tanacslogo1                            ROMANIA                                                 Nr. ­­­­­­­­­­­18284/3.XI.2011

              JUDETUL MURES                                                        Dosar:  IV D/1 

          CONSILIUL JUDEȚEAN

 

 

 

 

 

PROCES-VERBAL

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 22 septembrie 2011

 

 

 

Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare de ședințe și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

Ordinea de zi a fost stabilită prin dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr.269/15.09.2011 și a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul liber”, „ Zi de Zi” și „Nepujság”.

Din cei 35 de membri ai consiliului județean au lipsit domnii consilieri: Balogh Iosif, Cioban Cristian, Orban Laszlo Levente, Popa Marius Ciprian și Seracu Ieronim.

 

Au fost invitați să participe:

 

 

D-na președinte Lokodi: Doamnelor și domnilor, aș dori să încep lucrările ședinței de astăzi și vă spun „Bună ziua!” pentru doamnele și domnii consilieri, pentru cei care participă din partea executivului și pentru invitații care sunt prezenți având în vedere că pe ordinea de zi avem mai multe proiecte de hotărâre la care avem invitați. Aș vrea să vă anunț că azi avem un proiect de hotărâre  în regim de urgență și mai avem opt proiecte de hotărâre care au fost discutate, și, la fel, și cel în regim de urgență, de către comisiile de specialitate. Înainte de a trece la ordinea de zi, supun la vot procesul-verbal al ședinței extraordinare din data de 6 septembrie.  Cine este pentru?

 

Procesul-verbal al ședinței din data de 6 septembrie 2011 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 au lipsit ( Balogh Iosif, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Hulpuș Ioan, Mora Akos, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

D-na președinte Lokodi: Așa cum v-am prezentat, avem și un proiect de hotărâre în regim de urgență care privește un parteneriat între Consiliul Județean Mureș și Asociația Clubul Sportiv Universitar Tîrgu Mureș în vederea organizării Turneului internațional de volei feminin „Cupa Ardealul” 2011 și mai avem încă opt proiecte de hotărâre. Pentru primul proiect ne trebuie votul a 2/3, pentru proiectele de la punctele 2 la 4 ne trebuie votul majorității consilierilor în funcție, iar pentru restul avem nevoie de votul majorității consilierilor prezenți. Deci, cine este pentru aprobarea ordinii de zi?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 au lipsit ( Balogh Iosif, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Hulpuș Ioan, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

Regim de urgență. Proiecte de hotărâre privind aprobarea cooperării dintre Consiliul Județean Mureș și Asociația Clubul Sportiv Universitar Tîrgu Mureș în vederea organizării Turneului internațional de volei feminin „Cupa Ardealul” 2011

 

 

D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost analizat de către Comisia tehnico-economică. Este vorba de o cerere în sensul ca noi, Consiliul Județean, să venim parteneri alături de Clubul Sportiv Universitar, echipa de volei feminin, care organizează la sfârșitul acestei săptămâni acest eveniment, turneul internațional  iar ei au solicitat ca noi să sprijinim activitatea cu suma de 5000 lei. În comisia de buget s-a discutat această problemă și unii susțin că ei au fost de acord, însă, la mine, scrie „se respinge”. În cadrul acestui turneu vor participa, aici, la Tîrgu Mureș, echipe din străinătate, dar știți foarte bine că acest club sportiv, pe parcursul anilor, a dovedit că în competiții se prezintă mereu pe locuri fruntașe. Celelalte echipe sunt din Serbia, Ungaria și România. Eu, totuși, având acest aviz de respingere, doresc să discutăm acest material.

