ROMÂNIA                                     Nr. 11223/17.VIII.2009

     JUDEȚUL MUREȘ                                           Dosar: IV C/1

 CONSILIUL JUDEȚEAN

                        

 

 

 

 


PROCES – VERBAL

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 30 iulie 2009

 

 

         Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

         Ordinea de zi a ședinței a fost publicată în cotidienele locale „Zi de zi” și „Nepujság”, prin Dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr. 169 din 21 iulie 2009.

Din cei 35 consilieri județeni au lipsit, fiind în concediu de odihnă, domnii: Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla.

Au fost invitați să participe:

 

·         dl. Marius Pașcan,  prefectul județului Mureș

·         dl Cotîrlan Constantin - director, Centrul Județean de Promovare și Conservare a Creației și Tradiției Populare Mureș

·         Vajda Andras – Muzeul Județean

·         dl. Runcan Ștefan, director, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA  Tîrgu Mureș

·         dna Hang Mărioara, contabil-șef, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA  Tîrgu Mureș

·         dl.Nagy Istvan – director, SC PARC INDUSTRIAL MUREȘ S.A.

·         dl. comisar de poliție Gliga Traian – președinte al Consiliului Teritorial Mureș al Corpului Național al Polițiștilor

·         dl. Pleșa  Octavian  - președintele Asociației Inventatorilor din România

·         directori, directori-adjuncți, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor

·         reprezentanții mass-media din județ

 

Doamna președinte Lokodi: Doamnelor și domnilor, buna ziua! Dați-mi voie să începem ședința Consiliului Județean de astăzi, să rog pe toți consilierii județeni să apese aparatul de prezență și dați-mi voie să salut invitații noștri care au venit astăzi la ședință, precum și reprezentanții mass-mediei. Astăzi pe ordinea de zi a Consiliului Județean avem două proiecte de hotărâre în regim de urgență, la fiecare proiect de hotărâre avem nevoie de un vot de valabilitate de 2/3 și avem, de asemenea, 10 proiecte de hotărâre pe ordinea de zi anunțată, în termen ordinar, deci în ședință ordinară, la care avem un proiect de hotărâre și anume, cel de la punctul 2, tot cu 2/3 pentru valabilitate. De asemenea, trebuie să vă spun că avem un proiect de hotărâre care nu a trecut de nici o comisie, deci fiecare comisie a discutat acest proiect de hotărâre și fiecare comisie a dat aviz negativ. Sunt obligată să revoc acest proiect de hotărâre urmând, eventual, în cursul lunii august să vedem un mod de soluționare a problemelor solicitate. Este vorba de proiectul de hotărâre de la punctul 5 privind o solicitarea din partea Asociației Inventatorilor din Județul Mureș. Deci încă o dată fac precizarea, avem 2 proiecte de hotărâre în regim de urgență pe care urmează să le dezbatem în regim de urgență și avem 9 proiecte de hotărâri, una fiind retrasă de pe ordinea de zi, și anume, cea de la punctul 5. Supun la vot ordinea de zi, cu cele 2 proiecte de hotărâri în regim de urgență. Cine este pentru? Voi prezenta imediat textul fiecăruia.

 

Ordinea de zi se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 6 absenți (Ferenț Tiberiu Nicolae, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Doamna președinte Lokodi: Nu știu, domnul Boloș a votat și uite aici apare… nu funcționează cumva aparatul? Cristina? Vedeți, poate nu e bine conectarea de jos. Vă rog frumos intrați, cel de la tehnic și vedeți care e problema. Bine, vă mulțumesc. Înainte să trecem la discutarea punctelor de pe ordinea de zi… procesul-verbal al ședinței… nici o problemă. Supun la vot procesul-verbal de la ședința trecută pentru că vi s-a comunicat prin posta electronică. Cine este pentru?

 

Procesul-verbal din data de 25 iunie 2009 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți: (Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea inițierii demersurilor juridice în vederea evacuării SC Tracia Trade Exim SRL de pe terenul aferent Complexului Parc, situat în municipiul Tîrgu Mureș, str. Primăriei, nr.2

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Trecem la cele 2 proiecte în regim de urgență. Primul proiect se referă la spațiul de parcare de dinaintea clădirii fostului Complex Parc care, prin Hotărârea de Guvern nr. 880, a trecut la Consiliul Județean, din domeniul public al statului, fiind administrat de Protocolul de Stat, în domeniul public al Județului Mureș. Acest spațiu, înainte să fie imobilul trecut în proprietatea Consiliului Județean, a fost prin licitație dat spre exploatare unei firme private de către Primăria Tîrgu Mureș. După ce în 2008 spațiul respectiv a trecut în proprietatea publică a județului, am luat măsuri pentru întabularea proprietății, după aceea pentru eliberarea spațiului și pentru exploatarea în favoarea Consiliului Județean. Firma care are acolo un contract anterior încheiat fără acordul proprietarului, respectiv a Consiliului Județean, refuză să elibereze spațiul și pentru acest motiv noi avem nevoie să înaintăm în instanță o cerere de chemare în judecată pentru evacuare din acest spațiu. Ca președintele Consiliului Județean să poată să facă demersuri în vederea înaintării acțiunii în justiție, avem nevoie de acordul dumneavoastră. De aceea, proiectul nostru de hotărâre în regim de urgență are trei articole. Primul articol: „Se aprobă inițierea demersurilor juridice pentru evacuarea SC Tracia Trade Exim SRL de pe terenul aferent complexului Parc, situat în municipiul Tîrgu Mureș, strada Primăriei nr. 2, proprietate publică a județului înscris în CF în 96.602. Se împuternicește președintele Consiliului Județean Mureș cu îndeplinirea, în numele și pe seama Consiliului Județean a procedurilor necesare în vederea evacuării SC Tracia Trade Exim SRL. Răspunde președintele Consiliului Județean de îndeplinirea prezentei hotărâri.” Domnul Poruțiu, vă rog.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă, domnilor colegi. Noi considerăm că în acest caz și, sigur, aici este o interpretare a legii în opinia noastră, nu avem ce să votăm un asemenea proiect de hotărâre pentru că noi considerăm că, în mod normal, Consiliul Județean prin executiv și prin secretarul județului în cazul în care constată că există încălcări ale legii care afectează patrimoniul Consiliului Județean sau orice altă activitate a Consiliului Județean poate să acționeze și eu cred că este obligat legal să acționeze fără să aibă un mandat scris de la Consiliul Județean. Nu știu dacă… eu nu știu ce s-a… dacă au mai existat litigii dar eu, de un an de zile de când suntem în Consiliul Județean, noi nu am mai votat nici o hotărâre în care dăm un asemenea mandat pentru rezolvarea unui litigiu juridic. Consider că dacă dumneavoastră, ca și executiv al Consiliului Județean, ați depistat o încălcare a legii care afectează patrimoniul Consiliului Județean, nu e nevoie de o Hotărâre de Consiliu Județean ci trebuie să vă exercitați atribuțiile legale de protejare a patrimoniului Consiliului Județean pentru că aceste lucruri trebuiau făcute, în opinia mea, dacă dumneavoastră ați constatat acest lucru, mai demult. Pentru că această ocupare este, din câte am înțeles eu, de câteva luni de zile și eu spun că trebuia acționat de îndată, nici nu știu dacă nu există un termen legal care să fie prescris, chiar nu sunt aici în domeniu, pentru că consider că acest material, care noi știm că această parcare este în litigiu sau, mă rog, în dispută de câteva luni de zile, ar fi fost bine ca acest material să intre în comisii, să vedem niște materiale doveditoare și să putem acționa în consecință. Eu nu consider că din punct de vedere al Consiliului Județean trebuie să fim implicați printr-o hotărâre în acest proces, consider că dacă dumneavoastră, și aici închei, considerați o încălcare a legii prin care ni se afectează patrimoniul trebuie să acționați fără  a avea nevoie de o hotărâre de consiliu. Altfel intrăm într-o dispută care, cred că nu… nu e bine s-o mandatăm noi printr-o hotărâre de Consiliu Județean.

Doamna președinte Lokodi: Domnul secretar general, v-aș ruga.

