ROMÂNIA                     

                JUDEȚUL MUREȘ

             CONSILIUL JUDEȚEAN

           Nr._______/______2008

         

       Dosar IV. C/1

                       

 

 

 


PROCES – VERBAL

 

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 29 mai 2008

 

 

 

 

 

Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emőke.

Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită prin Dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 155 din 23 mai 2008 și a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul liber” și „Nepujság”.

Din cei 34 de consilieri în funcție au fost absenți domnii: Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin.

 

 

Au fost invitați să participe:

 

·        dl. Felicia Pop, prefectul județului Mureș

·        dl. Schmidt Lorand – director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·        d-na Codruța Sava – director adjunct, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·        dl. Mezei Vasile - director economic,  Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·        dl. Runcan Ștefan, director, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA  Tîrgu Mureș

·        dna Hang Mărioara, contabil-șef, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA  Tîrgu Mureș

·        dl.Cazan Vasile – director, Filarmonica Târgu Mureș

·        dl. Naste Vasile, director, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș

·        dna Valea Anica – contabil-șef, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș

·        dl Cotîrlan Constantin - director, Centrul Județean de Promovare și Conservare a Creației și Tradiției Populare Mureș

·        dna Iosib Maria, contabil-șef, Centrul Județean de Promovare și Conservare a Creației și Tradiției Populare Mureș

·        dl. Titi Iosif Boantă, director, Ansamblul Artistic Profesionist  MUREȘUL Tîrgu Mureș

·        dna Silvășan Elena, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist  MUREȘUL Tîrgu Mureș

·        dl. Pană Virgil- director-adj., Muzeul Județean Mureș

·        dna Mihalte Marcela, contabil-șef, Muzeul Județean Mureș

·        d-na Corina Teodor, director, Biblioteca Județeană Mureș

·        dna Pop Daniela, contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș

·        dl. Podoabă Virgil – redactor-șef, Revista VATRA

·        dl. Kovacs Andras Ferencz – redactor-șef, REVISTA LATO

·        dna Grec Claudia, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 Tîrgu Mureș

·        dna Pescari Tatiana Ana, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș

·        dna Kalman Eva, contabil-șef, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș

·        dl. Sabău Ștefan, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 - Reghin

·        dna Molnar Viorica, contabil-șef,  Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 – Reghin

·        dl. Kovacs Robert – șef serviciu SALVAMONT

·        directori, directori-adjuncți, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor

·        reprezentanții mass-media din județ

 

 

Doamna președinte Lokodi: Doamnelor, domnilor consilieri, doamnelor, domnilor invitați, reprezentanți ai instituțiilor subordonate Consiliului Județean și instituțiilor deconcentrate, vă mulțumesc că ați venit prompt și putem începe activitatea pe ziua de astăzi. Trebuie să vă apun că avem două puncte la ordinea de zi în regim de urgență față de ordinea de zi pe care am anunțat-o și am o rugăminte mare la dumneavoastră, dacă este posibil, este ora 12 și câteva minute…să fi-mi operativi, eu la 4 fără un sfert cel târziu trebuie să plec, intru la dezbateri finale pe Antena 1 și după aceea în alte trei emisiuni și alții au program… Aș dori, totuși, să mai ciocnim la finele ședinței un pahar de vin. Cu mulți dintre dumneavoastră să sperăm că după 1 iunie ne vom revedea, eu mă gândesc acum și la postul de președinte de consiliu județean dar dacă nu…dacă nu oricum la post de consilier județean și tot ne vom revedea. Iar…cred că sunt probleme destul de importante pe care trebuie neapărat să decidem. Deci vă prezint doar cele două proiecte de hotărâri de Consiliu Județean în regim de urgență și după aceea trecem la votarea ordinii de zi. Ce-i acolo? 27, vă rog frumos, 27 de persoane trebuie să fie prezenți deci cineva încă nu…vă mulțumesc. Eu aveam deja datele, nu mă orientez după panou. Deci avem o problemă în ceea ce privește Serviciul nostru de Utilități Rurale Mureș cu privire la includerea în cadrul operatorului regional S.C. Compania Aquaserv în vederea realizării și eficientizării serviciului public județean de alimentare cu apă și de canalizare. Și în acest sens am pregătit un proiect de hotărâre pe care o să-l dau…proiectul de hotărâre o să-l citesc în momentul în care vom ajunge la acest punct. Un alt proiect, tot în regim de urgență, este aprobarea acordului de parteneriat dintre Consiliul Județean Mureș, consiliile Județene Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Sibiu, Universitatea 1 Decembrie 1918 Alba Iulia și agenția de Dezvoltare Regională Centru pentru realizarea proiectului dezvoltarea instrumentelor de planificare în regiunea „Centru” utilizând tehnologia GIS. Și această adresă a venit alaltăieri, ni se cere un aviz, în principiu, deocamdată, că vom intra în acest parteneriat și vom suporta cofinanțarea, eu am zis că neapărat să băgăm în ședință și să obțin de la dumneavoastră acord sau dezacord în acest sens pentru că privește cofinanțarea și nu aș putea doar să dau eu în numele de instituție a președintelui un acord în principiu. La ordinea de zi avem anunțate 14 puncte din care 13 sunt proiecte de hotărâri și un raport de activitate a ATOP-ului. Supun la vot ordinea de zi astfel precizată. Cine este pentru?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 4 nu au votat (Socotar Dinu Gheorghe, Venczi Vidor Janos, Veress Adam, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

 

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea cesiunii contractelor de concesiune încheiate cu S.C.”Servicii de Utilități Rurale Mureș” S.A privind exploatarea unor sisteme zonale de alimentare cu apă și de canalizare, către operatorul regional S.C.”Compania Aquaserv” S.A, în vederea realizării și eficientizării serviciului public județean de alimentare cu apă și de canalizare

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, deci atunci trecem la primul proiect în regim de urgență. Consiliul Județean a concesionat Societății Comerciale Servicii de Utilități Rurale Mureș, prin contractul de cesiune 4992 din 1999, serviciile de apă și de canalizare în sistem zonal în vederea exploatării eficiente a acestora și asigurării furnizării apei potabile în condițiile de continuitate și calitatea serviciilor. Prin hotărârea nr. 69 din 2007 s-au stabilit măsuri pentru eficientizarea serviciului județean de alimentare cu apă și de canalizare prin restructurarea S.C. SURM S.A. și preluarea concesiunii a sistemelor zonale de alimentare cu apă și de canalizare aflate în domeniul public al județului de către S.C. Compania Aquaserv S.A. În conformitate cu planul de acțiune stabilit de comun acord cu S.C. Compania Aquaserv S.A., s-a finalizat acțiunea de inventariere a mijloacelor fixe ce aparțin domeniului public al județului format din rețele de alimentare cu apă, stații de tratare și altele, aferente unor sisteme zonale de alimentare cu apă și de canalizare care urmează a trece în exploatarea operatorului regional în vederea furnizării serviciului județean de alimentare cu apă și canalizare. Întrucât la nivelul județului s-a înființat asociația de dezvoltare intercomunitară care va prelua gestionarea serviciilor publice de alimentare cu apă și canalizare, până la data semnării și intrării în vigoare a contractului unic de delegare încheiat între asociația de dezvoltare intercomunitară și operatorul regional, se propune cesionarea contractelor de concesiune încheiate între CJ și cu SURM S.A. către S.C. Compania Aquaserv începând cu data de 16 iunie 2008. În acest sens am pregătit un proiect de hotărâre care are 6 articole și privește exact ce v-am prezentat, deci cesionarea contractului de concesiune și a actelor adiționale cu toate drepturile și obligațiile privind obiectul acestor contracte, adică exploatarea unor sisteme zonale de alimentare cu apă și de canalizare aflate în patrimoniul județului către operatorul regional S.C. Compania Aquaserv în vederea realizării și eficientizării serviciului public județean de alimentare cu apă și de canalizare. Acesta este articolul 1. Cine este pentru aprobarea articolului 1?

 

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 3 nu au votat( Socotar Dinu Gheorghe, Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, articolul 2, durata contractului de concesiune, nr. 4992/1999 încheiat între Consiliul Județean și S.C. Servicii Utilități se prelungește până în 15 iunie 2008, că v-am spus că în 16 iunie va prelua Aquaserv-ul. Cine este pentru? Primul aliniat?

 

Articolul 2, aliniatul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 3 nu au votat( Socotar Dinu Gheorghe, Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Aliniatul 2 din articolul 2, cesiunea contractelor de concesiune încheiate de Consiliul Județean S.C. SURM  către operatorul regional este valabil până la data semnării și intrării în vigoare a contractului unic de delegare încheiat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară și operatorul regional dar nu mai târziu de 31 ianuarie 2009, cine este pentru?

 

Articolul 2, aliniatul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 3 nu au votat( Socotar Dinu Gheorghe, Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Articolul 3, predarea, preluarea bunurilor, proprietate publică a județului către operatorul regional, inventariate scriptic și faptic de către consiliile desemnate de părți comunicate, se va efectua prin procesul verbal. Cine este pentru?

