tanacslogo1                           ROMANIA                                                     Nr. ­­­­­­­­­­­11406/8.VII.2011

                  JUDETUL MURES                                                         Dosar:  IV D/1 

                CONSILIUL JUDEȚEAN

 

 

 

 

 

 

 

PROCES-VERBAL

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 22 iunie 2011

 

 

Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare de ședințe și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emőke.

Ordinea de zi a fost stabilită prin dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr. 178 din 15 iunie 2011 și a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul Liber”, și „Nepujság”.

Din cei 35 de membri ai consiliului județean, au lipsit domnii: Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim. 

 

 

Au fost invitați să participe:

 

·         dl Marius Pașcan,  prefectul județului Mureș

·         dl Oană Teodor, trezorier- șef, Trezoreria Tîrgu Mureș

·         dl Schmidt Lorand, director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·         dl Mezei Vasile, director economic, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·         dna Codruta Sava - director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor

·         dna Belean Carmen, contabil-șef, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș

·         dna Konrad Judith - manager-director, Spitalul Clinic Județean Mureș

·         dl Domokos Attila - director financiar-contabil, Spitalul Clinic Județean Mureș

·         dna dr. Gabor Marinela Olivia – medic primar Secția Pneumologie, Spitalul Clinic Județean Mureș

·         dl Szasz Ioan - director medical, Spitalul Municipal Gh. Marinescu Târnăveni

·         dna Moldovan Anna - director financiar-contabil, Spitalul Municipal Gh. Marinescu Târnăveni

·         dl Luca Nelu – manager, Preventoriul TBC Gornești

·         dl Podoabă Virgil – redactor-șef, Revista VATRA

·         dl Nistor  - contabil-șef, Revista VATRA

·         dl Kovacs Andras Ferencz – redactor-șef, REVISTA LATO

·         dl Nagy Petroniu Tiberiu Vasile – director, Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Județean Mureș

·         dl Balasz Istvan – contabil-șef, Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Județean Mureș

·         dl Cadariu Gavril, director, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu Mureș

·         dna Ludușan Leontina, contabil-șef, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL” 

·         dna Monica Dohotariu, director, al Centrul Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică

·         dna Maria Iosib, contabil-șef, al Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică

·         d-na Avram Monica – director, Biblioteca Județeană Mureș

·         dna Pop Daniela, contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș

·         dl Sabău Ștefan, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 - Reghin

·         dna Pop Marcela, contabil-șef,  Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 – Reghin

·         dl Soos Zoltan, director,  Muzeul Județean Mureș

·         dna Mihalte Marcela, contabil-șef, Muzeul Județean Mureș

·         dna Gusatu Ileana, director Camera Agricolă Județeană Mureș

·         dl Kovacs Robert – șef serviciu SALVAMONT – SALVASPEO

·         dl Hits Zoltan – contabil-șef, Serviciul SALVAMONT-SALVASPEO

·         dl Barabas Attila – director interimar, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL

·         dl Silvășan Adrian, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist  MUREȘUL Tîrgu Mureș

·         dl Petruț Dorin, director Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Reghin;

·         directori, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor

·         reprezentanții mass-media din județ

 

 

Doamna președinte Lokodi: Bună ziua, doamnelor și domnilor, dacă putem începem ședința de astăzi, salut prezența doamnelor și domnilor consilieri, a invitaților noștri, a domnului subprefect Barczi și a mass-mediei. În primul rând, supun la vot procesul-verbal al ședinței din data de 26 mai 2011, procesul-verbal v-a fost transmit prin e-mail. Sper că l-ați lecturat. Dacă are cineva ceva de comentat, precizări, rectificări? Dacă nu, trecem la votul procesului-verbal al ședinței din data de 26 mai. Cine este pentru?

 

Procesul-verbal al ședinței se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 6 absenți (Giurgea Teodor, Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim. 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Astăzi, ordinea de zi anunțată conținea opt proiecte de hotărâri dar, în regim de urgență, avem încă trei proiecte de hotărâri. Un proiect de hotărâre privește prețul apei. Știți dumneavoastră că Aquaservul a preluat serviciul județean și în momentul în care s-a preluat sistemul care era administrat de către serviciul județului Mureș, am avut un preț ridicat. Față de prețul de atunci, în urma avizelor primite de la forurile care aprobă prețul apei la nivel național, trebuie aici să fac o rectificare, în regim de urgență avem doar proiectul de hotărâre cu prețul apei iar la punctul 1 o să am o precizare. Eu am crezut că toate trei sunt în regim de urgență, îmi cer iertare, a fost neatenția mea. Deci, în regim de urgență urmează ca pentru localitatea Band, sat Fânațe, să reducem prețul pe care urmează să îl plătească populația de la 4,04 lei pe m³, la 3,26 lei pe m³ fără TVA pentru ceilalți utilizatori. Deci acesta este un proiect pe care ieri l-am primit de la compania Aquaserv SA, am considerat că îl putem trece în regim de urgență având în vedere că luăm o decizie favorabilă populației și să nu așteptăm încă o lună până când o să putem decide cu privire la reducerea prețului, am cerut colegilor mei să îl trecem astăzi în regim de urgență în ședință. Restul proiectelor, cele 8, la punctul numărul 1, unde se dă în administrare statului pe niște proiecte pentru reabilitarea infrastructurii de drum, porțiunea de drum pe care se vor face lucrări în cadrul proiectelor administrate de Ministerul Dezvoltării. Acolo, în loc de o hotărâre, vom avea, separat, pe fiecare drum câte o hotărâre. Deci acestea sunt precizările mele. Domnule consilier Poruțiu, dacă doriți la precizări, să luați cuvântul.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte, domnilor vicepreședinți, stimați colegi, vis-à-vis de ordinea de zi, procedural am intervenit. Noi în comisia tehnico-economică am votat și propunem spre amânare două materiale, este vorba de materialul de la punctul 2 care se referă la acea modificare de tarife de închiriere la cabinetele medicale la ambulatoriu și materialul de la punctul 8 care se referă la editarea acelui jurnal al județului Mureș. Nu vreau să intru în foarte multe amănunte, tocmai de aceasta vrem să propunem amânarea pentru că sunt niște materiale care pot fi amânate, ne-am interesat în special de cel de la punctul 2, dacă juridic putem să îl amânăm o lună de zile și vrem să avem discuții foarte aprofundate la nivel de comisii și între noi înainte de vota aceste materiale. Noi credem că mai e nevoie de discuții și nu am vrea să transferăm aceste discuții în plen. Deci pentru acest motiv, rugămintea mea este să propuneți amânarea acestor două materiale.

