ROMÂNIA                     

      JUDEȚUL MUREȘ

   CONSILIUL JUDEȚEAN

      Nr. _______/

                    Dosar IV.C.1

                        

 

P R O C E S –V E R B A L

al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Mureș

din data de 15 decembrie 2006

 

 

        Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare de ședințe a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emoke.

        Ordinea de zi a ședinței a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul liber” și „Nepujság”, prin Dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr.333/2006.

        Din cei 35 consilieri în funcție, au fost prezenți  29.

D-na președinte Lokodi: Doamnelor, domnilor azi este ultima ședință de Consiliu Județean din anul 2006. Ultima, deoarece dacă nu a apărut bugetul pe anul acesta, în ultimele două săptămâni cred că nu vom mai putea face o ședință, pentru că chiar dacă va apărea va trebui să îl prelucrăm. Vom avea eventual ședințe de comisii dar ședință de plen, nu.

Azi avem o ședință extraordinară cu 6 proiecte. Cele 6 puncte vi le-am făcut cunoscute, în comisii ați lucrat și ați avizat. În primul rând supun la vot ordinea de zi anunțată.

Vot: Se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Groza, Suciu, Venczi), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

 

 

Ordine de zi

1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean și a nivelelor de echilibrare a bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale pe anul 2006

        D-na președinte Lokodi: Comisia economico-financiară a avizat favorabil acest proiect la fel și comisia de amenajare a teritoriului.

        D-l director Bartha: Această rectificare este necesară în urma HG 1667, 1645 și 1670/13.12.2006. prin aceste hotărâri au fost alocate consiliilor locale 1,6 milioane RON care trebuie cuprins în bugetul județului. S-au mai constatat de asemenea venituri suplimentare 1,5 milioane RON la impozitul pe venit, în total înregistrându-se o rectificare în plus 3,172 milioane RON. Propunerea noastră, prezentată și la comisie, a fost să se repartizeze în baza solicitărilor pentru drumuri 316 mii ron, spitalului clinic județean 317 mii, Biroului de Informare Turistică pentru cofinanțare 203 mii, de asemenea pentru Poliția Tîrgu Mureș se alocă 100 mii. Față de ședința de buget care a avut loc joi, în urma informațiilor primite am obținut pentru finanțarea cheltuielilor de personal din învățământul preuniversitar suma de 330 mii lei. Acestea sunt principalele rectificări.

Art.1 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere (Țintoșan), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.2 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere (Țintoșan), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.3 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere (Țintoșan), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.4 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere (Țintoșan), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.5 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere (Țintoșan), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.6 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere (Țintoșan), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.7 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere (Țintoșan), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.8 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere (Țintoșan), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere (Țintoșan), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

 

2. Proiect de hotărâre privind componența Comisiei pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilității publice a obiectivului de investiții " Extinderea Aeroportului Transilvania Tîrgu Mureș"

        D-na președinte Lokodi: Din păcate în 2003 Aeroportul Tîrgu Mureș a rămas în afara acelor aeroporturi care pot fi dezvoltate din fonduri bugetare de la bugetul de stat. Deci pentru aeroport vom putea obține fonduri numai din parteneriate, sau din bugetul Consiliului Județean, sau din fonduri structurale și având în vedere necesitatea unor investiții la prelungirea pistei precum și la turnarea unei noi plăci de beton pentru că cea actuală este întro stare care intră în degradare și pentru a nu periclita funcționarea aeroportului anul viitor va trebui să prevedem din bugetul nostru bani pentru aeroport. De asemenea noi tot declarăm că vrem să avem o zonă cargo. Dar dacă vrem o zonă cargo trebuie să avem și o suprafață adecvată pentru a construi o astfel de zonă, ceea ce înseamnă pistă, clădiri. Ne-am gândit deci să numim o comisie care să cerceteze care sunt aceste necesități urgente la aeroport pentru a putea începe investițiile.

        Proiectul a fost discutat de comisia juridică, de comisia de servicii, de comisia de amenajarea teritoriului și așa cum știu eu și de comisia de buget, toate au avizat favorabil acest proiect.

