Anexă la

                                                      Hotărârea CJM nr.____ /16.09.2003

 

PROGRAMUL

de modernizare a administrației publice locale în județul Mureș

 

 

Obiectiv

Activități

Rezultate așteptate

Indicatori de performanță

Resurse necesare

Termene

Responsabilități

Financiare

Umane

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Organizare internă

1.1 Îmbunătățirea comunicării în cadrul aparatului propriu al Consiliului Județean Mureș

a). Perfecționarea programului din rețeaua intranet privind evidența și circulația actelor

- creșterea numărului de acte rezolvate în termen

- pregătirea ședințelor de Consiliul Județean și Delegație Permanentă la termenele prevăzute în Legea nr.215/2001

- eliminarea rezolvării problemelor cetățenilor, ridicate în scrisori și audiențe, peste termenul prevăzut de lege

- scurtarea perioadei de elaborare a proiectelor de hotărâri și dispoziții

- creșterea gradului de informare asupra activităților desfășurate în cadrul fiecărei direcții

BVC   CJM

 

Iunie 2004

 

 

 

Secretarul General al CJM și Serviciul pentru informatizare

b). Îmbunătățirea substanțială a reglementărilor din regulamentul de organizare și funcționare a aparatului propriu al CJM

 

 

Martie 2004

 

Conducerea executivă și Serviciul resurse umane

 

 

c). Simplificarea procedurilor administrative în cadrul CJM

 

 

Iulie 2005

Președintele CJM și Secretarul General

d). Perfecționarea sistemului de comunicare, informare reciprocă între conducerea executivă și conducerea direcțiilor, respectiv între conducerea direcțiilor

 

 

Iunie 2004

Președintele CJM și directorii

e). Ședințe lunare, respectiv ședințe anuale de bilanț la nivelul direcțiilor

 

 

Permanent

Directorii din aparatul propriu

f).  Ședințe de lucru semestriale cu aparatul propriu al CJM, cu participarea conducerii executive

 

 

Permanent

Președintele CJM

 

1.2. Îmbunătățirea comunicării dintre Consiliul Județean și conducerea instituțiilor și a serviciilor publice proprii

a). Elaborarea unei pagini web care să conțină toate datele necesare realizării unei legături mai bune între CJM și instituțiile subordonate

- creșterea gradului de informare a celor care lucrează în aparatul propriu al CJM și a instituțiilor, precum și  a cetățenilor

- introducerea poștei electronice

- scurtarea timpului de comunicare între instituții

Bugetul de venituri și cheltuieli CJM

 

Decembrie 2004

Serviciul de informatizare

b). Finalizarea proiectului privind informatizarea administrației publice din județ printr-o rețea proprie - intranet

Bugetul de venituri și chelt.  CJM, CL și instituții

 

Decembrie 2006

Secretar General și Serviciul de informatizare

 

 

 

 

 

 

 

1.3. Îmbunătățirea comunicării dintre Consiliul Județean și cetățeni

a). conferința de presă săptămânală

- informarea cetățenilor asupra hotărârilor CJM și a acțiunilor organizate

- apropierea dintre CJM și cetățeni

- creșterea numărului de audiențe

- rezolvarea mai operativă a problemelor ridicate de cetățeni

 

 

Permanent

Conducerea executivă a CJM

b). Ziua Porților Deschise

Decembrie – fiecare an

Președintele CJM

c). Crearea unui sistem mai bun privind rezolvarea problemelor ridicate de cetățeni în audiențe și scrisori

Iulie 2004

Președintele și Secretarul General CJM

d). Organizarea unor audiențe și a unor deplasări în teritoriu

Permanent

Președintele CJM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4. Crearea și implementarea unui mecanism privind asigurarea asistenței de specialitate pentru consiliile locale

a). Organizarea unor întâlniri de lucru semestriale ale conducerii executive a CJM cu primarii, viceprimarii și secretarii comunelor, orașelor și municipiilor

- exercitarea atribuției CJM prevăzută în Legea nr.215/2001

- întărirea legalității în activitatea consiliilor locale

- creșterea numărului e proiecte fezabile intrate în execuție

 