 

 Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 3 nu au votat( Socotar Dinu Gheorghe, Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Articolul 4, de îndeplinirea prevederilor prezentei hotărâri răspunde Direcția Economică, Direcția Tehnică, Drumuri Poduri Județene Investiții și S.C. Utilități Rurale precum și conducerea Companiei Aquaserv, cine este pentru?

 

 

Articolul 4 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 3 nu au votat( Socotar Dinu Gheorghe, Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Se mandatează președintele Consiliului Județean cu semnarea…e ceva problemă? …., cu semnarea contractului de cesiune prevăzut în anexă ce constituie parte integrantă din prezenta hotărâre, cine este pentru?

 

 

Articolul 5 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 3 nu au votat( Socotar Dinu Gheorghe, Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Prezenta hotărâre se comunică Direcției economice și tehnice, cine este pentru?

 

Articolul 6 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 3 nu au votat( Socotar Dinu Gheorghe, Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 3 nu au votat( Socotar Dinu Gheorghe, Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc domnilor și iată încă un punct prin care ceea ce ne-am asumat la începutul mandatului începem să ducem până la final, această parte a operatorului regional și din partea Consiliului Județean cu asta este deja în final. De altfel, dacă suntem tot la acest punct trebuie să vă spunem că astăzi am încheiat și beneficiarii au semnat procesul-verbal cu proiectul SAMTID, prin acest proiect am adus în județul Mureș pe proiectul SAMTID pentru reabilitarea sistemelor de reabilitare cu apă, canalizare și stații de clorinare  o sumă totală, o valoare totală de 14.068.401 milioane de euro, deci 14 milioane de euro, să rețineți, sumă care este investită, este în municipiile și orașele noastre Reghin, Târnăveni, Sighișoara, Luduș, Iernut și orașul Cristurul Secuiesc din județul Harghita. Știți foarte bine că am sprijinit și noi cu cota de finanțare a acestei administrații și față de cantitatea contractată a lucrărilor în investiții alimentare cu apă, din banii aceștia, deci față de cel contractat am reușit să realizăm o depășire în favoarea și în lungimea sistemului de 20%. Deci în loc de 72.668 de mii de metri…deci față de astea s-au realizat 87.110 de mii de metri de conducte. Cu aceasta, cred că județul Mureș și-a îndeplinit obligațiile cu privire la criteriile de aderare la mediu și vom continua cu un alt proiect din fonduri cu împrumut contractat de către Ministerul Dezvoltării și a Locuinței care a contractat un împrumut de la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei și se pregătește și proiectul pe Ministerul Mediului.

 

 

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de Parteneriat dintre Consiliul Județean Mureș, Consiliile Județene Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Sibiu, Universitatea ,,1 Decembrie 1918”, Alba Iulia și Agenția de Dezvoltare Regională Centru, pentru realizarea proiectului „Dezvoltarea instrumentelor de planificare în Regiunea CENTRU utilizând tehnologia GIS” și aprobarea contribuției la co-finanțarea cheltuielilor totale ale proiectului

 

Doamna președinte Lokodi: Următorul proiect de hotărâre, tot în regim de urgență este acordul de parteneriat dintre Consiliul Județean Mureș și celelalte Consilii Județene din regiunea 7 Centru în vederea dezvoltării resurselor umane, printre altele, prin promovarea educației și pregătirii profesionale, consolidarea capacității administrative sau de furnizarea serviciilor publice a administrației locale sau ale instituțiilor sale precum și a proceselor democratice care o sprijină. Cu un buget de 40-50 milioane de euro vrea acest program împreună cu celelalte consilii, cu cele 6 consilii din regiunea „7 CENTRU” și cu ADR „7 CENTRU ” să aibă un proiect mare pentru modernizarea tehnologiei în ceea ce privește urbanismul, GIS-ul, aceasta este denumirea proiectului deci…Sistem Informațional pentru Urbanism. Deci Geo…aceasta înseamnă modernizarea prin noile metode informaționale în tot ceea ce privește dezvoltarea urbanistică. Este un proiect comun, aici va trebui noi să participăm cu o cofinanțare de 5000 de euro, deci la 40 de milioane de euro trebuie fiecare județ să participe cu 5000 de euro.

Vă supun la vot articolul 1, se aprobă acordul de parteneriat dintre Consiliul Județean, cele 6 consilii, plus Universitatea 1 Decembrie 1918 din Alba și ADR pentru proiectul Dezvoltarea Instrumentelor de planificare în regiunea CENTRU utilizând tehnologia GIS, cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat( Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Se aprobă cofinanțarea în valoare de 5000 de euro, cine este pentru?

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat( Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Articolul 3, se împuternicește președintele Consiliului Județean să semneze acordul de asociere, cine este pentru?

 

Articolul 3 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat( Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Articolul 4, de ducerea la îndeplinirea prezentei hotărâri răspunde Direcția economică, cine este pentru?

 

Articolul 4 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat( Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Și prezenta hotărâre se comunică aparatului propriu și ADR „7 CENTRU”, cine este pentru?

 

Articolul 5 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat( Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat( Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

3. Proiect de hotărâre privind solicitarea adresată Guvernului României pentru transmiterea unui teren din domeniul public al statului, în domeniul public al județului Mureș și administrarea Consiliului Județean

 

Doamna președinte Lokodi: Iată o altă posibilitate prin care județul nostru va beneficia de fonduri europene, este un program foarte important ca fiecare județ să aibă același sistem GIS în această muncă pe urbanism.

Trecem la ordinea de zi anunțată, pentru primul proiect de hotărâre avem nevoie de 2/3 de voturi, este un proiect de hotărâre privind solicitarea adresată Guvernului României pentru transmiterea unui teren din domeniul public al statului în domeniul public al județului și a administrației Consiliului Județean, este vorba de terenul de la SURM, care teren, pe parcursul anilor, a trecut la Regia Autonomă de Gospodărire Comunală și acum la SURM. Acesta este un alt moment al activității pe care în regim de urgență am votat dar nu am dori ca acest teren să nu ne rămână în proprietatea publică a județului. Comisia juridică a avizat favorabil, comisia de servicii publice la fel și cel de teritoriu și urbanism la fel. Iată că noi nu vrem să pierdem acest lucru, articolul 1, cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat( Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 4 nu au votat( Șopterean Ioan, Tatar Bela, Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 3 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat( Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru” 3 nu au votat( Mora Akos Daniel, Venczi Vidor Janos, Benedek Imre), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

 

4. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2008

 

Doamna președinte Lokodi: Următorul proiect de hotărâre pentru rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe 2008. În urma apariției Hotărârii de Guvern se modifică…urmează să se modifice bugetul Consiliului Județean pentru extinderea pistei de decolare, aterizare și platformă de operare pentru aeronave la Aeroportul Transilvania. Am primit o sumă de 2.800.000 lei, de asemenea pentru modernizarea drumului județean 134 Fântânele - limită de județ Harghita 250.000 lei și pentru modernizarea drumului județean 153 F altă sumă de 250.000 lei. Se propune, de asemenea, deci se propune majorarea bugetului cu suma de 3.300.000 lei. Aceste modificări sunt cuprinse în anexele nr. 1, 2, 2/27, 2/28. Însă în baza solicitării unor instituții la care noi încă în ianuarie am promis că în măsura posibilităților vom asigura fondurile necesare pentru funcționare.

Urmează de asemenea ca din rezerva Consiliului Județean să asigurăm sumele necesare pentru a rezolva câteva proiecte. Ansamblul Artistic Profesionist Mureșul - secția română și maghiară, nu în totalitate, normal, că nu avem atâția bani, ci reprezentanții celor două secții au primit o invitație la Montigny, știți foarte bine, francezii țin ca să fim prezenți la 2-3 evenimente pe care ei le organizează, vara organizează fiesta, sunt prezenți întotdeauna partenerii lor și am zis să plece de data asta pentru că este o cavalcadă, este un eveniment de cultura prietenilor țărilor înfrățite la Montigny, să plece ansamblul nostru. Filarmonica de Stat, de asemenea a avut cheltuieli cu concertul Filarmonicii din București „George Enescu” și trebuie să asigurăm aceste cheltuieli pe care ei le-au avansat. La Administrația Palatului Culturii, pentru reparația și instalația de prevenire a incendiilor de asemenea avem nevoie de 28.000 lei. Aceste modificări vor fi făcute în anexele la buget.       Pe baza analizei execuției bugetului pe primele 5 luni se constată că prevederile estimate pe acest an pe partea de venituri și cote defalcate de impozit, ar permite suplimentarea veniturilor Consiliului Județean cu 1.390.839 lei, din această sursă să se aloce cheltuieli pentru finanțarea următoarelor acțiuni: la Muzeul Județean 63.900 lei, pentru editarea catalogului „Lucrări de arte”, documente legate de donația familiei David, tot noi am fost cei care ne-am angajat la acest lucru și 18.900 lei cofinanțare proiecte de cercetare amplă a siturilor arheologice antice și medievale din zona Transilvaniei, deja echipa s-a deplasat împreună cu specialiștii la Brâncovenești pentru cercetări. De asemenea raport de mediu aferent planului județean de gestionare a deșeurilor, aici avem nevoie de 33.000 lei. Acest master-plan trebuie făcut și corelat cu cel care se face pe proiectul managementul integrat al deșeurilor pe tot județul, de altfel trebuie să vă informez că săptămâna trecută am semnat contractul de asociere și actul de constituire a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru gestionarea deșeurilor. 99 de administrații comunale, orășenești, municipale au semnat acest act în fața notarului, aici în această sală mare, au fost prezenți cei 99 de primari, nu au semnat 4 primării comunale, acum exact n-o să vă înșir…Vânători, Zagăr, Rușii Munți dar din motive obiective. Nu mai funcționează la ei consiliul local și nu au putut să ia decizia de aderare pentru că prima condiție era o hotărâre din partea consiliului local.

