ROMÂNIA                                                                    

                     JUDEȚUL MUREȘ

                  CONSILIUL JUDEȚEAN

 

                                                         

 

 

 

HOTĂRÂREA  NR. 142

             din 5 septembrie 2013

 

privind modificarea Organigramei și Statului de funcții pentru Regia Autonomă

 Aeroportul „Transilvania Tîrgu Mureș”

 

 

Consiliul Județean Mureș,

Văzând solicitarea Regiei Autonome Aeroportul „Transilvania Tîrgu Mureș” transmisă cu adresa nr.4669/14.08.2013 și Expunerea de motive nr.16589/29.08.2013 a Serviciului Resurse Umane la proiectul de hotărâre privind modificarea Organigramei și Statului de funcții pentru Regia Autonomă Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș," precum și avizul comisiilor de specialitate,

Având în vedere Hotărârea Guvernului nr.398/1997 privind trecerea unor regii autonome aeroportuare de sub autoritatea Ministerului Transporturilor sub autoritatea consiliilor județene, precum și Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.37/1997 prin care aeroportul trece sub autoritatea Consiliului Județean Mureș,

În conformitate cu prevederile art.14 din Regulamentul de organizare și funcționare al Regiei Autonome Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș", aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.25/29.02.2012, cu modificările și completările ulterioare,

Având în vedere Hotărârea Consiliului de Administrație al R.A. Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș" nr.26/13.08.2013,

În temeiul dispozițiilor art.91, alin.(1) lit. "a", alin. (2) lit."c" și respectiv ale art.97, alin.(1) din Legea administrației publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

 

hotărăște:

 

Art.I. Anexele 1 și 2 la Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.6/31 ianuarie 2013 privind aprobarea Organigramei și Statului de funcții pentru Regia Autonomă Aeroportul „Transilvania Tîrgu Mureș” se modifică și se înlocuiesc cu anexele 1 și 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.II. De ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri răspunde conducerea Regiei Autonome Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș”.

 

 

 

              PREȘEDINTE                                                Contrasemnează

       SECRETAR

                       Ciprian Dobre                                            

                                                                                                            Aurelian - Paul Cosma 

                                                                                

 

                          

 

 

 

 

 

 

 ROMÂNIA

      JUDEȚUL MUREȘ

CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ

   Serviciul Resurse Umane

    Nr. 16589/29.08.2013

 

EXPUNERE DE MOTIVE

la proiectul de hotărâre privind modificarea Organigramei și Statului de funcții pentru

Regia Autonomă Aeroportul „Transilvania Tîrgu Mureș”

 

Structura organizatorică și statul de funcții pentru Regia Autonomă Aeroportul „Transilvania Tîrgu Mureș” au fost aprobate prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.6/31 ianuarie 2013.

Prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.98/20 iunie 2013 a fost numit noul administrator executiv – Președinte al Consiliului de Administrație al Regiei Autonome „Aeroportul Transilvania” Târgu Mureș. Una dintre preocupările de început de mandat ale noului administrator executiv a fost o analiză a structurii organizatorice a regiei în raport cu activitățile derulate potrivit regulamentului de organizare și funcționare, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.25/2012.

Demersul este cu atât mai justificat cu cât în această perioadă Autoritatea Aeronautică Civilă Română - Direcția Generala Infrastructura si Transport Aerian din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a elaborat un Raport de Audit în scopul menținerii condițiilor de autorizare a R.A. Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș”.

În acest sens, cu adresa înregistrată la Consiliul Județean Mureș sub nr.4669/14.08.2013, Regia Autonomă Aeroportul „Transilvania Tîrgu Mureș” solicită modificarea structurii organizatorice și statului de funcții aprobate prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.6/31 ianuarie 2013.

Propunerile de modificare a structurii organizatorice se încadrează în numărul de personal de 139, anterior aprobat și vizează ca obiective:

1.    punerea în aplicare a recomandărilor Autorității Aeronautice Civile Române;

2.    o conexiune directă a atribuțiilor stabilite pe domeniile de activitate prevăzute la art.6 din Regulamentul de organizare și funcționare al regiei, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.25/2012;

3.    eficientizarea activității regiei în vederea creșterii productivității muncii, prin reașezarea structurilor funcționale într-un mod care să permită o mai bună îndeplinire a atribuțiilor angajaților, precum și controlul activității acestora.

În ceea ce privește primul obiectiv, acesta reprezintă rezultatul recomandărilor Autorității Aeronautice Civile Române - Direcția Generală Infrastructură și Transport Aerian din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cuprinse în Raportul de Audit elaborat în scopul menținerii condițiilor de autorizare a R.A. Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș”, puse în practică în acord cu condițiile specifice de desfășurare a activității regiei.

