ROMÂNIA                                                                       PROIECT                      

    JUDEȚUL MUREȘ

CONSILIUL JUDEȚEAN

 

 

   H O T Ă R Â R E A  NR.____

   din 29 aprilie  2009

privind aprobarea structurii organizatorice, Statului de funcții

și a Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Direcției Generale

de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

 

 

           Consiliul Județean Mureș,

           Văzând Expunerea de motive nr.10391 din 24.IV.2009, Hotărârea Colegiului Director al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș nr.1/22.04.2009 și Avizul favorabil al Sindicatului ACORD privind aprobarea structurii organizatorice, Statului de Funcții al direcției și a Regulamentului de Organizare și Funcționare,

         În conformitate cu prevederile art.107 din Legea nr.188/1999 privind statutul funcționarilor publici, republicată și ale art.III din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.229/2008 privind măsuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administrației publice,

Având în vedere Avizul nr.1883237/25.03.2009 al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, precum și avizele comisiilor de specialitate,

         Conform prevederilor H.G. nr.1.434/2004, privind atribuțiile și Regulamentul cadru de organizare și funcționare al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș,

         În temeiul art. 97 alin.(1) din Legea nr.215/2001 privind administrația publică

locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

 

 

hotărăște:

 

 

Art.1. Se aprobă structura organizatorică, Statul de funcții și  Regulamentul de organizare și funcționare ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, conform anexelor I și II, III, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2.   De îndeplinirea prezentei hotărâri răspunde Directorul general al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș.

Art.3. Prezenta hotărâre se comunică  Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș.

 

 

                             p.PREȘEDINTE,

                             Szabo Arpad

                        VICEPREȘEDINTE                                Avizat pentru legalitate        

                                                                                          SECRETAR,                                                                     

                                                                                             Aurelian Paul Cosma

 

 

 

CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ

 

DIRECȚIA GENERALĂ DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI PROTECȚIA COPILULUI

 

logo_dgaspc_grey

 

540081, Tg. Mureș, str. Trebely, nr. 7, Tel: 0265-213512, 0265-211699, Fax: 0265-211561,

 E- mail. office@dgaspcmures.ro,  www.dgaspcmures.ro

 

                                                                                                                        Nr.10391/24.IV.2009

 

E X P U N E R E  D E  M O T I V E

privind aprobarea structurii organizatorice, a Statului de funcții și a Regulamentului de Organizare

 și Funcționare ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

 

            În conformitate cu prevederile art. 13 lit. (d) din Regulamentul de Organizare și Funcționare al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr. 56/16.12.2004,  directorul general al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș supune spre aprobare Consiliului Județean Mureș, structura organizatorică, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare.

Inițierea proiectului de hotărâre se datorează apariției unor reglementări legale noi, respectiv O.U.G. nr.229/2008 privind măsuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administrației publice precum și pentru punerea în aplicare a prevederilor art.88 din Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată.

Față de actuala structură organizatorică, avizată de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici cu avizul nr. 1436187/27.05.2008 și aprobată prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr. 98/10.10.2008, numărul de funcții publice din aparatul propriu al direcției crește de la  97, (funcții publice de conducere (FPC) -11;  funcții publice de execuție (FPE) – 86), la 109 (funcții publice de conducere (FPC) -13;  funcții publice de execuție (FPE) – 96), cu menținerea numărului total de posturi aprobate prin hotărârea mai sus menționată de 1.744 .

 

I.              Cu privire la modificările funcțiilor publice impuse de prevederile legale:

Transformarea posturilor din regim contractual, în funcție publică, având în vedere prevederile art.2 din Legea nr.188/1999 republicată, privind Statutul funcționarilor publici, respectiv faptul că, aceste persoane desfășoară activități, care implică exercitarea prerogativelor de putere publică.

Transformarea a unui număr de 12 posturi de natură contractuală în funcții publice de execuție                    (2 posturi fiind vacante), s-a făcut cu respectarea prevederilor art.111 din actul normativ susmenționat, având avizul nr.1883237/25.03.2009 al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.