        D-l consilier Suciu: Acest punct nu figura pe ordinea de zi a comisiei, totuși am cerut să ne fie prezentat materialul, obiectivele care se urmăresc și comisia care se va ocupa, ne-am bucurat pentru că am văzut că executivul dorește și chiar promovează dezvoltarea aeroportului. Vreau să vă spun că a fost stabilită acea ședință comună între consiliul local și consiliul județean, care a avut loc la aeroport. Am participat împreună cu domnul Bartha, iar de la primărie au participat domnul Csegzi și domnul Kalosvary. Să știți că a fost o ședință reușită în sensul că am stabilit prioritățile în sensul că am stabilit ce este de făcut imediat în această iarnă, care sunt în etapa de an următor și care sunt pe termen mediu și lung. Am avut fericita ocazie ca la ședință să participe domnul Zuss de la Iptana, București, unul dintre cei mai mari specialiști în construcția de aeroporturi. Ne-a spus, și împreună cu domnul Kalosvary am cerut și lămuriri speciale, că Tîrgu Mureș în competiție cu Clujul și Sibiu, are niște avantaje enorme. La Cluj și Sibiu trebuie mutate niște dealuri, trebuie mutat Someșul și fac niște piste de 3400 – 3600 m. La noi totul e favorabil și este în direcția E-V, care e culoarul pe care se circulă la noi în țară și se poate face o pistă de 4400 m. Trebuie să insistăm, Clujul primește foarte mulți bani de la Guvern, dar noi să nu uităm că avem și noi oameni în Guvern, la care ar trebui să apelăm și noi pentru că ne pot ajuta. Cuvântul lobby s-a repetat foarte mult, ședința a atins un scop bine definit, iar eu vă mulțumesc și mă bucur pentru că vom avea un aeroport internațional.

        D-l vicepreședinte Frătean: Această comisie se constituie în baza Legii 33 și cum ați remarcat va declara de utilitate publică niște terenuri necesare pentru dezvoltarea aeroportului. Nu este doar o comisie care face un inventar sau niște cercetări, este clar o comisie care are valoare juridică sub aspectul declarării unor terenuri ca utilitate publică. Cred că este clar pentru toată lumea că noi nu avem o gândire subiectivă în ce privește aeroportul, indiferent de elementele subiective care au fost invocate anii trecuți, declar încă o dată, gândim constructiv. Din păcate guvernele care au fost la conducerea României, indiferent de culoarea politică, nu au considerat că trebuie să fie un aeroport de importanță națională, dar noi vom face ceea ce ne-am propus. Și vreau să vă spun că avem solicitări de parteneriat extrem de serioase pentru că alții din lume consideră aeroportul nostru ca având un potențial deosebit în viitor și veți vedea în baza studiilor de fezabilitate care vor apărea și în urma analizei acestei comisii, ce presiune va fi cu noi cu oferte pentru parteneriat. Sunt convins că vom debloca această chestiune și știu că veți vota pentru dezvoltarea aeroportului.

Art.1 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere (Țintoșan), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.2 Se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Mora, Benedek), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.3 Se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Mora, Benedek), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere (Țintoșan), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

 

3. Proiect de hotărâre pentru aprobarea Avizelor date de Comisia Tehnică de Amenajarea Teritoriului și de Urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș

 

        D-na președinte Lokodi: Acest proiect a fost discutat de comisia economico – financiară, amenajarea teritoriului, a fost avizat favorabil.

Art.1 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.2 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Lădariu), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.3 Se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Sămărghițan, Suciu), 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 6 absenți (Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

 

 

 

4. Proiect de hotărâre privind numirea domnului Soós Zoltán în funcția de director al Muzeului Județean Mureș

        D-na președinte Lokodi: Acest proiect a fost avizat de comisia economică, de comisia de cultură care a avizat  cu 3 voturi „pentru” și 3 abțineri. Concursul a avut loc și a fost declarat de către comisie dintre cei 4 candidați și a fost declarat ca și director al Muzeului Județean domnul Soos Zoltan, este de profesie arheolog, are un CV care v-a fost prezentat.

