tanacslogo1                            ROMANIA                                                 Nr. ­­­­­­­­­­­5642/30.03.2012

              JUDETUL MURES                                                        Dosar:  IVD/1 

          CONSILIUL JUDEȚEAN

 

 

 

 

 

PROCES-VERBAL

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 29 februarie 2012

 

 

Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare de ședințe și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

Ordinea de zi a fost stabilită prin dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr.36/22.02.2012 și a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul liber” și „Nepujság”.

Din cei 34 de membri ai consiliului județean au lipsit: d-l vicepreședinte Cristian Ioan Chirteș și domnii consilieri: Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif.

Au fost invitați să participe:

·         dl. Marius Pașcan,  prefectul județului Mureș

·         dl. Schmidt Lorand – director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului

·         dl. Mezei Vasile, director economic, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·         dl. Runcan Petru, director, Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș

·         dna Hang Mărioara, director economic, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș

·         dna Monica Dohotariu, director, al Centrul Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică

·         dna Maria Iosib, contabil-șef, al Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică

·         dl. Cazan Vasile – director, Filarmonica Târgu Mureș

·         dna Covaciu Cristina – director adj., Filarmonica Tîrgu Mureș

·         dl. Cadariu Gavril, director, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu Mureș

·         dna Ludușan Leontina, contabil-șef, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL” 

·         dl. Barabas Attila – director interimar, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL

·         dna Silvășan Adrian, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist  MUREȘUL

·         dl. Soos Zoltan, director,  Muzeul Județean Mureș

·         dna Mihalte Marcela, contabil-șef, Muzeul Județean Mureș

·         d-na Avram Monica – director, Biblioteca Județeană Mureș

·         dna Pop Daniela, contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș

·         dl. Podoabă Virgil – redactor-șef, Revista VATRA

·         dl. Kovacs Andras Ferencz – redactor-șef, REVISTA LATO

·         directori, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor

·         reprezentanții mass-media din județ

 

 

D-na președinte Lokodi: Bună ziua! doamnelor și domnilor consilieri, doamnelor și domnilor directori, invitați, reprezentanți ai instituțiilor din aparatul Consiliului Județean și stimați reprezentanți ai presei. Dacă credeți că putem începe ședința de astăzi… lipsesc motivat domnii consilieri: Borșan, Havrileț, vine? Mora, d-l vicepreședinte Chirteș și d-l Cioban și să sperăm că pe parcurs vor mai veni și ceilalți. De d-l Kakasi nu știu nimic pentru că nu ne-a anunțat dar probabil că are o problemă. Suntem statutari, da? putem începe ședința.

Domnilor consilieri, prima dată supun la vot procesul-verbal al ședinței extraordinare din data de 13 februarie. Vă rog deschideți aparatele pentru că în loc de 25 suntem prezenți doar 23, două aparate nu sunt deschise. Cine este „pentru”?

 

Procesul-verbal al ședinței din data de 13 februarie 2012 se aprobă cu 23 voturi „pentru”, 1 abținere ( Bândea Eugen), 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu), 10 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela,  Giurgea Teodor, Havrileț Ioan, Kakasi Alexandru,  Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

         D-na președinte Lokodi: Vi s-a prezentat ordinea de zi a ședinței de astăzi în care avem, în totalitate, zece proiecte de hotărâre și din cele zece, pentru trei dintre ele avem nevoie de un vot  cu 2/3 și după aceea avem un proiect de hotărâre la care avem nevoie de votul majorității consilierilor în funcție,  iar de la proiectul înscris la punctul 5 pe ordinea de zi până la proiectul 8 avem nevoie de votul majorității consilierilor prezenți. De asemenea, avem astăzi, în regim de urgență, două proiecte de hotărâre. Primul este privind colaborarea dintre Consiliul Județean Mureș și Administrația Bazinală de Apă Mureș care ne-a cerut, în baza unei convenții de colaborare, să le punem la dispoziție baza noastră de date   privind amenajarea teritoriului și urbanism pentru că știți că noi avem în format electronic această bază de date, iar celălalt proiect se referă la nominalizarea reprezentanților Consiliului Județean Mureș în Consiliul de administrație și Comisia de orientare școlară și profesională din cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Mureș. Deci, cu această precizare că avem două proiecte de hotărâre în regim de urgență și cele anunțate prin ordinea de zi, supun la vot ordinea de zi a ședinței de astăzi.  Cine este „pentru” ?