Doamna președinte Lokodi: Am înțeles, dați-mi voie să mă consult și eu.

Doamna președinte Lokodi: Doamnelor și domnilor consilier, președintele consiliului județean, în calitate de ordonator de credite și în calitatea legii în care propune consiliului județean spre dezbatere, proiectele de hotărâri, retrage cele două puncte de la punctul 2 și de la punctul 8, ca domnii consilieri de la comisia economică să mai aibă o posibilitate ca până la ședința din luna iulie să își adâncească și să își întemeieze expunerea de motive la ambele hotărâri. Deci retrag de pe ordinea de zi. Cu această precizare, supun la vot proiectele de hotărâre pe care urmează să le adoptăm, deci o hotărâre în regim de urgență și șase hotărâri în regim normal. Cine este pentru?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim) 

 

 

1.   Proiect de hotărâre privind aprobarea prețului pentru serviciul de alimentare cu apă prestat de S.C.  COMPANIA AQUASERV S.A. Tîrgu Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Deci, așa cum v-am prezentat mai înainte, proiectul nostru de hotărâre cu privire la reducerea prețului în localitatea Band, sat Fânațe, a prețului de apă de la 4,04 la 3,26 lei pe m³, urmează să se supună spre vot proiectul nostru de hotărâre. Proiectul v-a fost comunicat, avem trei articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Roatis-Chetan Ana Daniela), 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim).

 

 

2.   Proiect de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri privind administrarea unui sector de drum din DJ 153C Reghin – Lăpușna și a terenului aferent acestuia

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectele pentru trecerea în domeniul statului a drumurilor din sectorul DJ 153 C Reghin Lăpușna a unei suprafețe de la km 1+700 până la km 13+200 pe care dorim să atragem fonduri în cadrul proiectului PNDI. Acest proiect de hotărâre a fost discutat și avizat de comisia tehnico-economică, de comisia juridică, de comisia de servicii publice, de comisia de amenajarea teritoriului. Proiectul nostru conține 5 articole. Dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);

 

Articolul 4 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);

 

Articolul 5 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim). 

 

 

3.   Proiect de Hotărâre pentru stabilirea unor măsuri privind administrarea unor sectoare de drum din DJ 136 și DJ 136A Sîngeorgiu de Pădure – Bezidu Nou – Limita jud. Harghita și a terenurilor aferente acestora

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Tot pentru același considerent, în vederea obținerii fondurilor de la PNDI, urmează să trecem în administrarea MDRT-ului, o porțiune de drum din cadrul drumului DJ 136 Sângeorgiu de Pădure – Bezidu Nou, de la km 8 până la limita de județ care este DJ 136 A, 3+800.  Și acest proiect de hotărâre conține cinci articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Magyarosi Erzsebet) 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Articolul 3 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Magyarosi Erzsebet) 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Articolul 4 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Magyarosi Erzsebet) 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Articolul 5 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Magyarosi Erzsebet) 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Magyarosi Erzsebet) 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim).

 

 

4.   Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2011

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Trecem mai departe, deci proiectul de hotărâre de la punctul 2 s-a retras, trecem la proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean pe anul 2011. Rectificarea bugetului a fost discutată de comisia tehnico-economică, de comisia juridică, de comisia de urbanism și de comisia de servicii publice. Doamna președinte a comisiei de buget, vă rog, dacă doriți să luați cuvântul și să prezentați pe scurt.

