Anexă
la Hotărârea nr
/2004
de organizare și funcționare al aparatului propriu al Consiliului Județean
Mureș
CAPITOLUL I
DISPOZIȚII GENERALE
Art.1 În conformitate cu prevederile art.122 din
Constituția României și ale art.101 alin.1 din Legea nr.215/2001 privind
administrația publică locală, Consiliul Județean Mureș este autoritatea
administrației publice județene pentru coordonarea activității consiliilor
locale, comunale și orășenești în vederea realizării serviciilor publice de
interes județean.
Art.2 Pentru
îndeplinirea atribuțiilor conferite de legislația în vigoare, Consiliul
Județean Mureș organizează și asigură funcționarea unui aparat propriu de
specialitate subordonat președintelui acestuia.
Art.3 În funcție de specificul atribuțiilor,
aparatul propriu de specialitate este organizat în direcții, servicii și
compartimente, care asigură realizarea atribuțiilor autorității administrației
publice județene, stabilite prin lege și alte acte normative, precum și cele ce
decurg din propriile hotărâri. Structurile aparatului propriu de specialitate
au fiecare o competență proprie, rezultată fie direct din lege, fie din
prezentul regulament, pe care o exercită realizând acte administrative
pregătitoare și operațiuni tehnico-materiale. Ele nu au capacitatea
decizională și nici dreptul de a iniția
proiecte de hotărâri, ci doar abilitatea legală de a fundamenta prin rapoarte
de specialitate, studii, referate etc., sub aspect legal, formal, de eficiență
și/sau eficacitate procesul decizional realizat de Consiliul Județean,
Delegația Permanentă, Președintele Consiliului Județean și Secretarul General
al județului.
Art.4 Organigrama, statul de funcții, numărul de
personal din aparatul propriu se aprobă conform legii, la propunerea
președintelui, prin hotărâre a Consiliului Județean. Aparatul propriu al
Consiliului Județean se organizează în direcții, servicii și compartimente,
după cum urmează:
-
Direcția Juridică și Administrație Publică
-
Direcția Buget-Finanțe și Asistență Economică
-
Direcția Administrativ, Gospodărire
-
Serviciul Urbanism și Amenajarea Teritoriului
-
Direcția Tehnică Drumuri, Poduri Județene și
Investiții
-
Serviciul Resurse Umane și Consilieri Președinte
-
Compartimentul de Audit Intern
Art.5 Președintele Consiliului Județean răspunde de
buna funcționare a aparatului propriu de specialitate pe care îl conduce și îl
controlează.
Vicepreședinții și secretarul general al
județului asigură conducerea, coordonarea și controlul activității desfășurate
în cadrul structurilor aparatului
propriu de specialitate, în
conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a
Consiliului Județean Mureș și dispozițiile președintelui acestuia.
Art.6 Conducerea direcțiilor de
specialitate este asigurată prin directorii executivi, care programează,
organizează, coordonează și controlează activitatea personalului din subordine,
conform prevederilor organigramei și fișei postului și prezentului regulament.
Directorii executivi ai direcțiilor aparatului propriu de specialitate au
obligația de a colabora între ei, cu conducătorii serviciilor publice de
interes județean de sub autoritatea Consiliului Județean Mureș, cu autoritățile
administrației publice locale din județ, cu șefii serviciilor deconcentrate ale
ministerelor și celorlalte organe în scopul de a asigura îndeplinirea
competențelor legale ce revin Consiliului Județean Mureș în condițiile de
legalitate, oportunitate și eficiență.
Art.7 Aparatul
propriu de specialitate al Consiliului Județean Mureș, cuprinde două categorii
de personal, după cum urmează:
a)
funcționari publici, cărora le sunt aplicabile
dispozițiile Legii nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, cu
modificările și completările ulterioare, completate cu prevederile legislației
muncii;
b)
personalul angajat cu contract individual de
muncă, care nu are calitatea de funcționar public și căruia îi sunt aplicabile
exclusiv prevederile legislației muncii.
Ambelor
categorii de personal din aparatul propriu de specialitate, li se vor aplica,
în mod corespunzător, dispozițiile prezentului regulament.
Art.8 În scopul organizării aplicării legii și a
celorlalte acte normative, aparatul propriu de specialitate al Consiliului
Județean, îndeplinește următoarele atribuții generale:
a) punerea în aplicare a legilor și a celorlalte
acte normative, inclusiv a hotărârilor adoptate de Consiliul Județean Mureș și
a dispozițiilor emise de președintele acestuia;
b) elaborarea proiectelor de acte normative și a
altor reglementări specifice autorității precum și asigurarea avizării
acestora;
c) elaborarea proiectelor, studiilor, programelor,
prognozelor, rapoartelor și altor documente pe care se fundamentează procesul
decizional din cadrul Consiliului Județean;
d) acordă, la cererea autorităților administrației
publice locale din județ, asistență juridică, economică, tehnică și de altă
natură;
e) exercită activități de îndrumare și control,
conform prevederilor legale în vigoare și în condițiile prezentului regulament;
f) realizează controlul și auditul public intern
pentru autoritate și instituțiile subordonate;
g) realizează activități, în conformitate cu
strategia de informatizare a administrației publice;
h) îndeplinește orice alte atribuții ce decurg din
legislația în vigoare, hotărârile Consiliului Județean și dispozițiile emise de
președinte;
i) răspunde în condițiile legii și ale prezentului
regulament, pentru întreaga activitate desfășurată.
Detalierea atribuțiilor pentru fiecare structură
din cadrul aparatului propriu al Consiliului Județean, este redată în capitolul
în capitolul II al prezentului regulament, iar individualizarea atribuțiilor
pentru fiecare funcționar public ori salariat, se regăsește în fișa postului.
CAPITOLUL II
ATRIBUȚIILE DIRECȚIILOR, SERVICIILOR ȘI COMPARTIMENTELOR DIN STRUCTURA
APARATULUI PROPRIU DE SPECIALITATE
DIRECȚIA JURIDICĂ ȘI ADMINISTRAȚIE PUBLICÃ
Art.9. Direcția Juridică și
Administrație Publică este compartimentul de specialitate al Consiliului
Județean care asigură funcționalitatea aparatului propriu și a Consiliului
Județean și coordonează activitatea consiliilor locale cu privire la organizarea și funcționarea lor
în cadrul și cu respectarea prevederilor legale. Prin Serviciul juridic se
reprezintă județul și Consiliul Județean la instanțele judecătorești.
Art.10. În colaborare cu celelalte
compartimente Direcția Juridică și Administrație Publică asigură pregătirea
materialelor pentru președinte, Delegația Permanentă, comisiile pe domenii de
specialitate si Consiliul Județean.
Art.11. În scopul îndeplinirii
atribuțiilor ce-i revin potrivit reglementărilor în vigoare, va colabora cu toate
compartimentele Consiliului Județean, ale Prefecturii Județului Mureș, cu
serviciile descentralizate precum si cu departamentele de resort din cadrul Ministerului
Administrației și Internelor și ale altor autorități și instituții publice
centrale.
Art.12. Direcția Juridică și
Administrație Publică are următoarea structură organizatorică:
A.
Serviciul juridic și stare civilă
B.
Serviciul administrație publică și secretariat
13(1). Atribuțiile Serviciului cu specific juridic-contencios
urmăresc asigurarea legalității
activității și actelor Consiliului județean și reprezentarea în fața
instanțelor judecătorești a Consiliului județean și a consiliilor locale, la
cerere. În acest scop:
1.
Reprezintă Consiliul Județean în relațiile cu
instanțele judecătorești, inclusiv în
contencios administrativ;
2.
Reprezintă la cerere, consiliile locale din județ
în relațiile cu instanțele judecătorești, întocmind în numele acestora acțiuni
civile, cereri reconvenționale, întâmpinări, apeluri, recursuri, cereri de
intervenție în acțiuni aflate la instanțele judecătorești, etc., acordându-le
asistență juridică de specialitate în problemele cu care se confruntă;
3.
Acordă asistență juridică de specialitate
instituțiilor aflate sub autoritatea consiliului județean, la cerere, le
reprezintă în fața instanțelor judecătorești, întocmind în numele acestora
acțiuni judecătorești, întâmpinări, apeluri, recursuri și alte acte de
procedură:
4.
Acordă asistență de specialitate personalului din
aparatul propriu al consiliului județean, în îndeplinirea sarcinilor de
serviciu;
5.
Participă la întocmirea de proiecte de legi,
ordonanțe și hotărâri de guvern și urmărește stadiul promovării lor;
6.
Analizează și formulează observații la proiectele
de acte normative;
7.
Avizează proiecte de contracte economice și orice
alte acte care angajează răspunderea patrimonială a consiliului județean;
8.
Se pronunță asupra legalității proiectelor de
hotărâri ce urmează a fi supuse aprobării consiliului județean;
9.
Reprezintă Comisia județeană pentru aplicarea
Legii nr.112/1995 în relațiile cu instanțele judecătorești;
10. Ține
evidența dosarelor Comisiei județene pentru aplicarea Legii nr.112/1995;
11. Gestionează
baza informatizată de date cuprinzând cererile înaintate Comisiei județene
pentru aplicarea Legii nr.112/1995, soluțiile date de comisie și de instanțele
judecătorești, în contestațiile formulate de cetățeni împotriva hotărârilor
comisiei;
12. La
solicitarea Comisiei județene de aplicare a Legii nr.10/2001 sau la cererea
cetățenilor, cercetează și eliberează copii ale documentelor referitoare la
condițiile trecerii la stat a unor imobile precum și plata despăgubirilor
acordate;
13. Eliberează
copii după actele aflate în dosarele Comisiei județene pentru aplicarea Legii
nr.112/1995;
14. Ia
măsurile necesare pentru obținerea titlurilor executorii și sprijinirea
executării acestora;
15. Participă
la comisiile de licitații, la organizarea și desfășurarea licitațiilor pentru
achiziția de bunuri, servicii și lucrări pentru consiliul județean sau la
instituțiile aflate sub autoritatea acestora;
16. Întocmește
și înaintează pentru promovare, note,
referate, constatări și proiecte de dispoziție și proiecte de hotărâri;
17. Analizează
și întocmește răspunsuri la cererile și sesizările cetățenilor, repartizate;
Serviciului juridic și stare civilă;
18. Asigură
din partea aparatului propriu al consiliului județean un reprezentant la
ședințele Comisiei pentru administrație publică locală, juridică, apărarea
ordinii publice, respectarea drepturilor și libertăților cetățenilor, acesta
având sarcina de a transmite conducerii executive a consiliului județean
problemele dezbătute în ședințele comisiei, obiectivele pe care acestea și le
propune pentru viitor, asigurând în același timp, sprijin de specialitate
membrilor comisiei în activitatea desfășurată;
19. Efectuează
îndosarierea actelor serviciului și predarea lor la arhivă;
20. Ține
evidența litigiilor, a termenelor de judecată, precum și a corespondenței
repartizate;
21. Păstrează
și pune la dispoziția compartimentelor de specialitate ale aparatului propriu
al consiliului județean, fondul de acte normative existent în arhiva.
13(2). Atribuțiile Serviciului cu privire la activitatea de stare civilă
sunt următoarele:
1.
Eliberează copii după actele normative nepublicate
existente în arhiva Serviciului juridic și stare civilă;
2.
Ține evidența actelor normative publicate.
3.
Efectuează controlul si îndrumarea cel puțin o
dată pe an a activității de stare civilă
desfășurată în cadrul consiliilor locale cu privire la înregistrarea actelor și
faptelor de stare civilă, păstrarea, gestionarea și eliberarea certificatelor
de stare civilă;
4.
Analizează cauzele care au condus la întocmirea
actelor de stare civilă cu erori și propune măsuri pentru eliminarea acestora
precum și sesizarea de către cei în drept a instanțelor de judecată în vederea
anulării, rectificării sau completării actelor greșit întocmite;
5.
Propune organizarea, anual a instruirii ofițerilor
de stare civilă, asigurând materialele necesare instruirii;
6.
Păstrează registrele de stare civilă, exemplarul
II, timp de 100 de ani și asigură securitatea și conservarea acestora;
7.
Ține
evidența registrelor de stare civilă, exemplarul I, de la primării;
8.
