ROMÂNIA                     

    JUDEȚUL MUREȘ

CONSILIUL JUDEȚEAN

    Nr._______/______2006

            Dosar IV.C.1

                        

 

 


P R O C E S –V E R B A L

al ședinței ordinare a Consiliului Județean Mureș

din data de 11 mai 2006

 

        Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș.

        Ordinea de zi a ședinței a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul liber” și „Nepujság” din data de 6 mai 2006, prin Dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 150 din 5 mai 2006

Au fost invitați să participe d-l Ciprian M. Dobre, prefectul județului Mureș, d-na Corina Teodor, directorul Bibliotecii Județene Mureș, d-na Stângaciu Viorica, contabil-șef Biblioteca Județeană Mureș, d-l Cotârlan Constantin, directorul Centrului Județean de Promovare și Conservare a Creației și Tradiției Populare Mureș, d-na Iosib Maria, contabil-șef, Centrul Județean de Promovare și Conservare a Creației și Tradiției Populare Mureș, d-na Albu Lelia, director al Școlii de Arte și Meserii Tîrgu Mureș, d-na Mihaly Maria, contabil-șef al Școlii de Arte și Meserii Tîrgu Mureș, d-l Titi Iosif Boantă, directorul Ansamblului artistic profesionist “MUREȘUL” Tîrgu Mureș, d-na Silvășan Elena, contabil-șef al Ansamblului artistic profesionist “MUREȘUL” , d-l Cadariu Gavril, directorul Teatrului pentru copii și tineret “ARIEL” Tîrgu Mureș, d-na Ludușan Leontina, contabil-șef al Teatrului pentru copii și tineret “ARIEL”, d-l Pop Valer, directorul Muzeului Județean Mureș, d-na Mihalte Marcela, contabil-șef al Muzeului Județean Mureș, d-l Șulea Ioan, Muzeul Județean Mureș, d-l Naste Vasile, directorul Administrației Palatului Culturii Tîrgu Mureș, d-na Valea Anica – contabil-șef, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș, d-l Cazan Vasile  - director, Filarmonica de Stat Tîrgu Mureș, d-l Drăgoi Aurel, contabil-șef al Filarmonicii de Stat Tîrgu Mureș, d-l Moraru Cornel, redactorul șef al Revistei “VATRA”, d-l Nistor Onofir, contabil-șef  al revistei “VATRA”, d-l Galfalvi Gyorgy, redactorul șef al Revistei “LATO”, d-na Lepedus Julcsa, contabil-șef al Revistei “LATO”, d-l Dumbravă Florin, director, Direcția Generală  de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, d-na Sava Codruța – director adjunct,  DGASPC Mureș, d-l Schmidt Lorand -  director adjunct,  DGASPC Mureș, d-l Mezei Vasile – director-adjunct, DGASPC Mureș, d-l Liciu Vasile – șef serviciu investiții, DGASPC Mureș, d-na Miklea Katalin – inspector, DGASPC, d-l Runcan Ștefan, directorul R.A. AEROPORTUL Tîrgu Mureș, d-na Hang Mărioara, contabil-șef al R.A.”AEROPORTUL” TÎRGU MUREȘ, d-l Blaj Virgil, directorul S.C. SERVICII DE UTILITĂȚI RURALE MUREȘ S.A, d-l Bereholschi Marius, contabil-șef al S.C.”SERVICII DE UTILITĂȚI RURALE MUREȘ” S.A, d-l Șerban Radu, director general al S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, d-l Torjok Sandor – șef Departament Implementare Proiecte, S.C. COMPANIA AQUASERV S.A, d-l Virag Gyorgy – reprezentantul C.J. Mureș la S.C. COMPANIA AQUASERV S.A, d-na Nagy Ildiko, directorul Școlii Speciale nr.1 Tîrgu Mureș, d-na Crahmaliuc Anișoara, contabil-șef al Școlii Speciale nr.1 Tîrgu Mureș, d-na Culi Elisabeta, directorul Școlii Speciale nr.2 Tîrgu Mureș, d-na Kalman Eva, contabil-șef al Școlii Speciale nr.2 Tîrgu Mureș, d-l Sabău Ștefan, directorul Școlii de Arte și Meserii Reghin, d-na Molnar Viorica, contabil-șef, Școala de Arte și Meserii Reghin, d-l col. Cârdan Ioan, comandantul Centrului Militar Județean Mureș, d-l Mureșan Cristian, contabil-șef, Centrul Militar Județean Mureș, d-l Ioan Ilieș – director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor, d-l Nagy Istvan, director, Parcul Industrial Mureș, d-l Begidzsan Laszlo, Serviciul Județean SALVAMONT, d-l Băilă Lucian – Spitalul Județean de Urgență Mureș, d-l Giurconiu Emil  - Sindicatul SANITAS, directori, directori adjuncți, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor, reprezentanți mass-media din județ.

Au fost prezenți 34 de consilieri, domnul consilier Benedek a fost absent. D-na președinte Lokodi: Înainte de a lua cuvântul, supun la vot aprobarea

ordinii de zi. Sau doriți în afara ordinii de zi?

        D-l consilier Pokorny: În conformitate cu prevederile regulamentului de funcționare, doresc să fac o interpelare la care dacă aș putea i-aș da titlul ”mirajul democrației”. Să trec la subiect: noi, comisia care atribuim sumele pentru asistență socială, am lucrat în termeni legali și conform legilor, ca să aflu ulterior că nu este așa de simplu că noi am atribuit banii, conform legilor, mai e nevoie de o sumedenie de avize, o sumedenie de aprobări, mai trebuie să vină administratorii acestor fundații aici ca să se prezinte ca să li se explice că trebuie să își modifice bugetul anual prin cuprinderea acestor sume. Eu respect legile, dar dacă ne lăsăm furați de birocrație tindem ca aceste fundații ( și este vorba de 27 de fundații), majoritatea care se ocupă de oameni bătrâni, de vârsta a treia, sau de copii infectați cu HIV, să primească banii într-un decurs de timp mai lung, iar pentru ei fiecare zi contează foarte mult. Nu este unicul exemplu. Mai este exemplul avizelor care trebuie primite pentru a se construi o casă, un cămin ș.a.m.d. Compartimentul de resort te supune unor torturi aproape, prin procurarea nenumăratelor avize, pentru direcția noastră în concret vorbesc acum, dar dacă vine un cetățean oarecare ce imagine își face ? Aș dori să atrag atenția și să pun întrebarea ce măsuri intenționează să ia secretariatul general pentru a reduce aceste modalități birocratice la un termen cât mai scurt posibil?

D-na președinte Lokodi: Domnilor tot în ideea respectării legii, între acei parteneri ai noștri care au fost selectați de către comisii și care au câștigat proiecte, urmează să se încheie un contract cu fiecare fundați sau asociație. Banii din bugetul Consiliului Județean nu pot ieși din conturile noastre pe încredere ci în baza unui act numit contract. Este prevăzut în ghid și în lege. trebuie să invităm partenerii pe probleme sociale să vină să încheiem aceste acte. De la sine înțeles este că aceste asociații trebuie să justifice cheltuirea banilor publici. Tot ce ați zis dvs, toată birocrația, este conform legii, sunt etape care trebuie parcurse. Procedurile noastre sunt mult simplificate față de cele de la nivelul Uniunii Europene. Noi cerem doar o dovadă că s-a inclus în buget și o dovadă cum s-a cheltuit și bilanțul fundației.

D-l vicepreședinte Groza: Într-adevăr trebuie contractul trebuie încheiat, pentru că nu se poate derula un proiect fără a avea un contract încheiat . Fiecare trebuie să își refacă bugetul în funcție de suma primită și nu de cea prevăzută inițial. Atâta doar trebuie să facă și până acum nu a fost nici o problemă.

Dl consilier Giurgea: Aș propune ca punctul 17 să îl discutăm primul, pentru că eu, cu permisiunea dvs voi pleca peste o oră, și m-am implicat foarte mult în acest proiect și aș dori să fiu de față la discutarea lui.

Dl consilier Suciu: Trebuie să ne ordonăm ședințele, noi la comisia de buget avem planuri trimestriale în care am programat câte o ședință, la cererea comisiei, în care am spus data și tematica pe care dorim să o discutăm și o altă ședință, la cererea executivului, pentru pregătirea ședințelor în plen, care anul trecut erau ultima joi din lună, fapt care în acest an nu s-a mai întâmplat. Consider că ar trebui stabilite niște criterii, pentru că în unele luni nu avem activitate, iar în altele facem totul pe fugă pentru că este prea mult.

D-l consilier Amza: Din 2004 de când am fost aleși, nu am avut plăcerea de a avea la ședințele noastre vreun consilier municipal care să asiste la ședințele noastre. Aș vrea să subliniez că după doi ani avem în sfârșit printre noi un consilier municipal, domnul consilier Fekete. Sper să mai vină și alții.

D-l vicepreședinte Frătean: Domnul Pokorny a făcut o referire la autorizații și avize. Vreau să subliniez că în județul Mureș comisia de acorduri unice care se ocupă tocmai de această problemă, a început să funcționeze, datorită sprijinului colegei noastre doamna Csartan Ilona.

D-na președinte Lokodi: Eu supun la vot ordinea de zi cu modificarea ca proiectul de hotărâre de la punctul 17 să devină punctul 1.

