tanacslogo1                                                                                                                                                                                                              

                    ROMÂNIA                                              

               JUDEȚUL MUREȘ                                                                          

            CONSILIUL JUDEȚEAN                    

  540026, Tîrgu Mureș, str.Primăriei nr.2                                                            

tel.0265 – 263211, fax: 268718

         e-mail: cjmures@cjmures.ro                      Nr.10299/28.07.2009

                                                                                                    Dosar:  IV/C       

 

 

 

 

                         

 

                                   ANUNȚ

 

 

            Consiliul Județean Mureș, în conformitate cu prevederile Legii nr.52/2003, își face publică intenția de a aproba printr-o hotărâre Raportul de analiză a capacității de apărare împotriva incendiilor în județul Mureș pe anul 2008 și măsurile de optimizare a acesteia.

            Proiectul de hotărâre și expunerea de motive sunt publicate pe site-ul Consiliului Județean www.cjmures.ro din data de  28  iulie 2009, afișate la sediu (cam. 1-2) și anexate prezentului anunț.

            Cei interesați pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii care au valoare de recomandare, până la data de 8 august 2009, la sediul Consiliului Județean Mureș, str. Primăriei nr.2, camera 72, doamnei Baciu Andreea sau prin e-mail, la adresa: cjmures@cjmures.ro.

           

 

 

                PREȘEDINTE                                                                  SECRETAR

            Lokodi Edita Emöke                                                                        Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
           ROMÂNIA                                                         PROIECT          

   JUDEȚUL MUREȘ

   CONSILIUL JUDEȚEAN

 

 

 

HOTARÂREA  NR. ____

din _____________

 

privind aprobarea Raportului de analiză a capacității de apărare împotriva incendiilor în județul Mureș pe anul 2008  și stabilirea măsurilor de optimizare a acesteia

 

Consiliul Județean Mureș,

        

         Văzând expunerea de motive nr. 10233 /27.07.2009 a Arhitectului Șef, privind Raportul de analiză a capacității de apărare împotriva incendiilor în județul Mureș pe anul 2008 și stabilirea  măsurilor de optimizare a acesteia, precum și avizul comisiei de specialitate,

Având în vedere prevederile art.15, lit.c din Legea nr.307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor,

În temeiul dispozițiilor articolului 97, alin.1 din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată

 

h o t ă r ă ș t e :

         Art.1. Se  aprobă Raportul de analiză a capacității de apărare împotriva incendiilor în județul Mureș pe anul 2008 și stabilirea măsurilor de optimizare a acesteia, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

         Art.2. Prezenta hotărâre va fi publicată în Monitorul Oficial al județului Mureș,va putea fi accesată pe site-ul www.cjmures.ro și se va comunica, în format electronic, autorităților administrației publice locale din județ.

 

 

 

 

 

  PREȘEDINTE

                                    

                 Lokodi Edita Emöke                   

                 

 

AVIZAT PENTRU LEGALITATE

                                                                                 SECRETAR

                                                                               

                                                                                 Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ROMÂNIA

JUDEȚUL MUREȘ

CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ

Nr.  10233 / 27.07. 2009

EXPUNERE DE MOTIVE

privind aprobarea raportului de analiză a capacității de apărare împotriva incendiilor în județul Mureș  pe anul 2008  și stabilirea  măsurilor de optimizare a acesteia

 

                Apărarea împotriva incendiilor constituie o activitate de interes public național, cu caracter permanent, la care sunt obligate să participe, conform legii, atât autoritățile administrației publice locale, cât și toate persoanele fizice și juridice de pe raza județului Mureș.

