tanacslogo1                                ROMÂNIA                                                   Nr. 3592/ 12. III. 2010

                 JUDEȚUL MUREȘ                                                      Dosar: IV C/1

             CONSILIUL JUDEȚEAN

                         

 

 

 

 

 

 

 


PROCES – VERBAL

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 25 februarie 2010

 

 

 

      Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită prin dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 37 din 19 februarie 2010 și a fost publicată în cotidienele locale „Zi de Zi” și „Nepujság”.

 

Au fost prezenți toți cei 33 de membri în funcție ai Consiliului Județean Mureș.

 

Au fost invitați să participe:

 

·         dl. Marius Pașcan,  prefectul județului Mureș

·         dl. Schmidt Lorand – director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·         dl. Mezei Vasile - director economic,  Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·         dna Codruta Sava - director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor

·         dna Belean Carmen, contabil-șef, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș

·         dl. Runcan Ștefan, director, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA  Tîrgu Mureș

·         dna Hang Mărioara, contabil-șef, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA  Tîrgu Mureș

·         dl.Cazan Vasile – director, Filarmonica Târgu Mureș

·         dl. Naste Vasile, director, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș

·         dna Valea Anica – contabil-șef, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș

·         dl.Vajda Andras - director, Centrul Județean de Promovare și Conservare a Creației și Tradiției Populare Mureș

·         dna Iosib Maria, contabil-șef, Centrul Județean de Promovare și Conservare a Creației și Tradiției Populare Mureș

·         dna Albu Lelia, director, Școala de Arte și Meserii Tîrgu Mureș

·         dna Butnariu Camelia, contabil-șef, Școala de Arte și Meserii Tîrgu Mureș

·         dl. Cadariu Gavril, director, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu Mureș

·         dna Ludușan Leontina, contabil-șef, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL” 

·         dl. Titi Iosif Boantă, director, Ansamblul Artistic Profesionist  MUREȘUL Tîrgu Mureș

·         dna Silvășan Elena, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist  MUREȘUL Tîrgu Mureș

·         dl. Soos Zoltan, director,  Muzeul Județean Mureș

·         dna Mihalte Marcela, contabil-șef, Muzeul Județean Mureș

·         d-na Monica Avram – director, Biblioteca Județeană Mureș

·         dna Pop Daniela, contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș

·         dl. Podoabă Virgil – redactor-șef, Revista VATRA

·         dl. Kovacs Andras Ferencz – redactor-șef, REVISTA LATO

·         dl. Nagy Petroniu Tiberiu Vasile – director, Direcția Județeană de Pază Mureș

·         dl. Balasz Istvan – contabil-șef, Direcția Județeană de Pază Mureș

·         dna Grec Claudia, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 Tîrgu Mureș

·         dna Pescari Tatiana, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș

·         dna Kalman Eva, contabil-șef, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș

·         dl. Sabău Ștefan, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 - Reghin

·         dna Molnar Viorica, contabil-șef,  Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 – Reghin

·         dl. Kovacs Robert – șef serviciu SALVAMONT – SALVASPEO

·         dl. Nagy Istvan – director S.C. „Parcul Industrial Mureș” S.A.

·         dl. Balasz Arpan – președinte, Asociația DE GO SHUSAKU

·         dl Vasu Ioan – primar, Râciu

·         directori, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor

·         reprezentanții mass-media din județ

 

 

 

 

Doamna președinte Lokodi: Bună ziua, doamnelor și domnilor, dați-mi voie să deschidem ședința consiliului județean anunțată pe astăzi, salut prezența directorilor instituțiilor noastre subordonate, prezența mass mediei și prezența domnului subprefect Barczi precum și a domnului Oană de la Direcția Financiară. Dacă nu am văzut bine pe cineva, să mă ierte dar, îl salut. Domnilor prima dată supun la vot procesele-verbale ale ședințelor ordinare și extraordinare din data de 28 ianuarie și din data de 8 februarie, cred că toată lumea a putut să studieze materialele care au fost comunicate prin poștă electronică și au fost publicate pe site-ul consiliului județean. Atrag, încă odată, atenția administrației noastre ca să se facă simultan traducerile materialelor ca să nu avem probleme cu folosirea bilingvă în județul Mureș a materialelor care sunt pe site. Primesc destul de multe scrisori cu multă critică și aș dori să prevenim aceste lucruri pentru că dacă nu vom face traducerile simultan atunci se vor aduna pe parcurs materialele. Deci supun la vot cele două procese verbale. Cine este pentru?

 

Procesul-verbal al ședinței ordinare din data de 28 ianuarie 2010 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 4 absenți (Giurgea Teodor, Moldovan Teofil, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Procesul-verbal al ședinței extraordinare din data de 8 februarie 2010 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 4 absenți (Giurgea Teodor, Moldovan Teofil, Szabó Árpád, Tatár Béla).

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Avem pe ordinea de zi a ședinței de astăzi multe materiale, în total 20 de proiecte de hotărâre a fost anunțate dar proiectul de hotărâre de la punctul 6, după o dezbatere în comisiile de specialitate s-a decis să fie amînat pentru o altă ședință, pentru o analizare mai aprofundată a tuturor problemelor care sunt legate de instituțiile noastre subordonate și eventualele regândiri ale acestora. De aceea, pe ordinea de zi pe care o supun astăzi la vot este un număr de 19 proiecte de hotărâri, așa cum v-am spus numărul 6 va fi amânat. Cine este pentru ordinea de zi anunțată?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

1. Proiect de hotărâre privind modificarea HCJM nr.89/2008 privind constituirea comisiilor de specialitate

 

 

Doamna președinte Lokodi: Și atunci dacă îmi permiteți să trecem mai repede, vom trece la vot. Proiectul de hotărâre de pe ordinea de zi cu numărul 1 se referă la modificarea Hotărârii Consiliului Județean nr. 89 din 2008 privind constituirea comisiilor de specialitate și a fost avizat favorabil. Proiectul nostru de hotărâre are trei articole. Existând aviz favorabil, întreb dacă dorește careva dintre domnii și doamnele consilieri să ia cuvântul. Dacă nu, trecem la vot. Articolul 1, cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

2. Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la HCJ nr.42/2001 privind însușirea inventarului bunurilor ce fac parte din domeniul public al județului Mureș

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos. Hotărârea numărul 2 privește iarăși o hotărâre a consiliului județean din 2001, cu numărul 42, referitor la însușirea inventarului bunurilor care fac parte din domeniul public al județului Mureș. Și acest proiect de hotărâre a fost avizat de  trei comisii, comisia economico-financiară, de comisia juridică și de servicii publice. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot, proiectul nostru de hotărâre are două articole, cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

3. Proiect de hotărâre privind  inventarierea patrimoniului Consiliului Județean Mureș pe anul 2009

 

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre cu numărul 3 privind inventarierea patrimoniului Consiliului Județenean Mureș pe anul 2009. Și acest proiect de hotărâre a fost avizat de trei comisii, comisia economico-financiară, comisia juridică și comisia de servicii publice. Proiectul nostru conține două articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărâre în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

4. Proiect de hotărâre privind constituirea comisiei pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilității publice a obiectivului de investiții „Drum de acces la Depozitul Ecologic Zonal - Sînpaul”

 

                                                                                

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru constituirea comisiei pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilității publice a obiectivului de investiții „Drum de acces la Depozitul Ecologic Zonal – Sânpaul”. Proiectul nostru de hotărâre a fost discutat în trei comisii, cea de servicii publice, cea juridică  și cea de amenajarea teritoriului și sunt convinsă că cunoaște materialul și comisia economică. Proiectul nostru conține trei articole. Supun la vot articolul 1, cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți.

 

Doamna președinte Lokodi: De acea nu apare pentru că este pe membri.

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți.

 

Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla)

 

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea evaluării managementului aplicat instituțiilor publice de cultură de sub autoritatea Consiliului Județean Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre de la punctul 5, aprobarea evaluării finale a managementului aplicat la instituțiile de cultură subordonate. Și acest proiect a fost discutat în toate comisiile de specialitate, ba mai mult, comisia economică a stat de vorbă cu fiecare manager, ieri, într-o ședință de maraton. Supun la vot proiectul nostru de hotărâre. Articolul 1, cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

6. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului de organizare și funcționare ale Camerei Agricole Județene

 

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre de la punctul 7, acest proiect de hotărâre se referă la organigrama, statul de funcții și a regulamentului de organizare și funcționare a Camerei Agricole a Județului Mureș. A venit avizul? Da?

Domnul secretar Cosma: Avizul de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici ni se va comunica astăzi, am luat legătura cu agenția, este redactat, este semnat, mai trebuie semnat doar de domnul președinte care pe moment nu era în sediu. În cursul zilei de astăzi ni se va comunica.

Doamna președinte Lokodi: Atunci putem să luăm fiecare articol la vot. Domnilor și acest material a fost discutat în toate comisiile noastre de specialitate, domnul Radu Mircea se prezintă la cuvânt. Vă rog.

Domnul consilier Radu: Mulțumesc doamna președinte, stimați colegi. Trecerea Oficiului de Consultanță Agricolă în cadrul Consiliului Județean, consider eu că este un prim pas în descentralizarea unor decizii agricole la nivel județean. Formarea acestor camere agricole au un rol, după părerea mea, și s-a demonstrat în țările europene dezvoltate, un rol foarte important. Spuneam că este un prim pas. El va urma și cu alte instituții din domeniul agriculturii, sper să se organizeze așa cum sunt organizate camerele agricole în țările cu o agricultură dezvoltată. Sunt colegi de aici care cunosc foarte bine acest lucru și domnul vicepreședinte Szabó știe foarte bine pentru că a fost director la acest oficiu, a umblat mult prin țările din Uniunea Europeană unde suntem și noi membri și plus că este un practician foarte bun.. acceptă ceea ce pun eu, ne cunoaștem de foarte mult…. Nu este prezent și probabil că nu e bine să …

Doamna președinte Lokodi: Nu lipsește, dar este la o întâlnire de unde încă nu s-a eliberat.

Domnul consilier Radu: … nu e prezent aici. Referitor la bugetul acestei instituții, m-am uitat, este un buget care… această cameră agricolă pentru că acum este cameră, nu mai este oficiu…, poate funcționa, după părerea mea, în anul 2010. Parcă are 1.225.000 lei, transfer de la Ministerul Agriculturii de un milion o sută și ceva de mii de lei, vreo 50.000 de lei are de la noi de la consiliul județean, 65.000 de lei de la proiecte proprii pe care dânșii le-au făcut și cred că depășesc și în acest an. Eu am o rugăminte, doamna președinte, mai mult pentru asta m-am înscris, să vedem totuși că dânșii stau într-un spațiu, părerea mea, destul de scump, plătim o chirie de 9.400 în primul rând și va trebui să găsim un spațiu care va trebui să fie pe măsura acestei instituții care, eu vă spun, e de viitor și nu îi fac apologia dar este una dintre ramurile foarte importante ale României care poate scoate România din criză și din necaz și atunci trebuie să venim și noi cu aportul nostru. Totodată, eu aș ruga-o pe doamna colegă Gușatu Ileana să transmită colegilor de la Centrul Agricol, pentru că mi-au fost mulți colegi și chiar subalterni din acest Centru Agricol, din partea mea succes în activitatea profesională și eu voi fi, cum am fost întotdeauna, un coleg bun față de dânșii și voi fi alături de dânșii. Cred că și ceilalți colegi din consiliul județean și în special executivul. Eu vă mulțumesc, doamna președinte.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc domnule consilier, domnul consilier Havrileț și domnul consilier Giurgea s-au înscris la cuvânt.