Domnul secretar Cosma: Trebuie să fac precizarea că articolul 12, alin. 5 din Legea 213 din 1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia precizează că litigiile având ca obiect dreptul de proprietate asupra bunurilor din domeniul public, județul este reprezentat de Consiliul Județean care, în fiecare caz, dă mandat scris președintelui pentru a duce la îndeplinire aceste acțiuni. Acest… această prevedere legală se află indicată în preambulul hotărârii. Deci competența generală în materia administrării domeniului public aparține consiliului, Legea 213 precizând în mod expres că președintele, pentru a promova acțiuni legate de domeniul public, are nevoie de mandat scris din partea consiliului, motiv pentru care am întocmit acest proiect de hotărâre.

Doamna președinte Lokodi: Da, domnul Poruțiu.

Domnul consilier Poruțiu: O singură remarcă procedural-juridică. Aici nu discutăm proprietatea, ci ocuparea abuzivă a proprietății. Deci noi nu ne vom judeca…, dacă ne vom judeca sau cum ne vom judeca cu Tracia Trade, pentru stabilirea dreptului de proprietate, noi ne judecăm pentru… noi considerăm… am înțeles din acest material că avem o proprietate care ne-a fost încălcată în mod abuziv. Ieșim dintr-o dezbatere asupra subiectului proprietății și am înțeles că obiectul acestui proces este ocuparea unei proprietăți pe care noi o avem delimitată, demarcată și o deținem cu titlu legal. Asta am înțeles că este, deci de asta am spus că nu avem, nu cădem sub incidența dacă ne judecăm pentru o proprietate ci pentru ocupare abuzivă a acestei proprietăți.

Domnul secretar Cosma: Posesia este un dezmembrământ al dreptului de proprietate. Aici ne aflăm în situația proprietarului neposesor care se îndreaptă împotriva posesorului neproprietar. Fiind vorba despre un atribut al dreptului de proprietate, despre un dezmembrământ, mandatul scris trebuie obținut în aceste condiții.

Doamna președinte Lokodi: Eu zic că lecțiile juridice trebuie să ni le amintim din facultate. Evacuarea este o acțiune legată de posesie, este legată de proprietate, chiar dacă ești proprietar și nu poți să intri în folosința bunului, proprietatea ta, trebuie să te îndrepți împotriva posesorului neproprietar tot printr-o acțiune care e legată de patrimoniu, deci de posesie. Deci eu solicit Consiliului Județean să dea acest mandat președintelui ca să putem să pornim acțiunea în justiție. Da, poftiți… cu toate că a treia oară luați cuvântul, dar nu contează…

Domnul consilier Poruțiu: Proprietatea se confundă cu posesia doar la bunurile imobile nu și la… bunurile mobile nu și la cele imobile… dacă ne tot aducem aminte de facultate.

Doamna președinte Lokodi: Haideți că nu-i așa. Eroare mare cu privire la dreptul de proprietate… fără comentarii, da? Domnilor consilieri, supun la vot, dacă nimeni nu mai dorește să intre în polemică juridică, proiectul de hotărâre. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 6 voturi împotrivă (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim), 1 abținere (Schwartz Ladislau), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 5 voturi împotrivă (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail), 2 abțineri (Schwartz Ladislau, Seracu Ieronim), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 23 voturi „pentru”, 7 voturi împotrivă (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau), 1 abținere (Seracu Ieronim) 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 6 voturi împotrivă (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau), 1 abținere (Seracu Ieronim), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

 

2. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr.138/2006 a Consiliului Județean Mureș privind încadrarea în categoria drumurilor naționale a drumului județean DJ 151D Ungheni (DN 15)-Acățari (DN 13), km 0+000-15+441

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează celălalt proiect de hotărâre, tot în regim de urgență, de fapt noi am mai aprobat în această materie un proiect de hotărâre, este vorba de drumul județean dintre Ungheni și Acățari pe care de ani de zile ne străduim să îl preia Ministerul Transporturilor, să îl reclasifice și să treacă printre drumurile naționale. Având în vedere că hotărârea noastră anterioară luată în acest sens și trimisă la minister suferă niște modificări, ministerul ne-a indicat în ce fel să fie hotărârea de Consiliu Județean și, în acest sens, vă rog să ne dați votul. Deci practic este vorba de o modificare de data aceasta prin care cerem ca drumul județean de la km 0 până la km 14+441 să treacă în administrarea Ministerului Transporturilor și din drum județean să devină drum național, dând prin această hotărâre și numerotarea drumului național la indicația Ministerului Transporturilor, acela de 15F DN. Proiectul nostru de hotărâre pregătit conține 2 articole și sună în felul următor: „Hotărârea Consiliului Județean nr. 138 din 30 noiembrie 2006 privind aprobarea încadrării în categoria drumurilor naționale a drumului județean 151 D Ungheni-Acățari, km 0+km 15, 441 se modifică, după cum urmează: Titlul 1 se modifică și va avea următorul conținut: Hotărârea privind aprobarea transmiterii drumului județean DJ 151 D Ungheni-Acățari din domeniul public al județului Mureș în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Transporturilor și infrastructurii precum și încadrarea acestuia în categoria drumurilor naționale. Articolul 1 se modifică și va avea următorul conținut. „Se aprobă transmiterea drumului județean DJ 151 D Ungheni-Acățari, Km 0 până la 15+441 din domeniul public al județului Mureș în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”. Aliniat 2. „Se aprobă încadrarea Drumului Județean DJ 151 D Ungheni-Acățari în categoria funcțională a drumurilor naționale cu numerotarea DN 15 F conform anexei, care face parte integrantă din prezenta hotărâre, în vederea realizării de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, a activităților de interes național în domeniul administrației drumurilor naționale.” Prezenta hotărâre se comunică Ministerului Transporturilor precum și Direcției Tehnice, Drumuri, Poduri Județene și Investiții care va răspunde de aducerea sa la îndeplinire. Mai înainte v-am văzut. Renunțați?

Domnul consilier Poruțiu: Am o întrebare procedural și vreau… nu știu, eu am reținut și m-am consultat cu colegii. La hotărârea dinainte, un articol a avut 23 de voturi, dacă am reținut.

Doamna președinte Lokodi: 23 este legal. Este două treimi.

Domnul consilier Poruțiu: Nu, nu, două treimi este 24.

Doamna președinte Lokodi: Da, dar la urmă…

Domnul secretar Cosma: Da. Două treimi este 24, articolul aprobat cu 23 de voturi este articolul 3. „Președintele Consiliului Județean va aduce la îndeplinire această hotărâre.”

Domnul consilier Poruțiu: Bun, OK dar….

Doamna președinte Lokodi: Și după aceea hotărârea s-a aprobat în întregime.

Domnul consilier Poruțiu: Stați așa puțin, domnul Cosma…

Domnul secretar Cosma: Un act poate să conțină prevederi care…

Domnul consilier Poruțiu: Atunci de ce mai votăm pe articole?

Domnul secretar Cosma: Păi tocmai de asta domnule consilier, asta vroiam să spun, că un act poate să conțină prevederi referitoare la patrimoniu, referitoare la taxe, referitoare la asocieri în același act. Votăm pe articole, primele două au trecut cu două treimi, deci cu 24, cât trebuie, da? Al treilea tot cu cât trebuie pentru că se referă doar la aducerea la îndeplinire și actul în ansamblul său a avut 24 de voturi.

Domnul consilier Poruțiu: Domnul Cosma, se referă la ducerea la îndeplinire a unei hotărâri care se referă la patrimoniu. Deci dacă dumneavoastră îmi spuneți că în cadrul unei hotărâri votăm pe articole, un articol îl aprobăm cu două treimi și un articol cu majoritate simplă în cadrul unei hotărâri care necesită două treimi, eu cred că este o interpretare juridică care nu stă în picioare. Deci, eu cred că în mod normal toate aceste articole din cadrul hotărârii trebuiau aprobate cu 24 de voturi, minim. Cred că asta e interpretarea legală.