D-l consilier Szalkay: D-na președinte, d-lor vicepreședinți, stimați colegi, stimați invitați, am fost unul dintre cei care au susținut acest proiect din mai multe cauze. Această echipă de fete minunate, până să devină BC Mureș echipa fanion a orașului, a fost echipa cu cele mai bune rezultate de echipă. Această echipă a avut o conducere foarte serioasă și președintele de onoare, dl prof. Constantin Copotoiu  este o garanție că această echipă este și o echipă de caracter, pe lângă performanțele pe care le-a realizat pe tărâm sportiv. Această echipă nu a putut beneficia de sprijin financiar la proiecte întrucât aparține de Ministerul Învățământului și iată că a cerut această sumă pentru organizarea acestei competiții  internaționale care, zic eu, este o sumă infimă și noi vom fi doar o părticică din suma totală cu care să se poată organiza un turneu internațional. Echipa a adus un renume acestui oraș și acestui județ și eu sunt convins că va avea și în acest an niște rezultate foarte bune atât pe plan intern cât și pe plan internațional deoarece este singura echipa care participă anul acesta la Cupa Challenge. Mulțumesc.

D-l consilier Mora: Mulțumesc, D-na președinte, nimeni nu are nimic împotriva sportului însă erau două chestiuni neclarificate și anume: una, este vis-a-vis de faptul că noi am făcut cele patru comisii pe proiecte care se depun anual, și față de ceilalți, care au depus și au câștigat, este incorect ca în timpul anului să vină alte asociații sau entități sportive care să primească bani în afara acelei competiții pe licitații dar am înțeles că aparțin Ministerului Învățământului și nu au avut șansa ca în luna martie să depună proiectul la timp în așa fel încât să intre în competiție cu alte entități sportive și aceasta, să spunem că este de înțeles, în schimb la discuția de ieri nu era nici un fel de buget, pe ce se cheltuiesc acei bani. Orice entitate sportivă, oricine care cere niște bani spune pentru ce îi trebuie acei bani, pe cheltuieli, știu eu, de diferite naturi: cazare, masă, sau orice trebuie dar trebuia un pic exemplificate, detaliate. Atât am cerut și nu altceva. Și dacă este cineva în sala asta să ne spună pentru ce sunt acele cheltuieli și să vedem dacă ele se încadrează sau nu din punct de vedere legal pentru că știm bine că în anii trecuți au fost respinse foarte multe cheltuieli în cadrul acestor licitații pe asociații sportive, cheltuieli care nu erau eligibile, astfel că am cerut detalierea cheltuielilor și dacă există azi, nimeni nu are nimic împotriva sportului.

D-na președinte Lokodi:  Bugetul este făcut și se solicită 6000 lei pentru cazarea membrilor echipei de volei OK. TENT OBRENOVAC din Serbia și VASAS BUDAPESTA și se solicită 2500 lei pentru tricouri cu inscripția Cupa Ardealul și Consiliul Județean Mureș și se solicită bani și pentru cupe, medalii și diplome. Deci acest lucru este.

Deci, domnilor având în vedere că numai în parteneriat poate să vină alături de Consiliul Județean pentru că nu poate veni la concursuri de proiecte, și atunci, în primăvară, când ați decis că nu poate veni la concursul de proiecte pentru că acolo am avut o prevedere legală iar la parteneriat avem o altă prevedere legală, având în vedere că acest vot  al Comisiei economice, îl considerăm consultativ pentru că așa spune legea, supun la vot proiectul de hotărâre.

 

Articolul 1 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere ( Poruțiu Mihail), 8 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian, Ferenț Tiberiu, Giurgea Teodor, Hulpuș Ioan, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere ( Poruțiu Mihail), 7 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian, Ferenț Tiberiu, Giurgea Teodor, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere ( Poruțiu Mihail), 7 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian, Ferenț Tiberiu, Giurgea Teodor, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Articolul 4 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere ( Poruțiu Mihail), 7 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian, Ferenț Tiberiu, Giurgea Teodor, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere ( Poruțiu Mihail), 7 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian, Ferenț Tiberiu, Giurgea Teodor, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

D-na președinte Lokodi:  Având în vedere că acest proiect avea nevoie de votul majorității consilierilor în funcție, proiectul de hotărâre a trecut. Dle consilier Poruțiu, vreți să luați cuvântul la Diverse?

