ROMÂNIA                     

    JUDEȚUL MUREȘ

CONSILIUL JUDEȚEAN

    Nr._______/______2006

            Dosar IV.C.1

                        

 


PROCES – VERBAL

al ședinței extraordinare a Consiliului Județean

din data de 12 iunie 2006

 

        Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de domnul vicepreședinte Frătean Petru Alexandru..

        Ordinea de zi a ședinței a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul liber” și „Nepujság” din data de 9 iunie 2006, prin Dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 177 din 7 iunie 2006.

Au fost invitați să participe  d-l Ciprian M. Dobre, prefectul județului Mureș, d-l Șerban Radu, director general al S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, Ciora Rosana director economic, S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, Ispas Gheorghe, membru în CA al S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, Erdelyi Karacsony, membru în CA al S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, Orban Laszlo, membru în CA al S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, Pătrașcu Georgel, membru în comisia de cenzori a S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, Cazan Anisia, membru în comisia de cenzori a S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, Radu Mircea, membru în comisia de cenzori a S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, directori, directori adjuncți, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor, reprezentanți mass-media din județ.

Au fost prezenți 33 consilieri, doamna președinte Lokodi Edita (aflată în concediu de odihnă) și domnul Veress Adam, au fost absenți.

 

    D-l vicepreședinte Frătean: Bună ziua și bine ați venit. Salut prezența domnului subprefect, domnul Burkhardt Arpad, a presei și a altor invitați. Sper să avem o întâlnire serioasă și fructuoasă cu decizii importante pentru Consiliul Județean. Înainte de începerea ședinței, dați-mi voie să vă informez că începând de azi se derulează activitatea de predare a amplasamentelor pentru începerea lucrărilor în județul Mureș, în cadrul Programului S.A.M.T.I.D. E vorba de municipiile Reghin, Sighișoara, Târnăveni și Luduș. Este  o realizare deosebită, un program de aproape 14 milioane de euro pentru reabilitarea aducțiunilor de apă.

Ordinea de zi a fost comunicată, avem 6 puncte, trebuie să vă informez că ședința este statutară. Dacă nu sunt intervenții, supun la vot această ordine de zi.

Vot:Se aprobă ordinea de zi cu 32 voturi „pentru” , 3 absenți (Lokodi, Lădariu, Veress).

 

Ordine de zi

 

1.Proiect de hotărâre privind privatizarea S.C. „DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ” S.A.

