ROMÂNIA                                      Nr. 16907/9 decembrie 2009

     JUDEȚUL MUREȘ                                           Dosar: IV C/1

 CONSILIUL JUDEȚEAN

                        

 

 

 

 


PROCES – VERBAL

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 26 noiembrie 2009

 

 

         Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

         Ordinea de zi a ședinței a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul liber” și „Nepujság”, prin Dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 277 din 19 noiembrie  2009.

Din cei 35 consilieri județeni, au lipsit domnii: Doru Aurelian Borșan, Cristian Cioban Teodor Giurgea, Nicolae Havrileț, Orban Laszlo Levente, Pop Ioan și Mihai Poruțiu.

Au fost invitați să participe:

 

·         dl. Marius Pașcan,  prefectul județului Mureș

·         dl. Schmidt Lorand – director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·         dl. Mezei Vasile - director economic,  Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·         dl. Runcan Ștefan, director, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA  Tîrgu Mureș

·         dna Hang Mărioara, contabil-șef, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA  Tîrgu Mureș

·         dl Ilieș Ioan – director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor

·         dna Belean Carmen, contabil-șef, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș

·         dl.Cazan Vasile – director, Filarmonica Târgu Mureș

·         dl. Naste Vasile, director, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș

·         dna Valea Anica – contabil-șef, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș

·         dl.Vajda Andras - director, Centrul Județean de Promovare și Conservare a Creației și Tradiției Populare Mureș

·         dna Iosib Maria, contabil-șef, Centrul Județean de Promovare și Conservare a Creației și Tradiției Populare Mureș

·         dna Albu Lelia, director, Școala de Arte și Meserii Tîrgu Mureș

·         dna Mihaly Maria, contabil-șef, Școala de Arte și Meserii Tîrgu Mureș

·         dl. Cadariu Gavril, director, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu Mureș

·         dna Ludușan Leontina, contabil-șef, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL” 

·         dl. Titi Iosif Boantă, director, Ansamblul Artistic Profesionist  MUREȘUL Tîrgu Mureș

·         dna Silvășan Elena, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist  MUREȘUL Tîrgu Mureș

·         dl. Soos Zoltan, director,  Muzeul Județean Mureș

·         dna Mihalte Marcela, contabil-șef, Muzeul Județean Mureș

·         d-na Monica Avram – director, Biblioteca Județeană Mureș

·         dna Pop Daniela, contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș

·         dl. Podoabă Virgil – redactor-șef, Revista VATRA

·         dl. Kovacs Andras Ferencz – redactor-șef, REVISTA LATO

·         dna Grec Claudia, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 Tîrgu Mureș

·         dna Pescari Tatiana, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș

·         dna Kalman Eva, contabil-șef, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș

·         dl. Sabău Ștefan, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 - Reghin

·         dna Molnar Viorica, contabil-șef,  Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 – Reghin

·         dl. Kovacs Robert – șef serviciu SALVAMONT - SALVASPEO

·         dl.dr. Florin Gomotârcean – manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență Mureș

·         d-na Monica Suciu – manager, Institutul de Urgență pentru Boli Cardiovasculare

·         directori, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor

·         reprezentanții mass-media din județ

 

Doamna președinte Lokodi: Dl. Runcan vă întreb, până ce domnii consilieri semnează prezența. acea informare trebuia dată doar domnilor consilieri județeni iar președintele nu trebuie să o cunoască ? Pentru că eu nu am primit nici o informare înainte de ședință. Deci, veți veni la microfon și veți prezenta ceea ce doriți să spuneți atunci când ajungem la punctul privind Aeroportul. 

Doamnelor și domnilor, buna ziua. Dați-mi voie să începem ședința Consiliului Județean de astăzi. Vă rog pe toți consilierii județeni să apese aparatul de prezență. Dați-mi voie să salut invitații noștri care au venit astăzi la ședința plenară și vreau și să vă anunț că avem un program foarte bogat astăzi, cu multe probleme. Astăzi pe ordinea de zi a Consiliului Județean avem 17 proiecte de hotărâre și cred că vom avea probleme de dezbătut și de discutat mai ales cele legate de buget.

Înainte să începem votarea ordinii de zi vă consult dacă ați reușit să citiți procesul verbal al ședinței ordinare din octombrie care apare pe site-ul  nostru și dacă cineva dorește să facă observații, dacă nu, vă rog să votați dacă acceptați conținutul procesului-verbal. Cine este pentru?

 

 

Procesul-verbal din data de 29 octombrie 2009 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Așa cum am spus mai înainte, pe ordinea noastră de zi, avem 17 proiecte de hotărâre dintre care primele 6 necesită o  majoritate de 2/3, iar următoarele, majoritatea consilierilor în funcție până la proiectul nr.10, iar de la 11 până la 17, majoritatea consilierilor prezenți.

Având în vedere că ieri a intervenit niște probleme de clarificat la proiectul de hotărâre nr.11 privind actualizarea programului județean de transport și cred că va trebui să amânăm acest proiect pentru ședința din decembrie pentru că avem nevoie de răgaz pentru a discuta cu niște transportatori anumite probleme intervenite și vă spun că vom retrage acest proiect de hotărâre de pe ordinea de zi de astăzi, urmând să votăm 16 proiecte de hotărâre.

Cine este pentru ordinea de zi?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

 

D-na președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Trecem la primul punct de pe ordinea de zi.