Se aprobă cu 34 voturi „pentru”, 1 absent (Benedek).

 

Ordinea de zi:

 

17.Proiect de hotărâre privind revocarea Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr.34/2006 și trecerea din domeniul public în domeniul privat a unor spații cu destinația de cabinete medicale

 

D-na președinte Lokodi: de la ședința trecută când am luat o decizie în sensul concesionării cabinetelor medicale pentru care cei 10 medici au obținut hotărâri judecătorești irevocabile în vederea concesionării, au avut loc, în fața instanțelor judecătorești unele procese, procese referitoare la modul de interpretare a prevederilor deciziilor privind obligarea noastră la concesionarea cabinetelor medicale. Știți foarte bine că aceste cabinete erau în domeniul public al județului, date în administrare Spitalului Județean, iar noi când am primit cele 10 hotărâri definitive, în dispozitiv nu a existat o prevedere prin care instanța să ne oblige la trecerea din domeniul public în domeniul privat al acestor cabinete. Având în vedere că în vigoare sunt două prevederi cu privire la concesionarea unor spații, noi am votat o hotărâre prin care am fost de acord să concesionăm aceste cabinete ca domeniul public al județului. Am fost conștienți și atunci că poate medicii vor ataca această hotărâre invocând faptul că HG 884/2004 care permite concesionarea domeniului privat este mult mai avantajoasă decât hotărârea pe care am aprobat-o noi, pentru că acolo se prevede o concesionare de 1 euro/mp/an, față de valoarea stabilită de noi . Instanța s-a pronunțat în sensul că în motivare a arătat că a înțeles tot timpul că se referă la domeniul privat și că pe baza legii, Consiliul Județean trebuie să treacă din domeniul public, aceste spații și să treacă la încheierea contractelor de concesionare a domeniului privat. Azi reparăm acest mod de interpretare al nostru, trebuie să vă spun că din partea Ministerului Sănătății am avut această solicitare de a păstra aceste cabinete în domeniul public, tocmai datorită strategiei județului în viitor cu privire la înființarea unui spital regional. Personal am vorbit cu domnul ministru, a luat la cunoștință și azi noi trebuie să revocăm hotărârea din ședința anterioară și să ne pronunțăm cu privire la o concesionare așa cum instanța a dispus, deci concesionarea domeniului privat.

D-l consilier Giurgea: Cum bine vă amintiți, chiar eu am ridicat problema că nu e nevoie să trecem din domeniul public în domeniul privat pentru a face această concesionare. Ce se întâmplă? S-a mai tergiversat o lună. Există mai multe  nemulțumiri din partea medicilor, dar cea mai mare nemulțumire se referă la perioada de concesionare. Vreau să vă informez că deja sunt toate demersurile făcute pentru a ne acționa din nou în instanță pentru perioada de concesionare. Dânșii nu sunt de acord cu perioada de 3 ani, pe care noi am stabilit-o, ei spun că nu este legală o concesionare de 3 ani.

D-na președinte Lokodi: Unde scrie asta? În vechea hotărâre. În cea pe care o vom aproba azi nu scrie nici un termen.

D-l consilier Giurgea: Instanța de judecată nu a dat nici un termen, iar medicii, prin avocații care îi au, susțin că…

D-na președinte Lokodi: Deci concesionarea, în cadrul Hotărârii de Guvern nr.884/2004 trebuie făcută până la ieșirea în pensie a medicului care concesionează. Este singurul termen, iar noi vom avea în vedere acest termen, nu 3 ani. Noi în momentul în care vom încheia contractul de concesionare, vom merge pe prevederile HG 884 care spune c㠄contractul se încheie pe perioada funcției de medic, dar nu mai târziu de data pensionării”.

D-l consilier Giurgea: Este un lucru bun ceea ce spuneți dvs acum, la fel cum este și ceea ce scrie în finalul expunerii de motive, anume că și cei care nu au acționat în instanță, tot medici din Poli II, vor beneficia de același drept.

D-na președinte Lokodi: Noi avem în momentul de față 11 sentințe judecătorești pe care va trebui să le executăm. Ce va fi pentru restul, dacă apare sau nu legea privatizării, eu nu pot să vă spun. Este dreptul fiecărui medic să câștige în procese, noi cunoaștem că sunt 23 de cabinete care au pierdut și doar cu 11 medici vom încheia contracte. Domnul ministru al sănătății m-a informat că există pe masa senatorilor Legea privatizării în sănătate și urmează să se aplice legea privatizării.

D-l consilier Giurgea: E bine, dar citind expunerea de motive, mai ales ultima frază, rezultă că și ceilalți medici au același regim ca și cei 11.

D-na președinte Lokodi: Nu, o să îl rog pe domnul Togănel să vă explice.

D-l secretar Togănel: S-a stabilit că toate spațiile supuse Ordonanței 124 trec în privat. Dar nu aprobăm contractele decât în măsura în care se solicită. Pentru că în lege se precizează că în termen de 90 de zile. Și ca să fim în concordanță cu prevederile legii, noi facem acum această chestiune.

D-na președinte Lokodi: Deci legea ne obligă ca în termen de 90 de zile, toate cabinetele în care funcționează cabinete medicale în afara sistemului universitar sau al spitalului județean, să fie trecute din domeniul public în privat. Noi facem azi și acest pas, dar încheierea contractului de concesionare se va face în măsura în care se solicită.

    Știți că am avut o solicitare din partea Ministerului să încercăm să câștigăm timp pentru acel proiect de spital regional, nu știu cum se va realiza, noi am știut despre ce vorbim, am vrut doar să câștigăm timp.

D-l consilier Giurgea: Am înțeles că aceste spații sunt posibile a fi concesionate și că concesionarea se face deocamdată doar pentru cele 11 care au câștigat.

Art.1 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi), 2 absenți (Tatar, Benedek).

Art.2 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi), 2 absenți (Tatar, Benedek).

Art.3 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi), 2 absenți (Tatar, Benedek).

Art.4 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi), 2 absenți (Tatar, Benedek).

Art.5 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi), 2 absenți (Tatar, Benedek).

În întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Venczi), 2 absenți (Tatar, Benedek).

 

D-na președinte Lokodi: Domnule Giurgea, referitor la ceea ce ați spus nu am vrut să comentez, dar atât am să adaug:11 procese au fost câștigate de medici, 23 au fost pierdute de ei, calitatea muncii colegilor noștri vă rog să o apreciați procentual.

 

1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean și a nivelelor de echilibrare a bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale pe anul 2006                                

D-na președinte Lokodi: Comisia economico – financiară a aprobat proiectul de hotărâre cu următoarele obiecțiuni: să se cuprindă în

bugetul R.A. „Aeroport” suplimentarea veniturilor cu 79,437 lei din venituri proprii și implicit aceeași sumă pentru cheltuieli de personal, sumă aprobată de Consiliul de Administrație al R.A. „Aeroportul” Tîrgu Mureș – Transilvania. O altă obiecție se referă la suplimentarea cu 30.000 RON a sumelor la Clinica Buco – Maxilo – facială, din fondul de rezervă, 5.000 RON pentru premierea echipei de popice. Cu privire la prima propunere și anume modificarea bugetului cu suma de 794 milioane și includerea acestor majorări pe seama cheltuielilor de personal. Consiliul de Administrație a fost de acord cu majorarea cheltuielilor de salariu privind prima de vacanță în cadrul bugetului aeroportului. Sindicatul a avut o discuție cu conducerea aeroportului, concluziile acestor discuții sunt trecute într-un proces verbal prin care s-a convenit să se modifice contractul colectiv de muncă încheiat între sindicat și conducerea Aeroportului. Acest contract nu a fost însă semnat de domnul director al Aeroportului, el a propus ca prima dată să se facă această modificare în buget și ulterior, după ce va avea fondurile atunci să semneze, având toate justificările.

        Cu privire la suma de 30.000 RON pentru Clinica Buco – Maxilo – Facială personal am discutat cu domnul doctor Arafat și cu domnul doctor Kovaci, șeful clinicii. Atât domnul doctor Arafat cât și domnul Kovaci, mi-au spus că nu au nevoie de această sumă, pentru că județul Mureș, în cadrul unui program european, program la care fondurile vor fi derulate prin Guvernul Greciei, a câștigat un proiect pentru construirea Spitalului de Urgență, lângă Spitalul Județean Mureș, 90% este în favoarea României, în iulie se vor finaliza lucrările de evaluare și domnul Arafat speră că acolo unde este vechea clădire a urgenței se va construi o clădire nouă, cu etaj, unde este prevăzut să fie și Clinica Buco- Maxilo – Facială. Dl dr Kovaci a solicitat să nu fie constrâns să se mute în altă clădire decât în aceea, pentru că multe din cazurile sale sunt în legătură directă cu urgențele și e foarte greu să mute personalul medical dintr-o parte a orașului în cealaltă și solicită să aibă problema clinicii rezolvată într-un mod convenabil și anume să fie la Spitalul de Urgență. Astfel că această modificare a bugetului nu este necesară în momentul de față.

        Cu privire la premierea campioanelor de la popice mă gândesc că este foarte justificată această justificare, de altfel noi și anul trecut le-am premiat .

        D–l consilier Suciu: Am fost plăcut impresionați că echipa noastră a luat Cupa campionilor Europeni și în unanimitate am hotărât să dăm acești bani.