     D-l vicepreședinte Frătean: De ce ședință extraordinară? Ședința

ordinară a Consiliului Județean va avea loc în a doua parte a lunii iulie a acestui an, am convocat această ședință în urma consultărilor pe care le-am avut cu comisiile reunite: comisia buget – finanțe, servicii publice, urbanism, vis-á-vis de evoluția situației de la S.C. Drumuri și Poduri Mureș, subiect la care se referă primele două puncte de pe ordinea de zi. Societatea de Drumuri și Poduri a parcurs un traseu dificil și complicat în ultima perioadă. Vă reamintesc că în 23 iunie 2005, în ședința Consiliului Județean s-a pus problema restructurării acestei societăți. S-a stabilit să pornim acest proces și în același timp s-a numit o comisie formată din: Alexandru Frătean, Balogh Iosif, Teodor Giurgea, Mircea Radu și Nicoleta Bochiș, care să analizeze situația Societății de Drumuri și Poduri și să propună Consiliului Județean măsuri în consecință. În urma acestei analize în 29 septembrie 2005 s-a supus spre aprobare Hotărârea nr. 114, care aproba programul de reorganizare și restructurarea societății, acest program prevedea disponibilizarea a 60 de persoane, s-a acceptat și s-a aprobat ca soluție de redresare, vânzarea de active în urma închiderii operaționale a patru secții, program care cuprinde în faza finală privatizarea societății. Toate procesele prevăzute în program s-au derulat destul de repede ținând cont de calendarul dificil al unor asemenea măsuri, trebuie să vă reamintesc că disponibilizarea de personal am promovat-o pe Ordonanța de Guvern 8, pentru ca acele persoane care au plecat să nu sufere și au primit salarii compensatorii, iar acest proces de avizare și aprobare a Hotărârii de Guvern a durat destul de mult, practic pe la începutul lunii martie a ieșit Hotărârea de Guvern. Vreau să vă reamintesc că în 13 februarie a avut loc o ședință A.G.A, în care s-a dezbătut ca soluție de redresare, vânzarea a patru active, vă informez că două s-au vândut, s-au vândut chiar foarte bine, cu 1,3 miliarde mai mult decât era prevăzut, 2 nu s-au vândut din păcate, unul fiind activul principal pe care contam noi pentru redresare. Conform legislației, în urma avizării Hotărârii de Guvern, studiul de fezabilitate a fost aprobat, a fost agreat, l-a studiat și comisia și experții Consiliului Județean, el a definit valoarea societății și a propus patru soluții de privatizare. În acest proiect nr. 1 facem referire concretă la privatizarea societății, prin vânzarea pachetului de acțiuni prin licitație  publică deschisă. În același timp, pentru că societatea are probleme financiare, fiind sub spectrul unor execuții și unor sechestre în baza Legii 137 a privatizării societăților cu capital de stat din care face parte și această societate, la punctul doi veți constata că vă cerem votul asupra instituirii administrării speciale a societății și a supravegherii  financiare. Pentru privatizare avem niște obiective de fond: să nu se devalorizeze capitalul public, să fie valorificat superior, să se continue obiectul de activitate, având o formă de protecție a personalului prin preluarea unor negocieri a contractului colectiv de muncă de către cel care cumpără pachetul de acțiuni. Această lege creează o instituție a administrării speciale care exact așa trebuie să facă, să monitorizeze toate actele societății pentru a proteja societatea și a-i crește valoarea la vânzare.

Trebuie să vă spun că proiectul nr. 1 a fost dezbătut în comisia

economico - financiară și a obținut avizul, comisia juridică a dat aviz precum și comisia de urbanism. Expunerea de motive sintetizează ceea ce am spus eu până acum. Vis-á-vis de valoarea acțiunilor, sunt trecute 5 metode de evaluare. În dezbaterea comisiilor a rezultat o valoare pe care o propunem ca valoare de strigare a acțiunilor. Trebuie să știți că la prima strigare se poate cu coborî până la 50% din această valoare. Dacă nu se vinde pachetul de acțiuni se organizează o a doua licitație la care se poate pleca de la valoarea rezultată deci 50% și se poate coborî până la 20%. Dacă nici așa nu se poate, urmează a treia licitație când deja vorbim de prețul pieței. Legea nu prevede un preț minim și nici maxim. Pentru a scoate la vânzare pachetul de acțiuni trebuie modificat capitalul social al societății înregistrat la Registrul Comerțului.

Dl consilier Radu: În expunerea de motive cred că este o neclaritate,

nu știu care active au fost vândute pentru că scrie aici „vândută Sighișoara și Gănești”, după aceea scrie „întrucât cele două secții incluse operațional transport și utilaj Gănești, nu au fost vândute”. Deci spuneți-mi și mie care au fost efectiv vândute? A doua problemă este dacă sumele prevăzute în 2006 la Drumuri și Poduri au fost licitate, plus suma contractată și a treia întrebare: când încep lucrările la drumurile din județ?

D-l vicepreședinte Frătean: Deci s-au vândut Sighișoara și Gănești.

Celelalte două (S.U.T-ul și Periș) nu s-au vândut, este o greșeală de dactilografie în material.

Vis–á-vis de licitarea lucrărilor, licitațiile sunt în curs, o mare parte din

ele sunt adjudecate, dacă doriți detalii, o rugăm pe d-na Bochiș să ne spună mai detaliat.

Art.1 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).

Art.2 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).

Art.3 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).

Art.4 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).

Art.5 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).

În întregime hotărârea se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Amza), 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).