Doamna președinte Lokodi: Iar după mine, din moment ce hotărârea în întregime a fost aprobată cu 24 de voturi se acoperă orice…

Domnul consilier Poruțiu: Bun, dar atunci, pe cale de consecință, logică, nu mai trebuie să votăm de azi încolo pe articole pentru că avem suficient de acoperitor votul pe toată hotărârea. Și atunci votul pe articole nu mai are rost. Din moment ce acel articol care a fost votat cu 23 nu este obligatoriu să îndeplinească 24 de voturi.

Doamna președinte Lokodi: Da, deci am trecut de vot. Da? Am trecut de vot.

Domnul consilier Poruțiu: Nu, dar nouă trebuie să ne spuneți. Dacă…

Doamna președinte Lokodi: Eu vă spun că ultima hotărâre a acoperit, dacă era mai înainte, după dumneavoastră, nelegalitate, ultima, în întregime a trecut cu 24 de voturi și, după mine, acesta este acoperitoare și având în vedere că am trecut deja și de punctul 1, eu cred că în momentul de față nu ne mai întoarcem…

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă, nu a trecut hotărârea dar, mă rog…

Doamna președinte Lokodi: Bine, domnul consilier, legea prevede drepturile dumneavoastră de consilier, uzați-vă de ea.

Domnul consilier Poruțiu: Corect.

Doamna președinte Lokodi: Pot să trec mai departe la următorul proiect de hotărâre la care eram în dezbatere?

Domnul consilier Poruțiu: Dacă considerați că nu e important putem să și plecăm, nu e problemă…

Doamna președinte Lokodi: Domnul consilier, eu nu cred că acest ton, acum, nu își are locul.

Domnul consilier Poruțiu: Nu, dar eu am luat cuvântul procedural și am dreptul să întreb dacă acel articol, și mi se pare corect să discutăm acest subiect în plenul Consiliului Județean, să știm toți care estre explicația. Eu vreau să plec de aici știind care este punctul dumneavoastră de vedere și a domnului Cosma care este secretarul Consiliului Județean.

Doamna președinte Lokodi: Da, vă mulțumesc.

Domnul consilier Mora: Doamna președinte, nu are sens să stăm cu toții să asistăm la o dispută juridică, există căi legale foarte… la îndemâna oricui, oricărui consilier și oricărui cetățean din județul Mureș sau din țară să conteste și să atace această hotărâre, dacă cumva o consideră nelegală. Deci există instrumente, în termen de nu știu câte zile, 5 zile sau câte zile sunt, se pot contesta orice hotărâri ale Consiliului Județean dacă se consideră a fi nelegale. Acum, referitor la punctul la care eram, doamna președinte, mă bucur că este acest proiect de hotărâre pentru că… făcând un calcul cu colegii… și acum câțiva ani, acest tronson de drum între Acățari și Ungheni, pentru reabilitarea lui ne mânca aproape tot bugetul Consiliului Județean alocat drumurilor. Deci este un lucru foarte bun pe care îl facem și cred că este un lucru la care mai mult trebuie să ne concentrăm decât pe discuții care, știu eu, pot fi sau nu pot fi de interes județean și vreau să felicit în acest sens, e bine să și spun, de fapt, cine a fost acest inițiator a acestui proiect, este colegul nostru Balogh Iosif care practic de acum patru ani am început discuțiile de transmitere a dreptului de proprietate a acestui tronson și a cheltuielilor, în primul și în primul rând către Ministerul Transporturilor și să fac și o mică glumă, Balogh Ioska a stat și a numărat autovehiculele o săptămână întreagă, câte au trecut pe acel tronson.

Doamna președinte Lokodi: Ca să obținem acest pas era nevoie de numărătoarea făcută pe acel tronson, să dovedim că este mai mult exploatat drumul decât un drum județean. Domnilor consilieri, vă consult dacă putem să trecem la vot. Da? Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului „Reabilitarea Casei Makarias Tîrgu Mureș”

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, trecem mai departe. Vă rog să mai stați, domnule consilier, știu că aveți probleme. Domnule consilier, avem două hotărâri după care o să puteți să faceți celelalte probleme urgente pe care le aveți. Deci urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea proiectului „Reabilitarea Casei Makarias Tîrgu Mureș, este Muzeul Județean a Științelor Naturii, știți că am pregătit un proiect pentru a fi depus la Programul Operațional Regional pe axa 5.1 în vederea atragerii fondurilor pe Programul Operațional Regional. Proiectul de hotărâre a fost discutat în toate comisiile și a fost avizat favorabil de toate comisiile, de aceea nu mai trec la prezentarea proiectului de hotărâre și vă întreb doar dacă cineva dorește să facă acum, în plen, vreo observație. Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 4 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 5 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád,  Tatár Béla).

 

Articolul 6 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

 

4. Proiect de hotărâre privind înlocuirea reprezentantului județului Mureș în Adunarea Generală a Acționarilor - S.C. Compania AQUASERV S.A.

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri, urmează proiectul de hotărâre privind înlocuirea reprezentantului Județului Mureș în Adunarea Generală a Acționarilor SC Compania Aquaserv SA. Reprezentantul Consiliului Județean era, în adunarea generală la societatea comercială, domnul Virág György care, din motive personale, înțelege să se retragă din această activitate. Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisia economică, de comisia juridică, de comisia de servicii publice. În locul domnului Virág György suplinitor era numit domnul Suciu Călin, funcționar la Consiliul Județean, domnul Suciu Călin este  cel care răspunde și a răspuns și de proiectul SAMTID și răspunde în continuare de proiectul mare, de managementul apei pe județul Mureș. El este șeful de serviciu care răspunde de toate proiectele care sunt coordonate de Consiliul Județean Mureș în problemă de infrastructură de apă, canalizare și epurare de apă. De aceea propunem ca în locul domnului Virág György, reprezentantul Consiliului Județean la această Adunare Generală a Acționarilor din compania Aquaserv să fie domnul Suciu Călin. De altfel s-a discutat această treabă și dumneavoastră, în cele trei comisii, ați avizat favorabil.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc doamna președintă, sigur, sunt de acord cu acest lucru, vreau numai, cum am făcut-o și în comisie, să spun două vorbe. În primul rând trebuie să-i mulțumim domnului președinte Virág, fostul nostru coleg, pentru activitatea bună pe care a desfășurat-o acolo, așa cum am spus în comisie, pentru a elimina orice răutate din partea unora, dumnealui și-a exprimat dorința de a se retrage și într-o discuție absolut privată, întâmplătoare, cu mine anul trecut când încă, într-adevăr, îndemnizația de ședință la Aquaserv era mare. Deci se exclude posibilitatea sau faptul că dânsul s-ar retrage acum pentru că îndemnizația este de doar 20 de lei. Vă spun sincer, deci mi-a spus-o mie încă de anul trecut. Personal îi mulțumesc, am avut și o comunicare și o colaborare bună pe ceea ce înseamnă Aquaserv cu domnul Virág și desigur că îi mulțumesc și pentru toată activitatea pe care a desfășurat-o în Consiliul Județean. Mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc domnule consilier, vă mai întreb dacă dorește cineva, dacă nu trecem la vot. Și va fi vot secret pentru că se referă la persoană. Cine este pentru ca la Adunarea Generală a Acționarilor să fie reprezentantul Consiliului Județean, domnul Suciu Călin. Cine este pentru? 

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 abținere, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihail) 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihail) 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Doamna președinte Lokodi: Călin, ca să nu fie nici un dubiu că cine ești… bine, îți mulțumesc. Mă gândesc că dumneavoastră chiar îl știați.

 

 

5. Proiect de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri privind operarea pe Aeroportul Transilvania Târgu Mureș

 

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor taxe pe Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat de comisia economico-financiară, avizat favorabil, de comisia juridică, de comisia de servicii publice, avizat favorabil. Totuși, vă consult domnilor consilieri și doamnelor, dacă cineva dorește să ia cuvântul. Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru” 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

 

6. Proiect de hotărâre privind aprobarea asocierii județului Mureș cu celelalte unități administrativ-teritoriale din județ pentru realizarea proiectului „Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor în județul Mureș”

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre de asociere a județului Mureș cu celelalte unități administrativ-teritoriale din județ pentru realizarea proiectului „Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor în județul Mureș”. Acest proiect de hotărâre, de asemenea, a fost dezbătut în fiecare comisie și fiecare comisie și-a dat avizul favorabil. Vă consult domnilor consilieri, dacă dorește cineva vreo clarificare.

