tanacslogo1               ROMANIA                                                       Nr. ­­­­­­­­­­­21684/21.12.2011

        JUDETUL MURES                                                   Dosar:  IVD/1 

   CONSILIUL JUDEȚEAN

 

 

 

 

 

 

PROCES-VERBAL

 

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 24 noiembrie 2011

 

 

 

 

 

Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare de ședințe și au fost conduse de domnul vicepreședinte Chirteș Ioan Cristian.

Ordinea de zi a fost stabilită prin dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr.330/17.11.2011 și a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul liber”, „Ziarul de Mureș” și „Nepujság”.

De la lucrările ședințe au lipsit: d-na președinte Lokodi Edita Emöke, d-l vicepreședinte Szabo Arpad și domnii consilieri: Giurgea Teodor și Orbán Lászlo Levente.

 

Au fost invitați să participe:

·        dl. Marius Pașcan,  prefectul județului Mureș

·        dl. Oană Teodor - trezorier- șef, Trezoreria Tîrgu Mureș

·        dl. Schmidt Lorand – director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului

·        dl. Mezei Vasile, director economic,  Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·        dna Moldovan Silvia – director, ADI Aquainvest Mureș

·        dl  Horobeț Sergiu – director general, SC Compania Aquaserv SA

·        dna Konrad Judith - manager-director, Spitalul Clinic Județean Mureș

·        dl. Domokos Attila - director financiar-contabil, Spitalul Clinic Județean Mureș

·        dl. Szasz Ioan - director medical, Spitalul Municipal Gh. Marinescu Târnăveni

·        dna Moldovan Anna - director financiar-contabil, Spitalul Municipal Gh. Marinescu Târnăveni

·        dl. Kovacs Robert – șef serviciu SALVAMONT – SALVASPEO

·        dna Monica Dohotariu, director, Centrul Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică

·        dna Maria Iosib, contabil-șef, Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică

·        dl. Barabas Attila – director, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL

·        dl Silvășan Adrian, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL Tîrgu Mureș

·        dna Gușatu Ileana, director Camera Agricolă Județeană Mureș

·        dl lt. col. Sorin Mare, comandant al centrului Militar Județean Mureș

·         directori, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor

·        reprezentanții mass-media din județ

 

D-l vicepreședinte Cristian Chirteș:  Doamnelor și domnilor consilieri, putem începe. Se pare că avem cvorum. Vă rog să vă porniți aparatele.  Bună ziua tuturor. Mulțumim invitaților, reprezentanților instituțiilor subordonate și, ca de fiecare dată, mulțumim presei pentru prezența la ședința ordinară a Consiliului Județean de astăzi, 24 noiembrie  2011. În primul rând aș dori să supunem la vot procesul-verbal al ședinței ordinare din 27 octombrie 2011. Sunt mult colegi care se grăbesc așa că v-aș ruga sa fim operativi.

Cine este pentru aprobarea procesului-verbal al ședinței din data de 27 octombrie?

Procesul-verbal al ședinței din data de 27 octombrie 2011 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Szalkay Iosif Carol), 8 au lipsit (Borșan Doru, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Mora Akos Daniel, Orban Lászlo  și Szabo Árpád).

D-l vicepreședinte Cristian Chirteș: Pentru astăzi, inițial a fost  un număr de 12 proiecte dar, între timp, proiectul de hotărâre de pe poziția nr.3 s-a retras de pe ordinea de zi și azi avem  pentru dezbatere un număr de 11 proiecte. Pentru primele trei avem nevoie de 2/3, de la punctul 4 până la 7 avem nevoie de votul consilierilor în funcție, iar de la punctul 8 la 12 avem nevoie de votul majorității consilierilor prezenți.

Supun la vot ordinea de zi, cine este „pentru”?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 6 au lipsit  (Borșan Doru, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo  și  Szabo Árpád).

 

1.  Proiect de hotărâre privind încuviințarea realizării lucrărilor „Supraetajare clinică de obstetrică-ginecologie și recompartimentare etaj 8 și în imobilul situat în municipiul Tîrgu Mureș, str. Gh. Marinescu, nr.50

D-l vicepreședinte Cristian Chirteș: Este vorba de spațiul din Spitalul Clinic Județean de Urgență Tîrgu Mureș  care ne solicită acordul în vederea obținerii autorizației de construcție pentru realizarea lucrărilor de supraetajare a Clinicii de obstetrică-ginecologie și de recompartimentare a etajului 8 și 9. Trebuie depus în copie procesul - verbal de recepție la Consiliul Județean și trebuie să ne dăm acordul pentru realizarea acestei investiții. Lucrările care urmează a se executa sunt finanțate de Ministerul Sănătății și de Banca Mondială. Cred că nu sunt probleme. Avem avize favorabile din partea: Comisiei tehnice, juridice, social-culturală, amenajarea teritoriului și urbanism. Dacă dorește cineva să ia cuvântul, intervenții?

Dacă nu, supun aprobării proiectul de hotărâre și eu aș propune să votăm în întregime. Cine este „pentru”?