Doamna consilier Ciotlăuș: Vă mulțumesc. Rectificarea bugetară constă în majorarea sumei, atât la venituri cât și la cheltuieli, de 631.000 lei. Aceasta este influența. Cuantumul veniturilor ajungând la suma de 379  de milioane iar la venituri la suma de 458 de milioane. Esența acestor rectificări constă în alocarea sumei de 200.000 lei pentru revistele Lató și Vatra, alocarea sumei de 336.000 lei Spitalului din Târnăveni pentru achiziționarea aparatului Roentgen diagnostic și a sumei de 95.000 lei pentru Spitalul Clinic Județean pentru achiziționarea de echipamente pentru comunicații de urgență. Se suplimentează, de asemenea, programul de reparații cu suma de 221.000 lei și programul de investiții pentru anul în curs cu suma de 689.000 lei. Veniturile proprii la Muzeu cu 240.000 lei se suplimentează iar la Camera Agricolă cu 22.000 lei. Corespondent și la cheltuieli se suplimentează pe aceleași valori. O influență majoră în această rectificare este suma de 13.271.000 lei care diminuează investiția programată pe anul în curs pentru Depozitul Ecologic Zonal și se realocă pentru executarea lucrărilor de reparații la drumurile județene. Astăzi, în cursul comisiei pe care am avut-o am fost informați că mai există o rectificare în ceea ce privește o listă de investiții la aeroport, în cuantum de 3.844.000 lei care se va lua, de asemenea, se va diminua din proiectul de investiții de la depozitul ecologic pe anul în curs și se alocă la aeroport. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. La diverse, o să vă informez, am fost ieri la aeroport, a avut loc o comisie cu comisia de siguranță, de funcționare pe aeroport, a fost prezent din aparatul propriu domnul vicepreședinte Chirteș, domnul Paul Cosma, domnul director economic Bartha și eu, personal, am fost și o să vă informez despre ce s-a discutat acolo și ce s-a constatat. Astăzi cred că ați primit materialul și pentru lista de investiții la aeroport care sunt urgente. Față de creșterea fluxului mare de pasageri care începe să fie derulat de către aeroport și pentru a preveni un serviciu de siguranță pe acest aeroport. Deci cu aceste precizări, domnilor, vă consult, dacă putem să trecem la votarea proiectului de hotărâre de la punctul 3. Dorește cineva să ia cuvântul? Cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Magyarosi Erzsebet), 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim). 

 

 

5.   Proiect de hotărâre pentru aprobarea cooperării între Consiliul Județean Mureș și Asociația Comunităților Văii Gurghiului în vederea organizării „Festivalului Etnografic al Comunităților Văii Gurghiului, Ediția a VI-a”

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri, urmează proiectul de hotărâre pentru asocierea Consiliului Județean Mureș cu Asociația Văii Gurghiului pentru organizarea evenimentelor din cadrul festivalului etnografic al comunității Văii Gurghiului. Comisia tehnico-economică propune introducerea articolului cu numărul 4 care să aibă următorul conținut. Valoarea estimată să fie maxim 4160 lei. De ce această sumă exactă? O să vă rog să îmi spuneți, doamna președinte a comisiei tehnico-economice.

Doamna consilier Ciotlăuș: În repetate rânduri, membrii comisiei au solicitat executivului să ni se cuantifice aportul pe care consiliul județean îl are la diferitele manifestări din județ și anume materialele de promovare, de data aceasta este un spectacol organizat de Ansamblul Mureșul, ca să fim în cunoștință de cauză în ceea ce privește contribuția consiliului județean cuantificată valoric.

Doamna președinte Lokodi: Noi, an de an, la ambele festivaluri am contribuit cu diplome confecționate direct de către noi care consta într-un  un top de hârtie, tonerul pe care îl foloseam și înfolierea acestor diplome ca să rămână pentru oamenii ce participă, artiști autohtoni care, pe zona respectivă, veneau cu materialele confecționate de către ei și le prezentau în cadrul festivalurilor. Eu înțeleg că atunci, în suma aceasta de 4.160 lei este cheltuiala pe care ar avea-o Ansamblul Mureșul cu deplasarea pentru că se cere să se facă spectacolul pe gratis și alte materiale promoționale.

Doamna consilier Ciotlăuș: Da, această sumă a fost prezentată în cadrul comisiei de către executiv.

Doamna președinte Lokodi: Da, bine, nu știu dacă noi putem să cuantificăm topul de hârtie, dar, mă rog…

Domnul secretar Cosma: Doamna președintă, aș avea o propunere, referitor la amendamentul adus de comisia  tehnico-economică, aș propune ca aceste valori să le cuprindem în convenția pe care o semnăm. La articolul 4, unde sunt consfințite obligațiile Consiliului Județean Mureș, vorbim de asigurarea unui număr de 300 de diplome și așa mai departe, având o valoare de… și la asigurarea unui spectacol folcloric , reprezentând costuri pentru instituție de atâta. Și de acolo să rezulte exact. Pentru că, dacă cuprindem în hotărâre, nu ar constitui un tot unitar cu modul în care este reglementată acum dar putem să cuprindem în convenție, dacă sunteți de acord.

Doamna președinte Lokodi: Sunteți de acord să cuprindem articole separate la cererile formulate de către asociație ca și cuantificarea valorii?

Doamna consilier Ciotlăuș: Da, dacă ele vor fi menționate.

Doamna președinte Lokodi: Bine, atunci hotărârea nu va fi modificată, nu trecem un articol 4 ci vom cuantifica la fiecare capitol al contribuției, suma exacta. Cu această precizare, domnilor, pot să trec la vot? Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim) 

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim) 

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim) 

 

Hotărârea în întregime 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim) 

 

 

6.   Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unui acord de parteneriat cu Spitalul Clinic Județean Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Următorul proiect de hotărâre privește acordul de parteneriat cu Spitalul Clinic Județean Mureș în vederea participării la concursul de proiecte „Împreună pentru fiecare” finanțat de către compania Rompetrol pentru Spitalul de Ftiziologie. Știți că la ședința trecută am fost de acord pentru Oftalmologie iar imediat după aceea s-a constatat că și Ftiziologia a pregătit un proiect. Noi am dat un acord în principiu urmând ca astăzi să obținem din partea dumneavoastră și hotărârea la acest proiect. Proiectul a fost avizat de comisia economică, juridică, de servicii publice și culturală. Vă consult, dacă dorește cineva să ia cuvântul, dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim). 