        D-l consilier Boloș: Suntem întrun moment important, Muzeul Județean este una din instituțiile reprezentative în domeniul culturii și oriunde te duci în țară sau străinătate, muzeul este un punct de referință pentru că în acest loc se adună mărturiile civilizației și oamenilor din acea zonă și de aceea consider că trebuie să tratăm cu foarte multă atenție această problemă. Trebuie să spun de la bun început că voi relua câteva din problemele pe care le-am exprimat în ședința comisiei economico – financiare. Mă bucur că au existat mai mulți candidați la această funcție, dar aș avea câteva observații referitoare la modul de desfășurare al concursului. În primul rând plec de la premisa că știu, datorită experienței mele, cum se  dau notele. Majoritatea membrilor consiliului nu cred că au procesul verbal al concursului ca să vadă acest lucru și anume este o chestiune care dă o notă de nedumerire și anume că între majoritatea membrilor comisiei și unul din membri există o diferență imensă de notare. Între simplu și dublu. Întro astfel de situație președintele comisiei are obligația de a lămuri această problemă. Un președinte are atribuția de a media astfel de situații pentru că de regulă nu au voie să existe astfel de chestiuni pentru că altfel se pune la îndoială competența membrilor comisiei, ceea ce nu este cazul. De aceea mie mi se pare ciudat că doamna președinte a comisiei dă 3,86 și un alt membru dă 1,80. Este o chestiune care nu sună bine din punct de vedere al corectitudinii aprecierii și mă mir că membri comisiei au acceptat o astfel de situație. Această situație e de natură pur tehnică, dar știu că aceasta e atribuția președintelui ca întrun final toți membri să ajungă la un consens sau măcar ca acest consens să fie întro limită acceptabilă. Astfel de chestiuni trebuie tranșate de la bun început în regulamentul de concurs. În cazul în care există diferențe majore între membri comisiilor ele trebuie mediate. Fie se exclude cea mai mică și cea mai mare notă, fie se stabilește marja în care pentru că altfel apar îndoieli și de aceea eu zic că deoarece lucrările există ele pot fi recorectate iar membri comisiei să se pună de acord. Așa mi se pare corect. Am votat ieri în comisie „pentru” tocmai ca această chestiune să ajungă în plen și să fie tranșată prin vot.

        D-na președinte Lokodi: Diferența de notare se datorează faptului că domnul profesor Rusu de la Cluj a fost invitat să participe în comisie, el după ce a văzut lucrările le-a notat și le-a sigilat în plic. Notele s-au definitivat joi când el deja avea notele făcute. Domnul Rusu nu știu dacă a mai venit de la Cluj, sau au ținut legătura telefonic. Nu știu dacă doamna președinte a comisiei știa că trebuie să facă acest lucru, legea nu scrie, legea spune că se punctează de la 1 – 5. Dar domnul Rusu pe toată lumea a punctat sub punctajul celorlalți.

        D-l consilier Giurgea: Am informațiile precise în ceea ce privește salariul dvs ca director, am spus și ieri și repet și azi că nu vrem să vă demotivăm dimpotrivă am decis împreună cu executivul Consiliului Județean să facem o inițiativă legislativă pe lângă parlamentarii din județ ca acest sistem să nu mai fie la un cuantum atât de redus. Noi știm că aceste bogății ale județului Mureș trebuie avut grijă de ele. Știm că unele sunt prin pivnițe, știm că unele sunt întreținute necorespunzător. Nu este vina numai a conducerii de până acum a muzeului, dar ca să aveți o motivație, trebuie să aveți un venit corespunzător. Noi credem că veți atinge acest venit, faceți-vă datoria, din câte știm sunteți și doctorand și peste un an doi să arate altfel muzeul din multe puncte de vedere. Vă felicit și La Mulți Ani!