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 27 voturi „pentru”, a abținere ( Poruțiu Mihail ), 6 au lipsit (Borșan Doru, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo  și  Szabo Árpád).

 

 

 

 

2.   Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la HCJ nr.42/2001 privind însușirea inventarului domeniului public al județului Mureș, cu modificările și completările ulterioare

 

D-l vicepreședinte Cristian Chirteș: Este vorba de introducerea și modificarea inventarului bunurilor aparținând Consiliului Județean. Este vorba de trei poziții și anume: prin Hotărârea Consiliului Județean nr.108/2008 au fost cuprinse în domeniul public al județului Mureș imobilele din fonduri PHARE cu destinația de centre de îngrijire asistență socială din Brâncovenești, Călugăreni, Căpușu, Glodeni și Reghin. Și aici este vorba de două clădiri, în primul rând de Centrul de îngrijire prin terapie ocupațională și locuințe protejate Căpușu de Cîmpie și a doua clădire se referă la Centrul de îngrijire prin terapie ocupațională  Glodeni, fără terenul aferent dar, între timp, s-au dat hotărâri de consilii locale prin care s-au încredințat și s-au dat spre administrare, au intrat în proprietatea Consiliului Județean terenurile aferente în suprafață de 6800 mp cel de la Căpuș și de 10300 mp cel de la Glodeni. De asemenea, a treia poziție se referă la conducta de aducțiune Reghin-Breaza care a fost înlocuită parțial, pe 167 m la bifurcația Breaza-Lunca de către operatorul regional Aquaserv și s-a modificat valoarea de inventar a acestei conducte și trebuie să modificăm și în anexa inventarului public.

Comisia tehnică, cea juridică și cea social-culturală avizează proiectul de hotărâre fără obiecțiuni. Dacă nu sunt intervenții, supun  la vot proiectul de hotărâre. Cine este”pentru”?

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo  și  Szabo Árpád).

 

 

3.  Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr.74 din 26 mai 2011 privind aprobarea activităților cu care va fi implicat Județul Mureș în managementul și implementarea proiectului „Echipamente pentru îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgenț㔠și a cheltuielilor legate de proiect

D-l vicepreședinte Chirteș: Fiindcă punctul 3 a fost retras de pe ordinea de zi, trecem la punctul 4. Nu este vorba de creșterea contribuției, ci este vorba efectiv de o reglare a sumelor iar în etapa actuală de evaluare a proiectului reprezentanții organismului intermediar au constatat că există o diferență de 1,01 lei între sumele cuprinse ca și contribuție a Consiliului Județean. Nu are rost să discutăm. Avem avize favorabile de la Comisia tehnică și de la Comisia juridică. Deci, până la urmă, suma finală care se aprobă este de 219.180,01 lei.  Supun la vot proiectul de hotărâre, cine este „pentru”?

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo  și  Szabo Árpád).

 

 

4.  Proiect de hotărâre privind aprobarea retragerii din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară AQUA INVEST MUREȘ a comunelor Ibănești, Fîntînele din județul Mureș și Avrămești din județul Harghita

       D-l vicepreședinte Chirteș: Cele trei comune au depus o solicitare către ADI Aquainvest pentru retragerea din această asociație de dezvoltare însă, ulterior, comuna Ibănești a revenit cu solicitarea de a-și revoca hotărârea de consiliu local privind retragerea din această asociație.  În acest sens, ne-a fost trimisă și o adresă de către comuna Ibănești care solicită până la viitoarea ședință a consiliului județean, o amânare, pentru adoptarea unei hotărâri de revocare a hotărârii de retragere și sper că m-am făcut înțeles, iar Comisia tehnică a avizat proiectul cu acest amendament pentru retragerea din ADI Aquainvest doar a comunelor Fîntînele și Avrămești. Trebuie să supunem la vot amendamentul Comisiei tehnice sau mai bine să votăm cu acest amendament proiectul de hotărâre? Deci, se supune la vot separat amendamentul. Cine este „pentru„ acest amendament?

  Se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 3 nu au votat ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu și Seracu Ieronim), 5 au lipsit (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo  și  Szabo Árpád).

 

      D-l vicepreședinte Chirteș: Vă mulțumesc. Și acum să supunem la vot proiectul de hotărâre în totalitatea lui și atunci se va modifica art.1, dacă îmi permiteți să îl citesc în integralitatea lui :

      „ Art.1. Se aprobă retragerea din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară AQUAINVEST MUREȘ a comunelor Fîntînele  din județul Mureș și Avrămești din județul Harghita”.

Art. 2. Se mandatează doamna Lokodi Edita Emőke, reprezentantul județului Mureș în Adunarea Generală a Asociației, pentru a vota în cadrul Adunării în sensul celor menționate la articolul 1 și a semna Actul adițional la Statutul Asociației.

Art. 3. Prezenta hotărâre se comunică:

-      Asociației de Dezvoltare Intercomunitară AQUA INVEST MUREȘ și

-      Consiliului Local al Comunelor Fîntînele și Avrămești.”

      Cine este „pentru” acest proiect de hotărâre?