 

1.   Proiect de hotărâre privind completarea Anexei la H.C.J. nr.42/2001 privind însușirea inventarului domeniului public al județului Mureș, cu modificările și completările ulterioare, cu includerea sistemului de alimentare cu apă ce deservește localități din comuna Hodoșa, sistem aflat în perioada de garanție

 

      D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat de comisia juridică, de cea de servicii publice și de cea de amenajarea teritoriului. Vă consult domnilor consilieri dacă cineva dorește în legătură cu acest proiect să ia cuvântul. Dacă nu, trecem la vot.

Articolul 1 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 2 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 3 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 4 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 5 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

 

D-na președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Trecem la următorul punct.

 

2.   Proiect de hotărâre privind acordul de construire a unei platforme de susținere a Stației de carburanți pentru deservirea heliportului SMURD Tîrgu Mureș

 

         D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții  de comisia economico-financiară, de comisia juridică, de comisia de servicii publice și de cea de amenajarea teritoriului.  Dorește cineva să ia cuvântul? Nu, trecem la vot.

Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

        

3.   Proiect de hotărâre privind acordul de principiu pentru derularea în imobilul situat în Tîrgu Mureș, str. Gh. Marinescu, nr.50, a proiectului cu titlul „Cercetarea avansată în transplantul de cord și cord pulmon în corelație cu biologia regenerării tisulare cardiovasculare „(TRANSCORD)”, proiect al Institutului de Urgență pentru Boli Cardiovasculare și Transplant Tîrgu Mureș

 

         D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții  de comisia economico-financiară, de comisia juridică, de comisia de servicii publice, de cea de amenajarea teritoriului și de comisia de cultură.  Având în vedere faptul că toată lumea a avizat acest proiect supun la vot.

 Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 8 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

 

4.   Proiect de hotărâre pentru menținerea propunerii de expropriere privind imobilele terenuri identificate prin extrasele de CF nr. 50542/Ungheni (nr.cad.328/3) și nr.50529/Ungheni (nr.cad.499/2)

 

         D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de comisia juridică, de comisia de servicii publice și de cea de amenajarea teritoriului. Dau cuvântul d-lui consilier Vasile Filimon.

         D-l consilier Vasile Filimon: Mulțumesc. D-na președinte, cred că ar fi de acceptat din partea noastră dacă în sală sunt prezenți cetățeni din acea zonă să le dăm și lor cuvântul pentru a-și spune punctul de vedere.

         D-na președinte Lokodi. Ce bine ar fi dacă practica tuturor consiliilor locale ar fi în sensul că să dăm cuvântul cetățenilor care cumpără în mod direct și nu prin intermediar – consiliul, practica noastră este de obicei să cumpărăm direct. Prima dată facem o notificare proprietarilor care după aceea își exprimă acordul sau nu, după care începem calea legală dar întreb dacă sunt invitați proprietarii sau, dacă nu, îl rog pe domnul secretar să prezinte acordul oamenilor.

         D-na președinte Lokodi: Doamna Liț, a întrebat d-l consilier Filimon, în comparație cu o altă practică, dacă ați fost întrebați sau dacă sunteți de acord?

         D-na Viorica Liț: Am fost la negocieri unde voturile au fost în favoarea mea, adică 4 la 2 iar acum aștept să văd ce se hotărăște.

         D-na președinte Lokodi: Deci nu depinde numai de hotărârea noastră dar o să vă spună d-l secretar.

         D-l secretar Paul Cosma: Procedura exproprierii inițiată încă în cursul anului trecut este reglementată de dispozițiile Legii nr. 33/1994. Din punct de vedere formal-procedural, Consiliul Județean a declarat utilitatea publică a obiectivului de investiții, a notificat proprietarilor de imobile că acestea urmează să fie expropriate, proprietarii aveau la dispoziție un termen de 45 de zile pentru a formula întâmpinări ceea ce s-a și întâmplat. D-na Liț ați formulat o astfel de întâmpinare. Aceste întâmpinări urmau să fie soluționate de o comisie legal constituită în acest sens.

         Comisia de soluționare a întâmpinărilor analizând punctul de vedere al proprietarului, a respins propunerea de expropriere făcută de Consiliul JudețeanMureș și a admis, pe cale  de consecință, întâmpinarea făcută de d-na Liț. Acum, din punct de vedere legal, nu comisia de soluționare a întâmpinărilor este cea care stabilește, spre exemplu; prețul exproprierii sau întinderea terenului care urmează să fie expropriat. Acestea se stabilesc în fața instanței de judecată iar în speța noastră competent este Tribunalul Mureș.               

         Tot Legea nr.33/1994 prevede ca procedura în această fază premergătoare sesizării instanței de expropriere să continue prin darea posibilității expropriatorului de a face eventual o nouă propunere de expropriere. Acum, executivul Consiliului Județean Mureș  a făcut propunerea ca actul inițial de expropriere să fie menținut atât în privința suprafeței terenului, cât și în privința prețului. În măsura care și a doua oară propunerea Consiliului Județean se respinge de către comisie, consiliul are posibilitatea de a  sesiza Curtea de Apel dar competența fiind numai aceea de a analiza  din punct de vedere formal exproprierea, adică dacă s-au depus toate etapele, oricum, prețul nu este stabilit de către comisie ci de  instanță, în fața căreia părțile pot fie să se înțeleagă, fie nu. Dacă părțile nu se înțeleg, instanța are obligația să desemneze o comisie de evaluare compusă din trei experți: unul al consiliului, unul al proprietarului și un expert neutru. Deci, din punct de vedere formal ne aflăm într-o fază premergătoare sesizării instanței de expropriere. Nu punem în discuție un alt preț decât cel aprobat de Consiliul Județean.

