoltare
Regionala si Integrare Europeana si Programe Prognoze, modul de
realizare a unor programe ale Uniunii Europene in domeniul turismului;
25 (4) Coordoneaza activitatea de administrare a patrimoniului public
si privat la nivelul judetului:
1. Elaboreaza documentatia privind intrarea in patrimoniu si darea
in administrare a unor bunuri din domeniul public si privat al Judetului,
concesionarea sau inchirierea acestora, dupa caz;
2. Intocmeste contractele si actele aditionale pentru patrimoniul
administrat de consiliul judetean si urmareste derularea contractelor
si a rezilierii clauzelor din contracte,
3. Participa in comisiile de inventariere anuala si de valorificare
a bunurilor din patrimoniul administrat de Consiliul Judetean;
4. Analizeaza propunerile institutiilor subordonate privind scoaterea
din functiune a unor mijloace fixe, precum si casarea-declasarea
altor bunuri rezultate in urma inventarierii anuale; transmiterea
fara plata a unor bunuri din patrimoniul institutiilor subordonate
catre alte institutii publice si elaboreaza documentatiile de aprobare
in acest sens;
5. Incheie contracte, conventii pentru consumurile de utilitati
(gaz, energie electrica, apa, etc.);
25 (5) Alte atributii:
1. Participarea personalului din cadrul compartimentului ca reprezentanti
ai Consiliului Judetean in diverse asociatii care privesc dezvoltarea
economica a zonei montane si in diverse comisii legate de agricultura;
2. Opereaza pe calculator programe proprii, specifice domeniului
sau de activitate;
3. Intocmeste sinteze, rapoarte, informari din domeniul sau de activitate;
4. Analizeaza si supune spre aprobare solutionarea cererilor, reclamatiilor
si sesizarilor din domeniul sau de activitate;
5. Efectueaza indosarierea actelor si predarea lor la arhiva.
SERVICIUL DEZVOLTARE REGIONALÃ, INTEGRARE
EUROPEANÃ SI PROGRAME PROGNOZE
Art.26 In vederea asigurarii unei administratii
eficiente in domeniul afacerilor europene si a institutionalizarii
unui sistem coerent de lucru care sa asigure conceperea, promovarea
si administrarea programelor de dezvoltare economico-sociala ale
judetului in cadrul strategiilor de dezvoltare convenite, precum
si pentru a putea stabili si aplica masurile ce se impun pentru
accelerarea procesului de dezvoltare si a crea conditii necesare
pentru atragerea de diverse resurse financiare, serviciul are urmatoarele
atributii:
1. Identifica, elaboreaza si promoveaza programe de dezvoltare economica
si sociala a judetului;
2. Sprijina autoritatile publice locale si colaboreaza cu acestea
pentru elaborarea de programe si prognoze de dezvoltare proprii;
3. Asigura asistenta tehnica autoritatilor publice locale si institutiilor
publice subordonate in actiunea de intocmire a cererilor de finantare
pentru diferite proiecte de dezvoltare proprii;
4. Sustine relatii de parteneriat cu toti factorii de promovare
economica si sociala a judetului, persoane fizice, juridice sau
alte institutii;
5. Informeaza autoritatile locale, institutiile publice si societatea
civila cu privire la Uniunea Europeana, institutiile acesteia, statele
membre si cele candidate, precum si asupra costurilor si beneficiilor
aderarii României la Uniunea Europeana, prin Centrul de Informare
EUROPA-MURES;
6. Informeaza autoritatile locale, institutiile publice si societatea
civila cu privire la sprijinul investitional al Uniunii Europene,
pentru dezvoltarea regionala;
7. Identifica surse si programe de finantare interne si externe
pentru punerea in aplicare a proiectelor proprii ale Consiliului
Judetean sau la cerere, a proiectelor consiliilor locale si institutiilor
publice subordonate;
8. Reprezinta interesele judetului Mures in relatia cu Agentia pentru
Dezvoltare Regionala "CENTRU", precum si in relatia cu
alti potentiali parteneri interesati de implementarea de programe
si proiecte de dezvoltare;
9. Organizeaza in functie de necesitati structuri de lucru, de consultare
sau administrare pentru programele de dezvoltare care vizeaza administratia
publica judeteana si locala;
10. Supune aprobarii Consiliului Judetean strategiile si programele
de dezvoltare proprii;
11. Participa alaturi de celelalte judete ale Regiunii 7 "CENTRU"
la elaborarea de strategii regionale prin organismele create in
acest sens;
12. Propune prioritatile si urgentele legate de elaborarea si implementarea
strategiilor stabilite pe termen scurt, mediu si lung;
13. Intocmeste programele vizitelor cu delegatii din tara si strainatate
conform intelegerilor avute si le supune aprobarii presedintelui
Consiliului Judetean;
14. Asigura desfasurarea in bune conditii a activitatilor de protocol
ocazionate de primirea de invitati sau delegati din tara sau strainatate;
15. Intocmeste corespondenta si documentatiile necesare participarii
la manifestari internationale a reprezentantilor Consiliului judetean,
precum si la diverse intâlniri cu parteneri straini, si asigura
obtinerea vizelor, acolo unde este cazul;
16. Asigura intocmirea devizelor de cheltuieli ocazionate de deplasarile
unor delegatii in tara sau strainatate;
17. Intocmeste documentele de justificare financiare prilejuite
de efectuarea unor cheltuieli de protocol, urmarind incadrarea in
cuantumurile stabilite prin lege si in prevederile bugetare;
18. Colaboreaza cu celelalte directii si servicii din cadrul aparatului
propriu a Consiliului Judetean in vederea indeplinirii sarcinilor
de serviciu;
19. Asigura traducerea corespondentei cu strainatatea;
20. Organizeaza conferinte de presa, intâlniri cu mass-media,
in vederea asigurarii transparentei activitatii Consiliului Judetean;
21. Intocmeste sinteze, rapoarte, informari privind domeniul sau
de activitate;
22. Opereaza pe calculator programele proprii specifice domeniului
sau de activitate;
23. Intocmeste proiecte de hotarâri specifice domeniului de
activitate si le supune aprobarii Consiliului Judetean;
24. Asigura monitorizarea presei in sensul intocmirii unor rapoarte
saptamânale legate de felul in care mass - media scrie despre
activitatea Consiliului Judetean;
25. Asigura realizarea abonamentelor pentru publicatiile necesare
activitatii diferitelor servicii din cadrul Consiliului Judetean;
26. Sprijina realizarea actiunilor de colaborare, infratire, dintre
localitati ale judetului si localitati din tara sau strainatate,
si tine evidenta acestor infratiri;
27. Asigura optimizarea dialogului cu institutiile comunitare având
in vedere intensificarea relatiilor cu acestea atât in perioada
de preaderare cât si dupa aderarea la UE;
28. Se implica in pregatirea structurilor la nivel local in vederea
cresterii capacitatii de implementare a legislatiei in conformitate
cu acquis-ul comunitar, si a cresterii capacitatii administrative
pentru gestionarea fondurilor de preaderare;
29. Sustine implementarea proiectelor finantate din fonduri ale
Uniunii Europene sau alti finantatori, asigura cooperarea intre
partenerii unor proiecte si urmareste finalizarea acestora;
30. Elaboreaza fisele de buget in vederea sustinerii financiare
a diverselor programe, deplasari, cotizatii, activitati de promovare,
imagine si protocol;
31. Asigura si sustine promovarea intereselor judetului Mures in
tara si strainatate prin crearea unei imagini pozitive, asocierea
cu institutii si organisme similare, precum si prin intarirea cooperarii
si colaborarii cu organisme ale Uniunii Europene.
