Anexă la
Hotărârea CJM nr.____ /16.09.2003
PROGRAMUL
de modernizare a
administrației publice locale în județul Mureș
Obiectiv |
Activități |
Rezultate așteptate |
Indicatori de performanță |
Resurse necesare |
Termene |
Responsabilități |
|
Financiare |
Umane |
||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Organizare internă |
1.1 Îmbunătățirea comunicării în cadrul aparatului propriu al Consiliului Județean Mureș |
a). Perfecționarea programului din rețeaua intranet privind evidența și circulația actelor |
- creșterea numărului de acte rezolvate în termen - pregătirea ședințelor de Consiliul Județean și Delegație Permanentă la termenele prevăzute în Legea nr.215/2001 - eliminarea rezolvării problemelor cetățenilor, ridicate în scrisori și audiențe, peste termenul prevăzut de lege - scurtarea perioadei de elaborare a proiectelor de hotărâri și dispoziții - creșterea gradului de informare asupra activităților desfășurate în cadrul fiecărei direcții |
BVC CJM |
|
Iunie 2004 |
Secretarul General al CJM și Serviciul pentru informatizare |
b). Îmbunătățirea substanțială a reglementărilor din regulamentul de organizare și funcționare a aparatului propriu al CJM |
|
|
Martie 2004 |
Conducerea executivă și Serviciul resurse umane |
|||
c). Simplificarea procedurilor administrative în cadrul CJM |
|
|
Iulie 2005 |
Președintele CJM și Secretarul General |
|||
d). Perfecționarea sistemului de comunicare, informare reciprocă între conducerea executivă și conducerea direcțiilor, respectiv între conducerea direcțiilor |
|
|
Iunie 2004 |
Președintele CJM și directorii |
|||
e). Ședințe lunare, respectiv ședințe anuale de bilanț la nivelul direcțiilor |
|
|
Permanent |
Directorii din aparatul propriu |
|||
f). Ședințe de lucru semestriale cu aparatul propriu al CJM, cu participarea conducerii executive |
|
|
Permanent |
Președintele CJM |
|||
|
1.2. Îmbunătățirea comunicării dintre Consiliul Județean și conducerea instituțiilor și a serviciilor publice proprii |
a). Elaborarea unei pagini web care să conțină toate datele necesare realizării unei legături mai bune între CJM și instituțiile subordonate |
- creșterea gradului de informare a celor care lucrează în aparatul propriu al CJM și a instituțiilor, precum și a cetățenilor - introducerea poștei electronice - scurtarea timpului de comunicare între instituții |
Bugetul de venituri și cheltuieli CJM |
|
Decembrie
2004 |
Serviciul de informatizare |
b). Finalizarea proiectului privind informatizarea administrației publice din județ printr-o rețea proprie - intranet |
Bugetul de venituri și chelt. CJM, CL și instituții |
|
Decembrie 2006 |
Secretar General și Serviciul de informatizare |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. Îmbunătățirea comunicării dintre Consiliul Județean și cetățeni |
a). conferința de presă săptămânală |
- informarea cetățenilor asupra hotărârilor CJM și a acțiunilor organizate - apropierea dintre CJM și cetățeni - creșterea numărului de audiențe - rezolvarea mai operativă a problemelor ridicate de cetățeni |
|
|
Permanent |
Conducerea executivă a CJM |
|
b). Ziua Porților Deschise |
Decembrie
fiecare an |
Președintele CJM |
|||||
c). Crearea unui sistem mai bun privind rezolvarea problemelor ridicate de cetățeni în audiențe și scrisori |
Iulie 2004 |
Președintele și Secretarul General CJM |
|||||
d). Organizarea unor audiențe și a unor deplasări în teritoriu |
Permanent |
Președintele CJM |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. Crearea și implementarea unui mecanism privind asigurarea asistenței de specialitate pentru consiliile locale |
a). Organizarea unor întâlniri de lucru semestriale ale conducerii executive a CJM cu primarii, viceprimarii și secretarii comunelor, orașelor și municipiilor |
- exercitarea atribuției CJM prevăzută în Legea nr.215/2001 - întărirea legalității în activitatea consiliilor locale - creșterea numărului e proiecte fezabile intrate în execuție |
