tanacslogo1                         ROMÂNIA                     

                    JUDEȚUL MUREȘ

               CONSILIUL JUDEȚEAN

                Nr. 7265/26. 05. 2009

                      Dosar IV.C.1

 

 

 

 

 

 


PROCES – VERBAL

 

al ședinței extraordinare  a Consiliului Județean Mureș

din data de 20 mai 2009

 

 

 

 

 

Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită prin dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 106 din 15 mai 2009 și a fost publicată în cotidienele locale „Zi de Zi” și „Nepujság”.

Din cei 35 consilieri în funcție au lipsit: Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea.

 

 

 

Doamna președinte Lokdi: Domnilor și doamnelor, pentru că suntem mai puține noi, doamnele, dar doamnelor și domnilor pentru că așa este politicos, vă rugăm frumos, haideți, repede să terminăm problemele pe care le avem astăzi pe ordinea de zi. Vom aproba ordinea de zi imediat dar înainte vă atrag atenția că ședința noastră din punctul de vedere al primului punct și anume… rog presa… rog presa să părăsească sala, prima parte este cu ușile închise. Fără supărare și cu iertare. Deci având în vedere că se referă la confidențialitate în ceea ce privește membrii comisiei de examinare a concurenților pentru ocuparea funcției de director, legea scrie că lista este confidențială și trebuie să fiți si dumneavoastră confidențiali, ceea ce înseamnă că dacă o să văd în presă că apare lista, imediat se contramandează și se repetă. Deci, atrag atenția tuturor să nu facă declarații legate de această problemă.

Deci astăzi pe ordinea de zi avem două probleme, de ce în regim de urgență și nu am așteptat pînă la ședința ordinară? Pentru că termenele pe care trebuie să le respectăm în ceea ce privește managerii publici și anume luna iunie, ne obligă ca să scoatem la licitație postul, să avem deja o decizie și persoana răspectivă, până la termenul legal să depună și actele necesare. Rugăm presa, nu știu cine sunteți dar rugăm presa, avem ședință cu ușile închise, să așteptați. Vă mulțumim. Vă rog domnul Bonta să stați acolo, de afară și să nu intre numai consilierii. Vă mulțumesc.

Deci, proiectul nostru de hotărâre, adică ordinea de zi are două proiecte de hotărâri, una cu privire la caietul de sarcini și competența comisiei de concurs pentru proiectul de management și ocuparea postului de director manager al Bibliotecii Județene Mureș. Celălat proiect de hotărâre privește solicitarea Consiliului Local Tîrgu Mureș petnru trasmiteresa unor terenuri în suprafață totală de 39.744 m2 situat în extravilanul localității Vălureni, din comuna Cristești în administrarea Consiliului Județean Mureș pentru realizarea serviciului public județean de salubrizare și a sistemelor de utilități publice aferente acestuia. Proiectul mare pentru gestionarea deșeurilor solicită ca în suprafețele pe care vor fi derulate fondurile europene, toate să intre în proprietatea consiliului județean, investițiile să fie făcute mixt dar serviciile, fiind județene trebuie să le deținem în proprietate. Deci atunci, dacă sunteți de acord cu ordinea de zi prezentată, vă rog, cine este pentru?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 3 nu au votat ( Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba, Moldovan Horațiu Remus), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).

 

 

 

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea caietului de sarcini și a componenței comisiei de concurs pentru proiectul de management și ocuparea postului de director-manager al Bibliotecii Județene Mureș