                Consiliului Județean, ca autoritate a administrației publice locale de interes județean, potrivit Legii nr.307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, îi revin următoarele obligații principale:

    a) aprobă planul de analiză și acoperire a riscurilor aferent județului sau municipiului București, după caz, și stabilește resursele necesare pentru aplicarea acestuia;

    b) instituie reguli și dispoziții de apărare împotriva incendiilor pentru domeniul public și privat al unității administrativ-teritoriale;

    c) analizează anual capacitatea de apărare împotriva incendiilor și hotărăște măsuri de optimizare a acesteia;

    d) asigură, pe baza programelor de dezvoltare, cuprinderea în planurile de amenajare a teritoriului a sistemelor de alimentare cu apă, precum și a căilor de acces pentru intervenție în caz de incendiu;

    e) prevede și aprobă în bugetul propriu fondurile necesare pentru realizarea acțiunilor și măsurilor de apărare împotriva incendiilor;

    f) hotărăște, în condițiile legii, înființarea unor centre de formare și evaluare a personalului din serviciile voluntare de urgență, cu acordul Inspectoratului General;

    g) sprijină organizatoric, material și financiar organizarea și desfășurarea concursurilor serviciilor de urgență și cercurilor de elevi Prietenii pompierilor;

    h) îndeplinește orice alte obligații prevăzute de lege.

                            În cele ce urmează prezentăm pe scurt stadiul realizării acestor obligații :  

            a ) În colaborare cu Inspectoratul pentru Situații de Urgenț㠄HOREA” al județului Mureș va fi elaborat în trimestrul IV al anului 2009, conform metodologiei și structurii–cadru,  aprobate prin Ordinul MAI nr. 132/2007  Planul de analiză și acoperire a riscurilor la nivelul județului Mureș,

                b ) Prin Hotărârea nr. 53/27.03.2008 a Consiliului Județean Mureș, s-au  aprobat Regulile și dispozițiile de apărare împotriva incendiilor pentru domeniul public și privat al județului  Mureș.

                c ) În ședința din  27 august a.c. se propune spre aprobare  Raportul de analiză a capacității de apărare împotriva incendiilor în județul Mureș pe anul 2008 și stabilirea măsurilor de optimizare a acesteia.

            Măsurile de optimizare prevăzute urmăresc dotarea cu autospeciale a localităților Lunca Bradului, Zagăr, Eremitu, Gornești, Bahnea, Deda și Gurghiu, asigurarea personalului de specialitate necesar serviciilor voluntare pentru situații de urgență prin participarea la cursuri de perfecționare și atestare –anexa 4, în vederea creșterii capacității de intervenție operative a acestora în conformitatea cu criteriile de performanță prevăzute de actele normative în domeniu, implicarea personalului din compartimentul de prevenire al Serviciilor voluntare pentru situații de urgență în executarea controalelor la gospodăriile populației conform art.14 lit. h)  din Legea 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, operaționalizarea  Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență dotate cu autospeciale prin încadrarea corespunzătoare cu personal și asigurarea permanenței la sediu SVSU în conformitate cu art. 12 al O.M.A.I nr.718/2005 modificat cu O.M.I.R.A. nr.195/2007 .

                d ) Prin programul de alimentare cu apă la sate se creează posibilitatea asigurării în aceste localități a punctelor de alimentare pentru autospecialele de stins incendii. Prin documentațiile de urbanism și amenajare a teritoriului se prevede asigurarea  căilor de acces pentru intervenție în caz de incendiu.

                e ) În anul 2008 Consiliul Județean a alocat suma de 35.000 lei pentru: organizarea și premierea serviciilor voluntare pentru situații de urgență participante și câștigătoare a fazei județene a concursului profesional în domeniul apărării și stingerii incendiilor, participarea echipajului SVSU câștigător al locului I, la faza interjudețeană și națională și pentru editarea nr.12 al revistei „Pompierii Mureșeni”  cu prilejul „Zilei pompierului” din luna septembrie 2008. Se propune  editarea de pliante sau alte informații tipărite prin care să se aducă la cunoștința populației factorii de risc generatori de situații de urgență sau alte dezastre precum și cunoașterea modului de acțiune în cazul apariției sau producerii unei situații de urgență.

                f ) S-au finalizat lucrările la Centrul de perfecționare pentru personalul din administrația publică. În programul acestui centru care urmează a fi pus în funcțiune se prefigurează includerea activității de formare și evaluare a personalului din serviciile voluntare pentru situații de urgență din județ.

                g ) Consiliul Județean sprijină consiliile locale și primăriile din județ în vederea  îndeplinirii atribuțiilor ce le revin din actele normative ce reglementează activitatea în domeniu pentru prevenirea și stingerea incendiilor și coordonează în colaborare cu Inspectoratul pentru Situații de Urgenț㠄HOREA” al județului Mureș activitatea SVSU-urilor din județ.           