 

 

7.   Proiect de hotărâre privind stabilirea costului mediu lunar/beneficiar al serviciilor oferite prin subunitățile Direcției de Protecție a Drepturilor Copilului aflate în structura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru stabilirea costului mediu lunar, pe beneficiar, pentru Direcția de Asistență Socială și Protecția Copilului în mod special pentru asistații din cadrul acestei instituții. Comisia tehnico-economică a avizat favorabil, comisia juridică la fel, culturală la fel, și comisia de servicii publice, la fel. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, atunci trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim). 

 

 

8.   Proiect de hotărâre pentru modificarea anexei nr.2 la HCJM nr.111/12.08.2010 privind aprobarea structurii organizatorice, statului de funcții și regulamentului de  organizare și funcționare ale Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Mureș

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Avem un proiect de hotărâre pentru modificarea structurii organizatorice, a statului de funcții din cadrul Direcției Județene de Evidența Persoanelor. Și acest proiect a fost aprobat de trei comisii, tehnico-economică, juridică și de servicii publice. Proiectul nostru de hotărâre conține două articole. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim); 

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim). 

 

 

Diverse:

Doamna președinte Lokodi: Doamnelor și domnilor, cineva din întâmplare văd ca apasă pe abținere și nu pe butonul de vot… sau poate chiar se abține, nu știu, dar așa apare de vreo trei hotărâri încoace. Domnilor, am ajuns la diverse și urmează să vă fac o informare așa cum v-am spus, cu privire la vizita executivului la Aeroportul Tîrgu Mureș. Așa cum a fost prevăzut, s-a început operarea pe Aeroportul Tîrgu Mureș a mai multor curse, a crescut fluxul pasagerilor aproape la 500 de pasageri pe zi dar este în continuare creștere. Ceea ce nu era de așteptat dar asta s-a întâmplat, ne-a dovedit că aeroportul cu greu face față mai ales în ceea ce privește partea de check-in și partea de îmbarcare. Pe partea de ieșiri și sosiri, spațiul este suficient, exact locul unde am făcut investiții dar chiar cu reamenajarea fluxurilor de la aeroport se constată că, din păcate, nu avem spațiu unde călătorii pot să aștepte începerea check-in-ului. Având în vedere că noi deservim mai multe județe, dimineața la ora 4, când m-am dus prima dată să văd ce se întâmplă la aeroport, am constatat că sunt deja vreo 40-50 de călători, nu sunt suficiente locurile unde să se așeze, copiii stau pe bagaje, deci repede-repede trebuie să facem ceva ca să nu pierdem operatorii de pe acest aeroport și să regândim să vedem cum vom putea să aerisim puțin și ce putem să facem. De asemenea, s-au constatat anumite disfuncționalități în ceea ce privește modul de asigurare a siguranței pe aeroport pentru că s-a constatat că vreo 6 proceduri cu privire la operarea pe aeroport nu sunt făcute, s-au ivit situații neprevăzute la care nici aeroportul nu s-a pregătit și serviciile care conlucrează cu noi, cu greu puteau să dea soluție pentru situația ivită în mod concret. S-a constatat de asemenea că lipsește o mână de fier la aeroport, care să găsească soluții rapide. Cu privire la investiția pe care o facem noi și care trebuia să fie terminată până la sfârșitul anului trecut, deci primul termen conform licitației, adică termenul de execuție era în luna decembrie, în luna februarie când m-am mai dus o dată la aeroport ca să verific situația investiției, am convenit cu firma care a câștigat licitația că ultimul termen la care se va finaliza execuția clădirii va fi 30 aprilie. Am întrebat executantul dacă e bine. Dânșii au spus că nu, ei pot termina chiar până în 30 martie, dar eu am zis nu, să fie totuși 30 aprilie dar acesta să fie ultimul termen. Cât am lipsit eu, fiind în concediu, 2 săptămâni, s-a încheiat un contract… un act adițional la contract și în loc de luna aprilie, s-a trecut 30 iunie. Nici o problemă, dacă o înțelegere făcută între executiv și manager și constructor, ulterior se poate schimba, managerul răspunde, nu executivul consiliului județean dar vă spun că ieri la aeroport se lucra cu trei oameni. Vă spun că în 30 iunie lucrarea nu va fi finalizată. Nici dacă se lucrează zi-lumină și chiar și noaptea, este imposibil să se termine lucrările. Pe lângă asta am constatat că, în continuare, există disfuncționalități în ceea ce privește plecarea pasagerilor și sosirea pasagerilor și în zona non-Schengen. Deci cu tristețe vă spun, așa este făcută acum și acea nouă investiție, în jur de 20 de miliarde lei vechi, 2 milioane lei noi, ca și cum cineva nu ar fi fost niciodată pe aeroport. Eu înțeleg că trebuiesc făcute și garantate funcționarea altor servicii de la aeroport dar atunci sau proiectul nu era bine făcut și proiectantul nu a primit solicitările așa încât să se funcționeze sau noi, Consiliul Județean, nu am fost convinși că ce se va întâmpla acolo și ce ar trebui să se facă, deci în continuare există dificultăți în