        La Clinica Buco – maxilo – facială  de asemenea ne-a fost prezentată situația precară de acolo și necesitatea elaborării studiului de fezabilitate și ni s-a cerut să asigurăm banii.

        În ce privește sumele de la Aeroport o parte l-ați prezentat dvs acum, problema este că au apărut niște probleme în timpul discuțiilor, că nu ar fi cuprinse în actul adițional, eu am văzut că este cuprins, noi în unanimitate am votat cele 3 amendamente și considerăm că le-am analizat destul de mult in două ședințe și cred că putem să votăm.

        D-na președinte Lokodi: Cine este pentru aprobarea bugetului Aeroportului?

        Vot: se aprobă cu 19 voturi pentru, 10 împotriva, 4 abțineri, 1 nu a votat, 1 absent.

        Cine este pentru suplimentarea bugetului clinicii?

        Vot: Se respinge cu 9 voturi „pentru”, 21 „împotriva”, 3 abțineri, 1 nu a votat, 1 absent.

        Cine este pentru premierea echipei de popice?

        Vot: Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 abținere, 1 nu a votat, 1 absent.

Cine este pentru rectificarea bugetului în forma votată mai înainte?

        Art.1 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 abținere (Venczi), 1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).

         Art.2 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).

         Art.3 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).

         Art.4 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).

         Art.5 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).

         Art.6 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).

        Art.7 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).

        Art.8 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).

        Art.9 se modific㠄se aprobă repartizarea sumelor defalcate în valoare de 1.990.650 RON pentru echilibrarea bugetelor localităților pe anul 2006, conform anexei nr.8. Se aprobă reducerea fondului de rezervă la dispoziția Consiliului Județean cu suma de 330 milioane lei noi în cuprinderea listei de investiții pentru achiziționarea unui număr de 12 autoturisme. Aceste autoturisme sunt pentru intervenție rapidă, împreună cu ATOP-ul nostru. Pe lângă asta Ministerul Transporturilor Construcțiilor și Turismului ne-a virat pentru lucrări în condițiile Hotărâre de Guvern 577 /1997, fonduri speciale în valoare de 571.000 RON și vom cuprinde aceste sume și în modificarea bugetului.

        Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).

         Art.10 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).

         În întregime se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).

 

 2.Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție a bugetului de venituri și cheltuieli al Consiliului Județean Mureș pe anul 2005

 

        D-na președinte Lokodi: Acest proiect a fost avizat de comisia economico – financiară fără obiecțiuni.

        D-l vicepreședinte Frătean: Aș vrea să felicit pe toată lumea care a lucrat și s-a implicat și a finalizat acțiunea de înlăturare a efectelor calamităților din anul 2005, este o chestiune cuprinsă în încheierea exercițiului bugetar, vreau să vă informez pe toți că lucrările au fost  realizate la termen, de calitate, fără probleme de nici o natură. A fost un exercițiu extraordinar de dificil realizat de doamna Bochiș și iată a reușit. Mulțumim și colegilor de la Direcția Economică, a fost un succes, suntem printre puținele județe din România care nu a avut nici un fel de probleme cu derularea acestor tipuri de lucrări în valoare de peste 95 miliarde lei.

        Art.1 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Mora, Suciu), 1 absent (Benedek).

         Art.2 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Mora, Suciu), 1 absent (Benedek).

         În întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Mora, Suciu), 1 absent (Benedek).

 

3.Proiect de hotărâre privind trecerea Pavilionului Central al Complexului pentru Copii Sîncraiu de Mureș din proprietatea publică a județului Mureș în proprietatea  publică a comunei Sîncraiu de Mureș

 

  D-na președinte Lokodi: Comisa juridică nu a dat aviz, comisia de

amenajarea teritoriului avizează nefavorabil acest proiect din următoarele motive: evaluarea terenului și spațiilor în concesionare sau vânzare de către CJ Mureș să se facă și să nu treacă la Consiliul Local Sâncrai, comisia de cultură avizează acest proiect, comisia de servicii nu avizează acest proiect.

        D-l consilier Pokorny: Având în vedere că pe la comisia noastră nu a trecut acest proiect de hotărâre, eu aș dori să reflectăm un pic asupra acestui proiect în sensul că această investiție a fost pornită din anul 1994 din banii și fondurile exclusiv ale consiliului județean. Ulterior datorită unor greșeli nu s-a finalizat. Să renunțăm la acest pavilion cu așa ușurință, consider că este neavenit. Există o firmă care ar dori să ia pavilionul central în concesiune. De ce să păstrăm clădirea și să mandatăm consiliul Județean să negocieze direct cu această firmă. De ce să predăm consiliului local Sâncrai care nu a cheltuit nici un leu? Deci eu propun să nu votăm acest punct de pe ordinea de zi.

        Dl consilier Tatar: Comisia juridică nu a aviza și nici alte comisii, deci nu înțeleg ce mai caută pe ordinea de zi? Normal acolo este o delăsare foarte mare din partea constructorului pentru că a lăsat o porțiune neacoperită. Orice construcție trebuie conservată, ceea ce nu s-a întâmplat. Normal orice bun al Consiliului Județean trebuie păstrat și investiția minimă să fie făcută pentru a finaliza această clădire și apoi să fie concesionată.

        Art.1 Se respinge cu 1 „pentru” (Bozodi), 27 „împotriva”, 5 abțineri (Diaconescu, Lădariu, Radu, Sămărghițan, Țintoșan), 1 nu a votat (Suciu), 1 absent.

         Art.2 Se respinge cu 2 „pentru” (Bozodi, Iacob), 26 „împotriva”, 5 abțineri (Diaconescu, Lădariu, Radu, Sămărghițan, Țintoșan),  1 nu a votat, 1 absent.

         Art.3 Se respinge cu 2  „pentru”, 26 „împotriva”, 5 abțineri (Diaconescu, Lădariu, Radu, Sămărghițan, Țintoșan), 1 nu a votat, 1 absent.

         În întregime hotărârea se respinge cu 2 „pentru”, 26 „împotriva”, 5 abțineri (Diaconescu, Lădariu, Radu, Sămărghițan, Țintoșan), 1 nu a votat, 1 absent.

 

        Dl consilier Mora: Există un principiu care nu este respectat, noi cedăm ceva de la Consiliul Județean și în tabelul din spate scrie că la evaluare se va stabilii conform unei expertize. Deci eu cedez ceva fără să știu exact care este valoare și după aceea fac expertiză și văd care este valoare. Ca principiu trebuie să avem grija pe viitor.

        D-na președinte Lokodi: Nu era nici un pericol pentru că se ceda din bugetul public al județului în bugetul public al administrației locale, nu a avut posibilitate direcția să facă nici o evaluare, practic discuția a fost astfel: am lăsat să propună acest proiect pentru că a solicitat consiliul local, în contul acelor terenuri pe care s-au construit acele case și dânșii au solicitat executivului Consiliului Județean să fie trecuți pe ordinea de zi să fie și ei cumva recompensați pentru terenurile cedate pentru aceste case care sunt în domeniul public al județului. Având în vedere că e mai simplă procedura de concesionare la o administrație locală mică, decât prin noi. De azi deja vom pregăti pentru ședința următoare demersurile pentru concesionare, aveți din partea mea mandatul , pentru că noi nu avem fonduri pentru a finaliza lucrările. Într-adevăr nu le putem lăsa să se degradeze, dar a trebuit să avem un vot din partea dvs. pentru a știi ce doriți. Azi l-am obținut.

        D-l consilier Mora: Având în vedere că noi ne plângem tot timpul că la nivel patrimonial județul Mureș stă prost vă rog mare atenție la tot ce înseamnă transfer, atenție la preț, pentru că avem nevoie de bani.

        D-l consilier Giurgea: Știți foarte bine că în comisia de buget ne zbatem ca orice proiect de hotărâre să treacă, în momentul în care acel proiect trece de comisii este foarte clar că trece și de plen, eu aș recomanda să facem aceste demersuri ca să nu mai intre în plen acele proiecte de hotărâre care pică la comisii și sigur făcând procedura de acest fel nu vor mai fi astfel de eșecuri. 

        D-na președinte Lokodi: Legea ne obligă, eu nu sunt dictatorul Consiliului Județean ca eu să pot hotărî și să îmi asum singură decizia că nu dau Consiliului Local din Sâncrai un teren pe care mi l-a solicitat. Votul a clarificat problema.

        D-l consilier Giurgea: Eu vă întreb dacă se punea la punct și intra în ședința următoare, este o chestiune de procedură, deci nu a trecut prin comisii, nu îl introducem în plen și așteptăm până la ședința următoare, când lucrurile se pun la punct, și îl introducem atunci. Deci acest material azi picat va intra data viitoare.

        D-na președinte Lokodi: Deci noi, în calitate de executiv, nu putem da un răspuns negativ, fără să vă consultăm.

        D-na consilier Iacob: Eu vreau să apăr onoarea comisiei, am dezbătut această problemă, a participat la această ședință și personal din cadrul aparatului dvs. ni s-au dat suficiente explicații, a fost prezent și domnul director Dumbravă. Pentru apărarea copiilor noi am intervenit și am spus, da, e bine. Acum ce se întâmplă aici, suntem absolut derutați, dacă această problematică nu era binevenită pentru Consiliul Județean de ce a mai intrat pe ordinea de zi? Nu pricep!