      Având în vedere cele prezentate mai sus, propunem aprobarea  proiectului de hotărâre privind Raportul de analiză a capacității de apărare împotriva incendiilor în județul Mureș pe anul 2008 și stabilirea  măsurilor de optimizare a acesteia,precum și a anexelor 1,2,3,4.

                 VIZAT

                VICEPREȘEDINTE                                                                                                           ARHITECT ȘEF

            Ioan Cristian Chirteș                                                                                                     arh.Csortan Ilona

 

Întocmit : Baciu Andreea

 

 

 

 

 

RAPORT

 

 

DE ANALIZĂ A CAPACITĂȚII DE APĂRARE

 

ÎMPOTRIVA INCENDIILOR ÎN JUDEȚUL MUREȘ PE

 

ANUL 2008 ȘI STABILIREA MĂSURILOR DE

 

OPTIMIZARE A ACESTEIA

 

I N S P E C T O R    Ș E F

Colonel Mihai CHIOREAN

 
 

 

 

 

 


CCF28072009_00000

 

 

 

 

 

 

ANALIZA CAPACITĂȚII DE APĂRARE ÎMPOTRIVA INCENDIILOR

MĂSURI DE OPTIMIZARE

 

1. STATISTICA SITUAȚIILOR DE URGENȚĂ  PRODUSE ÎN ANUL 2008

         În cursul anul 2008 ,subunitățile din structura Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență și serviciile voluntare pentru situații de urgență din județul Mureș au intervenit la 7839 situații de urgență, din care:

 

-            340    pentru stingerea incendiilor (4,34%);

-            7027 pentru cazuri de urgență asistate de S.M.U.R.D. (89,64 %);

-            472    pentru alte situații de urgență (6,02 %);

 

     

                            

Comparativ cu  anul 2007, numărul situațiilor de urgență a crescut cu  25,18 %, respectiv de la 6.262 în 2007, la 7839 în anul 2008 .

De asemenea, comparativ cu anul 2007 numărul intervențiilor pentru stingerea incendiilor a crescut cu 15,46 %, iar dacă luăm în calcul și arderile necontrolate creșterea este de 60,2 %.

2. ACTIVITATEA SERVICILOR VOLUNTARE PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

Serviciile voluntare pentru situații de urgență au participat în perioada studiată la stingerea a 99 incendii (29,11 % din totalul incendiilor), din care 36 incendii au fost stinse de S.V.S.U iar 63 de S.V.S.U în cooperare cu subunitățile militare de pompieri.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


        

 

 

 

 

 

 

 

 

Comparativ cu  anul 2007, ponderea numărului de incendii la care au participat serviciile voluntare a crescut cu 13,79 %, respectiv de la 87 (29,5% din totalul incendiilor) în anul 2007, la 99 (29,11 % din totalul incendiilor).     

                  Dinamica intervențiilor după ramura economică în care s-au produs este prezentată în graficul următor:

 

 

 


             

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

  După cum se observă cele mai multe intervenții s-au înregistrat la gospodăriile cetățenești și anexele acestora: 40,14 % din total.

Cauzele principale care au determinat incendiile în anul 2008 sunt prezentate comparativ cu anul 2007 în graficul următor:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  

 

 

 

 

 

 

Cele mai multe incendii, așa cum reiese și din graficul de mai jos, au fost generate în anul 2008 de: instalații electrice defecte sau improvizate (12,56 %); sisteme de încălzire (11,95%); acțiuni intenționate (8,99%) ;  fumatul fără respectarea normelor (8,93%) și  focul deschis(6,4%)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Repartiția situațiilor de urgență produse pe raioanele de intervenție ale subunităților:

Ø Detașamentul Tg.Mureș   =    381

Ø Detașamentul Tîrnăveni  =    56

Ø Detașamentul Sighișoara  =   102

Ø Detașamentul Reghin       =    124

Ø Detașamentul Sărmașu    =    38

Ø S.V.S.U.                           =    111

         Rata incendiilor la mia de kilometri pătrați în anul 2008 a fost de 52 de incendii, iar numărul de incendii la 100.000 de locuitori a fost de 60 de incendii, ceea ce clasează județul Mureș pe locul 33 pe țară, cu un număr redus de incendii la 100.000 locuitori.