D-l consilier Poruțiu: Vroiam să vă spun, pentru că am văzut că v-ați uitat la tabelă, că eu sunt incompatibil și de aceea m-am abținut.

D-na președinte Lokodi: Nu de aceea m-am uitat, ci pentru că voiam să văd situația voturilor pentru că pe monitorul meu apare doar câteva secunde și nu am reușit să văd iar pe tabelă se menține situația un pic mai mult.

 

 

1.   Proiect de hotărâre privind încuviințarea realizării unor lucrări de către Spitalul Clinic Județean Mureș asupra unui imobil din domeniul public al județului

 

D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost discutat și aprobat fără obiecțiuni de fiecare comisie de specialitate. Este vorba de reparații capitale la bucătăria centrală pentru a aduce mai multe bucătării la nivelul unei singure bucătării la vechiul spital căruia noi îi spunem Spitalul de Interne, Chirurgia, pe care noi îl avem în proprietate iar Spitalul Județean îl administrează. Dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1  nu a votat ( Mora Akos), 6 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Giurgea Teodor, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Mora Akos), 6 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Giurgea Teodor, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Mora Akos), 6 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Giurgea Teodor, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Hotărârea în întregime  se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Mora Akos), 6 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Giurgea Teodor, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

 

D-na președinte Lokodi: Eu sper că reabilitarea și modernizarea clădirilor aflate în domeniul județului și care sunt în administrarea spitalelor noastre, cel din Tîrgu Mureș și cel din Târnăveni, ne va aduce îmbunătățirea serviciilor pe care le asigurăm și încet, încet va trebui să ne gândim, după ce regrupăm mai multe pavilioane la un loc, și la o reorganizare a administrației. Sunt convinsă că va fi de succes.

 

2.   Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2011

 

D-na președinte Lokodi: Fiecare comisie și-a dat avizul favorabil și o voi ruga pe d-na președinte a Comisiei tehnico-economice, d-na consilier Ciotlăuș, să prezinte materialul.

D-na consilier Ciotlăuș: Mulțumesc, d-na președinte, stimați colegi, stimați invitați, prezenta rectificare bugetară  presupune o majorare atât la capitolul venituri, cât și la capitolul cheltuieli cu suma de 318.900 lei din care 300.000 lei se alocă în vederea susținerii cheltuielilor de personal în învățământul special  și 18.900 lei se alocă în vederea susținerii unui proiect cultural la Biblioteca Județeană Mureș, respectiv deschiderea Centrului American Corner. Volumul bugetului Consiliului Județean  ajungând anul acesta la venituri în sumă de 380.134.500 lei și cheltuieli la 458.499.500 lei. Se reduce bugetul cheltuielilor de personal cu suma de 1.483.000 lei la Spitalul din Târnăveni și la Spitalul Clinic Județean și asta datorită încheierii sub prognoza pe care aceștia au făcut-o, a contractului cu Casa de Asigurări pentru anul 2011-2012 dar sperăm ca până la sfârșitul anului să fie o rectificare bugetară și Casa de Asigurări să majoreze plafonul și aceștia să nu fie afectați spre sfârșitul anului în ceea ce privește cheltuielile de personal dar d-l director Bartha ne-a asigurat că ele vor putea fi susținute la nivelul la care sunt acum, după rectificare.