32. Indeplineste si alte atributii prevazute de actele normative
in vigoare precum si in hotarârile Consiliului Judetean;
33. Efectueaza indosarierea actelor si predarea lor la arhiva.
DIRECTIA ADMINISTRATIV, GOSPODÃRIRE
Art.27 Directia administrativ, gospodarire este
compartimentul de specialitate al aparatului propriu al Consiliului
judetean prin care se asigura gospodarirea bunurilor din dotare,
intretinere si exploatarea parcului auto propriu, functionarea si
intretinerea centralei termice si a centralei telefonice, conditiile
desfasurarii sedintelor Consiliului judetean, aprovizionarea tehnico-materiala,
copierea si multiplicarea materialelor si activitatea de curatenie.
De asemenea asigura aprovizionarea Inspectoratului Judetean de Protectie
Civila Mures, cu materialele necesare, depozitarea si paza acestora.
In scopul indeplinirii atributiilor ce-i revin va colabora cu celelalte
compartimente din aparatul propriu al Consiliului judetean precum
si cu Prefectura Mures.
Art.28 Directia administrativ, gospodarire isi realizeaza atributiile
prin Serviciul administrativ si protectie civila care are urmatoarele
atributii :
1. Ia masuri si raspunde de executarea lucrarilor de intretinere,
utilizarea si buna gospodarire a cladirilor din patrimoniul Consiliului
Judetean, a celorlalte mijloace fixe si obiecte de inventar aflate
in administrarea institutiei;
2. Prin " responsabilul de inventar pe institutie" numit
in cadrul serviciului, intocmeste formele, tine evidenta si efectueaza
toate miscarile bunurilor materiale aflate in patrimoniul Consiliului
Judetean;
3. Participa la inventarierile periodice si asigura aducerea la
indeplinire a hotarârilor si dispozitiilor presedintelui Consiliului
Judetean cu privire la casarea sau transmiterea bunurilor de inventar
din administrarea acestuia la alte unitati;
4. Raspunde de depozitarea si conservarea bunurilor de inventar
aflate in gestiune si asigura efectuarea curateniei, intretinerea
si repararea mobilierului din incaperile si spatiile aferente Consiliului
Judetean, precum si intretinerea spatiilor verzi si a cailor de
acces;
5. Raspunde de buna desfasurare a activitatii de exploatare, intretinere
si reparatii a mijloacelor auto, urmareste ca lucrarile de reparatii
efectuate sa fie de calitate;
6. Verifica zilnic modul de completare a foilor de parcurs pentru
autoturismele din parcul auto propriu, completeaza FAZ-urile pentru
fiecare autoturism si transpune pe calculator datele obtinute, iar
la finele fiecarei luni intocmeste situatia consumurilor de carburanti
pe luna respectiva si cumulat de la inceputul anului si verifica
modul de incadrare in cotele aprobate;
7. Tine evidenta pe calculator a cheltuielilor cu carburanti, lubrifianti,
piesele de schimb, reparatiile curente si capitale si materialele
de intretinere zilnica pe fiecare autoturism, pe luna si cumulat
pe an;
8. Urmareste folosirea rationala spatiilor din garajul Consiliului
Judetean privind parcarea autoturismelor proprii precum si a celorlalte
autoturisme care au drept de parcare in incinta garajului;
9. Intocmeste necesarul de carburanti, lubrefianti, rechizite si
alte materiale necesare bunei desfasurari a activitatii aparatului
propriu al Consiliului Judetean si asigura aprovizionarea lor cu
respectarea legislatiei in vigoare privind achizitiile;
10. Asigura inzestrarea Inspectoratului Judetean de Protectie Civila
Mures cu materialele necesare desfasurarii activitatii in bune conditii,
inmagazinarea si paza acestora;
11. Asigura multiplicarea materialelor provenite din activitatea
aparatului propriu al Consiliului judetean, tiparirea Monitorului
Oficial al judetului, tiparirea unor formulare tipizate de stare
civila, autorizatii de urbanism si asigura valorificarea acestora
prin vânzare la consiliile locale;
12. Asigura functionarea centralei termice si a centralei telefonice
cu personal calificat si atestat in domeniile respective;
13. Stabileste masuri pentru imbunatatirea conditiilor de munca
si a normelor de protectia muncii pentru personalul din subordine;
14. Asigura aplicarea normelor de prevenire si stingere a incendiilor
si face propuneri pentru aprovizionarea cu materiale specifice acestei
activitati;
15. Asigura paza generala a imobilelor si bunurilor aflate in administrarea
Consiliului Judetean, asigura accesul si circulatia persoanelor
in sediul acestuia;
16. Raspunde de depozitarea si conservarea bunurilor de inventar
aflate in gestiune;
17. Asigura conditiile necesare desfasurarii sedintelor Consiliului
Judetean, Delegatiei Permanente, comisiilor de specialitate, sedintelor
cu reprezentantii primariilor si consiliilor locale, precum si cu
ocazia organizarii unor simpozioane, consfatuiri si intâlniri
la nivel interjudetean si national;
18. Intocmeste si inainteaza pentru promovare, note, referate, constatari,
proiecte de dispozitii si proiecte de hotarâri;
19. Intocmeste si inainteaza spre aprobare documentele necesare
privind asigurarea desfasurarii in bune conditii a unor actiuni
de protocol, depuneri de coroane, precum si alte actiuni de reprezentare
a Consiliului Judetean;
20. Participa la organizarea si desfasurarea licitatiilor pentru
achizitia de bunuri si servicii precum si a lucrarilor de reparatii
si participa la efectuarea receptiilor;
21. Participa la intocmirea si fundamentarea bugetului pe programe
a Consiliului Judetean;
22. Asigura asistenta tehnica de specialitate consiliilor locale
in privinta intocmirii documentelor referitoare la utilizarea parcului
auto si achizitia de bunuri si servicii;
23. Indeplineste si alte atributii stabilite prin hotarâri
ale Consiliului Judetean si dispozitii ale presedintelui Consiliului
Judetean.
