Istoric | Geografie | Monografie | Stema |   Însemne  
  Comunicate | Autorități | Legislație | Sesizări |   Cultura   
home > regulamente > regulament de ordine interioara al aparatului propriu
 
 Hotărâri
 Dispoziții
 Organigramă
 Regulamente
 Buget
 Instituții subordonate
 Servicii publice deconcentrate
 Primării
 Instituția Prefectului
 e-guvernare
        

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA AL APARATULUI PROPRIU
AL CONSILIULUI JUDETEAN MURES


CAPITOLUL I
DISPOZITII GENERALE


Regulamentul de ordine interioara constituie cadrul care trebuie sa asigure in incinta institutiei, desfasurarea in bune conditii a activitatii fiecarui salariat, respectarea stricta a regulilor stabilite privind ordinea si disciplina muncii, drepturile si obligatiile salariatilor, organizarea timpului de munca al salariatilor, recompensele si sanctiunile ce pot fi aplicate.
Acest regulament se aplica tuturor salariatilor din aparatul propriu al Consiliului Judetean Mures, indiferent de raporturile de serviciu, de natura contractului de munca incheiat, precum si temporar studentilor in perioada efectuarii practicii si altor persoane delegate de catre agentii economici sau unitati bugetare, pentru prestarea unei activitati in incinta Palatului Administrativ.

CAPITOLUL II
REGULI PRIVIND RESPECTAREA PRINCIPIULUI NEDISCRIMINÃRII SI A INLÃTURÃRII ORICAREI FORME DE INCÃLCARE A DEMNITÃTII


Art.1. Libertatea muncii este garantata prin Constitutie, dreptul la munca nu poate fi ingradit.
Orice persoana este libera in alegerea locului de munca si a profesiei, meseriei sau activitatii pe care urmeaza sa o presteze. Nimeni nu poate fi obligat sa munceasca sau sa nu munceasca intr-un anumit loc.
In cadrul relatiilor de munca functioneaza principiul egalitatii de tratament fata de toti salariatii si angajatorii. Orice discriminare directa sau indirecta fata de un salariat bazata pe criterii de sex, orientare sexuala, caracteristici genetice, vârsta, apartenenta nationala, rasa, culoare, etnie, religie, optiune politica, origine sociala, handicap, situatie sau responsabilitate familiala, apartenenta sau activitate sindicala este interzisa.
Art. 2. Orice salariat care presteaza o munca beneficiaza de conditii de munca adecvate activitatii desfasurate, de protectie sociala, de securitate si sanatate in munca, precum si de respectarea demnitatii si a constiintei sale fara nici o discriminare.
Tuturor salariatilor care presteaza o munca le sunt recunoscute dreptul la plata egala pentru munca egala precum si dreptul la protectia datelor cu caracter personal.
Art. 3. Relatiile de munca se bazeaza pe principiul consensualitatii si al bunei credinte. Pentru buna desfasurare a relatiilor de munca participantii la raporturile de munca se vor informa si se vor consulta reciproc in conditiile legii.


CAPITOLUL III
OBLIGATIILE CONDUCERII EXECUTIVE A CONSILIULUI JUDETEAN

Conducerii executive a Consiliului Judetean Mures ii revin urmatoarele obligatii:
Art.4. Asigurarea dotarilor necesare desfasurarii activitatii salariatilor (spatiu in birouri, mobilier, tehnica de calcul, rechizite, diverse materiale), asigurarea conditiilor normale de munca si igiena, de natura sa le ocroteasca sanatatea si integritatea fizica si psihica si urmarirea utilizarii eficiente a timpului de munca.
Art.5. Acordarea drepturilor ce decurg din actele normative in vigoare tuturor salariatilor, in raport cu functia detinuta si munca efectiv prestata.
Art.6. Asigurarea de sanse si tratament intre salariati, femei si barbati, in cadrul relatiilor de munca de orice fel.