        D-l vicepreședinte Groza: Dvs ați gândit foarte bine din punctul  dvs de vedere, apărați interesul copiilor, acesta este rolul dvs, dar noi, executivul trebuia să dăm un răspuns Consiliului local și noi nu puteam lua această hotărâre fără consultarea dvs, fără votul plenului Consiliului Județean.

        D-na consilier Iacob: Și de ce nu avem aceeași linie?

        D-na președinte Lokodi: Nouă ni s-a solicitat ca în schimbul terenurilor primite în domeniul public să dăm aceste clădiri să le finalizeze ei și să încaseze redevența în urma concesionării. La comisia de buget s-a stabilit ca redevența să fie încasată de Consiliul Județean și că acești bani nu sunt de acord să treacă la consiliul local. Nu a intervenit nimeni din aparatul propriu să vă convingă pro – sau contra. În comisia dvs, cum era și normal, v-ați gândit la acei copii care sunt acolo și vă spun care erau argumentele consiliului local: acești copii, 80 la număr, vin la școală la Sâncrai, ei au cheltuieli cu acești copii din bugetul propriu, nu sunt ai noștri, nu sunt ai acelor familii care plătesc impozit în această localitate. În schimb să le dăm aceste clădiri. Ei le finalizează, încasează redevența și din această redevență investim în școală. Eu vă spun acum ca de acum încolo când vom aproba bugetul, să avem în vedere că la Sâncrai sunt 80 de copii care nu sunt ai lor și atunci în fiecare an să avem în vedere la echilibrarea bugetului va merge o sumă egală cu cheltuielile efectuate pentru acești copii. Dacă dvs așa ați decis că vreți că acest patrimoniu să rămână la județ, atunci rămâne, dar la echilibrarea bugetelor să dăm cu ceva în plus la această comună.

        D-na consilier Iacob: Eu atâta vă cer să nu fim derutați.

        D-l consilier Ban: Am votat, de ce să ne mai pierdem vremea cu discuții ulterioare?

        D-na președinte Lokodi: Nu ați fost derutați, proiectul a fost clar, s-a votat, care este problema?

        D-l consilier Suciu: am aflat că în foarte mare grabă s-a votat acest proiect, vreau să contestăm, pentru că prin comisia noastră nu a trecut materialul și vreau să spun că iau cuvântul acolo unde sunt implicat. Această investiție a început când domnul Togănel era președinte iar eu și dl Virag eram vicepreședinți și ne-a părut rău că la un moment dat a stagnat, apoi s-au găsit soluții și există posibilitatea să terminăm acest obiectiv și acum să dăm altcuiva. Graba aceasta mare de a ocoli comisiile, de a aproba fără să se  stea la discuții, nu știu ce se întâmplă, dar voi încerca să atacăm.

        D-na președinte Lokodi: Puteți să atacați ceea ce tocmai ați votat sau ceea ce independent de voința dvs au votat ceilalți colegi.

        D-l consilier Szalkay: Într-adevăr prin comisia noastră nu a trecut acest material. Având în vedere că noi dezbatem cam 2/3 din proiectele care sunt, dar prin votul pe care l-au dat membri comisiei cred că este un vot elocvent și consider că este o sumă suplimentară de venit, așa cum a spus și colegul Mora, de care noi trebuie să ținem seama în condițiile unui buget auster.

        D-l consilier Lădariu: Recunosc că noi am votat cu sufletul, gândindu-ne la o stare, cea a copiilor, ar fi bine ca pe viitor să existe o mai bună colaborare între comisii. În privința voturilor, consider că este un vot corect.

 

4.Proiect de hotărâre privind aprobarea convenției de cooperare cu Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare, în vederea înființării „Centrului de Sprijin Social pentru Comunitățile de Romi”

 

D-na președinte Lokodi: Din partea acestui organism a venit o ofertă

pe un proiect câștigat de organizația de apărare a drepturilor romilor, prin care N.U.D-ul alocă României suma de 87.000dolari din care 25.000 ar fi destinați județului Mureș pentru lucrări de renovare ale unui spațiu unde să aibă sediu această organizație a romilor, iar 15.000 se vor acorda pentru dotări cu calculatoare, mobilier etc. Consiliul Județean vă propune să fim de acord ca în acele spații în care anul trecut am fost de acord să funcționeze AVENAMENȚA, cu un contract de parteneriat între celelalte asociații de apărare a intereselor comunității romilor și această asociație să intrăm într-un parteneriat și să aibă loc această investiție printr-o mansardare a clădirii, clădirea este cu pereți foarte groși și atunci este posibil acest lucru, iar jos să oferim spațiu pentru a începe activitatea cealaltă asociație a romilor.

        Acest proiect a fost aprobat fără obiecțiuni de comisia juridică, fără obiecțiuni de comisia economico – financiară, fără obiecțiuni de comisia de servicii, fără obiecțiuni de comisia culturală.

        D-l consilier Lădariu: Atunci când este vorba de o categorie defavorizată, o idee de acest fel este binevenită, este o idee oportună pe care trebuie să o votăm din rațiuni lesne de înțeles. Recomandăm doar romilor să fie ceva mai uniți și să nu fie atât de dezbinați.

        D-na consilier Diaconescu: Și eu sunt de acord cu suma acordată pentru acest program de integrare a etniei romilor, dar la acest program trebuie să participe toți reprezentanții romilor din județul nostru pentru că poate în acest fel se vor rezolva multe probleme ale romilor. La programul respectiv trebuie să aibă acces toți romii, vă rog să țineți seama și de acest lucru.

        D-l consilier Venczi: Și noi dorim să fim uniți, dar asta cred că va mai dura. Față de ceea ce a spus doamna colegă țin să vă spun că noi conlucrăm cu toate organizațiile romilor din județul Mureș, așteptăm să vină toți să lucreze cu noi și să deschidem larg ușa romilor, pentru că noi suntem în situația cea mai grea.

        La proiectul de hotărâre la punctul 2 propun să se specifice ca spațiul acordat se face prin mansardarea clădirii. Cred că punctul 3 nu este necesar, pentru că dacă se diminuează din spațiul respectiv, în 20 mp nu ne putem desfășura activitatea. Dar având în vedere că din 103 + mansardarea clădirii, putem să ne desfășurăm activitatea în cele mai bune condiții.

        D-na președinte Lokodi: Deci domnule consilier, față de forma modificată nu ați împărțit între consilieri forma modificată? Secretariatul? Nu? Atunci dați-mi voie să vă citesc forma modificată:”Art.2 Se aprobă punerea la dispoziția Programului Națiunilor Unite de Dezvoltare, punerea la dispoziție a unui spațiu  în suprafață de 80mp din imobilul aflat în domeniul public în strada Revoluției nr. 45, necesar înființării Centrului de Sprijin Social pentru Comunități de Romi, prin mansardarea spațiilor existente”.

        Art.3 rămâne neschimbat ” …..cu o suprafață de 55 mp”

        Deci se modifică articolul 1 din hotărârea anterioară, astfel încât 55 mp vor fi dați pentru Uniunea Democrată a Romilor, iar restul rămâne.

        Deci acesta e textul pe care îl votăm.

        D-l consilier Amza: Consiliul Local și-a dat acordul asupra acestei convenții?

        D-na președinte Lokodi: Nu, de aceea este scos. Oricum această problemă socială trebuie rezolvată, iar consiliul local….

        D-l consilier Boloș: Nu am nici cea mai mică rezervă în a susține această propunere, dar vreau să folosesc această ocazie pentru a vă face cunoscut faptul că există o politică guvernamentală în ce privește romii, de exemplu la Universitatea Petru Maior s-au alocat în acest an 32 de locuri special rezervate pentru etnia romilor. Și dacă față de anii trecuți, când am practicat la procedura de admitere, dacă după prima sesiune nu se ocupau locurile le dădeam altor candidați, anul acesta locurile vor rămâne și în sesiunea din toamnă tot pentru etnia romă, pentru că instrucția și educația lor este foarte importantă și consider că tot ce facem în acest sens nu face decât să îmbunătățească condițiile de viață, existență cu această comunitate cu această etnie.

        D-l consilier Venczi: Având în vedere discuțiile purtate cu U.N.D.P-ul dorește să înceapă cât mai repede, ei doresc Convenția de cooperare, dacă nu cu consiliul local, atunci direct cu Consiliul Județean. Deci dacă amânăm această hotărâre, atunci ei nu or să mai vină pentru că au nevoie de o hotărâre.

        D-na președinte Lokodi: De aceea suntem alături de dvs, iar după ce va trece termenul de atacare în instanță, putem să trecem la semnarea convenției.

        Art.1 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.2 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.3 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.4 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.5 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.6 Se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         În întregime hotărârea se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 absenți (Benedek, Giurgea)

 

5.Proiect de hotărâre pentru modificarea anexei nr.4 la Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.153/2005 privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș și a nivelelor de echilibrare a bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale pe anul 2006

 

  D-na președinte Lokodi: Este vorba de o modificare în ce privește

câteva posturi de la Muzeul Județean noi dorim ca acest muzeu să funcționeze într-adevăr în Palatul Culturii, iar pe timpul verii am dori să fie angajați niște tineri foarte bine pregătiți care să poată conduce turiștii. Aceste posturi însă, pentru anul acesta, au fost prevăzute la Administrația Palatului Culturii. Ca să putem intra în legalitate, transferăm costurile pentru ghizi, de la Administrația palatului Culturii către Muzeul Județean. Pe perioada de iarnă acești ghizi se vor ocupa de copii, pentru că am constatat din păcate că școlile nu mai depun aceleași eforturi pentru educarea copiilor așa cum se făcea pe vremuri, când profesorii veneau cu noi și ne duceau în muzee unde puteam lua contact cu cultura, iar acești ghizi, pe perioada de iarnă se vor ocupa de copiii preșcolari organizând activități atât la Muzeul de Științele naturii, cât și la Muzeul Țăranului, cât și la Muzeul istoric și se vor ocupa de educarea copiilor.