          În cursul anului 2008, pregătirea în domeniul situațiilor de urgență a autorităților administrației publice locale, a membrilor comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență, precum și a personalului de specialitate de la municipii, orașe, instituții publice și agenți economici s-a realizat prin cursuri, instruiri și instructaje organizate la Centrul Național de Perfecționare a Pregătirii pentru Managementul Situațiilor de Urgență Ciolpani în 5 serii de pregătire la care au participat 6 persoane din 8 planificate (procent de 75 %) și la Centrul Zonal Cluj-Napoca în 7 serii de pregătire la care au participat 19 persoane din 21 planificate (procent de 90 %).

         În conformitate cu prevederile articolului 11 din  Ordinul nr. 195 din 20 aprilie 2007 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului administrației și internelor nr. 718/2005 pentru aprobarea Criteriilor de performanță privind structura organizatorică și dotarea serviciilor voluntare pentru situații de urgență, serviciile voluntare se clasifică în funcție de componenta preventivă, de dotare și de tipul intervenției, astfel:

    a) serviciu de categoria I - având în formația de intervenție doar echipe specializate, pe tipuri de riscuri;

    b) serviciu de categoria a II-a - având în formația de intervenție grupe care încadrează autospeciale, altele decât cele pentru stingerea incendiilor, precum și echipe specializate, pe tipuri de riscuri;

    c) serviciu de categoria a III-a - având în formația de intervenție grupe de intervenție, dintre care una încadrează o autospecială pentru stingerea incendiilor, și echipe specializate, pe tipuri de riscuri;

    d) serviciu de categoria a IV-a - având în formația de intervenție grupe de intervenție, dintre care cel puțin două încadrează autospeciale pentru stingerea incendiilor, și echipe specializate, pe tipuri de riscuri.

În județul Mureș funcționează 102 servicii voluntare pentru situații de urgență din care: 80 de categoria I (dotate cu 192 de motopompe), 18 de categoria III (dotate cu 18 de autospeciale) și 4 de categoria IV (dotate cu 9 autospeciale).

Harta serviciilor voluntare pentru situații de urgență de categoriile III-IV (dotate cu autospeciale de stins incendii) este prezentată în anexa 1.

        Conform prevederilor articolului 12 din  Ordinul nr. 195 din 20 aprilie 2007 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului administrației și internelor nr. 718/2005 pentru aprobarea Criteriilor de performanță privind structura organizatorică și dotarea serviciilor voluntare pentru situații de urgență,  serviciul voluntar se încadrează cu personal angajat și cu personal voluntar iar funcțiile de șef serviciu și conducător autospeciale se încadrează, în mod obligatoriu, cu personal angajat.

Din cele 22 de SVSU de categoriile III și IV, doar la serviciile voluntare ale orașelor Luduș, Sovata, Sângiorgiu de Pădure, Iernut și al comunei Acățari este asigurată încadrarea conform criteriilor de performanță, existând și permanența la sediul serviciilor ; la celelalte servicii este angajat cel mult un singur șofer (care de cele mai multe ori este șofer și pe o altă mașină, aparținând de școală sau de primărie) și care nu poate fi anunțat în timp operativ, după orele de program acesta fiind la domiciliu.