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, prezint proiectul de hotărâre pentru aprobarea caietului de sarcini și a componenței comisiei de concurs pentru proiectul de management și ocuparea postului de director-manager la Biblioteca Județeană. Comisia social-culturală a avizat favorabil acest caiet de sarcini și vă vom prezenta propunerea consiliului județean cu privire și la membrii comisiei de examinare. Trebuie să vă spunem că din această comisie nu pot face parte angajații consiliului județean, nu pot face parte consilieri județeni. Trebuia, deci, să ne orientăm în afara sistemului nostru ca să fim conformi legii. De asemenea, trebuie să vă spun că trebuia să stabilim și o îndemnizație pentru membrii acestei comisii pentru că, de obicei se lucrează, cumulat, așa, o săptămână sau chiar mai mult, mai ales dacă vor fi contestații. Și va trebui să aprobăm și membrii supleanți pentru a soluționa eventualele contestații, dacă vor fi. Caietul de sarcini este cel prevăzut de lege care prevede toate condițiile pentru îndeplinirea funcției de director economic la Biblioteca Județeană. Știți că temporar munca este desfășurată de doamna Moldovan, itermediară, dar trebuie să organizăm concursul pentru ocuparea acestui post. Proiectul nostru de hotărâre conține cinci articole, având în vedere că nu toată lumea a putut să parcurgă, o să vă citesc articol cu articol. Articolul 1 „Se aprobă Caietul de sarcini pentru concursul de proiecte de management pentru ocuparea postului de director-manager al Bibliotecii Județene Mureș, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.” Dacă dorește cineva să formuleze întrebări în legătură cu caietul de sarcini, care este conform legii, nimic în plus, nimic în minus. Atunci vă solicit votul, cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 3 nu au votat ( Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba, Moldovan Horațiu Remus), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).

 

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, v-aș ruga frumos, la articolul 2, cu precizarea că în loc de 6 vor fi 7 membri, cei care au fost consultați și cei care acceptă, rog să aprobăm articolul 2, membrii comisiei cu componența nominală. Cine este pentru?

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 nu au votat, 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, articolul 3, „președintele Consiliului Județean Mureș va aproba, cu respectarea dispozițiilor legale, regulamentul de organizare a concursului de proiecte de management și bibliografia de ocupare a postului de director-manager a bibliotecii județene Mureș.” Cine este pentru?

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, „În cazul în care se depun contestații, prin dispoziția președintelui Consiliului Județean Mureș se va constitui o comisie de soluționare a contestațiilor.” Domnul secretar general a spus că asta numai dacă… în cazul în care se depun contestații trebuie să fie numiți. Cine este pentru?

 

Articolul 3 alin 2 se aprobă cu  30 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, articolul 4, „Pentru activitatea depusă în cadrul comisiilor de concurs și soluționarea contestațiilor beneficiază de o indemnizație în cuantum de 20% din remunerația directorului-manager al Bibliotecii Județene”. Cine este pentru?

 

Articolul 4 se aprobă cu  30 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).

 

Doamna președinte Lokodi: „De aducerea la îndeplinire răspunde Serviciul Resurse Umane, cine este pentru?

 

Articolul 5 se aprobă cu  29 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba, Ferenț Tiberiu), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).

 

 

 

2. Proiect de hotărâre privind  solicitarea adresată Consiliului Local Tîrgu Mureș pentru transmiterea unor terenuri, în suprafață totală de 39.744 mp, situate în extravilanul localității Vălureni, comuna Cristești, în administrarea Consiliului Județean Mureș pentru realizarea serviciului public județean de salubrizare și a sistemelor de utilități publice aferente acestuia