 

       Proiectul de hotărâre se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat  (Borșan Doru), 5 au lipsit (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo  și  Szabo Árpád).

 

 

5.  Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2011

 

       D-l vicepreședinte Chirteș: Aș dori ca d-na președinte a Comisiei tehnice să prezinte această rectificare.

       D-na consilier Ionela Ciotlăuș: Mulțumesc d-le vicepreședinte. Stimați colegi, stimați invitați, prezenta rectificare bugetară presupune o majorare la capitolul venituri cât și la capitolul cheltuieli cu suma de 1.100.000 lei, volumul bugetului ajungând astfel la acest moment, la venituri la suma de 382 milioane lei, iar la cheltuieli la 461 milioane lei. Se diminuează nivelul cheltuielilor de personal aferente Consiliului Județean Mureș și la instituțiile subordonate  conform Ordinului nr. 206/2557/2011 cu suma de 1.957.000 lei la Spitalul Clinic Județean Mureș și alocarea acestei sume la Capitolul bunuri și servicii, tot la Spitalul Clinic Județean Mureș. De asemenea, se suplimentează contractul cu Casa de Asigurări de Sănătate cu suma de 4.929.332 lei la Spitalul Clinic Județean Mureș și suma de 612.329 lei la Spitalul Municipal din Târnăveni. Se alocă suma de 500.000 lei de la Ministerul Dezvoltării pentru finanțarea subprogramului de alimentare cu apă la sate iar repartizarea s-a făcut pe Brâncovenești, Ațintiș, Suplac și Zagăr. Direcția Tehnică, de asemenea, solicită realocarea unor sume din cadrul bugetului aprobat pentru finanțarea unor cheltuieli de strictă necesitate la drumuri și reparații la parcarea Spitalului Clinic Județean de Urgență, la clădirea Apollo, Centrul Militar, Ansamblul Artistic Mureșul și la centrala termică a Camerei Agricole  și la Salvamont.

       D-l vicepreședinte Chirteș: Da, mulțumesc. D-l director Bartha, vă rog,  pentru că mai era o modificare.

       D-na consilier Ciotlăuș: Mi-au dat colegii din executiv o notă pe care nu am apucat să o dau citire. Se face, într-adevăr o modificare de ultimă oră. În bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2011 privind detalierea proiectelor de sport a fost cuprinsă suma de 400.000 lei. Comisia de selecționarea proiectelor de sport pe anul 2011 a propus ca din suma prevăzută să se aloce suma de 30.000 lei pentru premierea sportivilor mureșeni, care va avea loc în cursul lunii decembrie 2011. Astfel, se propune diminuarea detalierii proiecte sport, cu suma de 30.000 lei și alocarea acestei sume la premierea gloriilor și valorilor sportului  mureșean.

       D-l vicepreședinte Chirteș: Mulțumesc pentru completare, d-na președinte.

       D-l consilier Vasile Boloș: Mulțumesc, d-le vicepreședinte, doamnelor și domnilor colegi, am considerat necesar să am o intervenție scurtă la acest punct de pe ordinea de zi, plecând de la textul expunerii de motive în care se menționează explicit faptul că patru comune: Brâncovenești, Ațintiș, Suplac și Zagăr beneficiază printr-o alocare dedicată din partea Ministerului Dezvoltării de unele fonduri suplimentare. Vreau să constat și trebuie să fac acest lucru, și cu regret, că acest lucru se petrece în mod repetat. În ședința trecută, alte cinci comune: Acățari, Rîciu, Ghindari, Ernei și Mica au avut aceeași situație, ceea ce înseamnă de fapt că actuala guvernare tratează cu desconsiderare locuitorii aflați în comunități ai căror primari au altă culoare  politică decât cei de la guvernare: PDL, respectiv UDMR. Din respect față de locuitorii comunelor menționate și care beneficiază de aceste fonduri suplimentare, grupul de consilieri PSD va vota proiectul de hotărâre propus, dar nu putem să nu protestăm față de acest mod discriminatoriu de a trata o bună parte a cetățenilor județului Mureș pe care îi reprezentăm în acest for. Vă mulțumesc.

       D-l vicepreședinte Chirteș: Vă mulțumesc, d-le profesor. D-l consilier Balogh,vă rog.

D-l consilier Balogh Iosif: Mulțumesc, d-le vicepreședinte, stimați colegi, stimați invitați, la buget avem o poziție cu 50.000 lei pentru repararea parcării de la Spitalul Județean. Acesta este ca și un petic pe un pantalon rupt. Părerea noastră, a celor de la Comisia de urbanism a fost să se întocmească un studiu de fezabilitate pentru a se construi o parcare etajată, ceea ce înseamnă că azi, dacă ar încăpea peste 200, 300 de mașini, numărul acestora s-ar dubla sau s-ar tripla. Rugăm consemnarea în procesul-verbal a acestei propuneri a Comisiei de urbanism. De fapt, am discutat și în comisie această problemă și am propus să înaintăm pentru ședința următoare un proiect de hotărâre pentru această treabă. Mulțumesc.