      De asemenea se alocă suma de 45.000 lei pentru elaborarea documentației tehnice, topografice, plan situații și plan parcelare, cuprinzând zona sat Chirileu, comuna Sânpaul în vederea extinderii Aeroportului Transilvania Târgu Mureș. De asemenea, tocmai astăzi a intrat în poștă un studiu făcut de către IPTANA pentru Aeroportul Târgu Mureș și ne gândim să depunem această documentație la Ministerul Transporturilor, încă, dacă se poate mâine, în vederea obținerii posibilelor finanțări din partea bugetului…din rezerva Bugetului Național. La Ansamblul Artistic Mureșul, alte 60.000 lei pentru izolație fonică și reparații pardoseli pentru amortizarea zgomotului la sala din strada Mărăști, acolo știți că secția maghiară are o sală pentru probă și vecinii ne-au denunțat ori de câte ori era posibil că deranjăm liniștea locuitorilor din locuința cealaltă și este nevoie să facem o izolare fonică, bătutul băieților în timpul repetițiilor, muzica deranjează vecinii. Și la Avocatul Poporului ne-au denunțat.

      La Administrația Platului Culturii de asemenea avem câteva locații bugetare, la restaurarea de la Biblioteca Copiilor, la Biblioteca Județeană, la sala mică, și un studiu de mentenanță. Mai avem câteva fonduri alocate pentru programul „Și rromii au dreptul de integrare”, avem de asemenea la revista Láto, la Biblioteca Județeană documentație de avizare privind reactualizarea proiectului tehnic pentru lucrarea Restaurarea Clădirii Bibliotecii Teleki. Deci cu aceste rectificări urmează să adoptăm hotărârea privind rectificarea bugetului, dar văd că s-a anunțat domnul Lădariu, poftiți.

Domnul consilier Lădariu: Doamna președinte, domnule vicepreședinte, doamnelor și domnilor consilieri, distinși invitați. Întrucât este o ședință finală, întrucât i s-a dat culturii ce trebuia să i se dea, mai ales în ultimul an, nu pot să nu revin asupra a două, trei aspecte. Nu voi înșira instituțiile de cultură subordonate Consiliului Județean care beneficiază de rectificări, iată, spre bucuria noastră, repetate, ci am să recurg la acest raport, într-un fel, „principalele realizări ale Consiliului Județean Mureș în perioada 2004-2007”. Pentru argumentare voi lua doar poziția 7, Cultură, Recreere, Religie și vom vedea că din 2004 până în 2007 aproape s-au dublat banii pentru cultură. Este o bucurie și cred că se confirmă într-un fel cuvintele înaltului domn al limbii române, Mihai Eminescu, că dacă dorim într-adevăr un stat de cultură la Gurile Dunării trebuie să avem bani pentru cultură. „Să dăm Cezarului ce este al Cezarului și bunului Dumnezeu ce este al bunului Dumnezeu” și să recunoaștem că iată, încetul cu încetul, cultura începe să iasă din ingrata postură de cenușăreasă. Spunea cineva un mare adevăr, o mare poetă, că apărarea culturii într-adevăr este echivalentă cu apărarea frontierelor de stat pentru că preluând finalul unui roman al unui prozator român…dacă cultură nu e, nimic nu e. Consider că, iată, începe să se facă totul pentru cultură, pentru apărarea ei, și noi vrem să dovedim, cei din miniparlamentul acestui județ, că predomină faptele, nu vorbele. Este un slogan electoral…mă rog, nu vreau să spun al cui e, „fapte, nu vorbe!” și mă bucur că într-adevăr, iată că faptele sunt precumpănitoare. Nu promisiuni, într-adevăr, ci fapte. Pentru acest lucru, pentru aceste realizări, pentru că sunt realizări și să nu fimi miopi atunci când se fac lucruri bune, eu unul felicit conducerea Consiliului Județean, îi felicit pe toți consilierii județeni, aparatul Consiliului Județean, de mare ajutor în această muncă, fără de care nu știu cum ne-am putea simți, probabil ne-am simți mâna dreaptă sau stângă, dar cea dreaptă pentru că este cea cu care se fac și cifrele, să fie clar. Iar conducătorilor instituțiilor de cultură le adresez și lor felicitări pentru că au știut să-și apere drepturile și așa să faceți întotdeauna, că vă spun un lucru, domnilor directori, bani sunt, v-am mai spus acest lucru și o spun public, ei trebuie drămuiți și acolo unde este această cumpănire, iată că până la urmă lucrurile sunt bune. Totul e bine când se termină cu bine, vă mulțumesc din tot sufletul.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, mai trebuie să fac o precizare, Prefectura este cea care organizează alegerile dar Consiliul Județean este cel care plătește. Deci, și de această dată Prefectura ne anunță că trebuie majorat bugetul pentru alegeri cu 400.000 lei noi și noi am ales o variantă să asigurăm fondurile dacă este nevoie, în baza documentelor ce se depun noi doar asigurăm suma într-un capitol bugetar dar descărcarea și hotărârea finală o vom lua în raport de actele care se depun și de decontarea cheltuielilor, bine? Deci în acest sens modificăm și capitolul acela. Da, eu văd că se anunță și domnul Szalkay. Domnilor,  dar încă odată, eu la 4 m-am ridicat de pe acest scaun, la 4 fără un sfert.

Domnul consilier Szalkay: Da, mulțumesc, doamna președinte vă mulțumesc frumos, domnule vicepreședinte, invitați, știu că pentru operativitate ați prezentat și nu mi-ați dat posibilitatea să prezint ca de obicei această rectificare însă avem aici o idee pe care vroiam neapărat s-o spun, și îl văd aici pe domnul director al filarmonicii, având plăcerea să particip la vreo trei-patru din manifestările „Zilelor Muzicale Târgumureșene”, pot să spun că această filarmonică a devenit într-adevăr un brand al orașului, aduce publicul târgumureșean…mulți tineri am văzul la concert și fac să îndrăgească această muzică fantastică care este prezentată în cadrul acestor Zile Târgumureșene, faptul că a venit în acest an Filarmonica George Enescu din București spune totul și eu pe această cale țin să felicit pe domnul Cazan, întregul colectiv de acolo și sper că aceste Zile Muzicale Târgumureșene și în viitorii ani vor atrage acea mulțime îndrăgită de muzică care într-adevăr face cultura ca să fie foarte mult apreciată în acest oraș. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Mulțumesc. Am uitat să vă precizez că în penultima frază de la expunerea de motive este cuprinsă o sumă pentru majorarea bugetului, pe reparații pe drumuri mai ales plombări, cu un milion de lei, deci să aveți în vedere și aceasta în momentul votării proiectului de hotărâre. Supun la vot proiectul de hotărâre, cine este pentru articolul 1?

 

 Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 4 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 5 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru” , 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

 

5. Proiect de hotărâre pentru abrogarea anexei nr.6 a HCJM nr.2/2008 privind aprobarea unor tarife și taxe locale datorate bugetului propriu al județului Mureș în anul 2008

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos domnilor consilieri și doamnelor, urmează proiectul de hotărâre privind abrogarea anexei nr.6 a HCJM nr.2/2008, vă mulțumesc domnilor directori, la revedere…eu mă gândeam că rămâneți să ciocniți cu noi un pahar de vin, dacă puteți să vă întoarceți. Hotărârea nr. 2 privește o taxă pe care noi am stabilit-o pentru cei care vin în județul nostru ca turiști în vederea serviciului Salvamont. După ce am luat această hotărâre au venit foarte multe observații, chiar motivate, din partea celor care sunt obligați să plătească aceste taxe…locală pe județul nostru și în raport de observațiile făcute, serviciul juridic a pregătit această modificare de hotărâre. Hotărârea a fost avizată de către comisia economică și comisia juridică. Eu supun la vot proiectul de hotărâre, cine este pentru articolul 1?

