tanacslogo1                          ROMÂNIA                                                    

                     JUDEȚUL MUREȘ                                  Nr.17322/2.XI.2010                              

                  CONSILIUL JUDEȚEAN                               Dosar:IV/C/1    

                           

                  

 

 

 

 

 


PROCES – VERBAL

 

al ședinței extraordinare a Consiliului Județean

din data de 14 octombrie 2010

 

 

         Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

         Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită prin Dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 296 din 24 septembrie 2010 și a fost publicată în cotidienele locale: „Cuvântul liber”, „Zi de Zi” și „Nepujság”.

Din cei 35 de consilieri în funcție au lipsit motivat domnii: Achim Marcela, Mihai Poruțiu și Gombos Csaba. Domnii consilieri: Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel, Cioban Cristian și Tatár Bela au lipsit nemotivat.

D-na președinte Lokodi: Deci, domnilor consilieri, astăzi, așa cum am anunțat în ședința ordinară de la sfârșitul lunii septembrie, are loc o ședință extraordinară. Știți foarte bine că pe ordinea de zi anunțată am avut un punct și anume cel care azi face obiectul ședinței extraordinare, problema privind reglementarea situației imobilului din  Tîrgu Mureș, str. Mihai Viteazu nr.31. Având în vedere că atunci am avut foarte multe proiecte pe ordinea de zi, împreună am decis să facem o ședință extraordinară, ocazie cu care vom discuta această problemă. D-le consilier Boloș, doriți înainte de votarea ordinii de zi să luați cuvântul? Permiteți-mi să prezint ordinea de zi, sau dacă doriți acum să luați cuvântul ?

D-l consilier Boloș Vasile: Mulțumesc d-na președinte, stimați colegi, sunt împuternicit din partea grupului PSD să fac următoarea declarație. Având în vedere faptul că subiectul propus pentru discuția de azi se referă la probleme de sănătate, de asigurarea sănătății populației județului Mureș, propunem să amânăm această discuție până la identificarea unor soluții care nu au în vedere desființarea, demolarea unor spații care asigură sănătatea publică. Propunem amânarea. Mulțumesc. 

D-na președinte Lokodi: Domnilor consilieri, sper că s-a înregistrat exact ce s-a spus. Da ? Și aș fi fericită dacă și presa ar înregistra exact ce s-a cerut. Județul Mureș, în sistemul sanitar are asigurate toate serviciile medicale prin două spitale. Un Spital Județean de Urgență, în subordinea  Ministerului Sănătății și un Spital Județean Universitar, la fel, în subordinea Consiliului Județean Mureș.  Pe lângă acestea există alte servicii care sunt în domeniul privat. Clădirea din str. Mihai Viteazu nr.31 este proprietatea Consiliului Județean, care a fost dată în administrarea Spitalului Județean de Urgență care, în 2004, fără aprobarea Consiliului Județean Mureș a făcut obiectul unui contract de asociere în participațiune, care nici o clipă nu a fost avizat de Consiliul Județean, deci un act ilegal, pentru că Consiliul de Administrație din 2004 al Spitalului Clinic Județean nu avea dreptul să intre în nici o construcție economică cu un imobil proprietate publică a județului. Această problemă pe care o discutăm astăzi nu este una nouă, ci a făcut obiectul câtorva ședințe de Consiliu Județean, a făcut obiectul unor procese care au fost finalizate într-un fel sau altul și Consiliul Județean a ajuns la acel punct când trebuie să ia o decizie. Domnilor consilieri, ați pus întrebarea de ce acum? Aceasta este ca și când omul se naște sau vine ultima clipă și moare. La naștere degeaba întrebi de ce acum mi-au venit durerile? Mi-au venit. Se naște copilul. La moarte degeaba ceri încă un minut sau încă o zi, că te duci și nu există scuze. Dacă aș vrea să minimalizez, bucureștenii, când întrebi: „ De ce acum?, ei răspund „D-aia!” și eu nu răspund așa domnilor. La București, să știți, acolo am învățat, deși poate că este o expresie ardelenească și, cu scuze față de București dar eu acolo am învățat. Domnilor, a venit un moment în care nu mai avem nici o posibilitate juridică de a amâna rezolvarea acestor probleme. De altfel, trebuie să vă spun că eu, personal, de cinci ani mă lupt să rezolv această problemă. Nu s-a construit încă partea nouă când eu am rugat investitorul: „Domnule, nu mai construi, pentru că construiești ilegal! „. Avem procese-verbale de patru ani de când am prevăzut că singura cale juridică este sau investitorul ne predă clădirea și o scoatem la licitație, și cine câștigă rămâne cu activitatea sanitară în continuare, pentru că, domnilor, nici o clipă nu vrem să periclităm activitatea sanitară, nici cea publică, nici cea privată din județul Mureș, ba mai mult, noi suntem mândri că există servicii sanitare și oamenii pot alege între sistemul public și cel privat. Dar nu mai putem să ne ascundem după deget, iar dvs., alături de executivul Consiliului Județean, trebuie să soluționați această problemă. Acum, în ultima vreme, de cel puțin trei luni se tot amână această problemă pentru ceva. Da, domnule secretar general? Sau de șase luni tot amânăm? De trei luni precis. Pentru că luna trecută am amânat noi, înainte am discutat, în luna iunie l-am chemat pe d-l Neagoș și i-am spus: „D-le Neagoș, a ajuns cuțitul la os și trebuie să spunem care rămâne, A sau B”, așa că domnilor, pe răspunderea dvs. trebuie să supun la vot în primul rând ordinea de zi, pentru că dacă nu supun la vot ordinea de zi sau supun la vot, prima dată, propunerea fracțiunii PSD, că nu vreți să discutăm această problemă?