SERVICIUL URBANISM SI AMENAJAREA TERITORIULUI
Art.29 Serviciul asigura coordonarea la nivel
judetean a activitatilor de urbanism si amenajarea teritoriului.
Este in directa coordonare a arhitectului sef al judetului.
Potrivit atributiilor ce ii revin, conlucreaza cu institutiile de
interes national, judetean si local, cu agentii economici si cu
celelalte directii si compartimente din aparatul propriu al Consiliului
Judetean.
Art.30 Serviciul urbanism si amenajarea teritoriului isi realizeaza
atributiile prin urmatoarele compartimente :
A. Serviciul avizare, autorizare, control
B Compartimentul urbanism si amenajarea teritoriului
SERVICIUL AVIZARE, AUTORIZARE, CONTROL
Art.31 Principalele atributii ale Serviciului Avizare, Autorizare,
Control sunt:
1. Analizeaza cererile pentru eliberarea certificatelor de urbanism,
in corelare cu planurile urbanistice generale si redacteaza certificatele
de urbanism pentru lucrarile din competenta de aprobarea a Consiliului
Judetean si de aprobare a primariilor locale, care nu au structuri
de specialitate infiintate, conform Legii nr.50/1991; modificata
si completata cu Legea nr.453/2001;
2. Asigura secretariatul Comisiei de Acorduri Unice (C.A.U);
3. Verifica, analizeaza si prezinta Comisiei de Acorduri Unice,
documentatiile tehnice in faza PAC (Proiect pentru autorizarea lucrarilor
de construire) sau PAD (Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor
de desfiintare; redacteaza Acordurile Unice ale C.A.U;
4. Redacteaza autorizatiile de construire sau de desfiintare din
competenta de aprobare a Consiliului Judetean si de aprobare a Primariilor
locale, care nu au structuri de specialitate infiintate conform
Legii nr.50/1991 republicata; modificata si completata cu Legea
nr.453/2001;
5. Prezinta si sustine documentatiile aferente certificatelor de
urbanism si autorizatiilor, in vederea aprobarii semnarii si eliberarii
acestora ;
6. Stabileste taxele pentru avize, certificate de urbanism si autorizatii
de construire sau desfiintare conform OG nr.36/2002;
7. Efectueaza regularizarea taxelor platite pentru eliberarea autorizatiilor
de construire;
8. Opereaza inregistrarea certificatelor de urbanism si a autorizatiilor
de construire sau de desfiintare, in banca de date informatizata
privind monitorizarea acestor acte; transfera datele cumulate din
banca de date specifica, in banca de date informatizata a Consiliului
Judetean;
9. Opereaza inregistrarea regularizarii taxelor de autorizare, in
banca de date informatizata, privind monitorizarea acestora; transfera
datele cumulate din banca de date specifica, in banca de date informatizata
a Consiliului Judetean;
10. Intocmeste si prezinta note informative, situatii si rapoarte
privind activitatea desfasurata in cadrul serviciului;
11. Colaboreaza cu compartimentul juridic in clarificarea sau solutionarea
unor situatii legate de respectarea legalitatii, privind eliberarea
certificatelor si autorizatiilor;
12. Efectueaza corespondenta cu institutiile si persoanele fizice
si juridice, necesara completarii sau clarificarii documentatiilor
prezentate pentru avizare sau autorizare;
13. Asigura, la cerere, consultanta si sprijin primariilor locale,
in acest domeniu de activitate;
14. Verifica in limita competentelor situatiile si cazurile continute
in sesizarile si reclamatiile adresate de catre persoanele fizice
si juridice, intocmeste si prezinta note informative si redacteaza
scrisorile de raspuns;
15. Efectueaza controlul disciplinei in constructii, constata contraventiile
si incheie procesele verbale pentru lucrarile din competenta de
autorizare a Consiliului Judetean si de aprobare a Primarilor locale,
care nu au structuri de specialitate infiintate, potrivit Legii
nr.50/1991 republicata; modificata si completata cu Legea nr.453/2001;
16. Participa si la alte actiuni comune de control, cu alte institutii,
agenti economici sau regii abilitate prin lege;
17. Controleaza si indruma activitatea primariilor privind organizarea
si desfasurarea activitatii in domeniul disciplinei in constructii,
in teritoriile proprii si la lucrarile pentru care autorizatiile
de construire sau desfiintare au fost eliberate de catre primarii;
18. Controleaza si indruma activitatea primariilor privind respectarea
implementarii in teritoriile si localitatile proprii a documentelor
si documentatiilor de urbanism si amenajarea teritoriului (legislatie,
acte normative, P.U.G-uri, P.U.Z-uri, P.U.D-uri si P.A.T.C.-uri);
19. Opereaza inregistrarea datelor privind situatia realizarii constructiilor
si investitiilor in banca de date informatizata si transmite trimestrial
catre M.T.T.C. situatia centralizata din teritoriul judetului; transfera
datele cumulate din banca de date specifica, in banca de date informatizata
a Consiliului Judetean;
20. Colaboreaza cu Inspectia Judeteana in Constructii la solicitarea
acestei institutii;
21. Efectueaza arhivarea anuala a actelor si documentelor operate
in cadrul serviciului.