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”,1 vot împotrivă ( Lădariu Lazăr) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

 

6. Proiect de hotărâre privind aprobarea aderării unor unități administrativ-teritoriale la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară AQUA INVEST MUREȘ

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Următorul proiect de hotărâre privește aderarea unor unități administrativ-teritoriale la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară AQUA INVEST Mureș. Asociația Intercomunitară AQUA INVEST, cum v-am spus, este înființată în vederea implementării unui proiect, unui proiect viitor și în acest sens 30 de membri, respectiv Târnăveni, Sighișoara, Iernut, Luduș, Miercurea Niraj, Sângeorgiu de Câmpie, Sărmașu, Cristuru Secuiesc, Acățari, Aluniș, Band, Ceuașu de Câmpie, Crăciunește, Cristești, Corunca, Deda, Daneș, Ernei, Gheorghe Doja, Cornești, Livezeni, Mădăraș, Pănet, Pogăceaua, Râciu, Rușii Munți, Sângeorgiu de Mureș, Sânpetru de Câmpie, Șincai, au constituit această asociație. Se pregătește prin Ministerul Mediului și Dezvoltării Durabile a unui proiect master-plan de către firma EPTISA INTERNATIONAL MVV CONSULTING și RODECO CONSULTING. Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisia juridică, ordine publică, de către comisia economică, de către comisia servicii și de către comisia de amenajare a teritoriului. Proiectul nostru de hotărâre conține trei articole. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este pentru aprobarea articolului 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Tatar Bela), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

 

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea protocolului de colaborare dintre Consiliul Județean Mureș prin Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, Organizația Caritas Alba Iulia, Filiala Târgu Mureș și consiliile locale ale comunelor membre în Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Târnava Mare

 

Doamna președinte Lokodi: Următorul proiect de la punctul 5 este aprobarea protocolului de…am spun în întregime?

Domnul vicepreședinte Frătean: Da, da.

Doamna președinte Lokodi: Hotărârea în întregime am spus? Mă scuzați, am uitat. Deci următorul proiect de hotărâre privește aprobarea protocolului de colaborare între Consiliul Județean Mureș prin Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, Consiliul Local al Comunei Albești, Consiliul Local al Comunei Apold, Consiliul Local al Comunei Daneș, Nadeș, Saschiz, Vânători, Viișoara, Zagăr și Organizația Caritas al Arhidiecezei Romano-Catolice Alba Iulia, Filiala Târgu Mureș. Acest proiect prevede asistență socială și îngrijirea celor nevoiași la domiciliu. În județul Mureș această activitate este întinsă pe aproape toată suprafața județului, ba cu Caritas-ul de la Alba Iulia, ba cu Biserica Ortodoxă, ba cu mai multe biserici reformate. Consiliile locale din Valea Târnava Mare au înființat această asociație și doresc să se facă acest serviciu în favoarea populației din zonă, cu această organizare Caritas de la Alba Iulia. Proiectul de hotărâre a fost dezbătut de comisia juridică, de comisia financiară, de comisia servicii publice. Prima dată, consiliile locale împreună cu Caritas au cerut o contribuție din partea Consiliului Județean de 50% însă dumneavoastră, domnilor consilieri, ați apreciat că așa ca și în celelalte cazuri unde avem asemenea contracte de parteneriat să asigurăm cota de 20%, necesară funcționării acestui proiect. Da, deci domnul Iosib, eu văd aici o notă făcută de juridic. Prezentați dumneavoastră că așa repede este destul de lungă și…

Domnul director Iosib: Da, la prima prezentare protocolul prevedea o finanțare din partea Consiliului Județean de 50%, deci după perioada de implementare, de 50% Consiliul Județean și 50% fiecare consiliu local care participă. Nu era prevăzută nici o participare financiară din partea organizației Caritas. La ședința comisiei juridice la care au participat atât Direcția de Asistență Socială cât și organizația Caritas, s-a precizat, s-au modificat datele acestea privind cofinanțarea în sensul că și Organizația Caritas contribuie cu 5%. În acest fel cota de contribuție a Consiliului Județean scade la 45%.

Doamna președinte Lokodi: Da dar eu am înțeles că la comisie, membrii comisiei de buget nu sunt de acord decât cu 20%. Nu, 20%, aici este avizul. Deci Consiliul Județean să participe cu 20% iar restul banilor Caritasul să aducă prin proiecte sau 50% este din partea administrațiilor locale deci și așa vom fi la 70% deci 30% trebuie adus și de cel care execută acest proiect. Deci, domnul Szalkay și domnul Pokorny, și în proiectul de hotărâre nu este precizat cu ce cotă participă Consiliul Județean așa că vă rog frumos revedeți repede hotărârea și faceți-mi propunerea după ce noi decidem procentul cu care votează domnii consilieri să participe.

Domnul consilier Szalkay: Mulțumesc doamna președinte, într-adevăr după ce noi în comisie ne-am consultat și am cerut și părerea domnului Pokorny care probabil același lucru vrea să spună, am hotărât ca la unison cu toate contractele care prevedeau o cofinanțare din partea Consiliului Județean în cuantum de 20% să aliniem și acest contract la nivelul celor pe care le-am aprobat până acum și am spus că celelalte să fie asigurate fiind reprezentate acolo și organizația Caritas de către domnul director Ludescher și doamna directoare de la Direcția Copilului și am spus ca să caute și alte surse, noi în principiu am aprobat dar am scăzut cota consiliului la 20%, ei fiind de acord ca cealaltă parte se asigură din sponsorizări, proiecte și din alte surse și noi în acest fel am aprobat. Mulțumesc.

Domnul consilier Pokorny: Vă mulțumesc doamna președinte, onorat consiliu, acest serviciu pe baza modelului Caritas din Bavaria  îngrijește la domiciliu, după cum se știe, în peste 70 de sate, bătrânii din Județul Mureș și în toate aceste contracte în derulare contribuția Consiliului Județean este de 20%. Noi considerăm undeva echitabil și corect și deci să recapitulăm, în acest contract care este în derulare în valea Târnavelor și așa mai departe, 50% este contribuția consiliilor locale, 20% al Consiliului Județean și 30% este contribuția Asociației Caritas deci undeva justificarea este aceasta iar oportunitatea este indiscutabilă având în vedere zona aceea unde bătrânii și satele în care locuiesc acești bătrâni cunoaștem că este o sărăcie crasă și sunt niște oameni oropsiți. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc domnilor consilieri, deci v-aș ruga frumos. Articolul 1, la aliniatul 2, domnul Togănel, domnul Iosib, deci articolul 1 la aliniatul 1 prevede că aprobăm protocolul de colaborare cu aceste comune și cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Târnava Mare. La articolul 2 unde scrie cofinanțarea acestor activități se face prin bugetul Direcției Generale de Asistență și Proiecția Copilului vă rog frumos să treceți cota.

Domnul secretar Togănel: Dacă-mi permiteți doamna președinte, conform articolului 1 din proiectul de hotărâre, se aprobă protocolul de colaborare. În protocolul de colaborare care face parte integrantă din hotărâre la articolul 3 indice 1, litera h, este precizată contribuția, adică valoarea proiectului care se finanțează din fonduri europene este de circa 190.000 euro, din care Consiliul Județean contribuie cu 10%, deci cu 18.800 euro. Este vorba de implementarea propriu-zisă a proiectului. Iar după implementarea proiectului, pentru funcționarea încă 5 ani se pune problema finanțării acestui…

Doamna președinte Lokodi: Cu 20% și nu cu 50%.

Domnul secretar Togănel: Da, deci aici se pune problema contribuției diferențiate a consiliilor locale, a organizației Caritas și respectiv a Consiliului Județean. Deci nu la proiect propriu-zis, la proiect este 10%.

Doamna președinte Lokodi: Dați-mi voie să spun să rămână în procesul verbal. Din protocolul de colaborare, articolul 3, obligațiile părților, la litera i. Se face rectificarea în sensul: contribuie financiar pentru susținerea serviciului în perioada post-implementare de 5 ani în cuantum de 20% din totalul cheltuielilor necesare pentru funcționare, Consiliul Județean, da? Nu 50 ci 20 și în acest sens nu înțeleg de ce n-ați făcut modificarea. De asemenea la articolul 3/3 la litera d tot trebuie făcută modificarea….da domnul Ludescher.

Domnul Ludescher: Aș avea și eu o propunere. Mă numesc Laszlo Ludescher, sunt director executiv la Organizația Caritas, Filiala Tîrgu Mureș. Să rămână 20% la Consiliul Județean și restul de 30%…, 5% din partea organizației Caritas iar 25% ce rămâne din sponsorizări și contribuția beneficiarilor, deci după terminarea proiectului și beneficiarii să contribuie cu o anumită sumă ce acoperă împreună cu sponsorizări cei 25%, aceasta este propunerea mea, dacă se poate.

Doamna președinte Lokodi: De ce n-ați făcut modificarea? Știați foarte bine care este poziția comisiei de buget, trebuia să veniți cu un protocol, pe mâine mă oblig eu să verific protocolul, vă rog frumos să faceți toate modificările, contribuția Consiliului Județean nu va depăși 20% după terminarea proiectului pe următorii 5 ani, da? Cu această precizare pentru că nu mai putem să convocăm încă o ședință…dar dacă doriți putem să convocăm dar rămâne după alegeri. Alegeți varianta.