D-l secretar Aurelian-Paul Cosma: D-na președinte, de pe ordinea de zi, potrivit Regulamentului de Organizare și Funcționare al Consiliului Județean Mureș și legii, poate retrage un proiect, doar inițiatorul. Amânarea, având în vedere că este un singur punct inclus pe ordinea de zi, se poate aproba prin nevotarea acestei ordine de zi. Deci trebuie să supuneți la vot.

D-na președinte Lokodi:  Domnilor consilieri, veți avea dreptul că votați „împotriv㔠sau „pentru”. Eu vă voi prezenta ordinea de zi în continuare. Vom avea prima oară de votat procesul-verbal al ședinței ordinare din luna septembrie. Cine este „pentru” ?

 

Procesul-verbal din data de 30 septembrie  2010 se aprobă cu 24 de voturi „pentru”, 3 voturi împotrivă ( Filimon Vasile, Pop Aurel Mircea, Seracu Ieronim), 1 nu a votat ( Ilyes -Toth Alexandru) , 7 au lipsit (Achim Marcela, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Gombos Csaba, Mora Akos-Daniel, Mihai Poruțiu, Tatár Bela).

 

 

 

D-na președinte Lokodi: Acum supun la vot ordinea de zi anunțată. Cine este „pentru”?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 16 voturi „pentru”, 9 voturi „împotriv㔠(Bândea Eugen, Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Seracu Ieronim), 2 abțineri ( Havrileț Nicolae și Radu Mircea), 1 nu a votat ( Ilyes Toth Alexandru), 7 absenți ( Achim Marcela, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Gombos Csaba, Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihai, Tatár Bela)

 

D-na președinte Lokodi: Da, deci vom discuta proiectul de pe ordinea de zi.

 

1.   Proiect de hotărâre privind reglementarea situației imobilului situat în Tîrgu Mureș, str. Mihai Viteazul, nr.31.

 

D-na președinte Lokodi: Deci domnilor, vă mai spun încă o dată. Acest proiect de hotărâre a fost discutat de către fiecare comisie.  Comisia tehnico-economică  și Comisia juridică au votat fără obiecțiuni. Comisia de servicii publice nu avizează favorabil acest proiect cu două voturi „pentru”, un vot „împotriv㔠și o abținere. Comisia social-culturală de asemenea,  două voturi „pentru”, un vot „împotriv㔠și o abținere. Deci domnilor, știm despre ce este vorba. Am prezentat acest material de nenumărate ori, am discutat în fracțiuni politice, am discutat în Consiliul Județean, în comisii, starea de fapt o cunoașteți cu toții. Vă întreb dacă dorește cineva să ia cuvântul? 

D-l consilier Pokorny: Vă mulțumesc. Stimată d-na președinte, onorat consiliu, sigur, de cinci ani de zile de când se discută acest proiect, respectiv, această problemă au fost multe argumente pro și contra. Un singur lucru nu s-a discutat și este vorba despre un principiu, în fond. De multe ori am auzit tocmai în această sală, că sistemul medical și sanitar din județul Mureș stă undeva în fruntea țării. „Slavă Domnului!” nu ducem lipsă, cum a spus și d-na președinte, de  îngrijiri medicale. În această ordine de idei, avem mai multe spitale medicale și laboratoare, și aici intervine chestiunea de principiu, din moment ce proprietarii acestor spitale plătesc taxele la zi, au plătit și au obținut avizele pentru autorizația de construcție și funcționare nu e corect și este discriminatoriu față de cei care servesc tot pentru sănătatea populației ca cineva să ignore legea, hotărârile Consiliului Județean și nu în ultima instanță, Tribunalul. Deci eu doresc să vă supun atenției acest aspect, vă mulțumesc.