|
|
semestrial |
Conducerea executivă a CJM |
b). Asigurarea unei asistențe mai bune pentru primării în domeniile: asistență juridică, urbanism, stare civilă, etc. |
permanent |
Aparatul propriu al CJM |
|||||
c). Elaborarea unor proiecte în cadrul Programelor UE și coordonarea proiectelor de investiții comune ale CJM cu Consiliile locale |
Bugetul de venituri și chelt. și fonduri UE |
|
2004 - 2007 |
Președintele CJM și Primari |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Managemen-tul resurselor umane |
2.1. Formarea profesională continuă a funcționarilor și aleșilor locali |
a). Stabilirea unor programe anuale de pregătire profesională |
- cuprinderea tuturor funcționarilor și a aleșilor locali într-o formă de pregătire profesională - Asigurarea finanțării cursurilor de pregătire programate - Creșterea eficienței muncii și a competenței profesionale |
Bugetul de venituri și cheltuieli CJM și CL |
|
Anual |
Președintele CJM și Serv. resurse umane |
b). Creșterea alocației bugetare destinate acestei activități |
BVC CJM și CL |
Anual |
Președintele CJM |
||||
c). Acțiuni de specializare a funcționarilor publici pe domenii de activitate |
Aprilie 2005 |
Președintele și Secretarul General CJM |
|||||
2.2. Elaborarea fișelor posturilor din aparatul propriu |
a). Repartizarea sarcinilor, competențelor și responsabilităților astfel încât să ducă la creșterea eficienței și eficacității activității |
- utilizarea eficientă a resurselor umane - creșterea numărului de sarcini îndeplinite cu același număr de personal |
|
|
Anual în luna decembrie |
Secretarul General și directorii din aparatul propriu |
|
2.3. Elaborarea Regulamentului de organizare și funcționare a aparatului propriu al CJM la cerințele anului 2007 |
a). Consolidarea și exercitarea în condiții mai bune a atribuțiilor CJM și CL în domeniile de activitate preluate ca urmare a descentralizării |
- aplicarea corectă a legilor, reducerea numărului de acte atacate în contencios - cuprinderea tuturor atribuțiilor ce revin CJM și CL și exercitarea acestora în condiții mai bune |
|
|
2007 |
Secretarul General |
|
b). Restructurarea aparatului propriu al CJM și al CL în raport cu atribuțiile primite ca urmare a descentralizării serviciilor publice |
31.12.2004 |
Președintele, Secretarul General și Serv. Resurse umane |
|||||
2.4. Evaluarea corectă a performanțelor profesionale |
a). Aprecierea și acordarea unor calificative corecte |
- creșterea eficienței activității - reducerea numărului de contestații |
|
|
Anual în luna ianuarie |
Directorii din aparatul propriu al CJM |
|
b). Stimularea prin premii a funcționarilor cu rezultate foarte bune |
|||||||
c). Reactualizarea criteriilor de performanță |
|||||||
2.5. Implicarea tinerilor |
a). Acordarea unor atribuții complexe și promovarea tineri-lor în funcții de conducere |
- creșterea numărului tinerilor cu funcții de conducere - sporirea numărului de tineri implicați în proiecte sau programe importante |
|
|
permanent |
Președintele și Secretarul General CJM |
|
|
b). Coordonarea de către tineri a unor proiecte sau programe importante |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Modernizarea metodelor și instrumente-lor de gestiune publică |
3.1. Schimbarea în fond a raportului dintre administrație și cetățean |
a). Înființarea Centrelor de informare pentru cetățeni la toate Primăriile municipale și orășenești din județ |
- creșterea numărului de cetățeni care apelează la serviciile Centrelor de informare - creșterea numărului de cetățeni care apelează infochioșcurile - sporirea numărului de propuneri și sugestii provenite direct de la cetățeni - planificarea și utilizarea mai eficientă a banilor publici |
BVC CL |
|
Iunie 2005 |
Serv. pentru informatizare și Primari |