Domnul secretar Togănel: Deci doamna președintă, a fost un amendament, o propunere a comisiei juridice care se supune la vot și se aprobă.

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, supun la vot amendamentul făcut de comisia de buget în sensul în care Consiliul Județean va participa în acest proiect după ce se finalizează proiectul pe următorii 5 ani cu un procent de 20% din cheltuieli…de funcționare?

Domnul vicepreședinte Frătean: Post-implementare.

Doamna președinte Lokodi: Din cheltuielile necesare pentru funcționare. Cine este pentru acest amendament?

 

Amendamentul se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Și cu acesta se votează hotărârea de la articolul 1, cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Lădariu Lazăr), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Hotărârea care se modifică…hotărârea în întregime care se modifică conform amendamentului, cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

 

8. Proiect de hotărâre privind numirea domnului Podoabă Virgil în funcția de redactor-șef la Revista “Vatra” Târgu Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, următorul proiect de hotărâre privește numirea domnului Podoabă Virgil în funcția de redactor șef la revista „Vatra” Tîrgu Mureș, atât la Revista Vatra cât și la Revista „Láto” au avut loc concursurile și în urma concursului domnul Podoabă Virgil a câștigat funcția de director la Revista „Vatra”.

Domnul consilier Lădariu: Doamna președinte, domnule vicepreședinte, doamnelor și domnilor consilieri, gând la gând cu bucurie, cum se spune, și dacă tot se zice că omul potrivit la locul potrivit, consider că, distinsul critic literar Virgil Podoabă este acolo unde își merită el locul. Felicitări și, gând la gând cu bucurie, cum spuneam, să fie într-un ceas bun. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: V-ați supărat pe mine? Nu, am întrebat dacă am greșit cu cuvântul când un pic în loc de „a” am spus „o” pentru că foarte mulți colegi s-au distrat copios și am întrebat dacă înseamnă ceva greșit? Nu? Dar colegii mei s-au distrat copios. Îmi pare bine că am putut să fac să râdeți…da, da.

Domnul vicepreședinte Frătean: Vatro ca și Lato. Deci pot să zic și invers și eu.

Domnul consilier Lădariu: Într-adevăr în fruntea unor reviste cu autoritate sunt revistele fanion al Mureșului, le doresc succese, gând la gând cu bucurie, încă odată și felicitări în noua funcție. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, supun la vot proiectul de hotărâre, cine este pentru aprobarea articolului 1? Nu, nu, este pentru persoană, nu v-ați obișnuit de 4 ani?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 abținere, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

 

9. Proiect de hotărâre privind numirea domnului Kovács András Ferencz în funcția de redactor-șef la Revista „Lató” Târgu Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Următorul proiect de hotărâre, tot secret este și privește de data aceasta numirea domnului Kovács András Ferencz ca redactor-șef la Revista Láto. Deci dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul să trecem la vot, cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

 

10. Proiect de hotărâre privind  aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Următorul proiect de hotărâre privește aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a aparatului de specialitate a Consiliului Județean Mureș. Știți că de anul acesta noi a trebuit să înființăm un nou serviciu, serviciul de transport, a avut loc de asemenea un concurs și aici pentru Autoritatea Județeană de Autorizarea Serviciilor de Transport Public Local și în acest sens urmează să se modifice regulamentul de organizare a aparatului de specialitate a Consiliului Județean, comisia juridică, comisia economică, financiară, servicii publice a avizat în mod favorabil proiectul de hotărâre, domnul Tatar vă dau cuvântul.

Domnul consilier Tatar: Stimați colegi, doamna președinte, este binevenit că am reușit să facem acest concurs și am reușit să înființăm acest serviciu, cu întârziere de o lună jumătate față de licitația care s-a desfășurat. În mod normal, conform legii, aceasta trebuie să fie înainte. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Și eu vă mulțumesc pentru observații, în calitate de consilier județean puteați să ne ajutați ca să nu întârziem, mă gândesc că era frumos, nu? Vă mulțumesc. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul atunci supun la vot proiectul de hotărâre care a fost avizat de comisia juridică, servicii, economico-financiară, servicii publice fără obiecțiuni. Cine este pentru aprobarea articolului 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Alexandru Petru Frătean), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu auvotat (Alexandru Petru Frătean, Mora Akos Daniel), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Alexandru Petru Frătean), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 4 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu auvotat (Alexandru Petru Frătean, Lădariu Lazăr), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Hotărârea în întregime 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Alexandru Petru Frătean, 1 abținere ( Tatar Bela), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Și numai ca să vă arăt că ultimul cuvânt tot vreau să mi-l păstrez, am întârziat la acest serviciu pentru că la nivel de țară s-a întârziat și la un moment dar s-a cerut să se amâne după alegeri înființarea acestor servicii. La Consilii Județene activitate total nouă cu care noi deloc nu eram familiarizați și după aceea Guvernul a revenit și a zis că nu prelungește data aplicării înființării acestui serviciu și atunci imediat am trecut la acțiune și față de termenul stabilit la ultima ședință la nivelul Guvernului României am fost în calendar. Și ați lucrat și dumneavoastră și trebuia probabil atunci să precipităm această activitate, erați specialist, eu nu m-am băgat pentru că nu cred că trebuie să cunosc transportul județean. Am lăsat specialiștii să lucreze.

 

 

11. Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului de organizare și Funcționare al  Ansamblului Artistic „Mureșul”

 

Doamna președinte Lokodi: Următorul proiect de hotărâre este Regulamentul de organizare și funcționare a Ansamblului Profesionist „Mureșul.” Aici este vorba despre posibilitatea ca prin autobuzul achiziționat anul trecut să putem să ieșim în străinătate. Iată că și acum mergem în Franța, avem nevoie de autobuz și neapărat trebuie să obținem licență de transport. Normal că acum n-o să putem să obținem până în iunie când plecăm dar altfel nu se poate ieși din țară fără această licență și eu vă rog ca să analizați în prisma acestor precizări, vă spun că comisia social-culturală a avizat favorabil, comisia juridică la fel, neapărat trebuie să facem aceste modificări pentru că altfel vom avea o investiție pe care nu o vom putea folosi și sunt foarte, foarte multe festivaluri, evenimente când  va trebui să ieșim în Uniunea Europeană.

Domnul consilier Lădariu: Doamna președinte, doamnelor și domnilor consilieri, o singură precizare pe care am discutat-o în comisie, această hotărâre, ca acest autobuz care face toți banii, să fim foarte sinceri, să fie împrumutat atunci când ansamblul nu are nevoie de el și anumitor instituții subordonate Consiliului Județean, Filarmonica, Ariel, mă rog, atunci când nu are nevoie Ansamblul Profesionist Mureșul de el. Este un gest altruist, este și un gest de solidaritate între instituțiile de cultură ale județului. Permiteți-mi, doamna președintă, că nu vreau să mai revin la microfon, pentru că este ultima ședință, două-trei vorbe numai. Un proverb latin spune „dojenește-ți prietenii în taină și laudă-i în public.” Eu folosesc cuvântul prieteni și nu vreau să-i laud în public pentru că, într-adevăr, pomul se cunoaște întotdeauna după roade. Spun, cu toată convingerea pentru că pot compara, am fost două legislaturi în Parlamentul României, că împreună în acest miniparlament al județului Mureș ne-am făcut datoria, am colaborat bine, am făcut totul în interesul cetățeanului. Spun prieteni pentru că ne-am aflat tot timpul pe aceeași baricadă care se numește interesul cetățeanului. Este un lucru foarte important și acest lucru eu, unul, l-am simțit. Că au mai fost, poate, uneori și câte un cuvânt clătinat…suntem oameni, suntem sub veghea Dumnezeiască, greșim că dacă n-am greși am fi așezați în calendare, acolo, numele noastre între sfinți. Suntem oameni cu ale noastre. Eu personal, vorbesc în numele meu, cred că m-am împăcat bine cu toți colegii din Consiliul Județean, cu unii ne vom reîntâlni, Dumnezeu și cetățeanul în cabina de vot vor hotărî, iar cu ceilalți vom fi buni prieteni, ne vom întinde mâna, vom rămâne colaboratori în continuare pentru că nu se rupe  atât de ușor o perioadă de 4 ani din munca și din viața unui om. Niciodată. Aș dori tuturor multă, multă sănătate și să ne întâlnim sănătoși. Să ne ajute bunul Dumnezeu ca să le ducem toate la capăt. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Și eu vă mulțumesc și atunci vă rog să trecem la vot. Cine este pentru aprobarea articolului 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 4 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Mora Akos Daniel),  3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat Kakassy Alexandru),  3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: Cristina, sunt convinsă că domnul Balogh a apăsat greșit. Un buton verde, te rog să ștergi, da, domnul Balogh, vă mulțumesc.

 

 

12. Proiect de hotărâre privind promovarea aplicării strategiilor de management de proiect la nivelul Consiliului Județean Mureș.