 

semestrial

Conducerea executivă a CJM

b). Asigurarea unei asistențe mai bune pentru primării în domeniile: asistență juridică, urbanism, stare civilă, etc.

permanent

Aparatul propriu al CJM

c). Elaborarea unor proiecte în cadrul Programelor UE și coordonarea proiectelor de investiții comune ale CJM cu Consiliile locale

Bugetul de venituri și chelt. și fonduri UE

 

2004 - 2007

Președintele CJM și Primari

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Managemen-tul resurselor umane

2.1. Formarea profesională continuă a funcționarilor și aleșilor locali

a). Stabilirea unor programe anuale de pregătire profesională

- cuprinderea tuturor funcționarilor și a aleșilor locali într-o formă de pregătire profesională

- Asigurarea finanțării cursurilor de pregătire programate

- Creșterea eficienței muncii și a competenței profesionale

Bugetul de venituri și cheltuieli CJM și CL

 

Anual

Președintele CJM și Serv. resurse umane

b). Creșterea alocației bugetare destinate acestei activități

BVC CJM și CL

Anual

Președintele CJM

c). Acțiuni de specializare a funcționarilor publici pe domenii de activitate

Aprilie 2005

Președintele și Secretarul General CJM

2.2. Elaborarea fișelor posturilor din aparatul propriu

a). Repartizarea sarcinilor, competențelor și responsabilităților astfel încât să ducă la creșterea eficienței și eficacității activității

- utilizarea eficientă a resurselor umane

- creșterea numărului de sarcini îndeplinite cu același număr de personal

 

 

Anual în luna decembrie

Secretarul General și directorii din aparatul propriu

2.3. Elaborarea Regulamentului de organizare și funcționare a aparatului propriu al CJM la cerințele anului 2007

a). Consolidarea și exercitarea în condiții mai bune a atribuțiilor CJM și CL în domeniile de activitate preluate ca urmare a descentralizării

- aplicarea corectă a legilor, reducerea numărului de acte atacate în contencios

- cuprinderea tuturor atribuțiilor ce revin CJM și CL și exercitarea acestora în condiții mai bune

 

 

2007

Secretarul General

b). Restructurarea aparatului propriu al CJM și al CL în raport cu atribuțiile primite ca urmare a descentralizării serviciilor publice

31.12.2004

Președintele, Secretarul General și Serv. Resurse umane

2.4. Evaluarea corectă a performanțelor profesionale

a). Aprecierea și acordarea unor calificative corecte

- creșterea eficienței activității

- reducerea numărului  de contestații

 

 

Anual în luna ianuarie

Directorii din aparatul propriu al CJM

b). Stimularea prin premii a funcționarilor cu rezultate foarte bune

c). Reactualizarea criteriilor de performanță

2.5. Implicarea tinerilor

a). Acordarea unor atribuții complexe și promovarea tineri-lor în funcții de conducere

- creșterea numărului tinerilor cu funcții de conducere

- sporirea numărului de tineri implicați în proiecte sau programe importante

 

 

permanent

Președintele și Secretarul General CJM

 

b). Coordonarea de către tineri a unor proiecte sau programe importante

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Modernizarea metodelor și instrumente-lor de gestiune publică

3.1. Schimbarea în fond a raportului dintre administrație și cetățean

a). Înființarea Centrelor de informare pentru cetățeni la toate Primăriile municipale și orășenești din județ

- creșterea numărului de cetățeni care apelează la serviciile Centrelor de informare

- creșterea numărului de cetățeni care apelează infochioșcurile

- sporirea numărului de propuneri și sugestii provenite direct de la cetățeni

- planificarea și utilizarea mai eficientă a banilor publici

BVC   CL

 

Iunie 2005

Serv. pentru informatizare și Primari

b). Perfecționarea activității Centrelor de informare existente și dotarea acestora cu infochioșcuri

BVC   CL

Iunie 2004

Serv. pentru informatizare și Primari

c). Publicarea proiectelor de buget și a proiectelor de hotărâri de interes general în presa locală

 

Permanent

Secretar General CJM

d). Elaborarea bugetelor pe programe

 

permanent

Președintele CJM și Direcția Gen. Buget-Finanțe

3.2. Creșterea calității serviciilor

a). Crearea unor condiții optime pentru servirea cetățenilor – ghișee, săli de așteptare, materiale informative, etc.