D-l consilier Filimon:  D-na președinte, eu sunt unul din cei care sunt mai nou în Consiliul Județean și nu cunoșteam acest subiect. Mi-aș fi dorit ca acest material să-l discutăm și cu partea adversă, dar din păcate nu am avut ocazia până azi. Astăzi l-am  cunoscut pe d-l Neagoș și nu știu nimic despre ceea ce s-a întâmplat și am citit doar poziția Consiliului Județean și rugămintea mea este să dăm și posibilitatea părții adverse să-și spună punctul de vedere pentru că mulți dintre noi nu am făcut parte din Consiliul Județean din 2004, până acum. Un al doilea punct de vedere este că  despre Tîrgu Mureș și județul Mureș vorbim cu toții despre un brand, iar brand-ul înseamnă sistemul sanitar și suntem mândri de acest lucru. Iar noi ce facem? Venim să desființăm o clinică privată, o clinică care are angajați, o clinică care își plătește taxele, într-un moment în care un proces pentru niște taxe pe care dânșii le au față de Consiliul Județean, nu este încheiat. De ce nu am așteptat? Eu nu am văzut urgența acestui material și de asta am și întrebat în comisie și am și spus că nu voi vota acest material pentru că nu este în regulă. De ce nu îl putem discuta într-o ședință ordinară? Dar, în același timp, să discutăm și cu partea adversă. Venim în forță, propunem un material, și chiar și eu am fost unul dintre cei care au întrebat de ce acum? Întrebarea rămâne în aer, răspunsul mi-l dau tot eu. Ideea este că noi nu vom intra în acest joc care trebuia rezolvat din 2004 până acum, iar eu, și cred că și colegii mei sunt de aceeași opțiune, nu vrem să scoatem castanele din foc cu mâna noastră atâta timp cât, timp de șase ani, această situație nu a fost rezolvată.

D-na președinte Lokodi: Fără a fi un atac la persoană, orice perversitate are o limită. Dacă nu  mă înșeală memoria, în acest mandat am discutat această problemă. Și cred că nu mă înșeală. Așa că nu este vorba de o problemă nouă, d-le consilier care doreați să deveniți și vicepreședinte, să nu cunoașteți această problemă. Cred că urmăriți cu mare atenție tot ce se întâmplă în județ. Poate veți fi președintele Consiliului Județean în următorul mandat și să știți că trebuie să soluționați problemele care rămân nesoluționate dintr-un mandat în altul. D-l Neagoș care este prezent și pe care ca om, personal îl respect, nu am nimic cu dumnealui, de multe ori a avut posibilitatea, inclusiv cu avocații, să-și prezinte punctul de vedere. Personal, de fiecare dată, am căutat o modalitate de soluționare fără să ating un serviciu privat, ba mai mult, am fost învinovățită că aș favoriza și este foarte interesantă memoria noastră care câte o dată este foarte precisă, pe minut știm ce se întâmplă, iar altă dată, este atât de scurtă încât spunem că auzim de problemă pentru prima dată. V-am spus, d-l Neagoș a avut posibilitatea să prezinte situația începerii investițiilor din 2004 și în acest mandat. Domnilor, înțelegeți un lucru, în momentul în care ați depus jurământul în iulie 2008, în prima ședință, ați jurat că veți face totul pentru a păstra proprietatea publică a acestui județ. Obiectul hotărârii de astăzi nu este unul sanitar, obiectul hotărârii de astăzi este domeniul public al județului. Domeniul public al județului care a fost dat în administrarea Spitalului Județean, în momentul de față, de Urgență, care a dorit o construcție  public-privată, luând o cale în cadrul legii dar care nu se aplică instituțiilor publice, dar s-a căutat o portiță, însă portița aceasta nu poate să fie menținută în continuare. Nici acum, Consiliul Județean, în acest ultim moment, nu dorește distrugerea unui sistem ci dorește intrarea  în legalitate. Pentru a intra în legalitate, acest spațiu trebuie licitat. După acest spațiu, Consiliul Județean trebuie să realizeze venituri. Aici nu e problema clădirii vechi a spitalului, ci a clădirii noi care s-a construit fără autorizația Consiliului Județean și de fapt fără nici o autorizație și care trebuie să intre în domeniul public al județului pentru ca să poate fi licitat. Altă cale nu există. Și dvs., astăzi, nu trebuie să decideți nici asupra funcționării în continuare a Spitalului Galenus, ci trebuie să decideți asupra domeniului public al județului Mureș și cu respect trebuie să vă spun că această problemă a fost clarificată și nu avem ce discuta în continuare pentru că am tot discutat, am plâns unul pe umărul celuilalt, dar e momentul să decideți. Aveți un buton în față. DA, NU, ABȚINERE. Avem nevoie de 2/3 pentru că e vorba de domeniul public al județului, după care fiecare răspunde individual, domnilor, și gata. Așa că, cu regret d-le Neagoș dar nu vă dau cuvântul, iertați-mă dar atât de mult am povestit încât… nu e chestie de ultimul  cuvânt, nu e chestie de nimic. V-am oferit mii de șanse juridice, puteați și dvs. să veniți cu oferta. De când funcționează Galenus-ul ? Din 2006. De atâta vreme tot ce ați investit ați și recuperat. Cu tot respectul.  Aveți și acum o cale de a alege: oferiți clădirea Consiliului Județean, o scoatem la licitație și faceți tot posibilul să câștigați, veniți cu oferta cea mai mare, condițiile din caietul de sarcini le îndepliniți, și nimeni nu vă scoate. Nu sunteți de acord, deși această ofertă v-am făcut-o de o sută de ori și nu o mai fac încă o dată. Nu sunteți de acord, Consiliul Județean nu are în proprietatea publică decât clădirea veche, clădirea nouă o demolați și o duceți pe un teren al dvs. iar de restul dispune Consiliul Județean. Da? Altceva nu avem de făcut. Domnilor, trecem la vot. Nu voi citi articol cu articol pentru că trebuie să le cunoașteți, ați discutat și în comisii. Cine este „pentru”?