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, urmează proiectul de hotărâre privind preluarea suprafeței de 39.744 m2 situat în extravilanul localității Vălureni din Cristești. Aici aș vrea să fac o scurtă prezentare a stadiului în care se află proiectul de management pentru județul Mureș, cu deșeuri. Să știți că suntem în curs de a ajunge la o înțelegere cu Primăria Municipiului Tîrgu Mureș pentru a depune în fața consilierilor locali contractul de cedare a managementului deșeurilor așa cum cere legea în favoarea consiliului județean, ați văzut că și terenul au fost de acord să ni-l cedeze în proprietate pentru că așa cere finanțatorul… finanțarea acestui proiect, deci normele europene, avem încă câteva observații de soluționat, cu una din aceste observații va trebui să ne adresăm chiar Ministerului Mediului dar sunt convinsă că vom putea să respectăm…. Domnilor colegi, 5 minute…, vom putea să respectăm termenele pe care le-a stabilit ministerul, la sfârșitul lunii mai depunem draft-ul de proiect ca să fie lecturat de minister în forma finală, atât partea instituțională cât și cea tehnică, cât și cea economică, toți experții au terminat pregătirea proiectului și dacă închidem și partea aceasta cu Consiliul Local Târgu Mureș vom putea să depunem la Bruxelles pentru aprobarea finanțării proiectului în cursul lunii iunie sau iulie. Deci depinde, ca să avem o lună și din partea ministerului ca să prevadă și să verifice toate documentele care formează proiectul care este un document imens. În ceea ce privește gestionarea apei și managementul cu apa, cu Târgu Mureșul, am reușit să negociem punct cu punct toate obiecțiunile făcute de Consiliul Local Târgu Mureș însă acolo avem problemă cu Reghinul și până ce nu soluționăm problema preluării de către operatorul regional a serviciilor de la Reghin și nu închidem fața cu SAMTID-ul, nu putem să depunem proiectul, deci de data aceasta Reghinul ne ține în impas. Sper din tot sufletul că și această fază va fi soluționată cu toate că, atunci când am fost la Reghin, cum am venit acasă… am venit acasă sâmbătă și luni deja eram le Reghin, am promis că nu mă mai duc dar se pare că promisiunile, chiar dacă le fac, nu le pot ține pentru că este mult mai important decât promisiunea pe care am făcut-o, că nu mă duc. Cu privire la proiectul nostru pe drumul 142 C, Coroisînmartin – Zagăr limită de județ  Sibiu, începem faza de licitație a executării lucrărilor, săptămâna trecută, joi și vineri am fost la ședința comitetului de monitorizare a programului regional la nivel național și domnul euroconsilier Atanasiu Bugas a atras atenția Romîniei că anul acesta trebuie să începem să atragem fondurile europene. Asta înseamă că nu vom primi banii în avans, deci va trebui noi, fiecare câștigător, beneficiar al proiectelor să începem lucrările din fondurile noastre iar anul acesta deja să facem niște decontări, să începem să atragem acești bani europeni pentru că, dacă nu tragem, pierdem, conform formularului M+3 ca să beneficiem de bani, pentru că până în 2010 trebuie să ne apucăm să atragem banii care ne-au fost puși la dispoziție pe perioada 2007-2008. Deci, se lucrează puternic în instituția noastră, pe lângă asta pregătim proiectele… s-a finalizat proiectul tehic pentru a depune tot pe programul operațional regional pentru „Mureș Ring”, acel parc pentru iubitorii sporturilor cu motor, proiect unic la nivel național, în România nu există o pistă de concurs, din punct de vedere tehnic am fost selectați la nivelul „ADR 7Centru” și, în ceea ce privește investițiile pe turism va fi, în Regiunea 7 Centru, din partea unei administrații publice singurul proiect pe investiții depus. La nivelul Regiunii 7 Centru, domnul ministru Blaga ne-a lăudat, regiunea noastră este printre primele dintre cele 8 regiuni care a reușit să respecte toate criteriile, am reușit să acoperim fondurile puse la dispoziția regiunii cu proiecte, cu proiecte mari și de anvergură și nu numai proiecțele, cum a zis, din partea altora, pe niște fracțiuni și chiar proiecte regionale, suntem primii la nivel național și singurii care am reușit să facem ADI și pe situații de urgență  și deja și acolo suntem în fază de licitație, deja licitațiile s-au câștigat, urmează să ni se aducă la fiecare județ dotările pentru situații de urgență, un singur capitol a fost contestat, două centrale mari, complexe care urmează să facă și analize în situații de catastrofe nucleare sau în situații de catastrofe chimice, acolo s-au depus contetații dar să sperăm că anul acesta și acea parte a licitației se va rezolva. Așa că putem să spunem că, în general, atât Regiunea „7 Centru” al cărui președinte am fost timp de doi ani, acum, ieri am schimbat președinții pentru că suntem înțeleși între noi, cei 6 președinți să facem președinția prin rotație, în cei trei ani anteriori au fost Sibiul și Mureșul, trebuia să fim doar 2 ani dar 3 ani s-au nimerit cu alegerile și cu neschimbarea și am rămas eu o perioadă mult mai lungă decît preconizam. Acum este Covasna și Alba iar după aceea va urma Harghita și Brașov. Și, după aceea, dacă se mai continuă și viața merge înainte, vor fi următorii președinți, după terminarea mandatelor noastre. Dar asta nu înseamnă că noi pierdem legătura cu ADR din Alba Iulia și că pierdem informațiile, le vom avea în continuare. În ceea ce privește problemele legate de aeroport, trebuie să vă spun că astăzi am fost informată că săptămâna viitoare vine directorul care, din partea ROMAXA răspunde de investițiile la aeroport, a sistemului iluminat pentru dirijarea navelor în timp de aterizare și decolare, sistemul ILS, săptămâna viitoare vor fi recepționate aceste lucrări tehnice care deja s-au făcut, s-au finalizat, știți, reparațiile la dalele de pe pista aeroportului și să sperăm că vom ajunge iarăși după mai multe discuții la nivelul instituțiilor noastre, să vedem, să atragem fonduri pe Programul Operațional Sectorial, acolo, din păcate, suntem blocați de procedura administrativă a exproprierii. Noi suntem deja gata cu identificarea terenurilor, cu măsurătorile topografice, știm exact cine sunt proprietarii dar am tot așteptat că poate se schimbă legea exproprierii și vom putea să mergem cu o procedură mai rapidă. Văd că se mai așteaptă cu această procedură, noi vom intra atunci pe procedură obișnuită ca să trecem la exproprieri, va trebui să avem acolo discuții chiar cu proprietarii, acea problemă urmează acum, luna viitoare, să le rezolvăm pentru că acum am avut celelalte 2 probleme foarte astringente, cu termene, apa și managementul deșeurilor și un pic nu ne-am ocupat cu problemele astea. Cineva să mă ajute dacă mai am ceva de informat, consiliul… Asta era o informare făcută, colegii, mă ajutați, mai am ceva de zis? Nu am aici… cu 107 D cu proiectul cu „drumul vinului” suntem în faza de finalizare, astăzi doamna Bochiș era pe teren cu constructorii, ieri, eu m-am dus pe acea porțiune de drum către Alba Iulia, am o grămadă de observații, am comunicat azi-dimineață doamnei Bochiș, s-a dus cu portughezii, sper că se remediază și, până în luna iunie portughezii trebuie să termine proiectul și  sperăm că și acolo vom putea să inaugurăm acel proiect. Plombările da, licitațiile s-au făcut, s-au selectat firmele dar… ce știți că eu atâta știu… deci suntem în termenul de depunere a contestațiilor, dar spuneți la microfon.