- reducerea numărului de reclamații cu privire la servirea operativă și civilizată a cetățenilor

- reducerea birocrației, scurtarea timpului de eliberare a autorizațiilor și reducerea cheltuielilor efectuate de cetățeni pentru obținerea autorizației de construire

BVC  CJM și CL

 

Iunie 2007

Președintele CJM, Șefii Serviciilor publice și Primarii

b). Un nou sistem de obținere a avizelor pentru eliberarea autorizațiilor de construire

 

 

Decembrie 2004

Conducerea executivă a CJM și Direcția Urbanism și Amenajarea Teritoriului

3.3. Consolidarea și lărgirea cadrului de participare a societății civile la procesul decizional

a). Organizarea unor consfătuiri de lucru cu ONG-urile din județ

- creșterea numărului de ONG-uri care se implică în problemele administrației locale

- rezolvarea unor probleme cu impact foarte mare pentru cetățeni

- reducerea numărului cazurilor de copii abandonați, a cazurilor de poluare și a situațiilor grave de conturbarea ordinei publice

 

 

Permanent

Secretarul Gen și Directorii din aparatul CJM și Serv. publice jud.

b). Desfășurarea unor acțiuni comune ale CJM cu ONG-urile din județ

Permanent

 

c). Elaborarea și derularea unor proiecte comune ale CJM cu ONG-urile din județ în domeniul protecției copilului, prot. mediului, ordine publică

2004 - 2006

Președinte, Secretar General și Directorii

 

3.4. Evidența și circulația actelor, Transparența actelor  administrative

a). Raționalizarea actualului sistem de evidența și circulația actelor

- creșterea operativității în consultarea actelor din arhiva curentă

- reducerea numărului de acte rezolvate peste termenul legal

 

 

permanent

Secretar General, Directori și funcționari din aparatul propriu

b). Perfecționarea programului din rețea

c). Comunicarea și publicarea actelor administrative conform Legii nr.52/2003

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Dezvoltarea sistemului informatic al administrației publice din județ

4.1. Realizarea programului județean de informatizarea administrației publice

a). Finalizarea rețelei județene de intranet

- cuprinderea tuturor primăriilor și a instituțiilor subord. în această rețea

- creșterea operativității în obținerea datelor necesare activității din investiții, urbanism, serv.publice, etc.

- lărgirea cadrului de răs-pândire a informațiilor cu privire la activitatea CJM

- reducerea riscurilor

- cunoașterea și utilizarea sist. de către toți funcțio-narii CJM și ai serviciilor publice subordonate

BVC   CJM și CL

 

Iunie 2005

Președinte, Primari și Serv. pt. informatizare

b). Realizarea bazei de date alfa-numerice și geografice

 

2004 – 2007

Conducerea executivă, Duat și Serv informatică

c). Elaborarea unei pagini de internet la nivelul cerințelor cetățenilor și a funcționarilor

BVC   CJM

2004

Serv. Informatică și Directori

d). Realizarea unui sistem integrat de securitate a sistemului informatic

BVC   CJM

2004

Serv. informatică

e). Cursuri de instruire în domeniul informatizării

BVC   CJM

2004 - 2007

Serv. informatică

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Descentraliza-rea serviciilor publice

5.1. Consolidarea și exercitarea în condiții mai bune a atribuțiilor CJM în domeniile de activitate descentralizate

a). Restructurarea aparatului propriu în raport cu atribuțiile primite ca urmarea descentralizării serviciilor publice

- acoperirea într-o măsură mai mare a atribuțiilor CJM și CL în domeniul culturii, învățământului, asistenței sociale, sănătate, protecția copilului, etc.

