R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR.6
din 31 ianuarie 2013
privind aprobarea Organigramei și Statului de funcții pentru Regia Autonomă Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș"

Consiliul Județean Mureș,
Analizând Expunerea de motive nr.1428 din 24 ianuarie 2013 la proiectul de hotărâre privind aprobarea Organigramei și Statului de funcții pentru Regia Autonomă Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș," precum și avizul comisiilor de specialitate,
Având în vedere Hotărârea Guvernului nr.398/1997 privind trecerea unor regii autonome aeroportuare de sub autoritatea Ministerului Transporturilor sub autoritatea consiliilor județene, precum și Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.37/1997 prin care aeroportul trece sub autoritatea Consiliului Județean Mureș,
În conformitate cu prevederile art.14 din Regulamentul de organizare și funcționale al Regiei Autonome Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș", aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.25/29.02.2012, cu modificările și completările ulterioare,
Având în vedere Hotărârea Consiliului de Administrație al R.A. Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș" nr.4/15.01.2013,
În temeiul dispozițiilor art.91, alin.(1) lit. "a", alin. (2) lit."c" și respectiv ale art.97, alin.(1) din Legea administrației publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

hotărăște:

Art.1. Se aprobă Organigrama și Statul de funcții ale Regiei Autonome Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș'', conform anexelor 1 și 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Cu data prezentei se abrogă Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.5/13.02.2003, privind aprobarea organigramei, statului de funcții și a unor categorii de sporuri pentru condiții deosebite de muncă, pentru R.A. ''Aeroportul Tîrgu Mures.''
Art.3. De ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri răspunde conducerea Regiei Autonome Aeroportul "Transilvania Tîrgu Mureș.''

 

PREȘEDINTE
Ciprian Dobre
Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian - Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr.1428 din 24.I. 2013

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea Organigramei și Statului de funcții pentru Regia Autonomă Aeroportul "Transilvania" Tîrgu Mureș

În aplicarea prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 - privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, Consiliul Județean Mureș a adoptat Hotărârea nr.25 din 29 februarie 2012 privind implementarea guvernanței corporative la Regia Autonomă Aeroportul "Transilvania" Tîrgu Mureș, prin care a fost aprobat Regulamentul de organizare și funcționare al regiei.
Modificările intervenite în normele legale specifice, precum și cele aduse prin noul regulament de organizare și funcționare, aprobat prin hotărârea mai sus menționată, coroborate cu modificarea volumului de trafic derulat, impun elaborarea și adoptarea unei structuri organizatorice noi.
De asemenea, noua structura organizatorică se aliniază la reglementările aeronautice civile romane privind competența personalului aeroportuar, în vederea desfășurării în bune condiții a activităților generale si specifice de aeroport, fiind elaborată cu respectarea recomandărilor Autorității Aeronautice Civile Romane - Direcția Generala Infrastructura si Transport Aerian din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cuprinse în Raportul de Audit elaborat în scopul menținerii condițiilor de autorizare a R.A. Aeroportul "Transilvania" Tîrgu Mureș.
Prezenta propunere de structură organizatorică și stat de funcții pentru R.A. Aeroportul "Transilvania" Tîrgu Mureș s-a elaborat cu respectarea normelor legale specifice în materie:
   - Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificările și completările ulterioare - Timpul de muncă și timpul de odihnă și Durata timpului de muncă;
   - Reglementarea Aeronautică Civilă Română RACR - AD - AADC, Autorizarea aerodromurilor civile, cap. VI, pct. 6.2 - Competența personalului operațional și de întreținere;
   - Reglementarea Aeronautică Civilă Română RACR - AD - AAH privind Autorizarea Agenților Aeronautici de Handling, ediția 1/2008, cap. III - Cerințe pentru autorizarea și menținerea autorizării agenților aeronautici de handling, pct. 3.1.2. (a) pct. 3.2.1.;
   - Legea nr. 399/2005 pentru modificarea și completarea O.G. nr. 29/1997 - republicată privind Codul Aerian, cap. 9 - Siguranța zborului, Secțiunea a III-a - Personalul aeronautic civil;
   - Programul Național de Securitate Aeronautică aprobat prin H.G. nr. 148/2005;
   - Programul de Securitate al R.A. Aeroport Transilvania, aprobat de M.T. (Direcția Generală a Aviației Civile);
   - Ordinul nr. 18/2008 privind aprobarea Normelor de igienă pentru transporturile de persoane, emis de Ministerul Sănătății Publice;
   - Hotărârea Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sănătății lucrătorilor;
   - Regulamentul (CE) Nr. 1107/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 5 iulie 2006 privind drepturile persoanelor cu mobilitate redusă pe calea aerului;
   - Ordonanța Guvernului nr. 60/1997, aprobată prin Legea nr. 212/1997, respectiv criteriile minime de performanță privind organizarea serviciului de pompieri civili.
Propunerea de organigramă și stat de funcții, prezentată în anexele 1-2 din prezentul material, este fundamentată pe un număr total de 139 de posturi, din care 8 posturi de conducere. Astfel, unele posturi au fost desființate, în zonele considerate excedentare și s-au înființat posturile necesare în zonele de risc, astfel încât, gradul de operabilitate, siguranță și securitate ale regiei, să cunoască o creștere semnificativă.
În conformitate cu prevederile art.91, alin.(1), lit."a" , respectiv, alin.(2), lit."c" din Legea administrației publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare, aprobarea organigramei, statului de funcții, regulamentului de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate, precum și ale instituțiilor și serviciilor publice de interes județean și ale societăților comerciale și regiilor autonome de interes județean este de competența consiliului județean.
În aplicarea prevederilor art.2, alin.(3) din Hotărârea Guvernului nr.594/1999 privind salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit care își desfășoară activitatea sub autoritatea consiliilor județene proiectul de organigramă a fost înaintat Ministerului Transporturilor. Sub nr.169 din 21.01.2013 Direcția Aviație Civilă din cadrul ministerului ne-a comunicat faptul că, de la data aplicării "Reglementării aeronautice civile române autorizarea aerodromurilor civile RACR-AD-AADC, ediția 1/2010 și a Reglementării Aeronautice civile române privind amenajarea, utilizarea și înregistrarea aerodromurilor civile - RACR-AD-IADC, ediția 1/2010" este acoperită cerința de reglementare prevăzută la art.2, alin.(3) din Hotărârea Guvernului nr.594/1999.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre aprobare proiectul de hotărâre privind aprobarea Organigramei și Statului de funcții pentru Regia Autonomă Aeroportul "Transilvania" Tîrgu Mureș.

 

PREȘEDINTE,
Ciprian Dobre