Efectuează
copierea registrelor de stare civilă pierdute sau distruse, parțial sau total,
după exemplarul existent;
9.
Înscrie pe
acte de stare civilă, din registrele exemplarului II, mențiunile referitoare la
schimbările intervenite în starea civilă a persoanei;
10. Eliberează la cerere extrase pentru uzul
organelor de stat din registrele de stare civilă, exemplarul II;
11. Stabilește
și asigură necesarul de registre și certificate de stare civilă, le distribuie primăriilor și ține evidența
lor;
12. Asigură
tipărirea formularelor și imprimatelor auxiliare activității de stare civilă
pentru primăriile din județ, la cererea acestora, contra cost precum și pentru
serviciul de stare civilă;
13. Propune
sesizarea organelor de poliție asupra eventualelor cazuri de dispariție în alb
a certificatelor de stare civilă, participă la distrugerea prin ardere a
certificatelor anulate sau retrase, precum și a cotoarelor de certificate
folosite, transmite primăriilor pentru luare în evidență dispariția în țară a
unor certificate în alb;
14. Propune
președintelui Consiliului Județean aprobarea încuviințării căsătoriei în cazul
existenței unor impedimente rezultate din condițiile de vârstă, rudenie
firească;
15. Transmite
codurile numerice personale precalculate la primăriile din teritoriu și
verifică gestionarea, păstrarea și acordarea codului numeric personal:
16. Ține
evidența cazurilor de retragere, renunțare sau acordarea cetățeniei române;
17. Efectuează
lucrări de registratură și arhivarea actelor de stare civilă;
18. Prezintă
anual sau la solicitarea președintelui Consiliului Județean informarea asupra
activității desfășurate;
19. În
temeiul împuternicirii președintelui Consiliului Județean, participă la
concursuri organizate pentru ocuparea posturilor vacante în compartimentele de
stare civilă;
20. Asigură
prezența unui salariat al serviciului la predarea-preluarea gestiunii de stare
civilă la schimbarea din funcție a ofițerilor de stare civilă sau când din
diferite motive ofițerul trebuie înlocuit pe o perioadă mai mare de 30 de zile;
21. Colaborează
cu organele locale si județene de poliție, Direcția Județeană de Sănătate
Publică și Direcția Generală Județeană de Statistică în asigurarea transmiterii
operative a datelor necesare întocmirii actelor de stare civilă și dărilor de
seamă statistice;
22. Colaborează
cu organele instanțelor de judecată ale Parchetului, Arhivelor Naționale,
Centrului Militar Județean, Notarilor publici precum și a altor organe
prevăzute de lege, în vederea soluționării unor probleme în regim de stare
civilă;
23. Colaborează
cu Direcția Județeană pentru Protecția Drepturilor Copilului pentru rezolvarea
cazurilor de stabilire a identității sau înregistrarea nașterii unor minori
internați în instituții de ocrotire;
24. Răspunde
de legalitatea și oportunitatea datelor și operațiunilor înscrise în documente
prin dispoziția președintelui Consiliului Județean constată și aplică sancțiuni
contravenționale la regimul actelor de stare civilă;
25. Asigură
asistență de specialitate, la cerere, ofițerilor de stare civilă
SERVICIUL ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ ȘI SECRETARIAT
Art.14. Serviciul Administrație Publică
și Secretariat asigură coordonarea și îndrumarea activității consiliilor locale
pentru aplicarea unitară a legilor, a actelor normative emise de autoritățile
publice centrale precum și a hotărârilor Consiliului Județean, în principal, în
domeniul organizării și funcționării lor.
În acest scop desfășoară
activități, precum:
1.
Sprijină primăriile și consiliilor locale în
elaborarea și aplicarea regulamentelor de organizare și funcționare și, după
caz, a statutelor prevăzute de lege;
2.
Îndrumă și acordă asistență de specialitate
autorităților administrației publice locale și secretarilor unităților
administrativ teritoriale din județ în activitatea de pregătire și desfășurare
a ședințelor consiliilor locale, în elaborarea și adoptarea actelor normative
proprii, precum și în aplicarea acestora;
3.
Îndrumă și sprijină consiliile locale în
organizarea și desfășurarea alegerilor generale și locale, a referendumului
național sau local și a adunărilor publice;
4.
Verifică și îndrumă autoritățile administrației
publice locale cu privire la activitatea de evidență, circulație și păstrare a
documentelor și face propuneri pentru reactualizarea nomenclatorului
arhivistic;
5.
Organizează și participă în colaborare cu
celelalte compartimente de specialitate din aparatul propriu la instruirea
primarilor, a secretarilor unităților administrativ-teritoriale precum și a
personalului de specialitate;
6.
Pregătește informări, rapoarte și alte materiale
ce se supun dezbaterii Consiliului Județean, Delegației Permanente și
Comisiilor de specialitate din domeniul
său de activitate;
7.
Asigură în colaborare cu Inspectoratul județean de
poliție și cu Grupul de pompieri Horea, îndrumarea de specialitate a
autorității administrației publice locale cu privire la organizarea pazei
persoanelor, obiectivelor, bunurilor și valorilor conform legii, a serviciilor
publice de pompieri civili, precum și în organizarea și desfășurarea
concursurilor PSI;
8.
Asigură organizarea, potrivit prevederilor legale
a activităților premergătoare desfășurării licitației electronice privind
atribuirea contractului de achiziție publică pentru acordarea produselor
lactate și de panificație pentru elevi și școlari;
9.
Monitorizează activitatea legată de aplicarea
O.U.G. nr. 96/2002 privind acordarea de produse lactate și de panificație
pentru elevi și preșcolari;
10. Îndrumă
și sprijină primăriile în activitatea de autoritate tutelară;
11. Îndrumă
și sprijină primăriile în activitatea de asistență socială, coordonează
activitatea consiliilor locale pentru dezvoltarea strategiilor în domeniul
protecției sociale în vederea prevenirii situațiilor de marginalizare și
excludere socială a persoanelor aflate în nevoi;
12. Coordonează
activitatea Secretariatului tehnic al Comisiei Județene Anti-sărăcie și
Promovare a Incluziunii Sociale și monitorizează implementarea Planului
Județean Anti-sărăcie;
13. Colaborează
cu Direcția Județeană de Asistență Socială, D.G.P.D.C., Direcția pentru Dialog,
Familie și Solidaritate Socială și alte instituții sau organizații ce
desfășoară activități în domeniul social pentru soluționarea împreună cu
autoritățile administrației publice locale a problemelor ridicate de persoanele
aflate în nevoi;
14. Reprezintă
Consiliul Județean Mureș în relația cu organizațiile neguvernamentale și
promovează parteneriatul administrației publice cu acestea în atragerea de
fonduri interne sau internaționale pentru derularea unor proiecte la nivelul
județean, vizând diferite domenii de interes;
15. Participă
la evaluarea și selecționarea asociațiilor și fundațiilor române cu
personalitate juridică, precum și a altor organizații neguvernamentale, fără
scop lucrativ, care pot primi subvenții de la bugetul județean pentru inițierea
și organizarea de programe și proiecte culturale;
16. Realizează
lucrările de secretariat ale Comisiei județene pentru analizarea proiectelor de
steme ale județului, municipiilor, orașelor și comunelor;
17. Verifică,
îndrumă și sprijină autoritățile administrației publice locale în activitatea
de tipărire, completare și ținerea la zi a registrului agricol de eliberare a
certificatului de producător agricol și de eliberare a certificatului de
proprietate a animalelor;
18. Controlează
în colaborare cu Prefectura Județului Mureș, Inspectoratul Județean de Poliție
și Corpul Gardienilor Publici activitatea de comercializare a produselor
agroalimentare în piețe și târguri pe baza certificatului de producător
prezentând anual informări Consiliului Județean referitor la aplicarea
prevederilor H.G. nr. 661/2001 privind procedura de eliberare a certificatului
de producător;
19. Întocmește
și ține evidența centralizată a mormintelor și operelor comemorative de război
situate pe teritoriul județului;
20. Îndrumă
și sprijină în colaborare cu Asociația Județeană Cultul Eroilor, Asociația
Veteranilor de Război și autoritățile
administrației publice locale în activitatea de protejare a mormintelor și
operelor comemorative de război de pe raza unităților administrativ-teritoriale
și în organizarea acțiunilor de comemorare a eroilor neamului;
21. Asigură,
potrivit prevederilor legale, formularele tipizate necesare activității
autorităților administrației publice locale;
22. Asigură
pregătirea și organizarea ședințelor Consiliului Județean, Delegației
Permanente și Comisiei Consultative;
23. Asigură
primirea și verificarea, sub aspect formal, a proiectelor de hotărâre ce
urmează a supuse dezbaterii comisiilor de specialitate și Consiliului Județean,
pregătește și pune la dispoziția consilierilor județeni mapa cuprinzând
materialele ce urmează a fi dezbătute în ședință, publicând ordinea de zi, data
și locul de desfășurare;
24. Întocmește
graficul ședințelor comisiilor de specialitate;
25. Ține
evidența și întocmește pontajul consilierilor județeni pentru fiecare ședință
(Consiliul Județean, Delegația Permanentă, comisii de specialitate);
26. Asigură
consemnarea dezbaterilor din cadrul ședințelor Consiliului Județean, Delegației
Permanente și Comisiei Consultative, întocmind procesele-verbale ale
ședințelor; întocmește dosarele de
ședință, răspunde de ordonarea, păstrarea și arhivarea acestora;
27. Informează
opinia publică asupra problemelor de interes public care urmează să fie
dezbătute de Consiliul Județean precum și asupra proiectelor de acte normative,
conform legii;
28. Primește
propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate cu privire la
proiectele de acte normative propuse;
29. Întocmește
minuta ședințelor publice;
30. Publică,
pe site-ul propriu, proiectele de hotărâre ce urmează a fi dezbătute în
ședințele Consiliului Județean, conform legii;
31. Asigură
aducerea la cunoștința publică a hotărârilor și dispozițiilor de interes
general;
32. Înregistrează
și conduce evidența dispozițiilor președintelui și a hotărârilor Consiliului
Județean, asigură multiplicarea acestora și le transmite, în termenul legal,
autorităților și persoanelor interesate;
33. Întocmește
proiecte de hotărâre ale Consiliului Județean și dispoziții ale președintelui
Consiliului Județean, în domeniul său de activitate;
34. Asigură,
la nivelul direcției, păstrarea, evidența și conservarea documentelor care
conțin informații clasificate;
35. Asigură
accesul la informațiile de interes public, comunicate din oficiu sau la cerere,
în condițiile legii;
36. Asigură
primirea, evidența și transmiterea spre rezolvare la compartimentele de resort
a petițiilor cetățenilor, precum și a propunerilor formulate de aceștia și ia
măsuri pentru expedierea, în termenul legal,
a răspunsurilor;
37. Asigură
buna organizare și funcționare a punctului de informare-documentare pentru
accesul publicului la informațiile de interes public;
38. Furnizează
informații asupra activității autorităților administrației publice locale;
39. Întocmește
raportul de activitate privind accesul la informațiile de interes public, în
conformitate cu prevederile legale;
40. Întocmește
raportul privind activitatea proprie de soluționare a petițiilor și îl supune
dezbaterii Consiliului Județean;
41. Organizează
primirea în audiență a cetățenilor de către președinte, vicepreședinți și
secretarul județului urmărind rezolvarea, în termen legal, a problemelor
ridicate, rezolvă corespondența repartizată;
42. Asigură
activitatea de secretariat și protocol la cabinetul președintelui,
vicepreședinților și secretarului general al județului;
43. Pregătește
și asigură tipărirea și difuzarea Monitorului Oficial al județului,
tehnoredactează și tipărește diverse lucrări la cererea persoanelor fizice sau
juridice;
44. Ține
evidența ștampilelor, sigiliilor și parafelor;
45. Asigură pregătirea ședințelor Autorității teritoriale de ordine publică și
execută lucrările de secretariat necesare;
46. Asigură
ordonarea, conservarea și păstrarea fondului arhivistic, în conformitate cu
nomenclatorul aprobat, consultarea unor documente, în condițiile legii, eliberează
adeverințe și copii după actele aflate în păstrare;
47. Asigură
primirea în arhiva Consiliului Județean a dosarelor constituite și ține evidența acestora,
conform Legii arhivelor;
48. Ia
măsuri ca documentele a căror termen de păstrare a expirat și a fost aprobată selecționarea lor să fie
scoase din depozitul de arhivă și
predate centrelor de colectare a deșeurilor;
49. Predă
Direcției Județene a Arhivelor Naționale documentele cu termene permanent
aflate în depozit, în condițiile legii arhivelor;
50. Primește,
înregistrează și expediază corespondența;
51. Gestionează
timbrele necesare expedierii corespondenței prin decontare la contabilitate;
52. Anual,
efectuează gruparea documentelor serviciului în unități arhivistice, potrivit
nomenclatorului și le depune la arhivă pe bază de proces-verbal;
53. Îndeplinește
orice alte atribuții stabilite prin hotărâri ale Consiliului Județean și
dispoziții ale președintelui Consiliului Județean.