 

2.Proiect de hotărâre privind instituirea procedurii de administrare specială și supraveghere financiară în perioada privatizării la S.C. „DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ” S.A.

 

        D-l vicepreședinte Frătean: Am explicat pe scurt necesitatea instituirii

administrării speciale și în același timp conținutul ei îl aveți în expunerea de motive. Trebuie să știți  că administrarea specială are un mandat și un contract de administrare și incumbă și răspunderea persoanei care va face administrarea specială.

D-l consilier Szalkay: Noi, la comisia de buget am aprobat cu

obiecțiuni,  obiecțiunea noastră era ca din această comisie care va stabili administratorul să facă parte și un reprezentant al nostru și noi l-am propus pe domnul Bozodi.

D-l vicepreședinte Frătean: Am înțeles, eu vroiam să specific acest lucru după vot .

  Art.1 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).

  Art.2 Se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 1 nu a votat (Kakassy), 2 absenți (Lokodi, Veress).

  Art.3 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 1  împotriva (Șopterean), 1 nu a Votat (Kakassy), 2 absenți (Lokodi, Veress).

   Art.4 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).

  În întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).

 

D-l vicepreședinte Frătean: Vis-á-vis de problema ridicată, vânzarea pachetului de acțiuni presupune o ofertă pe care trebuie să o lansăm pe piață și presupune o comisie de privatizare și de licitație a privatizării. Comisia se va stabili și va intra în funcțiune pe bază de Dispoziție a președintelui Consiliului Județean. Dorim să fie un proces transparent, serios și în folosul județului. În consecință, am solicitat Instituției Prefectului să delege un reprezentant în comisie, vom solicita și Direcției Finanțelor Publice Mureș să delege un reprezentant care să facă parte din această comisie și în același timp și domnii consilieri care doresc să facă parte din comisie să se anunțe pentru a le trece în dispoziție.

Vis-á-vis de administratorul special, el se stabilește prin Dispoziție a președintelui Consiliului Județean, este o răspundere deosebită pe care și-o asumă atât președintele cât și persoana numită. Am  discutat în comisiile reunite și țin la ideea ca această persoană să nu fie din afara Consiliului Județean, să fie un director din cadrul aparatului propriu care are compatibilitățile prevăzute de lege.

D-l consilier Giurgea: Pentru comisia de privatizare, avem și noi o propunere: pe domnul Lazăr.

D-l vicepreședinte Frătean: Am înțeles. Mai este propus domnul Bozodi din partea comisiei de buget, domnul Amza și domnul Țintoșan.

 

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Întreținere curentă, întreținere periodică și siguranța circulației pe DJ 151D Ungheni (DN 15) - Acățari (DN 13)

D-l vicepreședinte Frătean:  Este vorba de o aprobare cerută de lege, asta nu înseamnă că se vor da și banii respectivi. Acest proiect are avizul comisiei economico – financiare cu amendamentul de a se supune și monitoriza taxe pentru tonaj greu, precum și avizul comisiei juridice și comisiei de urbanism.

        D-l consilier Tatar : Știm că acest drum suportă la ora actuală doar 7,5 tone conform indicatorilor. Traficul greu este trimis în toate direcțiile, iar eu cred că nu se poate transforma acest drum pentru a rezista la un tonaj de 40 de tone, în nici un caz. Trebuie oprită circulația mașinilor cu gabarit mare. Normal la proiectare trebuiau avute în vedere ceva limitatoare de viteză pe acest parcurs, ca să se poată deplasa în condiții normale și fără să distrugă fundația drumului. Deci consider  că aceste lucruri trebuie prevăzute în caietul de sarcini  să se pună ori indicatoare, ori ceva care să oprească circulația cu viteză mare a camioanelor.

        D-l vicepreședinte Frătean: Vreau să fac o clarificare, s-a găsit o soluție  la această problemă, a expus-o d-l Giurgea pe scurt, este prinsă în obiecțiuni oficial și încercăm să reglăm acest subiect. Ați primit niște hărți vis-á-vis de traseul autostrăzii și de centurile ocolitoare ale Tîrgu Mureș-ului și Reghin-ului, dacă există interes pot să vă spun calendarul comunicat de Autoritatea Națională în domeniu. Calendarul de finanțare al centurilor prevede semnarea contractelor de execuție în ianuarie 2008.