 

       Ordinea de zi  se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 10 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela,  Giurgea Teodor, Havrileț Ioan, Kakasi Alexandru,  Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif)

 

1.   în regim de urgență: Proiect de hotărâre privind aprobarea colaborării dintre Consiliu Județean Mureș și Administrația Bazinală de Apă Mureș

 

D-na președinte Lokodi: Supun la vot articolul 1. Cine este „pentru”?

 

Art.1 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 10 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela,  Giurgea Teodor, Havrileț Ioan, Kakasi Alexandru,  Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

Art.2 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 10 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela,  Giurgea Teodor, Havrileț Ioan, Kakasi Alexandru,  Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

Art.3 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 10 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela,  Giurgea Teodor, Havrileț Ioan, Kakasi Alexandru,  Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

Hotărârea în întregime se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 10 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela,  Giurgea Teodor, Havrileț Ioan, Kakasi Alexandru,  Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

2.   în regim de urgență: Proiect de hotărâre privind nominalizarea reprezentanților Consiliului Județean Mureș în Consiliul de administrație și Comisia de orientare școlară și profesională din cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Mureș

 

 

D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre, cu toate că este în regim de urgență, a fost discutat de către comisiile de specialitate.

D-l secretar Paul Cosma: Proiectul de hotărâre a  fost întocmit după aprobarea ordinii de zi și de aceea am propus să intre în regim de urgență dar a fost suficient timp pentru a fi dezbătut în cadrul comisiilor de specialitate.

D-na președinte Lokodi: Noi am avut și propuneri și am înțeles că toată lumea a fost de acord, fără obiecțiuni și cu persoanele propuse. Domnilor consilieri, dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. La art.1 votul este secret pentru că vom vota prima persoană din lista de propuneri, așa cum dvs. ați discutat în comisie.

Art.1 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 1 nu a votat , 9 au lipsit.

Art.2 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 au lipsit.

Art.3 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Kakasi Alexandru,  Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 au lipsit.

 

D-na președinte Lokodi: Să nu mai întrebați cine sunt pentru că am văzut că știți deja, așa că le felicit pe d-na consilier juridic Farkas Adriana și pe d-na Delia Belean cele care, acum, prin votul dvs., au fost propuse.

 

 

1.    Proiect de hotărâre privind stabilirea destinației unor spații dintr-un imobil aflat în domeniul public județean și în administrarea Muzeului Județean Mureș

 

D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre, practic, se referă la două spații care anterior au fost folosite pentru servicii care nu erau direct în subordinea Consiliului Județean. Este vorba de acea cameră în care funcționa Asociația muzicologilor, Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România - filiala Mureș și celălalt se referă la un spațiu folosit de Uniunea Producătorilor de Fonograme și mai este o jumătate de spațiu dinspre Piața Trandafirilor unde există, în spate, tot sistemul de sonorizare al orașului. Există un  mic spațiu de la intrarea spre spațiul Maris și de asemenea un alt spațiu care, prin votul dvs., ați fost de acord să îl dăm Direcției Județene pentru Cultură și mai e un chioșc de incintă din holul Palatului Culturii. Domnilor consilieri, acestea sunt spațiile și urmează să decidem astăzi. Dvs. ați discutat acest proiect de hotărâre și ați fost de acord cu el fără nici o obiecțiune în toate comisiile de specialitate. Pot să supun la vot în ansamblu proiectul de hotărâre? Da.

Supun la vot. Cine este „pentru”?