COMPARTIMENTUL URBANISM SI AMENAJAREA
TERITORIULUI
Art.32 Compartimentul Urbanism si Amenajarea Teritoriului are urmatoarele
atributii:
1. Coordoneaza activitatea de elaborare, avizare si aprobare a planurilor
de amenajare a teritoriului judetului si a celor interjudetene ;
2. Coordoneaza activitatea de elaborare, avizare si aprobare a planurilor
urbanistice generale, zonale si de detaliu aferente localitatilor
judetului ;
3. Asigura indrumare si la cerere asistenta tehnica de specialitate
in domeniul urbanismului si a amenajarii teritoriului, consiliilor
locale, la amplasarea si executarea lucrarilor de interes local
;
4. Analizeaza si propune spre aprobarea Consiliului judetean, studiile
privind amenajarea teritoriului, organizarea retelei de localitati,
a zonelor protejate construite si naturale, si a zonelor turistice
ale judetului ;
5. Colaboreaza cu celelalte compartimente, institutii si agenti
economici interesati, in vederea realizarii programelor si a prognozelor
de dezvoltare economico-sociala a judetului si cuprinderea acestora
in planurile urbanistice specifice;
6. Prelucreaza documentatiile de urbanism si amenajarea teritoriului
aprobate, introduce si intretine datele specifice in banca de date
informatizata de urbanism si amenajarea teritoriului; transfera
datele cumulate din banca de date specifica, in banca de date informatizata
a Consiliului Judetean;
7. Gestioneaza si intretine banca de date informatizata privind
baza topografica a judetului; transfera datele cumulate din banca
de date specifica, in banca de date informatizata a Consiliului
Judetean;
8. Prelucreaza informatizat masuratorile topografice realizate cu
aparatura electronica din dotare si redacteaza planurile topografice
digitale; transfera datele cumulate din banca de date specifica,
in banca de date informatizata a Consiliului Judetean;
9. Culege, prelucreaza, introduce si intretine datele specifice
in banca de date informatizata, privind monumentele, siturile istorice
si de arhitectura si a rezervatiilor naturale; transfera datele
cumulate din banca de date specifica, in banca de date informatizata
a Consiliului Judetean;
10. Colaboreaza cu celelalte compartimente de specialitate din aparatul
propriu, la realizarea si intretinerea Bancii de date a Consiliului
Judetean;
11. Verifica in teren modul de respectare a prevederilor din documentatiile
de urbanism avizate si aprobate, intocmeste note de control ;
12. Colaboreaza cu OJCGC si alte organizatii in vederea asigurarii
planurilor cadastrale pentru toate localitatile judetului ;
13. Verifica si avizeaza lucrarile elaborate in baza HG nr.834/1991
privind stabilirea si evaluarea terenurilor detinute de societati
comerciale cu capital de stat ;
14. Acorda la cerere, indrumare si sprijin pentru intocmirea caietelor
de sarcini, organizarea si desfasurarea licitatiilor privind elaborarea/actualizarea
documentatiilor de urbanism si amenajarea teritoriului ;
15. Propune spre aprobare Consiliului Judetean lucrarile pentru
protectia monumentelor si siturilor istorice si a rezervatiilor
naturale ;
16. Analizeaza si face propuneri in colaborare cu factorii interesati
pentru punerea in valoare a monumentelor de arhitectura si a rezervatiilor
naturale ;
17. Colaboreaza cu Agentia pentru protectia mediului Mures, la intocmirea
si urmarirea aplicarii masurilor de protectie a mediului in localitati
si in teritoriu ;
18. Analizeaza propunerile facute de municipii, orase si comune
in vederea elaborarii masurilor, sau documentatiilor privind refacerea
sau protectia mediului;
19. Intocmeste note informative urmare a controalelor privind protectia
mediului si sinteze ale simpozioanelor, seminariilor si conferintelor
din acest domeniu;
20. Asigura secretariatul Comisiei tehnice judetene pentru avizarea
documentatiilor de urbanism si amenajarea teritoriului ;
21. Analizeaza, avizeaza, redacteaza si elibereaza avizele comisiei
tehnice judetene, in baza documentatiilor prezentate acestei comisii
;
22. Asigura Secretariatul comisiilor pentru efectuarea cercetarii
prealabile in vederea declararii utilitatii publice pentru lucrari
de interes judetean sau local conform HGR nr.583/1994 si a Legii
nr.33/1994 ;
23. Indruma si sprijina consiliile locale in aplicarea corecta a
legislatiei in domeniul urbanismului si amenajarii teritoriului
;
24. La cererea Consiliilor locale asigura indrumare si sprijin privind
operatiuni la Cartea Funciara;
25. La cererea Consiliilor locale asigura sprijin pentru efectuarea
de masuratori topografice (lucrari mici);
26. Efectueaza arhivarea anuala a documentelor si documentatiilor
operate in cadrul compartimentului.
DIRECTIA TEHNICÃ DRUMURI, PODURI
JUDETENE SI INVESTITII
Art.33 D.T.D.P.J.I. este compartimentul de specialitate
al aparatului propriu al Consiliului Judetean, prin care se asigura
coordonarea, conducerea, urmarirea si receptionarea lucrarilor de
proiectare, construire, reparare, intretinere, exploatare si administrare
a drumurilor judetene, a semnalizarii rutiere, a plantatiilor din
zona, precum si a lucrarilor de arta, anexe ale drumurilor din administrare,
in scopul mentinerii unei viabilitati corespunzatoare si asigurarii
exploatarii rationale a retelei rutiere in conditii de siguranta
a circulatiei.
In atributiile ce-i revin, conlucreaza cu institutii si agenti economici
de interes judetean si local, cu consiliile locale si celelalte
directii din aparatul propriu.
Art.34 Directia Tehnica Drumuri, Poduri Judetene si Investitii isi
realizeaza atributiile prin urmatoarele compartimente:
A. Serviciul urmarirea, administrarea lucrarilor de drumuri si poduri
B. Compartimentul baza de date si asigurarea calitatii lucrarilor
C. Serviciul Investitii
SERVICIUL URMÃRIREA, ADMINISTRAREA
LUCRÃRILOR DE DRUMURI SI PODURI
Art.35 Principalele atributii ale Serviciului
Urmarirea, Administrarea Lucrarilor de Drumuri si Poduri sunt:
1. Efectueaza reviziile drumurilor, podurilor, anexelor acestora
in conformitate cu instructiunile in vigoare;
2. Intocmeste si completeaza la zi cartea tehnica a drumului, cartea
podului, cartea semnalizarii si cartea plantatiei;
3. Urmareste efectuarea recensamântului circulatiei si centralizeaza
datele rezultate, pe care le transmite Administratiei Nationale
a Drumurilor;
4. In baza reviziilor efectuate, propune lucrari de intretinere
si reparatii ce trebuie executate pe categorii de prioritate;
5. Intocmeste documentatii de intretinere a drumurilor, podurilor;
6. Urmareste si verifica aplicarea proiectului de executie in conditii
tehnice de calitate;
7. Asigura activitatea de dirigentie pe lucrari;
8. Pregateste receptia lucrarilor din punct de vedere al documentatiei
si al stadiului fizic;
9. Intocmeste planurile anuale si de perspectiva in vederea realizarii
lucrarilor de administrare, intretinere, reparatii, modernizari,
investitii si de dezvoltare a retelei rutiere;
10. Urmareste realizarea lucrarilor de calitate in conformitate
cu documentatiile si actele normative in vigoare, organizeaza si
participa la receptiile de lucrari;
11. Urmareste respectarea prevederilor legale cu privire la calitatea
lucrarilor executate pe reteaua de drumuri a judetului, a obligatiilor
beneficiarilor care executa lucrari in zona drumurilor locale si
a delimitarilor de terenuri si constructii de pe zona de protectie,
cu privire la asigurarea integritatii si protectiei drumurilor si
a lucrarilor de arta aferente;
12. Intocmeste programe anuale si de perspectiva a lucrarilor de
reparatii curente si capitale, la intretineri de drumuri si poduri,
lucrari la Fondul Special (transfer de la bugetul de stat), la lucrari
de investitii si la programul de pietruire a drumurilor comunale;
13. Intocmeste notele de fundamentare privind necesitatea si oportunitatea
lucrarilor de investitii si aprobarile prevazute de actele normative
in vigoare;
14. Asigura transmiterea programelor la organele ierarhice superioare;
15. Urmareste si verifica in teren situatiile de lucrari si cantitatile
fizice raportate de executant;
16. Urmareste pe faze, executia lucrarilor de catre constructor,
respectarea clauzelor din contractele in curs de derulare;
17. Verifica si intocmeste impreuna cu executantul actele primare
privind realizarea programelor prin predarea amplasamentului, intocmirea
proceselor verbale la lucrarile ascunse, cât si prelevarea
de probe, necesare cartii tehnice a obiectivelor;
18. Participa impreuna cu reprezentantul Inspectoratului de Stat
in Constructii si constructorul, la toate fazele determinante prevazute
de proiectant;
19. Adapteaza si reactualizeaza documentatiile economice in functie
de coeficientul de inflatie la zi (STATISTIC);
20. Efectueaza incheierea de procese verbale de negociere a manoperei
devizelor pentru lucrarile aflate in executie;
21. Face propuneri pentru programarea receptiilor provizorii si
definitive la obiectivele de investitii, reparatii si la Fondul
de pietruire drumuri comunale;
22. Participa la receptia lucrarilor pe faze determinante, impreuna
cu proiectantul, constructorul si organele I.S.C.