Domnul consilier Giurgea: Vă mulțumesc, doamna președintă. Așa cum am discutat, nu demult, astăzi, aș vrea să spun și în plen pentru că se înregistrează, noi suntem de acord și cred că în unanimitate Consiliul Județean, pentru că am avut aceste discuții înainte de această ședință și ea a fost una bună. Ceea ce vreau să subliniez încă odată și cred că este un lucru remarcabil de bun, că s-a ajuns în sfârșit, după… unele comunicări din ultimul timp cu autoritatea locală, respectiv Consiliul Local Tîrgu Mureș și Primăria Municipiului Tîrgu Mureș pe de-o parte și pe de altă parte Consiliul Județean Mureș, la acest consens în ceea ce privește demararea acestei asocieri și mai ales la implementarea acestui proiect pe partea de execuție pe ceea ce se numește fondurile europene. Aceste anexe la contract cred că sunt de bun augur pentru toate părțile și, categoric, consider că nu avem nici o reținere spre a-l aproba pentru că este în favoarea părților și în primul rând al municipalității Tîrgu Mureș dar și a tuturor celorlalte 101 localități. Sigur, Consiliul Județean fiind o autoritate comună peste toate. Eu salut și felicit acest mod de abordare din ultimul timp dintre Consiliul Județean și Consiliul Local Tîrgu Mureș și inclusiv Primăria Târgu Mureșului, să dea Dumnezeu ca aceste bune colaborări si comunicări să meargă așa cum de fapt se doresc a fi fost să fie și în viitor, cum s-a dorit să fie și în trecut. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.

Domnul consilier Boloș: Doamna președintă, stimați colegi, am să fiu foarte scurt. Ținând seama de importanța deosebită a acestui proiect pentru comunitatea județului Mureș, chiar dacă au fost anumite discuții cu privire la elementele care au intervenit de ultim moment în contracte, grupul PSD va vota acest proiect dând drumul astfel, unei acțiuni extrem de importante a Consiliului Județean. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, dacă mai dorește cineva? Și grupul UDMR va vota acest proiect, am lucrat mult până am reușit să ajungem și să găsim consensul încât să funcționeze proiectul. Cred că la fel se va vota astăzi și la Consiliul Local Tîrgu Mureș pentru că împreună am lucrat, împreună am clarificat punct cu punct toate prevederile, toate articolele contractului de asociere. Pe de-o parte am avut un draft, un model din partea ministerului mediului, împreună ne-am dus și acolo unde credeam că putem să facem niște amendamente, am lucrat și am făcut amendamentele, în acest sens, astăzi vom vota și amendamentele pe care le aveți dumneavoastră în fața dumneavoastră pe lângă modelul de contract încheiat. De asemenea vom avea nevoie de o hotărâre din partea celor 102 asociații, fiecare comună, fiecare oraș și fiecare municipiu. Și dacă se va finaliza și această parte de aprobare a contractului de asociere și acceptarea gestiunii a acestui proiect de către Consiliul Județean, pe la sfârșitul lunii august, începutul lunii septembrie vom putea depune proiectul la Bruxelles astfel că avem speranțe ca anul viitor în primăvară să începem lucrările de execuție pentru că avem toate șansele ca după ce Bruxelles-ul ne dă undă verde  să începem să pregătim caietul de sarcini și licitațiile pentru construcția depozitului regional, a stației de transfer, a stației de sortare, a stației de compostare, precum și a stației de tratament mecano-biologică. Deci articolul 1 se votează în forma în care s-a discutat. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Popa Marius Ciprian), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tátar Béla)

 

Doamna președinte Lokodi: La articolul doi, unde se aprobă contractul de asociere, facem precizarea că acesta se aprobă împreună cu amendamentele făcute la contractul de asociație conform notei și anume: art. 8 alin 1 alin 2 se modifică conform textului cuprins în amendament. Articolul 10 de asemenea, art. 11 alin 1 și 2 până la alin 6 se modifică și art. 12 de asemenea, 4 aliniate. În acest sens vă cer să votați aprobarea articolului 2. Cine este pentru?

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Poruțiu Mihail, Popa Marius Ciprian), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Havrileț Niculae, Poruțiu Mihail, Popa Marius Ciprian), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 4 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Poruțiu Mihail, Popa Marius Ciprian), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Poruțiu Mihail, Popa Marius Ciprian), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

 

7. Proiect de hotărâre privind acordarea unui nou mandat Consiliului de Administrație al S.C „Parc Industrial Mureș” S.A.

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos, domnilor consilieri. Urmează proiectul de hotărâre privind acordarea unui nou mandat Consiliului de Administrație al SC „Parc Industrial Mureș”. Mandatul pe care l-a avut Consiliul de Administrație a expirat și tot în aceeași configurație se propune astăzi să mai acordăm încă un mandat acestui consiliu pentru a-și exercita activitatea la Parcul Industrial. Fiecare comisie a avizat favorabil proiectul nostru de hotărâre. Dacă dorește cineva să ia cuvântul.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc. Doamna președintă, noi am mai discutat și când am analizat contractul managerial și aș vrea…, discutam și în pauză cu colegii, aș vrea ca și Parcul Industrial și prin acest cuvânt să transmit un mesaj către toate celelalte instituții subordonate Consiliului Județean, ca să nu mergem mai departe, să aibă o înțelepciune mai mare vis-a-vis ceea ce înseamnă criza economică. Și acolo, la Parc, sunt fel de fel de lucruri contractate, de altfel, prin contractul colectiv de muncă între părți și sunt și la celelalte instituții ale noastre, a Consiliului Județean, aceste contracte colective de muncă, dar vă rog să înțelegeți și să se știe foarte precis. Mediul de afaceri privat o duce extraordinar de greu, noi facem niște sacrificii enorme pe niște salarii diminuate, nici vorbă de primă de vacanță și alte sporuri care, sigur, ele sunt aprobate legal printr-un contract colectiv de muncă. În acest sens lansez o invitație conducerilor administrative a acestor unități, inclusiv și implicit și în primul rând Parcului Industrial, pentru că de el facem vorbire acum dar și celorlalte, să aibă o disponibilitate de comunicare și de înțelegere, atât pe contractul colectiv de muncă, de ce nu, vis-a-vis de aceste sporuri gen prime de vacanță și altele care, repet încă odată, sunt legale dar care ar face un mare bine Consiliului Județean și inclusiv acestor instituții vis-a-vis de cheltuielile cu munca vie și mai ales de banii care trebuie să fie alocați. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Domnilor consilieri, dacă nu mai dorește nimeni, trecem la vot, cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Gombos Géza Csaba, Poruțiu Mihail), 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Popa Marius Ciprian, Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu au votat (Boloș Vasile), 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

 

8. Proiect de hotărâre privind încetarea raporturilor de muncă ale domnului Cotârlan Constantin – director al Centrului Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru Centrul Județean de Conservare și Valorificare a Tradiției și Creației Populare Mureș. Domnul Director Cotârlan Constantin a ajuns la limită de vârstă și a solicitat pensionarea, dorind astfel să înceteze mandatul de director din fruntea acestei instituții. Domnul Cotârlan, vă mulțumim frumos pentru munca desfășurată, pentru faptul că ați reușit ca acest centru să-și continue activitatea și să aveți o legătură strânsă cu Consiliul Județean în perioada cât ați lucrat pentru cultura județului Mureș, în primul rând coordonarea ONG-urilor, a asociațiilor culturale și a fundațiilor culturale în activitate și în munca de cercetare pe care  ați reușit să faceți. În locul domnului Cotârlan Constantin, având în vedere că la acest centru, dintre angajații care lucrează, nu am avut personal cu pregătire profesională care să poată să îndeplinească temporar activitatea de director, am cerut Muzeului Județean de Etnografie să ne propună o persoană care îndeplinește aceste condiții și este astăzi aici domnul Vajda Andras, care este cercetător la Muzeul Etnografic din cadrul Muzeului Județean Mureș și pe dumnealui am întrebat dacă ar accepta să fie transferat pentru îndeplinirea temporară a funcției de director. Domnul Vajda a acceptat acest lucru și a depus în acest sens actele necesare. Domnul Vajda este aici, vă rog să vă ridicați ca domnii consilieri…un pic să rămâneți în picioare să vă cunoască domnii consilieri, este un tânăr care a terminat facultatea de specialitate, de etnografie, este cercetător, este doctorand, deci are și doctoratul…da? Sau pregătiți. Dar în orice caz sunteți pe parcursul acestei pregătiri. Și eu cred că având specialitatea tocmai de etnografie îndeplinește condițiile ca să poată să facă munca de coordonare până la decizia finală ce se va întâmpla cu Centru Județean de Conservare și Valorificare a Tradiției. Vă mulțumesc domnul Vajda, domnilor consilieri, comisia social-culturală a avizat favorabil acest proiect de hotărâre. Poftiți la cuvânt, domnul Poruțiu, doriți?