- fundamentarea corectă a proiectelor de buget pe programe, precum și a proiectelor de hotărâre ce vizează aceste domenii de activitate

 

 

Decembrie 2004

Președintele și Secretarul General CJM

b). Înființarea unor compartimente de lucru care să gestioneze problemele din domeniile de activitate descentralizate

Decembrie 2004

Președintele, Secretarul General și directorii din aparatul propriu

c). Perfecționarea cooperării dintre serviciile publice județene și cele locale

- asigurarea unor Servicii publice performante în dom. alimentării cu apă, salubritate, gestiunea deșeurilor, ordinea publică, evidența populației, asistență socială, ș.a.

2004 - 2007

Președintele CJM, Primarii și Șefii Serv. publice

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2. Demilitariza-rea unor servicii comunitare

a). Înființarea și organizarea activității Serviciilor comunitare de evidența populației – Asigurarea sediului, dotarea și amenajarea acestuia

- stabilirea unor fluxuri și a unor condiții mai bune pentru servirea cetățenilor

- creșterea operativității și eficienței serviciilor în domeniul SMURD, pompieri și apărare civilă

- asigurarea ordinei și liniștei publice

BVC   CJM

 

31.12.2004

Conducerea executivă a CJM

b). Înființarea unei rețele județene de servicii pentru situații de urgență

BVC   CL

2004 - 2006

Conducerea executivă a CJM și Primarii

c). Înființarea, la nivelul fiecărei unități administrativ- teritoriale, a poliției comunitare

BVC   CL

2004 - 2006

Primarii

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Monitorizarea modului de implementare a aquis-ului comunitar de către serviciile publice subordonate CJM

6.1. Înființarea unui sistem de urmărire a programelor

a). Grad mare de implementare a aquis-ului comunitar

Măsuri realizate

BVC   CJM

 

Iunie 2004

Dir. programe

Serv. integrare europeană

 

6.2. Întocmirea unor rapoarte și situații statistice

a). Grad mare de implementare a aquis-ului comunitar

 

BVC   CJM

 

Anual

Dir. programe

Serv. integrare europeană

                                  

                                   PREȘEDINTE                                                                                                        SECRETAR GENERAL

                                 ing. Virág György                                                                                                                  Ioan Togănel


 

 

ROMÂNIA

JUDEȚUL MUREȘ

CONSILIUL JUDEȚEAN

Nr.6775/25.08.2003

Dosar I. D.3

 


  540026 Tîrgu Mureș, Str. Primăriei nr.2, Tel: +(402) 65 263211, Fax: +(402) 65 268718,   http://cjmures.orizont.net

 

 

 


Strategia de modernizare a

 administrației publice locale în județul Mureș

 

 

1.     Contextul intern

 

Programul de guvernare pentru perioada 2001 – 2004  a abordat frontal procesul de accelerare a reformei administrației publice, pornind de la evaluarea critică a comisiei Europene și a situației actuale din acest domeniu. În program se urmărește  realizarea criteriilor de aderare la Uniunea Europeană și întărirea capacității administrative pentru a face față obligațiilor care îi revin în calitate de viitor stat membru.

Reforma în administrația publică reprezintă în continuare o prioritate a Guvernului României. Din analiza făcută de Guvern pe baza studiului efectuat de Unitatea Centrală pentru reforma Administrației Publice rezultă că pentru a  răspunde mai bine așteptărilor cetățenilor și standardelor integrării României în Uniunea Europeană este necesar să se treacă la o reformă mai profundă, în conformitate cu programele de guvernare și respectiv de aderare la Uniunea Europeană.

Consiliul Județean Mureș în calitatea sa de autoritate a administrației publice locale, are rolul de a îndeplini atribuțiile conferite  prin Legea administrației publice locale nr.215/2001 și prin alte acte normative, precum și acela de a coordona activitatea consiliilor comunale și orășenești în vederea realizării serviciilor publice de interes județean.

Activitatea Consiliului Județean Mureș se desfășoară în baza legii administrației publice locale și a regulamentului de organizare și funcționare, prin care s-a stabilit modul de constituire a Consiliului Județean, comisiile de specialitate ale acestuia, desfășurarea ședințelor de consiliu județean, procedura de vot, drepturile și obligațiile consilierilor, precum și alte elemente pentru buna funcționare a Consiliului Județean, ca autoritate deliberativă a administrației publice locale.