Domnul consilier Havrileț: Doamna președinte, am mai luat cuvântul în legătură cu acest proces de delegare a competențelor către autoritățile administrative locale, din partea Guvernului României, am arătat că pentru această activitate fondurile nu sunt suficiente. Este adevărat că acest Oficiu Județean de Consultață Agricolă, trecând în Camera Agricolă, este necesar, mai ales că este o modalitate care există și se petrece în Uniunea Europenă, totuși aș aduce aminte tuturor că în cadrul activităților care acoperă sectorul agricol al județului, sunt aproximativ 12 instituții. Dacă îmi aduc bine aminte este vorba despre Direcția Agricolă Generală, este vorba de Direcția Sanitar-Veterinară, Oficiul Județean de Consultanță Agricolă Mureș care tocmai a trecut la noi, este vorba de Agenția Națională de Reproducere și Selecție, Ameliorarea Raselor,  Fitosanitarul, Controlul Semințelor, Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare, Oficiul de Studii Pedeoagricole, chiar Direcția Silvică care a trecut la mediu dar până nu demult a fost doar la Ministerul Agriculturii și cred că nu mi-am adus aminte alte 6… încă 6 instituții. Problema este că dacă întrebăm oamenii care conduc aceste instituții, toți o să zică că sunt un număr de … dar nu ajunge că altfel ar trebui să depună eforturi foarte mari. Consider că foarte multe din activități se dublează și sunt făcute… este vorba și de APIA, și de  Agenția SAPARD. Unele se dublează, trebuie să fim foarte atenți să nu dublăm anumite activități care se plătesc, în special, din bugetul consiliului județean. Ca urmare, aș dori ca în regulamentul de organizare și fucționare să se impună obligativitatea întocmirii rapoartelor zilnice de activitate pentru angajații Camerei Agricole ca în decurs de trei luni, de 60 de zile, 90 de zile, să putem să facem o analiză despre utilitatea activității. Și, la fel, aș dori ca noi, Consiliul Județean Mureș să facem o propunere pentru emiterea unui ordin al Ministrului Agriculturii ca plățile rezultate din anumite servicii de interes public județean să fie aduse la consiliul județean. Mă refer aici la redevențele care se plătesc la Agenția Domeniilor Statului pentru utilizarea domeniului public și privat al statului, mă interesează redevențele care se plătesc pentru serviciile fitosanitare și mă refer la plățile care se plătesc pentru scoaterea din circuitul agricol a terenurilor pentru diferite investiții, pentru terenurile care sunt sub un hectar, restul sunt la București și alte asemenea taxe care acum se duc la Ministerul Agriculturii. E necesar un ordin al ministrului ca să direcționeze, să ne dea și pârghii financiare de susținere și de dezvoltarea activității agricole prin Camera Agricolă. Camera agricolă trebuie să fie Ministerul Agriculturii a unui județ. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc doamna președinte, să stați liniștiți că nu lungim ședința. În primul rând, sigur că suntem putin supărați, și eu și colegii mei pentru că în comisie, și ieri și alaltăieri, nu am avut materialul de pe ordinea de zi, și nu știu de ce că doar nu e nici secret, și de ce nu l-au pus, ca să vedem. În afară de proiectul de hotărâre, nu aveam toate aceste materiale.

Doamna președinte Lokodi: Eu așa știu că tot materialul l-ați avut, minus un aviz…

Domnul consilier Giurgea: Nu.

Doamna președinte Lokodi: Atunci cum ați dat aviz fără obiecțiuni… mai ales comisia economico-financiară?

Domnul consilier Giurgea: … păi nu știu, comisia de buget e aici.

Doamna președinte Lokodi: Sau cumva în prima parte ați lipsit, probabil că multe și stufoase activități de director aveți și de asta nu ați participat la prima parte, mă gândesc pentru ca avem aviz.

Domnul consilier Giurgea: Doamna președinte, nu mă provocați că lungim ședința și pe urmă iarăși…

Doamna președinte Lokodi: Dar eu vă provoc? Cine îmi spune că nu ați avut materiale?

Domnul consilier Giurgea: Alaltăieri nu l-am avut când a fost în discuție și în aprobare, ieri dupămasă a apărut.

Doamna președinte Lokodi: Dar ieri unde ați fost?

Domnul consilier Giurgea: Am fost la ședință. Deci eu în primul rând am luat cuvântul, Cotuțiu Ioan a fost coleg cu noi în consiliul județean, mă rog, cu dumneavoastră nu, dar mi se pare că ați fost prin 1996 colegi, în sfârșit, dânsul nu mai este, am înțeles că dânsul a dorit să mergă în pensie, eu țin să îi mulțumesc nu numai în calitate de fost coleg, de partid, de consiliu județean, și în calitatea de om longeviv în agricultură, să nu uităm că a fost vreo 7 ani șeful Direcției Agricole Județene, la Consultanță iarăși a fost mulți ani și îmi permit și cred că sunteți de acord să-i mulțumim pentru activitate și să-i dea Dumnezeu sănătate! Mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, foarte pe scurt, domnilor consilieri, pentru domnul consilier Radu Mircea îi răspund că este rezolvat sediul, acesta va fi, deocamdata, până ce Hotelul Parc se renovează, atunci vom avea, din aceste spații, o parte alocate Camerei Agricole. Deocamdata doar Consultanța a căzut cadou în brațele consiliului județean până ce toate instituțiile pe care le-a înșirat domnul Havrileț vor ajunge la consiliul județean, cred că până atunci nu putem să facem analiză asupra tuturor instituțiilor, doar asupra consultanței, până atunci cred că mandatul nostru va curge bine, deci până atunci sediul Consultanței și într-o lună se mută acolo, va fi lângă poștă… Poșta Nouă de pe strada Mărăști, unde era clădirea Serviciului de Utilități Rurale pentru Apă. Deci acolo, la etajul 1 vom avea spațiu și pentru sală de conferință, și pentru birouri deci vom putea amenaja condiții normale să nu plătim o chirie atât de mare, cât s-a plătit până acum. Dacă nimeni nu dorește să ia cuvântul, supun la vot proiectul nostru de hotărâre. Cine este pentru articolul 1?