            Prin această modificare numărul funcțiilor publice din cadrul aparatului de specialitate al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, va crește cu 12 funcții publice, față de numărul funcțiilor  publice anterior avizate și aprobate.

 

II.            Pentru optimizarea activităților specifice din aparatul de specialitate se propun unele modificări funcționale și anume:

 

În cadrul activității Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, au avut loc unele modificări, după cum urmează:

Începând cu 1 ianuarie 2009, personalul angajat în cadrul serviciilor de mai jos au devenit angajați ai fundațiilor, conform înțelegerii părților, astfel:

-                   Casa Maria I și II a trecut în subordinea Asociației Filantropia Ortodoxă Alba Iulia – filiala Reghin, în urma Actului Adițional nr.5 și 6 la Convenția de colaborare nr. 4394/20.05.2004 și nr.10208/06.12.2002 ,

-                   Casa Criș a trecut în subordinea Arhiepiscopiei Ortodoxe Române Alba iulia, Asociația Ortodoxă Alba Iulia – filiala Daneș, Parohia Criș, în urma Actului Adițional nr.3 la Convenția de parteneriat nr.17627/30.11.2005;

-                   Casa DIO  - Reghin (Centru de zi) a trecut în subordinea Episcopiei Reformate a Ardealului, Parohia Reformată Reghin, în urma Actului Adițional nr.5  la Convenția de colaborare nr.603/20.01.2005;

-                   Casa Holt și Centru de tranzit Sighișoara a trecut în subordinea Fundației HOLT ROMANIA, în urma Actului Adițional nr.4  la Convenția de colaborare nr.17751/05.12.2005.

            Cele 21 posturi rămase disponibile prin preluarea personalului de către furnizorul acreditat să furnizeze aceste servicii, se  redistribuie în cadrul direcției, cu menținerea numărului total de personal aprobat.

            Se propune:

·         evidențierea Compartimentului adopție, ce funcționa în structura organizatorică  a Serviciului îngrijire de tip familial și adopție, în care își vor desfășura activitatea 3 funcționari publici de execuție (asistenți sociali) și 1 psiholog, personal contractual;

·         înființarea Biroului de evaluare, intervenție și asistență psihologică, ca o componentă funcțională a Serviciului de asistență maternală profesionistă;

·         înființarea Casei de tip familial Reghin, str. Iernuțeni nr.2-8, ap.9, sc.VII, et.4;

·         înființarea Compartimentului de asistență socială pentru persoane vârstnice, în care își vor desfășura activitatea 2 funcționari publici de execuție (asistenți sociali);

·         evidențierea Centrului de zi pentru copilul exploatat economic, ce funcționează din anul 2003 în structura organizatorică  a Serviciului intervenție în regim de urgență, abuz, neglijare, trafic, migrare, telefonul copilului ;

·         înființarea Serviciului financiar – contabil, prin comasarea Serviciului buget financiar cu Serviciul contabilitate;

·         înființarea Compartimentului salarizare, în subordinea Serviciului financiar – contabil;

·         pentru respectarea prevederilor legale în vigoare, Biroul juridic contencios, evaluarea copilului care săvârșește fapte penale și nu răspunde penal, se reorganizează în Serviciu juridic contencios, prin schimbarea denumirii și modificarea structurii organizatorice. Astfel va crește numărul de personal prin preluarea postului de consilier juridic din Serviciul de intervenție în regim de urgență, abuz, neglijare, trafic, migrare, telefonul copilului și transformarea acestuia  în funcție publică de execuție. Funcția de șef birou se transformă în funcție publică de conducere – șef serviciu. Serviciul va fi format din: 1 șef serviciu funcționar public de conducere și 7 funcții publice de execuție.