Pentru îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin, Consiliul Județean are un aparat propriu format din 100 funcționari publici și 24 personal contractual, grupat în 5 direcții – juridică și administrație publică; buget – finanțe și asistență economică, urbanism și amenajarea teritoriului; investiții, drumuri și poduri și administrativ, gospodărire. Atribuțiile aparatului propriu al Consiliului Județean se regăsesc în Regulamentul de organizare și funcționare, care este în curs de completare și restructurare ca urmare a aplicării Legii nr.161/2003.

Prin hotărâri ale Consiliului Județean sau prin dispoziții ale Președintelui Consiliului Județean a fost organizată activitatea pentru exercitarea controlului financiar preventiv, pentru acordarea vizei juridice, au fost stabilite regulile cu privire la evidența și circulația actelor, redactarea și semnarea corespondenței. De asemenea, au fost stabilite regulile cu privire la utilizarea  tehnicii de calcul, a programelor și aplicațiilor ce se află în rețeaua proprie, utilizarea parcului auto, sistemelor de comunicare etc.

Administrația publică din județul Mureș a parcurs în ultimii trei ani un curs ascendent în ce privește realizarea programului de reformă și de modernizare a administrației , înregistrând rezultate importante și eficiente.

         Principalele obiective care s-au avut în vedere în procesul de reformă din domeniul administrației publice din județ sunt următoarele:

-         schimbarea raportului dintre administrație și cetățean;

-         preluarea și organizarea activității Serviciilor publice descentralizate de la ministere;

-         consolidarea autonomiei locale;

-         stoparea birocrației, coerența actului administrativ și perfecționarea managementului în administrația publică;

-         derularea unor programe de dezvoltare și modernizare a localităților – alimentări cu apă, introducerea gazului metan, întreținerea drumurilor locale, repararea și promovarea unor investiții în ce privește clădirile publice (sedii administrative, școli, spitale, cămine culturale etc)

 

2.     Îmbunătățirea reorganizării interne

 

Pentru a face față procesului de accelerare a reformei în administrația publică ne

propunem ca în anul viitor să procedăm la o reorganizare și o restructurare a aparatului propriu al Consiliului Județean, respectiv de a adapta aparatul propriu la cadrul atribuțiilor pe care le avem în prezent. Ca urmare a descentralizării serviciilor publice, în prezent patrimoniul din sănătate, învățământ, asistență socială, protecția copilului și cultură a intrat în proprietatea publică a județului sau a unităților administrativ – teritoriale fără a avea în aparatul propriu o structură consolidată care să se  ocupe de exercitarea atribuțiilor pe care le avem în aceste domenii de activitate. Exemplele pot continua și în ce privește integrarea europeană, ordinea publică și altele.

         Reactualizarea actualului sistem de evidență și circulația actelor, perfecționarea programului pe calculator din rețeaua proprie, este o necesitate care impune și stabilirea unor noi reglementări pe această linie.

         De asemenea, este necesar ca regulamentul de organizare și funcționare a aparatului propriu, fișele posturilor să fie reactualizate și în unele situații refăcute.

         Un alt aspect pe care trebuie să-l reglementăm în viitor, în condițiile legii, este acela privind raportul Consiliului Județean cu conducerea instituțiilor pe care le finanțăm, în special cu acelea care au rămas în continuare în subordine ministerelor și în coordonarea Prefecturii.

         În anii următori va trebui să acordăm o atenție sporită contractelor de management pe care le încheiem cu directorii serviciilor publice și a instituțiilor subordonate, să eliminăm formularismul și să urmărim mai sistematic respectarea clauzelor din aceste contracte. De asemenea, este necesar să alegem mai bine criteriile de performanță ale managerilor și mai ales să urmărim îndeplinirea acestora și acordarea drepturilor în raport cu aceasta.