D-na președinte  Lokodi: Deci ca să fim foarte clari și să înțeleagă toată lumea. Este vorba despre acea porțiune de teren unde Consiliul Județean dorește să facă prelungirea pistei pentru Aeroport. Dacă toată lumea în presă ne învinovățește că nu facem nimic pentru Aeroport că nu dorim dezvoltarea acestuia că vrem să pierdem ultimul tren pentru atragerea de fonduri europene și că oricum nu mai avem nici o șansă, după cum zic unii, să depunem proiectul la Ministerul Transporturilor pentru obținerea fondurilor, ba mai mult, unii chiar au venit și m-au întrebat dacă știu că Aeroportul, datorită faptului că nu are o circulație corespunzătoare a operatorilor de zboruri și nu are destul de mulți turiști pentru a intra la proiectare, iată că am ajuns în faza la care lucrăm de doi ani, am identificat parcelele și știm exact cine sunt proprietarii și suntem în faza de a începe exproprierea judecătorească. Deci calea judecătorească prevede niște etape. În momentul de față dvs. nu votați nici prețul terenului pentru că acela va fi stabilit de către experți, de către Judecătorie, nu votați nici faptul că vreți această parcelă de teren, ci votați, în principiu dacă doriți dezvoltarea Aeroportului, dacă mențineți decizia dată deja înainte printr-o hotărâre că vrem să expropriem teren în acea zonă pentru a putea dezvolta pista de la 2 km la 3,600 sau chiar la 4 km. D-l secretar v-a spus despre ce este vorba și încă o dată, nu pot să nu comentez dar dacă și alții, la un alt proiect european ar fi procedat la fel nu eram în situația în care suntem acum, să ne blocheze o comunitate pentru un teren cu stație de transfer și nu putea nimeni să ne spună cum mi s-a spus ieri când eram în emisiune directă la radio c㠄 doamnă am fost înșelați!”. Doamnă nu veți fi înșelată. Dacă se decide de către instanță exproprierea, Consiliul Județean va plăti prețul stabilit de experți, dar eu știu că totdeauna când se întâmplă așa ceva, oamenii, probabil, au alt gând referitor la prețul terenului. Noi dorim în acea zonă dezvoltarea Aeroportului și va decide instanța după o perioadă de 2 sau 3 ani dacă putem sau nu să cumpărăm acest teren.

Domnilor consilieri, încă o dată vă spun cum sună articolul 1: ”Se menține propunerea de expropriere a imobilelor, terenuri, identificate prin extrasele de Carte Funciară nr. 50542/Ungheni și nr. 50529/Ungheni de pe teritoriul localității Vidrasău, oraș Ungheni, făcută în baza Hotărârilor Consiliului Județean Mureș nr. 75/2007 și nr. 11/2008.”

Vă consult. Cine este „pentru”?

Doamnă, v-am ascultat și acum suntem la vot. Vă mulțumesc.

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

 

5.   Proiect de hotărâre privind punerea la dispoziția proiectului „Reabilitarea și extinderea sistemului de alimentare cu apă și canalizare în județul Mureș” a terenului pentru construcția/extindere/reabilitarea noilor investiții aferente acestuia

 

         D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de comisia juridică, de comisia de servicii publice și de cea de amenajarea teritoriului.

         Dorește cineva să i-a cuvântul? Nu. Trecem la vot.

 

Articolul 1 se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 nu a votat ( Ilyes-Toth Alexandru)

Articolul 2 se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 nu a votat ( Ilyes-Toth Alexandru)

Articolul 3 se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 nu a votat ( Ilyes-Toth Alexandru)

Articolul 4 se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 nu a votat ( Ilyes-Toth Alexandru)

Hotărârea în întregime se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 nu a votat (Ilyes-Toth Alexandru)

 

 

6.   Proiect de hotărâre privind încuviințarea executării de către SC HERLITZ România SRL a unor lucrări de amenajare asupra imobilului situat în municipiul Tîrgu Mureș, pe str. Rozelor nr.11

 

D-na președinte Lokodi: Domnilor este un proiect de hotărâre care în anul 2006 a aprobat dreptul de servitute de a intra la imobilul SC în vecinătatea imobilului în care în momentul de față este Centrul Militar. Acea hotărâre nu a mers mai departe invocând de către unii că eu nu aș fi de acord, dar eu nu îmi amintesc ca vreodată împotriva vreunei hotărâri de consiliu aș fi făcut și jumătate de pas înapoi sau să fiu contra. Am depistat că hotărârea anterioară din 2006 nu e executată și azi venim în fața dvs. cu acest proiect pentru a finaliza darea în concesiune pentru a putea construi acolo poarta și a se intra cu mașina mică la această societate comercială. Trebuie să vă spun că deja presa m-a contactat dacă vrem să vindem teren. Nu vindem. Am dat drept de servitute. Deci nici măcar concesiune, ci drept de servitute. Și nu este vorba de 500 mp ci de o porțiune de 50 mp pe unde firma va putea intra sau ieși.

Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de comisia juridică și de cea de amenajarea teritoriului.

