ROMÂNIA                                                                        

                       JUDEȚUL MUREȘ                                         

                   CONSILIUL JUDEȚEAN

 

 

HOTĂRÂREA NR. _____

din 26 mai 2011

privind aprobarea activităților cu care va fi implicat Județul Mureș în managementul și implementarea proiectului „Echipamente pentru îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgenț㔠și a cheltuielilor legate de proiect

 

Consiliul Județean Mureș,

Văzând Expunerea de motive nr.8257 din 19.V.2011 a Serviciului Dezvoltare Regională,

În conformitate cu prevederile cuprinse în Secțiunile II.1. și II.3. din Ghidul solicitantului pentru Axa prioritară 3 a POR 2007-2013 – „Îmbunătățirea infrastructurii sociale”, Domeniul de intervenție 3.3 – „Îmbunătățirea dotării cu echipamente a bazelor operaționale pentru intervenții în situații de urgență”,

Având în vedere art. 91 alin. (5) lit. a) pct. 8 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

În temeiul art. 97 Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

 

hotărăște:

 

Art.1. Se aprobă activitățile cu care va fi implicat Județul Mureș în managementul și implementarea proiectului „Echipamente pentru îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgenț㔠(denumit în continuare Proiect), conform Cererii de finanțare cuprinsă în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2. Se aprobă suportarea de către Consiliul Județean Mureș a sumei de  219.179 lei, reprezentând partea județului Mureș din contribuția solicitantului la cheltuielile eligibile ale Proiectului.

Art.3. Se aprobă suportarea de către Consiliul Județean Mureș a sumei de 3.100 lei, reprezentând contribuția județului Mureș de o șesime din valoarea cheltuielilor neeligibile ale Proiectului, a TVA-ului aferent cheltuielilor neeligibile, precum și a oricăror costuri suplimentare care pot surveni în perioada implementării Proiectului.

Art.4. Se aprobă contribuția de 689.406 lei pentru suportarea TVA-ului aferent cheltuielilor eligibile ale proiectului, cu recuperarea acestuia de la bugetul de stat.

Art.5. Se aprobă asigurarea de către Consiliul Județean Mureș a resurselor financiare necesare implementării optime a Proiectului în condițiile rambursării/decontării ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale.

Art.6. Utilizatorii finali ai echipamentelor achiziționate în cadrul Proiectului sunt inspectoratele județene pentru situații de urgență din Regiunea Centru, indicate în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.7. Transferul echipamentelor achiziționate prin intermediul Proiectului se va realiza printr-un contract de comodat, încheiat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitar㠄Centrul Transilvaniei” și fiecare utilizator final.

Art.8. Prezenta hotărâre se comunică Direcției Dezvoltare Regională, Implementare Proiecte, Direcției Economică și Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Centrul Transilvaniei.

 

 

        PREȘEDINTE                                                        Avizat pentru legalitate

                     SECRETAR

                Lokodi Edit Emőke                                                    

                                        Aurelian Paul Cosma                         


 

 

ROMÂNIA

JUDEȚUL MUREȘ                                                                                              APROB

CONSILIUL JUDEȚEAN                                                                               PREȘEDINTE,

Direcția Dezvoltare Regională,

Implementare Proiecte                                                                               Lokodi Edita Emőke

Nr.             /     .05.2011

 

 

 

 

Expunere de motive

privind aprobarea activităților cu care va fi implicat Județul Mureș, în managementul și implementarea proiectului „Echipamente pentru îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgenț㔠și a cheltuielilor legate de proiect

 

 

În perioada decembrie 2008 – mai 2010, județele Regiunii Centru (Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu), prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitar㠄Centrul Transilvaniei”, au implementat proiectul  „Achiziționare echipamente specifice pentru îmbunătățirea capacității și calității sistemului de intervenție în situații de urgență și pentru acordarea asistenței medicale de urgență și a primului ajutor calificat, în Regiunea 7 Centru”. Proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 3– „Îmbunătățirea infrastructurii sociale”, Domeniul de intervenție 3.3 – „Îmbunătățirea dotării cu echipamente a bazelor operaționale pentru intervenții în situații de urgență”.

În cadrul acestui proiect, investiția realizată în sistemul integrat de asistență medicală și tehnică în situații de urgență, în valoare de 35.483.614 lei (fără TVA), a contribuit la creșterea calității intervențiilor și implicit a acordării primului ajutor victimelor. Astfel, inspectoratele județene pentru situații de urgență din cele 6 județe au fost dotate cu 39 de autospeciale și echipamente pentru dotarea centrului mobil de comandă și control. Autospecialele achiziționate au contribuit la îmbunătățirea timpilor de răspuns, prin reducerea acestora de la 48’ la 27’ în zonele rurale și de la 25’ la 13’ în zonele urbane, iar prin centrul mobil de comandă și control s-a adus un plus de valoare coordonării intervențiilor echipajelor profesioniste ale inspectoratelor pentru situații de urgență.