D-l vicepreședinte Chirteș: Vă mulțumesc. Trebuie să amintesc faptul că două comisii au dat aviz favorabil și anume: Comisia tehnică și Comisia de amenajarea a teritoriului. Dacă nimeni nu mai are ceva de adăugat, supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este „pentru”?

       Proiectul de hotărâre se aprobă cu 28 voturi „pentru”,  o abținere ( Poruțiu Mihai),  1 nu a votat  (Mora Akos), 5 au lipsit (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo  și  Szabo Árpád).

 

 

6.   Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului „Parteneriat pentru facilitarea accesului cetățenilor la servicii medicale de calitate prin implementarea unui sistem informatic integrat”

 

       D-l vicepreședinte Chirteș: În expunerea de motive se arată că în luna iulie 2011, Spitalul Clinic Județean Mureș, Spitalul Municipal „Dr. Gh. Marinescu” din Târnăveni și Spitalul Sovata-Niraj au depus, în parteneriat,  proiectul „Parteneriat pentru facilitarea accesului cetățenilor la servicii medicale de calitate prin implementarea unui sistem informatic integrat”, rolul liderului de proiect fiind îndeplinit de Spitalul Clinic Județean Mureș. Vreau să amintesc că proiectul urmărește realizarea unui sistem integrat care să pună la dispoziție informații atât din domeniul medical, cât și administrativ, iar scopul final este scăderea timpului de așteptare pentru consultații medicale cu 30%, cât și o economie în modul în care administrăm,  până la urmă, bugetul acestor spitale cu 10%. Aș mai aminti că valoarea proiectului este de peste 6 milioane lei, mai exact de 6.016.592,69 lei iar conform Ordonanței de Urgență nr.64/2009 beneficiarii, adică noi, Consiliul Județean, trebuie să includem în buget cofinanțarea a minim 2% din cheltuielile eligibile. Deci, până la urmă, cheltuielile se referă la cuantumul cofinanțării Consiliului Județean Mureș în implementarea acestui proiect.

       Proiectul de hotărâre a fost analizat de Comisia tehnică, Comisia juridică, Comisia social culturală care au dat avize favorabile și chiar trebuie să fac o remarcă și anume faptul că trebuie să felicităm încă o dată echipa managerială a Spitalului Clinic Județean pentru reușita acestui proiect și să sperăm că va fi până la urmă acceptată fără obiecțiuni.

       D-l consilier Mora Akos: Doar o singură remarcă, d-le președinte de ședință, având în vedere valoarea foarte mare a acestui proiect, eu am întrebat un singur lucru în cadrul comisiei și anume, faptul că la nivelul Ministerului Sănătății este în derulare un program de informatizare a tuturor spitalelor și am întrebat dacă cele două sisteme informaționale vor fi compatibile? Doar atât vreau să subliniez ca cei din cadrul Spitalului Clinic Județean Mureș să țină cont de această compatibilizare între cele două sisteme informatice pentru că ar fi păcat să faci o investiție așa de mare și cele două sisteme să nu funcționeze împreună, adică cel al Ministerului Sănătății cu cel al spitalelor, care se face pe acest proiect european. Mulțumesc.

       D-l vicepreședinte Chirteș: Dacă doriți un răspuns,în scris, d-na manager este aici. În scris? Mulțumesc.  Dacă nu mai sunt alte intervenții, supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este ”pentru”?

       Proiectul de hotărâre se aprobă cu 31 voturi „pentru”,  4 au lipsit (Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orbán Lászlo  și  Szabo Árpád).

           

 

7.   Proiect de hotărâre privind atribuirea licențelor de traseu, aferente unui număr de 3 trasee, pentru efectuarea serviciului de transport public județean de persoane prin curse regulate

 

       D-l vicepreședinte Chirteș: Este vorba de acordarea a trei licențe pentru trei curse: Măgheruș - Țigmandru-Sighișoara, Corunca - Sîncraiu de Mureș și Târnăveni – Azomureș -Tîrgu Mureș. Acest proiect a fost analizat de către Comisia juridică, cea de amenajarea a teritoriului și de cea de servicii publice care au dat aviz favorabil. De asemenea, avem și avizul Autorității Județene de Transport și cel al ARR.

  D-l consilier Tatár Bela:  Stimați colegi, d-le vicepreședinte, nu înțeleg acest traseu: Corunca - Sâncraiu de Mureș. Eu cred că, conform legii, autoritățile locale  degeaba au dat avizul pentru că eu știu că directorul a fost în concediu două săptămâni și cine a semnat nu a știut, dar trebuie avizul tuturor operatorilor care merg pe acest traseu și plus cel al municipiului pentru că nu se poate să transbordezi un municipiu fără nici o oprire și eu așa știu că în municipiu, acest traseu, nu are oprire. Adică legătura Corunca – Sîncraiu de Mureș se face, poate, în aer. Mulțumesc frumos.

D-l vicepreședinte Chirteș: Eventual o să vă informăm în scris cu privire la acest traseu.