 

Articolul 1 se aprobă cu  26 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban  Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 2 nu au votat ( Ilyes-Toth Alexandru, Ferenț Tiberiu)

Articolul 2 se aprobă cu  26 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban  Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 2 nu au votat ( Ilyes-Toth Alexandru, Ferenț Tiberiu)

Hotărârea în întregime se aprobă cu  25 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 3 nu au votat (Ilyes-Toth Alexandru, Ferenț Tiberiu, Mora Akos)

 

 

7.   Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2009

 

D-na președinte Lokodi: Aș dori să fac niște precizări pe baza unei note pe care am primit-o de la Direcția economică. La modificările privind bugetul Consiliului Județean avem două propuneri. La Capitolul bugetar 51.02 autorități executive, art. 20.30.30 se modifică cu suma de 350.000 lei și majorarea cu acea sumă a Capitolului bugetar 87.02, Alte acțiuni, pentru organizarea manifestărilor tradiționale de iarnă, în Anexa 1C, respectiv anexa nr.2.1.C și 2.87. Este vorba de proiectul pentru spor de performanță, premierea sportivilor, lucru care are loc în fiecare an pentru sportul mureșean.

De asemenea, la transferuri aprobate pentru RA AEROPORT pentru 2009 în vederea finanțării activității curente. Aeroportul obișnuiește să folosească termenul de societate comercială, dar când este vorba de buget îi place să fie bugetară. Va trebui o dată și o dată să se termine cu acest joc și să înțeleagă că majoritatea bugetului sau mai mult decât majoritatea bugetului pentru că investițiile în întregime se asigură din bugetul județului, deci inclusiv din bugetul de stat și atunci toată legislația care privește bugetarii privește și Aeroportul, nu numai instituțiile culturale subordonate Consiliului Județean, ci și Aeroportul. Astfel, prevederile art. 23 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.37/2008 și Legea nr.329/2009 se aplică și Aeroportului. Deci, în ceea ce privește cheltuielile de personal, trebuie ca Aeroportul să intre în legalitate iar pentru lunile octombrie, noiembrie și decembrie să facă reducerea de 15,5% , trebuie să respecte faptul că nu se mai dau prime. Prime de Crăciun nu mai există și trebuie să aplice legea privind cel de al 13-lea salariu, așa cum legea prevede, anul viitor în luna ianuarie în contul bugetului 2010. Nu există nici pentru Aeroport altă regulă și dacă luăm în considerare aceste prevederi legale, din economia făcută la salarii putem să fim de acord cu solicitarea Aeroportului, în sensul că din această sumă putem fi de acord să se facă investiții pentru obiectivele solicitate: studiu de determinare capacitate portantă,  determinarea GPS pentru punctele INS de la Aeroport, studiu impact cerințe spațiu SCHENGEN la ATM, mașină de spălat pardoseli, schelă mobilă cu platformă,  proiect și execuție instalație electronică Aerogară veche, toate în sumă de 85.600 lei. Deci iată că nu trebuie să facem nimic spectaculos decât să aplicăm legea și după aceea fondurile care sunt la dispoziția Aeroportului să fie utilizate așa cum solicită Aeroportul.

Față de aceste precizări, vă mai spun că acest proiect de hotărâre a fost discutat de comisia economico-financiară, de comisia de servicii publice și de comisia social-culturală.

Dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, o să invit Aeroportul pentru ca să văd ce era acea adresă secretă care s-a împărțit înainte de ședință. D-le Runcan? De ce nu ați putut veni să discutați cu mine? De ce trebuie ținut în secret și să băgați în fața consilierilor județeni înainte de începerea ședinței, când vă asigur eu că nimeni nu mai are timp să citească și să aprofundeze propunerile dvs. De ce nu ați venit în plen să faceți propuneri și de ce nu discutați în continuare problemele cu noi?

D-l Runcan Petru: Sunt probleme care le-am discutat cu dvs. și eu numai le reiteram dânșilor. Atâta tot. Deci este vorba despre ceea ce spuneați dvs., anterior și am luat act cu satisfacție că așa și este și mă refer la partea de expropriere cu terenurile. Era o mulțumire și nu ceream nimic altceva decât să se urmeze această procedură.

O a doua idee era legată de faptul că la rectificarea de astăzi noi nu dorim să cerem bani în plus ci  în cadrul aceluiași buget, așa cum ați spus și dvs. să se facă această rectificare și a treia idee, pentru că sunt doar idei pe acest material, era faptul de a delega eventual din partea Consiliului Județean, Comisia de buget sau altă entitate cu care să aprofundăm suportul comercial pe care am putea să îl acordăm unor eventuali operatori aerieni. Atât. Nu este nici un secret. Și vă mulțumesc încă o dată dvs. și consilierilor județeni  pentru aportul pe care l-ați adus până acum la dezvoltarea Aeroportului și credem noi că prin ritmul pe care l-ați impus se poate rezolva situația.  Mulțumesc.

D-na președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Iată că și Consiliul Județean, câteodată, mai folosește și capul nu numai Aeroportul.