CAPITOLUL IV
OBLIGATIILE PERSONALULUI DE CONDUCERE
DIN CADRUL APARATULUI PROPRIU AL CONSILIULUI JUDETEAN


Art.7. Conducerea directiilor si a serviciilor independente, constituite in structura functionala a aparatului propriu, are obligatia de a organiza si coordona activitatea salariatilor din subordine, de a intari ordinea si disciplina.
In acest sens directorii, sefii de servicii au urmatoarele sarcini:
1.Stabilirea atributiilor si raspunderilor pentru fiecare salariat din cadrul directiei, serviciului sau compartimentului, in raport cu pregatirea profesionala, experienta dobândita si rezultatele obtinute in activitatea profesionala.
2.Sprijinirea propunerilor si initiativelor motivate ale personalului din subordine, in vederea imbunatatirii activitatii autoritatii publice, precum si a calitatii serviciilor publice oferite cetatenilor.
3.Intocmirea si actualizarea dosarelor profesionale ale functionarilor publici si pastrarea acestora in conditii de siguranta.
4.Crearea cadrului necesar pentru cunoasterea de catre toti salariatii a legislatiei in vigoare, cu deosebire a celei care vizeaza direct activitatile specifice institutiei.
5.Asigurarea pastrarii secretului de serviciu la primirea, intocmirea, multiplicarea, difuzarea si pastrarea documentelor clasificate.
6.Urmarirea respectarii circuitului normal al informatiilor si perfectionarii sistemului informational al institutiei.
7.Asigurarea instruirii personalului pentru respectarea pe toata durata programului de munca, a normelor de prevenire si stingere a incendiilor, a normelor de protectia muncii (la locurile de munca unde acestea se impun) si a normelor igienico-sanitare.
8.Exercitarea indrumarii, coordonarii si controlului permanent al activitatii personalului din cadrul directiilor sau serviciilor, in scopul realizarii integrale si la termenele stabilite a sarcinilor ce le revin conform Regulamentului de organizare si functionare, a legislatiei in vigoare, a hotarârilor Consiliul Judetean si a dispozitiilor emise de conducerea acestuia, precum si din programele de activitate elaborate.
9.Elaborarea propunerilor privind stimularea suplimentara a salariatilor care aduc un aport deosebit la bunul mers al activitatii ce o desfasoara.
10.Sanctionarea potrivit prevederilor legale a persoanelor care incalca cu vinovatie obligatiile de serviciu ce le revin, sau normele de comportare in institutie.
11.In exercitarea atributiilor specifice functiilor publice de conducere, sa asigure egalitatea de sanse si tratament cu privire la dezvoltarea carierei in functia publica pentru functionarii publici din subordine.
12. Sa examineze si sa aplice cu obiectivitate criteriile de evaluare a competentei profesionale pentru personalul din subordine, atunci când propun avansari, promovari, transferuri, numiri sau eliberari din functii.

CAPITOLUL V
INTERDICTII APLICABILE FUNCTIONARILOR PUBLICI DE CONDUCERE

Art.8. Se interzice functionarilor publici de conducere sa favorizeze sau sa defavorizeze accesul ori promovarea in functia publica pe criterii discriminatorii, de rudenie, afinitate sau alte criterii neconforme cu principiile care guverneaza conduita profesionala a functionarilor publici:
a) suprematia Constitutiei si a legii;
b) prioritatea interesului public ;
c) asigurarea egalitatii de tratament a cetatenilor in fata autoritatilor si institutiilor publice;
d) profesionalismul ;
e) impartialitatea si independenta;
f) integritatea morala ;
g) libertatea gândirii si a exprimarii;
h) cinstea si corectitudinea;
i) deschiderea si transparenta.

Art.9. Pentru aducerea la indeplinire a acestor obligatii, directorii executivi, sefii de servicii vor fi sprijiniti de conducerea Consiliului judetean, respectiv de presedinte, vicepresedinti si secretar general.


CAPITOLUL VI
OBLIGATIILE SALARIATILOR


A. OBLIGATII GENERALE

Art.10. Salariatii Consiliului Judetean, functionarii publici sau cu contract individual de munca, indiferent de locul de munca unde isi desfasoara activitatea, in concordanta cu prevederile legale in vigoare, au urmatoarele obligatii:
1.Sa indeplineasca cu fidelitate, constiinciozitate si la termenele prevazute indatoririle de serviciu stabilite prin fisa postului si sa se abtina de la orice fapta care ar putea aduce prejudicii Consiliului Judetean Mures, persoanelor fizice sau juridice, ori prestigiului corpului functionarilor publici.
2.Sa nu desfasoare in incinta institutiei activitati cu caracter politic, in sprijinul partidelor politice, organizatiilor sau asociatiilor de acest fel, in timpul programului.
3.Functionarii publici au obligatia sa prezinte, in conditiile legii, conducatorului autoritatii declaratia de avere la numirea intr-o functie publica sau la incetarea raportului de serviciu si sa respecte intocmai, regimul juridic al conflictului de interese si al incompatibilitatilor, stabilite potrivit legii.
4.Sa respecte legislatia in vigoare, hotarârile Consiliului Judetean si dispozitiile conducerii acestuia si sa aduca la indeplinire sarcinile primite din partea conducerii directiei.
5. Sa-si perfectioneze continuu nivelul de pregatire profesionala, atât prin studiul individual, cât si prin cursurile organizate de catre Consiliul judetean, in colaborare cu Institutul National de Administratie sau cu alte institutii abilitate potrivit legii.
6.Sa pastreze secretul de serviciu in activitatile de primire, intocmire multiplicare, difuzare si pastrare a documentelor cu caracter secret.
7.Sa respecte programul de munca stabilit in institutie, urmarind folosirea cu eficienta maxima a timpului de munca pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu.
8. Sa se prezinte la serviciu intr-o tinuta vestimentara decenta si adecvata si sa manifeste un comportament civilizat si demn in relatiile cu colegii si ceilalti salariati din institutie; sa manifeste solicitudine si respect in relatiile cu persoanele din afara institutiei.
9. Sa nu se prezinte la serviciu sub influenta alcoolului; persoanele aflate in aceasta situatie vor fi obligate sa paraseasca institutia, urmând a se lua masuri de sanctionare a lor.
10. Sa se inscrie in condicile de prezenta constituite, ori de câte ori intervin deplasari in interesul serviciului in localitate sau in alte localitati; pentru interese personale, iesirea din institutie se va face numai cu aprobarea conducerii directiei sau serviciului, dupa caz.
11. Sa-si insuseasca si sa respecte normele legale de prevenire si stingere a incendiilor, normele de protectia muncii si cele igienico-sanitare.
12. Sa pastreze in conditii corespunzatoare toate bunurile mobile si imobile din dotarea institutiei si sa foloseasca in mod judicios rechizitele.
13. Conform prevederilor Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Judetean, sa puna la dispozitia consilierilor judeteni documentele sau informatiile solicitate de acestia.
14. Sa anunte imediat pierderea legitimatiei de serviciu persoanelor insarcinate cu realizarea atributiilor privind activitatea de resurse umane, pentru luarea masurilor ce se impun.
15. Sa asigure corecta utilizarea a bunurilor din dotare: aparatura de calcul, masini de scris, mobilier, etc.
16. Sa deconecteze la sfârsitul programului de lucru aparatura electrica, electronica sau alte instalatii electrice din dotare.
17. Pentru pastrarea in siguranta a documentelor, acestea vor fi inchise la sfârsitul programului de lucru in fisete.