D-l Matei Marcel, Agenția Județeană de Transport: Potrivit legislației în vigoare, aceste transporturi prin curse regulate speciale se realizează de către operatorii de transport în baza contractelor încheiate cu beneficiarii transportului.  În mod concret, se stipulează că anexele la contractul de transport încheiat trebuie să cuprindă listele cu pasagerii transportați, iar, pe de altă parte, trebuie să mai conțină și graficul de circulație al traseului avizat de beneficiarul transportului. Acesta are avizul ARR-ului și al beneficiarului transportului și a fost întocmit exact în acel mod.

D-l vicepreședinte Chirteș: Doriți și în scris, d-le consilier Tatar?  Să facem, vă rog, o informare în scris d-lui consilier.

D-l consilier Radu Mircea: D-le vicepreședinte, pe scurt aș vrea să fac o mențiune la acest punct de acordare a traseelor. În județul nostru sunt peste 400 și ceva de sate și foarte multe dintre ele nu au nici un mijloc de transport. Eu aș ruga, dacă se poate, să facem o analiză mai amănunțită la nivelul Consiliului Județean, dacă este posibil, și să discutăm  cu acești operatori să introducă anumite curse și în aceste localități unde acești cetățeni bătuți de soartă, care de ani de zile nu au cu ce să se deplaseze la un medic sau să își rezolve o problemă, să facă și aceste trasee deoarece ei fac numai acele care le aduc venituri  și cu plus valoare, bineînțeles. Nu știu dacă nu s-ar găsi o soluție ca să rezolvăm și acești cetățeni care sunt în județul Mureș. Eu vă spun, din zona de câmpie numai, unde sunt foarte multe sate și oamenii mă tot întreabă: „Domnule Radu, sunteți consilier acolo, ridicați problema”, „Măi fraților, eu am vorbit, am vorbit și cu primarii,” dar nu se face nimic de ani de zile pentru acești locuitori și nu știu dacă noi am putea face ceva, Consiliul Județean. Vă mulțumesc. 

       D-l vicepreședinte Chirteș: Mulțumesc. O să discutăm, dacă doriți, d-le consilier la punctul 9 când se aprobă Programul județean de transport care, în timpul dezbaterii, pentru că practic este o dezbatere publică, în momentul în care se afișează pe site-ul Consiliului Județean și eu chiar am participat la mai multe ședințe cu privire la stabilirea programului și aveți dreptate pentru că acolo unde primarii se implică, și au fost acolo la ședințe și primarii, s-au rezolvat anumite lucruri. Dar o să discutăm la punctul 9. Dacă nu mai sunt alte intervenții, supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este ”pentru”?

 

       Proiectul de hotărâre se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai),  4 au lipsit (Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo  și  Szabo Árpád).

 

 

8.   Proiect de hotărâre privind actualizarea Programului județean de transport rutier public de persoane prin curse regulate

 

D-l vicepreședinte Chirteș: Tot legat de transportul județean, acest proiect de hotărâre se referă la actualizarea Programului județean de transport rutier public de persoane prin curse regulate. Trebuie să subliniez câteva idei. De la ultima actualizare pe parcursul derulării activității de transport rutier public județean, operatorii de transport au constatat modificări  ale fluxului de călători pe traseele executate, astfel că se impune ca și în acest an să modificăm programul județean de transport. În vederea actualizării anuale, atât operatorii cât și unele primării și aici se leagă de răspunsul pe care o să îl dăm d-lui consilier, au depus solicitări și propuneri privind modificarea orelor de plecare și de sosire din curse, suplimentare, reducere sau noi curse. Să nu uităm că în total au fost înregistrate solicitări de modificare a graficelor de circulație pe un număr de 22 de trasee județene. Aici au fost scoase anumite stații sau introduse anumite stații, modificându-se inclusiv orarul. De asemenea, au fost stabilite întâlniri de lucru și m-aș referi la ultima care a fost în 16 septembrie 2011 și, mai mult, Consiliul Județean a depus acest proiect de hotărâre privind actualizarea Programului județean de transport rutier și l-am afișat pe site-ul Consiliului Județean începând cu 27.09.2011. Deci, iată, au fost două luni în care lumea a putut, sau primarii au putut să consulte site-ul nostru și să vină cu propuneri. Bineînțeles, oricând se pot face propuneri și chiar v-aș ruga, unde sunt solicitări, să le aduceți la cunoștința Consiliului Județean. Acest proiect de hotărâre a fost analizat în trei comisii de specialitate și au primit aviz favorabil de la Comisia juridică, de la cea de amenajarea teritoriului și de la cea de servicii publice.