D-l consilier Mora Akos Daniel:  D-na președinte, pentru a clarifica ce era cu acea adresă noi în cadrul Comisiei de buget am solicitat-o pentru că a zecea oară, a douăzecea oară, problemele de pe ordinea noastră de zi apar cu Aeroportul și jumătate din timpul alocat discutării problemelor din comisie sunt cel puțin pe problematica Aeroportului și am ajuns în ședința de marți după masă, la ora 17 să discutăm de Aeroport și făceam un fel de ping-pong între contabila Aeroportului care reprezenta interesele instituției sale și d-l Bartha care vedea altfel problemele. După o jumătate de oră de discuții am decis să  nu ne mai amestece pe noi în problemele contabile vis-a-vis de cum să contabilizez anumite tipuri de cheltuieli. Și d-na președinte a Comisiei de buget are un cuvânt de spus pentru că este economistă de meserie. Eu zic că s-au clarificat aceste lucruri dar sunt și puncte de vedere diferite. Pe noi, consilierii județeni, nu ne interesează raportările și încadrările contabile. Pe mine mă interesează să avem un trafic cât mai mare la nivel de aeroport și să-l creștem an de an și lună de lună. Mă interesează să ducem la capăt toate investițiile care sunt necesare și aici am avut o discuție clară vis-a-vis de această listă de investiții și am spus: „Contestă cineva necesitatea acestei liste de investiții vis-a-vis de ceea ce e de făcut anul acesta?”  Nimeni nu a adus nici un argument contra acestei liste de investiții. S-au clarificat. Era o discuție ca aceste studii de determinare a capacității portante le socotim investiții care din punct de vedere al Aeroportului erau socotite investiție sau o prestare de serviciu cum era văzut din punct de vedere al Consiliului Județean. Am concluzionat cu toții, atât cât ne pricepem, că merge la investiții pentru că de fapt o lucrare care s-a făcut pentru investiție și ca să primești autorizație de la București și atunci am convenit că această listă de investiții este valabilă.

Mai era un punct pe care l-am discutat în cadrul problematicii Aeroportului în ce privesc cheltuielile materiale. D-l director Bartha, pe bună dreptate, spunea că Aeroportul nu poate să ceară majorări de cheltuieli materiale atâta vreme cât are execuție bugetară pe luna octombrie de 40-50% din tot bugetul pe anul 2009. Și atunci am început să intrăm în detalii și am spus: „Oameni buni, ca să nu ne mai certăm, până joi când avem ședință sunteți în stare să ne detaliați aceste cheltuieli?”

D-na președinte Lokodi: Până joi! Și nu joi înainte de ședință cu 3 secunde.

D-l consilier Mora Akos: De acord, d-na președinte. „Sunteți în stare să ne detaliați aceste cheltuieli materiale ? De ce mai cereți majorare la capitolul respectiv în condițiile în care aveți doar jumătate execuție bugetară?”. Au spus că datorită tipului de activitate, vine iarna, vine degivrorul, sunt cheltuieli specifice pentru iarnă.

D-na președinte Lokodi: Nu începeți cu degivrorul. Să nu pomenească nimeni acest cuvânt.

D-l consilier Mora: D-na președinte eu vă spun discuțiile din Comisia de buget ca să nu fie nici un dubiu că cineva primește informări, adică, că noi, consilierii, primim iar dvs., executivul, nu le primiți. Și ei au trimis niște informări care sunt primite pe email. Asta era toată discuția vis-a-vis de Aeroport. Nimic altceva, ca să nu existe dubii că cineva vrea să facă altceva. Doar o justificare corectă iar dacă argumentele lor stau în picioare are sens să îi susținem, dacă nu stau în picioare argumentele lor normal că nici noi nu vrem să aruncăm cu banii aiurea, este logic, dar, în schimb, investițiile sunt  foarte importante și de asemenea al treilea punct și cu asta închei, am discutat foarte clar în cadrul comisiei următorul aspect: și dacă Aeroportul se consideră ca fiind societate comercială pe noua lege, din punctul nostru de vedere, a consilierilor județeni, atâta timp cât am tăiat fondurile de premiere și de cadouri la toate celelalte instituții mi se pare normal chiar și dacă nu există o reglementare legală pentru societățile comerciale, noi, Consiliul Județean să putem lua o astfel de decizie de sistare pentru că nu este corect față de celelalte instituții care nu iau, Aeroportul să aibă, atâta vreme cât nu se autofinanțează. Dacă s-ar fi autofinanțat, ar fi adus bani la Consiliul Județean atunci am fi zi „Da, domnule, dați-vă premii cât vreți!”. Deci astea erau cele trei elemente principale pe care le-am discutat. Nu e nimic de ascuns.

D-na președinte Lokodi: Eu nici nu spun că consilierii aveau ceva de ascuns. Eu sunt nemulțumită de modul cum procedează Aeroportul. Dacă dvs. ați cerut relații până joi, atunci miercuri cel târziu să ajungă materialul care să poate fi pus pe site și studiat  și nu aici, înainte de ședință, să se împartă niște fluturași despre care eu nici măcar acum înainte de ședință cu 5 minute nu a venit să ne întrebe pe noi cineva. Adică stăm aici, conducem ședința și nu știm ce se dorește. Deci acest lucru am obiectat eu, poate că pe un ton, pentru că și mie mi s-au umplut șoșonii pentru că totdeauna cu aceste proceduri se tulbură modul de funcționare și a dvs. în cadrul comisiilor unde ajungeți să vă certați pentru că acolo se prezintă punctul de vedere al Aeroportului de către d-na Hang, d-l Bartha nu are timp să se pregătească și atunci spune că din punct de vedere economic nu se poate după punctul său de vedere și atunci nu se mai termină cu scandalul Aeroport. Deci noi, consiliul județean, d-nă Hang am dovedit că nu suntem împotriva Aeroportului dar vrem să vedem fără să ne erijăm în drepturile ordonatorului de credite și să luăm asupra noastră răspunderea  pentru că obișnuiți să faceți și acest lucru și acum spun, d-lor consilieri, că vin doar adrese în care chiar cereți de la noi să ne pronunțăm asupra unor lucruri care vă privesc pe dvs. direct și Consiliul de Administrație. Ce ar fi dacă toate instituțiile subordonate nouă ne-ar invada tot timpul cu fel de fel de hârtii acoperitoare pentru ca să spună după aceea că așa a decis Consiliul Județean. Deci, să știți că nu intrăm nici în jocuri și vă rog frumos să luați managementul pentru că sunteți doi oameni cu experiență, faceți ce trebuie, iar cu salariile să știți că Consiliul Județean nu este o instituție de binefacere , pentru unii să fie mamă iar pentru alții  mama pădurii și intrați și dvs. ca și toată lumea în condițiile legale, iar după aceea, aveți un buget aprobat și nu aveți decât împreună cu Consiliul de Administrație să gestionați banii în folosul acestui Aeroport. Noi vrem să fie cât mai modern, cât mai frumos și să se înceapă operarea pe acest aeroport. Dacă timp de patru ani nu am luptat pentru aceasta înseamnă că am fost prost înțeleși. 