B. OBLIGATII CE REVIN FUNCTIONARILOR PUBLICI PREVÃZUTE DE NORMELE DE CONDUITÃ PROFESIONALÃ

Art.11. Functionarii publici, in conformitate cu normele de conduita, au urmatoarele obligatii:
1. De a asigura un serviciu public de calitate in beneficiul cetatenilor, prin participarea activa la luarea deciziilor si la transpunerea lor in practica, in scopul realizarii competentelor Consiliului Judetean Mures.
2. In exercitarea functiei publice, de a avea un comportament profesionist, precum si de a asigura, in conditiile legii, transparenta administrativa, pentru a câstiga si a mentine increderea publicului in integritatea, impartialitatea si eficacitatea autoritatilor si institutiilor publice.
3. Prin actele si faptele lor, sa respecte Constitutia, legile tarii si sa actioneze pentru punerea in aplicare a dispozitiilor legale, in conformitate cu atributiile care le revin, cu respectarea eticii profesionale.
4. Sa se conformeze dispozitiilor legale privind restrângerea exercitiului unor drepturi, datorata naturii functiilor publice detinute.
5. De a apara in mod loial prestigiul autoritatii in care isi desfasoara activitatea, precum si de a se abtine de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acesteia.
6. De a nu dezvalui informatii care nu au caracter public si de a nu remite documentele care contin asemenea informatii, la solicitarea reprezentantilor unei alte autoritati ori institutii publice, numai cu acordul presedintelui. Aceasta obligatie nu reprezinta o derogare de la obligatia legala a functionarilor publici de a furniza informatii de interes public celor interesati, in conditiile legii.
7. In indeplinirea atributiilor de serviciu, de a respecta demnitatea functiei publice detinute, corelând libertatea dialogului cu promovarea intereselor autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea.
8. In activitatea lor, de a respecta libertatea opiniilor si de a nu se lasa influentati de considerente personale sau de popularitate. In exprimarea opiniilor, functionarii publici trebuie sa aiba o atitudine concilianta si sa evite generarea conflictelor datorate schimbului de pareri.
9. In relatiile cu personalul din cadrul autoritatii publice in care isi desfasoara activitatea, precum si cu persoanele fizice sau juridice, sa aiba un comportament bazat pe respect, buna-credinta, corectitudine si amabilitate.
10. De a nu aduce atingere onoarei, reputatiei si demnitatii persoanelor din cadrul autoritatii in care isi desfasoara activitatea, precum si persoanelor cu care intra in legatura in exercitarea functiei publice, prin:
a) intrebuintarea unor expresii jignitoare;
b) dezvaluirea unor aspecte ale vietii private;
c) formularea unor sesizari sau plângeri calomnioase.
11. Sa adopte o atitudine impartiala si justificata pentru rezolvarea clara si eficienta a problemelor cetatenilor. Functionarii publici au obligatia sa respecte principiul egalitatii cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, prin:
a) promovarea unor solutii similare sau identice raportate la aceeasi categorie de situatii de fapt;
b) eliminarea oricarei forme de discriminare bazate pe aspecte privind nationalitatea, convingerile religioase si politice, starea materiala, sanatatea, vârsta, sexul sau alte aspecte.
12.Sa promoveze o imagine favorabila tarii si autoritatii pe care o reprezinta in cadrul unor organizatii internationale, institutii de invatamânt, conferinte, seminarii si alte activitati cu caracter international
13.In deplasarile externe, sa aiba o conduita corespunzatoare regulilor de protocol si le este interzisa incalcarea legilor si obiceiurilor tarii gazda.
14.In procesul de luare a deciziilor, sa actioneze conform prevederilor legale si sa isi exercite capacitatea de apreciere in mod fundamentat si impartial.
15.Sa asigure ocrotirea proprietatii publice si private a statului si a unitatilor administrativ-teritoriale, sa evite producerea oricarui prejudiciu, actionând in orice situatie ca un bun proprietar.
16.Sa foloseasca timpul de lucru, precum si bunurile apartinând autoritatii numai pentru desfasurarea activitatilor aferente functiei publice detinute.
17.Sa propuna si sa asigure, potrivit atributiilor care le revin, folosirea utila si eficienta a banilor publici, in conformitate cu prevederile legale.