 

Hotărârea se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi Alexandru,  Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

   

 

2.    Proiect de hotărâre pentru aprobarea solicitării transmiterii dreptului de administrare asupra depozitelor neconforme Tîrgu Mureș, Reghin, Luduș, Iernut și Sovata

 

D-na președinte Lokodi:  Este vorba de vechile depozite de deșeuri pentru care, în urma proiectului european trebuie să alocăm fonduri pentru închiderea lor conform noii legislații, cu suportarea cheltuielilor din bugetul proiectului din fondurile europene, motiv pentru care, până se execută aceste lucrări, avem nevoie de această formalitate juridică. Dvs. în fiecare comisie ați fost informați și ați fost de acord. Pot să supun și acest proiect de hotărâre la vot în întregime? Da. Cine este „pentru” ?

Hotărârea se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru,  Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

3.    Proiect de hotărâre privind implementarea guvernanței corporative la RA Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș

 

D-na președinte Lokodi:  Proiectul de hotărâre nu a fost avizat favorabil de Comisia tehnico-economică dar aici avem o situație în care nu s-a putut ajunge la o decizie, având în vedere că unii au absentat iar alții nu și-au exprimat votul, iar ”împotriv㔠am avut votul doar a două persoane.

D-l secretar Paul Cosma: Practic au fost două voturi „pentru”, o abținere și un vot neexprimat. În aceste condiții, practic, nu avem aviz din partea Comisiei tehnico-economice. Acesta nu poate fi nici favorabil, nici nefavorabil. Nu s-a putut adopta un aviz, deși formal este redactat un aviz.

D-na președinte Lokodi: Da, după aceea,  Comisia juridică, conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.109 precizează ca selecția să fie făcută de un expert independent selectat conform legii. Comisia de urbanism a avizat, Comisia de servicii publice de asemenea a avizat. Domnilor văd că deja se prezintă lumea, nu voi trece eu la prezentarea hotărârii ci voi trage concluzii la urmă.

D-l consilier Filimon Vasile: Mulțumesc d-na președinte, sigur este un material extrem de complex, și așa cum ați sesizat încă din luna decembrie, a suscitat foarte multe discuții, am văzut păreri pro și contra, am văzut un ping-pong permanent între Consiliul Județean și R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș, am scos toate materialele și actele normative care reglementează această situație și pentru ca eu, ca și consilier județean, să fiu în cunoștință de cauză, să știu ce votez, și să am certitudinea  că votul meu este legal, vreau să fac două specificații: în Hotărârea Guvernului nr. 398/1997 de care aeroportul se prevalează, spune la art.1. că  „ Regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes național, de sub autoritatea Ministerului Transporturilor, trec sub autoritatea consiliilor județene, ca regii autonome cu specific deosebit, de interes local”. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.109/2011 la care se face referire hotărârea de consiliu, spune că sunt exceptate de la aplicarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență societățile comerciale care desfășoară activități de interes național cu specific deosebit pentru apărare, ordine publică și siguranță națională.

         În acest sens îl rog pe d-l secretar, pentru că eu pe site nu am semnătura dânsului, să îmi confirme dacă acest proiect de hotărâre are viză de legalitate și este în regulă pentru ca eu să știu cum voi vota în continuare. Mulțumesc.

D-l secretar Paul Cosma: Proiectul de hotărâre are avizul secretarului județului din punct de vedere al legalității. Sigur că da, d-l consilier Filimon a citit cu precizie art.1 din Hotărârea de Guvern nr.398/1997. Din acest text de lege rezultă că în momentul transmiterii regiilor aeroportuare de la Ministerul Transporturilor către consiliile județene, importanța națională a acestor operatori economici nu mai subzistă. Rezultă din textul citit că ele, din regii cu specific deosebit, de interes național au devenit regii autonome cu specific deosebit, de interes local. Deci s-au organizat ca și servicii publice de interes local sub autoritatea consiliilor județene. Din această perspectivă, raportat și la textul din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.109/2011, căruia tot d-l consilier i-a dat citire, nu există nici o contradicție, operatorul economic pentru care executivul a venit cu propunerea de reglementare fiind unul cu specific deosebit, de interes local, sub autoritatea Consiliului Județean Mureș.    