relaționarea între serviciile existente la aeroport, între aeroport și între finanțator, adică noi cei care asigurăm fondurile. Ieri, tocmai la aeroport era o comisie din București, verifica siguranța aeroportului. Trebuie să facem și acolo eforturi ca să fie totul ok, dar vă spun că va veni în scurt timp, având în vedere creșterea, putem să spunem, explozivă a circulației de pe aeroportul Târgu Mureș și a unei comisii externe. Și eu nu aș dori ca să dăm rabat la un control foarte serios și foarte strict. În urma discuțiilor purtate la aeroport, discuții care au fost foarte punctuale, foarte pertinente, din partea tuturor serviciilor care lucrează și asigură siguranța aeroportului. S-au ivit o serie de necesități investiționale, parcarea este mică, nu mai face față, mă refer la parcarea înainte de a intra în aeroport. De asemenea, spațiul la plecarea non-Schengen este insuficient, trebuie să ne gândim urgent să îl lărgim. De asemenea procedurile trebuie făcute, s-a dat deja termen de vreo două ori pentru a întocmi procedurile, nu a avut loc finalizarea acestor lucrări, deci domnilor, chiar aș dori să vă prezentați, să ne spuneți care ar fi ziua potrivită pentru dumneavoastră în care puteți să vă convingeți cu ochii dumneavoastră ce este la aeroport și va trebui să luăm o decizie. Ne trebuie urgent o strategie de scurt durată și o strategie de lungă durată care nu este făcută, vă spun că mereu lucrăm pompieristic: constatăm pe loc că dacă nu funcționează ceva, cum să o reparăm. Anul acesta în bugetul asigurat pentru aeroport s-a prevăzut cumpărarea unui autobuz, nu nou pentru că nu am avut atâția bani pentru un autobuz nou, dar un autobuz second-hand pentru a transporta pasagerii în caz de intemperii, adică ploaie sau dacă aeronava este garată mai departe, să putem transporta pasagerii până la aeronavă. S-au cheltuit 220.000 lei. Vă rog să mergeți să vedeți cum arată autobuzul acela. Este absolut nefuncțional, nu este pneumatic, este un autobuz vechi de vreo 30 de ani, mai mult, pot să spun că e bun de a se scăpa de el și nu de a fi achiziționat. Condițiile în care ni s-au livrat… nici măcar nu e cosmetizat, deci am aruncat, zic eu, 220.000 lei pentru ceva ce urgent trebuie schimbat. În continuare nu avem degivrorul în funcțiune, degivrorul vechi primit cu ani în urmă este singura noastră variantă dar care timp de patru ani nu funcționa, dar cel nou pe care l-am cumpărat în anul 2008 nici nu funcționează, procesul nu e soluționat și iarăși suntem în faza în care nu putem intra, mai ales cu atâtea avioane, iarna nu putem risca să nu avem degivror. Și alte lucruri s-au constatat că lipsesc, care ne trebuie, pentru o funcționare minimă. În acest sens vom întocmi un act, însă eu am cerut domnului Runcan să rămână aici și să audă ceea ce spun acum. Domnule Runcan, dacă investiția la care v-ați obligat că se termină până în data de 30 decembrie 2010, nu se termină în 30 iunie până când ați încheiat contractul, act adițional, vă rog cu tot respectul pe care îl port încă față de dumneavoastră, depuneți demisia. Sunteți incapabil să conduceți aeroportul. Sper că v-ați convins din discuția de ieri că nu un singur lucru nu funcționează, nu funcționează zeci de probleme. Aeroportul nu are un  manager hotărât. Toată lumea se chinuie în jurul dumneavoastră să soluționeze lucrurile ca să funcționeze aeroportul. Să nu vorbesc că persoana care trebuie să facă procedurile scrise este domnul Băceanu Toni, eu personal am vorbit cu domnul Băceanu Toni, la telefon, că o să vin la această ședință pe care domnia sa trebuia să o convoace și fără să îmi spună că va lipsi, a plecat la Brașov. Nu știu dacă cererea a fost completată de altul pentru că am cerut să mi se prezinte cererea de plecare, mi s-a adus o cerere neînregistrată la instituție. Când am întrebat pe domnul Runcan de ce? domnul Runcan mi-a dat explicația că domnul Băceanu Toni și-a lăsat cererea în poștă pentru că, cu o zi înainte, domnul Runcan lipsea de la instituție. Domnilor, este o instituție care a început să funcționeze, pentru care ne-am luptat timp de 8 ani. Nu putem să riscăm ceva, aeroportul este instituția cea mai importantă și cea mai gingașă în momentul de față în acest județ. Eu respectuos rog, pe ambele persoane, și am rugat pe domnul Runcan în scris, să nu plece din Tîrgu Mureș până nu ne anunță. Dacă lipsește, să știm unde este. Domnul Băceanu pleacă în condițiile în care eu cu el pregătesc o ședință. Și nu îmi spune că, doamna președintă, mâine convoc eu ședința dar nu o să aveți cu cine să dialogați, că eu nu o să fiu la ședință. Eu am aflat ce mi-a transmis și știam că nu o să fie acolo. Dar nu a avut tăria bărbătească să îmi spună mie. Deci domnilor consilieri, aceasta este informația pe care trebuia să v-o prezint. Aici este domnul director Runcan, în spatele ziariștilor. Domnule Runcan, haideți bărbătește… nu? Bine.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte, eu nu mai stau, vreau să vorbesc și dacă domnul Runcan vine iar să ne povestească, eu o să îmi cer scuze și plec deoarece consider că nu mai am ce să aud.

Doamna președinte Lokodi: Bine atunci, am dat termen, urmează ca până în 30 iunie să ne predea investiția pe care o face.

Domnul vicepreședinte Chirteș: Într-adevăr, ieri am participat și eu la aeroport, problemele sunt mari, se pare că traficul, numărul mare de pasageri a creat probleme de funcționare și la un moment dat foarte multe probleme ale comisiei de securitate le-am notat și eu și doamna președintă, în special, și într-adevăr sunt probleme la aeroport. Ceea ce pot să vă spun că suplimentarea programului de investiții cu suma de 3.844.000 pentru aeroport este în principal generată de asigurarea securității aeroportului și nu pentru alte investiții. Vă mulțumesc.

Domnul consilier Poruțiu: Deci doamna președintă, vreau să fac doar un scurt comentariu pentru că ce am avut de zis am zis despre aeroport până la ora actuală și nu vreau să mă repet. Eu am sesizat în ceea ce ați spus dumneavoastră o singură greșeală de exprimare. Nu trebuie să facem noi nici o strategie pentru aeroport, noi trebuie să o aprobăm. Pentru că asta se încearcă și s-a făcut de când sunt eu în acest consiliu. Să se pună pe umerii consiliului responsabilitățile executive din aeroport ca să mimeze exact ce ați spus, incompetența. Deci, cei care conduc aeroportul, în speță consiliul de administrație și managerul aeroportului care tot au spus până acum că au o strategie, pentru că noi le-am făcut absolut toate poftele financiare pe care și le-au dorit, ei trebuie să facă strategia, ei trebuie să gospodărească aeroportul iar noi, ca și proprietari și finanțatori, trebuie să finanțăm în condițiile în care considerăm oportun, nu să facem noi strategii. Pentru că asta a fost marea capcană pe care am sesizat-o. Întotdeauna aeroportul s-a străduit să ne pună nouă probleme de rezolvat ca să mascheze probleme pe care trebuiau ei să le facă. Pentru mine este trist ceea ce aud, dar să știți că este un lucru care eram convins că este așa. Și eram convins că odată cu apariția traficului vor apărea și asemenea probleme. Dar sigur, nu vreau să vorbesc mai mult, poziția mea o știți, eu consider că sunteți prea doamnă, pentru că dacă un subaltern nu execută ceea ce ați spus dumneavoastră, în următorul minut trebuie să plece. Deci dacă dumneavoastră ați spus că până în 30 mai sau aprilie, se semnează actul, păi a doua zi dimineață cei care și-au permis să semneze un act altfel decât ați spus dumneavoastră, ar fi trebuit să dispară din aeroport.