·         Biroul investiții, achiziții publice va deveni compartiment;

·         Biroul tehnic și administrarea patrimoniului și Serviciul administrativ, PSI și Protecția muncii, vor trece în subordinea directorului general adjunct al Direcției economice;

·         pentru respectarea prevederilor art.88 din Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, se va înființa:

- Serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, format din: 1 post de șef serviciu -medic, 2 posturi de asistent social, 2 posturi de psiholog,  1 post de kinetoterapeut, 1 post de instructor educație, 1 post de psihopedagog. Acest serviciu va fi înființat din posturile contractuale vacante din cadrul direcției.

- Compartimentul secretariatul comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, format din 2 posturi: 1 operator calculator și 1 inspector I. principal.

De asemenea un număr de 8 posturi vacante din cadrul direcției, se redistribuie în structura centrelor de îngrijire și asistență, astfel:

·         1 post (asistent medical) la Centrul de îngrijire și asistență Reghin;

·         2 posturi (infirmier) la Centrul de îngrijire și asistență Sighișoara;

·         2 posturi (infirmier) la Centrul de îngrijire și asistență Căpușu de Câmpie;

·         2 posturi (infirmier) la Centrul de îngrijire și asistență Glodeni;

·         1 post (muncitor II – zugrav) la Centrul de îngrijire și asistență Lunca Mureșului.

În urma modificărilor intervenite în structura organizatorică a direcției, se vor desființa următoarele compartimente: Compartimentul CASPIS și Compartimentul Corp de control, Secretariatul comisiei de expertiză medicală.

            Având în vedere cele de mai sus se supune spre dezbatere și aprobare proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei, a statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș,

 

 

DIRECTOR GENERAL,

 

Schmidt Lorand

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

hppscan2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ

DIRECȚIA GENERALĂ

DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI

PROTECȚIA COPILULUI MUREȘ

Colegiul Director

 

 

 

 

                                                  HOTARAREA N R.  1

                                             din  22 aprilie  2009

 

 

privind  adoptarea conținutului  Structurii Organizatorice, a Statului de Funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

 

 Colegiul Director a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș,

          Văzând Expunerea de motive nr. 4482/18.02.2009 a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș privind necesitatea modificării Structurii Organizatorice, a Statului de Funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare a DGASPC Mureș  și Procesul Verbal al sedinței Colegiului Director din data de 22 aprilie 2009,

          Procedând în temeiul prevederilor art. 12 alin. 3 pct. 4 și art. 14 alin. 1 pct. 1 din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, aprobat prin Hotărârea nr. 98/10.07.2008 a Consiliului Județean Mureș,

         

                                                 hotărăște:

 

          Art. 1. –Se adoptă conținutul Structurii Organizatorice, a Statului de Funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, conform Anexei nr.  I, II și III.

Art. 2 – Anexele I, II și III fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

          Art. 3 – Se propune Consiliului Județean Mureș aprobarea actelor adoptate prin prezenta hotărâre.

 

                                            P R E Ș E D I N T E

 

                                           Cosma Aurelian Paul 

 

 

2 ex.

 

 

 

 

 

 

 

 

CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ

 

DIRECȚIA GENERALĂ DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI PROTECȚIA COPILULUI

 

logo_dgaspc_grey

540081, Tg. Mureș, str. Trebely, nr. 7, Tel: 0265-213512, 0265-211699, Fax: 0265-211561,

 E- mail. office@dgaspcmures.ro,  www.dgaspcmures.ro

 

 

Nr.________/__________

 

 

 

 

 

            Către,

 

                           CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ

 

 

 

Alăturat, vă transmitem spre dezbatere și aprobare Proiectul de hotărâre privind aprobarea structurii organizatorice, Statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, cu anexele I, II și III. ( Expunerea de motive la proiectul de hotărâre, Statul de funcții, Organigrama și Regulamentul de Organizare și Funcționare a direcției).

 

 

 

 

 

            DIRECTOR GENERAL,                                         ȘEF SERVICIU,

 

                  Schmidt Lorand                                                   Nagy Ildiko