        D-l consilier Szalkay: Am discutat acest subiect la ședința de fracțiune și hotărârea noastră a fost ca din  această comisie de licitație să facă parte domnul Tatar .

        D-l vicepreședinte Frătean: Vom lua în considerare propunerea atâta timp cât nu există incompatibilitate.

        D-l consilier Benedek: În numele locuitorilor din Acățari și Ungheni aș dori să ridic câteva probleme. Cum se vine dinspre Bălăușeri și se intră în Acățari este pusă o tablă pe care scrie „traficul greu în municipiul Tîrgu Mureș este interzis”. Dacă vă uitați veți vedea o tablă care indică că pe acel drum numai trafic de 7,5 t este permis. Am impresia că cineva trebuie să facă o corectare a acestei aberații pentru că așa se pare că de la Acățari nu se mai continuă traficul greu, pentru că dacă vii cu un camion, la Acățari trebuie să te oprești. Deci trebuie normalizată această situație. Traficul greu va merge de la Acățari spre Ungheni. Am expus în comisia de buget gândurile mele și consider ca consilier că mi-am făcut datoria. În momentul de față așa găuri sunt în asfalt încât abia se poate circula. Asta este foarte grav pe de o parte, iar pe de altă parte e bine pentru săteni pentru că nu mai sunt expuși la trepidația provocată de mașinile de mare tonaj. Ar trebui luate măsuri de genul unor indicatoare care să ceară reducerea vitezei sau să se modifice intrarea în sat, acestea sunt propunerile care le-am avut.

        D-l consilier Giurgea: Sunt de acord cu cele spuse de domnul coleg Benedek, dar intervine o problemă: locuitorii acestor comune suferă atât din punct de vedere  al traficului greu, cat și pentru poluare și zgomot, dar suferă și pentru deranjul indirect, anume că deși au fost reclamații la Poliție, totuși ele nu s-au soluționat și nu se respectă restricția de tonaj. Am venit cu propunerea ca pe anumite tronsoane de drum unde nu este dimensionat din punct de vedere tehnic și totuși nu pot opri mașinile, să se impună niște taxe. Dacă se făcea acest lucru am fi avut acum în cont miliarde. Bani care ar fi ajutat la repararea drumului. Ca să nu se mai întâmple acest lucru după ce vom repara drumul, să monitorizăm transportul pe acest drum. Trebuie găsite niște soluții de a se plăti unele taxe care să fie plătite pe loc. Ele trebuie introduse, pentru că a reface structura unor drumuri pentru acest tip de transport înseamnă sute de miliarde și nici nu știm dacă vor mai fi necesare având în vedere că se va deschide și această autostradă care va prelua tot graficul greu pe distanțele respective (Tîrgu Mureș – Brașov). Cam acestea erau propunerile din comisie.

        D-l vicepreședinte Frătean: Eu am spus că lucrăm la o soluție legală pentru aceste probleme, vă rugăm să ne sprijiniți și dvs și să discutăm concret cum putem face această chestiune. Noi trebuie să facem drumuri care să sprijine viața economică a județului.

        D–l consilier Suciu: Acest punct s-a dezbătut în comisii, au fost semne de întrebare, păreri contradictorii și ele s-au cristalizat spre final. Problema  care a fost ridicată este că pe acel drum  circulă mașini cu tonaj mai mare de 7,5t. Noi am propus să facem un proiect de hotărâre prin care să prevedem niște tarife în funcție de tonaj, iar la Acățari să se pună doi oameni. Noi aprobăm indicatorii tehnico – economici și era vorba de sumele de care dispunem și erau și variante.

        Dl consilier Ban: Vreau să vă întreb, acum un an am votat pentru funcționarea unui cântar care era menit să aducă bani și vreau să știu dacă funcționează și câți bani s-au adunat.