        Proiectul a fost avizat de comisia economico – financiară, de comisia social – culturală.

        Art.1 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea).

         Art.2 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea).

         În întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea).

 

6.Proiect de hotărâre privind retragerea dreptului de folosință gratuită acordat Uniunii Județene a Sindicatului „Sanitas” Mureș, asupra imobilului „Casă de agrement” din Complexul de agrement și sport „Mureșul”, situat în Tîrgu Mureș, str. Plutelor nr.2

 

  D-na președinte Lokodi: Acest proiect a fost avizat de comisia juridică,

comisia de urbanism, comisia financiară și de comisia de servicii. Toate comisiile au văzut proiectul de hotărâre, v-aș ruga frumos să trecem la vot.

        Art.1 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 1 abținere (Amza), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.2 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 1 abținere (Amza), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.3 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 1 abținere (Amza), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.4 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 1 abținere (Amza), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         În întregime hotărârea se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 1 abținere (Amza), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

 

7.Proiect de hotărâre privind transmiterea dreptului de administrare pentru imobilul ce aparține domeniului public județean, situat în Tîrgu Mureș, Bd. 1848 nr.47, către Ansamblul Artistic Profesionist „Mureșul”

 

        D-na președinte Lokodi: Comisia juridică a avizat favorabil, comisia financiară favorabil, serviciile favorabil, comisia de urbanism favorabil.

            Art.1 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

 

            Art.2 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.3 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         În întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

 

8.Proiect de hotărâre privind aprobarea Proiectului de Act adițional la Actul constitutiv al S.C. COMPANIA AQUASERV S.A. și mandatarea reprezentatului AGA, dl. Virág György Lajos, de a semna Actul adițional

 

D-na președinte Lokodi: Proiectul a fost avizat de comisia de servicii și

de comisia juridică.

        Art.1 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.2 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.3 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         În întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

 

9.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului județean antisărăcie și promovare a incluziunii sociale pentru perioada 2006 – 2008

 

D-na președinte Lokodi: Comisia social – culturală a avizat favorabil.

Art.1 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

Art.2 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

Art.3 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

În întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

 

10.Proiect de hotărâre pentru aprobarea avizelor date de Comisia tehnică de amenajarea teritoriului și de urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș

 

D-na președinte Lokodi: Avizul favorabil s-a dat de comisia de amenajare a teritoriului.

            Art.1 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.2 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         În întregime hotărârea se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Lădariu, Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

 

11.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Locuință Protejată și Centru de Integrare prin Terapie Ocupațional㔠Căpușu de Cîmpie

 

  D-na președinte Lokodi: Comisia de urbanism, comisia culturală au

dat aviz favorabil.

        Art.1 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.2 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”,  nu au votat (Sămărghițan, Șopterean, Suciu, Szalkay), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         În întregime hotărârea se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

 

12.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Centrul de Îngrijire și Asistenț㔠Reghin

D-na președinte Lokodi: Comisia de urbanism, comisia culturală au

dat aviz favorabil.

        Art.1 Se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Lădariu, Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.2 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         În întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

 

13.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Centrul de Integrare prin Terapie Ocupațional㔠Glodeni

 

D-na președinte Lokodi: Comisia de urbanism, comisia culturală au

dat aviz favorabil.

        Art.1 Se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

 

        Art.2 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         În întregime hotărârea se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

 

14.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatric㔠 Călugăreni

 

D-na președinte Lokodi: Comisia de urbanism, comisia culturală au

dat aviz favorabil.

        Art.1 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.2 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         În întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

 

15.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatric㔠Brîncovenești

 

  D-na președinte Lokodi: Comisia de urbanism, comisia culturală au

dat aviz favorabil.

        Art.1 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.2 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         În întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

 

16.Proiect de hotărâre privind reevaluarea obiectelor de artă din patrimoniul  Consiliului Județean Mureș

 

        D-na președinte Lokodi: Comisia de cultură a avizat favorabil, comisia de servicii a avizat favorabil.

        D-l consilier Suciu: Comisia noastră a fost inițiatorul acestei acțiuni și împreună cu executivul am conlucrat foarte bine și pentru că ne-am ocupat și aș avea o propunere ca în expunerea de motive la aliniatul 1 „la recomandarea consilierilor s-a procedat la reluarea lucrărilor în vederea stabilirii valorilor actuale reale.” Aș propune ca în loc de „recomandarea….” să se scrie „din inițiativa consilierilor județeni membri ai comisiei de buget”.

        D-na președinte Lokodi: Da domnule consilier, se acceptă.

        D-l consilier Boloș: Sunt de acord cu acest proiect, însă am făcut o reflecție, ce se întâmplă cu statuia lui Mihai Viteazul din fața Consiliului Județean?

        D-na președinte Lokodi: Din câte știu eu, există o hotărâre a consiliului local prin care se dispune ca această statuie să fie pusă pe un soclu din parcul de lângă cetate, nu știu de ce nu se face acest lucru pentru că există o hotărâre în acest sens. Nu aș dori să intru într-o discuție pe această temă cu edilul șef al orașului.

        D-l consilier Ban: Am doar o întrebare. Această clădire și clădirea Palatului Culturii au fost reevaluate? Pentru că ar trebui și ele reevaluate, chiar și vitraliile.

        D-na președinte Lokodi: Eu știu că aceste clădiri se evaluează în momentul în care dorești să înstrăinezi, dar acesta este domeniu public, este proprietatea statului, nu a județului. Este dat în administrarea Prefecturii, nu a Consiliului Județean, iar noi avem un acord de administrare comună prin care noi putem efectua lucrări de igienizare, de investiții, pentru spațiile pe care le deținem.

        Art.1 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.2 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         Art.3 Se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

         În întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)

 

18.Proiect de hotărâre privind aprobarea Protocolului de colaborare pentru realizarea proiectului „Intervenție rapid㠖 Împreună pentru apărarea comunității”

       

D-na președinte Lokodi: Practic acesta a fost aprobat  prin aprobarea bugetului.

        D-l consilier Suciu: Vorbesc în numele Comisiei 3 A.T.O.P cu propunerea ca la capitolul V „Obligațiile părților”, cer să propuneți un termen, noi cerem finele trimestrului II, dar dacă credeți dvs că e prea devreme vă rugăm să propuneți un termen.

        D-na președinte Lokodi: Deci banii îi avem, putem demara imediat licitațiile, avem o singură problemă, toți partenerii au fost de acord ca aceste autoturisme să fie achiziționate de Consiliul Județean în afara municipiului Tîrgu Mureș. Ei nu au fost de acord să fie achiziționate de noi, deci cota – parte a Consiliului Județean o vom pune la dispoziția bugetului Consiliului Local. Nu mă pot obliga față de cele 3 autoturisme care vor fi achiziționate împreună cu Consiliul Local, la nici un termen. Termenul poate va fi mai rapid decât finele trimestrului II, dar dacă în timpul procedurii de licitație ceva se decalează, nu ne putem asuma.

        D-l consilier Radu: Aș avea o întrebare: cele 15 autoturisme vor deservi doar acele localități care sunt menționate în această listă? Sau vor deservi mai multe localități, pentru că din câte cunosc, ele dispun totuși de unele mijloace la dispoziția poliției, iar marile comune cu probleme mari nu dispun de autoturisme. Consider că asemenea autoturisme era bine să fie împărțite la comunele mari.

        D-na președinte Lokodi: Este vorba de cumpărare de autoturisme, comunele nu au posibilitate de a asigura jumătate din preț, iar din câte cunosc eu raza de activitate a unui polițist de la oraș este mai mare decât a unuia de la comune. Este vorba de un parteneriat pentru achiziționare, cum va împărți ulterior este decizia lor.

        D-l consilier Mora: Vreau să mulțumesc tuturor colegilor care au susținut acest punct de pe ordinea de zi, vreau să fac doar să fac câteva precizări vis-a-vis de zonele care sunt deservite, pe de o parte acestea s-au stabilit la cererea Inspectoratului Județean de Poliție, zone care se referă la cele 5 zone împărțite Tg Mureș, Sighișoara, Târnăveni, Luduș, ei au nevoie de aceste mașini, acesta a fost criteriul pe care s-a stabilit. Am fost acum două zile la o conferință a ATOP-ului, încercăm să ne reorganizăm pe o rețea națională care se va numi A.N.A.T.O.P, pentru a face toate demersurile de schimbare a legislației acolo unde scârțiie cadrul legal în care funcționează A.T.O.P-ul și nu am făcut un act gratuit poliției ci mergem spre descentralizare.