Art.15 Direcția
Buget-Finanțe și Asistență Economică este componenta aparatului propriu a
consiliului județean prin intermediul căreia se analizează și propun măsuri
pentru serviciile publice subordonate în domeniile: buget, finanțe, organizare,
contabilitate, administrarea patrimoniului și informatizare, controlează și ia
măsuri în domeniul gestionării patrimoniului public și privat al serviciilor
publice județene, în activitatea de turism și de prestări servicii, elaborează
programe și prognoze de dezvoltare regională și locală, coordonează și sprijină
consiliile locale în domeniile mai sus enumerate.
Art.16 Activitatea
Direcției Buget-Finanțe și Asistență Economică este condusă de un director
executiv, se desfășoară sub directa coordonare , îndrumare și control a
vicepreședintelui și are următoarea structură funcțională:
A.
Serviciul Buget-Finanțe
B.
Compartiment Contabilitate-Financiar
C.
Compartiment pentru Informatizarea Administrației
Publice
D.
Compartiment Patrimoniu
E.
Serviciul Dezvoltare Regională, Integrare
Europeană și Programe Prognoză
În
îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin, direcția colaborează cu celelalte
direcții din cadrul aparatului propriu de specialitate, cu instituțiile și
serviciile publice, precum și cu compartimentele de specialitate ale
autorirăților administrației publice centrale și locale.
Art.17 Activitatea Serviciului Buget-Finanțe se desfășoară în conformitate cu actele normative care reglementează atribuțiile specifice, după cum urmează:
1.
Coordonează și sprijină activitatea consiliilor locale
privind aplicarea legislației în domeniul bugetar financiar;
2.
Coordonează și sprijină activitatea serviciilor și
instituțiilor subordonate privind:
-
aplicarea legislației în domeniul bugetar
financiar;
-
întocmirea și fundamentarea bugetelor acestora.
3.
Coordonează, analizează și propune măsuri în
domeniul său de activitate pentru serviciile publice subordonate Consiliului
Județean;
4.
Verifică și analizează proiectele bugetelor
proprii ale instituțiilor subordonate;
5.
Stabilește împreună cu D.G.F.P. dimensionarea
veniturilor proprii ale bugetelor locale, nivelul cheltuielilor și stabilește
echilibrul bugetar necesar consiliilor locale, având la bază propunerile
unităților administrativ-teritoriale;
6.
Elaborează normative de cheltuieli, care să stea
la baza determinării cuantumului de echilibrare a bugetelor locale;
7.
Propune repartizarea, pe trimestre, pe consilii
locale a sumelor defalcate din impozitul pe venit și le supune aprobării ;
8.
Centralizează și arhivează situațiile privind
monitorizarea finanțării învățământului preuniversitar de stat din județ;
9.
Constituie baza de date privind veniturile și
cheltuielile primăriilor din județ;
10. Propune
repartizarea pe trimestre, pe consilii locale a sumelor defalcate din taxa pe
valoarea adăugată pentru:
-
subvenționarea energiei termice livrate
populației;
-
finanțarea instituțiilor de învățământ
preuniversitar de stat, creșe și centre locale de consultanță agricolă;
11. Operează
pe calculator programele proprii specifice domeniului de activitate;
12. Întocmește
sinteze, rapoarte, informări din domeniul său de activitate solicitate de
ministerele de resort ;
13. Întocmește
circularele pentru unitățile administrativ-teritoriale din județ în vederea
comunicării sumelor aprobate la echilibrare prin hotărâri ale Consiliului
Județean;
14. Efectuează
descărcarea de pe suport magnetic a bugetelor pe programe și a detalierilor
instituțiilor subordonate. Realizează analiza și modificarea acestora în
vederea elaborării hotărârii de aprobare a bugetului Consiliului Județean;
15. Calculează
și stabilește sumele acordate cu titlu de salarii pentru personalul neclerical
din județul Mureș, urmărește încadrarea în prevederile trimestriale și anuale;
16. Participă
la ședințele comisiilor de specialitate ale Consiliului Județean, susține
proiectele de hotărâri spre avizare, prezintă rapoarte, informări și alte
materiale, la solicitarea consilierilor și informează conducerea executivă
despre acestea;
17. Centralizează
solicitările de acordare a ajutoarelor sociale, evidențiază împărțirea pe
localități și urmărește încadrarea în trimestrialitate;
18. Analizează
modul de fundamentare a bugetelor centrelor de recuperare și reabilitare a
persoanelor cu handicap din județ, propune spre aprobare repartizarea de sume
defalcate din impozitul pe venit pentru finanțarea acestora;
19. Calculează
necesarul de subvenții la diferența de preț la energia termică livrată
populației; evidențiază împărțirea sumelor acordate cu titlu de subvenții pe
localități și urmărește încadrarea în trimestrialitate;
20. Efectuează
confruntarea exactității datelor din execuția de la trezorerie cu evidența
proprie;
21. Analizează
și avizează deschiderea de credite pentru ordonatorii terțiari și activitățile
proprii cu încadrarea în nivelul de cheltuieli aprobat pe trimestre, capitole
și articole;
22. Întocmește
și supune spre aprobare contul de execuție a bugetului de venituri și
cheltuieli al Consiliului Județean;
23. Supune
spre aprobare utilizarea fondului propriu de rulment, în situația ivirii
golurilor de venituri proprii, față de bugetul aprobat;
24. Analizează
cu ordonatorii terțiari propunerile de virări de credite între capitolele și
articolele aceluiași capitol și le supune spre aprobare;
25. Elaborează
programe specifice domeniului de activitate la nivelul județului;
26. Analizează
cererile ordonatorilor terțiari și necesitățile proprii de fonduri bugetare și
propune suplimentarea acestora din rezerva bugetară;
27. Analizează
veniturile proprii ce se realizează peste prevederile bugetare și propune
utilizarea acestora în funcție de necesitățile urgente;
28. Primește,
verifică, analizează și centralizează dările de seamă ale ordonatorilor
terțiari și cele proprii, privind execuția bugetului;
29. Analizează
și propune spre aprobare soluționarea reclamațiilor și sesizărilor din domeniul
său de activitate;
30. Întocmește
raportări statistice din domeniul său de activitate;
31. Îndeplinește
alte atribuții prevăzute în actele normative în vigoare, precum și hotărârile
și dispozițiile organului județean;
32. Efectuează
îndosarierea actelor și predarea lor la arhivă.
Art.18 Activitatea
Compartimentului Contabilitate-Financiar se desfășoară în conformitate cu
actele normative care reglementează atribuțiile specifice, după cum urmează:
1.
Coordonează și sprijină activitatea consiliilor
locale privind aplicarea legislației în domeniul financiar contabil;
2.
Coordonează, analizează și propune măsuri din
domeniul său de activitate pentru serviciile publice subordonate direct
Consiliului Județean;
3.
Ține evidența contabilă sintetică și analitică
pentru cheltuielile efectuate în cadrul: aparatului propriu; Apărare Civilă;
Centrul Militar Județean precum și pe următoarele capitole bugetare:
- 57.02 învățământ
- 59.02 cultură
- 63.02 servicii de dezvoltare publică
- 68.02 transport și comunicații
- 72.02 alte acțiuni
- 96.02 cheltuieli cu destinație specială
4.
Ține evidența analitică a veniturilor după natura
lor;
5.
Efectuează deschiderile de credite pentru
cheltuielile proprii;
6.
Alimentează conturile pentru instituțiile de
cultură subvenționate;
7.
Urmărește încadrarea în prevederile bugetare
aprobate a plăților de casă;
8.
Verifică referatele de necesitate depuse de
servicile de specialitate și serviciile publice subordonate și întocmește
comenzi în vederea aprovizionării;
9.
Întocmește ordinele de plată în vederea achitării
facturilor și a altor obligații;
10. Participă
împreună cu compartimentul administrativ și compartimentul patrimoniu la
inventarierea anuală a patrimoniului public și privat propriu și al serviciilor
publice subordonate și supune spre aprobare rezultatele inventarierii;
11. Calculează
drepturile de salarii și reținerile datorate pentru personalul propriu;
12. Eliberează
adeverințe personalului propriiu cu privire la drepturile de personal;
13. Efectuează
verificarea drepturilor de cheltuieli pentru deplasări și detașări;
14. Întocmește
lunar balanța de verificare iar trimestrial și anual dările de seamă contabile;
15. Întocmește
lunar dări de seamă statistice;
16. Achită
drepturile personalului și efectuează alte plăți și decontări în relație cu
banca;
17. Urmărește
încasarea chiriilor și a cotei părți din cheltuielile comune;
18. Urmărește
încasarea debitelor conform prevederilor legale;
19. Ține
evidența contractelor cu diverși furnizori;
20. Conduce
registrul de control financiar preventiv propriu;
21. Efectuează
operațiunile de încasări și plăți prin caseria proprie;
22. Efectuează
decontările prin trezorerie și celelalte bănci;
23. Întocmește
documentațiile pentru licitațiile valutare în vederea obținerii de valută
pentru deplasările în străinătate;
24. Gestionează
și eliberează biletele CFR pentru urmașii și răniții Revoluției din Decembrie
1989, în conformitate cu instrucțiunile
Secretariatului de Stat pentru Revoluționari;
25. Achită
ajutorul financiar primit de la Fundația Fondul Libertatea;
26. Efectuează
controlul preventiv asupra cheltuielilor ce se realizează din bugetul propriu
al Consiliului Județean, în afara celor din domeniul salarizării, investițiilor
și reparațiilor;
27. Fundamentează
și propune nivelul bugetului propriu de venituri și cheltuieli, precum și
modificări în trimestrialitate, virări de credite și suplimentări de cheltuieli
din rezerva bugetară;
28. Îndeplinește
alte atribuții prevăzute în actele normative în vigoare, precum și în
hotărârile și dispozițiile organului județean;
29. Operează
pe calculator programele proprii specifice domeniului de activitate;
30. Întocmește
sinteze, rapoarte, informări din domeniul său de activitate;
31. Analizează
și supune spre aprobare soluționarea cererilor, reclamațiilor și sesizărilor
din domeniul său de activitate;
32. Efectuează îndosarierea
actelor și predarea lor la arhivă.
COMPARTIMENTUL PENTRU INFORMATIZAREA ADMINISTRAȚIEI
PUBLICE
Art.19 Compartimentul pentru Informatizarea Administrației
Publice coordonează aplicarea Srategiei de informatizare a administrației
publice locale din județul Mureș, sprijină consiliile locale și unitățile
subordonate Consiliului Județean pentru aplicarea HG 1007/2001 privind aprobarea Strategiei Guvernului privind
informatizarea administrației publice și adaptează Strategia de
informatizare a administrației publice locale la situațiile și necesitățile actuale,
conform Strategiei naționale de informatizare și implementare în ritm accelerat
a societății informaționale și a Programului de acțiuni privind utilizarea pe
scară largă și dezvoltarea sectorului tehnologiilor informaționale în România.