        D-na director Bochiș: S-au adunat 1,02 miliarde și pe Ungheni – Acățari s-a stat, împreună cu echipaje ale Poliției,  câte o zi, de dimineața până seara și nu a trecut nici o mașină cu tonaj mai mare de 7, 5t.

        Art.1 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Sămărghițan), 2 absenți (Lokodi, Veress).

         Art.2 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Sămărghițan), 2 absenți (Lokodi, Veress).

         În întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Sămărghițan), 2 absenți (Lokodi, Veress).

 

        D-l vicepreședinte Frătean: Înainte de a trece la punctul următor aș vrea să vă anunț că tocmai s-a semnat primul contract de investiții la Parcul Industrial Mureș pe o suprafață de 5969 mp, valoarea investiției fiind de 2,7 milioane euro.

 

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea încadrării în categoria drumurilor județene a  drumului comunal DC 39 (DN 13) - Corunca de pe teritoriul administrativ al comunei Corunca din județul Mureș

 

        D-l vicepreședinte Frătean: E vorba de 1 km de drum, face legătura între centrul de comună și arterele naționale.

        Art.1 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Sămărghițan, Venczi), 2 absenți (Lokodi, Veress).

         Art.2 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Sămărghițan, Venczi), 2 absenți (Lokodi, Veress).

         În întregime hotărârea se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu a votat (Sămărghițan, Venczi), 2 absenți (Lokodi, Veress).

 

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea încadrării în categoria drumurilor comunale a unor drumuri de exploatare de pe teritoriul administrativ al comunei Șăulia      

 

        D-l vicepreședinte Frătean: Aceeași situație de clasare a unor drumuri de exploatare în drumuri comunale, s-a dat avizul comisiilor economice, juridică și de amenajarea teritoriului.

        Art.1 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 absenți (Lokodi, Veress).

         Art.2 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 absenți (Lokodi, Veress).

         În întregime hotărârea se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 absenți (Lokodi, Veress).

 

6. Informare privind stadiul realizării Contractului de parteneriat public-privat (Cppp) nr.8839, tip DBO (proiectare-execuție-operare), pentru executarea obiectivului de investiție Depozit Ecologic Zonal în județul Mureș                     

 

D-l vicepreședinte Frătean: Aveți în mape informarea vis-á-vis de

situația acestei gropi ecologice. Colegii mei de la Direcția de Dezvoltare Regională au pregătit un set de slide-uri care să ne aducă la zi cu situația acestei investiții deosebit de importante pentru județul Mureș.

        D-l director Bățagă: În materialul prezentat sunt câteva referiri asupra contractului de parteneriat public – privat semnat în octombrie 2003, referiri asupra structurii acționariatului societății desemnate să  administreze această investiție, procente ale localităților implicate. În continuare se prezintă condițiile de proiect conform studiului de fezabilitate în baza căruia ofertanții și-au prezentat ofertele, deci aceste valori sunt conforme cu estimările din studiul de fezabilitate. În cadrul primei etape acestea erau principalele obiective ce trebuiai construite, prima alveolă a depozitului, aria de servicii, stațiile de transfer. Etapa a treia cu cheltuielile incluse. Am dorit să vă prezint această sinteză a principalelor obiective negociate, care de fapt este și anexă la contract, au fost incluse în tabel prevederile din studiu de fezabilitate, prevederile din ofertă și rezultatul negocierilor. Ca și punct de referință, este punctul patru, durata de realizare a etapei I, care a fost estimată că se va realiza în 9 luni de zile și sigur a rămas în urma negocierilor acel termen de 9 luni care, din păcate, nu a fost respectat. În continuare se pot vedea tarifele de operare și în final niște poze realizate în luna mai în care avem drumul de acces, organizarea de șantier, respectiv parcul auto al investitorului, lucrările la prima alveolă.

        Cam acesta este stadiul lucrărilor la Parcul Industrial, sigur că dumnealor au motivat prin faptul că intemperiile vremii nu le-au permis să termine lucrările. 