CAPITOLUL VII
INTERDICTII APLICABILE FUNCTIONARILOR PUBLICI


Art.12. Functionarilor publici le este interzis:
1.Sa exprime in public aprecieri neconforme cu realitatea in legatura cu activitatea autoritatii in care isi desfasoara activitatea, cu politicile si strategiile acesteia ori cu proiectele de acte cu caracter normativ sau individual;
2.Sa faca aprecieri neautorizate in legatura cu litigiile aflate in curs de solutionare si in care autoritatea sau institutia publica in care isi desfasoara activitatea are calitatea de parte;
3.Sa dezvaluie informatii care nu au caracter public, in alte conditii decât cele prevazute de lege;
4.Sa dezvaluie informatiile la care au acces in exercitarea functiei publice, daca aceasta dezvaluire este de natura sa atraga avantaje necuvenite ori sa prejudicieze imaginea sau drepturile institutiei ori ale unor functionari publici, precum si ale persoanelor fizice sau juridice;
5.Sa acorde asistenta si consultanta persoanelor fizice sau juridice in vederea promovarii de actiuni juridice ori de alta natura impotriva statului sau autoritatii ori institutiei publice in care isi desfasoara activitatea.
6.In exercitarea functiei publice:
a) sa participe la colectarea de fonduri pentru activitatea partidelor politice;
b) sa furnizeze sprijin logistic candidatilor la functii de demnitate publica;
c) sa colaboreze, in afara relatiilor de serviciu, cu persoanele fizice sau juridice care fac donatii ori sponsorizari partidelor politice;
d) sa afiseze, in cadrul autoritatii, insemne ori obiecte inscriptionate cu sigla sau denumirea partidelor politice ori a candidatilor acestora.
7.In considerarea functiei publice detinute, sa permita utilizarea numelui sau imaginii proprii in actiuni publicitare pentru promovarea unei activitati comerciale, precum si in scopuri electorale.
8.In relatiile cu reprezentantii altor state, sa exprime opinii personale privind aspecte nationale sau dispute internationale.
9.Sa solicite ori sa accepte cadouri, servicii, favoruri, invitatii sau orice alt avantaj, care le sunt destinate personal, familiei, parintilor, prietenilor ori persoanelor cu care au avut relatii de afaceri sau de natura politica, care le pot influenta impartialitatea in exercitarea functiilor publice detinute ori pot constitui o recompensa in raport cu aceste functii.
10.Sa promita luarea unei decizii de catre autoritatea sau institutia publica, de catre alti functionari publici, precum si indeplinirea atributiilor in mod privilegiat.
11.Folosirea de catre functionarii publici, in alte scopuri decât cele prevazute de lege, a prerogativelor functiei publice detinute.
12. Prin activitatea de luare a deciziilor, de consiliere, de elaborare a proiectelor de acte normative, de evaluare sau de participare la anchete ori actiuni de control, functionarilor publici le este interzisa urmarirea obtinerii de foloase sau avantaje in interes personal ori producerea de prejudicii materiale sau morale altor persoane.
13. Sa foloseasca pozitia oficiala pe care o detin sau relatiile pe care le-au stabilit in exercitarea functiei publice, pentru a influenta anchetele interne ori externe sau pentru a determina luarea unei anumite masuri.
14. Sa impuna altor functionari publici sa se inscrie in organizatii sau asociatii, indiferent de natura acestora, ori sa le sugereze acest lucru, promitându-le acordarea unor avantaje materiale sau profesionale.
15. Sa foloseasca timpul de lucru ori logistica autoritatii pentru realizarea de activitati publicistice in interes personal sau activitati didactice.
16. Furnizarea informatiilor referitoare la bunurile proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ-teritoriale, supuse operatiunilor de vânzare, concesionare sau inchiriere, in alte conditii decât cele prevazute de lege.

CAPITOLUL VIII
COMUNICARE SI LIMITE DE COMPETENTÃ


Art. 13. Relatiile cu mijloacele de informare in masa se asigura de catre functionarii publici desemnati in acest sens de conducatorul autoritatii, in conditiile legii.
Art.14. Functionarii publici desemnati sa participe la activitati sau dezbateri publice, in calitate oficiala, trebuie sa respecte limitele mandatului de reprezentare incredintat de conducatorul autoritatii.
Art.15. In cazul in care nu sunt desemnati in acest sens, functionarii publici pot participa la activitati sau dezbateri publice, având obligatia de a face cunoscut faptul ca opinia exprimata nu reprezinta punctul de vedere oficial al autoritatii ori institutiei publice in cadrul careia isi desfasoara activitatea.

CAPITOLUL IX
UTILIZAREA SISTEMULUI INFORMATIC


Art.16. Accesul la INTERNET se face numai in interes de serviciu, fiind interzise activitati de comert electronic in interes privat, vizitarea site-urilor cu caracter obscen sau de propaganda, instigatoare la violenta sau acte de terorism, de muzica, filme, jocuri, chat-ul etc; Se permit download-uri (descarcari de pe Internet) exclusiv in cazul in care fisierele descarcate sunt necesare activitatii din cadrul institutiei. Se interzice abonarea (subscrierea) utilizatorilor la diverse site-uri de pe Internet, abonare ce implica primirea permanenta a unui volum mare de scrisori prin posta electronica.
Raspunderea pentru aceasta revine utilizatorului, istoricul paginilor vizitate, timpul de acces, informatia descarcata si adresa de IP fiind monitorizate;