Domnul consilier Poruțiu: Deci ca o rugăminte, fără a dori să contestăm sau să punem în nici o discuție pe o anumită persoană. Rugămintea noastră este, când mai numim pe cineva într-un asemenea post, dacă am putea să avem și un CV mai în detaliu în așa fel ca să putem și noi exact, ca să știm persoana pe care o votăm.

Doamna președinte Lokodi: Avem CV-ul, e lipsa noastră că nu le-am…

Domnul consilier Poruțiu: Dumneavoastră sunt convins că îl aveți, să îl avem și noi.

Doamna președinte Lokodi: Nu, avem CV-ul tânărului, depus la personal..

Domnul consilier Poruțiu: Da, numai am vrea să putem să votăm în cunoștință de cauză.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc, doamna președintă, sigur că, în primul rând, și eu personal pentru că îl cunosc foarte bine pe domnul Cotârlan, dar poate că numele mai multor colegi consilieri mai vechi din consiliu și ne știm, și cei mai noi, la fel, s-au mai întâlnit cu dânsul, trebuie să îi mulțumim în primul rând pentru activitatea de mulți ani desfășurată în cadrul acestei unități și sigur, implicit, a Consiliului Județean și să-i dorim multă sănătate și, de ce nu, să îl țină aproape, în continuare de manifestările cultural-artistice și de altă natură din domeniul asta, de noi și din Consiliul Județean. Subscriu la cele spuse de Poruțiu și subscriu și la faptul că poate aceste subiecte, cu o notă mai importantă pentru noi că sunt conducătorii instituțiilor, să le trecem, de ce nu, ca să avem un consens, până la urmă, cine știe, și prin celelalte comisii, pentru a le dezbate și a cunoaște toate aceste problematici. Ceea ce ați propus dumneavoastră, sigur, este o perioadă de interimat. Urmează un concurs. Cum sigur se va întâmpla, am înțeles dar poate la diverse îl vom discuta, cu biblioteca. Eu am și o altă propunere și o cunoaștem foarte bine, doamna președintă, știu că a și discutat cu dumneavoastră, în zilele premergătoare acestei ședințe, pe Mărioara Bârsan.

Doamna președinte Lokodi: Cine?

Domnul consilier Giurgea: Mărioara Bârsan. Doamna Bârsan.

Doamna președinte Lokodi: Doamna Bârsan trebuie să vină a concurs, nu este angajata Consiliului Județean, deci interimat nu putem, doar o persoană de la instituțiile noastre culturale. Iar domnul Vajda este la Muzeul Județean, este angajatul structurii Consiliului Județean, doamna Bârsan va veni la concurs.

Domnul consilier Giurgea: Da, dacă așa este…

Doamna președinte Lokodi: Este interimar domnul Vajda, nu este numit director etern.

Domnul consilier Giurgea: Am înțeles…

Doamna președinte Lokodi: V-am spus, nu avem altă persoană cu pregătire superioară la centru. Dacă am fi avut la centru pe cineva, așa cum am numit pe Moldovan Liliana la bibliotecă, interimar, numeam de la centru. Dar nu am avut persoană corespunzătoare, a trebuit să detașăm de la muzeu, pe domnul Vajda, pe perioada interimatului.

Domnul consilier Giurgea: Da, asta este procedura juridică și, mă rog, legală… sigur că asta am ….

Doamna președinte Lokodi: Deci doamna Bârsan va putea veni la concurs.

Domnul consilier Giurgea: Da, am înțeles că dorește acest lucru și poate, cine știe, e și merituos pentru dânsa să participe și, de ce nu, să câștige. Dar, ceea ce v-am rugat, este bine să se întâmple, vis-a-vis de CV și de discuții mai ample, când se întâmplă asemenea lucruri în comisie. Mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Dacă mai dorește cineva, dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu au votat (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 29 voturi ”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 4 se aprobă cu 29 voturi ”, 1 nu au votat (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

 

9. Proiect de hotărâre privind modificarea componenței Autorității Teritoriale de Ordine Publică

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind modificarea componenței Autorității Teritoriale de Ordine Publică. Acest proiect de hotărâre a fost avizat de către comisia de servicii. Mă gândesc că ceilalți președinți de comisii au considerat că nu este de competența comisiilor lor să avizeze acest proiect de hotărâre pentru că fiecare președinte de comisie, înainte de începerea ședințelor de comisii, alege care sunt acele proiecte de hotărâre pe care dorește să le dezbată în cadrul comisiilor. Este prezent astăzi domnul Gliga Traian din cadrul Poliției Județului Mureș care a fost numit de domnul chestor Căbulea pentru a face parte din Autoritatea Teritorială de Ordine Publică. Dacă doriți să îl cunoașteți, vă rugăm un minut, domnul Gliga, numai să vă ridicați, cred că lumea vă cunoaște.

Domnul comisar șef Gliga: Sunt comisarul șef Gliga Traian, ofițer de poliție în cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Mureș, absolvent al școlii de ofițeri, polițist din 1989, am lucrat în mai multe funcții, judiciar, ordine publică, la Odorheiu Secuiesc, la Târgu Mureș din 1996, în prezent îndeplinesc funcția de șef serviciu Management Organizatoric în cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Mureș iar prin votul colegilor mei am fost ales ca și președinte al Consiliului Teritorial al Corpului Național al Polițiștilor, funcție care atrage după sine și calitatea de membru al Autorității Teritoriale de Ordine Publică pe care dumneavoastră vă rog să o validați în ziua de astăzi. Dacă vreți să îmi adresați întrebări, sunt dispus să vă răspund. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc mult.

Domnul consilier Radu: Doamna președintă, stimați colegi, eu aș vrea să întreb dacă înlocuirea domnului Damaschin s-a datorat cererii dânsului sau au fost alte motive. Tot respectul față de domnul Gliga și tot față de domnul chestor-șef dar îl cunosc bine pe domnul Damaschin și vroiam să… acum am văzut și eu proiectul… vă mulțumesc.

Domnul Căbulea: Am să răspund eu la această întrebare. Legea 360/2002 privind statutul polițistului care prevede înființarea acestei funcții, președinte de corp național teritoriale… poliția este o organizație profesională, alegerile se fac din 4 în 4 ani. Domnul Damaschin, din păcate a stat în această funcție aproape șase ani de zile, doi ani peste mandatul pe care i l-au dat polițiștii din județul Mureș. Deci nu au fost alte probleme decât… i-a expirat mandatul înainte cu doi ani. S-au făcut alegeri mai devreme. S-au făcut în această lună și s-a ales domnul comisar șef Traian Gliga, un foarte bun profesionist, un om deosebit care este foarte apreciat de polițiștii mureșeni. Sunt convins că va revigora în totalitate această structură profesională care va trebui să fie mult mai eficientă în ceea ce privește pregătirea profesională a polițiștilor în asigurarea climatului de siguranță publică pe raza județului Mureș împreună cu toate structurile de conducere din județ. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Și eu vă mulțumesc, de altfel este dreptul instituției pe care o conduceți să facă această numire și cred că domnul consilier, cunoscând pe ambele persoane, din curiozitate v-a întrebat pentru că, altfel, persoanele care sunt din partea anumitor instituții este la decizia instituțiilor și dumneavoastră ați spus că a fost ales domnul Gliga Vasile. Totuși, fiind președintele Autorității Teritoriale de Ordine Publică, domnul Mora, domnule consilier, v-ați anunțat. Nu, dumneavoastră sunteți, îmi pare rău dar unii se prezintă, se retrag, e fluctuație pe ecranul acesta.