 

Doamna președinte Lokodi: Următorul proiect de hotărâre este aplicarea strategiilor de management de proiect la nivelul Consiliului Județean Mureș. Dorește domnul Bățagă sau Suciu Călin, cineva să facă o prezentare? Chiar că nu sunt atotștiutoare. Luați microfonul…

Domnul director Bățagă: Bună ziua tuturor, doamnelor și domnilor consilieri, așa după cum am precizat în comisiile la care am participat, proiectul nostru de hotărâre se bazează pe o lege, Legea 339 din decembrie 2007 care vine și recreionează cadrul instituțional în care își desfășoară activitatea structurile din cadrul autorităților administrației publice locale și județene, acele structuri care se ocupă cu managementul proiectelor. În spiritul acestei legi propunem spre aprobare dumneavoastră ca de acum înainte pe toate proiectele care vor avea finanțare internațională să se desfășoare sub coordonarea unei unități de implementare a proiectelor, desemnată prin dispoziția Președintelui Consiliului Județean. Activitatea acestor unități de implementare să fie coordonată de Direcția de Dezvoltare Regională, Implementare Proiecte, precum și faptul că potrivit actelor normative în vigoare care reglementează activitatea acestor structuri drepturile și obligațiile membrilor vor fi cele care sunt prevăzute în actele normative amintite și în contractele…acordurile-cadru de finanțare ale acestor proiecte. Pe scurt, cam despre asta este vorba.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, nu știu dacă ați înțeles…Deci pe toate proiectele pe care le vom câștiga pe viitor avem nevoie să numim unitate de implementare. Vă rog să trecem la vot, cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Sămărghițan Gheorghe, Șopterean Ioan, Venczi Vidor Janos) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi Vidor Janos) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi Vidor Janos) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 4 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi Vidor Janos) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi Vidor Janos) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

 

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea avizelor date de Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Următorul proiect de hotărâre pentru aprobarea avizelor date de Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism  de pe lângă  Consiliul Județean Mureș, este lista acelor PUZ-uri, PUD-uri care trebuie aprobate, comisia de amenajare a teritoriului a avizat, domnul Pokorny… e greșeală? Bine, șterge…trecem la votul proiectului de hotărâre….și atunci te-am întrebat și ai zis că nu. Poftim? Ca la bulgari…deci domnul Pokorny.

Domnul consilier Pokorny: Vă mulțumesc. Dacă s-a observat printre avize figurează iarăși acea stație de excavare și de pescuit acolo de la Glodeni, nu mai vreau să repet, pe care am refuzat-o cu două luni în urmă.

Doamna președinte Lokodi: Doamna Csortan, este adevărat?

Doamna arhitect Csortan: În ședința respectivă în care s-a refuzat a fost invocat faptul că suprafața pe care se dorește a face această amenajare este foarte mică. Inițiatorul proiectului a apelat la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură și în adresa pe care ne-a înaintat-o în completare și spre dezbatere a consilierilor în atenția lor, se specifică în adresă că această suprafață este proprie pentru a se face această amenajare, acest lucru s-a prezentat în comisia tehnică și comisia și-a acordat avizul pentru a fi promovat în lista aceasta de avize. Deci dacă doriți eu pot să citesc și scrisoarea de la…

Doamna președinte Lokodi: Da, domnul Pokorny, dumneavoastră cu argumente veniți în contra?

Domnul consilier Pokorny: Da, deci acest lucru că este suprafața prea mare sau prea mică este foarte puțin semnificativ. Noi am refuzat aici și pe bună dreptate datorită faptului că este la câțiva metri de albia minoră, să spun tehnic, a râului Mureș și orice viitură ce vine șterge de pe fața Pământului eleșteul acela deoarece malul acolo este la un metru. Cunosc suprafața și este și domnul Balogh aici care cunoaște și mai bine. Este evident că răspunsul acela că la 2.300 m³ se pot crește pești nu are pentru noi nici o importanță, este nesemnificativ, important este că toată apa de scurgere, de spălare a pietrișului va intra iarăși în Mureș care va polua Mureșul și este evident, iată, cum se driblează în termeni sportivi, legea că noi găsim că facem eleșteu, că au auzit aici că am spus că în altă parte se procedează în acest fel unde se exploatează din uscat, este pe malul Mureșului, nici prin gând nu le trece să facă acolo eleșteu în momentul în care primăvara următoare va avea Mureșul viitura, proxima viitură îi șterge. Deci la fel și cu excavările. Legea apelor prevede că excavările se aprobă doar în locuri pentru a preveni inundațiile, locuri periclitate. Sub acest subterfugiu se dă…și acum au intrat iarăși excavatoarele după Petelea, foarte mare distanța de Periș. Zona e cea mai lată și dacă cunoaște cineva puțin de fizică, vede că albia este acolo foarte lată, nu e nici un pericol însă este pietriș, este balast extraordinar și vă mai spun încă o chestie, unde curge deja pe lut Mureșul, unde s-a distrus totul datorită excavărilor și unde eroziune a mai pus capac, acolo nu este nicăieri în județul Mureș pericol de inundație, este foarte interesant, încă un exemplu de cum se poate dribla în mod fraudulos legea apelor în această țară și în acest județ.

Domnul consilier Balogh: Doamna președintă, nu vroiam nicicum astăzi să iau cuvântul dar vreau să specific și să liniștesc pe domnul coleg. Noi în comisie am semnat favorabil acest PUZ pentru că balastul este deja și vândut de acolo și este umplut înapoi cu pământ așa că să nu mai facem iluzii. Deci putem liniștiți să…cum vreți. Dar nu afectează, să nu afecteze restul PUZ-urilor. Mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Domnul Frătean eu chiar nu înțeleg cum un eleșteu poluează Mureșul, eventual intră peștii în Mureș. Și Pokorny, vei avea posibilitate să pescuiești din Mureș și nu din eleșteu.

Domnul vicepreședinte Frătean: Mulțumesc pentru cuvânt doamna președintă, eu sunt primul care doresc, insist și am încercat în acest mandat să fac ca legea să fie respectată. În acest sens pun o simplă întrebare specialiștilor. Consiliul Județean are vreun motiv legal, sau poate din punct de vedere legal să nu acorde acest aviz? Dați un răspuns pertinent, vă rog frumos.

Domnul secretar Togănel: Deci după părerea mea din moment ce comisia tehnică, care cuprinde cei mai buni specialiști în domeniu și-a dat avizul pe această linie, Consiliul Județean nu ar avea motive să respingă această cerere.

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, aveți dreptul să votați…..Stai Cristina. Deci doriți ca să votez separat scoaterea de pe listă și rămânerea pe listă? Bine atunci…un moment. Da, prima dată supun la vot scoaterea…deci vedeți, dacă votați se scoate, dacă nu, nu se scoate, da? Deci cine este pentru…deci v-am spus domnul doctor, profesor universitar Benedek Imre Sandor. Deci eu supun la vot dacă doriți…eu nu propun mimic, dar cum să vă influențez votul domnilor? Deci domnilor, v-aș ruga frumos să fiți atenți. Dacă nu sunteți de acord să se scoată de pe listă punctul trei, atunci dumneavoastră votați cu „nu” pentru că cu „da” înseamnă scoaterea de pe listă. Deci cine este pentru scoaterea de pe listă a punctului 3?

 

Scoaterea de pe listă se aprobă cu 17 voturi „pentru”, 10 voturi împotrivă ( Lokodi Edita Emöke, Alexandru Petru Frătean, Balogh Iosif, Bözödi Alexandru, Pui Sorin Emil, Popa Dragoș, Szabo Arpád, Kardos Mihaela, Șopterean Ioan, Țintoșan Cristian) 2 abțineri (Szalkay Iosif Carol, Benedek Imre); 1 nu a votat( Venczi Vidor Janos), 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Doamna președinte Lokodi: 17 au dorit scoaterea, 10 nu, 2 abțineri. Domnul Togănel.

Domnul secretar Togănel: Votul domnilor consilieri a aprobat scoaterea din listă, însă vreau să vă informez că poate să aibă consecințe pentru că firma respectivă poate să dea în contencios această chestiune.

Doamna președinte Lokodi: Fiecare…deci eu nu am influențat pe nimeni. Domnul Pokorny, dar ce parcă domnul Togănel a dat Erasmus-ul în contencios. No, gata domnul Pokorny, gata. Deci s-a votat scoaterea, este scos. Fără punctul trei, cine este pentru aprobarea articolului 1 de pe proiectul de hotărâre?