        D-l consilier Mora: Domnule Soos, dvs aveți un CEC în alb de la mine dar cu scadență de maxim o jumătate de an. Eu vreau să vă luați un angajament în fața Consiliului Județean în care să ne spuneți câteva obiective punctuale, concrete, măsurabile, cu care să reveniți în fața Consiliului Județean și să spuneți am realizat atât și atât. Și atunci noi să vă reconfirmăm, vă dăm din nou votul nostru, precum și noi criterii și noi obiective. Trebuie să faceți cel puțin două lucruri. 1. să îmbunătățiți situația financiară a instituției și 2. să reușiți să scoateți tot ce este valoare istorică și valoare de muzeu, care sunt prin beciuri în acest moment să le scoateți la vedere, să amenajați spații speciale pentru această chestiune, am avut o discuție mai demult pentru acea clădire din interiorul cetății, e adevărat că poate e peste puterile dvs ca director al Muzeului dar țineți-vă de noi, țineți-vă de ministere ca să vă atingeți obiectivele. Deci asta aștept de la dvs să ne prezentați câteva obiective pe care doriți să le realizați și să aduceți cultura la suprafață pentru că este elementul cu care vrem să ne mândrim în UE.

        D-l consilier Benedek: Eu vă dau votul de încredere pentru tineretul care vine și trebuie să ia parte activ  la crearea unei vieți mai bune pentru semenii noștri. Am auzit de planul managerial, de angajament a fost punctat cel mai bine din diferite regiuni. Înseamnă că este bun. Voi avea, probabil,  plăcerea să constat că îl veți finaliza, garant este tinerețea și elanul cu care veți lucra. Problema este că habar nu aveți în ce vă băgați. Nu precupețiți nici un efort și există o serie de piese valoroase care fac mândrie județului și nu sunt expuse la vedere.

        În ceea ce privește punctajul eu am fost împotriva de a declara pe cineva câștigător cu nota de….. Eu sunt profesor universitar și am ocazia de a participa la concursuri și e umilitor ca la o vârstă să mergi să dai examene. Eu am fost pus și am scris 2 ore, după care am avut febră musculară, dar nu acesta trebuie să fie stilul. Stilul trebuie să fie un plan managerial, o echipă și conducătorul unității să dea girul nu puteți dvs. sau noi să eliminăm notele mai mari sau mai mici. Eu am introdus o regulă la studenții mei: nu îi las să intre în examen dacă la cele 3 seminarii nu au obținut cel puțin nota 6, pentru că eu nu vreau să îi umilesc și să îi dau un 4 sau un 5. sper ca noul salariu vă va permite să reprezentați județul așa cum trebuie.

        D-l consilier Lădariu: Aș vrea să precizez că tot ce am avut de spus am spus în comisie. Vreau doar să fac o subliniere, eu, dacă fac anumite observații, dacă am o opinie nu înseamnă că sunt împotriva domnului Soos, l-am văzut azi, e un tânăr simpatic și un bun profesionist. Eu cu câteva zile înainte de concurs am contestat comisia și îmi mențin părerea că nu a fost întocmită în temeiul deplin al legii. Pentru că cei care făceau parte din comisie nu au îndeplinit anumite condiții. În privința rezultatelor concursului, atunci când există o diferență de notare de 2 puncte ceva nu este bine. Acolo trebuia umblat puțin, s-a văzut că diferența este foarte mare, chiar dacă este pentru toți, era valabilă această observație. Și trebuia văzut ce s-a întâmplat pentru că peste tot unde diferența trece de 50 de sutimi se trece la recorectare și reevaluare. Apoi am avut această supărare personală că noi, comisia de cultură, nu am fost consultați. Eu, ca om de cultură pretindeam să fiu consultat. Aveam și eu o părere și știți că aici, în Consiliul Județean niciodată când a fost vorba de interesele cetățeanului nu am pus piedici ci am votat în deplină cunoștință de cauză. Dacă am avut această îndoială nu înseamnă că am ceva împotriva unei persoane. Am cerut întotdeauna valoarea, profesionalismul să fie criteriile dominante. Un vis al meu este că poate că odată și odată se vor termina concursurile pe anumite criterii de partid, pe algoritm și să rămână într-adevăr concursuri pe niște criterii care le aminteam: valoarea și profesionalismul. Nu înseamnă că domnul Soos nu are valoare sau nu este profesionist, dar eu, care nu am votat numai atunci când am fost deplin convins că toate lucrurile sunt clare, mai am un principiu, cel al lui Aristotel, „mi-e prieten Platon, dar mai prieten mi-este adevărul”.