Domnul consilier Mora: Doamna președinte, poate e și căldura și… da. Doamna președinte, ca să nu existe nici un fel de dubiu, într-adevăr dreptul de a numi în cadrul comisiei ATOP îi aparține celor de la Corpul Național al Polițiștilor și ei numesc reprezentanții respectivi, noi îi validăm în cadrul Consiliului Județean. În schimb vreau să fac o precizare foarte clară. În cadrul ATOP noi lucrăm atât cu domnul Gliga cât și cu domnul Damaschin de mai multă vreme. Domnul Gliga nu făcea parte înainte din ATOP, ca membru în comisie, în schimb era la foarte multe ședințe și cunosc activitatea domnului Gliga cât și a domnului Damaschin. Vreau să spun că ambii au făcut o treabă bună la nivel de ATOP și faptul că domnul Damaschin  nu mai este astăzi membru în comisia ATOP, asta nu înseamnă că nu va putea participa la ședințe așa cum și colegul meu Poruțiu, probabil că vrea să vină să vadă ce se întâmplă la ATOP așa că ușile ATOP-ului sunt deschise, nici un fel de problemă, pentru oricine. Mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Văd că trecem deja la faza de destindere. Domnul Balogh.

Domnul consilier Balogh: Mulțumesc doamna președintă, stimați colegi, în primul rând doresc să felicit pe domnul Gliga și l-aș întreba dacă în programul  dânsului  este mărirea efectivelor de la posturile de poliție din teritoriu având în vedere că sunt foarte multe localități, comune, care sunt neacoperite și știm foarte bine care este situația furturilor, care este situația altor probleme în aceste localități și aș dori, dacă dânsul poate să ne comunice termenul în care aceste efective vor fi completate la acele posturi. Vă mulțumesc mult.

Doamna președinte Lokodi: Poftiți domnul Gliga, cu toate că nu se cuvine dar… fac deliciul consilierilor.

Domnul comisar șef Gliga: Deci o să încerc să vă răspund, prerogativele mele în calitate de președinte al ATOP nu îmi permit să iau decizii cu privire la efective, problema efectivelor este chiar și deasupra domnului chestor, este de nivel de minister. Președintele Consiliului Teritorial al Corpului Național al Polițiștilor, îmi scuzați emoțiile…

Doamna președinte Lokodi: Nici o problemă, nici o problemă.

Domnul comisar șef Gliga: Deci în calitate de Președinte al Consiliului Teritorial al Corpului Național al Polițiștilor, deci atribuțiile mele sunt în primul rând de a reprezenta interesele polițiștilor și de a face cinste acestei profesii și de a colabora cu autoritățile locale pentru găsirea celor mai bune soluții, deci ceea ce pot eu să fac este ca împreună cu membrii Autorității Teritoriale de Ordine Publică să compensăm această lipsă de efectiv și printr-o activitate mai eficientă să aducem un plus de siguranță și acolo, în mediul rural, deși, printre altele, deci ce mai pot să fac este emiterea dispozițiilor cu caracter normativ în ceea ce privește poliția și încadrarea de funcții, se face într-adevăr și cu consultarea Corpului Național al Polițiștilor dar am un rol pur consultativ. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, v-ați mai…

Domnul Căbulea: Doamna președintă, într-adevăr este o problemă delicată la nivelul județului, există în prezent 147 funcții vacante de polițiști și nu cred că sunt șanse pentru a fi ocupate aceste funcții în acest an având în vedere restricțiile bugetare care se regăsesc peste tot. Categoric avem în atenție și comuna Gornești, o comună cu o situație operativă destul de complexă, dar acolo avem în prezent 3 polițiști care, noi credem, că își fac treaba, avem un birou de poliție rurală la nivelul Poliției Târgu Mureș care are în coordonare și activitățile din mediul rural dar promit că vom acorda o atenție mai mare acestei localități. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, v-ați înscris încă doi. Întrebarea mea este, e legat de proiectul nostru de hotărâre, întrebarea, sau în general de activitatea ATOP, că atunci, dacă este legat de activitatea ATOP trebuie să o formulați în fața ATOP-ului. Răspuns. Da, domnul Giurgea. Nu vă grăbiți că înaintea dumneavoastră s-a înscris…

Domnul consilier Giurgea: Doamna președinte, daca îmi dați cuvântul, sigur că vorbesc, dacă nu…, dar este legat oarecum nu de proiectul de pe ordinea de zi dar vreau să profit de faptul că domnul chestor este aici și domnul Gliga, nou intrat în ATOP, dacă îmi permiteți continui, dacă nu, spun la diverse.

Doamna președinte Lokodi: La diverse sau, haideți, după ce votăm proiectul de hotărâre vă dau cuvântul, bine? Domnul Filimon, la fel sau….?

Domnul consilier Filimon: Nu doamna președinte, este legat de proiectul de hotărâre. Nu aș vrea să plecăm de aici cu ideea că domnul Damaschin nu și-a făcut treaba. Eu ca și coleg al dânsului în comisia nr. 3, sigur, sunt foarte mulțumit de felul în care am colaborat, atât profesional cât și în cadrul ATOP-ului și vreau să plecăm de aici cu o idee foarte clară. Domnul Damaschin și-a făcut treaba. Este rolul Inspectoratului de Poliție să propună membrul ATOP dar nu aș vrea să plecăm cu această idee din ședință. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Bine, vă mulțumesc. Trecem la vot și după aceea vă las să formulați întrebarea. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere, 2 nu au votat, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Popa Marius Ciprian, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Havrileț Niculae), 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Kardos Mihaela), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tátar Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Havrileț Niculae), 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Kardos Mihaela) 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Havrileț Niculae), 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Kardos Mihaela) 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tátar Béla).

 

 

Doamna președinte Lokodi: Poftiți, domnul Giurgea.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc doamna președintă, cu permisiunea dumneavoastră vreau să-i adresez… vreau să-l felicit pe domnul chestor pentru activitatea depusă, sincer și fără a face prea multe lucruri în plus în cele spuse de mine, dar vreau să vă rog, domnule chestor, încă odată cu foarte mult respect, am fost foarte aproape de dumneavoastră, eu și toți consilierii județeni, dumneavoastră ca și conducător al acestei instituții și cu implementarea proiectelor pe cazier și așa mai departe, cu mașinile, cu dotările, cu faxurile, etc. Dar vreau să vă informez foarte sincer, unitățile de transport sau firmele de transport private pentru că de stat nu mai sunt, pe raza județului Mureș sunt într-o situație economică catastrofală și unul din elementele care concură foarte mult la veniturile scăzute ale acestor unități este fenomenul de piraterie, am spus-o de atâtea ori. Vă rog să credeți, eu probabil…

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, spuneți și la domnul consilier Orban să se întoarcă în sală pentru că nimeni nu a dat voie să plece. Este totală… dezordine. Mă iertați. Trebuie să intervin… intrați toată lumea înapoi în sală, mai sunt două proiecte de hotărâri, vă rog frumos să vă abțineți. Să intre și Balogh și celălalt domn. Nimeni nu pleacă. Poftiți, vă rog continuați.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc. Știu, domnule chestor că s-au făcut, s-au întreprins și în urma luărilor de cuvânt din ședințele precedente, s-au întreprins cel puțin câteva lucruri concrete din partea dumneavoastră și a aparatului polițienesc de pe raza Județului Mureș. Dar vă rog să credeți că noi încă nu am prea simțit aceste intervenții ale dumneavoastră, mai mult, a apărut un fenomen absolut în afara legii, se operează pe transportul regulat de persoane cu autoturisme de 4+1, care legiuitorul nu prevede așa ceva, adică cu mașini mici, cu tablă pusă în geam, sub sigla unei nu știu ce asociație a pensionarilor. Fenomen care, sigur, cu mijloace de transport autorizate, licențiate, taxe, 82 de taxe au operatorii de transport, am ajuns să nu ne mai putem, să nu se mai poată acoperi elementele de cost, nici măcar la nivelul de munca vie ca să nu mai vorbim de celelalte. Rugămintea mea către dumneavoastră este de a face niște acțiuni mai ample pentru că aveți cea mai puternică autoritate asupra acestor pirați și, dacă vreți, elemente infracționale la nivelul județului, subliniez faptul și termin, că ARR-ul nu are autoritate de control și de a opri aceste mijloace de transport decât în situația în care ele sunt licențiate. Nefiind licențiate, singurii care puteți opera control asupra lor sau de a efectua control asupra lor sunteți dumneavoastră, poliția. Eu v-aș mulțumi anticipat dacă s-ar face ceva care să se simtă mai mult și să ne ajutați, de ce nu, pentru că este o problemă generală dar specială pentru noi transportatorii acest flagel, dacă vreți, de piraterie. Vă mulțumesc.