Art.17. Publicarea actelor prin Monitorul Oficial al Judetului Mures, respectiv aducerea la cunostinta publica a acestor acte se va face 24 de ore din 24, 7 zile din 7, prin intermediul portalului www.cjmures.ro
Materialele care trebuie publicate in Monitorul Oficial al Judetului Mures si postate pe Internet vor fi preluate de catre CIAP de pe calculatorul "Directia1bis" din folderul "Acces liber" unde au fost colectate anterior.
Art.18. Publicarea pe INTERNET a datelor, imaginilor si informatiilor referitoare la activitatea Consiliului Judetean se va face numai cu aprobarea scrisa a celor in drept;
a) Raspunderea pentru corectitudinea si actualitatea datelor publicate pe site-ul propriu sau prin participarile la licitatiile electronice revine proprietarului informatiei si nu operatorului sau realizatorului;
b) Fiecare serviciu sau institutie din subordinea Consiliului Judetean care publica date pe INTERNET este obligat sa intocmeasca un dosar, organizat cronologic, cu paginile web realizate, listate dupa publicare;
c) Institutiile colaboratoare ce au Consiliul Judetean ca ordonator de credite se vor adresa in scris pentru publicarea pe site-ul Consiliului Judetean Mures a informatiilor ce vin in intâmpinarea nevoilor cetatenilor, din sectorul lor de activitate;
d) Sunt interzise publicitatea si sondajele in scopuri electorale sau economice pe portalul Consiliului Judetean, cu exceptia prezentarii oportunitatilor, aspectelor culturale sau economice locale.
Art.19. Este interzis accesul neautorizat in spatiile digitale, altele decât cele locale sau cele publice din retea, folosirea altor conturi decât cele care au fost stabilite, furtul sau folosirea fisierelor neautorizat din retea.
Art.20. Este obligatorie respectarea masurilor de securitate privitoare la contul de acces, parola, drepturi partajate in sistem de acces la resurse si la INTERNET. Modificarea acestora se face cu aprobarea presedintelui Consiliului Judetean.
Art.21. Este interzisa difuzarea, divulgarea sau transmiterea parolelor de acces, precum si a altor date cu caracter intern privind organizarea, accesul si protocoalele de functionare a retelei de calculatoare sau a postei electronice.
Art.22. Comunicarea prin adresa electronica, oficial, tip nota interna, se face cu acordul scris al persoanelor cu functii de conducere, ca si in cazul suportului de hârtie, urma pastrându-se la emitent.
Art.23. Este interzisa interventia utilizatorului asupra tehnicii de calcul, prin demontarea acesteia, asupra fisierelor sistem sau asupra modulelor din aplicatiile informatice, fiind interzisa modificarea fisierelor sursa, stergerea lor, interventia asupra bazelor de date altfel decât prin programele implementate. Pentru orice incident informatic se solicita interventia Serviciul Informatica care analizeaza si adopta masuri de remediere prin compartimentul propriu de mentenanta. Dupa caz, solutionarea consta in interventie proprie post-garantie, interventie furnizor in intervalul de garantie sau service externalizat gestionat prin Compartimentul Informatica.
Art.24. Pe fiecare calculator au fost instalate de catre angajatii CIAP doar soft-uri (programe) pentru care Consiliul Judetean detine licente de utilizare, acestea sunt singurele programe ce pot fi folosite de catre utilizatori.
Este interzisa instalarea si utilizarea oricaror programe (aici fiind incluse si jocurile) de provenienta externa Consiliului Judetean pentru care nu exista achizitionate licente.
Fiecare utilizator va semna un inventar al soft-urilor instalate pe calculatorul sau de catre CIAP si va raspunde personal, din punct de vedere juridic, pentru orice modificare aparuta ulterior pe calculator. Utilizarea softurilor fara licente se afla sub incidenta Legii nr.8/1996 privind drepturile de autor si face obiectul unei ample campanii de verificare lansate de catre BSA (Business Software Alliance) in România.
Art.25. In vederea protejarii datelor existente pe fiecare calculator si al reducerii la maxim al pericolului raspândirii virusilor prin intermediul retelei, CIAP a organizat astfel accesul in/din retea pt. fiecare statie: structura de directoare (foldere) a fiecarui sistem din retea este inaccesibila celorlalti utilizatori (fiecare poate "vedea" doar "continutul" calculatorului sau, nu si pe al altora). Exista un singur folder pe fiecare calculator, de obicei denumit "Acces liber" in care este permis accesul liber al tuturor celorlalti utilizatori, dar doar cu drepturi de citire.
Singurii care au acces, pe baza unor parole, la toate resursele statiilor din retea sunt seful SIAP si administratorul de retea.
Este interzis utilizatorilor sa schimbe setarile calculatoarelor, modul de gestionare al drepturilor de acces in/din retea si parolele de acces. Eventualele modificari vor fi facute doar cu acordul administratorului de retea sau al sefului CIAP.
Este interzisa folosirea de diskete si CD-uri din afara Consiliului Judetean.
Art.26. Fiecare utilizator din Consiliu Judetean raspunde pentru modul in care isi foloseste calculatorul din dotare dar si pentru modul in care foloseste reteaua interna a Consiliului Judetean precum si Internetul si posta electronica (unde este cazul).
Art.27. Achizitiile in domeniul TI&C (tehnica de calcul, echipamente de comunicatii si soft) se fac numai de catre CIAP. Aprobarea achizitiei se face in urma analizei compartimentului de specialitate si conducerea institutiei.
Art.28. Având in vedere necesitatea asigurarii datelor/documentelor dvs. impotriva pierderii lor accidentale ele vor fi salvate pe diferiti suporti.
Pentru a va asigura datele/documentele impotriva unor pierderi accidentale salvati-va periodic aceste date/documente pe diskete si nu ezitati sa solicitati ajutorul CIAP in cazul in care nu sunteti familiarizati cu metodele de salvare si arhivare sau in cazul in care considerati ca, data fiind importanta informatiilor, este necesara o mai buna protejare a lor prin salvari pe serverul de date al Consiliului Judetean sau pe CD.
Sedintele de consiliu vor fi salvate dupa fiecare sedinta pe server si CD.
Art.29. Sistemele de calcul se vor folosi numai pentru si in interesul serviciului, atât in timpul orelor de program cât si in afara acestuia. Este cu desavârsire interzisa instalarea sau copierea altor programe decât cele care au fost instalate initial pe sistemele de calcul din patrimoniul Consiliului Judetean. Programele instalate trebuie sa fie cu licenta, iar acolo unde nu se pot asigura se vor folosi variantele Linux si Open Office - care nu necesita licenta - furnizate gratuit de compartimentul informatica al Consiliului Judetean Mures
Art.30. Detectarea de virusii informatici sau programe cu caracter distructiv precum si sustragerea si folosirea datelor in interes personal atrag raspunderea materiala, pecuniara sau penala, dupa caz, a persoanelor gasite vinovate pentru neglijenta sau rea-intentie, conform Legii 161/2003.
Art.31. Este obligatorie respectarea normelor de protectia muncii la folosirea tehnicii sub tensiune, folosirea cablurilor izolate, a mufelor originale, fara improvizatii.

