R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 65
din 31 mai 2012
privind constituirea Consiliului de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș

Consiliul Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive nr.9723 din 29 mai 2012 a Direcției Juridice și Administrație Publică la proiectul de hotărâre privind constituirea Consiliului de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, precum și avizul comisiilor de specialitate,
Urmând procedura reglementată de prevederile art. 43 alin. (8) și (10) din Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Județean Mureș, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr. 116/2006,
Având în vedere rezultatul selecției efectuate de comisia de selecție prealabilă a candidaților pentru Consiliul de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, constituită prin HCJM nr.25/2012 privind implementarea guvernanței corporative la R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș, consemnat în procesul - verbal privind rezultatul obținut de candidații participanți la procedura de selecție,
În conformitate cu prevederile O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, precum și a HCJM nr.25/2012 privind implementarea guvernanței corporative la R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș,
În temeiul dispozițiilor art.91, alin.(1) lit. "a" și "d", ale alin.(2) lit."d" și ale art.97 coroborat cu art.43 din Legea administrației publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

hotărăște:

Art.1. Se constituie Consiliul de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, în următoarea structură și componență:
     - Domnul Poruțiu Mihai - președinte al Consiliului de Administrație, administrator executiv, reprezentant al autorității publice tutelare;
     - Domnul Peti Andrei - vicepreședinte al Consiliului de Administrație - administrator executiv;
     - Doamna Maria Spinei - membru al comitetului de audit - administrator neexecutiv;
     - Domnul Dorin Ivașcu - membru al comitetului de audit - administrator neexecutiv;
     - Reprezentantul Ministerului Finanțelor Publice - membru al comitetului de audit - administrator neexecutiv.
Art.2. Consiliul de Administrație al RA "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, se completează cu reprezentantul desemnat de Ministerul Finanțelor Publice.
Art.3. Consiliul de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș numit în condițiile prezentei hotărâri își începe mandatul pe data de 01.06.2012, dată începând cu care mandatul actualului Consiliu de Administrație încetează și Regulamentul de Organizare și Funcționare al R.A. "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș cu nr.25/2011 intră în vigoare.
Art.4. (1) Se aprobă încheierea contractelor de mandat între Consiliul Județean Mureș și administratorii desemnați în condițiile prezentei hotărâri, în forma prevăzută în anexele 1 - 3, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2) Se mandatează doamna Lokodi Edita Emőke - Președinte al Consiliului Județean Mureș, cu semnarea contractelor de mandat prevăzute la alin.(1)
Art.5. În termen de maxim 90 de zile de la constituire, Consiliul de Administrație al R.A. "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș va prezenta Consiliului Județean Mureș spre aprobare, în condițiile legii, următoarele:
     - Planul de administrare
     - Organigrama
     - Statul de funcții
     - Numărul de personal.
Art.6. Prezenta hotărâre se comunică Instituției Prefectului Județul Mureș, R.A. "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, membrilor Consiliului de Administrație desemnat prin HCJM nr.69/2009, precum și Direcției Economice din cadrul Consiliului Județean Mureș și membrilor Consiliului de Administrație desemnat prin prezenta hotărâre nominalizați la art.1, care vor răspunde de ducerea la îndeplinire a măsurilor stabilite.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emőke
 Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Direcția Juridică și Administrație Publică
Nr. 9723 din 29 mai 2012

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind constituirea Consiliului de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș

În aplicarea prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 - privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.25 din 29 februarie 2012 privind implementarea guvernanței corporative la R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș s-a aprobat inițierea procedurii de selecție prealabilă a candidaților pentru Consiliul de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, s-a aprobat componența Comisiei de selecție prealabilă a candidaților, precum și faptul că această comisie va fi asistată de un expert independent specializat în recrutarea resurselor umane, desemnat în condițiile legii.
Pentru ducerea la îndeplinire a Hotărârii Consiliului Județean Mureș mai sus menționată, în conformitate cu prevederile art.104, alin.(1), lit."f" din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Președintele Consiliului Județean Mureș a demarat procedura de selecție prealabilă a candidaților constituirea Consiliul de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, în următoarea structură:
- 1 (un) post administrator executiv, președinte al Consiliului de Administrație, reprezentant al autorității publice tutelare;
- 3 (trei) posturi administratori, din afara autorității publice tutelare sau al altor instituții publice, din care:
     - un post administrator executiv, vicepreședinte al Consiliului de Administrație;
     - două posturi administratori neexecutivi, membri ai comitetului de audit.
Această structură a Consiliului de Administrație urmează a fi completată cu încă un membru neexecutiv - reprezentantul Ministerului Finanțelor Publice, care va fi desemnat de către acesta. În acest sens și având în vedere prevederile O.M.F.P. nr.374/20.03.2012 privind aprobarea Metodologiei privind modul de evaluare/selecție prealabilă, cu adresa nr.8218/2012, Consiliul Județean Mureș a solicitat Ministerului Finanțelor Publice desemnarea reprezentantului său în Consiliul de Administrație al R.A. "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș.
În conformitate cu prevederile art.5, alin.(6) din Ordonanța de Urgență nr.109/2011, anunțul privind selecția membrilor consiliului de administrație a fost publicat în trei ziare economice și/sau financiare cu largă răspândire - ziarul "Bursa", "Ziarul Financiar", "Curierul Național", presa locala (Zi de Zi și Népújság), precum și pe pagina de internet a R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș și respectiv a Consiliului Județean Mureș, sens în care, a fost asigurată transparența și publicitatea procedurii de selecție prealabilă
Pe parcursul derulării procedurii, în conformitate cu prevederile art.3, alin.(2) din HCJM nr.25/2012, comisia a fost asistată de un expert independent specializat în recrutarea resurselor umane - societate desemnată cu respectarea dispozițiilor legale, a cărei raport final este atașat prezentei expuneri de motive împreună cu rezultatul evaluării candidaților înscriși în procedura de selecție prealabilă, care a fost făcut public prin afișare pe site-ul Consiliului Județean Mureș.
Pentru toate considerentele mai sus arătate, fiind finalizată procedura de selecție prealabilă a candidaților pentru Consiliul de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, se impune constituirea de urgență a acestui organ de conducere al regiei în structura legală reglementată de OUG nr.109/2011, pentru instituirea unui management performant care să aplice de îndată noul mecanism de guvernare corporatistă reglementat prin această ordonanță.
În sensul mai sus arătat, menționăm faptul că R.A. Aeroport Transilvania Târgu Mureș nu - și respectă obligația de transmitere trimestrială, până la data de 10 a lunii următoare a încheierii trimestrului, a raportului privind modul de respectare a prevederilor HCJ nr.107/2011 privind încredințarea serviciului de interes economic general, fapt ce ne pune în imposibilitatea respectării dispozițiilor legale în materie, în condițiile existenței unor acțiuni în instanță legate de activitatea aeroportuară și a supravegherii instituite de Consiliul Concurenței cu privire la finanțarea R.A. Aeroportul Tîrgu Mureș.
Totodată, deși s-a solicitat în repetate rânduri prezentarea unor date și informații reale, cuantificabile și coerente, atât pentru fundamentarea și susținerea indicatorilor financiari prevăzuți în BVC, cât și pentru corelarea acestora cu activitățile desfășurate și tarifele practicate, acestea nu ne-au fost comunicate, ori, în lipsa documentelor mai sus menționate, suntem în imposibilitatea de a promova și susține proiectele de hotărâri în Consiliul Județean în vederea aprobării tarifelor pentru serviciile aeroportuare și a finanțării regiei, situație de neacceptat.

Pentru argumentele mai sus relevate, se impune supunerea spre dezbatere și aprobare a proiectului de hotărâre privind constituirea Consiliului de Administrație al Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania" Tîrgu Mureș, anexat, după procedura reglementată de prevederile art. 43 alin. (8) și (10) din Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Județean Mureș, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr. 116/2006.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emőke

 

SECRETAR
Paul Cosma