b). Perfecționarea activității Centrelor de informare existente și dotarea acestora cu infochioșcuri |
BVC CL |
Iunie 2004 |
Serv. pentru informatizare și Primari |
||||
c). Publicarea proiectelor de buget și a proiectelor de hotărâri de interes general în presa locală |
|
Permanent |
Secretar General CJM |
||||
d). Elaborarea bugetelor pe programe |
|
permanent |
Președintele CJM și Direcția Gen. Buget-Finanțe |
||||
3.2. Creșterea calității serviciilor |
a). Crearea unor condiții optime pentru servirea cetățenilor ghișee, săli de așteptare, materiale informative, etc. |
- reducerea numărului de reclamații cu privire la servirea operativă și civilizată a cetățenilor - reducerea birocrației, scurtarea timpului de eliberare a autorizațiilor și reducerea cheltuielilor efectuate de cetățeni pentru obținerea autorizației de construire |
BVC CJM și CL |
|
Iunie 2007 |
Președintele CJM, Șefii Serviciilor publice și Primarii |
|
b). Un nou sistem de obținere a avizelor pentru eliberarea autorizațiilor de construire |
|
|
Decembrie
2004 |
Conducerea executivă a CJM și Direcția Urbanism și Amenajarea Teritoriului |
|||
3.3. Consolidarea și lărgirea cadrului de participare a societății civile la procesul decizional |
a). Organizarea unor consfătuiri de lucru cu ONG-urile din județ |
- creșterea numărului de ONG-uri care se implică în problemele administrației locale - rezolvarea unor probleme cu impact foarte mare pentru cetățeni - reducerea numărului cazurilor de copii abandonați, a cazurilor de poluare și a situațiilor grave de conturbarea ordinei publice |
|
|
Permanent |
Secretarul Gen și Directorii din aparatul CJM și Serv. publice jud. |
|
b). Desfășurarea unor acțiuni comune ale CJM cu ONG-urile din județ |
Permanent |
|
|||||
c). Elaborarea și derularea unor proiecte comune ale CJM cu ONG-urile din județ în domeniul protecției copilului, prot. mediului, ordine publică |
2004 - 2006 |
Președinte, Secretar General și Directorii |
|||||
|
3.4. Evidența și circulația actelor, Transparența actelor administrative |
a). Raționalizarea actualului sistem de evidența și circulația actelor |
- creșterea operativității în consultarea actelor din arhiva curentă - reducerea numărului de acte rezolvate peste termenul legal |
|
|
permanent |
Secretar General, Directori și funcționari din aparatul propriu |
b). Perfecționarea programului din rețea |
|||||||
c). Comunicarea și publicarea actelor administrative conform Legii nr.52/2003 |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Dezvoltarea sistemului informatic al administrației publice din județ |
4.1. Realizarea programului județean de informatizarea administrației publice |
a). Finalizarea rețelei județene de intranet |
- cuprinderea tuturor primăriilor și a instituțiilor subord. în această rețea - creșterea operativității în obținerea datelor necesare activității din investiții, urbanism, serv.publice, etc. - lărgirea cadrului de răs-pândire a informațiilor cu privire la activitatea CJM - reducerea riscurilor - cunoașterea și utilizarea sist. de către toți funcțio-narii CJM și ai serviciilor publice subordonate |
BVC CJM și CL |
|
Iunie 2005 |
Președinte, Primari și Serv. pt. informatizare |
b). Realizarea bazei de date alfa-numerice și geografice |
|
2004 2007 |
Conducerea executivă, Duat și Serv informatică |
||||
c). Elaborarea unei pagini de internet la nivelul cerințelor cetățenilor și a funcționarilor |
BVC CJM |
2004 |
Serv. Informatică și Directori |
||||
d). Realizarea unui sistem integrat de securitate a sistemului informatic |
BVC CJM |
2004 |
Serv. informatică |
||||
e). Cursuri de instruire în domeniul informatizării |
BVC CJM |
2004 - 2007 |
Serv. informatică |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Descentraliza-rea serviciilor publice |
5.1. Consolidarea și exercitarea în condiții mai bune a atribuțiilor CJM în domeniile de activitate descentralizate |