23. Participa la predarea si receptia lucrarilor de catre executant,
intocmind procese verbale de receptie;
24. Urmareste si realizeaza orice alte sarcini sau dispozitii primite
din partea conducerii;
25. Gestioneaza patrimoniul de drumuri si poduri;
26. Cadastru rutier;
27. Coordoneaza intocmirea programului de lucrari annual, trimestrial,
lunar, dupa necesitatile retelei;
28. Efectueaza revizii si controale a starii tehnice a drumurilor;
29. Efectueaza revizii si controale a starii tehnice a podurilor;
30. Efectueaza revizii periodice speciale si expertize tehnice;
31. Verifica cantoanele de drumuri;
32. Organizeaza activitatea de receptie a lucrarilor;
33. Urmareste modul de respectare a legislatiei in domeniul retelei
rutiere, de catre persoanele juridice si fizice conform O.G.nr.43/1997
privind regimul juridic al drumurilor si stabileste masuri de sanctionare
conform G.H.nr.36/1996;
34. Organizeaza si asigura functionarea comisiei tehnico-economice;
35. Coordoneaza activitatea de exploatare a drumurilor si podurilor;
36. Inventariaza anual mijloacele fixe din dotare;
37. Urmareste si realizeaza orice alte sarcini sau dispozitii primite
din partea conducerii;
38. Asigura indrumare si la cerere asistenta tehnica de specialitate
in domeniul drumurilor si podurilor, consiliilor locale, la amplasarea
si executarea lucrarilor de interes local;
39. Avizeaza amplasarea si executarea unor lucrari de constructii
si instalatii in zona drumurilor;
40. Elibereaza autorizatii pentru transporturi agabaritice pe drumuri
judetene;
41. Asigura valorificarea eficienta a plantatiilor de pe zona drumurilor
de administrare;
42. Urmareste obtinerea de acorduri si avize necesare elaborarii
proiectelor;
43. Elaboreaza comenzi pentru studiile de teren necesare intocmirii
proiectelor;
44. Asigura asistenta tehnica pe timpul executiei lucrarilor;
45. Rezolva reclamatiile si sesizarile venite de la primarii si
cetateni, legate de domeniul de activitate;
46. Efectueaza controale la lucrarile de constructii si instalatii
in zona drumurilor pentru care se elibereaza autorizatii;
47. Coordoneaza si urmareste derularea programelor de alimentare
cu apa, cele cu fonduri conform H.G.R.nr.577/1997;
48. Asigura asistenta tehnica in desfasurarea activitatii Comisiei
judetene de aparare impotriva dezastrelor si calamitatilor naturale;
49. Efectueaza arhivarea anuala a actelor si documentatiilor in
cadrul serviciului.
COMPARTIMENTUL BAZA DE DATE SI ASIGURAREA
CALITÃTII LUCRÃRILOR
Art.36 Principalele atributii ale Compartimentului
Baza de Date si Asigurarea Calitatii Lucrarilor sunt:
1. Asigura indeplinirea sarcinilor din domeniul proiectarii, elaborând
documentatii tehnico-economice (valori mici - 1000 mil.lei) la urmatoarele
faze de proiectare:
- studiu de prefezabilitate;
- studiu de fezabilitate;
- proiecte tehnice;
- detalii de executie;
2. Executa proiecte pentru urmatoarele lucrari:
- intretinere drumuri si poduri
- reparatii, consolidari, reabilitari, modernizari, extinderi si
reconstruiri de drumuri si poduri;
- lucrari de siguranta circulatiei
- proiecte de organizare a lucrarilor la fazele I si II
- proiecte tehnologice pentru lucrari de poduri si podete
3. Organizeaza si coordoneaza activitatea comandamentului de dezapezire
si intervine in caz de calamitati;
4. Organizeaza licitatii pentru incredintarea de lucrari de drumuri
si poduri;
5. Asigura programul, licitarea lucrarilor;
6. Tine evidenta programelor de lucrari aprobate;
7. Elaboreaza aplicatii SOFT pentru lucrari de proiectare;
8. Culege, stocheaza si prelucreaza datele specifice pentru banca
de date de drumuri;
9. Intocmeste si reactualizeaza baza de date privind patrimoniul
de drumuri si lucrari de arta;
10. Asigura pentru proiectare crearea conditiilor de respectare
a normelor de protectie si igiena a muncii in vederea prevenirii
accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale si a normelor
PSI;
11. Face propuneri pentru imbunatatirea sau elaborarea de instructiuni,
norme metodologice, standarde si normative privind activitatea de
proiectare;
12. Elaboreaza si urmareste indeplinirea planului de informatizare
a serviciilor din cadrul directiei;
13. Coordoneaza activitatea de control tehnic de calitate a tuturor
lucrarilor;
14. Verifica calitatea lucrarilor si ia masuri de oprire a lucrarilor
in cazul realizarii de lucrari necorespunzatoare, aducând
la cunostinta conducerii unitatii;
15. Controleaza respectarea tehnologiilor de fabricatie in executia
lucrarilor;
16. Urmareste ca punerea in functiune si receptia lucrarilor sa
se faca cu conditia respectarii calitatii prescrise lucrarilor si
existenta documentatiilor de atestare a calitatii lucrarilor, conform
legislatiei in vigoare;
17. Sesizeaza organele I.S.C. in cazul producerii unor accidente
tehnice sau respingerii receptiei lucrarilor datorita unor defecte
de calitate;