CAPITOLUL X
ORGANIZAREA TIMPULUI DE MUNCÃ


Organizarea timpului de munca se stabileste in raport cu specificul activitatii astfel:
Art.32. Durata saptamânii de munca este de 5 zile lucratoare, iar a zilei de munca la locurile de munca obisnuite este de 8 ore.
Art.33.(1) Programul de lucru pentru angajatii Consiliului Judetean, de luni pina vineri, se va desfasura intre orele 8,00-16,00;
(2) Pentru persoanele care presteaza lucrari de curatenie si lucrari de intretinere si reparatii in sediul Consiliului Judetean, conform Contractului de Prestari Servicii incheiat cu S.C. Servicii de Utilitati Rurale Mures S.A., programul de munca este :
- un lucrator pentru curatenie 7,00 - 15,00
- sase lucratori pentru curatenie 14,00 - 22,00
- lucratorii pentru intretinere si reparatii, potrivit art.33 (1) iar in perioada de functionare a centralei termice 6,00 - 14,00; 14,00 - 22,00.
Art.34. (1)Pentru orele lucrate din dispozitia conducatorului autoritatii sau institutiei publice, peste durata normala a timpului de lucru sau in zilele de sarbatori legale ori declarate zile nelucratoare, functionarii publici de executie au dreptul la recuperare sau la plata majorata cu un spor de 100% din salariul de baza, in conformitate cu prevederile legale in vigoare. Numarul orelor prestate peste programul normal de lucru nu poate depasi 360 intr-un an. Salariatii cu contract individual de munca, la solicitarea angajatorului pot efectua munca suplimentara cu respectarea prevederilor Codului Muncii. Durata maxima legala a timpului de munca nu poate depasi 48 de ore pe saptamâna inclusiv orele suplimentare. Munca suplimentara se compenseaza prin ore libere platite in urmatoarele 30 de zile dupa efectuarea acestora, iar salariatul beneficiaza de salariul corespunzator pentru orele prestate peste programul normal de lucru. In cazul in care compensarea prin ore libere platite nu este posibila in cele 30 de zile prevazute de lege, in luna urmatoare munca suplimentara va fi platita prin adaugarea unui spor la salariu corespunzator duratei acesteia ce nu poate fi mai mic de 75% din salariul de baza.
(2) Plata orelor suplimentare se face lunar conform legislatiei in vigoare, pe baza pontajelor distinct intocmite, semnate de directorul executiv si aprobate de persoana din conducerea institutiei care coordoneaza directia respectiva.
Art.35. Evidenta zilnica a prezentei la lucru a salariatilor se realizeaza de catre Serviciul Resurse Umane si Consilieri Presedinte al Consiliului Judetean prin condici de prezenta pe fiecare directie de specialitate sau serviciu individual. Semnarea condicilor de prezenta de catre salariati se face personal la inceperea si terminarea programului de lucru.
Art.36. Durata zilnica a prezentei la lucru a salariatilor conform condicilor de prezenta se centralizeaza de doua ori pe luna de catre fiecare directie sau serviciu, pe baza foilor colective de prezenta intocmite si semnate de director, sef de serviciu sau coordonator de compartiment.
Art.37. Serviciul Resurse Umane si Consilieri Presedinte are obligatia sa faca cel putin o data pe luna prezenta inopinata a salariatilor din cadrul aparatului propriu si sa informeze conducerea institutiei in legatura cu cele constatate.
Art.38. Programarea concediilor de odihna se propune de conducerea fiecarei directii sau serviciu, dupa consultarea salariatilor, tinând seama de necesitatea asigurarii continuitatii in executarea sarcinilor specifice si se aproba de conducerea institutiei.
Art.39. Evidenta concediilor de odihna, de boala, a invoirilor si a concediilor fara plata si de studii se tine de catre Serviciul Resurse Umane si Consilieri Presedinte si Compartimentul Contabilitate - Financiar.
Art.40. Pentru interese personale, bine justificate, salariatii pot solicita, conform reglementarilor legale, concedii fara plata, prin cerere scrisa care se aproba de presedinte cu avizul prealabil al directorului executiv sau al sefului serviciului, in masura in care activitatea compartimentului din care face parte solicitantul, nu este afectata prin lipsa acestuia de la locul de munca.