        D-na președinte Lokodi: Și eu spun că sunt liniștită sufletește pentru că domnul Soos a fost declarat de comisie, pe criterii profesionale și nu pe alte criterii, că subsemnata nici nu eram în țară, că domnul Soos a avut lucrarea cea mai bună și comisia a fost aleasă pe criterii profesionale chiar dacă unii dintre noi interpretează criteriile legale întrun sens și eu fiind tot o persoană hotărâtă susțin că interpretarea mea este obiectivă și temeinică. Vă respect domnule Lădariu pentru părerea dvs, nici eu nu am nici o supărare și mergem împreună înainte.

        D-l consilier Pokorny: Ieri am primit acest material și în primul rând trebuie spus că în unele țări foarte dezvoltate un asemenea concurs se derulează sub forma unui interviu întro sală unde se află o persoană intervievată și una care intervievează. Și se ia ca bună decizia acesteia din urmă. Mai concret este vorba de SUA. Această comisie, dacă parcurgem lista, vedem că cel mai îndepărtat de această zonă este domnul Rusu, un om de mare calibru, care a notat diferența dintre primii doi clasați și diferența și cei patru candidați. În consecință și după logica pe care am luat-o ca exemplu consider că este cea mai importantă notă și în virtutea acestui fapt vă urez succes și spor la treabă și să țineți piept tuturor problemelor, iar dvs vă urez Sărbători fericite! La mulți ani! Să auzim de bine în Uniunea Europeană și să dăm dovadă de adevărat patriotism.

        D-l consilier Țintoșan: Eu vă doresc succes în activitatea pe care o veți desfășura la Muzeul Județean. Abținerea va fi din partea mea la acest vot, din cauza lipsei de procedură. Ieri nu am putut citi sau vedea un CV sau planul managerial prin care a câștigat acest concurs. În situația de față eu trebuie să votez pe baza notelor date de o comisie care este combătută de colegii mei consilieri județeni cât și de unii  dintre concurenți. Eu nu au încredere decât în ceea ce văd. Deci eu trebuie să fiu convins.

        D-na președinte Lokodi: Dvs. puteți să vă exercitați votul. Dacă erați curios trebuia să vă deplasați până la Serviciul Personal din cadrul Consiliului Județean și să cereți aceste documente care sunt la liberul acces al publicului. Niciunde domnule Țintoșan în nici o lege nu este obligatoriu ca după ce o comisie își termină lucrarea, la consilieri județeni să lăsăm pe acces liber sau să punem pe site să vă servim cu CV –uri și să scanăm lucrările pentru că există o limită pe MB și la căsuța dvs poștală, dacă vă trimiteam acasă vă blocam de tot. V-am pus la dispoziție procesul-verbal, notarea și vă rog încă o dată să folosiți calculatoarele din dotare dacă se poate în fiecare zi, sau măcar din 2 în 2 zile. Ținem legătura cu dvs. prin acest calculator și vă rog să consultați materialele, pentru că eu mai mult nu pot să fac, nu vă mai sunăm pentru că cheltuim prea mulți bani. Vă rog să vă exercitați drepturile și obligațiile de consilier. Vă rog domnule Soos să spuneți câteva date despre dvs și despre proiectul pe care îl aveți.