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 1 abținere (Moldovan Teofil), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Mora Akos Daniel, Giurgea Teodor), 1 abținere (Moldovan Teofil), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 1 abținere (Moldovan Teofil), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 4 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 abținere, 2 nu au votat, 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 5 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 abținere (Moldovan Teofil), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 6 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 abținere (Moldovan Teofil), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 7 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 abținere (Moldovan Teofil), 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 abținere (Moldovan Teofil), 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu), 1 absent (Szabó Árpád).

 

 

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pentru anul 2010

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Domnilor, trecem la următorul proiect. Urmează bugetul consiliului județean pe anul 2010. Acest proiect de hotărâre a fost discutat foarte aprofundat și foarte profesionist și vă mulțumesc frumos pentru contribuție, comisiei economico-financiare, comisiei juridice, comisiei servicii publice, comisiei social-culturale și comisiei de amenajare a teritoriului. Serios, acum, trebuie să vă mulțumesc în continuu pentru munca depusă în comisii, pentru că se reflectă după aceea în ședințele de plen, că toate problemele sunt amănunțit discutate și cred că merită efortul. Proiectul nostru de hotărâre conține 29 de articole. Domnilor consilieri, dacă dorește cineva să ia cuvântul?

Domnul consilier Pokorny: Vă mulțumesc, stimată doamnă președinte, onorat consiliu. Având în vedere că în ultimii ani bugetul Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului a stârnit discuții controversate, aș dori să aduc câteva precizări în acest sens. Din totalul de 290 de milioane de lei, bugetul total al consiliului județean, această direcție consumă 35%. Este o sumă mare, într-adevăr, dar trebuie să precizez și este important că din această sumă, mai mult de jumătate, vine țintit de la Guvern pentru asiatență socială. Deci contribuția efectivă a județului nostru este de 15%, nu 30, nu 40, nu alte cifre, deci este o chestie foarte importantă și aș dori să se discute în acest sens în continuare, să nu avem probleme mai ales în mass media. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.                             

Domnul consilier Giurgea: Doamna președinte, o singură întrebare și scurtă întrebare… să ne explice domnul director Bartha, de ce în proiecția de buget inițială, înainte să ajungă în comisie, aeroportul a avut 31 și pe urmă a putut să ajungă la 46, sumă care, sigur, într-o oarecare măsură le satisface necesarul de bani pentru costurile pe care le au.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos pentru îngrijorarea pe care o aveți față de aeroport, aceeași îngrijorare o are și executivul consiliului județean. În urma unor analize făcute profesionist, am spus încă odată, de către dumneavoastră, s-a ajuns la această sumă dar, nu uitați, această sumă nu era în altă parte decât s-a luat din rezerva bugetului județului. Noi, dacă doriți, în fiecare an putem să golim rezerva bugetului. Odată îl golim, de mai multe ori nu o putem goli. Și nu uitați, proiectele mari, de anvergură mare pe care le are județul și unde va trebui și prin surpriză să asigurăm fonduri. De aceea, executivul, de obicei avem grijă de rezerva bugetului, să rămână rezervă și să nu fie o sumă încă de la începutul anului cheltuită. Da? Acesta este răspunsul, din rezervă s-au scos bani, am acceptat astăzi la o discuție pe care, îmi pare rău, probabil că nu ați fost informați, nu ați ajuns numai după începerea ședinței, am clarificat problemele, o să urmărim toate investițiile de la aeroport, este investiția numărul 1 dar noi numărul 1 mai avem în județ, avem deșeurile, avem proiectul cu apa, avem proiectul cu parcul cu motor, acestea toate sunt… pot să spun, investiții 1 cu steluță pentru anul acesta și să nu discutăm despre Teatrul Ariel, despre Hotelul Parc care tot așa, cu steluțe sunt marcate în bugetul consiliului județean. Deci, la început, pentru aeroport, noi am dozat un buget cu care se putea merge la început, dacă era nevoie și dacă vom putea să accelerăm, achizițiile de terenuri și pregătirea unui proiect pe Programul Operațional Sectorial, și așa din rezervă, oricând putem să scoatem banii, dumneavoastră ați insistat, am scos acum banii, să vedem dacă se vor cheltui dar vom urmări fiecare bănuț de la aeroport unde se cheltuie. Nu am dat cuvântul domnului Bartha pentru că era dispoziția managerului județului și nu a domnului Bartha. El e executiv și face ceea ce dispune managerul, ordonatorul de credite.

Domnul consilier Giurgea: Vă mulțumesc. Doamna președinte, era o chestiune care pe noi, văzând  proiectul de buget pe 2010, care ne-a ridicat tensiunea și știți de ce… disputa continuă între Aeroportul Târgu Mureș și conducerea executivă, ba mai mult și între consiliul județean că am avut dispute… și consilierii județeni la adresa conducerii Aeroportului Târgu Mureș, în decursul anilor și chiar și în mandatul dumneavoastră, dar ea venea, deja, din mandatele trecute. Și atunci vâzând această diferență sau această diminuare de buget față de necesarul opentru funcționarea aeroportului, am avut iarăși, dacă vreți, cu ghilimelele de rigoare, temerea că intrăm iarăși într-o dispută fără sfârșit. Acum, ce ați spus dumneavoastră că s-a luat din rezerva bugetară, este opțiunea dumneavoastră… sunteți…

Doamna președinte Lokodi: Nu, este opțiunea dumneavoastră că la presiunea dumneavoastră am scos din rezervă…

Domnul consilier Giurgea: Mă rog, dar nu găseam altă soluție ca să nu ne atingem de rezerva bugetară?

Doamna președinte Lokodi: Nu vă supărați, plapuma numai până unde ajunge, mai mult nu se poate.