        Art.1 Se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 nu a votat (Șopterean, Veress), 3absenți (Benedek, Giurgea, Szabo)

         Art.2 Se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 nu a votat (Șopterean, Veress), 3 absenți (Benedek, Giurgea, Szabo)

         Art.3 Se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 nu a votat (Șopterean, Veress), 3 absenți (Benedek, Giurgea, Szabo)

         În întregime hotărârea se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 nu a votat (Șopterean, Veress), 3absenți (Benedek, Gurgea, Szabo)

 

 

19.Informare privind respectarea prevederilor H.G. nr.661/2001 privind procedura de eliberare a certificatului de producător

 

D-na președinte Lokodi: Această informare a fost dată comisiilor fiind vorba de probleme agricole cred că ați studiat cu toții de la comisia de agricultură. Mai există o scrisoare de mulțumire din partea prefectului, ceea ce înseamnă că noi dacă suntem lăsați să lucrăm în tihnă putem întotdeauna să luăm decizii foarte bune.

D-l consilier Balogh: Am citi cu atenție informarea prezentată de colegii mei. Nu știu dacă aceste controale au fost efectuate cu atenție, pentru că toată lumea știe cum se fac controalele în piețe și cum sunt priviți producătorii în piețe. Nu am văzut în fără de cei care produc produse lactate să fie vândute de alții, decât cei care domină aceste piețe și se știe foarte bine și de către administrația piețelor și de către Poliție și poliția comunitară și nimeni nu vrea să ia niciun fel de atitudine. Și vă spun despre ce e vorba. În certificatul de producător nu erau specificate toate produsele care erau comercializate. Cel puțin 70% din cei care comercializează aceste produse agricole nu au prins niciodată în mână o sapă. Deci ei trebuie controlați, în schimb cei care într-adevăr sunt producători sunt împiedicați și nu au sprijinul pentru vânzarea acestor produse. Ar fi cazul să se ia atitudine împotriva acelora care…nici nu se apropie producătorul de piață și deja acești ambulanți vin și le cumpără mărfurile deși nici nu au ce căuta în piețe. Eu propun ca acei producători săraci care muncesc să aducă aceste produse să nu mai fie atât de des verificați, ci să fie sprijiniți, iar cei care domină piețele, există o mafie a piețelor, care cumpără de la producător cu un preț și vinde produsul la preț dublu.

D-na președinte Lokodi: Aveți dreptate. În ultima vreme eu am constatat că nu mai am plăcerea de a cumpăra de la producători. Același preț mă așteaptă și nu ne mai târguim, același clan vinde produsele. Abia aștept să văd o bunică de la care să mă duc să cumpăr, chiar dacă este mult mai slab calitativ, dar știu că este producția ei. V-aș ruga pe cei care faceți verificări pe piețe să aveți în vedere și chiar la Administrația Piețelor să vedem cum se eliberează aceste certificate de producător, este un fenomen național și eu cred că trebuie să luăm măsuri prin lege și nu este suficient doar pe plan local. Chiar și noi, Consiliul Județean am putea și chiar vă rog să ne gândim să luăm o decizie care să fie aplicabilă pe tot teritoriul județului, prin care obligăm acele localități în care funcționează piețe să aibă în vedere hotărârea noastră. Așa cum am făcut o astfel de recomandare la nivelul pășunilor, cred că putem face și la nivelul piețelor.

 

 

 

DIVERSE

 

 

        D-na președinte Lokodi: Depozitul Ecologic Zonal. Este problemă cu el, dar noi nu am împărțita acest material, este o informare pentru mine și aș vrea să știu cum a ajuns nesemnat în mapa dvs, domnule Mora. Este un document în lucru, urmează să aibă loc adunarea A.G.A în data de 27 mai și va trebui să discutăm mult pe această temă. Nu acum ci în ședința următoare. Dacă doriți să vă implicăm putem să o facem, domnule Togănel notați că domnul Mora, dl. Amza, dl. Socotar, dl Țintoșan, dl Balogh și domnul Boloș doresc să fie alături de noi în această problemă, iată aveți și comisia formată. Am avut mai multe discuții pe această temă, cert este că italienii nu mai au banii, cert este că indiferent cât de îngăduitori am fi nu ar putea să construiască acest depozit, dar este la fel de sigur că dacă nu ajungem la o soluție amiabilă cu ei, adică să cedeze investiția făcută la valoarea reală și noi sau altcineva să preia această activitate, ne așteaptă un șir îndelungat de procese. Executivul nu vrea să cedeze nici un termen pentru că cedăm pe degeaba. Reprezentantul agendei 21 care s-a ocupat până acum de acest proiect, deja s-a mutat la altă firmă. Cert este că cei doi italieni au rămas fără bani, firma din Italia nu mi poate finaliza, deci este un eșec. Un eșec este acest parteneriat public – privat. Noi putem realiza altfel acest depozit dar trebuie să ne mișcăm repede. Pe următoarea ședință vom pregăti un material pentru a lua o decizie.

        Domnilor consilieri, dacă aveți acasă acel proiect pe care l-ați votat, contractul de parteneriat public privat, să mi-l aduceți. Exemplarul dvs din septembrie 2003, s-a votat de către Consiliul județean, actul prin care s-a aprobat parteneriatul cu Agenda 21. Am nevoie de acel act.

        Dl consilier Mora: Noi am discutat treaba aceasta în comisia de urbanism, chestiunea este extrem de gravă. În altă ordine de idei nu este permis să ai un contract, indiferent că este de parteneriat public – privat, indiferent că este orice fel de contract, fără pârghii legale, este total inadmisibil. În al treilea rând știm foarte bine că suntem într-o cursă contra cronometru în tot ceea ce înseamnă depozit ecologic zonal. Sunt probleme gen Târnăveni, Reghin, unde se discută la modul foarte serios în tot ceea ce înseamnă deșeuri și ce înseamnă manipularea deșeurilor. Trebuie luată legătura neapărat cu un cabinet de avocatură extrem de serios găsite modalități de finanțare, iar speranța mea e să găsim un investitor foarte serios care să preia această investiție și noi prin presiuni făcute într-un mod colateral să încercăm să întrerupem în mod amiabil acest contract pentru că altfel nu vom avea depozit ecologic zonal nici peste 5 ani.

        D-l vicepreședinte Frătean: Fiți siguri că avem în vedere foarte multe variante de a continua această investiție importantă pentru județ și de finanțare ș.a.m.d, sunt pregătite, totul este ca din punct de vedere juridic să reglementăm această chestiune cât mai repede vis a vis de ce s-a spus aici mai devreme. Cred că putem accepta ideea ca începând cu perioada următoare să facem un calendar sa ne întâlnim să fiți informați și să finalizăm ceea ce am început.

        D-l consilier Radu: Aș avea o întrebare: sumele acordate prin buget la drumuri, dacă s-au licitat sumele cu firmele care trebuie să înceapă lucrările în județ și dacă au început lucrări. Sau să ne explicați care este stagiul și când ne apucăm să reparăm drumurile din județ, în limita fondurilor de care dispunem.

        D-l vicepreședinte Frătean: După cum știți avem trei tipuri de lucrări: una este creditul de 156 miliarde pentru cele 12 drumuri (200 km), licitațiile au început, anunț în Monitorul Oficial, conform legii și conform normativelor vor intra în lucru începând cu luna iunie. Deci asta pe lângă bugetul de 100 miliarde la care ați făcut referire. În buget sunt două mari tipuri de lucrări: acele asfaltări care sunt și pe drumuri județene și pe 9 drumuri comunale, care sunt în aceeași situație ca și lucrarea pe credit, deci ele sunt licitate proiectările, urmează licitația de execuție  și în iunie încep lucrările. Azi am reușit să aprobăm 13 miliarde pentru plombări, care vor fi pentru repararea drumurilor județene, altele de cât cele aprobate prin credit sau prin buget. De acum începem plombările și luna iunie va fi luna maximă de activitate la drumuri, să sperăm că nu va ploua ca să putem lucra.

        D-na președinte Lokodi: Tot la diverse aș vrea să vă rog, domnule inspector Căbulea, pentru că s-a aprobat proiectul cu intervenția rapidă, să ne spuneți situația dotării  polițiilor comunale. Și vă rog să ne dați niște răspunsuri elocvente.

        D-l inspector Căbulea: Sper ca în luna mai, cel târziu luna iunie, mare parte din posturile comunale de poliție să fie dotate cu autoturisme marca LOGAN și sunt cumpărate la nivelul țării de Ministerul Administrației, 6500 mașini, județul Mureș va primi 142 autoturisme din care 70 vor merge la comune. Necesarul nostru este de 450, iar acum după această dotare vom avea 245 de mașini.

        D-na președinte Lokodi: Noi cumpărăm cele 12 mașini urmând ca la 3 mașini să vină Consiliul Local cu 50% din prețul lor. Noi vom vira banii necesari , cota noastră pentru cele 3 mașini.

        D-l consilier Chiorean: În urma creșterii nivelului apelor în râurile și pâraiele din județul Mureș, natura își face și ea în felul ei curățenie. Albia Mureșului arată excepțional, în schimb malurile râului Mureș arată jalnic. Toată mizeria după ce s-au retras apele a rămas pe mal. Există riscul ca aceste gunoaie să ajungă în apă. Trebuie făcut ceva, toți primarii, pe zonele pe care le au în administrare să curețe aceste gunoaie pentru cetățeni, că vor veni zilele frumoase și să vegheze asupra respectării naturii.

