Casetă text:  

        ROMÂNIA                                           

   JUDEȚUL MUREȘ                                             PROIECT                       

CONSILIUL JUDEȚEAN                                        

 

 

 

H O T Ă R Â R E A   NR.____

din_____________________2011

privind aprobarea numărului de personal, a organigramei și statului de funcții

pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș

 

 

Consiliul Județean Mureș,

            Analizând Expunerea de motive nr. 6752 din 21.04.2011 a Serviciului Resurse Umane, privind aprobarea numărului de personal, a organigramei și statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș,

          În aplicarea prevederilor art.36 din Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare,

Cu respectarea prevederilor art.III din Ordonanța  de Urgență a Guvernului nr.63/30.06.2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare,

          Având în vedere avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr._____ din____________2011,

          În temeiul dispozițiilor art.91, alin.(1) lit. „a”, alin. (2) lit.”c” și respectiv ale art.97, alin.(1) din Legea administrației publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

 

 h o t ă r ă ș t e : 

 

 

          Art.1. Se aprobă organigrama și statul de funcții ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș, cu un număr de 150 de posturi, conform anexelor 1 și 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

          Art.2. Cu data prezentei se abrogă Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.110/12.08.2010 privind aprobarea numărului de personal, a organigramei și statului de funcții ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș.

          Art.3. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se însărcinează: Serviciul Resurse Umane și Direcția Economică din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș.

         

 

 

P R E Ș E D I N T E,

                                                AVIZAT PENTRU LEGALITATE  

Lokodi Edita Emöke                                                     SECRETAR,

 

                                                                                           Aurelian Paul Cosma

 

                                                        -avizat sub condiția primirii avizului

                                                             favorabil de la ANFP Bucuresti                                   


         ROMÂNIA

     JUDEȚUL MUREȘ

  CONSILIUL JUDEȚEAN

SERVICIUL RESURSE UMANE

Nr. 6752 din 21.04. 2011

 

 

EXPUNERE DE MOTIVE

la proiectul de hotărâre privind aprobarea numărului de personal, a organigramei

și statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș

 

 

În aplicarea prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.110 din 12 august 2010, modificată prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.161/2010, s-au aprobat organigrama și statul de funcții pentru Consiliului Județean Mureș, cu un număr total de 150 de posturi, după cum urmează:

  - Funcții de demnitate publică alese - 3 ;

  - Funcții publice de conducere - 15;
  - Funcții publice de execuție - 109;
  - Personal contractual de conducere - 1;
  - Personal contractual de execuție - 22.

Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 7 din  2 februarie 2011 a adus unele modificări la Legea nr.350 /2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul. Astfel în conformitate cu prevederile art.36 din Legea nr.350/2001 cu modificările și completările ulterioare,” În cadrul aparatului de specialitate al consiliului județean, respectiv în cadrul aparatului de specialitate al primarului/Primarului general al municipiului București se organizează și funcționează, potrivit legii, structuri de specialitate în domeniul amenajării teritoriului și urbanismului. În cazul județelor și municipiilor structura responsabilă se organizează ca direcție generală sau direcție, în cazul orașelor structura responsabilă se organizează ca direcție sau serviciu, în cazul comunelor structura responsabilă se organizează la nivel de compartiment”.

Conducătorul structurii de specialitate din cadrul aparatelor consiliilor județene sau primăriilor are statutul de arhitect-șef și reprezintă autoritatea tehnică în domeniul amenajării teritoriului și urbanismului din cadrul administrației publice județene și locale.

Acesta desfășoară o activitate de interes public, a cărei scopuri principale sunt: dezvoltarea durabilă a comunității, coordonarea activităților de dezvoltare teritorială, amenajarea teritoriului și urbanism, protejarea valorilor de patrimoniu și a calității arhitecturale la nivelul unității administrativ-teritoriale.  Arhitectul-șef nu poate fi subordonat unui alt funcționar public din cadrul aparatului de specialitate al președintelui consiliului județean sau al primarului, indiferent de tipul structurii pe care o conduce, direcție generală, direcție sau serviciu.

În aplicarea prevederilor legale mai sus amintite, față de organigrama anterior aprobată

Ø  se reduc două funcții publice din cadrul Compartimentului Baza de Date -  Direcția Tehnică și

Ø  se majorează cu două funcții publice structura Compartimentului Planificare Teritoriu, Urbanism și GIS la Direcția Amenajare Teritoriu și Urbanism  nou creată prin reorganizarea Instituției Arhitectului Șef.

Redimensionarea celor două structuri este impusă de creșterea volumului activităților

de amenajare a teritoriului și de urbanism, ca:

  • cercetarea în domeniul amenajării teritoriului și al urbanismului și elaborarea studiilor de fundamentare a strategiilor, politicilor și documentațiilor de amenajare a teritoriului și de urbanism;
  • constituirea, întreținerea, extinderea și dezvoltarea bazei de date urbane și teritoriale standardizate și compatibile, inclusiv în conformitate cu directiva INSPIRE transpusă prin Ordonanța Guvernului nr. 4/2010 privind instituirea Infrastructurii naționale pentru informații spațiale în România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 190/2010;
  • elaborarea strategiilor, politicilor și programelor de dezvoltare urbană și teritorială;
  • elaborarea documentațiilor de amenajare a teritoriului;
  • elaborarea documentațiilor de urbanism;
  • gestionarea documentațiilor de amenajare a teritoriului și de urbanism;
  • elaborarea de acte cu caracter normativ sau de normative în domeniu;
  • monitorizarea și controlul privind transpunerea în fapt a strategiilor, politicilor, programelor și operațiunilor de amenajare a teritoriului și de urbanism.

Menționăm că, cele două posturi noi din structura Direcției Amenajare Teritoriu și Urbanism vor avea în principal atribuții de întreținere, extindere și dezvoltare a bazei de date urbane și teritoriale iar structurarea pe categorii a celor 160 de posturi din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș, avizată de ANFP în luna august 2010 și prezentată la alin.(1) din prezenta expunere de motive rămâne neschimbată.

Având în vedere cele de mai sus se supune spre aprobarea proiectul de hotărâre privind aprobarea numărului de posturi, a organigramei și statului de funcții pentru aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș.

 

 

 

p. PREȘEDINTE,

 

Szabó Árpád

VICEPREȘEDINTE

 

 

 

 

 

 

   EP/2.ex.