a). Restructurarea aparatului propriu în raport cu atribuțiile primite ca urmarea descentralizării serviciilor publice |
- acoperirea într-o măsură mai mare a atribuțiilor CJM și CL în domeniul culturii, învățământului, asistenței sociale, sănătate, protecția copilului, etc. - fundamentarea corectă a proiectelor de buget pe programe, precum și a proiectelor de hotărâre ce vizează aceste domenii de activitate |
|
|
Decembrie
2004 |
Președintele și Secretarul General CJM |
b). Înființarea unor compartimente de lucru care să gestioneze problemele din domeniile de activitate descentralizate |
Decembrie 2004 |
Președintele, Secretarul General și directorii din aparatul propriu |
|||||
c). Perfecționarea cooperării dintre serviciile publice județene și cele locale |
- asigurarea unor Servicii publice performante în dom. alimentării cu apă, salubritate, gestiunea deșeurilor, ordinea publică, evidența populației, asistență socială, ș.a. |
2004 - 2007 |
Președintele CJM, Primarii și Șefii Serv. publice |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
5.2. Demilitariza-rea unor servicii comunitare |
a). Înființarea și organizarea activității Serviciilor comunitare de evidența populației Asigurarea sediului, dotarea și amenajarea acestuia |
- stabilirea unor fluxuri și a unor condiții mai bune pentru servirea cetățenilor - creșterea operativității și eficienței serviciilor în domeniul SMURD, pompieri și apărare civilă - asigurarea ordinei și liniștei publice |
BVC CJM |
|
31.12.2004 |
Conducerea executivă a CJM |
|
b). Înființarea unei rețele județene de servicii pentru situații de urgență |
BVC CL |
2004 - 2006 |
Conducerea executivă a CJM și Primarii |
||||
c). Înființarea, la nivelul fiecărei unități administrativ- teritoriale, a poliției comunitare |
BVC CL |
2004 - 2006 |
Primarii |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Monitorizarea modului de implementare a aquis-ului comunitar de către serviciile publice subordonate CJM |
6.1. Înființarea unui sistem de urmărire a programelor |
a). Grad mare de implementare a aquis-ului comunitar |
Măsuri realizate |
BVC CJM |
|
Iunie 2004 |
Dir. programe Serv. integrare europeană |
|
6.2. Întocmirea unor rapoarte și situații statistice |
a). Grad mare de implementare a aquis-ului comunitar |
|
BVC CJM |
|
Anual |
Dir. programe Serv. integrare europeană |
ing. Virág György Ioan Togănel
|
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
Nr.6775/25.08.2003
Dosar I. D.3
540026 Tîrgu Mureș, Str. Primăriei nr.2, Tel: +(402) 65 263211, Fax: +(402) 65 268718, http://cjmures.orizont.net
administrației publice locale în județul Mureș
1.
Contextul
intern
Programul de guvernare pentru perioada
2001 2004 a abordat frontal procesul
de accelerare a reformei administrației publice, pornind de la evaluarea
critică a comisiei Europene și a situației actuale din acest domeniu. În
program se urmărește realizarea
criteriilor de aderare la Uniunea Europeană și întărirea capacității
administrative pentru a face față obligațiilor care îi revin în calitate de
viitor stat membru.
Reforma în administrația publică
reprezintă în continuare o prioritate a Guvernului României. Din analiza făcută
de Guvern pe baza studiului efectuat de Unitatea Centrală pentru reforma
Administrației Publice rezultă că pentru a
răspunde mai bine așteptărilor cetățenilor și standardelor integrării
României în Uniunea Europeană este necesar să se treacă la o reformă mai
profundă, în conformitate cu programele de guvernare și respectiv de aderare la
Uniunea Europeană.
Consiliul Județean Mureș în calitatea
sa de autoritate a administrației publice locale, are rolul de a îndeplini
atribuțiile conferite prin Legea
administrației publice locale nr.215/2001 și prin alte acte normative, precum
și acela de a coordona activitatea consiliilor comunale și orășenești în vederea
realizării serviciilor publice de interes județean.