Domnul consilier Giurgea: Haideți să vă spun ceva. Și, încă odată, trebuie să subliniez faptul și știu și atâția oameni de cultură, am fost de partea culturii și voi fi, inclusiv în ședințele trecute am apărat ceea ce înseamnă actul de cultură și am contribuit și cu banii mei personali. Nu s-a mișcat cu nimic față de anul trecut bugetul Filarmonicii de Stat. Nu am absolut nimic cu Filarmonica nu am absolut nimic cu conducerea…

Doamna președinte Lokodi: De câte ori mergeți la concerte?

Domnul consilier Giurgea: La Filarmonică? Dacă vreți să fiu sincer cu dumneavoastră și foarte direct, nu mă duc pentru că nu îmi place.

Doamna președinte Lokodi: Îmi pare foarte rău. 

Domnul consilier Giurgea: Dar se cheltuiesc foarte mulți bani. Mie îmi place foarte mult să merg pe drumurile județului și mă enervez teribil când îmi stric mașina în gropile, inclusiv ale consiliului județean. Și atunci…

Doamna președinte Lokodi: Este un lobby maxim ce poate să facă un consilier județean când laudă drumurile județului.

Domnul consilier Giurgea: Păi cum să nu le laud, și pe alea județene și naționale, când avem mașini care sunt ale noastre și cheltuim o grămadă de bani, dar asta este o altă chestie…

Doamna președinte Lokodi: Bine, dar doreați procedural. Procedura se referă la modul de conducere a ședinței.

Domnul consilier Giurgea: Procedural… nu, pe subiectul acesta dacă îmi dați voie, că dacă nu, termin.

Doamna președinte Lokodi: De două ori ați luat cuvântul împotriva regulamentului.

Domnul consilier Giurgea: O să tac, doamna președinte, dumneavoastră sunteți șefa și eu vă respect. Să stau jos?

Doamna președinte Lokodi: Da!

Domnul consilier Mora: Doamna președinte, nu o să reluăm temele pe care le-am discutat în cadrul celor două zile la comisia tehnico-economică, fosta de buget-finanțe, care a totalizat cred că vreo 8 ore, dar sunt două idei principale pe care vreau să le ating pentru că se referă la ceea ce avem de făcut de acum încolo și anume, pe componenta de buget, noi, în cadrul comisiei tehnico-economice am identificat mult de lucru, în sensul de eficientizare a anumitor activități din cadrul instituțiilor subordonate și în acest sens vă rugăm ca în continuare să ne mandatați ca viitoarele discuții cu șefii de instituții pe indicatori de performanță să treacă prin comisia tehnico-economică pentru că credem clar că acolo se pot face lucruri mult mai bine decât s-au făcut până acum. Ca să nu mai dau alte detalii. Iar a doua categorie mare de probleme pe care vreau s-o atac este necesarul mare de bani, de finanțare, pentru investiții. Știți bine că la ședința trecută s-au repartizat niște bani către comunitățile locale pentru susținerea proiectelor dar cu ocazia colectării necesarului de finanțare de la primării, știți bine că sumele sunt imense. Eu am făcut un simplu calcul aritmetic și gradul de finanțare pe care îl putem noi face în acest moment ne duce undeva peste 80 de ani vis-a-vis de îndeplinirea acestor necesare de investiții care sunt astăzi actuale. Atenție, între timp vor apărea și altele. Aceeași poveste este și pe capitolul de drumuri județene. Noi avem în gestiune peste 700 de km de drumuri, iar avem un buget de 148 de miliarde, ceea ce este total insuficient, și atunci, vin și eu cu propunerea pe care am ridicat-o și în comisia tehnico-economică, trebuie foarte serios, știu că sunteți sceptică la această chestiune, dar să ne gândim la un credit pentru a finanța o parte din investiție, atenție, nu toată, dar o parte. Deci avem nevoie de un buget mult mai sănătos pe parte de drumuri pentru că eu consider că tot ce înseamnă intervenții de suprafață la drumuri sunt intervenții care, pe de-o parte, le faci din bani puțini dar, pe de altă parte, sunt oarecum bani care se cheltuie ineficient. Și atunci trebuie să asigurăm, zic eu, un minim de 500 de miliarde pe an pe partea de drumuri și vă rog să luați în considerare această chestiune vis-à-vis de creditare a unor credite pentru investiții, numai și numai investiții. Știu că astăzi avem 3% ca și grad de îndatorare. Nu zic să mergem la 30% pentru că sunt foarte multe proiecte europene pe care trebuie să le finanțăm. Dar trebuie să urcăm de la 3% pentru că altfel investițiile nu o să mergă în ritmul pe care ni-l dorim noi sau nici măcar la un sfert din ritmul pe care ni l-am dori noi. Deci asta era propunerea vis-à-vis de partea de luare de credit și de punerea unor investiții mai de amploare. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, dacă îmi dați voie, supun la vot proiectul nostru de hotărâre. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 4 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 5 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 6 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 7 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 8 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 9 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 10 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 11 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 12 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 13 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 14 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 15 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 16 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 17 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 18 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 19 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 20 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 absent (Szabó Árpád).

 

Articolul 21 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 22 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 23 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 24 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 25 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 26 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 27 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 28 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 29 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 30 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Balogh Iosif).

 

Articolul 31 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 32 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 33 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 34 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

Hotărârea în întregime se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel).