De asemenea, există modificări în cadrul volumului bugetului și aș vrea să menționez doar pe cele mai semnificative: majorarea bugetului la venituri proprii pentru Muzeul Județean în vederea susținerii unui proiect cultural de 40.000 lei; majorarea veniturilor proprii ale  Ansamblului Artistic Mureșul  în vederea achiziționării de costume populare cu suma de 20.000 lei; alocarea din fondul de rezervă a sumei de 4 milioane de lei în vederea devansării investițiilor programate pe anul 2012 la DJ142C; alocarea sumei de 320.000 lei în vederea acreditării laboratorului de la Spitalul din Târnăveni; alocarea sumei de 25.000 lei în vederea unor reparații urgente la Școala de Arte; diminuarea sumei de 1.047.000 lei de la cheltuielile de întreținere de vară pentru drumuri curente în vederea amenajării drumului de la intrarea înspre Aeroport și am înțeles că este vorba de un sens giratoriu și reparații pentru podul de la Șaeș. Alocarea din fondul de rezervă a sumei de 123.000 lei pentru înlocuirea unei conducte de apă la Lechincioara din comuna Șincai; alocarea sumei de 280.000 lei pentru activitatea curentă la Aeroport, sumă care va fi utilizată la cheltuielile de personal care se majorează datorită aprobării a 32 de posturi suplimentar față de organigrama inițială și, de asemenea, suma de 48.000 lei pentru investiții tot la Aeroport. Aceasta au fost în mare rectificările. Vă mulțumesc.  

D-na președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Domnilor consilieri, vă întreb dacă dorește cineva să ia cuvântul?  Dacă nu, trecem la vot.

 

Articolul I se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere ( Poruțiu Mihai), 1  nu a votat (Mora Akos), 6 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Giurgea Teodor, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Articolul II se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere ( Poruțiu Mihai), 6 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Giurgea Teodor, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Articolul III se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1  nu a votat (Mora Akos), 6 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Giurgea Teodor, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere ( Poruțiu Mihai), 1  nu a votat (Mora Akos), 6 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Giurgea Teodor, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

 

3.   Proiect de hotărâre pentru aprobarea cooperării dintre Consiliul Județean Mureș și  Camera de Comerț și Industrie a Județului Mureș în vederea organizării festivității de premiere a celor mai performante firme din județul Mureș – Topul firmelor din județul Mureș

 

D-na președinte Lokodi: Urmează ca în acea carte care înseamnă o agendă exactă care apare în fiecare an și care conține firmele de succes, urmând ca de data aceasta să apară un material mai bogat despre realizările Consiliului județean în ceea ce privesc, în primul rând, proiectele, cele realizate din bugetul Consiliului Județean dar și cele pentru care am câștigat fonduri europene. Comisia tehnico-economică respinge acest proiect iar  Comisia juridică, Comisia de servicii publice, Comisia social-culturală avizează favorabil acest material. Vă consult dacă cineva dorește să ia cuvântul legat de acest material.

D-l consilier Vasile Boloș: Mulțumesc. Doamna președinte, stimați colegi, ieri, în ședința de comisie într-adevăr, proiectul nu a primit avizul necesar și s-a plecat de la următoarele considerente, cel puțin din punctul meu de vedere pentru că ceilalți colegi își pot exprima personal acest lucru, sigur, din capul locului consider că un parteneriat între Consiliul Județean și Camera de Comerț este necesar plecându-se de la premisa că această instituție este o instituție care promovează antreprenoriatul și se adresează mediului de afaceri și, eu, din capul locului aș vedea un antreprenoriat care să nu fie condiționat de sume bănești, deci dacă noi, de exemplu, le-am pune la dispoziție sala sau o prestație artistică sau ceva de genul acesta aș înclina pentru o asemenea situație, dar o Cameră de Comerț să vină să ceară bani Consiliului Județean mi se pare o chestiune nepotrivită. În al doilea rând, am încercat să văd cât este de importantă această acțiune și m-am uitat pe site-ul aceste instituții și am constatat că ultimul top este din anul 2007 ceea ce mă face să cred că dacă de patru ani de zile nu s-a afișat topul, cel puțin în urmă cu o oră așa era, mă face să cred că este o chestiune căreia nu i se dă o importanță deosebită. În al treilea rând, este o chestiune asupra căreia niciodată nu voi vota un asemenea proiect, sub nicio formă nu accept art.5 din contract și anume: includerea unui spațiu în programul de deschidere pentru cuvântul președintelui. Președintele Consiliului Județean nu trebuie să plătească ca să ia cuvântul în fața mediului de afaceri și așa ceva, după părerea mea este inacceptabil.

D-na președinte Lokodi: Aveți perfectă dreptate.