18. Elaboreaza studii si prognoze pentru dezvoltarea si sistematizarea
retelei de drumuri;
19. Elaboreaza proiectele de contract pentru lucrari si urmareste
indeplinirea acestora;
20. Asigura pregatirea documentatiei necesare licitatiilor pentru
proiectarea si executia lucrarilor cu terti, caietele de sarcini
pentru licitatii;
21. Organizeaza licitatiile pentru lucrarile de proiectare si executie
cu terti;
22. Urmareste derularea contractelor, pregateste si intocmeste actele
aditionale la contracte;
23. Intocmeste si propune spre aprobare programele anuale de masuri
in cazul producerii fenomenelor meteorologice periculoase (inundatii,
inzapeziri);
24. Intocmeste si supune conducerii unitatii tema de proiectare
pentru lucrarile necesare a se executa;
25. Cunoasterea in orice moment a modului de modificare a ITE prevazuti
in program, precum si modul cum se gospodaresc fondurile materiale
si banesti puse la dispozitie;
26. Asigura desfasurarea ritmica a operatiunilor de decontare;
27. Asigura intocmirea, circulatia si pastrarea documentelor justificative
care stau la baza inregistrarilor in contabilitate;
28. Organizeaza inventarierea anuala a patrimoniului;
29. Participa anual sau ori de câte ori este nevoie la operatiunile
de declasare a drumurilor din patrimoniu;
30. Urmareste asigurarea fondurilor si decontarea in termenul legal
al lucrarilor contractate;
31. Efectueaza arhivarea anuala a actelor si documentelor in cadrul
serviciului
SERVICIUL INVESTITII
Art.37 Activitatea Serviciului Investitii se desfasoara in conformitate
cu actele normative care reglementeaza atributiile specifice, dupa
cum urmeaza:
1. Indruma si sprijina activitatea de elaborare a studiilor de fezabilitate
pentru investitii noi si a activitatii de licitare a proiectarii;
2. Coordoneaza si programeaza avizarea studiilor de fezabilitate
in Consiliul tehnico-economic al Consiliului Judetean si intocmeste
dispozitiile de insusire a indicatorilor tehnico-economici;
3. Asigura la cerere, sprijin pentru promovarea studiilor de fezabilitate;
4. Prezinta propuneri pentru cuprinderea lucrarilor noi in programele
de investitii anuale, in baza studiilor de fezabilitate avizate;
5. Urmareste derularea lucrarilor proprii (executie, calitate si
receptie) si asigura sprijin, la cerere, in acest domeniu;
6. Efectueaza, la cerere, evaluari de imobile si constructii;
7. Efectueaza, la cerere, calculul pentru stabilirea taxei minime
de concesionare a terenurilor;
8. Acorda sprijin si participa la pregatirea documentatiilor si
organizarea licitatiilor pentru concesionarea terenurilor; participa
in comisiile de licitatie;
9. Asigura secretariatul Consiliului tehnico-economic;
10. Elaboreaza avizele Consiliului tehnico-economic;
11. Participa in comisia de specialitate privind aplicarea Legii
nr.112/1995;
12. Intocmeste si prezinta note si informari cu privire la derularea
investitiilor;
13. Analizeaza impreuna cu consiliile locale, serviciile publice
subordonate, propunerile de investitii, oportunitatea si respectarea
prevederilor legale si face propuneri pentru nominalizarea acestora,
cu incadrarea in nivelele aprobate pentru investitii si le supune
aprobarii;
14. Coordoneaza si urmareste derularea programelor de investitii
pentru lucrari de alimentare cu apa, canalizare si introducerea
gazului;
15. Coordoneaza si urmareste programul de constructii de locuinte
in baza Ordonantei nr.19/1994 si a Legii locuintei nr.114/1994,
republicata in 1997, analizeaza propunerile primariilor pentru cereri
de locuinte si le supune aprobarii;
16. Asigura asistenta tehnica in desfasurarea activitatii Comisiei
judetene de aparare impotriva dezastrelor naturale;
17. Rezolva reclamatiile si sesizarile venite de la primarii si
cetateni legate de domeniul de activitate;
18. Impreuna cu ordonatorii tertiari si serviciile publice fara
personalitate juridica, face nominalizarea dotarilor, cu incadrarea
in bugetul aprobat, precum si reactualizarile necesare si le supun
aprobarii;
19. Acorda sprijin la cerere, pentru elaborarea documentatiilor
de licitatie si organizarea licitatiilor pentru adjudecarea executiei
lucrarilor noi, participa in comisiile de licitatie;
20. Definitiveaza din punct de vedere tehnic, contractele de executie
la lucrarile de investitii proprii si asigura sprijin, la cerere,
in acest domeniu;
21. Urmareste realizarea programului de electrificare rurala a judetului;
22. La cerere, acorda asistenta tehnica in domeniul energiei electrice
si gazului metan.
SERVICIUL RESURSE UMANE SI CONSILIERI PRESEDINTE
Art.38 Serviciul Resurse Umane si Consilieri
Presedinte este structura de specialitate a aparatului propriu al
Consiliului Judetean, subordonata presedintelui prin care se asigura
gestionarea resurselor umane, punerea in aplicare a strategiei Guvernului
privind managementul functiei publice si al functionarilor publici.