Activitatea Consiliului Județean Mureș
se desfășoară în baza legii administrației publice locale și a regulamentului
de organizare și funcționare, prin care s-a stabilit modul de constituire a
Consiliului Județean, comisiile de specialitate ale acestuia, desfășurarea
ședințelor de consiliu județean, procedura de vot, drepturile și obligațiile
consilierilor, precum și alte elemente pentru buna funcționare a Consiliului
Județean, ca autoritate deliberativă a administrației publice locale.
Pentru îndeplinirea atribuțiilor ce îi
revin, Consiliul Județean are un aparat propriu format din 100 funcționari
publici și 24 personal contractual, grupat în 5 direcții juridică și
administrație publică; buget finanțe și asistență economică, urbanism și
amenajarea teritoriului; investiții, drumuri și poduri și administrativ,
gospodărire. Atribuțiile aparatului propriu al Consiliului Județean se regăsesc
în Regulamentul de organizare și funcționare, care este în curs de completare
și restructurare ca urmare a aplicării Legii nr.161/2003.
Prin hotărâri ale Consiliului Județean sau prin dispoziții ale Președintelui Consiliului Județean a fost organizată activitatea pentru exercitarea controlului financiar preventiv, pentru acordarea vizei juridice, au fost stabilite regulile cu privire la evidența și circulația actelor, redactarea și semnarea corespondenței. De asemenea, au fost stabilite regulile cu privire la utilizarea tehnicii de calcul, a programelor și aplicațiilor ce se află în rețeaua proprie, utilizarea parcului auto, sistemelor de comunicare etc.
Administrația publică din județul
Mureș a parcurs în ultimii trei ani un curs ascendent în ce privește realizarea
programului de reformă și de modernizare a administrației , înregistrând
rezultate importante și eficiente.
Principalele
obiective care s-au avut în vedere în procesul de reformă din domeniul
administrației publice din județ sunt următoarele:
-
schimbarea raportului
dintre administrație și cetățean;
-
preluarea și
organizarea activității Serviciilor publice descentralizate de la ministere;
-
consolidarea
autonomiei locale;
-
stoparea birocrației,
coerența actului administrativ și perfecționarea managementului în
administrația publică;
-
derularea unor
programe de dezvoltare și modernizare a localităților alimentări cu apă,
introducerea gazului metan, întreținerea drumurilor locale, repararea și
promovarea unor investiții în ce privește clădirile publice (sedii
administrative, școli, spitale, cămine culturale etc)
2.
Îmbunătățirea
reorganizării interne
Pentru a face față procesului de accelerare a
reformei în administrația publică ne
propunem
ca în anul viitor să procedăm la o reorganizare și o restructurare a aparatului
propriu al Consiliului Județean, respectiv de a adapta aparatul propriu la
cadrul atribuțiilor pe care le avem în prezent. Ca urmare a descentralizării
serviciilor publice, în prezent patrimoniul din sănătate, învățământ, asistență
socială, protecția copilului și cultură a intrat în proprietatea publică a
județului sau a unităților administrativ teritoriale fără a avea în aparatul
propriu o structură consolidată care să se
ocupe de exercitarea atribuțiilor pe care le avem în aceste domenii de
activitate. Exemplele pot continua și în ce privește integrarea europeană,
ordinea publică și altele.
Reactualizarea actualului sistem de
evidență și circulația actelor, perfecționarea programului pe calculator din
rețeaua proprie, este o necesitate care impune și stabilirea unor noi
reglementări pe această linie.
De asemenea, este necesar ca
regulamentul de organizare și funcționare a aparatului propriu, fișele
posturilor să fie reactualizate și în unele situații refăcute.
Un alt aspect pe care trebuie să-l
reglementăm în viitor, în condițiile legii, este acela privind raportul
Consiliului Județean cu conducerea instituțiilor pe care le finanțăm, în
special cu acelea care au rămas în continuare în subordine ministerelor și în
coordonarea Prefecturii.
În anii următori va trebui să acordăm o
atenție sporită contractelor de management pe care le încheiem cu directorii
serviciilor publice și a instituțiilor subordonate, să eliminăm formularismul
și să urmărim mai sistematic respectarea clauzelor din aceste contracte. De
asemenea, este necesar să alegem mai bine criteriile de performanță ale
managerilor și mai ales să urmărim îndeplinirea acestora și acordarea
drepturilor în raport cu aceasta.