Domnul consilier Tatár Bélá: Acum o lună, o lună și jumătate am avut o discuție cu doamna președintă și am rugat-o insistent, pe baza legilor, că Zona Metropolitană trebuie să facă parte din Programul Județean Mureș care nu se găsește aici. Norma, nu pot să închipui transportul județean fără să ții cont de necesitatea zonei metropolitane a cărei creator, fondator suntem noi, consilierii împreună cu primăria și acele comune limitrofe lipite municipiului Tîrgu Mureș până la Sânpaul, respectiv Gornești, Ceuaș, Acățari și bucla respectivă. Aici sunt foarte multe trasee care fac parte din programul județean de transport. Dacă se formează mâna pentru bătaie, ei nu vor face parte, numai adiacent, din acest program de transport fiindcă se schimbă datele problemei. Normal, avantajul pe baza noii legi a transporturilor, apărută în Monitorul Oficial, mi se pare 92, reconfigurat, prevede clar niște facilități foarte mari pentru aceste comune și o bună deservire a acestora. Automat acest transportator nu este obligat să pună aceste aparate de taxat care costă 2000-2500 de euro bucata și care se vor regăsi în prețul biletului, adică tot populația va plăti, respectiv poți acorda acele facilități, subvenții pe baza noii legi pentru acele persoane care nu beneficiază la ora actuală și anume: handicapați, nevăzători, pensionari, în limita bugetului comunei și acest lucru cred că este un mare avantaj atât pentru județul Mureș, cât și pentru Zona Metropolitană și mai ales pentru cei aproape 50.000 de locuitori care deservesc această zonă, pentru că nu face parte acest program din transportul Județului Mureș, eu propun să respingem acest program. Vă mulțumesc.

Domnul vicepreședinte Chirteș: Mulțumesc, dau cuvântul domnului director Barta.

Domnul director Bartha Iosif: Vă mulțumesc. Aș vrea să fac o intervenție fiindcă la interpelarea domnului Tatár Bélá am făcut o informare legată de această problemă privind condițiile legale și procedurile care trebuiesc urmate. Această informare este pe site-ul consiliului județean, se poate urmări, aș propune domnului consilier să studieze această informare care prevede pașii care trebuie urmați și condițiile în care se poate realiza această zonă metropolitană. Noi acum nu facem decât să aplicăm o corecție la programul aprobat și care este valabil pe perioada 2008-2013 în condițiile legii care stabilește limitele în care se pot face modificări și corecții la programul respectiv care s-au constatat în perioada de un an. Noul program este propus pentru 2013, se pot face schimbări radicale la programul respectiv dar pentru îndeplinirea tuturor condițiilor necesită timp atât operatorii existenți pe traseu care au câștigat traseele respective la licitație. Deci, deocamdată, în condițiile legii s-a făcut tot ce trebuie. Eu propun să se studieze, este pentru toți consilierii, această informație pot să o studieze în amănunt și putem să facem o dezbatere despre modalitate de realizare. Sunt trei variante, varianta actuală, zona periurbană și zona metropolitană, fiecare cu plusurile și minusurile care se pot realiza sau modalitățile de realizare a acestor programe.

D-l secretar Aurelian-Paul Cosma: Foarte pe scurt, d-le vicepreședinte, doamnelor și domnilor consilieri, materialul informativ pe care l-a pregătit Autoritatea Județeană de Transport a fost transmis prin e-mail fiecărui consilier județean. La nivel instituțional, urmare interpelării făcute de d-l consilier Tatár Bélá în ședința anterioară a Consiliului Județean, am făcut o comunicare a acestui material  către Asociația Zona Metropolitană. La nivelul asociației respective, care este o persoană juridică distinctă, cu un statut special reglementat de legea administrației publice locale și urmează să se dezbată această problemă pentru că e implicat, pe lângă Consiliul Județean, în această asociație sunt mai multe unități administrativ-teritoriale și analiza și decizia, până la urmă, trebuie luată sau cel puțin să plece de acolo. Din această perspectivă, susțin ideea exprimată de d-l director Bartha, în sensul de a supune a vot proiectul de hotărâre așa cum a fost el redactat.

D-l vicepreședinte Chirteș: Mulțumesc, d-le secretar, mai doriți d-le consilier Tatar să interveniți? Să supun la vot propunerea d-lui consilier Tatár ?

D-l secretar Cosma: Dar nu am înțeles care este propunerea.

D-l vicepreședinte Chirteș: E amânare, dar nu se mai poate pentru că trebuia înainte de aprobare ordinii de zi.

D-l secretar Cosma: Nu  se mai poate, proiectul poate să treacă sau să fie respins.

D-l vicepreședinte Chirteș: Deci fără amendament. Bine, mulțumesc. Supun la vot proiectul de hotărâre, cine este „pentru”?

 

       Proiectul de hotărâre se aprobă cu 19 voturi „pentru”, 4 abțineri (Ferenț Tiberiu, Pokorny Vasile Ștefan, Poruțiu Mihai, Szalkay Iosif Carol),  2 nu au votat ( Borșan Doru și Kakasi Alexandru), 4 au lipsit (Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo  și  Szabo Árpád).