Art.20 Desfășoară activități pentru
creșterea eficienței operaționale în cadrul organismelor administrației publice
centrale și locale, asigurarea accesului la informații prin tehnologii
informaționale pentru utilizatorii finali ai serviciilor administrației publice;
informatizarea serviciilor publice care au contact direct cu cetățenii
Art.21 Asigură aplicarea masurilor
cuprinse în Legea 161/2003 și HG
504/2003 pentru aprobarea Programului de aplicare a Legii nr. 161/2003 privind
unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților
publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și
sancționarea corupției, referitoare la informatizarea unor activități și a
Legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, HG 1007/2001
și ORDINUL nr. 252/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind
instruirea și specializarea în domeniul informaticii a funcționarilor publici
prevede modalitatea de desfășurare a procesului de instruire în domeniul
informaticii a personalului din cadrul autorităților și instituțiilor publice
centrale și locale.
Art.22 Compartimentul pentru
Informatizarea Administrației Publice este implicat în utilizarea site-urilor
e-licitație, e-statistică și respectarea HG 1085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii
nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în
exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri,
prevenirea și sancționarea corupției, referitoare la implementarea Sistemului
Electronic Național
Art.23 Compartimentul
pentru Informatizarea Administrației Publice
1.
Coordonează și sprijină activitatea consiliilor locale privind:
-
informatizarea activității administrației publice
(municipii, orașe, comune)
-
pregătirea personalului pentru operarea pe
calculator;
-
coordonarea activități în rețeaua Intranet
-
elaborarea de programe specifice activității
primăriilor
-
instalarea și întreținerea aplicațiilor elaborate
în cadrul consiliului județean
-
sprijinirea primăriilor în achiziția de
echipamente de calcul
2.Coordonează și sprijină activitatea instituțiilor
subordonate privind:
-
informatizarea activității acestora
-
coordonarea activități în rețeaua Intranet
-
instalarea și întreținerea aplicațiilor elaborate
în cadrul consiliului județean
-
sprijinirea în achiziția de echipamente de calcul
3.
Elaborează în colaborare cu compartimentele
Consiliului Județean, programul pentru lucrările și activitățile ce se vor
executa cu ajutorul tehnicii de calcul și-l supune spre aprobare;
4.
Colaborează cu instituțiile specializate și cu
consiliile locale în elaborarea unor studii de informatizare a administrației
locale și județene;
5.
Consultă legislația pentru a fi aplicată în
elaborarea aplicațiilor;
6.
Urmărește legalitatea acțiunilor întreprinse;
7.
Elaborează integral sau participă la elaborarea,
testarea și exploatarea programelor și aplicațiilor pe tehnica de calcul din
dotare;
8.
Inițiază proiecte de contracte pentru executarea
lucrărilor prestări servicii și urmărește realizarea lucrărilor la
termenele convenite stabilite;
9.
Urmărește organizarea și desfășurarea activității
compartimentului, a respectării condițiilor de proiectare, implementare și
exploatare a programelor precum și a celor de întreținere, reparare a tehnicii
de calcul din dotare;
10. Verifică
documentele primite spre prelucrare din punct de vedere al conținutului,
calității datelor și al respectării termenelor de predare stabilite;
11. Prospectează
piața pentru achiziționarea de tehnică de calcul și consumabile;
12. Asigură
accesul și securitatea datelor în rețeaua Consiliului Județean și a rețelei de
INTRANET;
13. Asigură
buna funcționare a rețelei de INTERNET;
14. Asigură
accesul și securitatea datelor în rețea administrator de rețea;
15. Asigură
protecția stațiilor din rețea la atacurile virușilor informatici. În cazul
infestării cu viruși izolează, neutralizează și găsește soluții de curățire a
stației afectate;
16. Urmărește
respectarea graficelor de actualizare ale bazelor de date cu termene permanente
de aducere la zi și realizează efectiv actualizarea acestora;
-
asigură protecția datelor pe server
-
răspunde solicitărilor legate de activitatea TI ale instituțiilor
centrale (Ministerul Administratiei si Internelor, Guvernul României, ANFP etc)
17. Asigură
furnizarea în format electronic și transmiterea de date către instituțiile
superioare în formatul cerut de către acestea și la termenele stabilite de
către acestea;
18. Asigură
instruirea și coordonarea personalului propriu în vederea însușirii
cunoștințelor necesare pentru introducerea derularea corectă a sistemelor
(programelor) informatice proiectate; (HG 252/2003);
19. Stabilește
ordinea de prelucrare a datelor, în concordanță cu termenele de prelucrare a
lucrărilor;
20. Colaborează
cu unitățile specializate, în vederea proiectării, implementării programelor
informatice, precum și pentru întreținerea, repararea și exploatarea tehnicii
de calcul;
21. Face
propuneri de dotare cu tehnicii de calcul, în funcție de volumul de activitate,
de complexitate și termenele la care trebuie realizate lucrările;
22. Întocmește
bugetul pe programe pentru serviciul informatică și consiliul județean pe
probleme de informatică;
23. Face
propuneri și participă la concursurile organizate pentru încadrarea
personalului necesar serviciului informatică;
24. Întocmește
sinteze, rapoarte, informări solicitate de organele centrale și județene;
25.
Îndeplinește și alte atribuții prevăzute de actele
normative în vigoare, precum și hotărârile, deciziile și ordinele organelor
administrației județene.
Art.24 În strategia de modernizare
a administrației publice locale in județul Mureș, Compartimentul pentru
Informatizarea Administrației Publice are sarcina de a finaliza :
1. Legătura intranet si
extranet cu primăriile și instituțiile subordonate
2. Elaborarea și întreținerea
pagini de internet, portal conform legislației in vigoare
3. Realizarea bazei de date
alfa-numerice și geografice
4. Realizarea unui sistem
integrat de securitate a sistemului informatic
5. Cursuri de instruire in domeniul informatic
COMPARTIMENTUL PATRIMONIU
Art.25 Compartimentul
Patrimoniu urmărește cu precădere problematica serviciilor publice la nivelul
județului, interdependența cu patrimoniul aferent, în vederea asigurării
condițiilor optime de funcționare și dezvoltare a acestora.
Compartimentul
Patrimoniu îndeplinește următoarele atribuții:
25 (1) Coordonează
și sprijină activitatea consiliilor locale privind:
1.
Aplicarea legislației în domeniul agenților
economici și a serviciilor publice;
2.
Activitatea serviciilor publice din învățământ,
sănătate, cultură, asistență socială ș.a.;
3.
Activitatea economică a agenților economici de
subordonare locală;
4.
Activitatea de comerț, târguri și oboare,
5.
Activitatea de turism;
6.
Înființarea serviciilor publice de interes local;
7.
Administrarea patrimoniului public și privat;
25 (2) Coordonează
activitatea agenților economici și serviciilor publice de interes județean:
1.
Întocmește regulamentele sau statutele de
funcționare, la înființarea acestora;
2.
Analizează, fundamentează și supune spre aprobare
și rectificare propunerile făcute de agenți economici și servicii publice
privind bugetul de venituri și cheltuieli;
3.
Analizează periodic activitatea agenților
economici pe baza bilanțurilor și a altor situații economice;
4.
Sprijină agenții economici și serviciile publice
în elaborarea programelor de dezvoltare și de restructurare a acestora;
5.
Elaborează documentațiile care se supun aprobării
Consiliului Județean cu privire la privatizarea societăților comerciale în
care acesta este acționar unic;
6.
Acordă sprijin reprezentanților AGA la societăți
comerciale și consiliului de administrație la regii autonome pentru elaborarea
și încheierea contractelor de performanță cu directorii agenților economici
respectivi și analizează și urmărește îndeplinirea obiectivelor și criteriilor
de performanță;
7.
Elaborează contractele de management încheiate
între Consiliul Județean și directorii instituțiilor de cultură subordonate,
analizează și urmărește îndeplinirea programelor culturale minimale și a
indicatorilor culturali;
8.
Elaborează programe privind dezvoltarea
serviciilor publice;
9.
Acordă asistență comercială la solicitarea
agenților economici;
10. Întocmește
calendarul anual al piețelor, târgurilor, oboarelor;
11. Elaborează programul de
transport rutier, de persoane prin servicii regulate, în trafic județean și
interjudețean pentru județele limitrofe;
25 (3) Coordonează
activitatea de turism la nivelul județului:
1.
Participă alături de reprezentanții Direcției Generale de Autorizare și Control
în Turism din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și
Turismului, la clasificarea structurilor de primire turistică;
2.
Asigură omologarea, modificarea sau desființarea
unor trasee turistice montane județene și pârtii de schi, prin intermediul
comisiei județene pentru omologarea traseelor turistice montane;
3.
Inventariază principalele resurse turistice;
4.
Administrează registrele locale ale patrimoniului
turistic;
5.
Elaborează propuneri de dezvoltare a turismului,
care stau la baza programului anual de dezvoltare a turismului, coordonat la
nivel național Consiliul Consultativ al Turismului;
6.
Urmărește activitatea turistică în așa fel încât
agenții economici cu activitate în domeniul turismului să aibă acces la
resursele turistice, cu respectarea normelor de punere în valoare și
protecție a acestora;
7.
Întocmește sau verifică, după caz documentele
necesare pentru obținerea certificatului de patrimoniu turistic și asigură
transmiterea datelor cuprinse în Registrul Local de Patrimoniu Turistic,
Compartimentului de Patrimoniu Turistic din Direcția de Privatizare din cadrul
Agenției Naționale de Turism în România, în vederea eliberării de către aceasta
a Certificatelor de Patrimoniu Turistic;
8.
Coordonează și urmărește împreună cu Serviciul de
Dezvoltare Regională și Integrare Europeană și Programe Prognoze, modul de
realizare a unor programe ale Uniunii Europene în domeniul turismului;
25 (4) Coordonează
activitatea de administrare a patrimoniului public și privat la nivelul
județului:
1.
Elaborează documentația privind intrarea în
patrimoniu și darea în administrare a unor bunuri din domeniul public și privat
al Județului, concesionarea sau închirierea acestora, după caz;
2.
Întocmește contractele și actele adiționale pentru
patrimoniul administrat de consiliul județean și urmărește derularea
contractelor și a rezilierii clauzelor din contracte,
3.
Participă în comisiile de inventariere anuală și
de valorificare a bunurilor din patrimoniul administrat de Consiliul Județean;
4.
Analizează propunerile instituțiilor subordonate
privind scoaterea din funcțiune a unor mijloace fixe, precum și
casarea-declasarea altor bunuri rezultate în urma inventarierii anuale;
transmiterea fără plată a unor bunuri din patrimoniul instituțiilor subordonate
către alte instituții publice și elaborează documentațiile de aprobare în acest
sens;
5.
Încheie contracte, convenții pentru consumurile de
utilități (gaz, energie electrică, apă, etc.);
25 (5) Alte
atribuții:
1.
Participarea personalului din cadrul
compartimentului ca reprezentanți ai Consiliului Județean în diverse asociații
care privesc dezvoltarea economică a zonei montane și în diverse comisii legate
de agricultură;
2.
Operează pe calculator programe proprii, specifice
domeniului său de activitate;
3.
Întocmește sinteze, rapoarte, informări din
domeniul său de activitate;
4.
Analizează și supune spre aprobare soluționarea
cererilor, reclamațiilor și sesizărilor din domeniul său de activitate;
5.
Efectuează îndosarierea actelor și predarea lor la
arhivă.
SERVICIUL DEZVOLTARE REGIONALĂ, INTEGRARE EUROPEANĂ ȘI PROGRAME PROGNOZE
Art.26 În vederea asigurării
unei administrații eficiente în domeniul afacerilor europene și a
instituționalizării unui sistem coerent de lucru care să asigure conceperea,
promovarea și administrarea programelor de dezvoltare economico-socială ale
județului în cadrul strategiilor de dezvoltare convenite, precum și pentru a
putea stabili și aplica măsurile ce se impun pentru accelerarea procesului de
dezvoltare și a crea condiții necesare pentru atragerea de diverse resurse
financiare, serviciul are următoarele atribuții:
1.
Identifică, elaborează și promovează programe de
dezvoltare economică și socială a județului;
2.
Sprijină autoritățile publice locale și
colaborează cu acestea pentru elaborarea
de programe și prognoze de dezvoltare proprii;
3.
Asigură asistență tehnică autorităților publice
locale și instituțiilor publice subordonate în acțiunea de întocmire a
cererilor de finanțare pentru diferite proiecte de dezvoltare proprii;
4.
Susține relații de parteneriat cu toți factorii de
promovare economică și socială a județului, persoane fizice, juridice sau alte
instituții;
5.
