ROMÂNIA                                                                         PROIECT

     JUDEȚUL MUREȘ

CONSILIUL JUDEȚEAN

 

 

 

 

 

HOTĂRÂREA NR._____

din ____ ianuarie 2005

privind stabilirea nivelului contribuțiilor comunităților

 locale la finanțarea activității de protecție

a copiilor instituționalizați și a celor cu deficiențe

pe anul 2005

 

 

Consiliul Județean Mureș,

Având în vedere Expunerea de Motive nr.1396/08.02.2005 a Direcției  Buget Finanțe și Asistență Economică,

Potrivit prevederilor art.nr.17 din Ordonanța de Urgență nr.12/2001 privind înființarea Autorițății Naționale pentru Protecția Copilului și Adopție, a HGR nr.457/2000 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire a nivelului contribuțiilor comunităților locale la finanțarea activității de protecție a copilului aflat în dificultate,

În temeiul prevederilor art.109 din Legea 215/2001 privind administrația publică locală,

 

hotărăște:

 

Art.1: Se aprobă nivelul contribuției comunităților locale la finanțarea activității de protecție a copiilor instituționalizați, în sumă de 57.096  mii lei /copil/an.

 

Art.2: Se aprobă nivelul contribuției comunităților locale la finanțarea activității  de protecție a copiilor cu deficiențe, în sumă de 15.548 mii lei/copil/an.

 

Art.3:  Prezenta hotărâre se va transmite Direcției Generale Județene pentru Protecția Copilului și se va publica în Monitorul Oficial al Consiliului Județean.

 

 

                   PREȘEDINTE

 

             Lokodi Edita Emőke

                                                                            Avizat pentru legalitate

                                                                           SECRETAR GENERAL

 

                                                                             Togănel Ioan

 

 

 

 

_____________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

       ROMÂNIA

    JUDEȚUL MUREȘ

CONSILIUL JUDEȚEAN

Direcția Buget Finanțe

Si Asistență Economică

 Nr.1396/08.02.2005

 

 

 

EXPUNERE DE MOTIVE

la proiectul de hotărâre privind stabilirea nivelului

contribuțiilor comunităților locale la finanțarea  activității

de protecție a copiilor instituționalizați și a celor cu deficiențe

 

 

Potrivit articolului nr.17 din O.U.G.nr.12/2001 privind înființarea Autorității Naționale pentru Protecția Copilului și Adopție, activitatea serviciilor și instituțiilor publice care asigură protecția copilului se finanțează din următoarele surse:

-în mod obligatoriu din contribuția consiliilor locale, municipale, orășenești și comunale din a căror rază teritorială provin copilul cu handicap și cel aflat în dificultate sau persoana majoră care beneficiază de protecție în condițiile art.19 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.26/1997 privind protecția copilului aflat în dificultate

-sume alocate din bugetul Autorității Naționale pentru Protecția Copilului și Adopție;

-venituri proprii ale județelor, respectiv ale sectoarelor municipiului București, potrivit legii.

Prin H.G.R.nr.457/2000 s-au aprobat Normele metodologice de stabilire a nivelului contribuțiilor comunităților locale la finanțarea acestor activități.

Conform acestora, nivelul contribuțiilor se stabilește pe baza cheltuielilor materiale și de prestări servicii realizate de aceste instituții în perioada precedentă și numărul de copii  asistați.

În anul 2005, potrivit prevederilor, cheltuielile  ce se vor realiza în centrele de plasament  subordonate Direcției Generale pentru Protecția Drepturilor Copilului și  cele din școlile speciale din județul Mureș sunt de  aproximativ 45.334.523 mii lei, respectiv 4.166.984 mii lei, reprezentând o cheltuială medie pe copil/an de 57.096 mii lei – pentru copiii instituționalizați din centrele de plasament, respectiv 15.549 mii lei/ copil/an -  pentru cei cu  deficiențe care studiază la școli speciale din județul Mureș.

Contribuția consiliilor locale, din localitățile de proveniență a copiilor, la finanțarea activității de protecție a copilului în dificultate,  a fost reținută din cota de 17% din impozitul pe venit în bugetul  Consiliului Județean, solicitarea virării  urmând  să se facă doar pentru comunitățile teritorial-administrative din alte județe.

          Direcția Buget Finanțe și Asistență Economică, împreună cu Direcția Generală  pentru Protecția Drepturilor Copilului, vor face demersuri la Consiliile Locale din țară în vederea recuperării sumelor datorate.

 

DIRECTOR

 Bartha Iosif

                                                                                    

                                                 Văzut

                                                                                          VICEPREȘEDINTE

                                                                                                        Groza Emil