 

 

Articolul 1: 16 voturi „pentru”, 1 vot „împotriv㔠( Bândea Eugen), 10 abțineri ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile,  Havrileț Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Seracu Ieronim, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Ilyes Toth Alexandru), 7 absenți ( Achim Marcela, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Gombos Csaba, Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihai, Tatár Bela).

 

Art.2: 16 voturi „pentru”, 1 vot „împotriv㔠( Bândea Eugen), 10 abțineri ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile,  Havrileț Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Seracu Ieronim, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Ilyes Toth Alexandru), 7 absenți ( Achim Marcela, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Gombos Csaba, Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihai, Tatár Bela).

 

Art.3 : 16 voturi „pentru”, 1 vot „împotriv㔠( Bândea Eugen), 10 abțineri ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile,  Havrileț Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Seracu Ieronim, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Ilyes Toth Alexandru), 7 absenți ( Achim Marcela, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Gombos Csaba, Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihai, Tatár Bela).

 

 

Art.4: 16 voturi „pentru”, 1 vot „împotriv㔠( Bândea Eugen), 10 abțineri ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile,  Havrileț Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Seracu Ieronim, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Ilyes Toth Alexandru), 7 absenți ( Achim Marcela, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Gombos Csaba, Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihai, Tatár Bela).

 

Art.5: 16 voturi „pentru”, 1 vot „împotriv㔠( Bândea Eugen), 10 abțineri ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile,  Havrileț Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Seracu Ieronim, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Ilyes Toth Alexandru), 7 absenți ( Achim Marcela, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Gombos Csaba, Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihai, Tatár Bela).

 

Art.6: 16 voturi „pentru”, 1 vot „împotriv㔠( Bândea Eugen), 10 abțineri ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile,  Havrileț Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Seracu Ieronim, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Ilyes Toth Alexandru), 7 absenți ( Achim Marcela, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Gombos Csaba, Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihai, Tatár Bela).

 

Hotărârea în întregime: 16 voturi „pentru”, 1 vot „împotriv㔠( Bândea Eugen), 10 abțineri ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile,  Havrileț Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Seracu Ieronim, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Ilyes Toth Alexandru), 7 absenți ( Achim Marcela, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Gombos Csaba, Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihai, Tatár Bela)

 

Hotărârea nu a fost adoptată.

 

D-na președinte Lokodi: Domnilor, de astăzi, răspunderea este individuală, a fiecăruia, din punct de vedere material, al tuturor pierderilor care vor apărea în bugetul Consiliului Județean. Când va veni Curtea de Conturi, veți da note explicative. Vă rog frumos, dacă puteți, să spuneți că  președinta nu a explicat despre ce este vorba. Vă doresc succes și ne vedem la următoarea ședință de Consiliu Județean.  Să nu vă mirați, lista celor care au votat „împotriv㔠și s-au „abținut” ajunge în presă.

 

 

Lucrările ședinței se încheie la orele 13.35.

 

 

 

                                                            Întocmit: consilier Monica Curticăpean

 

 

 

 

 

 

       PREȘEDINTE                                                         SECRETAR

 

  Lokodi Edita Emöke                                                Aurelian-Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Văzut, șef serviciu: Delia Belean