         În ce privește promovarea și adoptarea hotărârilor Consiliului Județean este necesar ca aparatul propriu să sprijine într-o măsură mai mare activitatea comisiilor pe domenii de activitate pentru a da posibilitate acestora să aibă mai multe inițiative importante pentru activitatea economico-socială a județului. Se va acționa pentru eliminarea formalismului și pentru o participare mai activă a consilierilor la actul decizional atât în comisiile de specialitate cât și în plen.

         Se va avea în vedere crearea unor condiții, radical mai bune decât cele din prezent, pentru informarea și documentarea consilierilor.

 

 

         3. Managementul resurselor umane

 

         Pentru a face față atribuțiilor actuale ale Consiliului Județean și criteriilor Uniunii Europene pentru integrarea României în structurile acesteia vom acorda o atenție sporită managementului resurselor umane.

         Perfecționarea profesională continuă a tuturor funcționarilor publici din aparatul propriu, prin participarea acestora la cursuri de perfecționare în cadrul Institutului Național de Administrație și în Centrul Regional de Perfecționare de la Sibiu, este o condiție obligatorie ce ne-o propunem a fi realizată.

         Pentru a pune în valoare mai bine competența și responsabilitatea funcționarilor publici din aparatul propriu și creșterea eficienței activității acestora vom derula acțiuni de specializare a lor pe domenii de activitate, coroborat cu importanța postului, urmărindu-se totodată o justă repartizare a gradelor profesional.

         Reactualizarea și completarea criteriilor de performanță se va face anual și se va elabora un sistem de acordare a calificativelor pe baza rezultatului evaluării anuale, calificative care să stea la baza acordării premiilor.

         Ținând seama de faptul că în aparatul propriu avem un număr important de tineri foarte bine pregătiți profesional vom acționa pentru implicarea acestora și exercitarea unor atribuții complexe și vom încuraja inițiativele acestora în rezolvarea unor proiecte sau programe importante ale Consiliului Județean.

         Îmbunătățirea condițiilor de la locul de muncă este un alt obiectiv important, care se va realiza prin continuarea lucrărilor de amenajare la Palatul Administrativ, dotarea în continuare cu aparatură și tehnică de calcul performantă, cu mobilier și birotică necesare bunei desfășurări a activităților cotidiene.

 

 

         4. Modernizarea metodelor și instrumentelor de gestiune publică

 

         Consiliul Județean Mureș este conștient de necesitatea schimbării în continuare a raportului dintre administrație și cetățean, de necesitatea ca serviciile publice și deciziile organelor administrației publice să se apropie și mai mult de cerințele cetățenilor, de a acționa pentru eliminarea blocajelor birocratice.

         Pentru îmbunătățirea servirii cetățenilor din mediul rural de către primării și serviciile publice ale acestora ne propunem să participăm activ la procesul de înființare de noi comune prin trecerea unor sate puternice la rangul de comună, conform programului de guvernare pentru perioada 2001 – 2004.

         Vom perfecționa și dezvolta activitatea din cadrul Centrului de Informare pentru Cetățeni și a Centrului de Informare pentru Integrare Europeană, ce funcționează în cadrul Consiliului Județean, prin dotarea acestora cu programe pe calculator mai performante, prin dotarea lor cu infochioșcuri și prin perfecționarea profesională a funcționarilor care lucrează în cadrul acestora.

         Consolidarea și lărgirea cadrului de participare a societății civile la procesul decizional este un obiectiv foarte important care se va realiza prin perfecționarea metodelor de conlucrare a organelor administrației publice cu ONG-urile din județ, în mod deosebit cu cele care activează în domeniul protecției mediului, ordinii publice, asistență socială și protecția copilului aflat în dificultate. Tot în acest context se va perfecționa cadrul de funcționare a democrației participative, participarea cetățenilor la luarea deciziilor prin lărgirea cadrului de dezbatere a proiectelor de hotărâri.

         În vederea servicii mai operative și mai civilizate a cetățenilor ne propunem să creăm condiții optime la serviciile care au contact direct cu cetățenii – săli de așteptare, ghișee, puncte de informare etc. Vom elabora un nou sistem, mai simplu, pentru obținerea de către cetățeni a avizelor pentru eliberarea autorizațiilor de construire și a autorizațiilor pentru exercitarea unor meserii.