        D-l vicepreședinte Frătean: Proiectul vis-á-vis de depozitul regional de deșeuri este un proiect foarte bun, strategia este la rândul ei foarte bună și este apreciată la nivelul comunității europene, este cuprinsă în planul național de management al deșeurilor la capitolul „Mediu”. Din păcate acest proiect are întârzieri foarte mari în realizarea sa pentru că investitorul, Agenda 21, nu varsă banii necesari finalizării investiției. Lucrările pentru finalizarea primei etape sunt de vreo 3 - 4 luni de zile. Deci nu e vorba de un aspect care să ne încurce sub aspectul calendaristic, dacă ar fi finanțare. Din păcate toate discuțiile nu au dus la nici un rezultat. Am avut și noi unele probleme referitor la documentele de proprietate pentru terenuri, dar le-am rezolvat și în consecință s-a aprobat termenul de finalizare al lucrărilor de septembrie – octombrie 2005. Ei spun că nu au finalizat din cauza condițiilor meteo. Eu spun că din cauză că nu au mai avut bani în cont. Știți foarte bine că la sfârșitul anului trecut a avut loc o dezbatere în care am convenit că este de dorit să finalizăm investiția în actuala formă a contractului, cu condiția să se accepte un act adițional la contract care să dea condiții asiguratorii autorității publice locale în ideea realizării acestui contract. Partenerul, Agenda 21, nu a acceptat actul adițional, în schimb a declarat și a semnat documentul de grafic de execuție cu finalizare etapei I la 31 mai. Conform contractului, noi am trimis către investitor un document de conciliere. Acest proiect va merge mai departe și vom vedea cine îl va finanța. Avem probleme cu groapa  din Luduș și Iernut, noi vrem să le închidem pe formula simplificată, pentru că pe procedurile europene ne costă cam de zece ori mai mult închiderea acestor gropi, mai mult, suntem în faza de a revizui împreună cu Agenția pentru Mediu și cu Ministerul Mediului planul județean de management al deșeurilor, în a da o alternativă în caz că nu reușim juridic să reglăm foarte repede subiectul finalizării acestui proiect. Vă rog să susțineți demersul executivului, suntem pe un calendar legal de care ținem foarte strâns pentru interesul județului.

        D-l consilier Szalkay: Consider dureros și jenant pentru noi. Eu cred că în acel contract trebuia să fie stipulate niște penalizări care ar trebui făcute acestei societăți în cazul în care nu varsă la timp fondurile necesare. Apoi, trebuia verificată situația financiară a acestei societăți, lichiditate, solvabilitate, poate ei nu dispun de aceste fonduri necesare acestei investiții. În al treilea rând, am avut onoarea de a fi în delegația care a fost la Gyor, am studiat acea groapa atât de renumită, am și adus proiectul după care cred că s-au făcut proiectele gropii  de la noi. Am văzut poze foarte frumoase cu ceea ce trebuia să fie și cu realitatea, cu trista situație că nu s-a construit. Întrebarea mea este: cărui fapt se datorează această crasă lipsă de profesionalism din cauza căreia am ajuns în această situație?

        D-l vicepreședinte Frătean: În opinia mea, în contract lipsește un capitol: capitolul de  denunțare unilaterală a contractului. Mecanismele de care dispune Consiliul Județean sunt cele juridice, la ora actuală. Denunțarea contractului este un capitol care face parte din orice contract de parteneriat, există două subcapitole: denunțare unilaterală cu preaviz, iar a doua cea fără preaviz. Cea cu preaviz dă dreptul partenerilor să se retragă dintr-o afacere dacă nu le convine, fără să ajungi în justiție, iar cea fără preaviz este invocată atunci când nu se realizează obiectul contractului, ceea ce este normal. Ne-am informat asupra Agendei 21, asupra situației financiare și după cum se vede situația nu este tocmai bună, se și vede prin faptul că nu au vărsat sumele necesare, în consecință, vreau să vă spun că Consiliul Județean a făcut tot ce era cu putință să facă un asemenea partener. Și pornim toate acțiunile pe care le avem la îndemână, însă e vorba de un parteneriat făcut pe baza unui contract  pe care trebuie să îl respectăm.