Informează autoritățile locale, instituțiile
publice și societatea civilă cu privire la Uniunea Europeană, instituțiile
acesteia, statele membre și cele candidate, precum și asupra costurilor și
beneficiilor aderării României la Uniunea Europeană, prin Centrul de Informare
EUROPA-MUREȘ;
6.
Informează autoritățile locale, instituțiile
publice și societatea civilă cu privire la sprijinul investițional al Uniunii
Europene, pentru dezvoltarea regională;
7.
Identifică surse și programe de finanțare interne
și externe pentru punerea în aplicare a proiectelor proprii ale Consiliului
Județean sau la cerere, a proiectelor consiliilor locale și instituțiilor
publice subordonate;
8.
Reprezintă interesele județului Mureș în relația
cu Agenția pentru Dezvoltare Regională
CENTRU, precum și în relația cu alți potențiali parteneri interesați
de implementarea de programe și proiecte de dezvoltare;
9.
Organizează în funcție de necesități structuri de
lucru, de consultare sau administrare pentru programele de dezvoltare care
vizează administrația publică județeană și locală;
10. Supune
aprobării Consiliului Județean strategiile și programele de dezvoltare proprii;
11. Participă
alături de celelalte județe ale Regiunii 7 CENTRU la elaborarea de strategii
regionale prin organismele create în acest sens;
12. Propune
prioritățile și urgențele legate de elaborarea și implementarea strategiilor
stabilite pe termen scurt, mediu și lung;
13. Întocmește
programele vizitelor cu delegații din țară și străinătate conform înțelegerilor
avute și le supune aprobării președintelui Consiliului Județean;
14. Asigură
desfășurarea în bune condiții a activităților de protocol ocazionate de
primirea de invitați sau delegați din țară sau străinătate;
15. Întocmește
corespondența și documentațiile necesare participării la manifestări
internaționale a reprezentanților Consiliului județean, precum și la diverse
întâlniri cu parteneri străini, și asigură obținerea vizelor, acolo unde este
cazul;
16. Asigură
întocmirea devizelor de cheltuieli ocazionate de deplasările unor delegații în
țară sau străinătate;
17. Întocmește
documentele de justificare financiare prilejuite de efectuarea unor cheltuieli
de protocol, urmărind încadrarea în cuantumurile stabilite prin lege și în
prevederile bugetare;
18. Colaborează
cu celelalte direcții și servicii din cadrul aparatului propriu a Consiliului
Județean în vederea îndeplinirii sarcinilor de serviciu;
19. Asigură
traducerea corespondenței cu străinătatea;
20. Organizează
conferințe de presă, întâlniri cu mass-media, în vederea asigurării
transparenței activității Consiliului
Județean;
21. Întocmește
sinteze, rapoarte, informări privind domeniul său de activitate;
22. Operează
pe calculator programele proprii specifice domeniului său de activitate;
23. Întocmește
proiecte de hotărâri specifice domeniului de activitate și le supune aprobării
Consiliului Județean;
24. Asigură
monitorizarea presei în sensul întocmirii unor rapoarte săptămânale legate de
felul în care mass - media scrie despre activitatea Consiliului Județean;
25. Asigură
realizarea abonamentelor pentru publicațiile necesare activității diferitelor
servicii din cadrul Consiliului Județean;
26. Sprijină
realizarea acțiunilor de colaborare, înfrățire, dintre localități ale județului
și localități din țară sau străinătate, și ține evidența acestor înfrățiri;
27. Asigură
optimizarea dialogului cu instituțiile comunitare având în vedere
intensificarea relațiilor cu acestea atât în perioada de preaderare cât și după
aderarea la UE;
28. Se
implică în pregătirea structurilor la nivel local în vederea creșterii
capacității de implementare a legislației în conformitate cu acquis-ul
comunitar, și a creșterii capacității administrative pentru gestionarea
fondurilor de preaderare;
29. Susține
implementarea proiectelor finanțate din fonduri ale Uniunii Europene sau alți
finanțatori, asigură cooperarea între partenerii unor proiecte și urmărește
finalizarea acestora;
30. Elaborează
fișele de buget în vederea susținerii financiare a diverselor programe,
deplasări, cotizații, activități de promovare, imagine și protocol;
31. Asigură
și susține promovarea intereselor județului Mureș în țară și străinătate prin
crearea unei imagini pozitive, asocierea cu instituții și organisme similare,
precum și prin întărirea cooperării și colaborării cu organisme ale Uniunii
Europene.
32. Îndeplinește
și alte atribuții prevăzute de actele normative în vigoare precum și în
hotărârile Consiliului Județean;
33. Efectuează
îndosarierea actelor și predarea lor la arhivă.
Art.27 Direcția administrativ,
gospodărire este compartimentul de specialitate al aparatului propriu al
Consiliului județean prin care se
asigură gospodărirea bunurilor din dotare, întreținere și exploatarea parcului
auto propriu, funcționarea și întreținerea centralei termice și a centralei
telefonice, condițiile desfășurării ședințelor Consiliului județean,
aprovizionarea tehnico-materială, copierea și multiplicarea materialelor și
activitatea de curățenie.
De
asemenea asigură aprovizionarea Inspectoratului Județean de Protecție Civilă
Mureș, cu materialele necesare, depozitarea și paza acestora.
În scopul îndeplinirii atribuțiilor ce-i revin va
colabora cu celelalte compartimente din aparatul propriu al Consiliului
județean precum și cu Prefectura Mureș.
Art.28 Direcția administrativ,
gospodărire își realizează atribuțiile prin Serviciul
administrativ și protecție civilă care are următoarele atribuții :
1.
Ia măsuri și răspunde de executarea lucrărilor de
întreținere, utilizarea și buna gospodărire a clădirilor din patrimoniul
Consiliului Județean, a celorlalte mijloace fixe și obiecte de inventar aflate
în administrarea instituției;
2.
Prin responsabilul de inventar pe instituție
numit in cadrul serviciului, întocmește formele, ține evidența și efectuează
toate mișcările bunurilor materiale aflate în patrimoniul Consiliului Județean;
3.
Participă la inventarierile periodice și asigură aducerea la îndeplinire
a hotărârilor și dispozițiilor președintelui Consiliului Județean cu privire la
casarea sau transmiterea bunurilor de inventar din administrarea acestuia la
alte unități;
4.
Răspunde de depozitarea și conservarea bunurilor
de inventar aflate în gestiune și asigură efectuarea curățeniei, întreținerea
și repararea mobilierului din încăperile
și spațiile aferente Consiliului Județean, precum și întreținerea spațiilor
verzi și a căilor de acces;
5.
Răspunde de buna desfășurare a activității de
exploatare, întreținere și reparații a mijloacelor auto, urmărește ca lucrările
de reparații efectuate să fie de calitate;
6.
Verifică zilnic modul de completare a foilor de
parcurs pentru autoturismele din parcul auto propriu, completează FAZ-urile
pentru fiecare autoturism și transpune pe calculator datele obținute, iar la
finele fiecărei luni întocmește situația consumurilor de carburanți pe luna
respectivă și cumulat de la începutul anului și verifică modul de încadrare în
cotele aprobate;
7.
Ține evidența pe calculator a cheltuielilor cu carburanți,
lubrifianți, piesele de schimb, reparațiile curente și capitale și materialele
de întreținere zilnică pe fiecare autoturism, pe lună și cumulat pe an;
8.
Urmărește folosirea rațională spațiilor din
garajul Consiliului Județean privind parcarea autoturismelor proprii precum și
a celorlalte autoturisme care au drept de parcare în incinta garajului;
9.
Întocmește necesarul de carburanți, lubrefianți,
rechizite și alte materiale necesare bunei desfășurări a activității aparatului
propriu al Consiliului Județean și asigură aprovizionarea lor cu respectarea
legislației în vigoare privind achizițiile;
10. Asigură
înzestrarea Inspectoratului Județean de Protecție Civilă Mureș cu materialele
necesare desfășurării activității în bune condiții, înmagazinarea și paza acestora;
11. Asigură multiplicarea materialelor provenite
din activitatea aparatului propriu al Consiliului județean, tipărirea
Monitorului Oficial al județului, tipărirea unor formulare tipizate de stare
civilă, autorizații de urbanism și asigură valorificarea acestora prin vânzare
la consiliile locale;
12. Asigură
funcționarea centralei termice și a centralei telefonice cu personal calificat
și atestat în domeniile respective;
13. Stabilește
măsuri pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă și a normelor de protecția
muncii pentru personalul din subordine;
14. Asigură
aplicarea normelor de prevenire și stingere a incendiilor și face propuneri
pentru aprovizionarea cu materiale specifice acestei activități;
15. Asigură
paza generală a imobilelor și bunurilor aflate în administrarea Consiliului
Județean, asigură accesul și circulația persoanelor în sediul acestuia;
16. Răspunde
de depozitarea și conservarea bunurilor de inventar aflate în gestiune;
17. Asigură
condițiile necesare desfășurării ședințelor Consiliului Județean, Delegației
Permanente, comisiilor de specialitate, ședințelor cu reprezentanții
primăriilor și consiliilor locale, precum și cu ocazia organizării unor
simpozioane, consfătuiri și întâlniri la nivel interjudețean și național;
18. Întocmește
și înaintează pentru promovare, note, referate, constatări, proiecte de
dispoziții și proiecte de hotărâri;
19. Întocmește
și înaintează spre aprobare documentele necesare privind asigurarea
desfășurării în bune condiții a unor acțiuni de protocol, depuneri de coroane,
precum și alte acțiuni de reprezentare a Consiliului Județean;
20. Participă
la organizarea și desfășurarea licitațiilor pentru achiziția de bunuri și
servicii precum și a lucrărilor de reparații și participă la efectuarea
recepțiilor;
21. Participă
la întocmirea și fundamentarea bugetului pe programe a Consiliului Județean;
22. Asigură
asistența tehnică de specialitate consiliilor locale în privința întocmirii
documentelor referitoare la utilizarea parcului auto și achiziția de bunuri și
servicii;
23. Îndeplinește
și alte atribuții stabilite prin hotărâri ale Consiliului Județean și dispoziții ale președintelui Consiliului
Județean.
Art.29 Serviciul asigură coordonarea la nivel județean a activităților de urbanism și amenajarea
teritoriului. Este în directa coordonare a arhitectului șef al județului.
Potrivit atribuțiilor ce îi revin, conlucrează cu
instituțiile de interes național, județean și local, cu agenții economici și cu celelalte direcții și
compartimente din aparatul propriu al Consiliului Județean.
Art.30 Serviciul
urbanism și amenajarea teritoriului își realizează atribuțiile prin următoarele
compartimente :
A.
Serviciul avizare, autorizare, control
B
Compartimentul urbanism și amenajarea
teritoriului
Art.31 Principalele
atribuții ale Serviciului Avizare, Autorizare, Control sunt:
1.
Analizează cererile pentru eliberarea
certificatelor de urbanism, în corelare cu planurile urbanistice generale și
redactează certificatele de urbanism pentru lucrările din competența de
aprobarea a Consiliului Județean și de aprobare a primăriilor locale, care nu
au structuri de specialitate înființate, conform Legii nr.50/1991; modificată
și completată cu Legea nr.453/2001;
2.
Asigură secretariatul Comisiei de Acorduri Unice
(C.A.U);
3.
Verifică, analizează și prezintă Comisiei de
Acorduri Unice, documentațiile tehnice în faza PAC (Proiect pentru autorizarea
lucrărilor de construire) sau PAD (Proiect pentru autorizarea executării
lucrărilor de desființare; redactează Acordurile Unice ale C.A.U;
4.
Redactează autorizațiile de construire sau de
desființare din competența de aprobare a Consiliului Județean și de aprobare a
Primăriilor locale, care nu au structuri de specialitate înființate conform
Legii nr.50/1991 republicată; modificată și completată cu Legea nr.453/2001;
5.
Prezintă și susține documentațiile aferente
certificatelor de urbanism și autorizațiilor, în vederea aprobării semnării și
eliberării acestora ;
6.
Stabilește taxele pentru avize, certificate de
urbanism și autorizații de construire sau desființare conform OG nr.36/2002;
7.
Efectuează regularizarea taxelor plătite pentru
eliberarea autorizațiilor de construire;
8.
Operează înregistrarea certificatelor de urbanism
și a autorizațiilor de construire sau de desființare, în banca de date
informatizată privind monitorizarea acestor acte; transferă datele cumulate din
banca de date specifică, în banca de date informatizată a Consiliului Județean;
9.
Operează înregistrarea regularizării taxelor de
autorizare, în banca de date informatizată, privind monitorizarea acestora;
transferă datele cumulate din banca de date specifică, în banca de date
informatizată a Consiliului Județean;
10. Întocmește
și prezintă note informative, situații și rapoarte privind activitatea
desfășurată în cadrul serviciului;
11. Colaborează
cu compartimentul juridic în clarificarea sau soluționarea unor situații legate
de respectarea legalității, privind eliberarea certificatelor și
autorizațiilor;
12. Efectuează
corespondența cu instituțiile și persoanele fizice și juridice, necesară
completării sau clarificării documentațiilor prezentate pentru avizare sau
autorizare;
13. Asigură,
la cerere, consultanță și sprijin primăriilor locale, în acest domeniu de
activitate;
14. Verifică
în limita competențelor situațiile și cazurile conținute în sesizările și
reclamațiile adresate de către persoanele fizice și juridice, întocmește și
prezintă note informative și redactează scrisorile de răspuns;
15. Efectuează
controlul disciplinei în construcții, constată
contravențiile și încheie procesele verbale pentru lucrările din competența de
autorizare a Consiliului Județean și de aprobare a Primărilor locale, care nu
au structuri de specialitate înființate, potrivit Legii nr.50/1991 republicată;
modificată și completată cu Legea nr.453/2001;
16. Participă
și la alte acțiuni comune de control, cu
alte instituții, agenți economici sau regii abilitate prin lege;
17. Controlează
și îndrumă activitatea primăriilor privind organizarea și desfășurarea
activității în domeniul disciplinei în construcții, în teritoriile proprii și
la lucrările pentru care autorizațiile de construire sau desființare au fost
eliberate de către primării;
18. Controlează
și îndrumă activitatea primăriilor privind respectarea implementării în
teritoriile și localitățile proprii a documentelor și documentațiilor de
urbanism și amenajarea teritoriului (legislație, acte normative, P.U.G-uri,
P.U.Z-uri, P.U.D-uri și P.A.T.C.-uri);
19. Operează
înregistrarea datelor privind situația realizării construcțiilor și
investițiilor în banca de date informatizată și transmite trimestrial către
M.T.T.C. situația centralizată din teritoriul județului; transferă datele
cumulate din banca de date specifică, în banca de date informatizată a
Consiliului Județean;
20. Colaborează
cu Inspecția Județeană în Construcții la solicitarea acestei instituții;
21. Efectuează
arhivarea anuală a actelor și documentelor operate în cadrul serviciului.
1.
Coordonează activitatea de elaborare, avizare și
aprobare a planurilor de amenajare a teritoriului județului și a celor
interjudețene ;
2.
Coordonează activitatea de elaborare, avizare și
aprobare a planurilor urbanistice generale, zonale și de detaliu aferente
localităților județului ;
3.
Asigură îndrumare și la cerere asistență tehnică
de specialitate în domeniul urbanismului și a amenajării teritoriului,
consiliilor locale, la amplasarea și executarea lucrărilor de interes local ;
4.
Analizează și propune spre aprobarea Consiliului
județean, studiile privind amenajarea teritoriului, organizarea rețelei de
localități, a zonelor protejate construite și naturale, și a zonelor turistice
ale județului ;
5.
Colaborează cu celelalte compartimente, instituții
și agenți economici interesați, în vederea realizării programelor și a
prognozelor de dezvoltare economico-socială a județului și cuprinderea acestora
în planurile urbanistice specifice;
6.
Prelucrează documentațiile de urbanism și
amenajarea teritoriului aprobate, introduce și întreține datele specifice în banca de date
informatizată de urbanism și amenajarea teritoriului; transferă datele cumulate
din banca de date specifică, în banca de date informatizată a Consiliului Județean;
7.
Gestionează și întreține banca de date
informatizată privind baza topografică a județului; transferă datele cumulate
din banca de date specifică, în banca de date informatizată a Consiliului
Județean;
8.
Prelucrează informatizat măsurătorile topografice
realizate cu aparatura electronică din dotare și redactează planurile
topografice digitale; transferă datele cumulate din banca de date specifică, în
banca de date informatizată a Consiliului Județean;
9.
Culege, prelucrează, introduce și întreține datele specifice în banca de date informatizată,
privind monumentele, siturile istorice
și de arhitectură și a rezervațiilor naturale; transferă datele cumulate din
banca de date specifică, în banca de date informatizată a Consiliului Județean;
10. Colaborează
cu celelalte compartimente de specialitate din aparatul propriu, la realizarea
și întreținerea Băncii de date a Consiliului Județean;
11. Verifică
în teren modul de respectare a prevederilor din documentațiile de urbanism
avizate și aprobate, întocmește note de control ;
12. Colaborează
cu OJCGC și alte organizații în vederea asigurării planurilor cadastrale
pentru toate localitățile județului ;
13. Verifică
și avizează lucrările elaborate în baza HG nr.834/1991 privind stabilirea și evaluarea terenurilor
deținute de societăți comerciale cu capital de stat ;
14. Acordă
la cerere, îndrumare și sprijin pentru întocmirea caietelor de sarcini,
organizarea și desfășurarea licitațiilor privind elaborarea/actualizarea documentațiilor de urbanism și amenajarea
teritoriului ;
15. Propune
spre aprobare Consiliului Județean lucrările pentru protecția monumentelor și
siturilor istorice și a rezervațiilor naturale ;
16. Analizează
și face propuneri în colaborare cu factorii interesați pentru punerea în
valoare a monumentelor de arhitectură și
a rezervațiilor naturale ;
17. Colaborează
cu Agenția pentru protecția mediului Mureș, la întocmirea și urmărirea
aplicării măsurilor de protecție a mediului în localități și în teritoriu ;
18. Analizează
propunerile făcute de municipii, orașe și comune în vederea elaborării
măsurilor, sau documentațiilor privind refacerea sau protecția mediului;
19. Întocmește
note informative urmare a controalelor privind protecția mediului și sinteze
ale simpozioanelor, seminariilor și conferințelor din acest domeniu;
20. Asigură
secretariatul Comisiei tehnice județene pentru avizarea documentațiilor de
urbanism și amenajarea teritoriului ;
21. Analizează,
avizează, redactează și eliberează avizele comisiei tehnice județene, în baza
documentațiilor prezentate acestei comisii ;
22. Asigură
Secretariatul comisiilor pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea
declarării utilității publice pentru lucrări de interes județean sau local
conform HGR nr.583/1994 și a Legii nr.33/1994 ;
23. Îndrumă
și sprijină consiliile locale în aplicarea corectă a legislației în domeniul
urbanismului și amenajării teritoriului ;
24. La
cererea Consiliilor locale asigură îndrumare și sprijin privind operațiuni la
Cartea Funciară;
25. La
cererea Consiliilor locale asigură sprijin pentru efectuarea de măsurători
topografice (lucrări mici);
26. Efectuează
arhivarea anuală a documentelor și documentațiilor operate în cadrul
compartimentului.
ȘI INVESTIȚII
Art.33 D.T.D.P.J.I.
este compartimentul de specialitate al aparatului propriu al Consiliului
Județean, prin care se asigură coordonarea, conducerea, urmărirea și
recepționarea lucrărilor de proiectare, construire, reparare, întreținere,
exploatare și administrare a drumurilor județene, a semnalizării rutiere, a
plantațiilor din zonă, precum și a lucrărilor de artă, anexe ale drumurilor din
administrare, în scopul menținerii unei viabilități corespunzătoare și
asigurării exploatării raționale a rețelei rutiere în condiții de siguranță a
circulației.
În atribuțiile ce-i revin, conlucrează cu instituții și
agenți economici de interes județean și local, cu consiliile locale și
celelalte direcții din aparatul propriu.
Art.34 Direcția
Tehnică Drumuri, Poduri Județene și Investiții își realizează atribuțiile prin
următoarele compartimente:
A. Serviciul urmărirea, administrarea lucrărilor de drumuri și poduri
B. Compartimentul baza de date și asigurarea
calității lucrărilor
C.
Serviciul
Investiții
Art.35 Principalele atribuții ale
Serviciului Urmărirea, Administrarea Lucrărilor de Drumuri și Poduri sunt:
1.
Efectuează reviziile drumurilor, podurilor,
anexelor acestora în conformitate cu instrucțiunile în vigoare;
2.
Întocmește și completează la zi cartea tehnică a
drumului, cartea podului, cartea semnalizării și cartea plantației;
3.
Urmărește efectuarea recensământului circulației
și centralizează datele rezultate, pe care le transmite Administrației
Naționale a Drumurilor;
4.
În baza reviziilor efectuate, propune lucrări de
întreținere și reparații ce trebuie executate pe categorii de prioritate;
5.
Întocmește documentații de întreținere a
drumurilor, podurilor;
6.
Urmărește și verifică aplicarea proiectului de
execuție în condiții tehnice de calitate;
7.
Asigură activitatea de dirigenție pe lucrări;
8.
Pregătește recepția lucrărilor din punct de vedere
al documentației și al stadiului fizic;
9.
Întocmește planurile anuale și de perspectivă în
vederea realizării lucrărilor de administrare, întreținere, reparații,
modernizări, investiții și de dezvoltare a rețelei rutiere;
10. Urmărește
realizarea lucrărilor de calitate în conformitate cu documentațiile și actele
normative în vigoare, organizează și participă la recepțiile de lucrări;
11. Urmărește
respectarea prevederilor legale cu privire la calitatea lucrărilor executate pe
rețeaua de drumuri a județului, a obligațiilor beneficiarilor care execută
lucrări în zona drumurilor locale și a delimitărilor de terenuri și construcții
de pe zona de protecție, cu privire la asigurarea integrității și protecției
drumurilor și a lucrărilor de artă aferente;
12. Întocmește
programe anuale și de perspectivă a lucrărilor de reparații curente și
capitale, la întrețineri de drumuri și poduri, lucrări la Fondul Special
(transfer de la bugetul de stat), la lucrări de investiții și la programul de
pietruire a drumurilor comunale;
13. Întocmește
notele de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea lucrărilor de
investiții și aprobările prevăzute de actele normative în vigoare;
14. Asigură
transmiterea programelor la organele ierarhice superioare;
15. Urmărește
și verifică în teren situațiile de lucrări și cantitățile fizice raportate de
executant;
16. Urmărește
pe faze, execuția lucrărilor de către constructor, respectarea clauzelor din
contractele în curs de derulare;
17. Verifică
și întocmește împreună cu executantul actele primare privind realizarea
programelor prin predarea amplasamentului, întocmirea proceselor verbale la
lucrările ascunse, cât și prelevarea de probe, necesare cărții tehnice a
obiectivelor;
18. Participă
împreună cu reprezentantul Inspectoratului de Stat în Construcții și constructorul,
la toate fazele determinante prevăzute de proiectant;
19. Adaptează
și reactualizează documentațiile economice în funcție de coeficientul de
inflație la zi (STATISTIC);
20. Efectuează
încheierea de procese verbale de negociere a manoperei devizelor pentru
lucrările aflate în execuție;
21. Face
propuneri pentru programarea recepțiilor provizorii și definitive la
obiectivele de investiții, reparații și la Fondul de pietruire drumuri
comunale;
22. Participă
la recepția lucrărilor pe faze determinante, împreună cu proiectantul,
constructorul și organele I.S.C.