 

 

9.   Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcțiilor publice din cadrul aparatului propriu al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, pentru anul 2012

 

       D-l vicepreședinte Chirteș:  În expunerea de motive, care este de fapt o adresă a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, prin Planul de ocupare a funcțiilor publice pentru anul 2012 s-au stabilit următoarele: o funcție publică de conducere și opt funcții publice de execuție urmează a fi propuse pentru desființare; un număr de opt funcționari publici vor putea participa la examenul pentru promovare în grad profesional  superior în anul 2012 și un număr de 27 de funcții publice vacante vor fi propuse spre a fi ocupate prin recrutare.  Acest proiect a fost avizat favorabil de către Comisia juridică, de către cea social-culturală și de Comisia de servicii publice. Dacă nu sunt intervenții, supun la vot acest proiect de hotărâre.

 

       Proiectul de hotărâre se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai),  3 nu au votat ( Borșan Doru, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 4 au lipsit (Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo  și  Szabo Árpád).

 

 

10. Proiect de hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea managementului Căminului pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos, instituție publică de asistență socială ce funcționează sub autoritatea Consiliului Județean Mureș

D-l vicepreședinte Chirteș: Proiectul se referă la stabilirea unor măsuri pentru asigurarea managementului Căminului pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos, instituție publică de asistență socială ce funcționează sub autoritatea Consiliului Județean Mureș. De fapt este vorba de o schimbare temporară a managementului acestei instituții fiindcă am primit o adresă prin care d-na Pop Laura Mona, directoarea acestui centru, solicită suspendarea contractului individual de muncă pe durata concediului maternal, respectiv, a concediului pentru îngrijirea copilului în vârstă de până la doi ani. Proiectul de hotărâre cuprinde și numirea pe o perioadă de șase luni a d-nei Eremia Radiana Sorina, angajata Căminului pentru persoane vârstnice, pentru ocuparea temporară a funcției de director al acestei instituții. De asemenea, în mod excepțional, această perioadă poate fi prelungită  cu maximum șase luni dacă în statute sau în legi speciale nu se prevede altfel.  Nu avem decât să îi urăm multă sănătate d-nei Pop și familiei sale și până la urmă succes noii directoare interimare, d-na Eremia Radiana Sorina. Proiectul de hotărâre a fost avizat favorabil de către Comisia juridică, cea social culturală și de la Comisia de servicii publice.

Dacă nu are nimeni intervenții, supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este „pentru”?

       Proiectul de hotărâre se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Borșan Doru),  4 au lipsit (Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo și  Szabo Árpád).

 

       D-l vicepreședinte Chirteș: D-na Eremia Radiana Sorina este aici, da ? Să vă cunoască d-nii consilieri. Sper că ați avut în material CV dânsei, ea are experiență și încă o dată mult succes și sănătate d-nei Pop.

      

    

11. Proiect de hotărâre pentru modificarea unor anexe la Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.114/2010 privind stabilirea unor măsuri de organizare a instituțiilor publice de cultură de sub autoritatea Consiliului Județean Mureș

 

       D-l vicepreședinte Chirteș: Se referă la modificarea unor anexe la Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.114/2010 privind stabilirea unor măsuri de organizare a instituțiilor publice de cultură de sub autoritatea Consiliului Județean Mureș. Aici se referă la două instituții, la Biblioteca Județeană Mureș și la Centrul Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș, Biblioteca solicitând transformarea unui post vacant de bibliotecar cu studii medii în  inspector de specialitate cu studii superioare, cu atribuții de PSI și, de asemenea, solicită modificarea atribuțiilor de serviciu prin transformarea altor două posturi din structura acestei instituții: un post de bibliotecar în inspector și postul de administrator în referent cu studii superioare. De asemenea,  Centrul Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș solicită transformarea postului de secretar cu studii medii în referent de specialitate, pentru care sunt prevăzute condiții de studii superioare. Proiectul a primit aviz favorabil de la Comisia juridică, cea social-culturală și cea de servicii publice. Dacă nu dorește nimeni să intervină, supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este „pentru”?

 

       Proiectul de hotărâre se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 1 nu a votat (Borșan Doru),  5 au lipsit (Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo, Szabo Árpád și Tatar Bela).

 

D-l vicepreședinte Chirteș: Dacă la Diverse dorește cineva să ia cuvântul?

D-l consilier Filimon Vasile: Două întrebări foarte scurte. O dată mă adresez colegilor consilieri și vreau să îmi răspundeți, personal, nu la microfon și nici nu în sala aceasta, de ce ați respins materialul din ședința trecută, cu Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Județean ? Atâta timp cât eu cred că a fost unul foarte bun,  a fost discutat prin toate comisiile și eu am venit cu toate modificările pe care dvs. le-ați propus. Dacă sunteți bărbați adevărați și bărbate adevărate, îmi răspundeți în particular. Doi, o întrebare pentru executiv, aș vrea să îmi răspundă cineva, care este programul de funcționare al semaforului de la intersecția străzii Barajului cu Sîncraiu de Mureș? Care este timpul de funcționare și dacă se justifică pentru că am dat o groază de bani pe acest semafor.