D-na președinte Lokodi: Vă satisface? Aș mai face o precizare. Dacă Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș nu ar fi de interes local atunci nu ar fi putut să depună proiect pentru fondurile europene pentru că acestea sunt exceptate de a intra în concurența proiectelor care sunt pe POS administrate de Ministerul Transporturilor. Deci, RA Aeroportul Transilvania din subordinea Consiliului Județean are o activitate economică, cum se spune în  adresele primite de la Consiliul Concurenței, este o întreprindere cu activitate economică care însă, în parte, pentru acele activități de securitate aeroportuară și de interes public poate beneficia de sprijinul autorității publice, o compensație în susținerea activității sale în întregime, ceea ce data trecută am și făcut prin votarea bugetului, însă, în ceea ce privește activitatea economică, aceasta trebuie să fie susținută ca și o activitate economică și ca orice activitate economică trebuie să fie evidențiată separat, dar nu aș mai dori să mai reflectez încă o dată asupra acestui lucru. Deci, ceea ce s-a susținut ieri, la conferința de presă că noi am pune în pericol funcționarea Aeroportului nu este reală, dragi reprezentați ai presei. Această activitate economică de la Aeroportul Tîrgu Mureș este o activitate economică de interes local așa cum este și la aeroportul de la Sibiu, de la Cluj, de la Bacău, de la Suceava, este o activitate economică locală, care după apariția Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.109/2011 trebuie să respecte prevederile legale. Noi, Consiliul Județean, care suntem singurii proprietari ai acestui aeroport, trebuie să intrăm în legalitate. Dacă legea exceptează acele activități economice de interes național care sunt prevăzute în ordonanță, acestea nu se referă la Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș. O să îi mai rog pe domnii consilieri care doresc să mai ia cuvântul.

D-l consilier Bândea Eugen: Mulțumesc. Dvs. ați spus despre avizul Comisiei de servicii publice că este avizat dar nu ați spus că e avizat nefavorabil pentru că am fost doi „pentru” și doi „împotrivă”.

D-na președinte Lokodi: Aceasta nu înseamnă că nu este avizat. Este jumi-juma. Este avizat.

D-l consilier Bândea: Dacă doi au fost „pentru” și doi „împotriv㔠atunci trebuia specificat că este avizat sub această formă. Eu mi-am spus părerea și în cadrul Comisiei de servicii publice în sensul că această grabă de a aplica această ordonanță de urgență, mai ales pe considerentul că se cunoaște și de către opinia publică, de către presă, că dvs. personal aveți un război personal cu Runcan. De când sunt eu aici, acest război, așa îl văd eu, și am pus întrebarea celor care au reprezentat executivul dacă s-a discutat cu celelalte județe care au aeroporturi, de aplicarea acestei ordonanțe de urgență, fiind un pic sensibilă și mi s-a spus  că nu s-a discutat, că noi am fi un  pionierat în această idee. Efectiv eu sunt de acord cu modificarea în a produce acest aeroport pentru ca să nu aibă pierderile pe care le are în momentul de față, însă mi s-a spus de către d-l Runcan pe care l-am chemat la ședință că Consiliul Județean i-a aprobat un plan de venituri și  cheltuieli pe care l-a îndeplinit, chiar dacă per ansamblu era în pierdere și eu am mai spus în comisie ceea ce ați citit la amendamentul Comisiei juridice că această selecție, dacă o să fie, dacă o să se voteze, să se facă de către un expert independent sau o societate comercială independentă pentru că chiar dacă vom da niște bani, noi, Consiliul Județean, (societatea) va răspunde pentru ceea ce face și bineînțeles că votul final va fi tot în Consiliul Județean. Închei prin a spune că dacă se va schimba managementul acestui aeroport, prima condiție care li se va pune noului Consiliu de Administrație va fi să se încadreze în bugetul de venituri și cheltuieli care i-a fost aprobat în ședința de urgență.