Domnul vicepreședinte Chirteș: Deci pentru plombări licitațiile au fost, termenul de depunere al contestațiilor și așteptăm termenul legal fiindcă, cu siguranță, toată lumea vă întreabă când începem plombările. Promisiunile comisiei de analiză sunt că la sfârșitul lunii mai, iar sfârșitul lunii mai este săptămâna viitoare. Atribuim contractele și dăm ordinul de începere.

Doamna președinte Lokodi: Domnul Szabó, ceva doriți să spuneți?

Domnul vicepreședinte Szabó: Doamna președinte, cred că ați informat destul de bine consilierii despre întâmplările de la ședința pe care am avut-o la sfârșitul săptămânii trecute, cred că noi continuăm și în continuare conlucrarea cu comisia de buget-finanțe și reluăm activitatea de a sta de vobă cu instituțiile noastre pentru a vedea și a îmbunătăți eficiența activităților. Cred că comisia de buget-finanțe nu a uitat această treabă și așteptăm propuneri pentru câte o instituție, cel puțin într-o lună câte o instituție sau două să le analizăm. Mulțumesc.

Domnul vicepreședinte Chirteș: Și primul obiectiv finalizat, tot pe drumuri județene, trebuie să recepționăm drumul 153 C, o porțiune din drumul 153C, felicităm constructorul, am înțeles că totul e ok, în Ibănești, un kilometru jumătate, asfalt integral. O să vă anunțăm pe toți consilierii când va fi inaugurarea.

Doamna președinte Lokodi: Domnul Giurgea, doriți? Da, vă rog.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc, doamna prședinte, vroiam să vă întreb și poate e și un alt sprijin vis-à-vis de ce ați spus dumneavoastră, exproprierea din zona aeroportului Tîrgu Mureș. Eu nu ascund faptul că am discutat în campania din anul trecut și am avut întâlnire cu toți oamenii care erau prinși în acest proiect de expropriere și nu vă ascund faptul că acum iarăși am avut întâlnire cu dumnealor. Să știți că s-ar putea să avem un mare sprijin din partea dumnealor, din ceea ce am înțeles, dacă intrăm într-un raport de comunicare cu ei, nu știu, poate de negociere, dacă vreți, ei sunt și destul de bine organizați, au și un reprezenzant, respectiv 3 reprezentanți, sunt vreo 80 de persoane în cauză, nu numai pe terenul de la aeroport au și în subsidiar, am înțeses, că ceva cu zona mănăstirii. În sfârșit, pe noi ne interesează aeroportul. Poate că ar fi bine să facem acest grup de lucru, să-l numim, între consiliul județean și acești oameni și poate că merge mai repede decât am merge pe calea instanței sau, de ce nu pe procedura pe care o așteptăm pe o lege, care să ne ajute la expropriere mai rapid.