Art.39 Serviciul Resurse Umane si Consilieri Presedinte indeplineste
urmatoarele atributii:
1. Aplica actele normative privind salarizarea unitara a functionarilor
publici si a personalului contractual pentru aparatul propriu si
institutii subordonate;
2. Aplica planul de ocupare a functiilor publice elaborat de catre
Agentia Nationala a Functionarilor Publici, in concordanta cu nevoile
institutiei;
3. Fundamenteaza si elaboreaza organigrama si statul de functii
al institutiei, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
4. Comunica conducatorilor de compartimente din institutie pâna
la 31 decembrie a fiecarui an, criteriile de performanta stabilite
de A.N.F.P. pe baza carora se face evaluarea performantelor profesionale
individuale ale functionarilor publici;
5. Coordoneaza actiunea de evaluare anuala a performantelor profesionale
ale functionarilor publici si a personalului contractual, in raport
cu obiectivele realizate, monitorizând procesul de evaluare;
6. Elaboreaza programul privind pregatirea profesionala a functionarilor
publici cu functii de conducere in colaborare cu Institutul National
de Administratie si pentru ceilalti functionari cu Centrul Regional
de Formare Continua si urmareste implementarea acestor programe;
7. Intocmeste, completeaza si tine evidenta dosarelor personale
pentru functionarii publici, dosarelor personale pentru personalul
contractual precum si pentru persoanele care ocupa functii de demnitate
publica alese si ale conducatorilor institutiilor subordonate;
8. Administreaza baza de date cuprinzând evidenta functiilor
publice si datele personale ale functionarilor publici si colaboreaza
cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici in realizarea acestor
atributii;
9. Elaboreaza programul de instruire, perfectionare si certificare
in informatica la standarde europene (ECDL) a functionarilor publici
si personalului din institutiile subordonate, impreuna cu Compartimentul
pentru Informatizarea Administratiei Publice;
10. Elaboreaza regulamentul de organizare si functionare al aparatului
propriu in colaborare cu directorii executivi ai directiilor de
specialitate si responsabilii compartimentelor de specialitate;
11. Fundamenteaza necesarul de credite bugetare pentru cheltuielile
de personal din aparatul propriu si unitatile subordonate impreuna
cu Serviciul Buget-Finante anual si cu ocazia rectificarilor de
buget;
12. Urmareste actualizarea fiselor posturilor din aparatul propriu
cu atributii si responsabilitati noi, desprinse din actele normative
in vigoare;
13. Intocmeste documentatia in vederea constituirii fondului de
premiere potrivit legii precum si aprobarii premiilor individuale
si a premiilor anuale;
14. Intocmeste anual lista de avansare in grade si trepte profesionale,
conducând lucrarile de avansare, urmareste avansarea debutantilor
tinând legatura cu responsabilii de compartimente care au
debutanti in structura si cu indrumatorii acestora;
15. Stabileste incadrarea, echivalarea si reâncadrarea functiilor
si functionarilor publici potrivit legislatiei in domeniu;
16. Organizeaza atestarea pe functii publice de conducere;
17. Organizeaza si asigura procedurile legate de depunerea juramântului
de catre functionarii publici;
18. Asigura programarea si reprogramarea anuala a concediilor de
odihna si urmareste efectuarea acestora in cursul anului, tine evidenta
concediilor suplimentare si a concediilor de studii pentru angajatii
autoritatii;
19. Tine evidenta concediilor fara salariu, a absentelor nemotivate
si a sanctiunilor in vederea completarii in carnetul de munca si
in registrul de evidenta al salariatilor;
20. Are in evidenta carnetele de munca ale salariatilor, drepturile
salariale si completeaza toate modificarile in aceste documente
si in registrul general de evidenta al salariatilor;
21. Completeaza dosarul de pensionare al salariatilor si urmareste
depunerea lor in vederea stabilirii drepturilor de pensie in termenele
legale;
22. Elibereaza adeverinte privind drepturile salariale si vechimea
in munca pentru fostii salariati ai institutiei care depun dosarele
de pensionare in vederea stabilirii drepturilor de pensie;
23. Organizeaza concursuri pentru ocuparea posturilor vacante din
aparatul propriu si a posturilor de directori ai institutiilor subordonate
indeplinind toate formalitatile si respectarea legislatiei in domeniu;
24. Pregateste documentele pentru angajare, transfer, redistribuire,
incetare si suspendare a raporturilor de serviciu, desfacere a contrac
tului de munca si le supune aprobarii ordonatorului de credite;
25. Conduce baza de date privind evidenta personalului cu obligatii
militare si mobilizare la locul de munca in registrul cu caracter
secret si pe fisele de evidenta, comunica Centrului Militar Judetean
modificarile survenite, când este cazul;
26. Asigura pastrarea in conditii de securitate a acestor documente
si a secretului de serviciu;
27. Analizeaza si supune spre aprobare documentatiile privind acordarea
unor sporuri pentru conditii deosebite, atât pentru salariatii
din aparatul propriu cât si pentru institutiile subordonate;
28. Face rapoarte si informari din domeniul sau de activitate din
proprie initiativa sau la solicitarea presedintelui Consiliului
Judetean;
29. Face rapoarte statistice din domeniu si le prezinta la termenele
stabilite;
30. Face expuneri de motive si proiecte de hotarâri privind
domeniul sau de activitate atât pentru aparatul propriu cât
si pentru institutiile si serviciile subordonate autoritatii;
31. Coordoneaza activitatea consiliilor locale in vederea aplicarii
unitare a actelor normative privind salarizarea;
32. Acorda asistenta tehnica la solicitarea consiliilor locale in
vederea aplicarii legislatiei in domeniul salarizarii, elaborarii
statelor de functii, organizarii concursurilor, angajarii personalului,
transferul, redistribuirea, avansarea si incetarea raporturilor
de serviciu pentru functionarii publici si personalul contractual;
33. Impreuna cu primariile face programul anual de pregatire si
perfectionare profesionala ce se va derula prin I.N.A. si Centrul
Regional de Pregatire Profesionala;
34. Conduce si centralizeaza baza de date privind evidenta functiilor
publice si datele personale ale functionarilor publici de la auroritatile
locale si o transmite anual Agentiei Nationale a Functionarilor
Publici;
35. Sustine activitatea comisiei de disciplina si a comisiei paritare
in solutionarea cazurilor si pune la dispozitia presedintilor celor
doua comisii toate documentele solicitate;
36. Impreuna cu Compartimentul de Informatizare a Administratiei
Publice identifica situatia utilizarii instrumentelor tehnologiei
informationale de catre functionarii din primarii si propune programe
de instruire model ECDL (Licenta Europeana de Operare pe Computer);
37. Elibereaza la cerere, adeverinate de serviciu pentru salariatii
Consiliului Judetean, adeverinte privind calitatea de consilier
judetean si alte tipuri de adeverinte privind calitatea de salariat;
38. Asigura intocmirea si eliberarea legitimatiilor de serviciu
pentru personalul din aparatul propriu, a legitimatiilor de control,
a legitimatiilor pentru consilierii judetenei si pentru membri comisiei
A.T.O.P:
39. Asigura arhivarea documentelor din domeniu sau de activitate
conform actelor normative in vigoare;
40. Da relatii in legatura cu activitatea sa organelor de control
din unitate;
41. Participa la controalele tematice pe probleme de specialitate
la institutiile, regiile autonome cu specific deosebit, societatile
comerciale din subordinea Consiliului Judetean;
42. Prezinta informari din domeniul sau de activitate in Delegatia
Permanenta a Consiliului Judetean si in comisiile de specialitate;
43. Participa la sedintele ordinare sau extraordinare ale Consiliului
Judetean si ale comisiilor de specialitate când se dezbat
proiecte de hotarâri motivate si fundamentate de catre specialistii
din cadrul serviciului;
44. Verifica scrisorile si sesizarile repartizate si le rezolva
in termen;
45. Executa si alte lucrari de specialitate incredintate de catre
conducerea Consiliului Judetean;
46. Colaboreaza si serviciile din cadrul directiilor de specialitate,
cu compartimentele Consiliului Judetean, cu toate unitatile din
subordine si cu consiliile locale in vederea elaborarii unor lucrari;
47. Prezinta presedintelui propuneri de rezolvare a cererilor si
sesizarilor adresate acestuia;
48. Urmareste executarea dispozitiilor cu caracter normativ sau
individual emise de presedinte, precum si indeplinirea masurilor
dispuse de catre acesta;
49. Desfasoara la solicitarea presedintelui actiuni tematice de
control privind activitatea serviciilor de specialitate din aparatul
propriu si institutiile subordonate, face rapoarte scrise si informari,
pe care le prezinta presedintelui;
50. Acorda sprijin, consultanta si asistenta juridica pentru autoritatile
administratiei publice locale constituite la nivelul comunelor din
judet, la solicitarea acestora, asigurând in acelasi timp
reprezentarea lor in fata instantelor judecatoresti, in baza delegarii
date de presedinte;
51. Asigura relatia cu mass media, promovând o imagine reala
si corecta a activitatii institutiei si a presedintelui;
52. Urmareste prevederile legale privind liberul acces la informatiile
de interes public;
53. Participa, la solicitarea presedintelui, la actiuni ale institutiilor
de cultura , asistenta sociala, educativ - stiintifice, sportive,
reprezentând institutia;
54. Colaboreaza la intocmirea unor proiecte de Hotarâri ale
Guvernului si Consiliului Judetean;
55. Pot participa la sedintele comisiilor de specialitate, daca
sunt invitati;
56. Indeplineste alte sarcini incredintate de presedintele Consiliului
Judetean;
57. Actioneaza ca imputernicit al presedintelui Consiliului Judetean,
in relatiile cu consiliile locale, primariile din judet si alte
organe si organizatii locale si centrale in domeniile specifice
administratiei publice.