        D-na președinte Lokodi: Domnule Togănel nu am putea noi la nivel de județ o hotărâre în sensul că să obligăm primarii ca la nivel local să aibă niște hotărâri prin care să poată să îi sancționeze pe cei care sunt depistați că depozitează gunoaie pe malurile râurilor?

        D-l secretar Togănel: Doamna președinte propun să reluăm activitățile pe care le derulam și în urmă cu 7 ani cu primăriile și cu Agenția de Mediu și ONG-urile care acționează în domeniul protecției mediului, am organizat discuții pe bazine hidrografice care au avut o eficiență destul de bună.
În urma acestor discuții s-au organizat activități de curățare și s-au stabilit unele reguli privind curățenia pe bazinele hidrografice.

        D-na președinte Lokodi: Sunt multe ONG-uri care vor să acționeze în acest sens, inclusiv Salvamontul nostru, chiar cu Autoritatea națională a Tineretului dorește să meargă o lună sau două luni să meargă pe albiile râurilor și să lanseze, să cheme tineretul la curățenie. Chiar personal am fost la invitația Tinerilor Investitori săptămâna trecută sâmbătă. Domnul prefect a fost cu ocazia Zilei Europei pe Malul Mureșului, s-a început doar, eu v-am rugat să organizați și dvs în acele localități în care răspundeți de viața comunității și noi am dat o masă caldă, tineretul vine și s-a adunat de pe malul Mureșului de la dig până la bac s-a adunat o mașină și jumătate de gunoi. Tinerii au intrat cu bărci și au cules mizeriile și au dorit să lucreze, s-a lucrat în mod intens și cu rezultat. Noi am dori să facem cât mai multe astfel de ieșiri.

        D-l consilier Lădariu: La ședința la care a fost votat bugetul nostru pe anul 2005, am ridicat o problemă. Am supus atenției domnilor consilieri că Asociația „Cultul Eroilor” nu făcea parte din rândul organizațiilor care beneficiau de anumite sume de bani. Stenograma este o dovadă. Propunerea mea a fost receptată și acceptată cu gândul că la rectificare se va face această dreptate. Eu nu am nimic împotrivă să se dea sportivilor premii, sau revistelor sau școlilor, dar este regretabil că Asociația Cultul Eroilor este așezată în postura de cenușăreasă. Am să citesc din Legea 379/2003 privind regimul mormintelor și operelor de război, art.36. „Consiliile județene își prevăd în proiectele bugetelor proprii, resursele financiare necesare protejării mormintelor și operelor comemorative de război aflate în proprietatea unităților administrativ – teritoriale sau în administrarea lor”. Deci sintagma este clară: „își prevăd”. Nu este cazul să și justific care sunt motivele pentru care vi-l ceream atunci și vi-l cer și acum. E vorba de oameni care au murit pentru țară, ei țin țara pe piepturile lor: Legile, așa cum sunt, trebuie însușite și respectate. Iar noi, am avut un cuvânt și să ni-l respectăm, pentru că este nedrept ca o asociație județeană să nu beneficieze de o prevedere clară a legii.

        D-na președinte Lokodi: Asociația „Cultul eroilor” cred că este în afara bugetului Consiliului Județean ca instituție și este în cadrul Autorității Naționale a Cultului Eroilor pe nivel național. La nivelul Consiliului Județean, am verificat proiectele și asociația a fost avizată pe un proiect. În ce privește această prevedere legală, interpretarea trebuie interpretată altfel, aici trebuie prevăzute bugete pentru acele morminte care sunt în administrarea Consiliului Județean, eu în momentul de față nu am cunoștință de astfel de morminte care ar fi in administrarea Consiliului Județean. Altfel, banii ar trebui prevăzuți în bugetele unităților administrativ teritoriale care au în administrare astfel de morminte. Eu nu refuz pe nimeni și  consider că dacă Consiliul Județean face un proiect pentru întreținerea mormintelor, prima dată trebuie inventariate toate mormintele, să vedem în administrarea cui sunt și atunci la fiecare buget să avem o prevedere special destinată pentru întreținerea acelor morminte. Dar această muncă este o muncă care durează câteva luni.

        D-l consilier Lădariu: Numai o precizare, partea a doua din alin.”b” este interpretabil, însă m-am interesat și chiar săptămâna trecută am vorbit cu un membru al Consiliului Județean neamț și ei au prevăzut în cadrul Consiliului Județean acest lucru. Deci trebuie găsită o formulă pentru că e vorba de aceia care s-au jertfit pentru țară.

        D-na președinte Lokodi: Deci nicicum nu putem pentru că sunt morminte care aparțin de asociații, cu morți de etnie maghiară, morți de etnie română. Dacă rezolvăm, să rezolvăm unitar. Dați-ne posibilitatea să analizăm, să atragem atenția unităților administrativ – teritoriale să prevadă în bugetele lor, să facem o analiză și să dăm banii administrației publice locale să se ocupe de mormintele eroilor.

        D-l secretar Togănel: În textul de lege citit de domnul Lădariu, este o greșeală în sensul că se prevede acolo ca să fie prevăzute sume în bugetele proprii pentru mormintele și operele comemorative aflate în proprietatea unităților administrative, ceea ce este ilegal. De asemenea vreau să precizez că atunci când s-a fundamentat bugetul s-au luat în vedere și cheltuielile cu mormintele și operele comemorative, dar noi nu avem dreptul ca aceste sume să fie cheltuite numai cu această destinație. Deci s-au echilibrat bugetele locale dar legea nu îi obligă pe cei de la comune sau orașe să respecte aceste prevederi.

        D-na președinte Lokodi: Nici o problemă, dar la o ședință de comisie consultativă putem să îi invităm pe domnii primari și să discutăm această problemă, să îi invităm pe domnii consilieri județenei, să invităm ONG-uri care și așa au în activitate întreținerea acestor morminte și să rugăm primarii să ia măsuri.

        D-l secretar Togănel: Ce se poate face? Se poate face un program care poate fi aprobat, deci un buget pe programe cu această destinație, pe baza solicitărilor celor care au în administrare aceste morminte sau opere comemorative, se poate elabora la nivelul județului un proiect .

        D-na președinte Lokodi: Deci haideți să analizăm și această  solicitare.

        D-l consilier Amza: Profit de prezența domnului Căbulea aici și aș vrea să îi pun o întrebare.  Am înțeles că în ce privește mașinile sunteți pe drumul cel bun dar ce facem cu personalul? Eu am fost la Crăciunești și există un singur organ de poliție în toată comuna.        

        D-l inspector Căbulea: Există 150 posturi vacante în județ  din care 40 sunt de subofițeri. Sunt câteva comune care au un singur lucrător de poliție. Vreau să vă spun că în acest an am încadrat 55 de polițiști din surse externe, sperăm ca până la sfârșitul anului să mai angajăm 40 – 50. mai vin din școală în decembrie și ianuarie și sperăm să acoperim un procent de 97% ocupat.

        D-l consilier Amza: Am remarcat în ultima perioadă încercarea poliției rutiere de disciplinare a circulației și a parcărilor. Dați-mi voie să vă spun că luna trecută, venind la o ședință ATOP la ora 8.30 și când am coborât  în parcare, exact sub tabla unde scrie „cu excepția mașinilor Consiliului județean și al Prefecturii”, mi-am găsit pe parbriz un bon prin care mi se aducea la cunoștință că voi fi sancționat potrivit legii. Noroc că am găsit echipajul de poliție care făcea poze și am spus că sunt consilier județean și am participat la o ședință. Eu zic că e bine că se fac controale dar să nu cădem dintr-o extremă în cealaltă.

        D-l inspector Căbulea: E adevărat că domnul prefect  ne-a cerut să luăm măsuri, cred că era bine ca dvs consilierii să aveți ceva pus pe mașină pentru a vă identifica, pentru că sunt agenți de poliție foarte tineri care nu vă cunosc și…

        D-na președinte Lokodi: Da, așa este dar atunci ar trebui mărită parcarea pentru că dacă parcăm 35 de consilieri plus Prefectura, atunci nu încăpem. Avem marcate locuri pentru consilierii județeni. Am ridicat problema și la Primărie și mă gândesc că trebuie să găsim o posibilitate. Într-adevăr trebuie să facem legitimații și să punem pe mașini. În măsura în care puteți parca în așa fel încât să mai avem și noi loc, pentru că nu o dată s-a întâmplat că am fost în oraș și nu am avut unde să intru, așa erau parcate mașinile, inclusiv a domnului Giurgea, că nu am putu să trec de ea. Cu respectarea unui bun simț de a asigura o fâșie de trecere a mașinilor noastre, pentru că doamne ferește se întâmplă ceva și nu pot intra pompierii. Haideți să ne gândim, să vedem să punem interdicție și să scriem „Rezervat Consiliul Județean”. Și să știți că nici angajații noștri nu au locuri de parcare.

        D-l consilier Amza: Angajații dvs au locuri pe laterală.

        D-na președinte Lokodi: Nu au. Ei vin și parchează în spate la Hotel Parc în parcare plătită.

        D-l consilier Amza: Vis-a-vis de Complexul de agrement Mureșul (week-end) din câte știu s-a făcut o cabană a Consiliului Județean acolo, nu? Care este cea mai frumoasă din acest complex. Spuneți-mi și mie ce destinație are această cabană?