 

 

8. Proiect de hotărâre pentru aprobarea proiectului „Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Mureș”, a cofinanțării și a planului anual de evoluție a taxelor

 

 

Doamna președinte Lokodi: Încă odată vă mulțumesc domnilor consilieri pentru contribuția la alcătuirea bugetului consiliului județean, doresc tuturor managerilor instituțiilor subordonate consiliului județean să realizeze toate proiectele pe care și le-au propus, felicit pe toată lumea pentru contribuția la această muncă și vă doresc încă odată succes. Trecem la punctul 9 de pe ordinea de zi, proiectul de hotărâre pentru aprobarea sistemului de management integrat al deșeurilor în județul Mureș, a cofinanțării și a planului anual de evoluție a taxelor. Se pare, doamnelor și domnilor consilieri că ajungem spre final, ajungem în port, cum se zice, și sper că peste o lună, vom ajunge la Bruxelles, proiectul nostru, cel puțin așa avem garanții din partea Ministerului Mediului, avem deja probleme care se nasc pentru că nu am putut să închidem așa cum era prevăzut în graficul pentru criteriile de aderare a Romîniei, a gropilor istorice, dar să sperăm că vom avea o atenție mai deosebită și un sprijin mai mare pentru anul acesta și iată va fi un domeniu pentru care precis vom lua împrumut bancar. Comisia economică, comisia juridică, comisia de servicii publice, comisia de amenajare a teritoriului, toate au avizat acest proiect de hotărâre. Proiectul nostru de hotărâre are 7 articole și supun la vot, dacă sunteți de acord. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1  se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 2 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 3 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 4 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 4 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 5 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 6 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 7 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

 

9. Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate „Sistem integrat de gestionare a deșeurilor în județul Mureș” cu indicatorii tehnico-economici aferenți investiției

 

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate „Sistem integrat de gestionare a deșeurilor în județul Mureș” cu indicatorii tehnico-economici aferenți investiției. Și acest proiect a fost avizat de toate comisiile de specialitate, așa că cunoașteți amănunțit problemele. Supun la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 2 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 3 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Articolul 4 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail)

 

Articolul 5 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

 

10. Proiect de hotărâre privind asocierea Județului Mureș cu Comuna Râciu  în vederea implementării proiectului „Reconstrucție ecologică forestieră pe terenuri degradate, comuna Râciu, județul Mureș – perimetrul de ameliorare Valea Sînmartinului – Cetăgău – 113,77 ha” finanțat din Fondul pentru Mediu prin „Programul de îmbunătățire a calității mediului prin împădurirea terenurilor agricole degradate”

 

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează un proiect de hotărâre pentru viitor. Este vorba de reconstrucție ecologică forestieră pe terenuri degradate din comuna Râciu din județul Mureș pe valea Sânmărtinului-Cetăgău în jur de 114 ha, finanțat din fondul de mediu prin programul de îmbunătățire a calității mediului prin împădurirea terenurilor agricole degradate. Felicităm pe domnul primar de la Râciu care a câștigat acest proiect și care este prezent cu începerea atragerii fondurilor în acest sens. Comisia economico-financiară, comisia juridică și comisia de amenajare a teritoriului a aprobat acest proiect de hotărâre. S-a înscris a cuvânt domnul Radu Mircea.

Domnul consilier Radu: Acest proiect, doamnă președinte și stimați colegi, de 114 ha, cu fonduride la mediu și fonduri de la primăria Râciu, cheltuielile neeligibile, de vreo 6 miliarde de lei, de la Primăria Râciu, are o importanță, eu vă spun, și economică și de mediu. Și ar fi bine ca asemenea proiecte să avem în județul Mureș cât mai multe, în toate zonele județului, dar mă refer în special în zona de câmpie deoarece, la componenta economică, aș aminti un singur fapt la care unii dintre colegi nu prea au tangență cu agricultura, eu având mare tangență cu această ramură. Să știți dumneavoastră că prin realizarea acestor împăduriri, care în județul Mureș sunt suprafețe destul de mari degradate, care necesită asemenea împăduriri și asemenea fenomene când se vor termina, va avea o binefacere, bineînțeles și în agricultură, referitor la creșterea producțiilor agricole. Știți că verile, la noi, sunt foarte secetoase, în special în zona de câmpie, irigații nu avem decât pe valea Mureșului… am avut dar nu mai avem nici acolo la cele 7.000 de ha de legume, deci ne rugăm la bunul Dumnezeu să ne dea ploaie când sunt secetele mari. Pădurea, domnul vicepreședinte fiind în domeniu, sunt convins că știe ce importanță are în atragerea fanomenului acesta natural. Și eu îl felicit pe domnul primar de la Râciu și cred că și ceilalți primari din zona de câmpie vor lua un exemplu și vor merge și când va fi gata acel perimetru va fi o splendoare pe acea zonă și va fi un beneficiu și dânsul va avea o satisfacție sufletească că a realizat un asemenea proiect. Vă felicit domnule primar. Mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Cum e acel proverb românesc, cine planteaza un copac…

Domnul consilier Radu: Că are datoria să planteze un pom. Dacă poate construi și o casă, e cu atât mai mult.

Doamna președinte Lokodi: Ar trebui să facem un asemenea proiect, consiliul județean.

Domnul consilier Radu: Da să știți că am să mă gândesc. În comisia noastră sunt colegi buni și vom face un proiect în comisia noastră de amenajarea teritoriului și urbanism. Domnul președinte Balogh cred că este de acord. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Dacă muzica simfonică nu ne place poate ne place poezia. Bine domnilor, haideți să trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Pokorny Vasile Stefan, Tatár Bela).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Pokorny Vasile Stefan, Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Pokorny Vasile Stefan).

 

Articolul 4 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

 

 

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea cooperării între Consiliul Județean Mureș și Asociația DE GO SHUSAKU din Tîrgu Mureș  în vederea organizării celei de-a III-a ediții a concursului internațional de GO - Cupa Shusaku 2010

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, urmează proiectul de hotărâre pentru organizarea celei de-a treia ediții a concursului internațional DE GO SHUSAKU. Îmi pare foarte rău că regulamentul nostru pentru proiecte e în așa fel încât luna ianuarie, februarie, martie, aprilie, este descoperit. Dar tocmai de aceea vă rog frumos ca la evenimentele mari în acest interval de timp să analizați dumneavoastră proiectele și să asigurăm o co-participare că altfel vom lăsa aceste evenimente, că 500 de oameni din Europa, din Asia, și din America vin pentru acest sport, să fie fără nici un sprijin și nu este o reclamă bună pentru județul Mureș.

