Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor a Judeţului Mureş se organizează şi funcţionează în subordinea Consiliului Judeţean Mureş. Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor a Judeţului Mureş are personalitate juridică şi este instituţie publică de interes judeţean.
Direcţia are sediul în Târgu Mureş, str. Primăriei nr. 2 şi este condusă de către un director numit sau eliberat din funcţie prin hotărâre a Consiliului Judeţean, în condiţiile legii, cu avizul Direcţiei Generale pentru Evidența Persoanelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor Mureş coordonează şi controlează metodologic:
- activitatea Serviciilor Publice Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor din judeţul Mureş (S.P.C.L.E.P.)
- activitatea ofiţerilor de stare civilă de la nivelul celor 102 unităţi administrativ-teritoriale din judeţ.
Scopul serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor este acela de a exercita competenţele ce îi sunt date prin lege, pentru punerea în aplicare a prevederilor actelor normative care reglementează activitatea de evidenţă a persoanelor, precum şi de eliberare a documentelor în sistem de ghişeu unic.
Activitatea Direcţiei Generale de Evidenţă a Persoanelor a Judeţului Mureş se desfăşoară în interesul persoanei şi al comunităţii, în sprijinul instituţiilor statului, exclusiv pe baza şi în executarea legii.
Direcţia are următoarele atribuţii principale:
a) actualizează Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor;
b) furnizează, în cadrul Sistemului Naţional Informatic de Evidenţă a Persoanelor, date necesare pentru actualizarea Registrului Național de Evidenţă a Persoanelor;
c) utilizează şi valorifică Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor;
d) coordonează şi controlează metodologic activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor;
e) coordonează şi controlează modul de gestionare şi de întocmire a registrelor de stare civilă;
f) asigură emiterea certificatelor de stare civilă și a cărţilor de identitate;
g) aprovizionează primăriile şi serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor cu imprimatele necesare activităţii de stare civilă şi evidenţă a persoanelor distribuite de Direcţia Generală de Evidență a Persoanelor din cadrul M.A.I.;
h) monitorizează şi controlează modul de respectare a prevederilor legale în domeniul asigurării protecţiei datelor referitoare la persoană;
i) gestionează resursele materiale şi de dotare necesare activităţii proprii;
j) ţine evidenţa şi păstrează registrele de stare civilă, exemplarul 2, şi efectuează menţiuni pe acestea, conform comunicărilor primite;
k) asigură protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii.