tanacslogo1                              ROMANIA                                                     Nr. ­­­­­­­­­­­8896/ 01. VI.2011

                  JUDETUL MURES                                                         Dosar:  IV D/1 

               CONSILIUL JUDEȚEAN

 

 

 

 

PROCES-VERBAL

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 28 aprilie 2011

 

 

Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare de ședințe și au fost conduse de domnul vicepreședinte Szabó Árpád.

Ordinea de zi a fost stabilită prin dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr. 108 din 21 aprilie 2011 și a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul liber”, și „Nepujság”.

Din cei 35 de membri ai consiliului județean, au lipsit: d-na președinte Lokodi Edita Emőke (CO),  domnii Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Orban Laszlo Levente și d-na Roatiș Chețan Ana Daniela.

 

Au fost invitați să participe:

  • dl. Marius Pașcan,  prefectul județului Mureș
  • dl Schmidt Lorand – director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului
  • dl. Mezei Vasile, director economic,  Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
  • dl. Runcan Petru, director, Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș
  • dna Hang Mărioara, director economic, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș
  • dl. Nagy Istvan – director, SC „Parc Industrial” Mureș
  • dna Gusatu Ileana, director Camera Agricolă Județeană Mureș
  • dna Ciucă Marinela, Agenția Județeană Pentru Prestații Sociale Mureș
  • dna Pop Laura – director, Căminul pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos
  • dna Henteș Elena – contabil-șef,  Căminul pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos
  • col. Mureșan Ioan, șef centru operațional, ISU Horea Mureș
  • directori, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor
  • reprezentanții mass-media din județ

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Bună ziua, doamnelor și domnilor, v-aș ruga, domnilor consilieri, să vă așezați la locurile dumneavoastră. Și așa ne-am adunat greu deoarece sunt foarte mulți consilieri care sunt plecați din țară, salut prezența domnului subprefect Barczi și reprezentanții presei și permiteți-mi să intrăm în ordinea de zi. Prima dată supun la vot procesul-verbal al ședinței extraordinare din data de 18 aprilie, cred că l-ați citit. Dacă are cineva ceva de comentat, v-aș ruga s-o faceți acum. Dacă nu, atunci trecem la vot.

 

Procesul-verbal al ședinței extraordinare din 18 aprilie 2011 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 11 absenți (Moldovan Teofil, Borșan Doru, Cioban Cristian, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Reabilitarea sistemului rutier de drumul județean DJ 153 Reghin – Lăpușna, județul Mureș”

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Și acum să vedem ordinea de zi. Ați văzut că pe ordinea de zi avem foarte multe puncte și înainte de a trece la aprobarea ordinii de zi avem încă un proiect de hotărâre în regim de urgență, vedeți, întotdeauna apare ceva în regim de urgență, dar nu avem ce face. Știți foarte bine că la ședința extraordinară de săptămâna trecută am aprobat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea a două drumuri județene, respectiv drumul Sângeorgiu-Bezid și Reghin-Lăpușna. Colegii noștri, a doua zi au și plecat la minister ca să le putem cuprinde în programul de 10.000 km, însă la București, la comisia tehnico-economică s-a ridicat problema că aceste investiții care depășesc 28 de milioane de lei, deci 280 de miliarde trebuie aprobate prin hotărâre de guvern și printr-o comisie specială de guvern. Altfel riscam noi să pierdem drumul acesta Reghin-Lăpușna și atunci am recurs la recalcularea proiectului, refacerea proiectului și am putut introduce 13 km, până la km 13-200 și așa ne-am încadrat în valoarea de 27.973.892 lei și așa se acceptă și avem speranța că va fi introdus deoarece nu este încă definitivată această listă, va fi introdus în programul acesta de 10.000 de km. Deci despre asta este vorba, să aprobăm din nou acești indicatori. Acest drum va ajunge până undeva la localitățile județului Mureș. Nu este așa, domnule vicepreședinte Chirteș? Dumneavoastră cunoașteți bine zona. Dacă cineva are ceva de întrebat? Dacă nu atunci supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Balogh Iosif), 9 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Domnul vicepreședinte Szabo: Vă mulțumesc. Acum să luăm ordinea de zi anunțată. Față de cele 23 de puncte de pe ordinea de zi, punctul 5 se scoate de pe ordinea de zi pentru că nu s-a putut pregăti corespunzător proiectul de hotărâre, este vorba despre proiectul de hotărâre privind administrarea Palatului Culturii. În rest, ne rămân 22 de proiecte de hotărâri. Dacă are cineva ceva de comentat.

Domnul consilier Balogh: Mulțumesc, domnilor vicepreședinți, domnilor consilieri, doamnelor și domnilor, stimați invitați. La punctul cu numărul 12 aș avea o remarcă, având în vedere faptul că noi am avut un precedent cu aceste taxe pentru autorizarea transporturilor rutiere de mărfuri, aș dori ca acest punct să se amâne până la clarificarea datelor tehnice în ceea ce privește aplicarea acestui proiect de hotărâre. Un singur lucru aș aminti, din punctul meu de vedere și cred că sunteți de acord și dumneavoastră, este greu de închipuit că șoferul să fie în legătură directă cu cel care cântărește mașinile și nu trebuie să spun pentru ce. Noi am avut deja la direcția de drumuri, când a aparținut de consiliul județean, un precedent și vă rog să fiți de acord cu amânarea acestui punct. Vă mulțumesc.

Domnul vicepreședinte Szabó: Mulțumesc. Altcineva mai dorește? Atunci supun la vot propunerea domnului consilier. Legea sau hotărârea de guvern care reglementează aceste taxe suplimentare, numai în cazuri izolate permite aplicarea acestor taxe. Domnule secretar, v-aș ruga să ne lămuriți.

Domnul secretar Cosma: Din relatările colegilor care au susținut materialul la comisia unde domnul consilier Balogh este președinte, cunosc faptul că s-a ridicat problema categoriilor de transporturi care sunt supuse taxării. Din perspectiva aparatului de specialitate, nu sunt chestiuni neclare legate de aplicarea acestor taxe. Practic s-a ridicat problema transporturilor pentru bunuri divizibile sau indivizibile. Pentru bunurile divizibile, legiuitorul interzice transportul organizat în așa fel încât să fie depășite limitele masice sau de gabarit și, în consecință, acestea nu sunt supuse taxării pentru că nu se pot organiza decât cu încadrarea în limite legale. Pentru bunurile indivizibile care nu pot fi partajate în natură așa încât să nu li se schimbe substanța și destinația lor, pot fi organizate transporturi agabaritice, în acest caz autorizarea fiind o procedură special reglementată de lege și supusă taxării. Acum, trebuie să fac cunoscut domnilor consilieri că în acest moment Consiliul Județean Mureș nu are taxele aprobate pentru autorizarea transporturilor agabaritice, împrejurare în care, în ipoteza în care am fi sesizați cu solicitări de eliberare de autorizații de transport, noi nu am putea să le taxăm așa cum legea ne obligă. Motiv pentru care, în ceea ce mă privește, consider că acest material ar trebui să fie dezbătut și supus aprobării consiliului, tocmai pentru respectarea dispozițiilor legale, în speță Ordonanța de Guvern 43 din 1997.

Domnul vicepreședinte Szabó: Eu am reținut, dar dacă aprobăm aceste taxe, asta nu exclude posibilitatea de a ne interesa să vedem dacă în cazuri extreme, unde și așa circulă, vrem nu vrem, utilajele agabaritice sau cu tonaj mare, să vedem ce modalitate se poate găsi pentru taxarea lor în plus. Nu excludem, să vedem părerea ministerului, să completăm atunci acest proiect de hotărâre pentru că ne vom interesa să vedem care este posibilitatea, pentru că undeva trebuie găsită o rezolvare. Eu înțeleg fondul problemei și cred că și consilierii îl înțeleg.

Dl secretar Cosma: Noi avem obligația să luăm act de solicitarea domnului consilier și să facem un proces de documentare pe această temă, urmând ca într-o viitoare ședință să venim cu propuneri concrete, dacă este cazul.

Domnul vicepreședinte Szabó: Atunci, domnule consilier, sunteți de acord să menținem pe ordinea de zi cu aceste completări? Deci dacă totuși vine cineva cu o sondă și trebuie să meargă, noi nu o putem taxa la ora actuală pentru că nu avem tarifele aprobate.

Domnul consilier Balogh: Deci nu este nici o problemă, domnule secretar, pe mine un singur lucru mă deranjează, când deja discutăm să fie cântarul montat undeva…, eu am fost de la Tîrgu Mureș până la Reghin, toate parcările au fost pline de mașini, cântarul a fost pus într-o localitate între Târgu Mureș și Reghin și noi dacă montăm un cântar undeva, să știți că nimeni nu o să circule pe acolo. Asta vă asigur. Eventual dacă vine unul sau doi și rezolvă cu cel de la cântar. Asta este problema. În rest, nici o problemă, cu sondele, cu astea, cu astea, sunt de acord. Mulțumesc.

Domnul vicepreședinte Szabó: Aici, legat de cântar, vă spun eu o noutate, că am văzut chiar săptămâna asta, am dat studiul doamnei director, a venit cu o ofertă de la o firmă care ne va prezenta o soluție prin care înglobează niște traductori în stratul de asfalt. Și acela va măsura tonajul pe osie, tonajul total și dacă vrem chiar și viteza și numărul de înmatriculare. Vom vedea când va veni și dacă e așa, am rezolvat partea cu cântarul.

Domnul consilier Balogh: Îmi retrag atunci propunerea, mulțumesc.

Domnul vicepreședinte Szabó: Bine, supun la vot atunci ordinea de zi dar nu înainte de a-i mai asculta pe domnii Tatár Béla și Mora Akos.

Domnul consilier Tatár: Domnule vicepreședinte, stimați colegi, acest lucru este reglementat prin lege. Noi nu putem să hotărâm altceva. Locurile de cântărire sunt stabilite prin lege pe raza municipiului Târgu Mureș, mai ales pe drumurile naționale unde sunt aceste cântare. Noi trebuie să apărăm prima dată drumurile județene, acesta este interesul nostru. Cântarele mobile necesită spațiu în care să fie amplasate. Pentru utilajele agabaritice, este prevăzut că ei au acces pe urma unor taxe, pe care le plătesc aferent drumurilor județene sau drumurilor naționale. Ce încasăm noi pe drumurile județene, după km și capacitate în calitatea drumului, ce încasează drumurile naționale, prevede legea. Noi trebuie să plătim o taxă, pe tonă, pe km, surplus, costă… nu știu, 1 leu, 2 lei, 10 lei.  Noi stabilim. În legătură cu acele montări în asfalt, domnule vicepreședinte, vă spun că nu există utilaje în lume care să măsoare greutatea completă, numai pe o osie poate să măsoare. Aici devine răspunzător șoferul, el răspunde de încărcarea greșită a mașinii, de încărcarea tuturor bunurilor într-un camion. Poate să fie osia supraîncărcată și cealaltă osie să nu aibă greutate. Acest gen de cântare nu există în toată Europa, care să poată să măsoare camionul întreg, numai pe osie. Se poate măsura un camion până la 12 tone eventual, altceva nu poate exista. Aceste locuri de cântărire, dacă nu poți să mergi cu un cântar mobil și cu agentul de pază și cu poliția după tine, nu ai cum să oprești acel camion pentru ca să îl poți supune cântăririi. Aici este gaura legislativă în România deoarece sunt niște legi făcute care nu se pot aplica. Vă mulțumesc.

Domnul vicepreședinte Szabó: Eu v-am povestit ceea ce era în ofertă. Poate e o invenție dar vom vedea când ne vor prezenta.

Domnul consilier Mora: Domnule președinte de ședință, stimați colegi, ca să împăcăm și capra și varza, să rămână proiectul așa cum este, cu condiția și cu completarea ca până într-o lună sau când va fi următoarea ședință, domnul președinte de comisie, care este specialist în domeniu să vină cu o propunere clară pentru că în acest moment, așa cum ni s-a prezentat nouă în cadrul ședinței de comisie, taxele sunt copiate mot-à-mot de la cele de la nivel național. Trebuie să existe o diferențiere la nivelul drumurilor naționale și la nivelul drumurilor județene. Pe de altă parte, procedura de măsurare, procedura de control s-o detalieze domnul Balogh cu comisia de specialitate și într-o lună de zile sau când vom avea următoarea ședință, să vină cu o propunere care să modifice această propunere, ca până atunci să nu fim descoperiți pe partea de eliberare de autorizații pentru agabaritice. Vă mulțumesc.

Domul consilier Radu: O singură întrebare, domnule vicepreședinte, pentru domnul secretar. Noi am dezbătut-o în comisia noastră, toate bune și frumoase, dar nu a putut nimeni să îmi dea răspuns și probabil că o să îl primesc acum. Cine verifică aceste autovehicule, nu mă refer la depășirea gabaritului, acela este cu cântarul, ci pentru plata taxelor pe drumurile județene? Noi, consiliul județean sau cine se ocupă efectiv de verificarea plătirii taxelor? Vă mulțumesc.

Domnul vicepreședinte Szabo: Poftiți, domnule secretar.

Domnul secretar Cosma: Obligația transportatorilor este ca, anterior efectuării propriu-zise a transportului, dacă acesta se desfășoară în condiții de depășire masică sau de dimensiune, să solicite autorizarea specială a transportului, caz în care se prezintă la consiliul județean și urmează procedura care urmează să fie reglementată prin hotărârea supusă atenției dumneavoastră. Legal, inclusiv furnizorii de bunuri indivizibile sau divizibile au obligația ca la încărcare să respecte aceste limite de tonaj și răspund civil, contravențional, penal ș.a.m.d pentru încălcarea acestor obligații legale. Sigur că rămâne în discuție cealaltă parte legată de posibilitățile Consiliului Județean de a verifica modul în care este respectată legea în acest domeniu. Din câte cunosc, noi avem un cântar mobil.

Domnul consilier Radu: Deci nu depășirea de gabarit. Cântarul e o altă socoteală, am supus-o astăzi spre aprobare dar eu știu că fiecare autovehicul, în special de transport marfă, nu mă refer la autoturisme pe drumurile județene pentru că acolo se plătește, dar cei care transportă marfă, de la 5 tone în sus, ar trebui să aibă autorizație de transport pe care să o plătească anual, trimestrial, săptămânal, cum plătim noi rovinieta pe drumurile naționale. Cine verifică dacă asemenea vehicule au o asemenea autorizație?

Domnul secretar Cosma: Legea nu reglementează o asemenea taxă, există taxa locală auto diferențiată în funcție de categoria mașinii de transport respective pentru anumite categorii de autovehicule, o cotă parte din taxa auto revenind, potrivit Codului fiscal, bugetului județului. Și asta este responsabilitatea primăriilor. Taxele speciale de transport sunt exclusiv cele pe care propunem să le reglementați astăzi, pentru transporturile agabaritice.

Domnul consilier Radu: Domnule secretar, noi nu încasăm venituri în cazul acesta la autovehiculele care transportă marfă pe drumurile județene. Noi le reparăm cu 300 de miliarde în fiecare an, noi le plombăm, turnăm covor de asfalt, noi consiliul județean și cei care duc tonaje de piatră, de sfeclă, toamna se transportă pe drumurile județene, încarcă o mașină de 30 de tone cu 40. Vă mulțumesc.

Domnul vicepreședinte Szabó: Da, acum eu am reținut, e o problemă aici, chiar dacă vrem sau nu vrem, autovehiculele și-au dezvoltat capacitățile de transport, au apărut camioane de 30, 40, 50 de tone dar cu drumurile încă nu am reușit să suporte aceste capacități. Singurul lucru pe care îl putem face e să taxăm suplimentar, pentru cazuri speciale. Pentru cazuri speciale indivizibile și aici e problema pe care a ridicat-o și domnul Balogh. Este o mașină care, hai să zicem în domeniul dumneavoastră, agricultura, vine un camion pentru sfeclă de zahăr care poate să încarce 40 de tone, va pleca cu 20 de tone? O taxă specială putem să îi cerem pentru o zi dar zilnic va transporta și, vedeți?, sunt probleme care, eu zic că, deocamdată, așteaptă răspuns pentru reglementare, să vedem cum se poate rezolva acest lucru.

Domnul consilier Radu: Vă amintiți că a fost o taxă acum 3-4 ani, pentru fiecare autovehicul dar de câțiva ani nu se mai plătește, discutăm numai de depășirea taxei pe osie. Acelea sunt venituri mici.

Domnul vicepreședinte Szabó: Lacunele legislației, nu avem ce face deocamdată. Eu cred că putem trece la votarea ordinii de zi. Cine este pentru cu specificarea că punctul 5 se scoate de pe ordinea de zi?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 1 nu a votat (Pokorny Vasile) 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

2. Proiect de hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea nr.42/2001 privind însușirea inventarului bunurilor ce aparțin domeniului public al județului Mureș

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Atunci să intrăm în ordinea de zi. Primul proiect de pe ordinea de zi este modificarea anexei Hotărârii Consiliului Județean nr. 42 privind însușirea inventarului domeniului public al județului Mureș cu modificările și completările ulterioare. Știți foarte bine că avem foarte multe rețele de instalații de apă realizate prin diferite fonduri și aceste instalații, doi ani de zile, sunt în proprietatea consiliului județean în perioada de garanție și este vorba aici de sisteme de alimentare cu apă realizate prin programul Solel Boneh și pe parcursul perioadei de garanție a trebuit să facem niște completări de utilaje, niște modificări, s-au introdus alte dimensiuni de țevi, toate aceste lucruri au mărit puțin valoarea investiției. Aceste modificări pe perioada de garanție, știți foarte bine, după perioada de garanție o să avem câteva proiecte de hotărâri, trebuie să le predăm unităților administrativ-teritoriale dar ca să avem inventar complet la ora actuală trebuie să facem aceste modificări. Aici aveți toate elementele pentru fiecare. La acest proiect de hotărâre avem două sisteme de alimentări cu apă. Dacă cineva are ceva de comentat sau de adăugat? Dacă nu, atunci trecem la vot. Articolul 1, cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Szabo Arpad), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

3.     Proiect de hotărâre privind trecerea unui teren din domeniul public în domeniul privat al județului și transmiterea acestuia în proprietatea bisericii ortodoxe române

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Proiectul de hotărâre de la punctul 2 privește tot patrimoniul, este vorba despre trecerea unui teren din domeniul public în domeniul privat al județului și transmiterea acestuia în proprietatea Parohiei Ortodoxe Române Târnăveni cu hramul Înălțarea Sfintei Cruci.  Pe scurt despre ce este vorba: cred că în comisie ați discutat, în perioada când am preluat noi de la Ministerul Sănătății clădirile spitalelor și terenurile aferente, la Târnăveni, când am preluat clădirile spitalului și terenul, deja era biserica construită și cumva trebuie reglementată această situație ca biserica să aibă în proprietatea ei terenul aferent și legea permite ca unitățile de cult să primească în proprietate aceste terenuri. Dacă cineva are ceva de comentat. Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 3 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 4 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 5 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

4. Proiect de hotărâre privind transmiterea sistemelor de alimentare cu apă a localităților  Sînpaul – Valea Izvoarelor – Chirileu, Gornești – Periș, Petelea realizate în baza H.G.R. nr.687/1997, concesionate operatorului regional  S.C Compania  „Aquaserv” S.A, din proprietatea publică a județului Mureș în proprietatea publică a  comunelor Sânpaul, Gornești și Petelea

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Următorul proiect de hotărâre se referă tot la  patrimoniu, este vorba tot de instalații de apă realizate în diferite locații ale județului și aici este vorba de predarea după perioada de garanție, predarea către unitățile administrației teritoriale. Este vorba de sistemul de alimentare cu apă a localităților Sînpaul, Valea Izvoarelor, Chirileu și celălalt Gornești, Periș, Petelea, realizate conform hotărârii 687 din 1997 deci cu programul Solel Boneh. Dacă cineva are ceva de comentat sau de întrebat? Dacă nu, atunci trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 3 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 4 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

 

 

5. Proiect de hotărâre privind transmiterea sistemelor de alimentare cu apă a localităților  Eremitu – Câmpu Cetății – Mătrici – Dămieni – Călugăreni , Chiheru de Jos – Chiheru de Sus, Hodoșa - Sâmbriaș -Isla - Ihod, realizate în baza H.G.R. nr.687/1997, din proprietatea publică a județului Mureș în proprietatea publică al  comunelor Eremitu, Chiheru de Jos și Hodoșa

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Următorul punct de pe ordinea de zi privește tot transmiterea sistemelor de alimentare cu apă, a localităților Eremitu – Câmpu Cetății – Mătrici – Dămieni – Călugăreni , Chiheru de Jos – Chiheru de Sus, Hodoșa - Sâmbriaș -Isla – Ihod, realizat tot cu programul Solel Boneh. Aceste proiecte de hotărâre au fost avizate de comisia juridică, de comisia de servicii publice, toate au dat aviz favorabil. Dacă are cineva ceva de comentat sau de întrebat? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

6. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție al bugetului de venituri și cheltuieli al Consiliului Județean Mureș și a situațiilor financiare anuale cu anexe, pe anul 2010

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Proiectul de hotărâre de la punctul 5 a fost retras și urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea contului de execuție a bugetului de venituri și cheltuieli a Consiliului Județean Mureș și a situațiilor financiare anuale cu anexe pe anul 2010. Acest proiect de hotărâre a fost avizat și discutat în comisia tehnico-economică, fără obiecțiuni, în comisia de amenajarea teritoriului, fără obiecțiuni. Dacă domnii consilieri au întrebări sau ceva de comentat? Dacă nu, supun la vot. Articolul 1, cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 3 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

7. Proiect de hotărâre pentru aprobarea raportului privind execuția bugetului Consiliului Județean Mureș pe trim.I.2011

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Tot legat de buget, este vorba de proiectul de hotărâre privind aprobarea raportului privind execuția bugetului Consiliului Județean pe trimestrul I/2011. Acest proiect de hotărâre a fost discutat și avizat în mod favorabil de comisia tehnico-economică, de comisia de amenajarea teritoriului, de comisia de servicii publice. Dacă domnii consilieri au ceva de comentat? Dacă nu, supun la vot. Avem un articol unic: se aprobă raportul privind execuția bugetului Consiliului Județean Mureș pe trimestrul 1/2011 conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Cine este pentru?

 

Articolul unic  se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai),1 nu a votat (Mora Akos Daniel),  8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

8. Proiect de hotărâre privind inventarierea elementelor de activ și pasiv ale  Consiliului Județean Mureș pentru anul 2010

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Următorul proiect de hotărâre de pe ordinea de zi este raportul privind aprobarea rezultatului inventarierii patrimoniului Consiliului Județean Mureș pe anul 2010. Proiectul a fost analizat de comisia tehnico-economică, de comisia juridică, de comisia de servicii publice și toate comisiile au dat aviz favorabil. Dacă domnii consilieri au ceva de întrebat sau de comentat? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

 

 

9.        Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli la R A „Aeroportul Transilvania” Tîrgu Mureș pe anul 2011

 

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Următorul proiect de hotărâre este proiectul privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Regiei Autonome Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș pe anul 2011. Acest proiect de hotărâre a fost analizat de comisia tehnico-economică, de comisia de servicii publice. Comisia de servicii publice a dat aviz favorabil fără obiecțiuni, comisia tehnico-economică a dat aviz cu un amendament și anume la articolul 3 din hotărâre se va completa cu următorul conținut: „cuprinderea acestor modificări într-o viitoare rectificare de buget a Consiliului Județean Mureș.” Aici este vorba despre niște utilaje care trebuie să mai achiziționăm ca în perioada următoare, având în vedere că, știți foarte bine și prin mass-media se scrie că Wizz-Air-ul, dacă totul merge așa cum am s-a anunțat, deja din 5 mai va porni foarte multe curse din Tîrgu Mureș și pentru o deservire mai completă poate că vom avea nevoie de niște utilaje pe care, sigur că, pentru o deservire corectă, trebuie să le achiziționăm. Dacă are cineva ceva de comentat sau nu propunerea comisiei tehnico-economice?

Domnul secretar Cosma: Legat de modul de formulare al articolului, eu consider pertinentă propunerea comisiei tehnico-economice și din punct de vedere al tehnicii de redactare aș propune să constituim un aliniat 4 la articolul 1 cu următorul conținut: „În sensul dispozițiilor aliniatelor 1-3,  Direcția Economică din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș va efectua și va supune aprobării consiliului în ședința ordinară din luna mai, cuvenitele rectificări ale bugetului Consiliului Județean Mureș”. Deci să avem un aliniat 4 la articolul 1.

Domnul vicepreședinte Szabo: Deci va fi un aliniat 4 la articolul 1. Dacă cu aceste completări sunteți de acord? Atunci supun la vot articolul 1 și cu aliniatul 4. Cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 1 abținere (Mora Akos Daniel), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 1 abținere (Mora Akos Daniel), 1 nu a votat (Pop Aurel Mircea), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 3 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 1 abținere (Mora Akos Daniel), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 1 abținere (Mora Akos Daniel), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

 

10.    Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli la S C „Parc Industrial Mureș” S A pe anul 2011

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. În continuare tot despre buget este vorba, urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli la SC Parc Industrial Mureș pe anul 2011. Proiectul de hotărâre a fost analizat de comisia tehnico-economică, de comisia juridică și ordine publică, de comisia de servicii publice și toate comisiile au dat aviz favorabil. Dacă dintre domnii consilieri au ceva de întrebat sau de comentat? dacă nu supun la vot articolul 1. Cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 1 nu a votat (Tatár Béla) 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 3 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

11.    Proiect de hotărâre pentru completarea Anexei la HCJ nr.171/2010 privind aprobarea unor taxe ale Consiliului Județean Mureș pe anul 2011, ce constituie venituri proprii ale bugetului Consiliului Județean

 

 

 Domnul vicepreședinte Szabó: Următorul proiect de hotărâre este proiectul de hotărâre pentru completarea anexei la Hotărârea Consiliului Județean 171/2010 privind aprobarea unor taxe ale Consiliului Județean Mureș pe anul 2011 ce constituie venituri proprii ale bugetului Consiliului Județean. Acest proiect de hotărâre a fost analizat de comisia tehnico-economică, de comisia de ordine publică și integrare europeană, de comisia de servicii publice și toate comisiile au dat aviz favorabil. Dacă dorește cineva să ia cuvântul?

Domnul consilier Mora: Da, domnule vicepreședinte, eu am o întrebare și către domnul secretar. În primul rând, vreau să felicit această acțiune pentru că vine în întâmpinarea dorinței noastre pe care am mai spus-o de multe ori pentru a face venituri proprii cât mai mari în cadrul acestei instituții. În schimb, eu vreau să vă întreb un lucru: Având în vedere că în momentul în care se contractează servicii de acest gen se fac și negocieri de tarife, nu există niciodată o chestiune că 3% sau 5%. Există posibilitatea legală ca ei să negocieze tarifele? Pentru că s-ar putea să piardă concurența în cazul acesta pentru că alții dacă lasă un punct procentual din 5%, un privat acceptă 4%, eu rămân fără lucrarea respectivă deci cum s-ar putea ajusta această chestiune în așa fel încât ei să nu piardă niște contracte? Aceasta este întrebarea mea.

Domnul vicepreședinte Szabó: Domnule secretar, poftiți.

Domnul secretar Cosma: În opinia mea nu se poate vorbi de o negociere a tarifului. Tarifele se aprobă de autoritatea publică, sigur că, tehnic putem vorbi de o marjă de tarif, între și între, dar în această ipoteză ar trebui să stabilim cu precizie care sunt criteriile care stau la baza aplicării tarifului minim sau a tarifului maxim. Tariful reprezintă contravaloarea serviciului. Dacă sunt de aceeași natură, trebuie să fie egale. Și din perspectiva asta, aș opina în sensul celor arătate.

Domnul vicepreședinte Szabo: Vă mulțumesc. Altcineva? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere (Popa Marius Ciprian), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 1 abținere (Popa Marius Ciprian), 1 nu a votat (Szabo Arpad),  8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere (Popa Marius Ciprian), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

 

12.    Proiect de hotărâre privind aprobarea taxelor pentru autorizarea transporturilor rutiere de mărfuri și călători executate pe rețeaua drumurilor administrate de Consiliul Județean Mureș cu vehicule înmatriculate în România sau în alte state, ce depășesc limitele masice și/sau dimensionale, pentru anul 2011, conform reglementărilor existente în legislația actuală

 

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre despre care am discutat la început, privind aprobarea taxelor pentru autorizarea transporturilor rutiere de mărfuri și călători executate pe rețeaua drumurilor administrate de Consiliul Județean Mureș cu vehicule înmatriculate în România sau în alte state ce depășesc limitele masice și/sau dimensionale, pentru anul 2011, conform reglementărilor existente în legislația actuală. Eu cred că am epuizat destul de bine acest subiect la început, până am aprobat ordinea de zi, bineînțeles cu precizările și rugămintea domnilor consilier. Dacă are cineva ceva de comentat sau de întrebat? Exact, exact acea completare. Supun la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 4 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 5 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 6 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 7 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 8 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime  se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

13.    Proiect de hotărâre privind aprobarea colaborării dintre Consiliul Județean Mureș, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Municipiul Târgu Mureș și Fundația IREX Romania pentru susținerea Programului „Biblionet - Lumea în biblioteca mea”

 

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Următorul proiect de hotărâre este un proiect privind aprobarea colaborării dintre Consiliul Județean Mureș, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Consiliul Local al Municipiului Tîrgu Mureș și Fundația IREX România pentru susținerea programului „Biblionet – Lumea în biblioteca mea”. Eu cred că deja cunoașteți din mass-media ce s-a întâmplat și ce se întâmplă, cred că ați și studiat proiectul de hotărâre. Eu cred că trebuie să fim de acord pentru că suntem pionieri în această privință. Proiectul de hotărâre a fost analizat și avizat fără obiecțiuni de comisia tehnico-economică, de comisia juridică și de ordine publică, de comisia culturală. Dacă mai are cineva ceva de întrebat? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

 

 

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

14.     Proiect de hotărâre privind aprobarea acordului de cooperare între Județul Mureș și Județul Jasz-Nagykun-Szolnok

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Tot despre un acord de cooperare este vorba în continuare. Proiectul de hotărâre privește aprobarea semnării înțelegerii de colaborare între Consiliul Județean Mureș și Consiliul Județean Jasz-Nagykun-Szolnok Ungaria. Am primit o solicitare din partea Consiliului Județean Szolnok pentru a încheia un parteneriat de colaborare. Deja s-au și întâmplat aceste treburi, în domeniul sănătății, cei de la Karcag și cei de la spitalul nostru județean au și făcut schimb de experiență și chiar sunt în discuții să facă și schimburi de medici și de asistență, probabil și de a opera bolnavi, deci despre acest lucru este vorba. Proiectul de hotărâre a primit și avizul Ministerului de Externe, deoarece pentru a semna aceste colaborări trebuie să primim avizul Ministerului Afacerilor Externe. Proiectul de hotărâre a fost analizat de comisia tehnico-economică, de comisia de ordine publică și juridică, de comisia de servicii publice, de comisia social-culturală și a fost avizat favorabil de toate comisiile. Dacă are cineva ceva de întrebat? dacă nu, atunci trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Giurgea Teodor), 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

 

 

15.    Proiect de hotărâre privind stabilirea costului mediu de întreținere pe beneficiar în cadrul Căminului de Persoane Vârstnice Ideciu de Jos, pentru anul 2011

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Următorul proiect de hotărâre se referă la stabilirea costului mediu lunar de întreținere pe beneficiar în cadrul Căminului Pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos pentru anul 2011. Proiectul de hotărâre a fost analizat de comisia tehnico-economică, de comisia social-culturala, de comisia de servicii publice și avizat favorabil. Cred că nu avem nimic de comentat deoarece au scos un cost mediu așa de mic, ați văzut despre ce sumă este vorba și eu cred că trebuie să felicităm conducerea unității deoarece asta înseamnă că sunt manageri buni dacă reușesc să asigure asistență socială, la acest preț, oamenilor care sunt în acest cămin. Proiectul de hotărâre a fost analizat de comisia tehnico-economică, de comisia social-culturală, de comisia de servicii publice și toate au avizat favorabil. Dacă dorește cineva să ia cuvântul? dac nu, supun la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Moldovan Teofi, Szabo Arpad), 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

16.    Proiect de hotărâre privind modificarea componenței Comisiei pentru Protecția Copilului Mureș

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Următorul proiect de hotărâre este pentru modificarea componenței Comisiei pentru Protecția Copilului Mureș. Știți foarte bine că în această comisie se prevede prin lege cine sunt participanții și Agenția Județeană pentru Prestații Sociale ne-a nominalizat o ală persoană și asta trebuie să aprobăm noi, componența comisiei. Proiectul a fost analizat de comisia juridică, de comisia social-culturală și a fost avizat favorabil de ambele comisii. Dacă nu aveți nimic de întrebat, atunci trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți.

 

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

17. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr.47 din 25.03.2010 pentru aprobarea proiectului de Reabilitare, modernizare și dotare clădire pentru înființare Centru de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Luduș prin Programul Operațional Regional 2007-2013 Axa prioritară 3 - Îmbunătățirea infrastructurii sociale, Domeniul de intervenție 3.2- Reabilitarea/modernizarea/dezvoltarea și echiparea infrastructurii serviciilor sociale, precum și a co-finanțării acestuia

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Următorul proiect de hotărâre este legat de aducerea fondurilor europene în județul Mureș. Deci este vorba despre modificarea Hotărârii Consiliului Județean nr. 47 din 25.03.2007 pentru aprobarea proiectului de Reabilitare, modernizare și dotare clădire pentru înființare Centru de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Luduș prin Programul Operațional Regional 2007-2013 Axa prioritară 3 - Îmbunătățirea infrastructurii sociale, Domeniul de intervenție 3.2- Reabilitarea/modernizarea/dezvoltarea și echiparea infrastructurii serviciilor sociale, precum și a co-finanțării acestuia. Despre ce este vorba: știți foarte bine că cota de TVA s-a modificat, noi am aprobat cu cealaltă cotă, aici contribuția Consiliului Județean este numai de 2% deci eu zic că e un proiect care trebuie sprijinit deoarece vor veni bani în județ. Dacă cineva are ceva de întrebat?

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc, domnule președinte de ședință, nu vis-à-vis exact despre acest proiect dar cu permisiunea dumneavoastră, aș vrea să ridic o problemă. Eu am avut o întâlnire cu norvegienii pe un proiect mare pe care l-am avut, l-am și terminat și am avut o întâlnire cu primarii de pe Târnava Mică pentru că proiectul se desfășura pe Târnava Mică. Primăria Băgaciu e într-o situație deosebit de critică și o să vă spun în două cuvinte despre ce este vorba, apropo de cofinanțare. Are lucrarea de apă, OK, lucrarea de canalizare e finală, trebuie să vină azi-mâine să facă recepția la lucrarea de canalizare care este pe fonduri europene și acolo nu e jucărie dar nu au dat drumul la apă pentru că mai are datorie 4 miliarde la apă. Canalizarea nu poate fi recepționată pentru că nu este apă. Și trebuie să găsim o soluție și rugămintea mea, în calitate de consilier, este să vedem cum putem să ajutăm primăria asta pentru că este într-o situație de circuit închis.

Domnul vicepreședinte Szabó: Da, eu am înțeles treaba că este vorba despre partea de cofinanțare, eu văd, probabil după aceea domnul secretar vă va spune, eu văd două căi: ori apelează la un credit, ori printr-o hotărâre de guvern primesc niște fonduri pentru completarea bugetului local. Eu asta văd, deci astea sunt sursele. Noi am dat la împărțirea bugetului acei 20% pentru dezvoltare și am împărțit la consiliile locale dar altfel o putem face numai dacă avem o rectificare de buget și la poziția asta la acei 20% vin bani mulți și putem da, dar după mine, drumul cel mai scurt vi l-am prezentat. Dacă mai dorește cineva? Dacă nu, atunci supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru articolul 1?

 

 

Articolul 1 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatar Bela), 9 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).

 

Articolul 4 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Pokorny Vasile, Poruțiu Mihai), 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).

 

 

18. Proiect de hotărâre privind constituirea comisiei pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilității publice a obiectivului de investiții „Drum de acces și alimentare apă canal pentru stațiile de transfer, sortare, compostare, compactare-ambalare deșeuri menajere și a stației de epurare a apelor uzate provenite din depozitul de deșeuri”

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Următorul proiect de hotărâre se referă la constituirea comisiei pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilității publice a obiectivului de investiții „Drum de acces și alimentare apă canal pentru stațiile de transfer, sortare, compostare, compactare-ambalare deșeuri menajere și a stației de epurare a apelor uzate provenite din depozitul de deșeuri”. Știți foarte bine că legea exproprierii s-a schimbat și conform acestei legi trebuie să fie constituită această comisie care să declare această investiție ca utilitate publică și atunci exproprierile decurg mai ușor. Comisia juridică și de ordine publică a avizat favorabil acest proiect și comisia de amenajarea teritoriului, la fel. Dacă are cineva ceva de comentat?  dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela.)

19. Proiect de hotărâre privind aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pe anul 2011 pentru directorii S C „Parc Industrial Mureș” S A și   R A „Aeroportul Transilvania” Tîrgu Mureș

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc, următorul proiect de hotărâre se referă la aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pe anul 2011 pentru directorii SC Parc Industrial Mureș  SA și Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș. Acest proiect de hotărâre a fost discutat în comisia tehnico-economică, care propune amânare și în comisia de servicii publice care a avizat favorabil, fără obiecțiuni. Dacă are cineva ceva de comentat?

Domnul consilier Balogh: Domnilor vicepreședinți, nu neapărat în legătură cu cei doi de la Parc Industrial și Aeroport, aș dori să ridic problema comasării complexului de la Gornești, ce a fost depozitul de carburanți, să fie anexat la Parcul Industrial din Tîrgu Mureș.

Domnul vicepreședinte Szabó: Da, am reținut, este o propunere pe care trebuie să o analizăm și să venim cu o soluție sau o propunere care să fie viabilă.

Domnul consilier Balogh: Deci, având în vedere că acest obiectiv are cale ferată și sunt solicitări pentru a se popula, este vorba despre 40 ha și momentan nu mai cheltuim banii. Costă în jur de 100.000 euro pe an numai paza și în continuare se deteriorează toate clădirile, acolo a fost o cazarmă unde deja acoperișul este deteriorat și să vedem dacă există această posibilitate să fie înglobat de Parcul Industrial Mureș. Vă mulțumesc.

Domnul vicepreședinte Szabó: Domnule consilier, am reținut și vom studia problema și vom veni cu o soluție în fața dumneavoastră pentru că tot consiliul trebuie să decidă în acest lucru.

Domnul consilier Poruțiu:  Domnilor vicepreședinți, domnilor colegi, am fost cred că cel care a generat în comisia tehnico-economică propunerea de amânare a acestui material. Eu consider și aș vrea să justific, și o să mă refer la cazul particular al aeroportului. M-am uitat și pe legislație, practic, la ce avem noi la ora actuală ca și criteriu de performanță, nu sunt criterii de performanță. Sunt niște criterii minime obligatorii pe care ne obligă legea, legislația să le includem într-un contract de mandat. Practic, acolo există un singur articol, un singur punct în aceste criterii de performanță, care se referă la zilele de inoperabilitate aeroportuară, este singurul criteriu specific și deține o pondere de 10% din total criterii. Și atunci, am propus, eu personal,  două criterii care cred eu că sunt absolut specifice și m-am referit la creșterea traficului de pasageri și la scăderea subvențiilor și în urma acestei propuneri, împreună cu colegii, am considerat că poate ar fi oportun să le amânăm și să le discutăm mai bine. Deci în sensul acesta ar fi rugămintea să acceptați ca acest material să se amâne, oricum nu este un material foarte presant, el va trebui corelat și în forma actuală în care este, cu viitoarea rectificare bugetară pentru că acolo apar la ora actuală niște criterii care sunt legate direct de rectificarea bugetară, și atunci rugămintea noastră ar fi să îl amânăm ca să vedem, să discutăm în detaliu.

Domnul vicepreședinte Szabó: Am reținut. Domnule secretar, avem ceva impediment în funcționarea aeroportului dacă aceste criterii de performanță se amână pentru ședința de luna viitoare?

Domnul secretar Cosma: Aș face o precizare: din punct de vedere procedural amânarea unui material poate fi pusă în discuție la începutul ședinței, înainte de aprobarea ordinii de zi. Ulterior, un material poate fi retras sau poate să nu treacă la vot. Acum, legat de necesitatea adoptării la această ședință a criteriilor de performanță pentru directorul aeroportului, aș vrea să solicit punctul de vedere al colegilor care coordonează serviciile publice pentru că sunt cei mai în măsură să facă precizări, respectiv domnul director Bartha.

Domnul vicepreședinte Szabó: Am și eu o întrebare: dacă aprobăm în forma asta, putem să venim cu completare în ședința următoare? Legat de completarea criteriilor de performanță la amândouă după o discuție bine întemeiată. Da, domnul Bartha?

Domnul director Bartha: În ceea ce privește acest proiect de hotărâre îi răspund domnului Poruțiu: acestea sunt limite minime de operare sau cel puțin de management, nu sunt niște criterii de performanță. Cel puțin din punctul meu de vedere. Hotărârea de Guvern care reglementează această temă a fost emisă în anii Ž90,  atunci când societățile comerciale cu capital de stat aveau niște arierate și impuneau niște măsuri de reducere a arieratelor. De asemenea și cheltuielile de performanță se pot introduce și alți indicatori. Acum, într-adevăr trebuie să corelăm și cu bugetul care în mod normal va fi rectificat și vor fi introduse și alte elemente.

Domnul consilier Poruțiu: Ca să fim riguroși procedural, rugămintea mea este ca dacă nu apare nici un impediment, să retrageți de pe ordinea de zi ca să putem să îl discutăm. Nu cred că la ora actuală, oricum asta se aplică și se vor evalua la sfârșitul anului 2011, practic, ele vor opera și noi vom aprecia activitatea acestor regii la sfârșitul anului. Deci, practic, eu zic că nu este nici o problemă, mă rog, dacă nu se poate amâna pentru că ne-am trezit târziu, să îl retrageți de pe ordinea de zi.

Domnul secretar Cosma: Exclusiv inițiatorul are calitatea de a retrage de pe ordinea de zi un material. Deci retragerea aparține inițiatorului și poate fi făcută oricând. Înainte să mergem mai departe, aș spune că hotărârea în modul în care este redactată, reglementează două lucruri, criterii de performanță pentru directorul Aeroportului și pentru directorul SC Parc Industrial. Deci putem să le despărțim sau putem să le tratăm ca un tot unitar. 

Domnul vicepreședinte Szabó: Da, deci ați aruncat mingea în terenul meu. Bine, se poate…

Domnul secretar Cosma: Aș mai spune atunci ceva, în măsura în care se aprobă aceste criterii, acești indicatori minimali…

Domnul vicepreședinte Szabó: Înseamnă că noi putem veni la următoarea ședință cu completări. Dacă în varianta aceasta, inițiatorii care au propus amânarea sunt de acord ca acum să aprobăm indicatorii minimi și la următoarea ședință de consiliu venim cu completarea acestor criterii.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc, domnule președinte se ședință, acum eu vă spun, la mine este o unitate regională pe 11 județe și eu am un contract de management, eu singur și nimeni altul din conducere, cu ANAR-ul pe niște criterii, ce să spun, bombardament atomic. Eu cred, vis-à-vis de ceea ce a spus domnul Bartha și vreau să subliniez prima intervenție sau prima parte din intervenția dumnealui, sunt niște criterii din 1900 toamna care nu mai sunt corelate cu activitățile de astăzi. Și asta v-o spun încă o dată din ceea ce eu am în contract, tot cu o unitate de stat, cu Statul Român, respectiv cu ANAR-ul și cu Ministerul Mediului. Aceste criterii de performanță, la toate capitolele, zic eu, nu numai la aceste două instituții, să creadă acești doi directori că cei din comisia de buget ar avea ceva cu ei. Ar trebui făcute și gândite altfel decât sunt prevăzute în legislație. Și dacă orice hotărâre, consider eu, care o luăm în consiliul județean are caracter de lege dacă nu contravine legislației în vigoare, nu? Și atunci noi putem completa pe lângă ceea ce este legiferat astăzi prost și vechi cu orice alte criterii de performanță și ca să fie o chestiune unitară și eu sunt și în comisie am fost de acord să o scoatem de pe ordinea de zi, nu ați scos-o la început, s-o scoateți acum, spunea domnul secretar că aveți voie și discutăm niște criterii de performanță unitare dar și pe specificul de activitate la toate subunitățile, și ele să fie puse în aplicare printr-un contract cum și eu și alții care au contracte de management cu cei care sunt deasupra lor, respectiv cu forul tutelar, respectiv cu consiliul județean. Și nu avem nici cea mai mică problemă să scoateți de pe ordinea de zi și o introducem data viitoare. Nu e nici o problemă pentru că până la aplicarea noilor criterii de performanță se funcționează pe criteriile vechi de performanță.

Domnul vicepreședinta Szabo: Am reținut, o singură întrebare am, atunci scoatem în bloc, deci și pentru Parc Industrial și pentru Aeroport? Da, atunci dacă sunteți de acord, scoatem. Acum și o rugăminte, ca pentru ședința următoare comisia tehnico-economică împreună cu executivul să venim cu niște criterii care sunt reale și hai să zicem, sunt și stimulatoare. Da. Deci atunci punctul acesta îl scoatem de pe ordinea de zi.

 

20. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului local de implicare a publicului în elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism și amenajare a teritoriului

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Următorul punct de pe ordinea de zi este proiectul de hotărâre pentru aprobarea regulamentului local de implicarea publicului în elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism și amenajarea teritoriului. Știți foarte bine că aceste dezbateri trebuie făcute conform unor reglementări, aici este făcut un regulament pentru acest lucru. Proiectul a fost analizat de comisia juridică, de comisia de amenajarea teritoriului și ambele comisii au avizat favorabil. Dacă cineva are ceva de întrebat sau de comentat? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Chirteș Ioan Cristian), 9 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

21. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de analiză și acoperire a riscurilor al județului Mureș

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Următorul punct de pe ordinea de zi este aprobarea planului de analiză și acoperirea riscurilor al județului Mureș. Este o lucrare foarte cuprinzătoare, știți foarte bine ce pericole avem, naturale, industriale, deci vorbim de alunecări de teren, inundații, aceste lucruri cum afectează populația, e o lucrare foarte complexă unde sunt analizate și numărul populației pe zone, bazinele hidrografice și în cazul inundațiilor dar și în cazul accidentelor industriale, deci este o lucrare complexă și tratează și modul de intervenție când se întâmplă evenimente din astea nedorite. Acest proiect de hotărâre a fost analizat de comisia de amenajarea teritoriului și avizat favorabil.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc. În primul rând vreau să felicit pentru că știu exact despre ce este vorba, pe toți cei care au colaborat la elaborarea acestui plan. Este unul, dacă vreți, de maximă importanță și interes pentru județul Mureș dar ceea ce vreau să spun este următorul lucru: populația Județului Mureș, pentru că despre ea vorbim, că o reprezentăm, cred că este bine domnule vicepreședinte și cât mai repede acest lucru, să întreprindem niște acțiuni și nu numai la momentele importante, să zicem ziua mondială a apelor, ziua mondială a mediului sau ziua mondială a curățeniei cum a fost anul trecut, pentru că, din nefericire, sunt două aspecte, partea de apărare și partea de igienă și de curățenie a ceea ce înseamnă mediu. Din nefericiră vă spun că în 22 martie, noi în întreg bazinul am strâns la nivelul de PET-uri, ca să nu mai vorbim și de alte gunoaie, peste 40 de tiruri de PET-uri în 11 județe. Deci a fost una din cele mai mari mobilizări de acțiuni de genul acesta la Apele Române. Au participat pușcăriași din penitenciare, au participat foarte mulți elevi ș.a.m.d. Ca să nu mai lungesc, aș vrea să vă spun că aceste acțiuni trebuie să primească un caracter permanent și partea în discuție la ordinea de zi este poate mai importantă ca prima pentru că putem să spunem cu ghilimelele de rigoare că putem trăi și dacă PET-urile sunt în jurul nostru, dar cu siguranță dacă un curs de apă sau mai mult decât atâta, un agent poluator mare nu este și nu respectă normele de mediu, este unul dintre cele mai mari pericole care ne pot paște. În paranteză tot vă spun că județul Mureș sau în general Administrația Bazinală Mureș este cea mai apărată administrație bazinală dintre toate celelalte 10 de pe lângă ea. Și totuși suntem la un nivel de 35% din ceea ce trebuie să apărăm ca și curs de apă dar agenții poluatori cei mai mari sunt tot în județul Mureș și chiar în municipiul reședință de județ și o spun cu toată responsabilitatea, atât pe aer cât și pe apă, prin deversările pe care le face în râul Mureș în zona Azomureșului, este combinatul Azomureș. Vă spun că noi am avut un control săptămâna trecută și am rămas stupefiați cum în Mureș se deversează noaptea agenți poluatori de grad foarte înalt care periclitează flora și fauna din râul Mureș. Asta pe de-o parte, iar pe partea de apărare este lucru cel mai important. Meritul este al colegilor noștri, care sunt la nivelele înalte, respectiv ANAR și Ministerul Mediului. Avem 15 proiecte licitate în valoare de peste 1000 de miliarde și urmează 10 proiecte a câte 50 de milioane de euro, pachete pe ceea ce înseamnă apărare, regularizare de cursuri de apă, consolidare de mal. Aici avem mari probleme cu mulți locatari și în acest sens de pe acum vă cer sprijinul ca împreună cu autoritățile locale și consiliul județean în frunte. Am făcut apel la toate consiliile județene din bazinul nostru, dar bazinul cel mai mare este în județul Mureș respectiv Județul Harghita cu Alba Iulia. Deci pe aceste lucrări cu foarte mulți bani, adunați dumneavoastră sumele, întâmpinăm foarte multe greutăți cu locuitorii unităților administrativ-teritoriale care nu ne dau voie pentru executarea lucrărilor, pe terenurile dumnealor. Aici sunt două soluții, le știți și dumneavoastră cu siguranță, este vorba de expropriere în situațiile extreme sau este și forma de cumpărare, atunci când ne înțelegem. Dar cea mai simplă pentru noi ar fi să îi despăgubim pentru culturile care sunt distruse în anul în care se face intervenția pe terenul respectiv. Un caz concret este cel de la Iernut, am obținut 50 de miliarde de lei vechi și se fac aceste lucrări pentru a se elimina inundațiile din zona Lechința - podul Mureș la intersecție cu drumul județean Iernut-Band. Deci aici sunt niște probleme și ar trebui să fim toți atenți și îmi pare rău că unii dintre colegi nu sunt atenți pentru că ne interesează pe toți. Sunt foarte mulți bani, noi avem responsabilitate să ne întâlnim cu cetățenii, să le explicăm despre ce este vorba și sigur să dea tot concursul ca aceste lucrări să fie derulate pentru că în primul rând sunt în interesul dumnealor pentru că scapă de inundații și de catastrofe. Și nu întâmplător, repet, am amintit de Azomureș. Dar asta vom discuta în alte locuri dacă este nevoie. Vă mulțumesc.

Domnul vicepreședinte Szabó: Și eu mulțumesc, în această problemă bineînțeles că trebuie să vă ajutăm, să conlucrăm neapărat cu consiliile locale dar și cu proprietarii terenurilor și trebuie să înțeleagă și ei că este și în interesul lor. Însă aici trebuie să fim flexibili și dumneavoastră, ca unitate care execută aceste lucrări, să nu intrăm pe parcelă înainte de recoltare cu o săptămână sau două, să amânăm lucrările, deci e vorba și de programarea unor lucrări și trebuie să convingem oamenii că nu vom face mari distrugeri. Încă sunt probleme cu lacurile de acumulare nepermanente. Încă nu am ajuns la nici o soluție ca să despăgubim oamenii a căror suprafețe inundate, până la 100 ha, apără o parte dintr-o zonă dar ceilalți proprietari de teren nu sunt în nici un fel despăgubiți, nici prin legea calamităților, deci eu zic că trebuie să explicăm asta oamenilor și să facem pași pentru rezolvarea acestor treburi. Dacă le explicăm, o să ne creadă și o să conlucreze cu noi.

Domnul consilier Giurgea: Cea mai apropiată situație este Valea Nirajului cu acumularea de la Valea. Să știți că noi avem toate demersurile făcute și suntem foarte avansați pentru ca să despăgubim. Am spus adineauri că sunt cele trei forme, din nefericire, pot să vă spun că atât pe partea de Lechința cât și între Barajul 1 și 2, sunt trei lucrări care sunt un fond care se numește Solidaritatea. Știți că pe aceste fonduri nu se poate discuta cu povești, că nu terminăm la data scadentă, că îl terminăm cu trei luni mai târziu. Acum nu avem ce face, noi intrăm exact cum spuneți dumneavoastră pe lucrările acelea, exact când răsare porumbul sau ceapa și usturoiul. Dar noi îl despăgubim la nivelul de 100%. Nici o producție de porumb  nu se face la nivelul prognozat, deci cetățeanul își ia banii încă anticipat. Nu avem ce face, asta este situația. Am vorbit cu primarul și trebuie să mergem în echipă mai mare acolo să îi convingem pe acești oameni și să facem hârtiile și le și dăm banii. Pe acumularea de la Valea se primesc bani. Noi facem demersurile acum, intră în proprietatea Statului Român și în administrarea Apelor Române cum sunt toate cursurile de apă și inclusiv acumulările permanente și nepermanente pe arealul geografic care sunt în zona de inundație și oamenii vor fi despăgubiți, cu siguranță.

Domnul vicepreședinte Szabó: Da, vă mulțumesc. Dacă nu mai sunt alte intervenții, supun la vot acest proiect de hotărâre. Articolul 1, cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 23 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Poruțiu Mihai, Balogh Iosif) 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

22.    Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Următorul proiect de hotărâre privește aprobarea modificării statului de funcții al aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș. Când ați primit dumneavoastră materialele era introdus și modificarea organigramei însă noi am crezut că vom primi de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici avizul pentru organigramă, însă e o procedură în sensul că prima dată trebuie să aprobăm statul de funcții, ei trebuie să introducă în baza lor de date și după aceea ne dau avizul. În acest fel noi am împărțit în două acest proiect de hotărâre și aici am propus numai aprobarea statului de funcții și la următoarea ședință vom veni și aprobăm și organigrama. Dacă are cineva ceva de întrebat? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).

 

 

23. Proiect de hotărâre privind stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de director-manager, persoană fizică, al Ansamblului Artistic Profesionist „Mureșul”

 

Domnul vicepreședinte Szabó: Următorul punct și ultimul de pe ordinea de zi este proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de director-manager, persoană fizică, al Ansamblului Artistic Profesionist Mureșul. Știți foarte bine că la Ansamblul Mureșul acum avem un director interimar numit și conform legii trebuie să organizăm un concurs pentru ocuparea postului de director-manager. Acest proiect de hotărâre a fost analizat de comisia juridică, de comisia de servicii publice și de comisia social-culturală. Toate comisiile au dat aviz favorabil. Dacă are cineva ceva de întrebat?

Domnul consilier Giurgea: Vă rog să îmi spuneți, structura organizatorică de conducere, respectiv de director și director adjunct a rămas în schemă sau se reduce doar la director, fără director adjunct și rămâne doar director și contabil-șef?

Domnul vicepreședinte Szabó: Da, a rămas în schemă.

Domnul consilier Giurgea: Și directorul adjunct va fi numit sau… pentru că actualul director adjunct… ipotetic, să zicem, câștigă el. Directorul adjunct va fi numit sau se va organiza concurs și pentru adjunct?

Domnul vicepreședinte Szabó: Imediat vă spune domnul secretar.

Domnul secretar Cosma: Directorul acestei instituții, urmare concursului pe care îl vom organiza se va numi manager și va încheia un contract de management pe o perioadă determinată. Directorul adjunct are alt regim, este angajat în baza unui contract individual de muncă și postul trebuie scos la concurs și va fi numit prin decizia directorului, deci nu a consiliului județean.

Domnul vicepreședinte Szabó: În varianta în care actualul director interimar va ocupa postul. Da, așa e. Dacă altcineva nu mai are nimic de comentat trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 23 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 11 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 23 voturi „pentru”, 1 nu a votat, 11 absenți.

 

Articolul 3 se aprobă cu 23 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 11 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).

 

Articolul 4 se aprobă cu 22 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Poruțiu Mihai, Kakasi Alexandru) 11 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).

 

Articolul 5 se aprobă cu 22 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Poruțiu Mihai, Kakasi Alexandru) 11 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 23 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 11 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).

 

 

Diverse

Domnul vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Domnilor consilieri, dacă doriți să luați cuvântul la diverse.

Domnul consilier Mora: Domnule vicepreședinte, stimați colegi, vreau să profit de moment și să ne spuneți în ce stadiu sunt proiectele europene care sunt câștigate la nivelul derulărilor pentru că există un calendar foarte strict de la momentul semnării contractelor de finanțare, calendar care are un lucru foarte clar: termenul final de implementare. Acela este clar în toată această ecuație, acela nu se mută. Între timp nouă ne trec lunile, ne trec zilele și aș vrea ca cineva să ne spună în ce fază este fiecare din ele și dacă există întârzieri față de acel grafic sau nu. Vă mulțumesc.

Domnul vicepreședinte Szabo: Vă rog, domnule director Bățagă.

Domnul director Bățagă: Anumite aspecte pe care le putem trece până la data completării rapoartelor privind proiectele acestea cu finanțare europeană le-am trecut și în rapoartele pe luna aprilie, probabil domnul consilier se referă la unul dintre cele mai importante proiecte ale noastre și anume cel legat de sistemul integrat de gestionare a deșeurilor. Referitor la acest proiect, după data de 20 aprilie au intervenit niște modificări vis-à-vis de unul dintre procedurile de achiziție anunțate în SEAP de Unitatea de Implementare. Pentru ca să dau „Cezarului ceea ce e al Cezarului”, îl las pe președintele sau șeful Unității de Implementare să expună aici ce anume s-a întâmplat între 20 aprilie și 28 aprilie.

Domnul Radu Spinei: Bună ziua, aspectul pe care vreau să îl subliniez ca urmare a interpelării domnului consilier are legătură cu semnarea contractului de asistență tehnică și supervizare, consultanță, mai pe scurt, în cadrul proiectului Sistem Integrat de Gestiune al Deșeurilor, contract de asistență tehnică care a fost semnat între consiliul județean și consultant în cursul lunii martie 2011. Urmarea începerii activității consultantului, una dintre primele solicitări pe care le-am adresat a fost analizarea documentațiilor de licitație aferente tuturor contractelor necesare proiectului, inclusiv a documentației postată în SEAP cu privire la atribuirea contractului de proiectare-execuție depozit Zonal Sânpaul, instalație TMB, închidere depozite neconforme. Urmare analizei făcute de către consultant și a raportului pe care acesta ni-l transmite în acest sens, rezultă observații pe care le putem grupa pe trei paliere principale. Primul dintre ele, prețul contractului, criteriul de atribuire, prețul cel mai scăzut. Din punct de vedere al consultantului, acest aspect generează anumite nesiguranțe în ceea ce privește utilizarea ulterioară a infrastructurii create. De ce? Pentru că ofertanții se vor îndrepta către instalații ieftine care probabil vor avea costuri de operare și întreținere ridicate datorită slabei calități a acestora. Al doilea se referă la o perioadă prea scurtă a notificării defecțiunilor la 12 luni, acest aspect însă este condiționat și menționat ca atare în contractul de finanțare de către Autoritatea  de Management POS Mediu, iar al treilea aspect se referă la costurile de operare  instalațiilor realizate. Vis-à-vis de prețul cel mai scăzut, datorită deciziilor contradictorii ale CNSC-ului vis-à-vis de aceeași documentație de atribuire și vis-à-vis de cea anterioară, am fost obligați să punem acest criteriu de evaluare în cadrul acestei documentații de licitație. În ceea ce privește perioada de notificare a defectelor, 12 luni, fiind limitată ca atare de către contractul de finanțare de către autoritatea de management, pentru ca să-și ia o oarecare măsură de siguranță vis-à-vis de realizarea proiectelor în perioada de finanțare 2007-2013, asupra acestui aspect însă, conform unei analize a consultantului, se propune o altă abordare a acestei probleme. Autoritatea de management consideră ca fiind încheiat proiectul când se efectuează ultima plată, ultima plată efectuându-se la expirarea lucrărilor, inclusiv la expirarea perioadei de notificare a defectelor. Consultantul vine cu o sugestie, propunând ca ultima plată să nu se facă la recepția finală a lucrărilor, inclusiv la expirarea perioadei de notificare a defecțiunilor ci să se facă la finalizarea lucrărilor, urmând ca plata să se facă la un cont de garanție deschis de executant, de antreprenor, urmând ca suma respectivă să poată să fie deblocată în baza acordului nostru la expirarea perioadei finale de notificare a defectelor. Analizând propunerile consultantului, am adresat o notificare  Autorității de management privind posibilitatea utilizării unei perioade de notificare a defectelor și implicit a unei perioade de garanție mai lungă. Urmare acestei notificări, Autoritatea de management agreează varianta propusă, fiind posibilă o nouă abordare a acestei probleme în folosul autorității contractante prin care aceasta poate să beneficieze de o perioadă de notificare a defectelor și implicit o garanție mai lungă. Aceasta a fost motivul, rațiunea pentru care am considerat că putând folosi o perioadă de notificarea defectelor sau cum spuneți, o perioadă de garanție mai lungă, nu poate fi decât în avantajul autorității contractante.

Domnul secretar Cosma: Colegul meu a expus detalii foarte tehnice și foarte greu de pătruns așa, la un prim contact, dar domnul consilier are posibilitatea să se informeze cunoscând materialele pe care noi le avem scrise și probabil că este mult mai potrivit.

Domnul vicepreședinte Szabó: Bine, vă mulțumesc.

Lucrările ședinței se încheie la ora 14:46.

 

                                                                     Întocmit: Andreea Iepan

 

 

 

VICEPREȘEDINTE                                          SECRETAR

 

   Szabó Árpád                                        Aurelian Paul Cosma

 

 

 

 

Văzut: șef serviciu - Delia Belean

          director – Viorel Iosib