        D-l director Soos: Eu vă mulțumesc pentru încrederea pe care atât dvs, cât și comisia de cultură mi-ați acordat-o. Am 33 de ani, din 1995 lucrez în domeniu, am trăit și lucrat 6 ani în Ungaria, 1 an în Germania, tot în domeniul muzeal și al arheologiei, am participat la multe cercetări de autostradă în Ungaria, am cercetat centrul orașului Meintz, unde era un oraș viking, deci în ce privește pregătirea profesională nu cred că am de ce să mă tem, normal că voi avea nevoie de sprijinul și sfaturile dvs. pentru planul managerial pentru a-l face și mai viabil, este o instituție bugetară până acum a trăit aproape din buget Muzeul,  în occident rareori am văzut așa ceva. Din buget se dau numai salariile, proiectele sunt finanțate prin diferite aplicații, în ultimii 6 ani banii pentru săpături au provenit doar o singură dată de la Consiliul Județean în rest au provenit de la Ministerul Culturii din Ungaria sau din București. Anul următor sperăm să accesăm și fonduri europene la anul, până acum nu am accesat fonduri PHARE pentru că era foarte dificil să accesăm, nu erau fonduri pentru proiecte culturale, de fapt nu exista, trebuia combinat cu altceva, ceea ce muzeul nu putea să asume dezvoltare agrară face. Vor fi multe probleme de rezolvat în ultimii 4 ani am avut multe experiențe și pot să vă asigur că o să încerc ca întrun an să aveți și rezultate mai ales în ce privește construcția bazelor de date, expoziții, reamenajare a depozitelor, expoziții interactive, nu de gen vitrină de epoca ceaușistă, muzeul avea o singură menire să urmeze direcțiile date de partid, nu era libertate. Noi avem parteneriate cu muzee și instituții din străinătate, vrem să aducem expoziții de acolo și să le arătăm publicului și în afară de asta vom face și parcuri arheologice de care ducem mare lipsă să mobilizăm puțin valorile culturale ale județului. Suntem între primele 3 județe din țară ca valoare culturală și moștenire culturală și este aproape nefolosit acest patrimoniu pe care îl deținem, zace așa cum zace, au fost multe scandaluri și în legătură cu Sighișoara, este și un site UNESCO, știu că este o responsabilitate uriașă, nu vreau să zic că eu o să rezolv singur problemele, avem un colectiv foarte unit, foarte bine format, am relații foarte bune cu fiecare dintre ei, atât cu domnul pană cât și cu arheologii și istoricii. Vă mulțumesc pentru sprijin.

        Domnule Benedek, la Muzeu rareori se vine în ținută pentru că de obicei mergem pe teren și până la gât suntem în noroi. Am ținut cont și de ceea ce ați zis.

        D-l consilier Amza: D-l Chiorean e de obicei cu ținuta, dvs aveți ținută de arheolog. Doar două cuvinte vreau să zic dacă în comisie eu m-am abținut la vot, azi voi vota pentru dvs.

        Vot secret

         Art.1 Se aprobă cu 20 voturi „pentru”, 8 abțineri, 7 absenți.

         Art.2 Se aprobă cu 19 voturi „pentru”, 1 „împotrivă”, 9 abțineri, 6 absenți.

         Art.3 Se aprobă cu 19 voturi „pentru”, 1 „împotrivă”, 9 abțineri, 6 absenți.

         Hotărârea în întregime se aprobă cu 20 voturi „pentru”,  9 abțineri, 6 absenți.

 

5. Proiect de hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Consiliului Județean nr.73/27.07.2006 privind actualizarea la inflație a unor taxe și tarife la instituțiile de cultură pe anul 2006-2007

 

        D-na președinte Lokodi: Acest proiect privește taxele și tarifele instituțiilor de cultură pe 2006. Nu e pe 2007?

        D-l vicepreședinte Groza: S-a modificat legea și știți că noi am stabilit tarifele și studenții, elevii au o reducere de 50%, iar prin modificarea legii se prevede o reducere de 75%.

        D-na președinte Lokodi: Am înțeles acest lucru, dar pe ce an se va aplica? Pe 2006? Eu cred că pe 2007 se va aplica acest lucru.

        D-l consilier Lădariu: Este foarte clar, e vorba de aliniatul 3 din Legea învățământului prin care studenții beneficiază de reducere de 75% pentru accesul la muzee, concerte, spectacole de teatru, film, organizate de instituțiile publice. Trebuie luat în seamă că și instituții de cultură au avut în vedere acest lucru, așa cum este specificat aici, cum este teatrul ARIEL, Ansamblul Mureșul etc, ei știu bine de ce au cerut să votăm acest lucru pentru că este în interesul celor care beneficiază de această modificare. În situația aceasta noi trebuie să votăm pentru a putea fi aplicată, poate va fi un stimulent să vedem săli pline la teatru, spectacole ș.a.m.d.

Deoarece a mai rămas puțin timp până la marea sărbătoare a Crăciunului și puțin timp până la trecerea în 2007, permiteți-mi să vă doresc prosperitate, belșug de daruri și haruri, împlinire, fericire și sănătate. Sărbători fericite! și La Mulți Ani!

României îi urez  în UE un traseu cât se poate de lin.