        D-l consilier Amza: Am avut curiozitatea ca după ce am vizitat aceste platforme să vizitez societatea „Ecologica”, care are sediul în Piața Teatrului. Vreau să vă spun că doamna director m-a informat că au finalizat o groapă ecologică la Băicoi, care este funcțională, iar acum sunt în derularea  unei investiții de amploare la Glina, lângă București, unde se varsă gunoiul Bucureștiului. Deci nu știu dacă este în imposibilitate financiară. Mi s-a spus că administratorul acestei societăți este plecat din țară și eu cred că ar trebui să îl invităm să discutăm, am înțeles că reprezintă un grup de oameni de afaceri din Italia cu mare putere financiară și că această investiție s-ar putea termina. Soluția juridică ar trebui să o lăsăm ca ultimă soluție, pentru că știm că durează foarte mult soluționarea ei.

        D-l vicepreședinte Frătean: Aceste invitații au fost periodice, am avut multe discuții pe această temă, efectul financiar este cel pe care vi l-am expus, ultima discuție a avut loc acum 3 săptămâni. Nu pot să port doar discuții pe orice cale și la orice nivel, trebuie să lucrăm pe documente. Noi am trimis documentele de conciliere, să sperăm că vor veni la conciliere și că vor da soluția pentru rezolvarea acestei situații.

        D-na director Bochiș: Putem să vă aducem la cunoștință că pentru toate lucrările care au fost publicate în monitorul oficial, s-au cumpărat caiete de sarcini de către firme din Tîrgu Mureș, Sibiu, Brașov, Odorhei, Cluj, Ungaria, deci au fost destul de multe firme care au cumpărat dar s-au prezentat doar câte una sau niciuna.

        D-l consilier Radu: Tot discutăm de această întreprindere de mai mulți ani de zile, pe cetățeni nu îi interesează întreprinderea de drumuri, pe ei îi interesează drumurile, așa că să vedem ce facem cu ele. Hai să facem ceva să rezolvăm pentru că suntem judecați negativ.

        D-l vicepreședinte Frătean: Acei 1% finanțare pe care îi avem, îi vom folosi și sper să se și vadă.

        D-l consilier Boloș: Întrebarea mea este legată de zona Toaca – Hodac, ce se face acolo?

        D-na director Bochiș: Încă nu a început execuția deoarece așteptăm proiectul pentru a putea realiza lucrarea. Dar acolo este cuprins doar 1 km de la buget, pe când drumul are 4,5 km.

        D-l vicepreședinte Frătean: Oricum la aceste drumuri la care noi nu am avut bani decât pentru un sfert sau o treime din ele, toate sunt în programele pe care le-am avansat către Guvern și M.T.C.T pentru a primi sprijin financiar.

        D-l consilier Kakassy: Aș dori să știu care este situația drumului de la Cerghid.

        D-na director Bochiș: Am fost întrebată dacă lucrarea de la Cerghid va fi executată de același constructor care a făcut și primul tronson de 100 m. Țin să vă anunț că nu am nici un ban, nu sunt fonduri, noi am făcut demersuri către Guvern,  către M.T.C.T, care ne-a trimis o comisie care a constatat situația, deci demersurile sunt făcute, avem un raport pozitiv, dar nu ni s-au alocat fonduri. Neavând fonduri nu putem discuta despre aceste lucruri. În ce privește constructorul, pot să vă spun că nu va fi același care a executat primul tronson.

        Ședința s-a încheiat la ora 13.40.

 

 

 

                                                                                   Întocmit: Camelia Vlasiu

 

 

 

 

 

 
          VICEPREȘEDINTE                              SECRETAR GENERAL

 

 

        Alexandru P. Frătean                               Ioan Togănel

 

 

 

 

 

 

Văzut: Delia Belean