 

3. MĂSURI DE OPTIMIZARE

       Conform prevederilor articolului 9 din  Ordinul nr. 195 din 20 aprilie 2007 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului administrației și internelor nr. 718/2005 pentru aprobarea Criteriilor de performanță privind structura organizatorică și dotarea serviciilor voluntare pentru situații de urgență, timpul de răspuns pentru serviciile voluntare pentru situații de urgență  are următoarele limite maxime:

·        la operatorii economici, din subordinea consiliului local, care prezintă risc ridicat - 15 minute;

·        în cel mai îndepărtat punct al sectorului de competență stabilit - 20 de minute;

·        în celelalte localități sau la ceilalți operatori economici cu care s-au încheiat contracte sau convenții de intervenție - 30 de minute.

 

Având în vedere  aceste criterii, la o viteză medie de deplasare de aproximativ 45 km/h rezultă o distanță maximă la care se intervine de aproximativ 15 km.

Rezultă un număr de 5 localități la care se depășește timpul de răspuns de 30 de minute, acestea fiind:

- Stînceni                           32 km.      

- Lunca Bradului                      21 km.

- Eremitu                                 19 km.

- Viișoara                                21 km.

- Papiu Ilarian                          17 km.

 

Ca urmare a numărului insuficient de servicii voluntare operaționale la nivelul județului Mureș ( 5 servicii ), există o serie de probleme care afectează capacitatea de apărare împotriva incendiilor, în special în localitățile în care consiliile locale și primarii nu își îndeplinesc obligațiile care le revin în conformitate cu art.13 și art.14 din Legea 307/2006 respectiv art.14 și art.15 din OMAI 163/2007.

Dintre problemele care afectează capacitatea de apărare împotriva incendiilor enumerăm :

 

-         nu sunt emise de către consiliile locale hotărâri privind modul de organizare a apărării împotriva incendiilor în unitatea administrativ-teritorială, dispoziții privind organizarea apărării împotriva incendiilor, raportul semestrial de evaluare a capacității de apărare împotriva incendiilor, măsuri de optimizare a capacității de apărare împotriva incendiilor;

-         nu este emis de către primar raportul anual de analiză a dotării cu mijloace de apărare împotriva incendiilor, întocmit la o dată anterioară definitivării bugetului local;

-         nu sunt prevăzute distinct, potrivit legii, din resursele financiare ale bugetului local, sumele necesare în vederea organizării, înzestrării, funcționării și îndeplinirii atribuțiilor legale de către serviciile de urgență voluntare înființate;

-         nu sunt cuprinse anual, în bugetul propriu, sumele necesare pentru asigurarea bunurilor din dotarea serviciilor de urgență voluntare, pentru cazurile de avarie, distrugere sau pentru alte evenimente, cât și pentru asigurarea de persoane și răspundere civilă a personalului cu atribuții pe linie de intervenție, pentru cazurile de invaliditate sau de deces, produse prin accidente, catastrofe sau alte asemenea evenimente intervenite în timpul și din cauza îndeplinirii atribuțiilor specifice;

-         nu sunt incluse în sistemele de alimentare cu apă, hidranți de incendiu ,amplasați conform “Normativului de proiectare și executare a lucrărilor de alimentare cu apă și canalizare a localităților din mediul rural” P66/2001;

-         autospecialele pentru stins incendii au un grad de uzură avansat, fapt ce a dus la scoaterea din funcționare a 5 autospeciale la Gurghiu, Ibănești, Saschiz, Band și Pănet, iar pe de altă parte autospeciala din dotarea S.V.S.U. Sântana de Mureș, an de fabricație 2002, nu are încadrat personal, neputând asigura intervenția.

-         nu sunt asigurate imobile și spații amenajate corespunzător pentru funcționarea serviciului de urgență voluntar, precum și mijloace de comunicații necesare ( Band, Miercurea Nirajului, Sântana de Mureș

-          nu  există garaj pentru autospecială iar pe timp de iarnă nu se poate asigura intervenția );

-         nu se organizează și execută, prin serviciul de urgență voluntar, controlul respectării regulilor de apărare împotriva incendiilor la gospodăriile cetățenești;

-         nu se asigură controlul respectării măsurilor de apărare împotriva incendiilor la construcțiile și instalațiile tehnologice aparținând domeniului public și privat al unității administrativ-teritoriale, precum și la instituțiile publice;