D-na președinte Lokodi: Totuși, Consiliul Județean are un regulament… Mă scuzați, colegul dvs. de  fracțiune este de vină… Deci, domnilor, eu nu pot să fac altceva decât să declar în mod public și să susțin că Lokodi Edita Emöke nu are nimic personal cu Petru Ștefan Runcan. Că el susține că eu aș avea ceva cu el, eu susțin că nu am, și faptul că nu am nimic este dovada acelui ajutor pe care, de când îndeplinesc funcția de președinte, am încercat să acordăm aeroportului o atenție deosebită, să dezvoltăm Aeroportul Transilvania în folosul locuitorilor acestui județ, să facem tot posibilul să îndeplinim toate condițiile prin care acest aeroport să devină competitiv într-o cursă puternică între aeroporturile de interes local din această zonă a Transilvaniei, să fac tot posibilul, personal, să dau declarații numai pozitive și să nu alarmez pe nimeni pe susțineri neadevărate cum s-a făcut și ieri în ședința convocată de aeroport cu mass-media, că noi am dori ca acest aeroport să-și închidă porțile, că noi atacăm la siguranța aeroportului, că noi am dori ceva diavolesc cu acest aeroport. Domnilor consilieri, și celelalte  aeroporturi trec prin aceeași reorganizare conform Ordonanței de Urgență nr.109/2011 numai că acolo managerii Aeroportului înțeleg și se conformează, dar la noi prima dată suntem acuzați că lăsăm aeroportul fără buget, pentru că timp de trei săptămâni nu am citit în presă decât că am lăsat aeroportul fără buget. După aceea ați acuzat pe alții că ar avea ceva cu aeroportul, acum iarăși eu am revenit pe placă și îmi place, din moment ce faceți din mine așa o persoană importantă dar votul meu este același ca și al dvs.  Până acum, orice am votat legat de aeroport, am beneficiat de un singur vot împreună cu dvs., aeroportul doresc să funcționeze, doresc să atragă cât mai mulți operatori, doresc să ajutăm aeroportul pe un management performant, doresc să se respecte legea atât la investiții cât și la cheltuielile materiale și la cele salariale, doresc să se termine fel de fel de jocuri de a convoca alături de managementul aeroportului nu știu ce fel de specialiști, care timp de opt ani nu au ajutat niciodată Consiliul Județean în promovarea aeroportului dar azi se caută fel de fel de colace de salvare și doresc ca dvs., domnilor consilieri, să luați deciziile pe care le cere legea alături de executivul Consiliului Județean. Nu doresc să vă duc prin pripă la o greșeală, din contră, vreau să respectăm un calendar prevăzut de lege și dacă lupta din partea unora merge pentru a păstra niște salarii „babane”, duble, triple, față de un executiv care lucrează în acest județ, în mod nelegal, susțin de data aceasta, atunci noi să nu ajungem în ispita, în păcatul de a nu vedea lucrurile reale de cele nereale, susținute. Acesta este punctul meu de vedere și eu în acest sens îmi voi da votul. Aveți în fața dvs. un regulament pe care noi trebuie, conform legii, să îl pregătim. Astăzi am citit într-o adresă că nu este competența dvs. să stabiliți regulamentul  de organizare și funcționare, că ar fi de competența Consiliului de Administrație, nu domnilor, dvs. ca proprietar, trebuie să votați Regulamentul de organizare și funcționare însă vă fac o precizare: doresc ca acest Regulament de organizare și funcționare să intre în vigoare după ce noul Consiliu de Administrație care trebuie selectat pe baza legii și în care legea ne dă pas cu pas ce avem de făcut, atunci să intre în funcționare. Da, domnilor? nu de astăzi de când votăm, facem precizarea și o să îl rog pe d-l secretar să facă această precizare la articol.

D-l secretar Paul Cosma: Din această perspectivă la care ați făcut referire, d-na președinte, trebuie observat că proiectul de hotărâre al consiliului la art.1. are două aliniate. Primul aliniat aprobă regulamentul și al doilea aliniat stabilește atribuții de administrare cu caracter interimar pentru vechiul consiliu. Din perspectiva celor precizate de dvs., din punct de vedere al redactării actului, am propune ca aliniatul 2 de la articolul 1 să aibă următorul conținut: „ Regulamentul de organizare și funcționare aprobat la aliniatul 1 intră în vigoare la data numirii noilor administratori.”

