H O T A R Â R E A NR.
din 2003
privind modificarea structurii organizatorice, a statelor de functii precum
si stabilirea numarului maxim de functii publice pentru aparatul
propriu al Consiliului Judetean Mures
Consiliul Judetean Mures ,
Vazând Expunerea de motive nr. 4423/22.05.2003 a Directiei
Generale Buget-Finante si Asistenta Economica
la proiectul de hotarâre privind modificarea structurii organizatorice,
a statelor de functii precum si stabilirea numarului maxim
de functii publice pentru aparatul propriu al Consiliului Judetean
Mures,
In conformitate cu prevederile Legii nr. 161/2003 privind unele masuri
pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor
publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea
si sanctionarea coruptiei, precum si a Programului de
aplicare a Legii nr. 161/2003, aprobat prin H.G. nr. 504/2003,
In temeiul prevederilor art. 104 aliniatul 1 lit.b si ale art.109
aliniatul 1 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica
locala,
h o t a r a s t e :
Art.1 (1) Incepând cu data de 1 iulie
2003, se aproba organigrama
si statul de functii
al aparatului propriu al Consiliului Judetean Mures, cu un numar de 125 posturi
bugetate, din care 101 functii publice.
(2) Defalcarea functiilor publice de executie pe clase si grade profesionale
este cuprinsa in anexa
nr.1, care face parte integranta din prezenta hotarâre.
(3) Modificarile in structura organizatorica si in
statul de functii al aparatului propriu al Consiliului Judetean
Mures, sunt cuprinse in anexele nr.2 si 3, care fac parte integranta
din prezenta hotarâre.
Art.3 Cu ducerea la indeplinire a prezentei
hotarâri se insarcineaza Directia Buget-Finante
si Asistenta Economica.
PRESEDINTE
Ing. Virág György
Avizat pentru legalitate
SECRETAR GENERAL
Toganel Ioan
ROMÂNIA
JUDETUL MURES
CONSILIUL JUDETEAN
DIRECTIA GENERALA BUGET-FINANTE
SI ASISTENTA ECONOMICA
Nr. 443/22.05.2003
Dosar IIB/2
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotarâre privind modificarea structurii organizatorice,
a statelor de functii precum si stabilirea numarului maxim
de functii publice pentru aparatul propriu al Consiliului Judetean
Mures
Prevederile Legii nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea
transparentei in exercitarea demnitatilor publice,
a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si
sanctionarea coruptiei, aduce modificari esentiale
privind functia publica si functionarii publici, in
scopul asigurarii unui serviciu public stabil, profesionist, transparent,
eficient si impartial, in interesul cetatenilor
precum si al autoritatilor si institutiilor publice
din administratia publica, precizând totodata, mult
mai clar, atributiile si responsabilitatile functiei
publice.
In scopul aplicarii prevederilor Legii nr.161/2003, Consiliul Judetean
are obligatia ca pâna la data de 1 iunie 2003 sa faca
modificari in structura organizatorica si in
statele de functii, sa stabileasca numarul maxim
de functii publice pâna la data de 1 iulie 2003.
Consiliul Judetean Mures, potrivit prevederilor O.G. nr. 80/2001
privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile
si institutiile publice, aprobata prin Legea nr. 247/2002,
a stabilit, pâna la promulgarea prevederilor Legii nr.161/2003,
125 posturi pentru aparatul propriu, din care: functii publice 101 si
24 functii pentru personal contractual, cu exceptia demnitarilor.
Analizând situatia existenta si respectând cerintele
impuse de prevederile Legii nr.161/2003, pentru constituirea structurilor organizatorice
din cadrul aparatului propriu al Consiliului Judetean s-a propus de catre
conducerea executiva, directorii directiilor de specialitate si
seful Serviciului Resurse Umane, concentrarea unor servicii, reducerea
functiilor de conducere de director adjunct, a unor functii de sef
serviciu si transformarea lor in posturi de executie.
In cadrul Consiliului Judetean vor functiona 3 directii
de specialitate, conduse de directori executivi, un serviciu urbanism si
amenajarea teritoriului, condus direct de arhitectul sef, Serviciul Organizare,
Resurse Umane si consilieri presedinte si Compartimentul Audit
Intern in subordinea directa a presedintelui.
Personalul contractual care desfasoara activitati
administrative, protocol, gospodarire, intretinere-reparatii
si de deservire precum si alte persoane, care nu exercita prerogative
de putere publica sunt cuprinse intr-o structura separata,
definita ca Directia Administrativ, Gospodarire, cu doua
functii de conducere - un director si un sef de serviciu.
Dupa aplicarea cerintelor impuse de prevederile Legii nr.161/2003,
situatia statului de functii se prezinta astfel:
- Total posturi bugetate: 128
din care: - demnitari 3
-
functionari publici 101
-
personal contractual 24
- inalti functionari publici - secretar general 1
- functionari publici cu functii de conducere 12
- functionari publici cu functii de executie, din care: 88
-
cu studii superioare, clasa I 54
-
cu studii superioare de scurta durata, clasa a II - a 8
-
cu studii medii, clasa a III - a 26
Odata cu reorganizarea impusa de lege, sunt propuse modificari
si in denumirea structurilor, in sensul ca sunt mai
cuprinzatoare, ca urmare a concentrarii activitatilor
specifice.
Noua structura organizatorica, situatia posturilor din aparatul
propriu si statul de functii cu situatia functiilor pe
clase si grade profesionale, sunt prezentate in anexele 1 -3 la proiectul
de hotarâre. Mentionam ca acestea au fost avizate
favorabil de catre Agentia Nationala a Functionarilor
Publici, conform avizului anexat.
Vazând cele de mai sus, propunem aprobarea proiectului de hotarâre
privind modificarea structurii organizatorice, a statelor de functii precum
si stabilirea numarului maxim de functii publice pentru aparatul
propriu al Consiliului Judetean Mures.
DIRECTOR,
Bartha Iosif
VAZUT
VICEPRESEDINTE
Groza Emil