 

 

 

 

 

10.Proiect de hotărâre pentru completarea Listei de priorități în vederea finanțării în cadrul Programului „Electrificare 2007-2009”

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri, vă mulțumesc frumos domnule director Căbulea și vă mulțumesc frumos domnule comisar-șef Gliga, trecem mai departe, mai avem două puncte și v-aș ruga frumos să le respectăm, pentru mine e la fel de greu să stau aici ca pentru dumneavoastră să stați în bănci. Programul privind electrificarea pe 2007-2009. Proiectul a fost dezbătut în comisia economică, în comisia juridică, în comisia de servicii publice, în comisia de amenajare, dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, atunci trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian Augustin, Kardos Mihaela Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian Augustin, Kardos Mihaela Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Borsan Doru), 7 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian Augustin, Kardos Mihaela, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian Augustin, Kardos Mihaela, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

 

11. Proiect de hotărâre pentru aprobarea avizelor date de Comisia de amenajarea teritoriului și de urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Ultimul proiect de hotărâre privește avizele date de comisia tehnică de amenajarea teritoriului și urbanism de pe lângă consiliul județean. Și acest proiect a fost dezbătut de comisia de amenajarea teritoriului și a dat aprobarea și dumneavoastră, fiecare, ați văzut pe site. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian Augustin, Kardos Mihaela, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian Augustin, Kardos Mihaela, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Moldovan Teofil), 7 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian Augustin, Kardos Mihaela, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Gombos Geza Csaba), 7 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian Augustin, Kardos Mihaela, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc domnilor consilieri, dacă nu doriți la diverse, atunci, dați-mi voie ca eu, de acum să vă urez pentru cei care nu ați fost în concediu, concediu plăcut, week-end plăcut. La diverse, domnul Giurgea.

 

Diverse

Domnul consilier Giurgea: Doamna președinte, aș vrea să mă informați pentru că pe mine, de exemplu, m-au întrebat și au întrebat și pe alți, vreo 4 consilieri, am înțeles, ceea ce s-a întâmplat cu examenul sau concursul pentru bibliotecă. Știm că a fost aprobată o comisie, știm că această comisie trebuia să se întrunească în plenul ei de 7 membri, știm că s-au întrunit doar 4 la concursul de proiecte iar la ceea ce înseamnă parte orală nu au mai mers decât 2 membri ai comisiei. Am aflat, informându-mă, că nici măcar unul  din cei doi directori ai instituțiilor subordonate nouă, respectiv Vatra și Lató, nu au fost nici la partea de selecție a proiectelor… la partea scrisă și cu atât mai puțin la partea orală și atunci întreb de ce i-am delegat, chiar ai noștri fiind, pe directorii acestor două reviste care de fapt sunt două instituții subordonate Consiliului Județean și iau bani din bugetul Consiliului Județean, nu se prezintă și nu își îndeplinesc datoriile de serviciu, dacă vrem și mai mult decât atât, de onoare, vis-à-vis de această prezență la comisii. Să ne spuneți puțin care a fost firul acestor examene, acestui examen, de fapt, de ce nu s-a mai ținut proba orală după ce proba scrisă a avut loc la ora 11 sau, mă rog, evaluarea lucrărilor scrise la ora 11 și la ora 16 doar doi membri din comisie au fost prezenți. De ce s-a anulat efectiv concursul și se va face sau se abordează de la început această probă de…, mă rog, de alegere sau de examinare pentru obținerea postului de director la bibliotecă. Eu îmi permit să vă spun că dacă atitudinea domnilor directori de la Vatra și Lató este una de desconsiderare la adresa Consiliului Județean, prin faptul că i-am numit în aceste comisii, eu public le cer să-și dea demisia și, dacă nu, să facem toate demersurile să-i demitem. Doi oameni care sunt plătiți și sunt votați de plenul Consiliului Județean, nici măcar nu participă la o etapă, nici măcar la o etapă în ceea ce înseamnă acest examen, să meargă în altă curte și să ia banii de altcineva, nu de la noi, vă mulțumesc.

Domnul consilier Poruțiu: Eu aș avea o solicitare pentru ședința viitoare, aș dori să ni se prezinte din partea localităților, a unităților administrativ-teritoriale a județului Mureș o listă cu proiectele europene la care au accesat ele. Acum, sigur sunt… probabil nu vom putea să îi obligăm, dacă nu vor să facă acest lucru, sigur, vom putea acolo unde au cerut cofinanțare de la Consiliul Județean. Și vă spun de ce. Chiar aș vrea ca și Consiliul Județean să avem o situație centralizată a ceea ce înseamnă la ora actuală, pe unitățile administrativ-teritoriale a județului Mureș, situația proiectelor pentru care au aplicat dânșii.

Doamna președinte Lokodi: Da, deci răspund prima dată la domnul Giurgea.  Domnul Giurgea, firul l-ați descris perfect, nici eu nu pot să vă spun mai mult decât ați zis dumneavoastră. Concursul a fost anunțat, s-au depus niște dosare, cu ocazia verificării dosarelor s-a constatat însă că eronat s-a interpretat condițiile pentru îndeplinirea criteriilor de posibilitate de prezentare la concurs pentru că am înscris, și aici și eu mă simt vinovată, în criterii de concurs că numai cu pregătire de facultate de litere se poate, astfel făcând imposibil să vină de exemplu un manager sau să vină de la o altă facultate, pregătire tot socio-umană pentru că sunt mai multe facultăți socio-umane. Asta era una pe care am observat dar să știți că la scris s-au prezentat toți membrii comisiei,  absolut toată lumea, deci nu a lipsim nimeni la scris, toată lumea a fost prezentă. Două persoane au lipsit din cadrul lucrului la comisie și acesta era Sigmirean și celălalt domn care a venit ulterior la notare. Prima dată trebuie să vedeți că la scris a fost toată lumea prezent, deci notarea s-a făcut… 4 oameni au lucrat concomitent, s-a făcut o analiză, așa cum trebuie, de către o comisie, s-au dat niște punctaje, ulterior, la o zi a venit domnul Sigmirean cu domnul… dumneavoastră ați cerut să mai între în comisie… nu, nu Sigmirean ați cerut, Sigmirean era. Ați mai cerut… ați mai cerut pe cineva… era încă un domn, Boldea, nu? Boldea a fost, mă rog… ei doi au venit și au dat total alt punctaj. Deci una era un punctaj care nu era notă de trecere pentru oral iar Boldea și Sigmirean a dat notă maximă. Deci nu se poate ca să fie o notă de netrecere până la oral și apoi notă maximă. Am cerut comisiei să se întrunească și să revadă. Atunci nu s-a întrunit, atunci s-a refuzat, atunci membrii comisiei s-au simțit jenați de ceilalți colegi și noi nu am mai putut întruni comisia. Pur și simplu trei dintre membrii comisiei au refuzat să vină în asemenea condiții pentru că au zis că nu este serioasă munca. Între timp s-a depus și o contestație față de modul de evaluare a dosarelor, evaluare care este justificată pentru că nu se poate ca să elimini niște oameni din start. Din aceste considerente am ajuns la concluzia că anulăm concursul și vom repeta, cu altă comisie, vom numi comisia în luna august, împreună, și vom anunța o nouă comisie, un nou concurs, criterii, ca să nu eliminăm persoane care pot veni la concurs și sunt convinsă că va fi bine.