D-na președinte Lokodi: Merg mai departe și îl voi mai ruga pe d-l secretar să vă spună. Legea spune clar, ne trebuie o comisie care pregătește modul de selecție a noilor membrii din Consiliul de Administrație. În acest sens noi am propus persoane care au, conform funcției pe care o îndeplinesc, anumite sarcini de serviciu, dar tot legea spune că această comisie poate fi ajutată, asistată de un expert neutru. Domnilor, sunt de acord să cooptăm în munca comisiei un expert neutru ca să nu spuneți că eu, personal, am ceva intenții, da? Să vină cineva să ne ajute în activitatea de performanță privind activitatea aeroportuară și în acest sens, d-le secretar, vă rog, ajutați-mă cu precizarea.

D-l secretar Paul Cosma: D-na președinte, Ordonanța de Urgență nr.109/2011 la articolul 5, aliniatul 4 lasă la latitudinea autorității deliberative trei opțiuni: ca selecția prealabilă să fie făcută de o comisie, așa cum este redactat proiectul de hotărâre, a doua variant㠖 ca selecția să fie făcută de o comisie asistată de un expert independent, și cea de a treia, selecția prealabilă să fie făcută de un expert independent. Toate cele trei variante sunt acoperite în consiliu după cum urmează: proiectul redactat prevede prima variantă, o comisie fără expert, amendamentul Comisiei juridice susținut de d-l consilier Popa Marius Ciprian reglementează cea de a treia variantă în care selecția prealabilă să fie făcută exclusiv de către un expert independent și avem cea de a treia variantă pe care dvs. ați propus-o, ca selecția prealabilă să fie făcută de comisie cu asistarea din partea unui expert neutru, independent. Din punct de vedere al Regulamentului, trebuie supuse la vot amendamentele în ordinea în care ele sunt făcute. Prin urmare consider că mai întâi trebuie supus la vot amendamentul propus de către d-l consilier Popa Marius Ciprian, în calitate de președinte al Comisiei juridice, dacă acesta cade la vot se supune la vot amendamentul pe care dvs. l-ați făcut adineauri.

D-na președinte Lokodi: Deci compromisul. Putem să spunem că acesta este compromisul.

D-l secretar Paul Cosma: Dacă nici unul dintre amendamente nu trece…

D-na președinte Lokodi: Dacă nici compromisul nu trece… atunci rămâne prima propunere. Deci, eu am propus un compromis.., da, d-le consilier Poruțiu, doriți să luați cuvântul?

D-l consilier Poruțiu: Mulțumesc, d-na președinte, mai este o variantă, dacă d-l Popa este mulțumit cu amendamentul dvs. poate să îl retragă și să votăm doar amendamentul dvs.

D-na președinte Lokodi: Da, să vă ascultăm, sunteți mulțumit cu acest compromis?

D-l consilier Popa Marius: Nu.

D-na președinte Lokodi: Dar cu un expert independent? Da, aceasta este propunerea dvs.

D-l secretar Paul Cosma. Legat de amendamentul propus de Comisia juridică, acesta sună în felul următor: la art.3. „ selecția candidaților pentru Consiliul de Administrație al R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș se efectuează de către un expert independent, persoană juridică specializată în recrutarea resurselor umane ș.a.m.d.” Atrag atenția că propunerea încalcă dispozițiile Ordonanței de Urgență nr.34/2006 în sensul că unei autorități contractante îi este interzis să își exprime opțiunea în vederea selectării unui operator în funcție de forma de organizare. Prin urmare, expertul poate fi o persoană juridică sau o persoană  juridică organizată în așa fel încât să poată desfășura această activitate. Fizică, mă scuzați.

D-na președinte Lokodi: Deci, nu ni se permite să spunem că doar o persoană juridică pentru că avem în acest sens practică de respingere din partea Consiliului…

D-l secretar Cosma: ANRMAP-ului.