D-l consilier Boloș: Mă scuzați dar președintele Consiliului Județean poate să ia cuvântul unde dorește și nu unde i se cere sume de bani.

D-na președinte Lokodi: Aveți perfectă dreptate. Acest aspect mi-a scăpat, nu l-am văzut. Domnilor consilieri mai dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Articolul 1 se aprobă cu 18 voturi „pentru”, 6 voturi „împotriv㔠( Bândea Eugen, Borșan Doru, Havrileț Nicolae, Lokodi Edita Emoke, Pokorni Vasile, Tatar Bela), 6 abțineri ( Ciotlăuș Ionela, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Mora Akos, Radu Mircea, Roatiș Chețan Daniela), 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

Articolul 2 se respinge cu 15 voturi „pentru”, 5 voturi „împotriv㔠( Bândea Eugen, Havrileț Nicolae, Lokodi Edita Emoke, Pokorni Vasile, Tatar Bela), 10 abțineri (Boloș Vasile, Borșan Doru,  Ciotlăuș Ionela, Ferenț Tiberiu, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Mora Akos, Radu Mircea, Roatiș Chețan Daniela), 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

Articolul 3 se respinge cu 15 voturi „pentru”, 5 voturi „împotriv㔠( Bândea Eugen,  Havrileț Nicolae, Lokodi Edita Emoke, Pokorni Vasile), 10 abțineri (Borșan Doru,  Ciotlăuș Ionela, Ferenț Tiberiu, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Mora Akos, Radu Mircea, Roatiș Chețan Daniela, Tatar Bela), 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

Articolul 4 se respinge cu 15 voturi „pentru”, 6 voturi „împotriv㔠( Bândea Eugen, Boloș Vasile, Havrileț Nicolae, Lokodi Edita Emoke, Pokorni Vasile, Tatar Bela), 9 abțineri ( Borșan Doru,  Ciotlăuș Ionela, Ferenț Tiberiu, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Mora Akos, Radu Mircea, Roatiș Chețan Daniela), 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

Hotărârea în întregime se respinge cu 15 voturi „pentru”, 6 voturi „împotriv㔠( Bândea Eugen, Boloș Vasile, Havrileț Nicolae, Lokodi Edita Emoke, Pokorni Vasile, Tatar Bela), 9 abțineri (Borșan Doru,  Ciotlăuș Ionela, Ferenț Tiberiu, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Mora Akos, Radu Mircea, Roatiș Chețan Daniela), 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian, Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

 

4.   Proiect de hotărâre pentru aprobarea cooperării dintre Consiliul Județean Mureș și Asociația Transilvană pentru Cultură în vederea organizării evenimentului „Toamna Târnavelor”

 

D-na președinte Lokodi: Asociația Transilvană pentru Cultură dorește să organizeze și s㠄umple un gol”. Dacă am avut Festivalul Văii Mureșului- pe Valea Gurghiului, pe câmpie, mă gândesc că se dorește să aibă loc un asemenea eveniment și pe Valea Târnavelor. Trebuie să vă spun că această asociație solicită să venim ca parteneri lângă ei, alături de autoritățile locale din zonă.

Comisia tehnico-economică, Comisia juridică, Comisia social-culturală și Comisia de servicii publice au avizat favorabil acest material.

D-l consilier Poruțiu: D-na președinte, d-lor vicepreședinți, stimați colegi, eu am o singură dorință vis-a-vis de organizatorii acestor manifestări pentru că la fel s-a întâmplat și în cazul manifestărilor de la Rîciu  și la fel s-a întâmplat și cu Valea Gurghiului, sprijinim cu mare plăcere oricând aceste manifestări dar avem rugămintea să ne fie comunicat și nouă măcar programul. Avem adrese de e-mail și organizatorii să trimită la Secretariat invitația pentru că de multe ori am dori și noi să participăm dar realmente nu știm exact cum se desfășoară evenimentele. Deci, cumva să ajungă și la noi pe căsuța electronică programul acestor manifestări, pe care, repet, le sprijinim și le vom sprijini, probabil, și în continuare.