În ce privește promovarea și adoptarea
hotărârilor Consiliului Județean este necesar ca aparatul propriu să sprijine
într-o măsură mai mare activitatea comisiilor pe domenii de activitate pentru a
da posibilitate acestora să aibă mai multe inițiative importante pentru
activitatea economico-socială a județului. Se va acționa pentru eliminarea
formalismului și pentru o participare mai activă a consilierilor la actul
decizional atât în comisiile de specialitate cât și în plen.
Se va avea în vedere crearea unor
condiții, radical mai bune decât cele din prezent, pentru informarea și
documentarea consilierilor.
3. Managementul resurselor umane
Pentru a face față atribuțiilor actuale
ale Consiliului Județean și criteriilor Uniunii Europene pentru integrarea
României în structurile acesteia vom acorda o atenție sporită managementului
resurselor umane.
Perfecționarea profesională continuă a
tuturor funcționarilor publici din aparatul propriu, prin participarea acestora
la cursuri de perfecționare în cadrul Institutului Național de Administrație și
în Centrul Regional de Perfecționare de la Sibiu, este o condiție obligatorie
ce ne-o propunem a fi realizată.
Pentru a pune în valoare mai bine
competența și responsabilitatea funcționarilor publici din aparatul propriu și
creșterea eficienței activității acestora vom derula acțiuni de specializare a
lor pe domenii de activitate, coroborat cu importanța postului, urmărindu-se
totodată o justă repartizare a gradelor profesional.
Reactualizarea și completarea
criteriilor de performanță se va face anual și se va elabora un sistem de
acordare a calificativelor pe baza rezultatului evaluării anuale, calificative
care să stea la baza acordării premiilor.
Ținând seama de faptul că în aparatul
propriu avem un număr important de tineri foarte bine pregătiți profesional vom
acționa pentru implicarea acestora și exercitarea unor atribuții complexe și
vom încuraja inițiativele acestora în rezolvarea unor proiecte sau programe
importante ale Consiliului Județean.
Îmbunătățirea condițiilor de la locul
de muncă este un alt obiectiv important, care se va realiza prin continuarea
lucrărilor de amenajare la Palatul Administrativ, dotarea în continuare cu
aparatură și tehnică de calcul performantă, cu mobilier și birotică necesare
bunei desfășurări a activităților cotidiene.
4. Modernizarea metodelor și
instrumentelor de gestiune publică
Consiliul Județean Mureș este conștient
de necesitatea schimbării în continuare a raportului dintre administrație și
cetățean, de necesitatea ca serviciile publice și deciziile organelor
administrației publice să se apropie și mai mult de cerințele cetățenilor, de a
acționa pentru eliminarea blocajelor birocratice.
Pentru îmbunătățirea servirii
cetățenilor din mediul rural de către primării și serviciile publice ale
acestora ne propunem să participăm activ la procesul de înființare de noi
comune prin trecerea unor sate puternice la rangul de comună, conform
programului de guvernare pentru perioada 2001 2004.
Vom perfecționa și dezvolta activitatea
din cadrul Centrului de Informare pentru Cetățeni și a Centrului de Informare
pentru Integrare Europeană, ce funcționează în cadrul Consiliului Județean,
prin dotarea acestora cu programe pe calculator mai performante, prin dotarea
lor cu infochioșcuri și prin perfecționarea profesională a funcționarilor care
lucrează în cadrul acestora.
Consolidarea și lărgirea cadrului de participare
a societății civile la procesul decizional este un obiectiv foarte important
care se va realiza prin perfecționarea metodelor de conlucrare a organelor
administrației publice cu ONG-urile din județ, în mod deosebit cu cele care
activează în domeniul protecției mediului, ordinii publice, asistență socială
și protecția copilului aflat în dificultate. Tot în acest context se va
perfecționa cadrul de funcționare a democrației participative, participarea
cetățenilor la luarea deciziilor prin lărgirea cadrului de dezbatere a
proiectelor de hotărâri.