Domnul consilier Giurgea: Nu știu, eu nu am oglindă.. sunt roșu sau sunt galben la față? Cred că sunt galben, așa mă simt deși întotdeauna am fost roșu. Așa m-am săturat de aeroportul acesta sau de discuții în legătură cu aeroportul, chiar așa cum a zis Poruțiu, nici nu știu dacă mai trebuie să discutăm. Dumneavoastră ați propus ceva, de fapt: când suntem noi de acord să mergem acolo să facem o întâlnire. Păi haideți să stabilim când suntem de acord și să mergem să facem o analiză pertinentă și dacă este cazul să stăm o zi acolo, pentru că merită acest aeroport, mai ales în situația de astăzi, și cu probe pro și contra. Putem să mergem într-o formulă de constatare și pe urmă, de ce nu? să convocăm o ședință extraordinară și să luăm o decizie. Eu cred că nu mai trebuie să o lungim, nu știu care va fi decizia, nu neapărat de demitere a actualei conduceri dar trebuie să facem această analiză. Ceea ce mă determină pe mine să spun acest lucru, noi suntem câțiva mai vechi aici în consiliu, atâtea termene s-au decalat și cu execuția, și cu extindere, și știam că nu se va executa la timpul sau la data scadentă. Și este o vorbă la români, la adresa unei vaci: „c-o ții de corn și zici că-i șută”. Șută înseamnă că nu are corn dar tu o ții de corn. Așa ni s-a afișat și nouă, lucruri care la aeroport se întâmplă dar nu s-au întâmplat. Eu zic să facem o analiză, să nu ne pripim totuși cu deciziile de a demite sau de a-și depune demisia, dar să nu o mai lungim. Și haideți să stabilim, propuneți dumneavoastră o dată, cine vrea și poate participă, cine nu, nu. Și pe urmă ne întâlnim într-o ședință cu un singur punct pe ordinea de zi: Aeroportul Tîrgu Mureș. Dar cu probe și cu dovezi. Din ce ați spus dumneavoastră, două lucruri știu clar. Degivrorul cel vechi și degivrorul cel nou nu funcționează. Dumneavoastră trebuie să știți că degivrorul nu numai iarna se folosește ci și vara. Avionul la 10.000 de m poate să înghețe deci și vara avem nevoie de degivror. Eu fiind în domeniu și vă dau o informație, cu aproximativ 50.000 euro se ia un autocar super, de cel mult 8 ani. Cu duble perne de aer pe spate, cu toaletă, cu tot ce vreți. Dacă dumneavoastră spuneți, vreau să îl văd și eu, mai ales că e în domeniul meu, că s-a luat o rablă, păi aici e clar că cineva trebuie să plătească. Acum eu mai am un lucru pe care trebuie să îl subliniez, am luat parte absolut întâmplător, felicit executivul consiliului județean și nu în ultimul rând conducerea Spitalului Clinic Județean pentru banii obținuți în contractul semnat cu ADR-ul 7 Centru, sumă de, am înțeles 110 miliarde, pentru ceea ce se dorește și se va întâmpla ca lucrări de amenajarea ambulatoriului de la Poli 2 la parter, cât și la fosta urgență cum o știm noi, unde este urologia la parter și lucruri care sunt absolut binevenite. Noi am discutat de acest lucru de mulți ani, am spus-o și în discuția de atunci, am spus că indiferent ce relație de moment am eu cu dumneavoastră, dar trebuie să apreciez că este un merit și al dumneavoastră și al executivului și al spitalului că în sfârșit s-au întâmplat lucruri frumoase. Ce s-a întâmplat: sediul spitalului, avem sediu nou, avem bani de reparații. Știți că ne-am lovit cu capul, nu știu dacă a fost Arpad atunci, cu domnul doctor parcă am fost, la maxilo-facială de mi-am tras una încap, în mizeria de acolo de la clinica buco-maxilo-facială. Deci acestea sunt lucruri care trebuie spuse și trebuie aplaudate. Și nu mai vreau să fac politică, dar multe au fost promise chiar de ministru și nu s-au făcut nimic, nici un spital în Județul Mureș, ba, mai mult, mulți indicatori de performanță de la spital ni le-au redus ca nu cumva să zică alți colegi din țară că Mureșul este favorizat. În sfârșit, închidem subiectul acesta, e un lucru extraordinar de care chiar sincer mă bucur, știți că m-am zbătut foarte mult ca aceste două spitale să nu se unească în 2002, țineți minte. Ele s-au unit și pe urmă s-au despărțit și acum e bine că sunt separat și bine că se fac aceste investiții. Vă felicit. Mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Dacă în ședința următoare proiectul de hotărâre de la punctul 8 pe care l-am retras astăzi vă convinge că merită să fie cunoscute proiectele județului și nu persoana, proiecte, am putea să începem prima revistă cu realizările la spital. Pentru că sunt o grămadă de realizări în afară de proiectul european, în afară de noul sediu pentru buco-maxilo-facială, în afară de noul sediu administrativ, clădirea vis-à-vis de cetate. Cu o serie de aparaturi pe care le achiziționăm din bani publici, cu o serie de investiții pe care le facem din bugetul consiliului județean și domnul ministru a zis că în Județul Mureș, la nivel de țară, suntem pe locul 2 cei care au sprijinit cu fonduri însemnate spitalele județene deci și acest lucru ar merita să apară, bilingv, în acea revistă care să ajungă acasă la oameni, ca oamenii să cunoască activitatea consiliului județean și să nu se mai întrebe care este diferența între prefectură, consiliu județean și primărie.

Domnul consilier Szalkay: Vă mulțumesc, doamna președinte, eu atât vreau să spun, că am avut cinstea și onoarea ca să fiu două mandate în Consiliul de Administrație al Aeroportului și atunci îmi aduc aminte de hotărârile de guvern, parcă din 1997 care stabilea următoarea problemă: conducerea operativă a aeroportului este asigurată de către directorul general și consiliul de administrație. Se stipula tot acolo că directorul general poate fi numit sau revocat de către consiliul județean cu acordul Ministerului Transporturilor, îmi aduc aminte. Aud acum de alte denumiri, cu manager, manager general, nu știu, domnul Băceanu o fi acest manager sau nu știu ce sarcini sau îndatoriri are el pentru că el trebuia să vă primească pe dumneavoastră. Eu am următoarea propunere, după cum au spus și colegii mei antevorbitori, într-adevăr să fixăm o zi în care să mergem să vedem toate lucrările, stadiul lucrărilor și într-adevăr să vedem care este de fapt sarcina, drepturile și obligațiile acestui așa-zis manager. Vă mulțumesc.

Domnul consilier Radu: Vă mulțumesc doamna președinte, și eu rămân puțin așa stupefiat de ce am auzit aici despre aeroport, dar aș avea câteva întrebări. Dumneavoastră ați spus că ați încheiat cu firma care construiește terminalul….

Doamna președinte Lokodi: Nu eu. Eu am avut o discuție.

Domnul consilier Radu: Numai discuție? Eu consider totuși că investițiile care se fac și investiții mari, nu este o investiție mică de un strung sau nu știu ce e pe acolo, la aeroport, există niște termene clare cu constructorul și aceste termene trebuie respectate de constructor, altfel trebuie să îi penalizăm. Nu știu cât este de vină directorul de la aeroport la nerespectarea acestor termene și de ce nu îi penalizăm pe constructori. Deci, după mine, s-a făcut totuși, doamna președintă, o afirmație foarte gravă, adică nelalocul ei cu incompetență. Va trebui să analizăm la rece toate treburile, și să vedem într-adevăr ceea ce actuala conducere a aeroportului care, din câte știu eu,  de mai bine de 12 ani eu zic că a avut și niște realizări. Fiindcă aeroportul a trecut prin niște faze, nu știu, nu am fost de mult, probabil că la comisia care vom merge acolo… știți cum se spune, când nu se face ceva, se face o comisie. Eu aș vrea să mă documentez și eu și voi cere directorului de la aeroport să mă primească și dânsul și contabila care ține evidența contractelor care există și să mă documentez și eu ca să aprob demisia unui manager care conduce aeroportul de câțiva ani buni. Deci va trebui să mă documentez bine și să fim foarte obiectivi la ceea ce afirmăm și ceea ce facem și ceea ce facem trebuie stipulat în niște contracte, în niște angajamente scrise, nu prin povești, adică că am stabilit cu constructorul că termină la data respectivă. Trebuie termene scrise, obiective clare și penalizați cei care nu respectă niște termene sau niște angajamente. Iar când se face achiziționarea unu autobuz, nu știu, consiliul de administrație care este la aeroport a aprobat, nu a aprobat, trebuie să verificăm și să fim foarte obiectivi. Vă mulțumesc.