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Lazăr Ioan Nicolae, Venczi Vidor Janos) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 4 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Lazăr Ioan Nicolae, Venczi Vidor Janos) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 5 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi Vidor Janos) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi Vidor Janos) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

 

14. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru lucrarea „Reabilitare clădire la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1” Tîrgu Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează următorul proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului reabilitare de clădire la centrul școlar pentru educație incluzivă nr 1 Tîrgu Mureș. Proiectul a fost avizat de comisia de amenajare, comisia de servicii publice, comisia economico-financiară. Proiectul nostru are 2 articole, se aprobă indicatorii tehnico-economici în articolul 1, cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi Vidor Janos) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi Vidor Janos) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi Vidor Janos) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

 

15. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Restaurare clădire – Secția de artă și Galeria Ion Vlasiu„

 

 

Doamna președinte Lokodi: Următorul proiect de hotărâre privește aprobarea indicatorilor tehnico-economici la restaurarea clădirii - secție de artă și galeria Ion Vlasiu. Proiectul a fost avizat de comisia economico-financiară, are tot două articole, cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi Vidor Janos) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Kakassy Alexandru,Venczi Vidor Janos) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Amza Mărgătit Constantin, Kakassy Alexandru) 3 absenți (Groza Emil, Bartha Barna, Florea Constantin).

 

 

16. Raport de activitate al Autorității Teritoriale de Ordine Publică privind principalele activități desfășurate în perioada 2004-2008

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează prezentarea raportului făcut de către Autoritatea Teritorială de Ordine Publică din județul Mureș. Eu cred că este atribuția Consiliului Județean viitor ca să facă și mai văzută această activitate pentru că și aici avem investiții importante în vederea prevenirii infracțiunilor din județul Mureș și mai ales din comunele noastre. Noi vă mulțumim frumos pentru această prezentare foarte elocventă și cu foarte multe poze prin care se vede exact ce s-a făcut, eu chiar aș dori ca această lucrare să fie pusă pe site-ul Consiliului Județean, domnul Moga, bine? Pentru că totuși este o activitate pe…pe trei ani și felicit membrii ATOP-ului care au avut o colaborare foarte apropiată cu organele de ordine din județul Mureș și rog pe domnul președinte ATOP să prezinte materialul.

Domnul consilier Mora: Doamna președinte, n-o să  prezint materialul pentru că este foarte lung și îl aveți și dumneavoastră pe calculatoare, îl aveți și îmi pare rău că nu am făcut în format printat la toată lumea dar o să-i spun domnului Molomfălean să printeze pentru fiecare consilier. Eu vreau doar atât să vă spun, că în cei trei ani cât am fost președinte ATOP am încercat câteva lucruri foarte clare: 1 - să schimb imaginea polițistului, să aducem de la imaginea de milițian și să-l facem un polițist, să-l aducem mai aproape de oameni, să-l aducem mai aproape de Consiliul Județean și de consiliile locale, am cerut tuturor șefilor de poliție să se apropie foarte mult de consiliile locale pentru că în viitorul apropiat ideea de descentralizare, cred cu sinceritate, că va funcționa și poliția  - și aș vrea să văd și să trăiesc acel moment ca și consilier județean - și poliția va fi, dacă vreți, votată și numită de autoritățile județene și locale. Așa trebuie să fie normal, așa este în alte țări, ca și bugetele lor să fie direcționate de la Consiliul Județean pentru că noi știm mai bine ce nevoi au ei, de aici, decât de la București. Vreau să mulțumesc cu această ocazie tuturor consilierilor județeni, atât membrilor ATOP cât și nemembrilor ATOP pentru că, am mai spus-o și mai repet, n-a contat nici o secundă culoarea politică ci au contat proiectele comune și proiectele pentru mureșeni. O să continuăm aceste proiecte în măsura în care echipa va fi una care va fi  aplecată tot în această direcție, doamna președintă. Eu vreau să vă asigur de faptul că indiferent care va fi viitoarea structură a Consiliului Județean, noi, cel puțin echipa liberală, vom fi aplecați spre proiectele pozitive ale județului Mureș, în acești 4 ani am demonstrat foarte clar că indiferent dacă, raportat la executivul Consiliului Județean, n-am fost „o putere” ca să zic așa, în ghilimele, noi liberalii am votat și am aprobat toate proiectele pentru județul Mureș, cele care au fost categoric de interes pentru toată lumea. Deci vreau să vă asigur de colaborarea maximă de acum încolo și să vă spun că ATOP, la nivel de județ Mureș, ca și activitate se plasează raportat la național pe locul 1 din toate statisticile și vom continua umanizarea feței poliției și apropierea ei către și de cetățean pentru că cel mai bun partener al poliției, trebuie să știți, sunt cetățenii. Mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Mulțumesc și încă odată felicitări, este o activitate reală și văzută pentru că acolo unde în loc de litere vorbesc poze înseamnă că da, s-a lucrat și se vede că participă din tot județul, cetățenii. Domnilor consilieri, cu asta…supun la vot raportul? Nu? Imediat, acum urmează. Deci cu asta am încheiat toate proiectele de hotărâre de pe ordinea de zi a ședinței noastre și vă mulțumesc frumos pentru faptul că m-ați înțeles și ați fost foarte operativi. Acum urmează, domnilor consilieri, să luați la diverse, cuvântul. Aici? poftiți și aici, nu este nici o problemă. Da, domnul Benedek.

Domnul consilier Benedek: Mulțumesc doamna președinte, vreau și eu să apreciez activitatea ATOP-ului, e foarte frumos, foarte elegant prezentate și într-adevăr s-a depus o muncă care e bine. Eu vreau să vă relatez un singur lucru la care trebuie să mai schimbăm ceva și să facem abstracție, deci nu cumva să înțeleagă cineva că critic sau că acum va fi foarte important. Suntem în campanie electorală, am și eu un grup de băieți care are autorizare de a se deplasa în toate teritoriile județului și ale orașului să facă campanie. Acești băieți au venit târziu în noaptea aceasta acasă și s-au simțit bine, că au mai făcut prostii…nu mari. Eu cred că trebuie să facem ceva și domnului președinte dacă va rămâne și va fi ales, îi deleg acest lucru, nu e necesar ca niște băieți care sunt medici tineri să îi rețină și să îi înconjoare 5 mașini de poliție cu girofarele și ca pe un președinte de stat să ducă la poliție, în față două mașini, în spate două mașini. Eu cred că aceste exagerări și dacă au făcut…nu știu dar nu s-a constatat fapte mari, eu m-am deplasat, poate că de aceea sunt și puțin obosit pentru că la 3 am fost acolo prezent, am stat până la 4 jumătate, au fost foarte…cu ocazia apariției mele au fost foarte civilizat totul, condus, bravo, mulțumesc dar cred că nu era nevoie ca eu să fiu prezent și nu e nevoie de 5 mașini de poliție cu girofarul. Și dacă tot am avut cuvântul, au mulțumesc frumos tuturora celor cu care am fost împreună la acest consiliu, am finalizat al treilea mandat…sper eu că începe al patrulea mandat și celor cu care nu vom mai fi împreună, asemenea colegului Lazăr Lădariu, să ne considerăm în continuare colegi și ajutorul meu și prietenia mea, tuturora va fi valabilă și sper că și eu o să am parte de acest lucru. Mulțumesc.

Domnul consilier Socotar: Mulțumesc doamna președinte, ce vreau să spun este legat strict de finalul de mandat, peste tot unde am fost în campania electorală, poate ați observat, am subliniat faptul că eu am considerat că am fost un Consiliu Județean performant, împreună, toată echipa, executiv, toți consilierii județeni și am spus-o nu numai din complezență, chiar cred acest lucru, de aceea vreau să mulțumesc colegilor mei pentru acești 4 ani, eu cred că am făcut lucruri bune. Au fost critici, le primesc și pe acestea că poate puteau fi făcute unele lucruri și mai bine, sper că aceia care doresc să revină în acest consiliu să aibă această posibilitate. În ciuda faptului că sunt pe locul 1 pe lista de consilieri județeni, eu mărturisesc sincer că nu este prima mea prioritate și eu mi-aș dori să nu mai fiu în următorul Consiliu Județean…dar aș fi într-o poziție din care colaborarea mea cu Consiliul Județean nu ar fi mai…neapărat mai slabă sau mai…nu ar fi diminuată. Eu urez tuturor succes și să ne revedem cu bine. Mulțumesc.

Domnul consilier Șopterean: Dragii mei, mi se pare mie că astăzi a fost cea mai frumoasă ședință. Toți care ați vorbit ați vorbit foarte frumos, subscriu la vorbele antevorbitorilor mei și eu vreau să spun pentru tot ce înseamnă Consiliu Județean…”La mulți ani! Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumim.

Domnul vicepreședinte Frătean: Doamnelor și domnilor, stimați colegi, în calitate de vicepreședinte al acestui mandat pe care l-am avut împreună și de lider al grupului PSD, dați-mi voie, din toată inima să mulțumesc tuturor pentru activitatea pe care am desfășurat-o împreună. Vreau să mulțumesc aparatului Consiliului Județean care este un aparat performant și cu care am putut aduce împreună realizările pe care le-am făcut în județul Mureș. Vreau să mulțumesc tuturor colegelor și colegilor consilieri pentru modul în care au reprezentat interesele comunităților aici și modul cum s-au bătut pentru proiectele lor. Și nu în ultimul rând, vreau să mulțumesc colegilor mei din grupul PSD cu care chiar am putut, împreună, să reprezentăm ceva pentru Consiliul Județean Mureș și pentru județul Mureș. Stimată doamnă președintă, vreau să vă mulțumesc dumneavoastră în mod special pentru colaborarea excepțională pe care am avut-o și pentru echipa care cred că a făcut performanță în județul Mureș. Încă odată mulțumiri și succes doamnelor și domnilor de 1 iunie, cel puțin.