D-l consilier Mora: Am văzut doar o greșeală la art.1 se spune că este vorba de o reducere cu 75%, iar în anexă scrie o reducere de la 1 leu se face 0,75, care este doar o reducere de 25%. Trebuie corectat ca să nu fim acuzați.

D-l director Bartha: Deci din prețul biletului se plătește 25%. Deci se reduce 75%.

D-l vicepreședinte Frătean., Vă dau eu o explicația. Deci prețul acela de 1 leu e deja redus la 50%. Ca să ajungem la 75% mai trebuie aplicată o reducere de încă 25%.

D-l consilier Șopterean: Domnul Mora a atins oarecum o chestiune pe care am vrut să o spun și eu. Sunt unele prețuri care sunt atât de greu aplicabile, cum ar fi 1,12 lei, trebuiau puțin rotunjite, ori 1, ori 1,2, dar e destul de greu de plătit 1,12.

D-na președinte Lokodi: Deci noi am avut un principiu. Prețul biletului l-am redus cu 50% pentru studenți, apoi vine legea și mai reduce cu încă 25%. Este problema casieriței cum încasează. Noi nu am aplicat taxe noi.

D-l consilier Șopterean: Aș fi vrut să întreb doar cine aprobă planul de școlarizare la Școala Populară de Arte.

D-na președinte Lokodi: Câți se înscriu, atâția sunt.

D-l consilier Șopterean: Nu este adevărat, am întâlnit o chestiune când erau mulți doritori și li se spunea că nu sunt locuri.

D-na președinte lokodi: O invităm pe doamna Albu și o întrebăm data viitoare.

Art.1 Se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Lădariu, Suciu, Benedek), 7 absenți (Bartha, Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.2 Se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Lădariu, Suciu, Benedek), 7 absenți (Bartha, Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Hotărârea în întregime se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Lădariu, Suciu, Benedek), 7 absenți (Bartha, Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

6. Proiect de hotărâre privind stabilirea tarifelor de bază, lunare, pe mp, la chiriile pentru spațiile cu altă destinație decât locuințe, ce se aplică de către societățile comerciale, regiile autonome și instituțiile publice care administrează imobile ce aparțin domeniului public și privat al Județului Mureș

 

 

        D-na președinte Lokodi: Acest proiect a fost avizat de comisia de servicii și comisia economică.

Art.1 Se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Lădariu, Suciu), 7 absenți (Bartha, Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.2 Se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Lădariu, Suciu), 7 absenți (Bartha, Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.3 Se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Lădariu, Suciu), 7 absenți (Bartha, Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.4 Se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Lădariu, Popa, Suciu), 7 absenți (Bartha, Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.5 Se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Lădariu, Suciu), 7 absenți (Bartha, Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.6 Se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Lădariu, Suciu), 7 absenți (Bartha, Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.7 Se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Lădariu, Suciu), 7 absenți (Bartha, Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.8 Se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Lădariu, Suciu), 7 absenți (Bartha, Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Art.9 Se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Lădariu, Suciu), 7 absenți (Bartha, Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Suciu), 7 absenți (Bartha, Iacob, Lazăr, Radu, Socotar, Szalkay, Tatar)

 

Diverse:

 

D-na președinte Lokodi: Vreau să vă mulțumesc pentru munca dvs pe anul 2006. ne putem mândri cu multe rezultate, vă mulțumesc că ați fost alături de executiv și aparatul propriu și să vă mulțumesc că nu ne-ați lăsat să ne odihnim și ne-ați atras atenția asupra unor probleme, pentru a fi noi cu sufletul împăcat în fața oricăror controale. Eu sper ca la fel să ne aprecieze și alte instituții, eu mulțumesc și primarilor care au lucrat în acest județ, consider că a fost un an foarte fructuos sper ca la anul să fiți la fel de exigenți și activi în munca dvs.

D-l consilier Giurgea: În numele grupului vreau să vă mulțumesc pentru colaborare și colegialitate, mulțumim colegilor de la alte formațiuni politice  și pentru că ne așteaptă un an cu foarte multe proiecte și foarte multă treabă, dar credem că o să ne placă, sigur îl așteptăm cu drag. Vreau să vă mai întreb dacă ne mai întâlnim sau nu pe sfârșit de an, dacă mai împodobim clădirea.