D-na președinte Lokodi: Aveți perfectă dreptate, dar ce s-a întâmplat cu cei de la Gurghiu că nu au trimis invitațiile consilierilor județeni. Eu așa știu că a fost chiar o invitație tipărită, nu? Nu a fost tipărită pentru dânșii? A, deci numai e-mail. Eu o să  rog organizatorii să verifice ca să primească toată lumea e-mailuri și dacă nu, să veniți și să discutăm pentru ca să trimitem noi invitațiile. Da? Dacă se va vota.

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Mora Akos), 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

 

5.   Proiect de hotărâre privind modificarea unor anexe la HCJM nr.114/2010 privind stabilirea unor măsuri de organizare a instituțiilor publice de sub autoritatea Consiliului Județean Mureș

 

D-na președinte Lokodi: Este vorba de Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL, Ansamblul Artistic Mureșul și Muzeul Județean. Acest material a fost discutat și avizat de fiecare comisie de specialitate. Dacă dorește cineva să ia cuvântul?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

 

 

6.   Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș

 

D-na președinte Lokodi: Este vorba de modificarea anexei nr.2  a Hotărârii Consiliului Județean nr.76/2011 privind aprobarea structurii organizatorice, a statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare a aparatului propriu al Consiliului Județean. Este vorba de un proiect de hotărâre care a fost avizat de toate comisiile de specialitate.

Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

 

 

 

7.   Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al Căminului pentru Persoane Vârstnice, Ideciu de Jos

 

D-na președinte Lokodi: Și acest proiect de hotărâre a fost avizat de toate comisiile de specialitate. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”,  1 nu a votat (Borșan Doru), 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

 

8.   Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcțiilor publice din aparatul propriu al Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Mureș, pentru anul 2012

 

D-na președinte Lokodi: Și acest proiect de hotărâre a fost avizat favorabil. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 5 au lipsit (Balogh Iosif, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

       D-na președinte Lokodi: Am epuizat ordinea de zi dar eu am o problemă importantă de discutat cu domniile voastre. Domnilor consilieri, în luna august  la început sau la sfârșitul lunii iulie, am luat împreună o hotărâre de Consiliu Județean luată în baza prevederilor legale. Legea, prin Ordonanța de Guvern nr.61 ne obligă ca în cazul Aeroportului să trecem în cadrul programului de separare a activităților care sunt suportate din fonduri de la buget, deci bani publici, și separarea activităților care trebuie să fie servicii susținute din venituri proprii, fiind o activitate comercială. Am dat termen prin acea hotărâre, sfârșitul lunii august. Acest termen nu s-a respectat și Aeroportul printr-o adresă a cerut prelungirea termenului susținându-se că nu se poate respecta termenul acesta fiind prea scurt. Dvs., în comisii, ați discutat această problemă și ați văzut că în momentul de față s-a cerut mărirea numărului personalului cu încă 32 de persoane dar nu asta e problema, ci, faptul că trebuie separată activitatea economică de cea de prestări de servicii la care putem folosi banul public și aici este răspunderea Consiliului Județean pentru că vom fi controlați și nu aș dori ca nici executivul și nici eu, personal, să răspundem pentru folosirea banului public în activități comerciale și eu văd că nu mergem și nu progresăm în această activitate. Aeroportul, într-o discuție, susține că doar opt oameni sunt în total, în prezent, care lucrează și a căror activitate o putem considera ca fiind una comercială. Executivul spune că cel puțin 20% din total personalului activează și desfășoară o activitate care în conformitate cu legea este activitate comercială de prestări de servicii și care nu poate fi finanțată de la bugetul de stat. Și ne-am gândit ce să facem? Mă gândesc că ar trebui să existe o comisie de specialiști din executiv și haideți domnilor, vă rog, din partea partidelor desemnați oameni și fotografiați exact activitatea de acolo pentru că trebuie să luăm împreună o decizie. Ce este activitate comercială care trebuie să rămână comercială și finanțată din veniturile proprii ale Aeroportului și ce constitui activitate de interes public și eu în acest sens aș dori să vă propun o comisie mixtă.