D-l consilier Mora:  Doar o mică completare d-na președinte. Tot ieri am decis și am uitat să spun asta, că pentru anul 2010 l-am rugat și pe dl. Bartha să facem o procedură contabilă agreată acum în luna decembrie pentru modul de raportare a tuturor acestor chestiuni în detaliu vis-a-vis de cum și ce anume să fie reprezentate în aceste conturi pentru ca să nu mai fie discuții.

D-na președinte Lokodi: Domnule Mora dar legea e lege. Și noi Consiliul Județean nu putem să mergem pentru Aeroport cu ceva pentru care și noi să agreăm dar și Aeroportul. Așa ceva nu există. Legea contabilității e legea contabilității.

D-l consilier Mora:  Așa e. Dar mai sunt proceduri contabile care se pot face într-un fel sau altul. Asta era singura noastră problemă.

D-na președinte Lokodi: Am crezut încă din luna august că am terminat aceste discuții dar văd că nu.

D-l consilier Mora: Noi, în luna noiembrie, am pierdut câte două ore pe ședință cu problema Aeroportului dar pe proceduri contabile, nu cum să aducem operatori în Tîrgu Mureș. Pe chestiuni care nu ne privesc pe noi. Asta era rugămintea mea ca să stabilim o treabă foarte clară cum să operăm în 2010.

D-na președinte Lokodi: Am crezut că după patru ani de când discutăm în contradictoriu și dacă se mai întâmplă o dată, domnilor de la Aeroport, ca iarăși să se ivească discuții neprincipiale și nu ajungem la comisie să discutați în mod constructiv, pe cuvânt că vom amâna și nu vom decide până nu vom reuși să ajungem la un numitor comun. Eu am crezut de vreo două luni că am terminat aceste discuții inutile, interminabile, neconstructive. Nu înțeleg de ce trebuie iarăși să pun întrebări. Cui îi servește?   Dvs. nu și nouă nici atât.

Trecem la vot.

 

Articolul 1 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 2 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 3 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Hotărârea în întregime se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu)

                                         

8.   Proiect de hotărâre pentru aprobarea Protocolului de colaborare între Consiliul Județean Mureș și Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) în vederea elaborării proiectului „Mureș – Județ Digital”

 

Dna președinte Lokodi. Iată că și județul Mureș a ajuns să ia o hotărâre pe când Prefectura și Consiliul Local Tîrgu Mureș a făcut un mare tam-tam și o mare publicitate că Primăria și Prefectura va fi digitalizat, proiect care este absolut a Ministerului Administrației și Internelor și nu este proiectul nici uneia dintre aceste instituții administrative și ajungem și noi să luăm o decizie pentru ca și județul să devină digitalizat. Este un proiect național și nu ne aparține decât că vom deveni parteneri și să primim cu mulțumiri banii care vor veni pentru ca și județul să fie digitalizat și toate primăriile din județ și Prefectura.

Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de comisia juridică și prin acest proiect urmează ca județul Mureș să intre în acest proiect național urmând să semnăm Protocolul de Colaborare cu Ministerul administrației și Internelor și să intrăm în faza în care deja cei din Uniunea Europeană o cunosc foarte bine, adică ca cetățenii acestui județ să poată să ajungă să plătească taxele și impozitele prin intermediul internetului și să poate să obține formulare sau informații mult mai ample decât în momentul de față sau decât am reușit noi cu forțe proprii.

 

Articolul 1 se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 nu a votat ( Kardos Mihaela)

Articolul 2 se aprobă cu  26 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 2 nu au votat ( Kardos Mihaela, Kakasi Alexandru)

Articolul 3 se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 nu a votat ( Kardos Mihaela)

Hotărârea în întregime se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 nu a votat (Kardos Mihaela)

 

                                       

9.   Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la HCJM nr.49/2008 privind aprobarea Strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale în județul Mureș, în domeniul protecției și promovării drepturilor copilului și a persoanelor adulte cu handicap sau aflate în nevoie, pentru perioada 2008-2011, prin includerea obiectivelor: „Înființarea Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Reghin” și „Înființarea Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Luduș”

                                       

D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de comisia juridică, de comisia social-culturală și de cea de servicii publice. Știți că este vorba de cele două imobile pe care Direcția pentru Protecția Copilului le are în administrare. Noi avem foarte multe persoane care trebuie să iasă din sistemul de îngrijire a copilului, sunt persoane cu handicap sever, sunt adulți ajunși la peste 18 ani și trebuie să le asigurăm condiții pentru că aceștia rămân în continuare în sistemul nostru pentru că nu putem, din păcate, să spunem că îi vom readuce în societate pentru că sunt gravi bolnavi iar ei trebuie separați de restul copiilor care sunt în casele de tip PIN și de aceea vom face aceste două proiecte.