CAPITOLUL XI
ACCESUL IN INSTITUTIE


Art.41. Accesul in sediul institutiei, pentru tot personalul Consiliului Judetean Mures, se face numai pe poarta laterala, din strada Primariei si din strada Enescu.
Art.42. Accesul persoanelor straine in incinta Consiliului Judetean se face astfel:
-persoanele fizice si reprezentantii persoanelor juridice vor avea acces in sediul Consiliului judetean in zilele lucratoare in baza actului de identitate;
-persoanele care solicita acces la cabinetele presedintelui sau al vicepresedintilor, daca se incuviinteaza primirea in afara programului de audienta, vor fi insotite atât la intrare, cât si la iesire de functionarul public responsabil de relatiile cu publicul, care va fi instiintat telefonic;
-delegatii din strainatate au acces in incinta Consiliului Judetean numai cu aprobarea conducerii institutiei.
Art.43. Relatii privind problemele ce intra in competenta de rezolvare a Consiliului Judetean, se dau zilnic, de luni pâna joi, intre orele 8,00-14,00 si in zilele de vineri intre orele 8,00-13,30, prin Directia Juridica si Administratie publica.

CAPITOLUL XII
PROCEDURA DE SOLUTIONARE A CERERILOR
SAU RECLAMATIILOR INDIVIDUALE ALE SALARIATILOR


Art.44. Salariatii au dreptul si obligatia sa sesizeze nemultumirile sau comportamentul neprincipial al altor salariati.
Art.45. Sesizarea se va face in scris.
Art.46. Competenta de solutionare a sesizarilor este a presedintelui Consiliului Judetean Mures, acesta putând delega aceasta competenta compartimentelor de specialitate.
Art.47.Termenul de solutionare a acestor sesizari este de 10 zile.
Art.48. Daca din motive bine intemeiate solutionarea nu se poate face in termenul stabilit, fiind necesare analize si verificari mai ample, acesta se poate prelungi cu inca 10 zile, petitionarul urmând a fi incunostiintat despre acest aspect.

CAPITOLUL XIII
RECOMPENSE

Art.49. Salariatii care au realizat sau au participat direct la obtinerea unor rezultate deosebite in activitatea institutiei, pot fi stimulati prin:
- promovarea in clase, grade si trepte profesionale, conform prevederilor legale;
- acordarea salariului de merit;
- premii individuale acordate in cursul anului, in conformitate cu prevederile legale;

Art.50. (1)Recompensa se acorda la propunerea scrisa a directorului executiv avizata de vicepresedintele sau secretarul general coordonator si aprobata de presedinte.
(2) Contestatiile vizând acordarea recompenselor se vor adresa presedintelui Consiliului Judetean.