Domnul consilier Giurgea: Vă mulțumesc. Ceea ce spunea Akos și foarte bine, că din 2005 încoace era, știți, un fel de alandala, aceste lucruri preced actul de împărțire a banilor pe cele 4 capitole. De aceea am zis că trebuie să avem înțelegere întotdeauna și să le abordăm cu discernământ și bineînțeles să le aprobăm. Nu s-a pus problema, numai că se vorbea în comisie și toți colegii aveau dreptate și toți colegii și Akos la fel spunea, să nu se creeze din asta în precedent.

Doamna președinte Lokodi: Ați văzut, sunt două, maximum trei evenimente.

Domnul consilier Giurgea: Ați văzut că nu mai avem necazuri, nu ne mai certăm, că vine și acela, vine la dumneavoastră, că vine la vicepreședinte…

Domnul consilier Mora: Ca și completare, doamna președinte, se știa de eveniment de anul trecut.

Doamna președinte Lokodi: Da, dar nu este aprobat bugetul.

Domnul consilier Mora: Ei știau de anul trecut și atunci ce le sugerez, dacă la anul mai este un eveniment pe… deci de la an la an, să îl pregătească acum, din timp, când deschidem sesiunea de finanțare, pentru aprilie sau mai, să îl pregătească…

Doamna președinte Lokodi: Evenimentul are loc acum în luna martie. Termenul de depunere va fi 15 aprilie și atunci când ajung asemenea evenimente în fața comisiei, de fiecare dată comisiile respective au spus, evenimentul a avut loc, nu mai dăm bani.

Domnul consilier Mora: Eu mă refeream la anul următor. Deci acele evenimente care se știu acum, astăzi pentru 2011 să aplice acum pentru anumite cheltuieli…

Doamna președinte Lokodi: Dar nu poate. Termenul de decontare este 30 decembrie. Din 30 decembrie nu ai buget decât 70% preconizat din care nu poți da de la 1 ianuarie pentru proiectele depuse pe aceste 4 luni, deci pur și simplu este descoperit.

Domnul consilier Mora: Sunt metode de a rezolva, discutăm după…

Doamna președinte Lokodi: Găsiți metoda.

Domnul consilier Boloș: Mulțumesc, doamna președinte, intervenția mea este determinată de calitatea pe care am avut-o anul trecut, de președinte a comisiei de analiză a proiectelor culturale. Înțeleg acest principiu pentru proiectele care sunt înainte de deschiderea competiției dar trebuie să fim atenți ce se întâmplă în timpul competiției. Anul trecut, la comisia culturală, dacă memoria nu mă înșală, două sau trei manifestări foarte mari, Festivalul de pe Valea Mureșului, Festivalul de pe Valea Gurghiului au ajuns să aibă cam 8000 de lei suport, celelalte au ajuns la 1000 de lei, 2000 lei sau 3000 lei. Deci dacă intrăm într-o comparație trebuie să ținem seama și de această scară. Nu știu dacă această manifestare se ridică la dimensiunea unei manifestări care, după aceea, o comparăm cu o manifestare de nivel județean sau național în scara valorică, deci trebuie să ținem seama  și de acest aspect. Vă mulțumesc.

Domnul consilier Pokorny: Vă mulțumesc. Deci nu se pot prevedea la aceste proiecte pentru cultură, sport, asistență socială, culte, toate evenimentele. Discuțiile acestea se repetă anual. Eu îl întreb pe domnul secretar general, este posibil ca din cele 400.000 lei alocate și votate în această ședință pentru aceste ONG-uri și evenimente, să se aloce un procent, să se rețină un procent, să nu împărțim totul când vine vremea, peste două luni, la dispoziția conducerii consiliului județean, deci dacă este legal sau nu. Vă mulțumesc.

Domnul secretar Cosma: Sunt două posibilități, una pe proiecte, în sistem competițional, ceea ce facem noi cu câte 4 miliarde pe cele patru domenii și, cea de-a doua, a asoicierii, care este de competența consiliului. Deci nici una din cele două variante nu este de competența exclusivă a ordonatorului de credite. În opinia mea nu există o asemenea posibilitate.

Doamna președinte Lokodi: Mulțumesc. Deci eu de fiecare dată v-am spus că nu este de competența ordonatorului de credite să împartă banii și de aceea eu nici nu am făcut parte din vreo comisie și nu cred că cineva poate să spună că eu le-am spus unde să dea banii. Iar la domnul Boloș, de ce s-a dat pe Văile Gurghiului și Mureșului? În primul rând pentru că noi suntem parteneri în acele asociații. Anvergura evenimentelor este mare, suma pe care noi o alocăm, față de bugetul cât costă aceste evenimente, nu este nici măcar 10%. Deci acolo sunt cheltuieli mari. Poate că ar trebui revăzute aceste festivaluri dar din moment ce au început să funcționeze și au început să devină evenimente importante nu numai pentru oamenii din vale, ci și pentru cei din Tîrgu Mureș, Reghin, partea aceea a județului, eu zic că este greu să putem să vedem un buget exact, eu știu că însăși comunele dau. Noi am dat 8.000 lei, da? Și ei 20.000, fiecare. Deci supun la vot proiectul acesta. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Kakasi Alexandru, Tatár Béla), 1 abținere (Boloș Vasile).

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Kakasi Alexandru, Tatár Béla, Moldovan Teofil), 1 abținere (Boloș Vasile).

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Moldovan Teofil, Tatár Béla), 1 abținere (Boloș Vasile).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Orbán Laszlo, Tatár Béla), 1 abținere (Boloș Vasile).

 

 

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea cooperării între Consiliul Județean Mureș și SC CHRONOS CONSULTING  S.R.L. în vederea organizării unei manifestări internaționale sub egida motto-ului „Orașe Curate – Zi Ecologică/Green Day”

 

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru participarea Consiliului Județean Mureș alături de SC Chronos Consulting SRL la organizarea unei manifestări internaționale  în cadrul programului „Ziua Ecologică-Orașe Curate”. Și acest proiect a fost dicutat în comisia economică, comisia juridică și în comisia culturală. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul supun la vot articolul 1.