-         nu se informează populația cu privire la modul de comportare și de intervenție în caz de incendiu;

-         nu se asigură participarea la intervenție a serviciului voluntar de urgență cu mijloacele din dotare și conducerea intervenției, până la stingerea incendiului ori până la sosirea forțelor inspectoratului;

-         nu se asigură încadrarea serviciului de urgență voluntar cu personal atestat în condițiile legii, precum și pregătirea profesională și antrenarea acestuia; 

-         nu se asigură condițiile pentru participarea la concursuri a serviciilor de urgență voluntare ( Fărăgău, Hodac, Pănet, Saschiz, Sântana de Mureș);

-         nu sunt întocmite contractele de intervenție obligatorii între consiliile locale care nu au autospeciale de intervenție în dotarea serviciilor voluntare cu alte consilii locale care au constituite servicii voluntare dotate cu autospeciale de intervenție  (Valea Largă, Tăureni, Glodeni, Miheșu de Câmpie, Pogăceaua, Băla, Cozma, Lunca Bradului, Sânger, Brâncovenești și Vătava) și se înregistrează întârzieri la plata contractelor încheiate în anii anteriori ( Cuci, Iclănzel, Brâncovenești);

-         lipsesc mijloacele de protecție individuală pentru personalul SVSU , sunt degradate sau insuficiente la unele servicii voluntare (Râciu, Pănet, Șăulia, Saschiz, Gurghiu, etc).

 

 

Din măsurile de optimizare propuse în anul trecut s-au realizat următoarele:

§  Instruirea membrilor compartimentului de prevenire al Serviciilor voluntare pentru situații de urgență pe zone geografice, în conformitate cu O.M.I.R.A. nr. 483/2008. În acest sens s-au desfășurat 6 convocări de instruire ale personalului componentei preventive a SVSU, fiind instruite un număr de 115 persoane.

§  S-au actualizat Regulile și dispozițiile de apărare împotriva incendiilor pentru domeniul public și privat al județului Mureș , în concordanță cu Legea nr.307/2006 privind Apărarea împotriva incendiilor și OMAI nr. 163 privind aprobarea  Normelor generale de apărare împotriva incendiilor .

 

Dintre măsurile de optimizare propuse în anul trecut nu s-au realizat următoarele:

§  Dotarea cu autospeciale a localităților: Lunca Bradului, Zagăr, Bahnea, Eremitu și Gornești în vederea respectării timpul maxim de răspuns în toate localitățile județului.              

§  Încadrarea SVSU din majoritatea localităților județului cu numărul de personal angajat în conformitate cu O.M.A.I nr.718/2005 modificat cu O.M.I.R.A. nr.195/2007, respectiv O.M.A.I. nr.106/2007.

§  Efectuarea de controale la gospodăriile populației pe baza unui grafic anual în majoritatea localităților județului, rezultatul fiind creșterea numărului de intervenții la locuințe și anexele acestora (40,14 % din totalul intervențiilor).

Pe lângă măsurile de optimizare propuse în anul trecut  care nu s-au realizat și care se constituie ca măsuri pentru anul acesta propunem   

ca noi măsuri de îmbunătățire a capacității de apărare împotriva incendiilor următoarele:

§  Înființarea Asociației Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență din județul Mureș ca o cale de a facilita aducerea tehnicii de intervenție din afara țării și dotarea serviciilor  pentru intervenții în situații de urgență cu tehnică prin asocierea între unitățile administrativ teritoriale -comune, orașe municipii din județul Mureș.

§  Alocarea de fonduri suplimentare consiliilor locale care au servicii voluntare dotate cu autospeciale defecte și care nu le pot repara din fonduri proprii în eventualitatea rectificării de buget pe plan național.

§  Implicarea personalului din compartimentul de prevenire al Serviciilor voluntare pentru situații de urgență în executarea controalelor la gospodăriile populației conform art.14 lit. h)  din Legea 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor.