D-l consilier Pop Aurel: Aș avea o propunere d-na președinte, pe d-l consilier Poruțiu Mihai. 

D-na președinte Lokodi: Am înțeles. Eu m-am gândit să fie un reprezentant de la fiecare grupare politică. Având în vedere că sunt șefa fracțiunii UDMR eu l-aș propune pe d-l vicepreședinte Szabo care cunoaște exact situația economică și analiza exactă în momentul de față de la Aeroport. Eu nu vreau să mă amestec.

D-l consilier Boloș: Din partea grupului PSD eu o propun pe d-na  consilier Mihaela Kardos.

Din partea PNL se propune d-na consilier Ciotlăuș Ionela.

D-na președinte Lokodi: Eu l-aș fi propus pe d-l vicepreședinte Chirteș pentru că este persoana care răspunde în mod direct de  activitatea de la Aeroport.

D-l consilier Mora: Îngăduiți-ne o pauză de consultare.

D-na președinte Lokodi: Bine, vă rog frumos. Deci, fraților, aici este de muncă. Nu e de joacă, e muncă cruntă și cu mare responsabilitate pentru că atunci când dânșii se întorc și spun: „Activitatea A este comercială și activitatea B nu este comercial㔠noi va trebui să votăm.

D-l consilier Mora: Rămâne propunerea în ceea ce o privește pe d-na  consilier Ionela Ciotlăuș pentru că d-l Chirteș are o agendă extrem de încărcată în perioada următoare și rămâne d-na consilier pentru că este și pe parte economică și se pricepe cel mai bine dintre toți.

D-na președinte Lokodi: Este decizia grupului. Domnilor, eu trebuie să supun la vot fiecare persoană pentru că pe fiecare trebuie să o mandatați și trebuie să supun la vot dacă sunteți de acord ca numirea persoanelor din comisie, pentru că executivul îl voi numi eu să se facă prin dispoziție de președinte.

Deci, cine este pentru ca numirea comisiei mixte să se facă prin dispoziția președintelui?

Se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Borșan Doru), 6 au lipsit (Balogh Iosif, Bândea Eugen, Cioban Cristian,  Orban Laszlo Levente, Popa Marius și Seracu Ieronim).

 

Cine este de acord cu propunerea făcută de fracțiunea PDL privind alegerea d-lui consilier Poruțiu Mihai în comisie?

Se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere, 1 nu a votat, 6 au lipsit.

 

 

Cine este de acord cu propunerea făcută de fracțiunea PSD privind alegerea d-nei Mihaela Kardos?

Se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere, 1 nu a votat, 6 au lipsit.

 

Cine este de acord cu propunerea făcută de fracțiunea UDMR privind alegerea d-lui Szabo Arpad?

Se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu a votat, 6 au lipsit.

 

Cine este de acord cu propunerea făcută de fracțiunea PNL privind alegerea d-nei Ciotlăuș Ionela?

 

Se aprobă cu 23 voturi „pentru”, 2 voturi „împotrivă”, 2 abțineri, 1 nu a votat, 6 au lipsit.

 

Dacă mai dorește cineva să ia cuvântul la Diverse? Dacă nu, vă mulțumesc pentru prezență și ne vedem luna viitoare.

 

Lucrările ședinței se încheie la orele 13.45.

 

 

 

                                                            Întocmit: consilier Monica Curticăpean

                                                       

 

 

 

 

 

       PREȘEDINTE                                                         SECRETAR

 

  Lokodi Edita Emöke                                                Aurelian-Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

Verificat: șef serviciu: Delia Belean

                  director : Viorel Iosib

 

 

·         Notă: Deși d-l consilier Filimon a fost prezent pe toată durata ședinței, începând de la proiectul de hotărâre înscris pe ordinea de zi la punctul 5, dânsul apare absent deoarece aparatul televoting al dânsului nu a mai funcționat.