D-l consilier Filimon. D-na președinte, în cadrul comisiei am avut o nedumerire. Cum a apărut în strategie în acest moment, de urgență, situația clădirii de la Luduș pentru că știți bine câte discuții au fost și ce probleme mari are Spitalul Clinic din Luduș cu secția care trebuie rezolvată și neintroducerea în această strategie a celorlalte locații pe care noi le-am aprobat deja?

D-na președinte Lokodi: Care sunt acestea?

D-l consilier Filimon: Cele de la cantoane. În momentul în care l-am întrebat pe d-l Schmidt, am spus foarte clar și el a spus că se vor introduce luna viitoare. Eu întreb de ce nu au fost introduse acum?

D-na președinte Lokodi: Pentru că cantoanele sunt 2-3 camere iar persoanele care trebuie scoase din sistem sunt peste 50 de oameni care în momentul de față sunt în casele pentru copii și în cantoane nu putem să înființăm centre de acest fel.

D-l consilier Filimon: D-na președinte, eu nu am spus să înființăm centre.

D-na președinte Lokodi: Pot să termin?

D-l consilier Filimon: Dar nu m-ați lăsat pe mine să termin!

D-na președinte Lokodi: Pot să termin?

D-l consilier Filimon: Cu rugămintea ca altă dată să mă lăsați și pe mine să termin și după aia să vorbiți dvs. Vă rog.

D-na președinte Lokodi:  Deci vom înființa o nouă regulă de ședință. Atunci când consilierii îmi vor permite să vorbesc, o să vorbesc.

D-l consilier Filimon: Aduceți regulamentul în ședință ca să îl aprobăm. Trebuia făcut de vreun an și jumătate.

D-na președinte Lokodi: Îmi permiteți să vorbesc?

D-l consilier Filimon:  Vă rog.

D-na președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Deci față de numărul mare de persoane care trebuie să fie scoase din cadrul sistemului de protecție a copilului și trebuie să primească mai departe îngrijire în cadrul sistemului de îngrijire a persoanelor adulte, nu ne satisfac în 4 localități îndepărtate din județ casele cantoanelor care sunt cu 2-3 camere, de unde încă chiriașii trebuie evacuați, procedură care de asemenea nu va fi de azi pe mâine. În momentul de față atât imobilul nostru din Luduș, cât și imobilul din Reghin este liber. Azi dvs. nu aprobați ca mâine să se mute acolo acești oameni ci aprobați să începem acolo proiecte. Eu vă spun că în momentul de față nici Consiliul Județean și nici Direcția pentru Protecția Copilului nu dispun de banii necesari pentru amenajarea acestor spații. Ne trebuie proiecte pe care anul viitor sperăm că le vom obține de la cele două autorități naționale care trebuie ca împreună cu noi să rezolve această problemă. Cunoaștem situația de la Luduș, cum că ei au probleme cu spitalul dar, deocamdată, Consiliul Județean trebuie să rezolve problemele pe care le are pentru că nu cred că v-ar plăcea în calitate de consilieri județeni să auziți că într-o casă de copii și vă rog frumos încă o dată și v-am mai rugam de sute de ori să mergeți și să vedeți aceste persoane în ce condiții se  luptă femeile cu acești bărbați în toată puterea, care nu răspund mintal și să nu cumva să se întâmple vreo nenorocire pentru că sunt împreună cu copiii acolo, deși sunt în camere separate, dar la masă merg împreună și sunt bărbați în adevăratul sens al cuvântului care abia pot fi stăpâniți. Dar dacă ei ar fi împreună cu adulții ar fi și reacțiile lor spontane altfel. Pe de o parte avem o obligație deosebită să rezolvăm această problemă. În momentul de față în spațiile noastre nu avem locuri libere și acești oameni trebuie scoși din sistemul de copii. Iar problema Ludușului este o problemă care privește și Ministerul Sănătății și sunt convinsă că se va rezolva.

D-l consilier Filimon: D-na președinte, dați-mi voie să îmi termin și eu cuvântul. Sesizez că nu m-ați înțeles. Nu vorbeam în sensul ca în acele cantoane să se înființeze centre de reabilitare, era vorba de a introduce case de tip familial în strategie. Atât doar. Mi-am exprimat nedumerirea de ce Ludușul a apărut și celelalte nu. Puteau fi introduse foarte ușor: centre de tip familial, tabere pentru copii cu handicap. Atât doar și am întrebat și directorul și nu mi-a putut răspunde.

D-na președinte Lokodi: Le vom introduce în strategie în luna ianuarie când vom fi gata cu aceste probleme. Doar luna trecută am luat decizia că se vor elibera aceste spații și va trebui ca împreună cu dvs. să discutăm și să vedem ce vom face. Deci, nu putem ca niște idei să le includem de pe o zi pe alta într-o strategie județeană. Dar, d-le Filimon, sunteți liber în calitate de consilier să luați aceste probleme în studiu și să mergeți la direcție și împreună să veniți cu propuneri în fața executivului, a consilierilor, ce să facem în acele 3 localități. Mă gândesc că ar fi bine și pentru protecția adulților, și pentru casele de bătrâni. Nu știu ce fel de centre să facem, eventual centre de zi, pentru că mai avem și alte  probleme cu copii car sunt părăsiți și care sunt educați eventual în familiile bunicilor pentru ca să avem și niște centre de zi. Nu știu.