Doamna președinte Lokodi: Mulțumesc foarte mult.

Domnul consilier Sămărghițan: Doamna președintă, stimate domn vicepreședinte, stimați colegi, cu toată stima și respectul pentru cei prezenți din executiv, îmi închei al treilea mandat, dacă primul 1996-2000 consider că a fost performant, a fost cel mai bun pentru mine, regret că acesta ultimul a fost…cel puțin în plen, un mandat mai sărăcăcios în intervenții însă consider că a fost mai bogat în comisii sau în activitatea pe care am avut-o. Vreau să vă mulțumesc pentru votul pe care mi l-ați dat, încrederea pe care mi-ați acordat-o, fiind poate, analizând la rece, unul dintre colegii dumneavoastră care a activat în cele mai multe comisii. Și unele plătite. De asemenea vreau să vă mulțumesc că ați fost alături de mine în seismul pe care l-am avut pentru un anumit vot unde a trebuit să dau cu subsemnatul și pentru promptitudinea cu care doamna președintă a prezentat materialul iconografic al intervenției mele de atunci, am rămas și am terminat acest mandat pentru care nu știu dacă pe viitor…dacă șeful meu de partid și primul pe listă spune că nu mai speră să fie, atunci eu de pe locul 2…am șanse, nu? Dar așa ca un fapt divers, vreau să vă apun că niciodată nu am fost pe  locul 1 pe listă. Am fost întotdeauna, și știe și domnul Frătean, pentru că niciodată nu a fost primul pe listă. Eu am împins lista din alte direcții, am fost un om de  campanie și am un vad de simpatizanți care m-au presat oarecum să nu mă trag deoparte și să fiu activ și am activat…am intrat în această grupare care pot să vă spun că 80% este a fostului PD, ca să nu vă minunați că mi-am schimbat prea mult PC-ul cu PD-ul. Vreau să apreciez încă un aspect: dacă în 2004 alianța a câștigat, am o deosebită plăcere să îl consider pe domnul Pui președintele…nu știu dacă își mai amintește că a fost președinte și eu imediat…în structura județeană a alianței. Am avut funcție mare în alianță dar am pierdut-o cu o viteză…da. Mă bucur că a luat locul lui domnul Giurgea însă vreau să-i amintesc că eram în spatele lui Giurgea, la început…apoi tot mai departe până alții m-au scos și am venit pe scaunul meu din 1996. Deci nu vreau să vă încerc răbdarea, vă doresc la toți multă sănătate, dacă nu ne mai întâlnim aici să aveți siguranța că sunt alături de dumneavoastră prin poziția pe care o am, atât pe plan local cât și pe plan național, într-un domeniu social și consider că această competență va putea fi fructificată și pe viitor chiar dacă nu sunt consilier. Pot să fiu de ajutor pentru Consiliul Județean și din altă postură dar dacă tot am intrat în luptă, în viață, în genere nu am fost învățat să pierd. Este poate o calitate, este poate un defect, sunt un pic berbec, mă lupt, pe mulți i-am supărat, dar încheind acum, vă doresc să înțelegeți, scuze pentru cei pe care i-am deranjat și la toți sănătate, mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Domnilor, haideți să ne ascultăm, aici nici așa nu putem să facem campanie pentru că fiecare este un candidat. Deci s-a mai prezentat domnul Szalkay și după aceea domnul Radu Mircea.

Domnul consilier Szalkay: Mulțumesc doamna președintă, și eu în calitatea mea de șef de fracțiune în ultimul mandat și nu în ultimul rând de președinte a comisiei de buget unde am avut parte să lucrez cu niște oameni minunați, pot să spun, și cu care ne-am înțeles perfect, poate dovada cea mai mare a muncii noastre a fost faptul că în fiecare an execuția bugetară a fost aprobată în unanimitate de către consilieri care consider că este un lucru mare. Vreau să mulțumesc în primul rând executivului cu care noi am avut o colaborare foarte bună, departamentul economic, pentru ajutorul pe care ni la dat în tot timpul mandatului și să vă doresc dumneavoastră, tuturor, succes în alegeri și să ne întâlnim sănătoși. Mulțumesc.

Domnul consilier Radu: Doamna președintă, domnule vicepreședinte, stimați colegi, stimați colaboratori din cadrul Consiliului Județean. Vreau să vă mulțumesc și eu în numele comisiei de agricultură, cu toate că am fost o comisie mai mică dar eu spun că am făcut totuși treabă în cei 4 ani de zile. Vreau să mulțumesc executivului și în numele cetățenilor de pe Câmpie, chiar și astăzi fiind în zonă, fiindcă în acești 4 ani Consiliul Județean a făcut și în acea zonă lucruri foarte bune. Drumurile județene să știți că arată, față de alți ani, foarte bine.  Se poate circula în condiții foarte bune. Trebuie să mulțumesc și doamnei președinte și doamnei Bochiș, chiar și în zona satului meu m-a ajutat foarte mult cu 500 de milioane, știe doamna președintă, mai noi cu 3 miliarde jumătate cu care se face pietruirea drumurilor din acele sate. Eu consider că totuși Consiliul Județean a fost…fiind în al doilea mandat, urmărind din 1990 activitatea aceasta din Consiliul Județean, a fost un Consiliu Județean performant, s-a făcut multe lucruri favorabile cetățenilor și cred că noul Consiliu Județean care va veni va continua ceea ce noi am reușit să facem și ceea ce avem în programele noastre județene. Vă doresc la toată lumea multă sănătate și  să ne întâlnim cu bine.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri, atunci permiteți-mi și mie la urmă să mulțumesc foarte mult, în primul rând colegului meu Frătean pentru aprecierile făcute, Sandu nu ne vom despărți, oricum ne vom întâlni, viața asta aduce multe surprize. În momentul de față nimeni nu poate să spună că simte că intră spre finish, dintre concurenți. Eu am un al șaptelea simț, sper că alegătorii mă vor sprijini. Cristina a zis într-o zi, „doamna președintă altă dată, pe vremea asta, aici se făcea ordine prin birou, se împacheta.” Noi nu ne-am împachetat lucrurile, stăm sigur pe loc și ne vedem de treabă. Că facem asta dimineață, la prânz, noaptea, când putem…echipa este împreună și eu vreau să fiu împreună și cu dumneavoastră. Sunt convinsă că mulți rămânem împreună și cei care nu vor rămâne în Consiliul Județean, asta nu înseamnă că nu vom rămâne prieteni. Oriunde o să fiu în această viață și, încă o dată, siguranță nu am, deci nu sunt o persoană care să nu văd în mod real lucrurile, suntem în mâna alegătorilor iar alegătorii…chiar dacă noi vedem că s-au întâmplat multe în acești 4 ani, uneori stau plictisiți și nu reușesc să vadă ceea ce s-a întâmplat în acești 4 ani. Tocmai de aceea am încredere în oameni, sper că se vor trezi în cabina de vot dar nu am iluzii deosebite, indiferent unde o să fiu în viață. Eu vă mulțumesc pentru acești 4 ani, la început…a început cum a început, am avut și certuri, am avut și mici hârjoneli, iată acum nu me-am schimbat, cu Tatar Bela am avut ultimul show, îți mulțumesc că ai făcut posibil să se întâmple acest lucru că altfel s-ar fi încheiat această ședință prea simplu, îți mulțumesc. Haideți împreună să ciocnim un pahar de vin și domnul Togănel a zis: „acest consiliu încetează mandatul când celălalt intră în funcțiune, se constituie.” Așa că să nu ne luăm definitiv rămas bun, cine știe pe eșichierul  politic, unde politicienii pot să decidă, ce se va mai întâmpla. Acest an este plin de surprize și să zicem doar că am încheiat astăzi mandatul nostru în sensul luării deciziilor majore și vă felicit pentru tot ce am obținut împreună, colegii mei din executiv știu că am apreciat și apreciez munca lor mai presus decât activitatea mea pentru că nici unul dintre noi, din conducerea Consiliului Județean, nu am fi putut duce la bun sfârșit acest mandat și nici dumneavoastră fără sprijinul lor. Ei au fost cei care ne-au ajutat și acum cu toții, cu fruntea sus, putem să terminăm mandatul. Vă mulțumesc doamnelor, sunteți cu toate niște prietene, domnilor sunteți niște cavaleri, mi-a plăcut să lucrez cu dumneavoastră și vă invit atunci, haideți să ciocnim un pahar cu vin.

 

 

                                                                               Întocmit: Andreea Claudia Iepan

 

 

 

             PREȘEDINTE                                                       SECRETAR

 

        Lokodi  Edita  Emőke                                              Ioan Togănel

 

 

 

 

 

Văzut: Delia Belean

          Viorel Iosib