         În conformitate cu prevederile Legii nr.52/2003 vom asigura transparența actelor administrative. De asemenea, vom acționa pentru creșterea rigurozității în motivarea și formularea răspunsurilor, precum și scurtarea termenelor în care autoritățile administrației publice și serviciile publice au obligația să răspundă solicitărilor cetățenilor.

 

         5. Dezvoltarea sistemului informatic al administrației publice din județ

 

         Informatizarea administrației publice în județul Mureș are la baz㠄Proiectul de informatizare a administrației publice locale”, care a fost aprobat în ședința  de Consiliu Județean prin Hotărârea nr.3 din 30.01.1997.

         În acest domeniu în ultimii ani s-au înregistrat progrese remarcabile, existând șansa ca în scurt timp rețeaua de comunicare intranet să cuprindă toate primăriile și instituțiile județene. O atenție sporită se va acorda înființării și  dezvoltării Centrelor de informare pentru cetățeni, dotarea acestora cu tehnologie avansată, inclusiv infochioșcuri pentru cetățeni.

         Programarea acestor obiective s-a avut în vedere datorită faptului că relaționarea care se creează între organisme ale administrației publice și restul instituțiilor publice de interes județean determină o abordare a  sistemului informatic al Consiliului atât ca entitate distinctă cât și în relație cu organismele cu care vin în contact.

         Consiliul Județean Mureș a beneficiat în anul 1999 de finanțarea prin Fundația „O Societate deschis㔠din Cluj Napoca a proiectului „Eficientizarea Serviciilor în administrația publică în județul Mureș”

         Proiectul de informatizare a administrației publice locale a ajuns la etapa a treia care se va realiza în următorii ani, etapă în care s-a prevăzut realizarea bazelor de date utilizând  sistemul GIS. Adoptarea GIS-ului pentru acest proiect se datorează  faptului că 80% din resursele gestionate de Consiliul Județean au o reprezentare bine definită în spațiu și vizualizarea distribuției oricăror fenomene legate de aceste resurse pe o hartă asigură un instrument intuitiv cu mai mare putere de concluzionare în activități de decizie cu timpi din ce în ce mai scăzuți pentru răspuns.

         Funcțiile oferite de sistemul GIS sunt conținute în jurul a patru elemente de bază: cooptarea și introducerea datelor; baze de date geografice; analiza și modelarea datelor și prezentarea datelor – vizualizarea și afișarea hărților.

         De asemenea, ne propunem să realizăm un sistem integrat de securitate privind inventarierea și evaluarea riscurilor din domeniul informatizării administrației publice și să elaborăm o pagină de internet/intranet la nivelul cerințelor actuale ale cetățenilor și ale funcționarilor publici din administrație.

 

 

 

 

 

         6.Proceduri de implementare, monitorizare și evaluare a Strategiei de modernizare a administrației publice în județul Mureș

 

         Sarcinile reieșite din Strategia de modernizare a administrației publice și di programul aprobat pe această linie vor fi nominalizate pe factorii de conducere și de execuție din cadrul aparatului propriu și al unităților subordonate, se va urmări prin grija Președintelui Consiliului Județean și a Secretarului General implementarea acestora, asigurându-se resursele financiare și umane necesare derulării acestor acțiuni.

         Rezultatele acțiunilor de implementare a strategiei de modernizare a administrației publice se vor prezenta într-un raport anual ce se va prezenta în luna ianuarie în Ședința Consiliului Județean Mureș.

         Directorii și Șefii serviciilor publice vor analiza trimestrial stadiul îndeplinirii obiectivelor din programul de modernizare a administrației publice și vor informa în acest sens pe Secretarul general care va prezenta rezultatele în Grupul Județean în Grupul Județean de monitorizare a reformei în administrația publică.

 

         Tîrgu Mureș la 26.08.2003

 

 

 

           

        

 

 

  PREȘEDINTE                                           SECRETAR GENERAL

 

                   ing. Virág György                                                  Ioan Togănel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IT/CV – 2 ex.