În acest sens:

A.    au fost trecute în subordinea  directă a Consiliului de Administrație – administratorului executiv, președinte al Consiliului de Administrație:

·       Compartimentul Metrologie și Mediu;

·       Serviciul Securitate Aeroportuară;

·       Compartimentul Siguranță Aeronautică;

·       Compartimentul Audit, Calitate.

B.   În cadrul Direcției Tehnice s-a reorganizat Serviciul de Exploatare și Întreținere Echipamente Aeroportuare în sensul mutării personalului tehnic la Compartimentul Mentenanță și respectiv a personalului de „exploatare” la Biroul Deservire Aeronave, structură nou creată în cadrul Serviciului Operațiuni Sol la Direcția Operațională. Astfel Serviciul Operațiuni Sol va avea în subordine tot personalul implicat în deservirea aeronavelor, respectiv: Biroul Handling și Deservire Pasageri, Biroul Dirijare Sol și Biroul Deservire Aeronave.

 

 

În ceea ce privește obiectivele de eficientizare a activității și respectiv controlul mai eficient al activității fiecărui angajat acestea au la origine doi factori:

A.   Între modificările aduse de Regulamentul de organizare și funcționare aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.25/2012 în aplicarea prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice se evidențiază cele referitoare la reglementarea Serviciul de interes economic general.

În acest sens, se constată că, modificările aduse regulamentului la capitolele: IV.- Obiectul de activitate, VII.- Finanțarea activității și VIII.-Exercițiul financiar, impun o revizuire a structurii organizatorice în așa fel încât domeniile de activitate, respectiv atribuțiile stabilite pe domenii de activitate prin regulamentul de organizare și funcționare să corespundă structurii organizatorice.

Prin urmare se propune ca, activitățile stabilite la art.6, lit. „d” și „e” din regulamentul de organizare și funcționare, pe domeniile economico-financiar și comercial să fie grupate în cadrul Direcției Economico - Financiare. În acest sens în cadrul direcției se regăsește un Serviciu Financiar - Contabilitate, cu compartimente distincte pe activitățile de: contabilitate, financiar și administrativ și un Compartiment comercial ce va include Departamentul Marketing și Contracte, precum Compartimentul Achiziții și Investiții, care a funcționat anterior la Direcția Tehnică.

Menționăm că, propunerile de structură organizatorică și stat de funcții pentru R.A. Aeroportul "Transilvania" Tîrgu Mureș fundamentate cu încadrarea în numărul maxim de  139 de posturi,  respectă normele legale specifice în materie:

   - Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificările și completările ulterioare;

   - Reglementarea Aeronautică Civilă Română RACR - AD - AADC, Autorizarea aerodromurilor civile, cap. VI, pct. 6.2 - Competența personalului operațional și de întreținere;

   - Reglementarea Aeronautică Civilă Română RACR - AD - AAH privind Autorizarea Agenților Aeronautici de Handling, ediția 1/2008, cap. III - Cerințe pentru autorizarea și menținerea autorizării agenților aeronautici de handling, pct. 3.1.2. (a) pct. 3.2.1.;

   - Legea nr. 399/2005 pentru modificarea și completarea O.G. nr. 29/1997 - republicată privind Codul Aerian, cap. 9 - Siguranța zborului, Secțiunea a III-a - Personalul aeronautic civil;

   - Programul Național de Securitate Aeronautică aprobat prin H.G. nr. 1193/2012;

   - Programul de Securitate al R.A. Aeroport Transilvania, aprobat de M.T. (Direcția Generală a Aviației Civile);

   - Ordinul nr. 18/2008 privind aprobarea Normelor de igienă pentru transporturile de persoane, emis de Ministerul Sănătății Publice;

   - Hotărârea Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sănătății lucrătorilor, cu modificările și completările ulterioare;

   - Regulamentul (CE) nr.1107/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 5 iulie 2006 privind drepturile persoanelor cu mobilitate redusă pe calea aerului;

   - Legea nr. 307/2006, respectiv cerințele privind organizarea serviciului de pompieri civili.

În conformitate cu prevederile art.91, alin.(1), lit."a" , respectiv, alin.(2), lit."c" din Legea administrației publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare, aprobarea organigramei, statului de funcții, regulamentului de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate, precum și ale instituțiilor și serviciilor publice de interes județean și ale societăților comerciale și regiilor autonome de interes județean este de competența consiliului județean.

Având în vedere cele de mai sus, se supune spre aprobare proiectul de hotărâre privind modificare Organigramei și Statului de funcții pentru Regia Autonomă Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș”.

PREȘEDINTE,

Ciprian Dobre

Întocmit:consilier Radu Teodora

Verificat: șef serviciu: E Popa