La domnul consilier Poruțiu, problema câte proiecte au fost depuse… mâine se închide faza depunerii proiectelor la 322, până acum au fost 3 faze de depunere de proiecte, numai 3 proiecte au fost la nivel județean câștigătoare. Sânpaul, Râciu… nu mai este aici direcția lui Bățagă… și mai este încă una, pe Valea Mureșului, Gurghiu, încă un proiect câștigător. Din păcate, s-au investit foarte mulți bani la nivelul județului în proiecte, pe parcursul jocului întotdeauna criteriile au fost schimbate făcând ca proiectul pregătit pentru cursa 1 să nu mai poată să fie depus la cursa 2, dar la cursa 3, între cursa 1 și 2 iarăși s-a schimbat. Eu pot să vă dau exact o evidență la câți am dat avizul că sunt în strategia județului, pentru că la fiecare trebuia să dăm că sunt în domeniul public al județului bunurile pentru care ei solicită și câți sunt în strategia județului, dar că cine va câștiga și cum se va face punctajul, luna viitoare nu putem să vă spunem. Eventual prin octombrie. Să sperăm că în octombrie vom avea…

Domnul consilier Poruțiu: Pe mine nu mă interesează cine va câștiga sau care sunt rezultatele. Aș fi vrut undeva să putem să avem acces, ca și consilieri județeni, la o bază centralizată ca să putem să ne formăm o idee despre ceea ce înseamnă proiectele generate și gândite la nivelul județului. Acum sigur că, probabil, unitățile administrativ- teritoriale nu au obligația acolo unde nu cer cofinanțare să…

Doamna președinte Lokodi: Dar nu e nici o problemă, noi cunoaștem.

Domnul consilier Poruțiu: Asta vreau, deci aș vrea să avem o situație, să știm exact, să vedem…

Doamna președinte Lokodi: Bine, pe site, pe pagina de web a Consiliului Județean, o să vorbesc cu direcția domnului Bățagă, la proiecte să apară…

Domnul consilier Poruțiu: Bine, ca să avem și noi, să vedem în ce localități, pentru că asta ne va da nouă informații în ce localități nu există apă, în ce localități nu există electrificare, pentru că dacă au depus proiect este clar că nu există…

Doamna președinte Lokodi: Vă spunem mai repede unde există decât unde nu, că unde există, există, dar unde nu, e tot restul…

Domnul consilier Poruțiu: Deci asta ar fi… asta ar fi ideea interpelării mele, mai ales că știam că mâine este ultima zi și aș vrea să avem o asemenea situație.

Doamna președinte Lokodi: Bine, bine, vă mulțumesc domnilor consilieri, deci un week-end plăcut.

Domnul consilier Giurgea: Doamna președintă, eu personal am vorbit cu cele două candidate care au fost admise la concursul de proiecte scrise. Pentru că au fost din patru candidați, două care au trecut la ceea ce se numește hopul pentru partea orală. La ora 11 li s-a admis, au fost declarate admise, proiectele dumnealor, și li s-a spus că se vor întâlni după masă la ora 16. La ora 16 nefiind statutară acea comisie pentru că erau numai doi membri, domnul Sigmirean și cu domnul Boldea, sigur că nu a mai avut loc această probă orală, dându-li-se în scris de către serviciul de specialitate, personal, din cadrul Consiliului Județean o explicație că se va anunța data ulterioară la care se va ține proba orală. Am văzut și această hârtie. Proba orală nu s-a mai… pe urmă au primit, după vreo două trei săptămâni aproape trei săptămâni o hârtie cum că se anulează acest concurs și se va institui o nouă procedură pentru un alt concurs. Acum… nu intru eu în detalii, nici nu mă interesează sincer, dar, ca și consilier mă interesează următorul lucru: această comisie precis că a avut un președinte ales și vă rog frumos să solicitați comisiei ca înainte de a intra pe ordinea de zi și în plen cu noua propunere a executivului Consiliului Județean, pentru o nouă comisie și o nouă procedură de admitere, să ne facă o notă informativă, un raport de activitate al acestei comisii pe tot parcursul ei, cu date, cu cifre, cine a intrat, cine a picat ș.a.m.d.

Doamna președinte Lokodi: Comisia nu este plătită, comisia… nu știu pe cine are… a avut ca președinte? Nu a avut președinte…

Domnul secretar Cosma: Comisia are un secretariat asigurat prin Serviciul Resurse Umane și secretariatul a întocmit documentele legate de activitate.

Doamna președinte Lokodi: Da și sunt documentele vizibile acolo. Credeți-mă, era singura soluție să anulăm și să refacem…

Domnul consilier Giurgea: Eu cred și nu contest acest lucru dar… numai puțin, chiar nu pot să știu eu, ca cetățean, nu ca și consilier…

Doamna președinte Lokodi: Puteți să știți, nu au venit.

Domnul consilier Giurgea: Care a fost foaia de parcurs al acestei comisii? După instituirea ei și votarea ei în plen ce a făcut ea?

Doamna președinte Lokodi: A venit toată lumea și când s-au început să se voteze…

Domnul consilier Giurgea: Nu știu, vreau să se scrie, să văd negru pe alb și cineva să semneze ca cetățean…

Doamna președinte Lokodi: Bine, domnul Radu Mircea, poftiți.

Domnul consilier Giurgea: Bine, ce? doamna președintă, ce să înțeleg prin asta? Bine, ce?

Doamna președinte Lokodi: Că o să vă dăm o informare.

Domnul consilier Giurgea: A, mulțumesc, păi așa…

Doamna președinte Lokodi: Ce pot să vă spun?

Domnul consilier Radu: Doamna președintă, stimați colegi, vreau să vă informez că se organizează pentru mediul rural cursuri de absolvire pentru următoarele meserii, care vor primi de la Ministerul Muncii și Ministerul Educației atestat și diplome că au absolvit aceste cursuri de lucrători agroturism, bucătari, ospătari, administratori pensiuni agroturistice, instalatori, dulgheri, tâmplari, electroniști, plus că se va putea învăța și o limbă străină. Aceste cursuri sunt gratuite pentru mediul rural. Eu trebuie să mulțumesc doamnei președinte că am trimis la toate primăriile din județul Mureș și au răspuns două primării cu un număr foarte mare de cursanți. Asta se prevede de la 8 clase în sus, chiar dacă au o vârstă până la vreo 40-50 de ani, Păsăreni-ul cu vreo 30 și ceva și Eremitu cu vreo 40 iar celelalte comune, doamna președintă, au trimis doar foarte sporadic.  Eu spun că e păcat că acest program european, care este gratuit, se organizează în cadru Programului Operațional Sectorial de Dezvoltare a Resurselor Umane, deci nu e cineva… eu efectiv… pe mine m-a rugat și m-au… cei care se ocupă de la Brașov, cunoscându-mă, să văd dacă în județul Mureș….

Doamna președinte Lokodi: Unde se poate înscrie?

Domnul consilier Giurgea: Se poate înscrie… noi le-am trimis, chiar prin Consiliul Județean, unde se poate înscrie, cu fax, cu tot, la Brașov, la cine se trimite, cine se ocupă cu acest program…

Doamna președinte Lokodi: Da, dar sunt niște cheltuieli de transport sau se vine acasă și se face cursul acasă?

Domnul consilier Radu: Vă spun cum se organizează cursurile, acuma mi-au spus detalii, se vor organiza de exemplu la Păsăreni la cei care au 8 clase, se organizează în Păsăreni acum, la fața locului, cei care, de exemplu, au 2-3… în centru de comună, nu-i va costa absolut nimic pe acești oameni și vor primi o calificare care le va prinde bine în activitatea lor de producție pe care o vor face. Eu v-aș ruga ca s-o popularizați ca să fim într-adevăr prezenți și să sprijinim locuitorii din mediul rural. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri, dacă mai dorește cineva, dacă nu, vă mulțumesc, ne vedem în august.

 

 

 

 

                                                                           Întocmit: Andreea Iepan

 

 

 

 

 

 

 

 

        PREȘEDINTE                                                      SECRETAR

 

  Lokodi Edita Emöke                                                  Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Văzut: consilier - Delia Belean

          director – Viorel Iosib