§  Atestarea tuturor cadrelor tehnice cu atribuții în domeniul apărării împotriva incendiilor de la localități respectând prevederile art.27 din Legea 307/2006.

§  Operaționalizarea  Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență dotate cu autospeciale prin încadrarea corespunzătoare cu personal și asigurarea permanenței la sediu SVSU în conformitate cu art. 12 al O.M.A.I nr.718/2005 modificat cu O.M.I.R.A. nr.195/2007.

§  Dotarea cu autospeciale de intervenție a serviciilor voluntare Gurghiu, Bahnea și Deda prin disponibilizarea și valorificarea autospecialelor de la Detașamentul de pompieri Reghin, Sărmașu și Tîrnăveni.

§  Dotarea cu o autospecială a comunei Zagăr (cu sector de competență Viișoara), întrucât autospeciala care se afla în comună a fost restituită Primăriei Miercurea Nirajului în proprietatea căreia se află după ce a fost tranferată fără plată de la I.S.U. “Horea” Mureș.

§  Încadrarea corespunzătoare cu personal a autospecialei din dotarea SVSU Miercurea Nirajului, conform prevederilor articolului 12 din Ordinul nr. 195 din 20 aprilie 2007 privind modificarea și completarea Ordinului ministrului administrației și internelor nr. 718/2005 pentru aprobarea Criteriilor de performanță privind structura organizatorică și dotarea serviciilor voluntare pentru situații de urgență, precum și asigurarea condițiilor de intervenție,   dat fiind faptul că în momentul de față aceasta este parcată în curtea grădiniței nefiind în stare de intervenție.

§  Implicarea consiliilor locale și a primarilor din toate localitățile județului pentru acordarea drepturilor ce se cuvin voluntarilor respectând prevederile HGR nr. 1579/8 dec.2005

·        Este necesară stabilirea cuantumului indemnizatiei care se acorda personalului serviciului pentru timpul efectiv de lucru la intervenții și celelalte activități prevăzute în programul serviciului, în conformitate cu HGR1579/2005 și respectarea obligațiilor ce le revin acestora conform art.13 din din Legea 307/2006.

§   Se impune analiza semestrial sau ori de câte ori este nevoie, conform art.12 din Legea 307/2006, de către Consiliul local a capacității de apărare împotriva incendiilor a unității adminstrativ – teritoriale pe care o reprezintă.

§  Asigurarea personalului servicilor voluntare pentru situații de urgență în caz de boală profesională, accident sau deces conform art.7 din HGR1579/2005.și art. 13 lit.g) din Legea 307/2006.

·        Specialiștii din cadrul Direcției de Dezvoltare Regională și Implementare Proiecte  a Consiliului Județean Mureș acordă  consultanță  consiliilor locale pentru accesarea de fonduri nerambursabile în vederea  realizării măsurilor de apărare împotriva incendiilor și de protecție civilă.

·        Finalizarea și aprobarea Planului Județean de analiză și acoperire a riscurilor întocmit de către ISU HOREA în colaborare cu Consiliului Județean Mureș conform art.15 din Legea 307/2006.

·        Alocarea, conform art. 15 din Legea 307/2006, în bugetul propriu al  Consiliului Județean Mureș a fondurilor necesare organizării fazei județene a concursurilor profesionale a serviciilor voluntare pentru situații de urgență și participarea echipajului SVSU câștigător al locului I la faza interjudețeană și  pentru editarea de pliante sau alte informații tipărite prin care să se aducă la cunoștința populației factorii de risc generatori de situații de urgență sau alte dezastre precum și cunoașterea modului de acțiune în cazul apariției sau producerii unei situații de urgență.

               

 Amplasarea în teritoriu a Serviciilor voluntare și Serviciilor profesioniste pentru situații de urgență și distanțele până la cel mai îndepărtat punct al sectorului de competență sunt prezentate în anexa 2.

       Harta cu propunerile de înființare a noi servicii voluntare pentru situații de urgență dotate cu autospeciale de stins incendii este prezentată în anexa 3.

      Situația personalului angajat din S.V.S.U. este prezentată în anexa 4.