În vederea servicii mai operative și
mai civilizate a cetățenilor ne propunem să creăm condiții optime la serviciile
care au contact direct cu cetățenii săli de așteptare, ghișee, puncte de
informare etc. Vom elabora un nou sistem, mai simplu, pentru obținerea de către
cetățeni a avizelor pentru eliberarea autorizațiilor de construire și a
autorizațiilor pentru exercitarea unor meserii.
În conformitate cu prevederile Legii
nr.52/2003 vom asigura transparența actelor administrative. De asemenea, vom
acționa pentru creșterea rigurozității în motivarea și formularea
răspunsurilor, precum și scurtarea termenelor în care autoritățile
administrației publice și serviciile publice au obligația să răspundă solicitărilor
cetățenilor.
5. Dezvoltarea sistemului
informatic al administrației publice din județ
Informatizarea administrației publice în județul Mureș are
la bază Proiectul de informatizare a administrației publice locale, care a
fost aprobat în ședința de Consiliu
Județean prin Hotărârea nr.3 din 30.01.1997.
În acest domeniu în ultimii ani s-au
înregistrat progrese remarcabile, existând șansa ca în scurt timp rețeaua de
comunicare intranet să cuprindă toate primăriile și instituțiile județene. O
atenție sporită se va acorda înființării și
dezvoltării Centrelor de informare pentru cetățeni, dotarea acestora cu
tehnologie avansată, inclusiv infochioșcuri pentru cetățeni.
Programarea acestor obiective s-a avut
în vedere datorită faptului că relaționarea care se creează între organisme ale
administrației publice și restul instituțiilor publice de interes județean
determină o abordare a sistemului
informatic al Consiliului atât ca entitate distinctă cât și în relație cu
organismele cu care vin în contact.
Consiliul Județean Mureș a beneficiat
în anul 1999 de finanțarea prin Fundația O Societate deschisă din Cluj Napoca
a proiectului Eficientizarea Serviciilor în administrația publică în județul
Mureș
Proiectul de informatizare a
administrației publice locale a ajuns la etapa a treia care se va realiza în
următorii ani, etapă în care s-a prevăzut realizarea bazelor de date
utilizând sistemul GIS. Adoptarea
GIS-ului pentru acest proiect se datorează
faptului că 80% din resursele gestionate de Consiliul Județean au o
reprezentare bine definită în spațiu și vizualizarea distribuției oricăror
fenomene legate de aceste resurse pe o hartă asigură un instrument intuitiv cu
mai mare putere de concluzionare în activități de decizie cu timpi din ce în ce
mai scăzuți pentru răspuns.
Funcțiile oferite de sistemul GIS sunt
conținute în jurul a patru elemente de bază: cooptarea și introducerea datelor;
baze de date geografice; analiza și modelarea datelor și prezentarea datelor
vizualizarea și afișarea hărților.
De asemenea, ne propunem să realizăm un
sistem integrat de securitate privind inventarierea și evaluarea riscurilor din
domeniul informatizării administrației publice și să elaborăm o pagină de
internet/intranet la nivelul cerințelor actuale ale cetățenilor și ale
funcționarilor publici din administrație.
6.Proceduri de implementare,
monitorizare și evaluare a Strategiei de modernizare a administrației publice
în județul Mureș
Sarcinile reieșite din Strategia de modernizare a
administrației publice și di programul aprobat pe această linie vor fi
nominalizate pe factorii de conducere și de execuție din cadrul aparatului
propriu și al unităților subordonate, se va urmări prin grija Președintelui
Consiliului Județean și a Secretarului General implementarea acestora,
asigurându-se resursele financiare și umane necesare derulării acestor acțiuni.
Rezultatele acțiunilor de implementare
a strategiei de modernizare a administrației publice se vor prezenta într-un
raport anual ce se va prezenta în luna ianuarie în Ședința Consiliului Județean
Mureș.
Directorii și Șefii serviciilor publice
vor analiza trimestrial stadiul îndeplinirii obiectivelor din programul de
modernizare a administrației publice și vor informa în acest sens pe Secretarul
general care va prezenta rezultatele în Grupul Județean în Grupul Județean de
monitorizare a reformei în administrația publică.
Tîrgu Mureș la 26.08.2003
PREȘEDINTE SECRETAR
GENERAL
ing. Virág György Ioan Togănel
IT/CV
2 ex.