ROMÂNIA
JUDETUL MURES
CONSILIUL JUDETEAN


PROIECT

H O T A R Â R E A NR.
din 2003
privind modificarea structurii organizatorice, a statelor de functii precum si stabilirea numarului maxim de functii publice pentru aparatul propriu al Consiliului Judetean Mures

Consiliul Judetean Mures ,
Vazând Expunerea de motive nr. 4423/22.05.2003 a Directiei Generale Buget-Finante si Asistenta Economica la proiectul de hotarâre privind modificarea structurii organizatorice, a statelor de functii precum si stabilirea numarului maxim de functii publice pentru aparatul propriu al Consiliului Judetean Mures,
In conformitate cu prevederile Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, precum si a Programului de aplicare a Legii nr. 161/2003, aprobat prin H.G. nr. 504/2003,
In temeiul prevederilor art. 104 aliniatul 1 lit.b si ale art.109 aliniatul 1 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala,

h o t a r a s t e :

Art.1 (1) Incepând cu data de 1 iulie 2003, se aproba organigrama si statul de functii al aparatului propriu al Consiliului Judetean Mures, cu un numar de 125 posturi bugetate, din care 101 functii publice.
(2) Defalcarea functiilor publice de executie pe clase si grade profesionale este cuprinsa in anexa nr.1, care face parte integranta din prezenta hotarâre.
(3) Modificarile in structura organizatorica si in statul de functii al aparatului propriu al Consiliului Judetean Mures, sunt cuprinse in anexele nr.2 si 3, care fac parte integranta din prezenta hotarâre.
Art.3 Cu ducerea la indeplinire a prezentei hotarâri se insarcineaza Directia Buget-Finante si Asistenta Economica.

PRESEDINTE
Ing. Virág György

Avizat pentru legalitate
SECRETAR GENERAL
Toganel Ioan


ROMÂNIA
JUDETUL MURES
CONSILIUL JUDETEAN
DIRECTIA GENERALA BUGET-FINANTE
SI ASISTENTA ECONOMICA

Nr. 443/22.05.2003
Dosar IIB/2


EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotarâre privind modificarea structurii organizatorice, a statelor de functii precum si stabilirea numarului maxim de functii publice pentru aparatul propriu al Consiliului Judetean Mures

 

Prevederile Legii nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, aduce modificari esentiale privind functia publica si functionarii publici, in scopul asigurarii unui serviciu public stabil, profesionist, transparent, eficient si impartial, in interesul cetatenilor precum si al autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica, precizând totodata, mult mai clar, atributiile si responsabilitatile functiei publice.
In scopul aplicarii prevederilor Legii nr.161/2003, Consiliul Judetean are obligatia ca pâna la data de 1 iunie 2003 sa faca modificari in structura organizatorica si in statele de functii, sa stabileasca numarul maxim de functii publice pâna la data de 1 iulie 2003.
Consiliul Judetean Mures, potrivit prevederilor O.G. nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile si institutiile publice, aprobata prin Legea nr. 247/2002, a stabilit, pâna la promulgarea prevederilor Legii nr.161/2003, 125 posturi pentru aparatul propriu, din care: functii publice 101 si 24 functii pentru personal contractual, cu exceptia demnitarilor.
Analizând situatia existenta si respectând cerintele impuse de prevederile Legii nr.161/2003, pentru constituirea structurilor organizatorice din cadrul aparatului propriu al Consiliului Judetean s-a propus de catre conducerea executiva, directorii directiilor de specialitate si seful Serviciului Resurse Umane, concentrarea unor servicii, reducerea functiilor de conducere de director adjunct, a unor functii de sef serviciu si transformarea lor in posturi de executie.
In cadrul Consiliului Judetean vor functiona 3 directii de specialitate, conduse de directori executivi, un serviciu urbanism si amenajarea teritoriului, condus direct de arhitectul sef, Serviciul Organizare, Resurse Umane si consilieri presedinte si Compartimentul Audit Intern in subordinea directa a presedintelui.
Personalul contractual care desfasoara activitati administrative, protocol, gospodarire, intretinere-reparatii si de deservire precum si alte persoane, care nu exercita prerogative de putere publica sunt cuprinse intr-o structura separata, definita ca Directia Administrativ, Gospodarire, cu doua functii de conducere - un director si un sef de serviciu.
Dupa aplicarea cerintelor impuse de prevederile Legii nr.161/2003, situatia statului de functii se prezinta astfel:

- Total posturi bugetate: 128
din care: - demnitari 3
               - functionari publici 101
               - personal contractual 24
- inalti functionari publici - secretar general 1
- functionari publici cu functii de conducere 12
- functionari publici cu functii de executie, din care: 88
                - cu studii superioare, clasa I 54
                - cu studii superioare de scurta durata, clasa a II - a 8
                - cu studii medii, clasa a III - a 26

Odata cu reorganizarea impusa de lege, sunt propuse modificari si in denumirea structurilor, in sensul ca sunt mai cuprinzatoare, ca urmare a concentrarii activitatilor specifice.
Noua structura organizatorica, situatia posturilor din aparatul propriu si statul de functii cu situatia functiilor pe clase si grade profesionale, sunt prezentate in anexele 1 -3 la proiectul de hotarâre. Mentionam ca acestea au fost avizate favorabil de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici, conform avizului anexat.
Vazând cele de mai sus, propunem aprobarea proiectului de hotarâre privind modificarea structurii organizatorice, a statelor de functii precum si stabilirea numarului maxim de functii publice pentru aparatul propriu al Consiliului Judetean Mures.


DIRECTOR,
Bartha Iosif

VAZUT
VICEPRESEDINTE
Groza Emil