        D-na președinte Lokodi: În momentul de față, când vom inaugura, să sperăm că vine și sezonul estival, vom merge cu toții acolo vom ciocni o șampanie, este în folosul tuturor angajaților Consiliului Județean, inclusiv a consilierilor, când vin să își refacă forțele în activitate de recreere împreună cu familiile, să aibă un loc unde să își poată lăsa lucrurile, să aibă un loc unde să se așeze la o masă în mod civilizat, sau dacă dorește o cafea sau un duș să aibă aceste facilități. Are dotări minimale, nu este un lux, în cazul în care vremea se strică și vine ploaia să avem unde să ne retragem deci vă așteptăm cu drag, sper că se va face o inaugurare, eu vă rog să vă simțiți bine.

        Dl consilier Amza: Deci nu veți fi la inaugurare?

        D-na președinte Lokodi: Nu voi fi pentru că voi pleca.

D-l consilier Amza: Spațiul de la SANITAS, câți mp sunt? A, 150 mp. Ce intenționați să faceți acolo?

 D-na președinte Lokodi: Un centru de perfecționare, inclusiv camere pentru a putea găzdui oaspeții.

D-l consilier Amza: Exact asta vroiam să sugerez, pentru că Consiliul

Județean nu are o casă de oaspeți unde să primim eventualele delegații.

Penultima problemă: situația laptopurilor pentru consilieri?

D-na președinte Lokodi: Sunt în curs de achiziționare .

D-l consilier Amza: Și ultima problemă, informați-ne și pe noi despre

mutarea Centrului de presă de la Palatul Culturii.

D-na președinte Lokodi: Contractul a expirat în luna decembrie, am cerut

în repetate rânduri ca RODIPET-ul să își caute o locație, având în vedere că s-a înființat Asociația Județeană de Turism și în parte este un birou de turism în care asociația își desfășoară activitatea, s-a făcut o revistă referitoare la turism pentru județul Mureș și am dorit să fie suveniruri specifice județului Mureș prin Asociație comercializate. Până va începe această activitate lăsăm presa să își desfășoare acolo activitatea, dar presa trebuie să își găsească un loc în centru undeva.

D-l consilier Amza: Noi am venit cu sugestia ca lângă spațiul de difuzare

a presei, lângă Biroul de Informații, este acel spațiu de comercializare a operelor de artă a Asociației artiștilor din Tîrgu Mureș. Eu de câte ori am trecut pe acolo nu am văzut cumpărători, pentru că sunt prețurile mari și este ascuns un pic, nu sunt vânzări. Dar turistul care vine să se informeze, nu credeți că mai degrabă ar observa operele de artă dacă ar în locul presei?

D-na președinte Lokodi: Nu se poate, pentru că aceea este o gestiune și

gestiunea nu poate fi într-un loc liber. Iar acolo unde e biroul de informații turistice cu greu am reușit să dărâmăm pereții care acopereau acea galerie frumoasă și am eliberat spațiul ca să redăm așa cum arăta mai înainte și o gestiune a unei instituții în afara Consiliului județean nu se poate face acolo. Totdeauna a  fost problemă.

D-na consilier diaconescu: Reiau problema monumentelor de război și

am legea în mână și vreau să citez: ”Consiliile Județene țin evidența centralizată a mormintelor și operelor comemorative aflate pe teritoriul județului.” Trebuie neapărat să întocmim o astfel de evidență.

    D-na președinte Lokodi: Avem o astfel de evidență.

D-na consilier Diaconescu: Și tot Consiliile Județene prevăd în bugetele

proprii resursele financiare necesare protejării acestora.

D-na președinte Lokodi: Și întoarceți pagina, pentru că acest articol se

continuă și scrie așa „aflate în proprietatea unităților administrativ-teritoriale sau în administrarea lor”, iar noi nu avem morminte în administrarea noastră. Toate mormintele eroilor sunt în administrarea consiliilor locale.

D-na consilier Diaconescu: Știți de ce am subliniat? Pentru a mai liniști

spiritele și să nu mai fie loc de discuții. Aș dori să adresez o întrebare domnului inspector șef Căbulea:la noi mai vin oamenii în audiență și se mai plâng. Noi v-am ruga la acele instruiri pe care le faceți periodic cu șefii posturilor de poliție municipale sau comunale, să îi sfătuiți să se poarte bine cu necăjiții din zonele respective și au fost semnalate unele abuzuri, eu vă voi trimite niște cazuri precise și sper să acționați în consecință.

Dl consilier Mora: Vreau să vă informez că noi, la nivelul posturilor de poliție am pus afișe prin care anunțăm toți cetățenii care au reclamații față de activitatea poliției locale să se adreseze A.T.O.P-ului și aceste afișe ar trebui să existe în fiecare sat sau comună. Dacă sunt comune unde aceste afișe nu sunt puse pe ușa poliției, trebuie să vină la noi să încercăm să punem lucrurile la punct.

Am vrut în al doilea rând să transmit rugămintea membrilor A.T.O.P care

nu sunt consilieri județeni să încercăm să găsim o modalitate de a rezolva niște cartele pentru a intra în Consiliul Județean, mă refer la aceia care sunt de drept membri ATOP și nu cei care sunt invitați, deci membri ATOP.

D-na președinte Lokodi: V-ați supăra foarte tare pe noi, executivul, dacă

am găsi o altă locație decât în această clădire? Avem probleme cu spațiile și ar fi posibil, ca dacă cei de la Apărarea Civilă vor elibera niște spații de sus din spatele CEC - Telecomunicații, ca să aveți definitiv o încăpere doar pentru A.T.O.P.

Dl consilier Mora: Nu pot să spun da, până nu știu despre ce este vorba.

Noi peste tot unde am făcut demersuri în teritoriu am comunicat adresa Consiliului Județean. Deci toată lumea știe că ATOP se găsește în clădirea Consiliului județean, deci până ce nu vedem despre ce este vorba și cum se amenajează sediul, nu ne putem pronunța. Și mai este o chestiune, în momentul în care mutăm sediul A.T.O.P din clădire ne mai lovim de o problemă: cele două persoane care deservesc secretariatul executiv al ATOP sunt persoane, care nu sunt remunerate, pentru această activitate, sunt funcționari care au primit și sarcini de A.T.O.P, alte consilii au găsit o posibilitate de a-i plăti, iar dacă noi ne mutăm din clădire înseamnă că și ei trebuie să plece în acel sediu, ceea ce înseamnă că nu își vor putea desfășura activitățile pe care le au în cadrul aparatului propriu al Consiliului Județean.

D-na președinte Lokodi: Despre acest lucru nu am știut. Vom analiza și

vom găsi o modalitate.

Dl consilier Mora: Eu aș vrea să insist ca această activitate să fie

remunerată pentru că sunt tot mai multe de făcut.

D-na președinte Lokodi: Domnule Mora, discutăm, dar tot ne gândim cum să încăpem și noi, Direcția de Integrare Europeană a angajat personal, trebuie să le găsim și lor spațiu, ne gândim să reamenajăm.

Dl consilier Pokorny: Profit de prezența domnului inspector Căbulea

pentru a ridica problema circulației în zona Universității Petru Maior, pe strada N. Iorga. Umblu des pe acolo și m-a surprins faptul că s-a declarat strada cu sens unic strada Petru Maior, care este o stradă largă și mai ales că este semaforul care ar fi permis să vină în continuare dinspre bulevard.

A doua întrebare: s-a pus un sens giratoriu în spate la Complexul Week-

end, este binevenit, dar totodată drumul către spitalul Nou s-a declarat sens unic, de la week-end înspre spital nu se mai poate circula.

Iar a treia întrebare este o sugestie mai degrabă. Dinspre Grivița spre

„Piața de Ruși” sunt câteva străduțe mai mici, dacă ați putea lua în considerare ca să fie făcute cu sens unic.

D-l inspector Căbulea: Se știe că în Tîrgu Mureș străzile sunt foarte

înguste și se circulă foarte greu. Noi am încercat să luăm măsuri pentru a face traficul cât mai fluent. Semaforul pe care l-am pus la Papiu a schimbat în bine circulația, pentru că se știe că la orele de vârf era problemă. În zona week-end nu cunosc situația, dar mă documentez și am să vă răspund.       

Acum în zona Vidrasău știu că au fost câteva accidente, este o situație

deosebită, probabil că trebuie prelungit și inclusiv făcută o iluminare mai bună, pentru că altfel este destul de dificil.

    Dl consilier Șopterean: Nu vreau să jignesc pe nimeni dar doresc mai multă operativitate în luările de cuvânt. Am observat că am colegi care spun același lucru  și vorbesc doar de dragul de a vorbi, iar dacă am stabilit o dată un lucru, de ce mai trebuie să ne ridicăm și să pedalăm pe aceeași idee la nesfârșit?  Aceasta este rugămintea mea să fim mai operativi.

D-na președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos pentru operativitate și

pentru că am avut timp să discutăm, câteodată este nevoie. Domnilor vă doresc numai bine, să știți că mă întorc, mă întorc repede, mă duc să îmi văd nepoțelul care se naște zilele acestea sau poate mă așteaptă, mă duc la fiica mea, vă doresc toate cele bune până mă întorc. La revedere.

Ședința s-a încheiat la orele 16.30.

 

 

                                                       Întocmit:Camelia Vlasiu

 

 

 

 

 

 

PREȘEDINTE                             SECRETAR GENERAL

 

          Lokodi Edita Emoke                               Ioan Togănel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Văzut: Delia Belean