CAPITOLUL XIV
SANCTIUNI DISCIPLINARE


Art.51. Incalcarea cu vinovatie a obligatiilor prevazute in actualul regulament, inclusiv a normelor de comportare stabilite, constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza ca atare, indiferent de functia detinuta de salariatii care au savârsit-o.
Art.52. Sanctiunile care se aplica salariatilor in cazuri de abateri disciplinare sunt cele stipulate de legislatia in vigoare privind raporturile de munca (Legea 53/2003-Codul Muncii si Legea nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata) si anume:
- Pentru functionarii publici, sanctiunile disciplinare sunt:
a) mustrare scrisa;
b) diminuarea drepturilor salariale cu 5-20% pe o perioada de pâna la 3 luni;
c) suspendarea dreptului de avansare in gradele de salarizare sau dupa caz de promovare in functia publica pe o perioada de la 1 la 3 ani;
d) trecerea pe o functie publica inferioara pe o perioada de pâna la 1 an, cu diminuarea corespunzatoare a salariului;
e) destituirea din functia publica;
Art. 53. Sanctiunile disciplinare nu pot fi aplicate decât dupa cercetarea prealabila a faptei savârsite si dupa audierea functionarului public; audierea functionarului public trebuie consemnata in scris, sub sanctiunea nulitatii.
Art.54.(1) Prima sanctiune - mustrare scrisa- se poate aplica direct de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice la propunerea conducatorului compartimentului in care functioneaza cel in cauza.
(2) Sanctiunile disciplinare prevazute la pct.3 literele b)-e) se aplica de conducatorul institutiei publice, la propunerea comisiei de disciplina constituita in cadrul institutiei in conformitate cu legea, in termen de cel mult 6 luni de la data savârsirii abaterilor, acestea urmând a se radia de drept, in conditiile si la termenele prevazute de lege.
Art.55. (1) Pentru salariatii cu contract individual de munca sanctiunile prevazute de Codul Muncii sunt:
a) avertismentul scris;
b) suspendarea contractului individual de munca pe o perioada ce nu poate depasi 10 zile lucratoare;
c) retrogradarea din functie, cu acordarea salariului corespunzator functiei in care s-a dispus retrogradarea pentru o durata ce nu poate depasi 60 de zile;
d) reducerea salariului de baza pe o durata de 1-3 luni cu 5-10%;
e) reducerea salariului de baza si/sau, dupa caz, a indemnizatiei de conducere pe o perioada de 1-3 luni cu 5-10%.
e) desfacerea disciplinara a contractului individual de munca.
(2) Nici o masura, cu exceptia celei prevazute la litera a), nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile, prin comunicarea in scris cu precizarea obiectului, datei, orei si locului intrevederii.
(3) Neprezentarea salariatului la convocarea facuta, fara un motiv obiectiv, da dreptul angajatorului sa dispuna sanctionarea fara efectuarea cercetarii disciplinare prealabile.
(4) Angajatorul dispune aplicarea sanctiunii disciplinare in scris, in termen de 30 de zile calendaristice de la data luarii la cunostinta despre savârsirea abaterii disciplinare, dar nu mai târziu de 6 luni de la data savârsirii faptei.
Art.56. Decizia de sanctionare poate fi contestata de salariat la instantele judecatoresti competente in termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicarii.
Art.57. Raspunderea contraventionala sau civila a functionarului public se angajeaza in conformitate cu prevederile art.76 si 77 din Legea nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici, iar repararea pagubelor aduse autoritatii sau institutiei publice se dispune in conformitate cu prevederile art.78 din legea amintita.
Art.58. Pentru salariatii cu contract individual de munca raspunderea patrimoniala este reglementata de Codul Muncii prin prevederile art.269-275.


CAPITOLUL XV
REGULI PRIVIND PROTECTIA, IGIENA SI
SECURITATEA IN MUNCÃ IN CADRUL INSTITUTIEI


Art.59. Salariatii vor desfasura activitatea in asa fel incât sa nu expuna pericolelor de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana proprie sau alti angajati, in conformitate cu pregatirea si instruirea in domeniul protectiei muncii.
Art.60. Salariatii si reprezentantii lor in domeniu au dreptul sa ceara conducatorului autoritatii sa ia masurile cele mai potrivite si au dreptul sa prezinte acestuia propunerile de masuri pentru eliminarea riscului de accidente si imbolnavire profesionala.
Art.61. Salariatul care in caz de pericol iminent, paraseste locul de munca, nu va fi supus la nici un prejudiciu cu exceptia cazului unor actiuni nejustificate sau ale unor neglijente grave.
Art.62. In caz de pericol iminent salariatul va lua masurile care se impun pentru protejarea propriei persoane, a altor salariati si a bunurilor institutiei.
Art.63. Conducatorul autoritatii are obligatia de a lua toate masurile pentru protejarea vietii si sanatatii salariatilor.
Art.64. Conducatorul autoritatii va implementa masurile de asigurare a securitatii si sanatatii salariatilor tinând seama de principiile generale de prevenire.
Art.65. Salariatii nu vor fi implicati in nici o situatie in costurile financiare ale masurilor de prevenire referitoare la securitatea si sanatatea in munca.


CAPITOLUL XVI
DISPOZITII FINALE


Art.66. Prezentul Regulament de ordine interioara a fost elaborat pe baza prevederilor Legii nr. 53/2004 - Codul Muncii, ale Legii nr.215/2001 privind administratia publica locala, ale Legii nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata si ale Legii nr. 7/2004, privind Codul de conduita a functionarilor publici.
Art.67. Incalcarea dispozitiilor prezentului regulament constituie abatere disciplinara si atrage raspunderea disciplinara a functionarilor publici si personalului contractual, in conditiile legii.
Art.68. Comisiile de disciplina au competenta de a cerceta incalcarea prevederilor prezentului regulament si de a propune aplicarea sanctiunilor disciplinare, in conditiile legii.
Art.69. In cazurile in care faptele savârsite intrunesc elementele constitutive ale unor infractiuni, vor fi sesizate organele de urmarire penala competente, in conditiile legii.
Art.70. Functionarii publici raspund potrivit legii in cazurile in care, prin faptele savârsite cu incalcarea normelor de conduita profesionala, creeaza prejudicii persoanelor fizice sau juridice.
Art.71. Modificarile sau completarile prezentului regulament se vor face tinând seama de actele normative in vigoare la data modificarii (completarii), prin grija Serviciului Resurse Umane si Consilieri Presedinte.
Art.72. Regulamentul de ordine interioara se va transmite conducerii directiilor si serviciilor care il vor aduce la cunostinta angajatilor sub semnatura.


Dispozitii privind modificarea si completarea Regulamentului de Ordine Interioara al aparatului de specialitate al Consiliului Judetean Mures:

Dispozitia nr. 175 din 3 august 2007
Dispozitia nr. 134 din 1 iunie 2007
Dispozitia nr. 149 din 4 mai 2006