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

 

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Consiliului Județean Mureș la Programul „Expoziția de Grafică Bienală din Bazinul Carpatic”

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează un alt proiect de hotărâre, acesta se organizează în județul Harghita, dar într-un parteneriat și cu județul Mureș, o bienală de grafică 2010. Am spus colegilor din executiv că și pentru județul Mureș sunt organizate evenimente care sunt la nivel de rang internațional, de exemplu bienala fotografică. Anual se organizează și anul acesta și noi vom face o adresă către cei din Harghita să ne srijine cu un premiu pentru că și acesta este întotdeauna internațional, și anul trecut, mi se pare că locul întâi l-a luat chiar cineva din Spania și atunci să putem să facem și noi acest eveniment de un rang mai înalt. Așa că, cine aude, să transmită celor de la Asociația Fotografilor din județul Mureș pentru că ei organizează evenimente de acest gen, să facem și noi o adresă către cei din Harghita să cerem să vină alături de noi. Toate comisiile au avizat acest proiect de hotărâre. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, supun la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

 

Articolul 1 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Borșan Doru, Pop Aurel, Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

14. Proiect de hotărâre privind modificarea Consiliului de Administrație la RA Aeroportul Transilvania – Tîrgu Mureș

 

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru modificarea componenței Consiliului de Administrație de la RA Aeroportul Transilvania. Și acest proiect de hotărâre a fost dicutat în toate comisiile și a fost avizat favorabil. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat.

 

Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Giurgea Teodor, Tatár Béla).

Articolul 4 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

 

15. Proiect de hotărâre privind desemnare reprezentanților Consiliului Județean Mureș în Consiliul Consultativ al Institutului de Urgentă pentru Boli Cardiovasculare și Transplant Tîrgu Mureș

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, urmează proiectul de hotărâre pentru numirea unui reprezentant al consiliului județean în Consiliul Consultativ al Institutului de Urgență pentru Boli Cardiovasculare și Transplant Tîrgu Mureș. Și acest proiect de hotărâre a fost avizat de toate comisiile, dar pe cine propunem că văd că nu e trecut aici nic un nume. Din listă…. Da. Din lista noastră anexă, ați văzut că sunt propuse două persoane, un inspector de specialitate de la direcția economică și un consilier juridic de la direcția juridică. Știe toată lumea, da? Comisia juridică a avizat, comisia de servicii publice a avizat, comisia de amenajarea teritoriului a avizat, comisia social-culturală, a avizat. Doi specialiști din cadrul consiliului județean. Supun la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31  voturi „pentru”,2 nu au votat.

 

Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

 

 

16. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Înlocuire conductă de transport apă potabilă în zona localității Sînpetru de Cîmpie, județul Mureș” și stabilirea unor măsuri în vederea executării acesteia

 

 

Doamna președinte Lokodi: Mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției Înlocuire conductă de transport apă potabilă în zona localității Sînpetru de Cîmpie, județul Mureș” și stabilirea unor măsuri în vederea executării acesteia. Comisia economico-financiară și comisia de urbanism a discutat  acest proiect de hotărâre, proiectul nostru are 5 articole. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

Articolul 4 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

Articolul 5 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Borșan  Doru, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Reabilitare încălzire centrală la Palatul Culturii - Tîrgu Mureș”

 

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre privind reabilitarea încălzirii centrale de la Palatul Culturii, și acesta a fost dicutat în fiecare comisie… 5 comisii, dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Proiectul nostru are trei articole, cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Borșan  Doru, Tatár Béla).

Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 5 nu au votat (Borșan Doru, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile, Szabó Arpad, Tatár Béla).

 

Domnul consilier Filimon: Proiectul de hotărâre are numai două articole.

 

Doamna președinte Lokodi: Două articole are? Eu trei am văzut… trei are. Dacă nu mă scuzați, trei are, și hotărârea în întregime.

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Borșan  Doru, Tatár Béla).

 

Doamna președinte Lokodi: La mine sunt trei articole. Articolul doi: „finanțarea investiției se va asigura din bugetul local”. Articolul trei: „pentru realizarea investiției răspunde administrația Palatului Culturii, asistența se asigură de Direcția da specialitate din cadrul consiliului județean.” Iar articolul 1 sunt sumele. E ceva problemă? Lipsește de la dumneavoastră vreun articol?

Domnul secretar Cosma: Au fost mai multe variante și este posibil ca pe site să se fi publicat varianta cu două articole, eu nu am observat, îmi cer scuze, e greșeala mea, trebuia să mă uit.

Doamna președinte Lokodi: Ne cerem iertare, scuze. Dar textul e același? Bine.

 

 

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Extindere și amenajare  clădire-depozit la Muzeul de Științele Naturii” Tîrgu Mureș, str. Horea, nr.24

 

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează extindere și mansardare clădire-depozite, la Muzeul Științelor Naturii din Târgu Mureș, și acesta a fost avizat de toate comisiile. Și aici sunt niște sume, aici însă sunt doar două articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Borșan  Doru, Tatár Béla).

Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Tatár Béla).

 

 

19. Proiect de hotărâre pentru aprobarea avizelor date de Comisia de amenajarea teritoriului și urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș

 

 

Doamna președinte Lokodi: Domnule Pokorny, domnul Giurgea, pentru următorul proiect de hotărâre, sunt ceva PUZ-uri în neregulă? Nimic? Totul e ok? Urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea avizelor date de comisia tehnică, cine este pentru articolul 1?

 

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Borșan  Doru, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Borșan  Doru, Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Mora Akos Daniel, Tatár Béla).

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, declar închisă ședința.

Lucrările ședinței de încheie la 14:24

 

 

 

 

 

 

                                                                             Întocmit: Andreea Iepan

 

 

 

 

 

 

 

                            PREȘEDINTE                                                     SECRETAR

                Lokodi Edita Emöke                                         Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Văzut: consilier Delia Belean  

          Director Iosib Viorel