23. Participă
la predarea și recepția lucrărilor de către executant, întocmind procese
verbale de recepție;
24. Urmărește
și realizează orice alte sarcini sau dispoziții primite din partea conducerii;
25. Gestionează
patrimoniul de drumuri și poduri;
26. Cadastru
rutier;
27. Coordonează
întocmirea programului de lucrări annual, trimestrial, lunar, după necesitățile
rețelei;
28. Efectuează
revizii și controale a stării tehnice a
drumurilor;
29. Efectuează
revizii și controale a stării tehnice a podurilor;
30. Efectuează
revizii periodice speciale și expertize tehnice;
31. Verifică
cantoanele de drumuri;
32. Organizează
activitatea de recepție a lucrărilor;
33. Urmărește
modul de respectare a legislației în domeniul rețelei rutiere, de către
persoanele juridice și fizice conform O.G.nr.43/1997 privind regimul juridic al
drumurilor și stabilește măsuri de sancționare conform G.H.nr.36/1996;
34. Organizează
și asigură funcționarea comisiei tehnico-economice;
35. Coordonează
activitatea de exploatare a drumurilor și podurilor;
36. Inventariază
anual mijloacele fixe din dotare;
37. Urmărește
și realizează orice alte sarcini sau dispoziții primite din partea conducerii;
38. Asigură
îndrumare și la cerere asistență tehnică de specialitate în domeniul drumurilor
și podurilor, consiliilor locale, la amplasarea și executarea lucrărilor de
interes local;
39. Avizează
amplasarea și executarea unor lucrări de construcții și instalații în zona
drumurilor;
40. Eliberează
autorizații pentru transporturi agabaritice pe drumuri județene;
41. Asigură
valorificarea eficientă a plantațiilor de pe zona drumurilor de administrare;
42. Urmărește
obținerea de acorduri și avize necesare elaborării proiectelor;
43. Elaborează
comenzi pentru studiile de teren necesare întocmirii proiectelor;
44. Asigură
asistența tehnică pe timpul execuției lucrărilor;
45. Rezolvă
reclamațiile și sesizările venite de la primării și cetățeni, legate de
domeniul de activitate;
46. Efectuează
controale la lucrările de construcții și instalații în zona drumurilor pentru
care se eliberează autorizații;
47. Coordonează
și urmărește derularea programelor de alimentare cu apă, cele cu fonduri
conform H.G.R.nr.577/1997;
48. Asigură
asistența tehnică în desfășurarea activității Comisiei județene de apărare
împotriva dezastrelor și calamităților naturale;
49. Efectuează
arhivarea anuală a actelor și documentațiilor în cadrul serviciului.
Art.36 Principalele
atribuții ale Compartimentului Baza de Date și Asigurarea Calității Lucrărilor
sunt:
1.
Asigură îndeplinirea sarcinilor din domeniul
proiectării, elaborând documentații tehnico-economice (valori mici - 1000
mil.lei) la următoarele faze de proiectare:
-
studiu de prefezabilitate;
-
studiu de fezabilitate;
-
proiecte tehnice;
-
detalii de execuție;
2.
Execută proiecte pentru următoarele lucrări:
-
întreținere drumuri și poduri
-
reparații, consolidări, reabilitări, modernizări, extinderi și reconstruiri de
drumuri și poduri;
-
lucrări de siguranța circulației
-
proiecte de organizare a lucrărilor la fazele I și II
-
proiecte tehnologice pentru lucrări de poduri și podețe
3.
Organizează și coordonează activitatea
comandamentului de dezăpezire și intervine în caz de calamități;
4.
Organizează licitații pentru încredințarea de
lucrări de drumuri și poduri;
5.
Asigură programul, licitarea lucrărilor;
6.
Ține evidența programelor de lucrări aprobate;
7.
Elaborează aplicații SOFT pentru lucrări de
proiectare;
8.
Culege, stochează și prelucrează datele specifice
pentru banca de date de drumuri;
9.
Întocmește și reactualizează baza de date privind
patrimoniul de drumuri și lucrări de artă;
10. Asigură
pentru proiectare crearea condițiilor de respectare a normelor de protecție și
igienă a muncii în vederea prevenirii accidentelor de muncă și a îmbolnăvirilor
profesionale și a normelor PSI;
11. Face
propuneri pentru îmbunătățirea sau elaborarea de instrucțiuni, norme
metodologice, standarde și normative privind activitatea de proiectare;
12. Elaborează
și urmărește îndeplinirea planului de informatizare a serviciilor din cadrul
direcției;
13. Coordonează
activitatea de control tehnic de calitate a tuturor lucrărilor;
14. Verifică
calitatea lucrărilor și ia măsuri de oprire a lucrărilor în cazul realizării de
lucrări necorespunzătoare, aducând la cunoștința conducerii unității;
15. Controlează
respectarea tehnologiilor de fabricație în execuția lucrărilor;
16. Urmărește
ca punerea în funcțiune și recepția lucrărilor să se facă cu condiția
respectării calității prescrise lucrărilor și existența documentațiilor de
atestare a calității lucrărilor, conform legislației în vigoare;
17. Sesizează
organele I.S.C. în cazul producerii unor accidente tehnice sau respingerii
recepției lucrărilor datorită unor defecte de calitate;
18. Elaborează
studii și prognoze pentru dezvoltarea și sistematizarea rețelei de drumuri;
19. Elaborează
proiectele de contract pentru lucrări și urmărește îndeplinirea acestora;
20. Asigură
pregătirea documentației necesare licitațiilor pentru proiectarea și execuția
lucrărilor cu terți, caietele de sarcini pentru licitații;
21. Organizează
licitațiile pentru lucrările de proiectare și execuție cu terți;
22. Urmărește
derularea contractelor, pregătește și întocmește actele adiționale la
contracte;
23. Întocmește
și propune spre aprobare programele anuale de măsuri în cazul producerii
fenomenelor meteorologice periculoase (inundații, înzăpeziri);
24. Întocmește
și supune conducerii unității tema de proiectare pentru lucrările necesare a se
executa;
25. Cunoașterea
în orice moment a modului de modificare a ITE prevăzuți în program, precum și
modul cum se gospodăresc fondurile materiale și bănești puse la dispoziție;
26. Asigură
desfășurarea ritmică a operațiunilor de decontare;
27. Asigură
întocmirea, circulația și păstrarea documentelor justificative care stau la
baza înregistrărilor în contabilitate;
28. Organizează
inventarierea anuală a patrimoniului;
29. Participă
anual sau ori de câte ori este nevoie la operațiunile de declasare a drumurilor
din patrimoniu;
30. Urmărește
asigurarea fondurilor și decontarea în termenul legal al lucrărilor
contractate;
31. Efectuează
arhivarea anuală a actelor și documentelor în cadrul serviciului
Art.37 Activitatea
Serviciului Investiții se desfășoară în conformitate cu actele normative care
reglementează atribuțiile specifice, după cum urmează:
1.
Îndrumă și sprijină activitatea de elaborare a
studiilor de fezabilitate pentru investiții noi și a activității de licitare a
proiectării;
2.
Coordonează și programează avizarea studiilor de
fezabilitate în Consiliul tehnico-economic al Consiliului Județean și
întocmește dispozițiile de însușire a indicatorilor tehnico-economici;
3.
Asigură la cerere, sprijin pentru promovarea
studiilor de fezabilitate;
4.
Prezintă propuneri pentru cuprinderea lucrărilor
noi în programele de investiții anuale, în baza studiilor de fezabilitate
avizate;
5.
Urmărește derularea lucrărilor proprii (execuție,
calitate și recepție) și asigură sprijin, la cerere, în acest domeniu;
6.
Efectuează, la cerere, evaluări de imobile și
construcții;
7.
Efectuează, la cerere, calculul pentru stabilirea
taxei minime de concesionare a terenurilor;
8.
Acordă sprijin și participă la pregătirea documentațiilor
și organizarea licitațiilor pentru concesionarea terenurilor; participă în
comisiile de licitație;
9.
Asigură secretariatul Consiliului
tehnico-economic;
10. Elaborează
avizele Consiliului tehnico-economic;
11. Participă
în comisia de specialitate privind aplicarea Legii nr.112/1995;
12. Întocmește
și prezintă note și informări cu privire la derularea investițiilor;
13. Analizează
împreună cu consiliile locale, serviciile publice subordonate, propunerile de
investiții, oportunitatea și respectarea prevederilor legale și face propuneri
pentru nominalizarea acestora, cu încadrarea în nivelele aprobate pentru
investiții și le supune aprobării;
14. Coordonează
și urmărește derularea programelor de investiții pentru lucrări de alimentare
cu apă, canalizare și introducerea gazului;
15. Coordonează
și urmărește programul de construcții de locuințe în baza Ordonanței nr.19/1994
și a Legii locuinței nr.114/1994, republicată în 1997, analizează propunerile
primăriilor pentru cereri de locuințe și le supune aprobării;
16. Asigură
asistență tehnică în desfășurarea activității Comisiei județene de apărare
împotriva dezastrelor naturale;
17. Rezolvă
reclamațiile și sesizările venite de la primării și cetățeni legate de domeniul
de activitate;
18. Împreună
cu ordonatorii terțiari și serviciile publice fără personalitate juridică, face
nominalizarea dotărilor, cu încadrarea în bugetul aprobat, precum și
reactualizările necesare și le supun aprobării;
19. Acordă
sprijin la cerere, pentru elaborarea documentațiilor de licitație și
organizarea licitațiilor pentru adjudecarea execuției lucrărilor noi, participă
în comisiile de licitație;
20. Definitivează
din punct de vedere tehnic, contractele de execuție la lucrările de investiții
proprii și asigură sprijin, la cerere, în acest domeniu;
21. Urmărește
realizarea programului de electrificare rurală a județului;
22. La
cerere, acordă asistență tehnică în domeniul energiei electrice și gazului
metan.
Art.38
Serviciul Resurse Umane și Consilieri Președinte este structura de
specialitate a aparatului propriu al Consiliului Județean, subordonată
președintelui prin care se asigură gestionarea resurselor umane, punerea în
aplicare a strategiei Guvernului privind managementul funcției publice și al
funcționarilor publici.