D-l consilier Pokorny: Mulțumesc. Stimată d-nă președinte, onorat consiliu, eu cred că ați răspuns în cunoștință de cauză și aș dori doar să completez subiectul în sensul că în conformitate cu strategia națională, Centrul de plasament nr.8 Reghin trebuia și trebuie să fie închis. Cu mari eforturi s-au găsit locuri pentru copii însă problema a fost ce se va întâmpla cu cei 40 de persoane angajate care riscau, d-le Filimon, să ajungă în stradă.

D-na președinte Lokodi: Nu Reghinul doare, ci Ludușul.

D-l consilier Pokorny: Eu doresc să mă apropii de subiect.

D-na președinte: Nu interesează Reghinul, ci numai Ludușul.

D-l consilier Pokorny: Eu doresc să mă apropii de subiect sub aspect social și atunci s-a găsit o soluție fericită pentru acești copii care au trecut de 18 ani să fie plasați aici pentru că aici nu era necesară o investiție precum cea de la Luduș și s-au păstrat locurile de muncă și, de altfel, a fost una din puținele noastre promisiuni electorale pe care le-am făcut la Reghin atunci când ne-am deplasat acolo și am putut să ne ținem de cuvânt și oamenii au fost deja incluși într-un program de perfecționare de câteva săptămâni la noi, la Brîncovenești, deci și în acest sens, Ludușul este un pas pozitiv iar cantoanele acelea urmează a fi înglobate în acel program și merită să ne apropiem din două puncte de vedere nu numai din prisma asistaților, care e o chestiune foarte importantă, dar și privind locurile de muncă ale oamenilor. Vă mulțumesc.

 

Articolul 1 se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 abținere (Filimon Vasile).

Articolul 2 se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 abținere (Filimon Vasile).

Articolul 3 se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 abținere (Filimon Vasile).

Hotărârea în întregime se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 abținere (Filimon Vasile).

 

 

 

 

10.     Proiect de hotărâre privind stabilirea indemnizației de ședință a membrilor Comisiei de Evaluare a Persoanelor cu Handicap pentru Adulți Mureș

 

 

D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de comisia social-culturală și de cea de servicii publice.

 

 

Articolul 1 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 2 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Hotărârea în întregime se aprobă cu  28 voturi  „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

 

 

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea evaluării finale a managementului la Muzeul Județean Mureș

 

                                           

D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de comisia social-culturală și de cea de servicii publice.

 

Articolul 1 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 2 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 3 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Hotărârea în întregime se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

 

 

12.     Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al Filarmonicii de Stat Tîrgu Mureș                                                             

 

 

D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de comisia social-culturală și de cea de servicii publice.

 

Articolul 1 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 2 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 3 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Hotărârea în întregime se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

 

 

 

13. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Direcției Județene de Evidență a Persoanelor

 

 

D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară și de cea de servicii publice.

 

Articolul 1 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 2 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 3 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Hotărârea în întregime se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

 

 

 

14. Proiect de hotărâre privind modificarea componenței Comisiei pentru Protecția Copilului Mureș

 

D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia social-culturală, de comisia juridică  și de cea de servicii publice.

 

Articolul 1 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 2 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 3 se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 nu a votat (Moldovan Teofil)

Articolul 4 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Hotărârea în întregime se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

 

 

15.         Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Amenajare clădire – Teatrul pentru copii și tineret ARIEL”

 

D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, comisia juridică, comisia social-culturală și de cea amenajarea teritoriului.

 

Articolul 1 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 2 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Hotărârea în întregime se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

 

 

16. Proiect de hotărâre pentru aprobarea avizelor date de Comisia de amenajarea teritoriului și de urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș

                                         

D-na președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia de amenajarea teritoriului

 

Articolul 1 se aprobă cu  27 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 nu a votat (Vasile Boloș)

Articolul 2 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Articolul 3 se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

Hotărârea în întregime se aprobă cu  28 voturi „pentru”, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri și acum trecem la diverse.

Aș dori să vă anunț că în urma aplicării legii privind diminuarea cu 15,5% la toate instituțiile noastre, inclusiv la Consiliul Județean, a salariului persoanelor angajate la Consiliului Județean, contractual și funcționari publici pe lunile octombrie, noiembrie și decembrie, am luat următoarele măsuri: în luna noiembrie în data de 30 este zi liberă. În luna decembrie avem 4 zile libere între cele două sărbători, după Crăciun și înainte de Anul Nou precum și data de 1 și 2 ianuarie Consiliul Județean va avea porțile închise. Nu vom funcționa și nu vom avea activitate. Guvernul a dat cadou aceste zile libere și nu Consiliul Județean. Aceasta înseamnă diminuarea salariului președintelui Consiliului Județean ceea ce va duce implicit la diminuarea sumelor primite pentru ședințe și de către consilierii județeni. Prin această măsură vom reuși să facem acea economie propusă de 15,5 %  pentru cele trei luni și nu pe două sau pe una și Consiliul Județean va putea să respecte prevederile legale.

Ultima ședință de Consiliu Județean va fi deci înainte de Crăciun, mă gândesc că în 23 decembrie să nu facem tocmai în 24 decembrie, care este joia. Vom face marțea sau miercurea. Vom vedea cum vom reuși să ne pregătim.

Doriți să luați cuvântul la diverse? Dacă nu, vă doresc un weekend plăcut și ne vedem în decembrie.

 

 

 

 

 

                                                                           Întocmit: Monica Curticăpean

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       PREȘEDINTE                                                      SECRETAR

 

  Lokodi Edita Emöke                                                  Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Văzut: consilier - Delia Belea

          director – Viorel Iosib