D-na președinte Lokodi: În parte am împodobit deja, vreau să vă informez că acel iluminat este extrem de costisitor, nici o zecime din valoarea acelui preț nu ne costă becurile, nu am îndrăznit să risipesc banii, vom avea o ședință festivă în data de 28 la Palatul Culturii, mă gândesc că undeva în jurul prânzului, veți primi invitațiile prin e-mail.

D-l consilier Suciu: În numele grupului de consilieri de la Partidul Conservator vreau să mă adresez și eu dvs cu urări de sănătate în anul care vine, multă sănătate și tuturor Sărbători Fericite!

D-na consilier Diaconescu: Am această onoare de a vă dori un an extraordinar, care să facă din noi niște oameni puși într-adevăr în slujba celor care ne-au ales.

Vreau să vă spun un secret. Îmi place să primesc scrisori, dar nu îmi place să primesc scrisori de la narcisiști politici, iar dvs. știți la ce mă refer. Toți ați primit acea scrisoare deschisă a domnului primar care nu ne pune întro lumină favorabilă și aș ruga-o pe doamna președinte ca în prima ședință a anului viitor să ne expuneți cu legalitatea de rigoare, să ne expuneți care a fost participarea dvs la acea Strategie de dezvoltare inter-comunitară pro ținutul secuiesc. Nu vreau să continui, nu vreau să fiu considerată un om deplasat dar vreau să lămurim anumite lucruri.

Sărbători Fericite și să vă trăiască toți cei dragi!

D-l vicepreședinte Frătean: În numele grupului PSD vreau să vă mulțumesc pentru colaborare, pentru modul în care am reușit să lucrăm, poate fi un model pentru alte instituții importante și cred că am reușit să punem interesul cetățeanului înaintea celui de partid. Pentru aceasta vă mulțumesc și îmi doresc ca și la anul să avem cel puțin o la fel de bună colaborare.

D-na președinte Lokodi: Dați-mi voie domnule Căbulea să vă felicit pentru avansarea dvs. în funcția de chestor și vă mulțumesc pentru  colaborarea pe care am avut-o și să vă spun că vom încerca să vă fim alături în demersurile de modernizare ale instituției dvs.

D-l chestor Căbulea: Vreau să vă mulțumesc pentru sprijinul acordat în anul 2006, sunt convins că și în anul 2007 veți fi alături de noi pentru a putea realiza la nivelul județului Mureș climatul de ordine și siguranță publică necesar vieții cetățenilor din acest județ. Am luat acele autoturisme care sunt folosite în activitățile de patrulare, în prezent am inițiat un parteneriat de colaborare cu dvs în ceea ce privește reamenajarea unui spațiu adecvat pentru funcționarea serviciului de cazier judiciar. Dvs. știți că în prezent funcționează întro locație total improprie, în fiecare zi la nivelul județului nostru se prezintă între 300 și 400 de persoane care cer acest cazier judiciar pentru că le este necesar la diverse activități. Unde se lucrează acum este o situație total neplăcută și încercăm ca în perioada care urmează să amenajăm clădirea de la intrarea în curte în acest sens. Vrem ca cel târziu în 25 martie 2007 să reușim să eliberăm cazierul judiciar pe loc la persoanele care vin și apelează la instituția noastră. Lucrăm cu 10 polițiști pentru a implementa în baza de date peste 90.000 fișe ale persoanelor care au diverse sancțiuni. Sperăm ca în viitor să putem elibera cazierul chiar la nivelul orașului sau comunei din județul Mureș și acest lucru cred că se va întâmpla întro perioadă de maxim 2 ani de zile. Vă cer și de data aceasta un sprijin financiar pentru a putea amenaja acel spațiu la standarde europene.

Vă mulțumesc încă o dată și în numele Poliție Mureșene vă adresez un călduros La Mulți Ani și Sărbători Fericite!

D-na președinte Lokodi: Vă mulțumim frumos.

Ședința s-a încheiat la orele 13.05.

 

 

                                                               Întocmit: Camelia Vlasiu

 

 

 

 

 

PREȘEDINTE                                   SECRETAR

 

          Lokodi Edita Emoke                              Ioan Togănel  

 

 

 

                                                                

 

 

 

 

 

 

Văzut: Delia Belean