D-l consilier Mora Akos: D-le președinte de ședință, eu am avut altă chestiune… dar mă gândesc că nu într-un cadru formal vrea răspuns d-l consilier Filimon,  ci vrea într-un alt cadru, eu vreau în schimb să ridic o situație care, zic eu, este foarte neplăcută din punct de vedere al primăriilor pe care am constatat-o la o discuție cu câțiva primari și anume, la începutul anului, în ianuarie, s-au făcut niște repartizări de bugete pe acele sume din cei 20% pe care are dreptul Consiliul Județean să îi repartizeze. Problema este că la sfârșitul lunii noiembrie sunt primării care au execuție bugetară sub 50% din valoarea repartizată la început de an. Primăriile care și-au făcut programe de dezvoltare  locală, cu diferite investiții au contat pe acești bani care s-au repartizat la nivel de Consiliu Județean la început de an, iar în 30 noiembrie sau aproape de 30 noiembrie încă nu au nici măcar 50%. Sunt datorii foarte mari de plată către executanți, către furnizori, către diferiți prestatori de servicii. Întrebarea ar fi, d-le președinte de ședință,  să clarificați în cadrul executivului, să puneți o întrebare unde trebuie, ca să vedem care este motivul pentru care nici în ziua de astăzi, sumele nu s-au dus în teritoriu și vă dau un singur exemplu, Crăieștiul care are această situație de sub 50% din sume. I s-au aprobat 260 de mii la început de an, a contat pe acești bani, a făcut investiții și acum e în situația în care nu poate să meargă mai departe și să își facă plățile către cei care au prestat serviciile. Și nu cred că într-o lună de zile se poate regla diferența asta mare, având în vedere că eu cred că totuși undeva, pe parcurs, cineva ori a tăiat niște sume la nivel național, ori nu s-au încasat banii la buget  conform planificărilor de la începutul anului dar trebuie să fie niște justificări foarte serioase. Oricum, primăriile sunt foarte afectate în acest sens și ar trebui să vedem ce este de făcut în această situație pentru că, altfel, anul se va încheia foarte prost la multe primării. Mulțumesc.

D-l vicepreședinte Chirteș: Mulțumesc. Vom încerca să facem o analiză. D-le director Bartha să ne notăm problema. Într-adevăr, nu numai Primăria Crăiești, din câte știu sunt și alte primării la care într-adevăr acea cotă le-a fost diminuată până la această oră și nu știu când mai este timp să le încaseze.

D-l director Bartha: La aprobarea bugetului sau înainte de aprobarea bugetului Consiliului Județean, am avut o hotărâre prin care am repartizat 20% sume din TVA pentru echilibrare și care vine din bugetul de stat. Consiliul Județean nu are nici un amestec în această sumă decât faptul că repartizează suma care vine din bugetul de stat în funcție de încasări și se pare că la TVA, după informațiile pe care le dețin, la nivel național nu s-au înregistrat veniturile respective și atunci, bineînțeles, că și sumele respective se alocă în funcție de încasarea veniturilor. Mai mult poate să spună Ministerul Finanțelor de ce nu asigură sumele și cred că interpelarea trebuie făcută dânșilor și nu Consiliului Județean.

D-l consilier Mora: În cazul acesta am o singură completare, dacă situația este așa cum spune d-l Bartha și într-adevăr este vorba de acele sume de la nivel național, atunci cer ca pentru ședința viitoare să fie făcută o analiză la toate localitățile pe ceea ce înseamnă buget alocat la început de an și execuție bugetară până la 30 noiembrie, că nu avem cum să facem și decembrie pentru că se pare că în acest caz nu este o repartizare proporțională pentru că  dacă s-a tăiat nu s-a tăiat în mod egal de la toată lumea pentru că nu ai cum, unii au sub 50% execuție bugetară iar alții au un procent mai mare. Vrem o situație de la cine trebuie să dea această situație la nivel național, ca să știm exact cu ce am plecat la început de an și cum se închide cel puțin în acest moment, la fiecare localitate execuția pentru că se pare că au luat de la unii și au dat la alții, ceea ce mi se pare că este total incorect din punct de vedere al bugetului de stat. Mulțumesc.  

D-l director Bartha: Vom solicita Direcției Generale a Finanțelor Publice să ne comunice sumele intrate pe localități pentru că noi nu avem evidența lor. Toate execuția de casă este urmărită de Finanțele Publice și vom face o situație comparativă cu sumele aprobate, dar eu nu cred că poate să facă alocări de la o localitate la alta față de hotărârea aprobată de Consiliul Județean. Nu poate să facă, doar că, eventual, Legea finanțelor publice spune și termenele în care trebuie să aloce după încasare, așa că mă îndoiesc, dar o să facem o situație comparativă pentru a v-o prezenta dvs.

D-l vicepreședinte Chirteș: Mulțumesc. Dacă nu mai are nimeni intervenții, vă mulțumesc și spor în activitățile dvs. Ne vedem luna viitoare. Mulțumesc.  

Lucrările ședinței se încheie la orele 14.02.

 

 

                                                            Întocmit: consilier Monica Curticăpean

                                              

 

 

 

 

 

       PREȘEDINTE                                                         SECRETAR

  Lokodi Edita Emöke                                                Aurelian-Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verificat: șef serviciu: Delia Belean

                  director : Viorel Iosib