D-na președinte Lokodi: ANRMAP-ului și deja avem respingeri în acest sens și deci noi nu putem spune că numai o firmă, deci o persoană juridică poate să fie expert pentru că noi trebuie să lăsăm cale liberă și pentru o persoană fizică cu autorizație de expert și pentru o firmă. Deci, așa cum este amendamentul dvs. ar trebui să votăm ca atare pentru neconformitate cu legea.

D-l secretar Cosma: Îmi revine datoria să vă propun formularea: „de un expert independent specializat în recrutarea resurselor umane în condițiile legii”.

D-na președinte Lokodi: Da, supun la vot înainte să trecem la proiectul de hotărâre sau să supun la vot la art.2 ?

D-l secretar Cosma: Vă rog să supuneți la vot prima dată amendamentele.

D-na președinte Lokodi: Supun la vot prima dată amendamentele și după aceea vom trece la restul, cu precizarea că prin amendament, articolul 2 deja  a fost modificat.

D-l secretar Cosma: Am amendamente la art.1, aliniatul 2 cel cu intrarea în vigoare a regulamentului și la art.3 cu cele două amendamente.

D-na președinte Lokodi: La art.1 facem amendamentul că regulamentul intră în vigoare după ce se va selecta Consiliul de Administrație. Cine este „pentru”?

 

Se aprobă cu 21 voturi „pentru”,  6 abțineri ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela,Moldovan Teofil, Radu Mircea) 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

D-na președinte Lokodi: La articolul 2 nu se modifică nimic. Cine este „pentru”?

 

Se aprobă cu 18 voturi „pentru”,  2 voturi „împotriv㔠(Bândea Eugen, Havrileț Nicolae), 6 abțineri ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela,Moldovan Teofil, Radu Mircea) 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

 

D-na președinte Lokodi: La art.3, prima dată supun la vot amendamentul făcut de d-l consilier Popa Marius. Cine este „pentru”?

 

Se respinge cu 4 voturi „pentru” ( Bândea Eugen, Havrileț Nicolae, Mașca Aurelia, Popa Marius Ciprian),  17 voturi „împotriv㔠, 6 abțineri ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela,Moldovan Teofil, Radu Mircea) 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

D-na președinte Lokodi: Supun la vot amendamentul de compromis propus de executiv în sensul că se va face de către comisie care va fi asistată de către un expert. Cine este „pentru”?

 

Se aprobă cu 17 voturi „pentru”,  1 vot „împotriv㔠(Bândea Eugen), 9 abțineri ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu,Havrileț Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Popa Marius Ciprian, Radu Mircea) 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

D-na președinte Lokodi: Supun la articolul 4. Cine este „pentru”?

 

Se aprobă cu 18 voturi „pentru”,  2 voturi  „împotriv㔠(Bândea Eugen, Havrileț Nicolae), 7 abțineri ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Popa Marius Ciprian, Radu Mircea) 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

D-na președinte Lokodi: Supun la vot hotărârea în întregime. Cine este „pentru”?

 

Se aprobă cu 16 voturi „pentru”,  2 voturi  „împotriv㔠(Bândea Eugen, Havrileț Nicolae), 1 nu a votat ( Szabo Arpad), 8 abțineri ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Popa Marius Ciprian, Radu Mircea) 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

 

D-na președinte Lokodi:  Mă scuzați, avem și un articol 5 pe care nu l-am văzut. Supun la vot articolul 5. Cine este „pentru”?

 

Se aprobă cu 17 voturi „pentru”,  2 voturi  „împotriv㔠(Bândea Eugen, Havrileț Nicolae), 8 abțineri ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Popa Marius Ciprian, Radu Mircea) 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

 

4.    Proiect de hotărâre pentru aprobarea cooperării între Consiliul Județean Mureș și Asociația Studenților Maghiari Tîrgu Mureș

 

D-na președinte Lokodi: Este vorba de Asociația Studenților de la UMF pe care noi, an de an, i-am sprijinit cu ocazia organizării sesiunilor științifice. Totdeauna a fost pentru județul Mureș un brand și i-am sprijinit pentru a li se acorda gratificarea pentru folosirea sălilor din Palatul Culturii pentru ca studenții să poată să facă atât conferința cât și lucrările în grup. Domnilor consilieri, dvs. ați fost de acord cu acest proiect de hotărâre, supun la vot hotărârea în întregime.