Prezentul proiect dorește să continue demersurile inițiate prin proiectul anterior, pentru dezvoltarea Sistemului Integrat de Asistență Medicală și Tehnică de Urgență Prespitalicească și Intervenție la Incidentele Majore, după modelul SMURD. Acesta are ca obiect investițiile pentru îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgență pe linia acordării asistenței medicale, precum și pe linia incendiilor la fondul forestier și în zonele greu accesibile (teren accidentat și străzi urbane înguste).

Astfel, în cadrul proiectului se dorește achiziționarea a 44 echipamente specifice, prin intermediul Asociației de Dezvoltare Intercomunitar㠄Centrul Transilvaniei”. Lista echipamentelor incluse în cererea de finanțare a fost întocmită pe baza propunerilor inspectoratelor pentru situații de urgență ale județelor Regiunii Centru. Tipul echipamentelor propuse spre achiziționare și repartizarea acestora pe fiecare județ este defalcată în tabelul de mai jos:

 

Nr. crt.

Tipul autospecialei

Regiunea Centru

Mureș

Alba

Brașov

Covasna

Harghita

Sibiu

1

Ambulanțe de prim ajutor (tip B2) 4x2

4 buc

-

1 buc

-

1 buc

-

2 buc

2

Ambulanțe de prim ajutor (tip B2) 4x4

12 buc

3 buc

2 buc

3 buc

1 buc

3 buc

-

3

Ambulanțe de terapie intensivă (tip C)

2 buc

1 buc

-

1 buc

-

-

-

4

Autospeciale pentru lucrul cu apă și spumă de capacitate mică - teren

19 buc

5 buc

2 buc

1 buc

3 buc

3 buc

5 buc

5

Autospeciale pentru lucrul cu apă și spumă de capacitate mică - camionetă

3 buc

-

2 buc

-

1 buc

-

-

6

Autospeciale pentru lucrul cu apă și spumă de capacitate mare 4x4

4 buc

-

-

1 buc

1 buc

1 buc

1 buc

TOTAL

44 buc

9 buc

7 buc

6 buc

7 buc

7 buc

8 buc

 

Valoarea totală a proiectului, așa cum rezultă din bugetul anexă la Cererea de finanțare este de 20.356.621,20 lei. Defalcarea acestuia pe tipuri de cheltuieli și pe județe membre ale Asociației este prezentată în tabelul de mai jos:

 

Nr crt

CHELTUIELI

- LEI -

TOTAL

Mureș

Alba

Brașov

Covasna

Harghita

Sibiu

1

TOTAL PROIECT

20.356.621,20

3.565.026,87

3.266.806,87

3.386.466,87

3.457.146,87

3.320.746,87

3.360.426,87

 

din care:

 

 

 

 

 

 

 

2

ELIGIBILE

16.401.630,00

2.872.521,67

2.632.021,67

2.728.521,67

2.785.521,67

2.675.521,67

2.707.521,67

 

din care:

 

 

 

 

 

 

 

2.1

- grant

15.814.763,45

2.653.342,83

2.579.381,24

2.653.342,83

2.653.342,83

2.622.011,24

2.653.342,83

2.2

- contribuție proprie

586.866,55

219.178,84

52.640,43

75.178,84

132.178,84

53.510,43

54.178,84

3

TVA

3.936.391,20

689.405,20

631.685,20

654.845,20

668.525,20

642.125,20

649.805,20

4

NEELIGIBILE

18.600,00

3.100,00

3.100,00

3.100,00

3.100,00

3.100,00

3.100,00

 

 

În același Ghid al solicitantului, la secțiunea II.3., este reglementat faptul că documentele anexe ale Cererii de finanțare sunt Hotărârile Consiliilor Județene componente ale asociației de dezvoltare intercomunitare, de aprobare a activităților cu care va fi implicat județul în managementul și implementarea proiectului și a participării cu o cotă parte la constituirea contribuției proprii a solicitantului (contribuție care să acopere cheltuielile eligibile necesare pentru implementarea proiectului, cheltuielile neeligibile și resursele financiare necesare implementării optime a proiectului în condițiile rambursării/decontării ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale).

Față de aspectele mai sus arătate, supunem spre aprobare activitățile cu care va fi implicat Județul Mureș în managementul și implementarea proiectului „Echipamente pentru îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgenț㔠și cheltuielile legate de Proiect, conform proiectului de hotărâre anexat.

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

Bățaga Valer

 

 

 

 

Întocmit:   Adriana Buruș, consilier

Verificat: Călin Suciu, șef serviciu