Doamna președinte Lokodi: Legal, tot trebuie să mergem pe calea instanței, chiar dacă ne înțelegem cu oamenii, dar o să rog colegii în momentul în care... când ne pregătim să mergem jos să cooptăm și pe domnul Giurgea în comisia de negociere. Vă rog frumos, da? Fără dumneavoastră nu mergem la negociere.

Domnul consilier Giurgea: Nu e problemă, pot să vin și… mă rog, nu, nu, ca să se înțeleagă bine, nu am nici un interes, nu am nici o …

Doamna președinte Lokodi: Nu, dar vă rugăm să ne ajutați, dacă ați avut discuții cu oamenii, vă rugăm frumos să ne ajutați.

Domnul consilier Giurgea: Am avut discuții în campanie, pe care le-au avut și alții și cu alte ocazii și în alte locații ale județului. Acum, eu vă întreb intră… chiar nu înțeleg sau nu știu și atunci, decât să greșesc…, în procedura de expropriere intră și cumpărarea?

Doamna președinte Lokodi: Asta înseamnă expropriere.

Domnul consilier Giurgea: Asta este, nu?

Doamna președinte Lokodi: Deci cumpărăm pe baza unui preț stabilit de instanță care poate să fie prețul negociat.

Domnul consilier Giurgea: Exact, dânșii au înțeles și altă formă și vă și spun, un domn Oros, care e cam sfătos pe acolo și i-am spus să se mai liniștească că i-a cam bulversat, că exproprierea înseamnă că le ia terenul și le dă în altă parte dacă le convine și, dacă nu, oricum pământul acesta rămâne. Eu le-am spus, oameni buni, liniștiți-vă că nu poate să fie forma de expropriere asta. Primul scenariu de abordat este cumpărarea și, dacă nu, sunt apoi alte forme legale prevăzute de lege pe care eu nu le cunosc, care 100% le abordăm în temeiul legii și vă respectăm ca atare. Da?

Doamna președinte Lokodi: Expropriere înseamnă cumpărare.

Domnul consilier Giurgea: Bine, mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc domnilor, dați-mi voie atunci să trecem la aprobarea proiectului de hotărâre cu privire la preluarea suprafeței de teren. Proiectul nostru are 3 articole, primul articol „Se solicită Consiliului Local Municipal Tîrgu Mureș transmiterea terenurilor – 9 parcele, în suprafață totală de 39.744 mp, situate în extravilanul  localității Vălureni, comuna Cristești, în administrarea Consiliului Județean Mureș, pentru realizarea serviciului public județean de salubrizare,” deci în administrare „și a sistemelor de utilități publice aferente acestuia – pe toată durata funcționării serviciului, precum și a tuturor avizelor, acordurilor, certificatelor, autorizațiilor, documentațiilor și studiilor întocmite pentru aceste terenuri până în prezent.” Cine este pentru?

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. „Terenurile menționate la art.1, având datele de identificare” și nu mai citesc CF-urile „se solicită a fi transmise în administrarea Consiliului Județean Mureș, pentru realizarea acestei investiții.” Cine este pentru?

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).

 

Doamna președinte Lokodi: „Prezenta hotărâre se comunică Consiliului Local Municipal Tîrgu Mureș” Cine este pentru?

Articolul 3 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba, Pop Ioan), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).

 

Doamna președinte Lokodi: Eu vă mulțumesc frumos și la diverse, eu vă consult, dacă dorește cineva să ia cuvântul. Dacă nu, vă mulțumesc.

Domnul consilier Giurgea: Mai avem o ordinară luna aceasta?

Doamna președinte Lokodi: Da, dar asta trebuia pentru bibliotecă și pentru teren. Ca să transmitem actele.

 

 

    Întocmit: Andreea Iepan

 

 

 

PREȘEDINTE                                                   SECRETAR

          Lokodi edita Emöke                                              Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Văzut:  Consilier - Delia Belean

             Director - Iosib Viorel