 

Hotărârea se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

 

 

5.    Proiect de hotărâre privind aprobarea Programului acțiunilor economico-sociale din coordonarea Consiliului Județean Mureș pe anul 2012

 

D-na președinte Lokodi: Și acest proiect a fost avizat de către fiecare comisie. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul și presa reușește să ia interviul d-lui Runcan care și-a ridicat echipa și acum presa fuge. Supun la vot proiectul în întregime.

 

Hotărârea se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Moldovan Teofil),  8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

6.    Proiect de hotărâre pentru modificarea HCJM nr.8/2011 privind aprobarea procedurii de evaluare a managementului instituțiilor publice de cultură aflate în subordinea Consiliului Județean Mureș și componența nominală a comisiilor constituite în acest scop           

 

D-na președinte Lokodi: Fiecare comisie a avizat favorabil, dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul supun la vot.

 Hotărârea se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

                     

7.    Proiect de hotărâre pentru modificarea HCJM nr.99 din 28 iulie 2011 privind aprobarea organizării și exercitării controlului financiar preventiv propriu in cadrul Consiliului Județean Mureș

 

D-na președinte Lokodi: Și acest proiect de hotărâre a fost discutat de trei comisii de specialitate și avizat favorabil. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Hotărârea se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

8.    Proiect de hotărâre privind aprobarea Organigramei, Statului de funcții și Regulamentului de organizare și funcționare ale Filarmonicii de Stat Tîrgu Mureș

 

D-na președinte Lokodi: Fiecare comisie a avizat favorabil. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

D-l consilier Tatár:  Votăm secret mai departe?

D-na președinte Lokodi: Nu, avem o problemă cu telecomanda d-lui consilier pentru că nu i se aprinde beculețul? Să votăm.  Nu mai apăsați înainte de a apărea semnul, numai când începe să cânte.

 

Hotărârea se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

9.    Proiect de hotărâre privind modificarea Structurii organizatorice, Statului de funcții și  Regulamentului de organizare și funcționare ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

 

D-na președinte Lokodi: Și acest proiect de hotărâre a fost avizat favorabil  de comisiile de specialitate. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

 

Hotărârea se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

 

10. Proiect de hotărâre privind atribuirea licențelor de traseu, aferente unui număr de 3 trasee, pentru efectuarea serviciului de transport public de persoane prin curse regulate speciale

 

D-na președinte Lokodi: Și acest proiect de hotărâre a fost avizat favorabil  de comisiile de specialitate. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Hotărârea se aprobă cu 26 voturi „pentru”,  1 abținere (Tatár Bela), 8 au lipsit (Borșan Doru, Chirteș Cristian, Cioban  Cristian, Ciotlăuș Ionela, Kakasi  Alexandru, Mora Akos Daniel, Roatiș Chețan Daniela, Szalkay Iosif).

D-na președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Mulțumesc și reprezentanților instituțiilor culturale. Domnilor consilieri la diverse dorește să ia cineva cuvântul ? Dacă nu, vă spun că este un an de austeritate și stăm prost cu bugetele așa că vom felicita colegele la instituție cu câte o floare și dacă nu vă supărați, haideți să nu facem nici o ieșire, cine dorește, să își ducă nevasta și să o cinstească. Vă mulțumesc. La mulți ani tuturor soțiilor și doamnelor consiliere.

Lucrările ședinței se încheie la orele 14.39.

 

 

                                                            Întocmit: consilier Monica Curticăpean

                                              

 

 

 

 

 

       PREȘEDINTE                                                            SECRETAR

  Lokodi Edita Emöke                                                Aurelian-Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verificat: șef serviciu: Delia Belean

 Verificat:      director: Viorel Iosib