COMPARTIMENTUL DE AUDIT INTERN
Art. 40 Activitatea de audit public intern din
cadrul Consiliului Judetean Mures se exercita prin intermediul Compartimentului
de Audit Intern, asupra tuturor activitatilor desfasurate in cadrul
entitatii publice, inclusiv asupra activitatilor entitatilor subordonate
care nu au infiintat un asemenea compartiment, cu privire la formarea
si utilizarea fondurilor publice, precum si la administrarea patrimoniului
public.
Compartimentul de audit intern desfasoara o activitate functional
independenta si obiectiva, care da asigurari si consiliere conducerii
pentru buna administrare a veniturilor si cheltuielilor publice,
perfectionând activitatile Consiliului Judetean si a unitatilor
subordonate, ajuta entitatea publica sa isi indeplineasca obiectivele
printr-o abordare sistematica si metodica, care evalueaza si imbunatateste
eficienta si eficacitatea sistemului de conducere bazat pe gestiunea
riscului, a controlului si a proceselor de administrare.
Art.41 Atributiile Compartimentului de Audit Intern sunt :
1. Elaboreaza norme metodologice specifice entitatii publice in
care isi desfasoara activitatea, cu avizul UCAAPI;
2. Elaboreaza proiectul planului anual de audit public intern;
3. Efectueaza activitati de audit public intern pentru a evalua
daca sistemele de management financiar si control ale entitatii
publice sunt transparente si sunt conforme cu normele de legalitate,
regularitate, economicitate, eficienta si eficacitate. Compartimentul
de Audit Intern este obligat sa auditeze, cel putin o data la 3
ani, fara a se limita numai la acestea, urmatoarele activitati si
operatiuni:
- angajamentele bugetare si legale din care deriva direct sau indirect
obligatii de plata, inclusiv din fondurile comunitare;
- platile din fonduri publice, inclusiv din fonduri de la Comunitatea
Europeana;
- vânzarea, gajarea, concesionarea sau inchirierea de bunuri
din domeniul privat al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale;
- concesionarea sau inchirierea de bunuri din domeniul public al
statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale;
- constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare
si stabilire a titlurilor de creanta, precum si a facilitatilor
acordate la incasarea acestora;
- alocarea creditelor bugetare;
- sistemul contabil si fiabilitatea acestuia;
- sistemul de luare a deciziilor;
- sistemele de conducere si control, precum si riscurile asociate
unor astfel de sisteme;
- sistemele informatice.
4. Informeaza Uniunea Centrala de Armonizare a Auditului Public
Intern reprezentanti in teritoriu prin Directia Generala a Finantelor
Publice Mures, despre recomandarile neinsusite de catre conducatorul
entitatii publice auditate, precum si despre consecintele acestora;
5. Raporteaza periodic asupra constatarilor, concluziilor si recomandarilor
rezultate din activitatile sale de audit;
6. Elaboreaza raportul anual al activitatii de audit public intern;
7. In cazul identificarii unor iregularitati sau posibile prejudicii,
raporteaza imediat conducatorului entitatii publice si structurii
de control intern abilitate;
8. Indeplineste orice alte atributii din domeniul de activitate
incredintate de presedintele Consiliului Judetean.
Art.42 Compartimentul de Audit Intern auditeaza actiunile si activitatile
desfasurate atât in cadrul aparatului propriu al Consiliului
Judetean cât si la urmatoarele institutii subordonate: Muzeul
Judetean Mures, Biblioteca Judeteana Mures, Filarmonica de Stat
Mures, Ansamblul Artistic Muresul, Teatrul pentru copii si tineret
ARIEL,Teatrul National Tg.Mures, Centrul ptr.Conservarea si Promovarea
Culturii Traditionale Mures, Scoala de Arta si Meserii Tg.Mures,
Redactia Revistei VATRA, Redactia Revistei LATO, Administratia Palatului
Culturii Tg.Mures, Centrul Militar Judetean Mures, Inspectoratul
pentru Protectia Civila Mures, Directia Judeteana de Asistenta Sociala
Mures, Scoala Speciala nr.1 Tg.Mures, Scoala Speciala nr.2 Tg.Mures,
Scoala profesionala spec.nr.6 Apalina-Reghin.
Pentru agentii economici, respectiv S.C. SURM S.A., R.A. Aeroportul
Tg.Mures si S.C. Drumuri si Poduri Mures S.A., auditul se efectueaza
numai in ceea ce priveste gestionarea fondurilor publice alocate
de la buget prin intermediul Consiliului Judetean si/sau administrarea
patrimoniului public.
CAPITOLUL III
DISPOZITII FINALE
Art. 43 Toti salariatii din aparatul propriu
al Consiliului Judetean Mures sunt obligati sa cunoasca, sa respecte
si sa aplice prevederile prezentului regulament. In acest scop,
Serviciul Resurse Umane si Consilieri Presedinte va asigura transmiterea
regulamentului directiilor din cadrul aparatului propriu iar sefii
serviciilor il vor aduce la cunostinta salariatilor din compartimentele
pe care le conduc.
Art.44 Neindeplinirea in conditii corespunzatoare si la termenele
stabilite a obligatiilor prevazute in prezentul regulament de catre
salariati, se sanctionati dupa caz, disciplinar, administrativ,
material sau penal.
Art.45 Prezentul regulament va fi completat ori de câte ori
apar modificari in prevederile legale in baza carora a fost elaborat,
inclusiv in cazul in care se modifica organigrama.
|