Art.39
Serviciul Resurse Umane și Consilieri Președinte îndeplinește următoarele
atribuții:
1. Aplică actele normative
privind salarizarea unitară a funcționarilor publici și a personalului
contractual pentru aparatul propriu și instituții subordonate;
2. Aplică planul de ocupare a
funcțiilor publice elaborat de către
Agenția Națională a Funcționarilor Publici, în concordanță cu nevoile
instituției;
3. Fundamentează și elaborează
organigrama și statul de funcții al instituției, cu respectarea prevederilor
legale în vigoare;
4. Comunică conducătorilor de
compartimente din instituție până la 31 decembrie a fiecărui an, criteriile de
performanță stabilite de A.N.F.P. pe baza cărora se face evaluarea
performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici;
5. Coordonează acțiunea de
evaluare anuală a performanțelor profesionale ale funcționarilor publici și a
personalului contractual, în raport cu obiectivele realizate, monitorizând
procesul de evaluare;
6. Elaborează programul privind
pregătirea profesională a funcționarilor publici cu funcții de conducere în
colaborare cu Institutul Național de
Administrație și pentru ceilalți funcționari cu Centrul Regional de Formare
Continuă și urmărește implementarea acestor programe;
7. Întocmește, completează și
ține evidența dosarelor personale pentru funcționarii publici, dosarelor
personale pentru personalul contractual precum și pentru persoanele care ocupă
funcții de demnitate publică alese și ale conducătorilor instituțiilor
subordonate;
8. Administrează baza de date
cuprinzând evidența funcțiilor publice și datele personale ale funcționarilor
publici și colaborează cu Agenția Națională a Funcționarilor Publici în
realizarea acestor atribuții;
9. Elaborează programul de
instruire, perfecționare și certificare în informatică la standarde europene
(ECDL) a funcționarilor publici și personalului din instituțiile subordonate,
împreună cu Compartimentul pentru Informatizarea Administrației Publice;
10. Elaborează regulamentul de
organizare și funcționare al aparatului propriu în colaborare cu directorii
executivi ai direcțiilor de specialitate și responsabilii compartimentelor de
specialitate;
11. Fundamentează necesarul de
credite bugetare pentru cheltuielile de personal din aparatul propriu și
unitățile subordonate împreună cu Serviciul Buget-Finanțe anual și cu ocazia
rectificărilor de buget;
12. Urmărește actualizarea
fișelor posturilor din aparatul propriu cu atribuții și responsabilități noi,
desprinse din actele normative în vigoare;
13. Întocmește documentația în
vederea constituirii fondului de premiere potrivit legii precum și aprobării
premiilor individuale și a premiilor anuale;
14. Întocmește anual lista de
avansare în grade și trepte profesionale, conducând lucrările de avansare,
urmărește avansarea debutanților ținând legătura cu responsabilii de
compartimente care au debutanți în structură și cu îndrumătorii acestora;
15. Stabilește încadrarea,
echivalarea și reâncadrarea funcțiilor și funcționarilor publici potrivit
legislației în domeniu;
16. Organizează atestarea pe
funcții publice de conducere;
17. Organizează și asigură
procedurile legate de depunerea jurământului de către funcționarii
publici;
18. Asigură programarea și
reprogramarea anuală a concediilor de odihnă și urmărește efectuarea acestora
în cursul anului, ține evidența concediilor suplimentare și a concediilor de
studii pentru angajații autorității;
19. Ține evidența concediilor
fără salariu, a absențelor nemotivate și a sancțiunilor în vederea completării
în carnetul de muncă și în registrul de evidență al salariaților;
20. Are în evidență carnetele de
muncă ale salariaților, drepturile salariale și completează toate modificările
în aceste documente și în registrul general de evidență al salariaților;
21. Completează dosarul de
pensionare al salariaților și urmărește depunerea lor în vederea stabilirii
drepturilor de pensie în termenele legale;
22. Eliberează adeverințe
privind drepturile salariale și vechimea în muncă pentru foștii salariați ai
instituției care depun dosarele de pensionare în vederea stabilirii drepturilor
de pensie;
23. Organizează concursuri
pentru ocuparea posturilor vacante din aparatul propriu și a posturilor de
directori ai instituțiilor subordonate îndeplinind toate formalitățile și respectarea legislației în domeniu;
24. Pregătește documentele
pentru angajare, transfer, redistribuire, încetare și suspendare a raporturilor
de serviciu, desfacere a contrac tului de muncă și le supune aprobării
ordonatorului de credite;
25. Conduce baza de date privind
evidența personalului cu obligații militare și mobilizare la locul de muncă în
registrul cu caracter secret și pe fișele de evidență, comunică Centrului
Militar Județean modificările survenite, când este cazul;
26. Asigură păstrarea în
condiții de securitate a acestor documente și a secretului de serviciu;
27. Analizează și supune spre
aprobare documentațiile privind acordarea unor sporuri pentru condiții
deosebite, atât pentru salariații din aparatul propriu cât și pentru
instituțiile subordonate;
28. Face rapoarte și informări
din domeniul său de activitate din proprie inițiativă sau la solicitarea președintelui
Consiliului Județean;
29. Face rapoarte statistice din
domeniu și le prezintă la termenele stabilite;
30. Face expuneri de motive și
proiecte de hotărâri privind domeniul său de activitate atât pentru aparatul
propriu cât și pentru instituțiile și serviciile subordonate autorității;
31. Coordonează activitatea
consiliilor locale în vederea aplicării unitare a actelor normative privind
salarizarea;
32. Acordă asistență tehnică la
solicitarea consiliilor locale în vederea aplicării legislației în domeniul
salarizării, elaborării statelor de funcții, organizării concursurilor,
angajării personalului, transferul, redistribuirea, avansarea și încetarea
raporturilor de serviciu pentru funcționarii publici și personalul contractual;
33. Împreună cu primăriile face
programul anual de pregătire și perfecționare profesională ce se va derula prin
I.N.A. și Centrul Regional de Pregătire Profesională;
34. Conduce și centralizează
baza de date privind evidența funcțiilor publice și datele personale ale funcționarilor publici de la auroritățile
locale și o transmite anual Agenției
Naționale a Funcționarilor Publici;
35. Susține activitatea comisiei
de disciplină și a comisiei paritare în soluționarea cazurilor și pune la
dispoziția președinților celor două comisii toate documentele solicitate;
36. Împreună cu Compartimentul
de Informatizare a Administrației
Publice identifică situația utilizării instrumentelor tehnologiei
informaționale de către funcționarii din primării și propune programe de
instruire model ECDL (Licența Europeană de Operare pe Computer);
37. Eliberează la cerere,
adeverinățe de serviciu pentru salariații Consiliului Județean, adeverințe
privind calitatea de consilier județean și alte tipuri de adeverințe privind
calitatea de salariat;
38. Asigură întocmirea și
eliberarea legitimațiilor de serviciu pentru personalul din aparatul propriu, a
legitimațiilor de control, a legitimațiilor pentru consilierii județenei și
pentru membri comisiei A.T.O.P:
39. Asigură arhivarea
documentelor din domeniu său de activitate conform actelor normative în
vigoare;
40. Dă relații în legătură cu
activitatea sa organelor de control din unitate;
41. Participă la controalele
tematice pe probleme de specialitate la
instituțiile, regiile autonome cu specific deosebit, societățile comerciale din
subordinea Consiliului Județean;
42. Prezintă informări din
domeniul său de activitate în Delegația Permanentă a Consiliului Județean și în
comisiile de specialitate;
43. Participă la ședințele
ordinare sau extraordinare ale Consiliului Județean și ale comisiilor de
specialitate când se dezbat proiecte de
hotărâri motivate și fundamentate de către specialiștii din cadrul serviciului;
44. Verifică scrisorile și
sesizările repartizate și le rezolvă în termen;
45. Execută și alte lucrări de
specialitate încredințate de către
conducerea Consiliului Județean;
46. Colaborează și serviciile
din cadrul direcțiilor de specialitate, cu compartimentele Consiliului
Județean, cu toate unitățile din subordine și cu consiliile locale în vederea
elaborării unor lucrări;
47. Prezintă
președintelui propuneri de rezolvare a cererilor și sesizărilor adresate
acestuia;
48. Urmărește
executarea dispozițiilor cu caracter normativ sau individual emise de
președinte, precum și îndeplinirea măsurilor dispuse de către acesta;
49. Desfășoară
la solicitarea președintelui acțiuni tematice de control privind activitatea
serviciilor de specialitate din aparatul propriu și instituțiile subordonate,
face rapoarte scrise și informări, pe care le prezintă președintelui;
50. Acordă
sprijin, consultanță și asistență juridică pentru autoritățile administrației
publice locale constituite la nivelul comunelor din județ, la solicitarea
acestora, asigurând în același timp reprezentarea lor în fața instanțelor
judecătorești, în baza delegării date de președinte;
51. Asigură
relația cu mass media, promovând o imagine reală și corectă a activității
instituției și a președintelui;
52. Urmărește
prevederile legale privind liberul acces la informațiile de interes public;
53. Participă,
la solicitarea președintelui, la acțiuni ale instituțiilor de cultură ,
asistență socială, educativ științifice, sportive, reprezentând instituția;
54. Colaborează
la întocmirea unor proiecte de Hotărâri ale Guvernului și Consiliului Județean;
55. Pot
participa la ședințele comisiilor de specialitate, dacă sunt invitați;
56. Îndeplinește
alte sarcini încredințate de președintele Consiliului Județean;
57. Acționează
ca împuternicit al președintelui Consiliului Județean, în relațiile cu
consiliile locale, primăriile din județ și alte organe și organizații locale și
centrale în domeniile specifice administrației publice.
Art.
40 Activitatea de audit public intern din cadrul Consiliului Județean Mureș
se exercită prin intermediul Compartimentului de Audit Intern, asupra tuturor
activitaților desfășurate în cadrul entității publice, inclusiv asupra
activităților entităților subordonate care nu au înființat un asemenea
compartiment, cu privire la formarea și utilizarea fondurilor publice, precum
și la administrarea patrimoniului public.
Compartimentul de audit intern desfășoară
o activitate funcțional independentă și obiectivă, care dă asigurări și
consiliere conducerii pentru buna administrare a veniturilor și cheltuielilor
publice, perfecționând activitățile Consiliului Județean și a unităților
subordonate, ajută entitatea publică să își îndeplinească obiectivele printr-o
abordare sistematică și metodică, care evaluează și îmbunătățește eficiența și
eficacitatea sistemului de conducere bazat pe gestiunea riscului, a controlului
și a proceselor de administrare.
Art.41 Atribuțiile Compartimentului
de Audit Intern sunt :
1.
Elaborează norme metodologice specifice entității publice în care își
desfășoară activitatea, cu avizul UCAAPI;
2.
Elaborează proiectul planului anual de audit
public intern;
3.
Efectuează activități de audit public intern
pentru a evalua dacă sistemele de management financiar și control ale entității
publice sunt transparente și sunt conforme cu normele de legalitate,
regularitate, economicitate, eficiență și eficacitate. Compartimentul de Audit
Intern este obligat să auditeze, cel puțin o dată la 3 ani, fără a se limita
numai la acestea, următoarele activități și operațiuni:
-
angajamentele bugetare și legale din care derivă
direct sau indirect obligații de plată, inclusiv din fondurile comunitare;
-
plățile din fonduri publice, inclusiv din fonduri
de la Comunitatea Europeană;
-
vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea
de bunuri din domeniul privat al statului sau al unităților
administrativ-teritoriale;
-
concesionarea sau
închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unităților
administrativ-teritoriale;
-
constituirea veniturilor publice, respectiv modul
de autorizare și stabilire a titlurilor de creanță, precum și a facilităților
acordate la încasarea acestora;
-
alocarea creditelor bugetare;
-
sistemul contabil și fiabilitatea acestuia;
-
sistemul de luare a deciziilor;
-
sistemele de conducere și control, precum și
riscurile asociate unor astfel de sisteme;
-
sistemele informatice.
4.
Informează Uniunea Centrală de Armonizare a
Auditului Public Intern reprezentanți în
teritoriu prin Direcția Generală a Finanțelor Publice Mureș, despre
recomandările neînsușite de către conducătorul entității publice auditate,
precum și despre consecințele acestora;
5.
Raportează periodic asupra constatărilor, concluziilor
și recomandărilor rezultate din activitățile sale de audit;
6.
Elaborează raportul anual al activității de audit
public intern;
7.
În cazul identificării unor iregularități sau
posibile prejudicii, raportează imediat conducătorului entității publice și
structurii de control intern abilitate;
8.
Îndeplinește
orice alte atribuții din domeniul de activitate încredințate de
președintele Consiliului Județean.
Art.42 Compartimentul de Audit Intern auditează acțiunile și
activitățile desfășurate atât în cadrul aparatului propriu al Consiliului
Județean cât și la următoarele instituții subordonate: Muzeul Județean Mureș,
Biblioteca Județeană Mureș, Filarmonica de Stat Mureș, Ansamblul Artistic
Mureșul, Teatrul pentru copii și tineret ARIEL,Teatrul Național Tg.Mureș,
Centrul ptr.Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Mureș, Școala de
Artă și Meserii Tg.Mureș, Redacția Revistei VATRA, Redacția Revistei LATO,
Administrația Palatului Culturii Tg.Mureș, Centrul Militar Județean Mureș,
Inspectoratul pentru Protecția Civilă Mureș, Direcția Județeană de Asistență
Socială Mureș, Școala Specială nr.1 Tg.Mureș, Școala Specială nr.2 Tg.Mureș,
Școala profesională spec.nr.6 Apalina-Reghin.
Pentru
agenții economici, respectiv S.C. SURM S.A., R.A. Aeroportul Tg.Mureș și S.C.
Drumuri și Poduri Mureș S.A., auditul se efectuează numai în ceea ce privește
gestionarea fondurilor publice alocate de la buget prin intermediul Consiliului
Județean și/sau administrarea patrimoniului public.
DISPOZIȚII FINALE
Art. 43 Toți salariații din aparatul propriu al Consiliului
Județean Mureș sunt obligați să cunoască, să respecte și să aplice prevederile
prezentului regulament. În acest scop, Serviciul Resurse Umane și Consilieri
Președinte va asigura transmiterea regulamentului direcțiilor din cadrul
aparatului propriu iar șefii serviciilor îl vor aduce la cunoșțința
salariaților din compartimentele pe care le conduc.
Art.44 Neîndeplinirea în condiții corespunzătoare și la termenele
stabilite a obligațiilor prevăzute în prezentul regulament de către salariați,
se sancționați după caz, disciplinar, administrativ, material sau penal.
Art.45 Prezentul regulament va fi completat ori de câte ori apar
modificări în prevederile legale în baza cărora a fost elaborat, inclusiv în
cazul în care se modifică organigrama.