Doamna consilier Ciotlăuș: Vă mulțumesc. În primul rând aș vrea să subliniez faptul că toate interpelările care s-au făcut în ceea ce privește aeroportul Tîrgu Mureș denotă un conflict interpersonal între consiliul județean și conducerea aeroportului reprezentată prin manager, domnul Runcan. Aș vrea să pun o simplă întrebare: dacă mâine sau la 1 iulie își dă demisia domnul Runcan, Consiliul Județean Mureș va avea o deschidere mai mare față de această instituție, față de aeroport? A analizat vreodată consiliul județean cu o mai mare atenție celelalte instituții finanțate mult mai mult din bugetul consiliului județean decât aeroportul? Deci eu consider că până în acest moment aeroportul a funcționat și asta a adus un plus de valoare județului. În ceea ce privește realizările consiliului județean și proiectele consiliului județean, vreau să vă spun că oamenii trebuie să simtă acele realizări, nu să le punem pe o foaie de hârtie, în față, să le spunem veți avea sau aveți deja niște realizări. Trebuie să le simtă și atunci vor ști că am făcut ceva pentru ei. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.

Domnul vicepreședinte Chirteș: Mulțumesc doamna președintă, vreau să informez colegii că astăzi grupul de consilieri al USL-ului, deci PNL plus PSD a depus un proiect de hotărâre și am solicitat convocarea unei ședințe extraordinare pentru organizarea unui referendum local în vederea consultării cetățenilor din județul Mureș privind desființarea județului Mureș ca urmare a propunerii avansate de președintele țării, domnul Traian Băsescu. Suntem 14 consilieri județeni, considerăm că am depășit o treime și solicităm conducerii consiliului județean convocarea unei ședințe extraordinare pentru adoptarea acestei hotărâri. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.

Domnul consilier Poruțiu: Tot la diverse eu vroiam un singur lucru dar nu are legătură cu materialul…

Doamna președinte Lokodi: Iertați-mă, dar cine are legătură cu materialul. Domnul Filimon. Să terminăm un subiect.

Domnul consilier Filimon: Doamna președintă, am o singură solicitare. Pentru că a fost depus astăzi, aș vrea să fie motivat exact care sunt acestea și în același timp să fim și întrebați, fiind perioadă de vacanță, fiind perioadă de vară, dacă suntem de acord cu participarea la o ședință extraordinară.

Doamna președinte Lokodi: Având în vedere că această cerere a fost depusă astăzi la ora 12 și 56 de minute, am cerut să se scrie și ora depunerii, având în vedere că intram în ședință și nu vroiam să nu fiu pregătită la acest lucru, cred că este o temă pe care, în urma cererii, executivul consiliului județean va analiza după care vom vedea conform legii ce obligații avem și vom proceda la fel. Nu pot să răspund acum înainte să vedem executivul, juridicul, să vedem ce vom face.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte, realmente am vrut să vă felicit pentru poziția pe care ați avut-o în ultimele zile vis-à-vis de toată această nebunie și tevatură care s-a discutat din punct de vedere a reorganizării României din punct de vedere administrativ. Deci eu am citit presa și am văzut ce poziție de echilibru ați avut din toate punctele de vedere și cred că a fost foarte important și eu cred că poate să constituie un exemplu pentru noi toți.

Domnul consilier Giurgea: Numai un minut vă rețin. Inițiativa colegilor de la USL, am înțeles că nici măcar nu sunt înregistrați încă, spunea președintele ieri, dacă este statutară, vă rog să o luați în discuție. Ceea ce vă pot spune eu, personal, nu voi participa pentru că nu am timp pentru a  pierde pe niște subiecte absolut politicianiste. Vă spun și de ce și am spus-o și la televizor: în Consiliul Județean, și îi felicit cu această ocazie pe toți președinții care au fost pe parcursul anilor, politică am făcut foarte puțină și numai în cazuri extraordinare, la deschiderea unei sesiuni de consiliu județean. Așa că, haideți să lăsăm consiliul județean să se ocupe de administrația județului și politica să se facă în altă parte, pe la partide ș.a.m.d. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos, doamnelor și domnilor, vă doresc un sfârșit de săptămână plăcut. Până la ședința următoare, care va fi anunțată din timp, vă doresc numai bine și sănătate.

Lucrările ședinței se încheie la ora 14:08.

 

 

 

                                                                           Întocmit: Andreea Iepan

 

 

 

       PREȘEDINTE                                                         SECRETAR

 

  Lokodi Edita Emöke                                               Aurelian-Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

Verificat: șef serviciu - Delia Belean