R O M Â N I A 
 
JUDEȚUL MUREȘ
 CONSILIUL JUDEȚEAN
 
HOTĂRÂREA NR. 76
din 26 mai 2011
privind aprobarea Structurii organizatorice, 
a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru 
aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș
 Consiliul Județean 
Mureș, 
 Analizând Expunerea de motive nr.8331 din 20.V.2011 
a Serviciului Resurse Umane, privind aprobarea Structurii organizatorice, a Statului 
de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru aparatul de 
specialitate al Consiliului Județean Mureș, precum și avizul comisiilor de specialitate, 
 În aplicarea prevederilor art.36 din Legea nr.350/2001 privind amenajarea 
teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare,
Cu 
respectarea prevederilor art. III din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.63/30.06.2010 
pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice 
locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare,
 Având în vedere 
avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr.889126 din 26 mai 2011, 
 În temeiul dispozițiilor art.91, alin.(1) lit. "a", alin. (2) lit."c" 
și respectiv ale art.97, alin.(1) din Legea administrației publice locale nr.215/2001, 
republicată, cu modificările și completările ulterioare,
hotărăște:
 Art.1. Se aprobă organigrama, 
statul de funcții și Regulamentului de organizare și funcționare ale aparatului 
de specialitate al Consiliului Județean Mureș, cu încadrarea în numărul maxim 
de 150 de posturi, conform anexelor 1, 
2 și 3, 
care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 Art.2. 
Cu data prezentei se abrogă Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.110/12.08.2010, 
privind aprobarea numărului de personal, a organigramei și statului de funcții 
ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș, așa cum a fost modificată 
prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.63/2011 privind aprobarea modificării 
statului de funcții al aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș 
și respectiv Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.137/30.09.2010 privind aprobarea 
Regulamentului de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate al 
Consiliului Județean Mureș.
Art.3. Prevederile 
anexei 3 la prezenta hotărâre - Regulamentului de organizare și funcționare ale 
aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș vor fi aduse la cunoștința 
personalului din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș, prin 
grija secretarului județului, a directorilor executivi ai direcțiilor de specialitate 
și a șefilor de servicii.
 Art.4. De ducerea 
la îndeplinire a prezentei hotărâri răspunde Serviciul Resurse Umane din aparatul 
de specialitate al Consiliului Județean Mureș.
| PREȘEDINTE  Lokodi Edita Emőke  | Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma  | 
 
ROMÂNIA 
 JUDEȚUL MUREȘ 
 CONSILIUL JUDEȚEAN 
SERVICIUL 
RESURSE UMANE 
Nr. 8331 din 20.V.2011
 
EXPUNERE DE MOTIVE 
la proiectul de hotărâre privind aprobarea Structurii organizatorice, 
a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru 
aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș
În aplicarea prevederilor 
Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.63/2010 pentru modificarea și completarea 
Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea 
unor măsuri financiare, prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.110 din 12 
august 2010, modificată prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.161/2010, 
și respectiv Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.63/2011, s-au aprobat organigrama 
și statul de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș, 
cu un număr total de 150 de posturi. 
Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 
7 din 2 februarie 2011 a adus unele modificări la Legea nr.350 /2001 privind amenajarea 
teritoriului și urbanismul. Astfel în conformitate cu prevederile art.36 din Legea 
nr.350/2001 cu modificările și completările ulterioare," În cadrul aparatului 
de specialitate al consiliului județean, respectiv în cadrul aparatului de specialitate 
al primarului/Primarului general al municipiului București se organizează și funcționează, 
potrivit legii, structuri de specialitate în domeniul amenajării teritoriului 
și urbanismului. În cazul județelor și municipiilor structura responsabilă se 
organizează ca direcție generală sau direcție, în cazul orașelor structura responsabilă 
se organizează ca direcție sau serviciu, în cazul comunelor structura responsabilă 
se organizează la nivel de compartiment".
Conducătorul structurii de specialitate 
din cadrul aparatelor consiliilor județene sau primăriilor are statutul de arhitect-șef 
și reprezintă autoritatea tehnică în domeniul amenajării teritoriului și urbanismului 
din cadrul administrației publice județene și locale.
Acesta desfășoară o activitate 
de interes public, a cărei scopuri principale sunt: dezvoltarea durabilă a comunității, 
coordonarea activităților de dezvoltare teritorială, amenajarea teritoriului și 
urbanism, protejarea valorilor de patrimoniu și a calității arhitecturale la nivelul 
unității administrativ-teritoriale. Arhitectul-șef nu poate fi subordonat unui 
alt funcționar public din cadrul aparatului de specialitate al președintelui consiliului 
județean sau al primarului, indiferent de tipul structurii pe care o conduce, 
direcție generală, direcție sau serviciu.
În aplicarea prevederilor legale 
mai sus amintite, față de organigrama anterior aprobată: 
     - 
se reduc două funcții publice din cadrul Compartimentului Baza de Date - Direcția 
Tehnică și
     - se majorează cu două funcții publice 
structura Compartimentului Planificare Teritoriu, Urbanism și GIS la Direcția 
Amenajare Teritoriu și Urbanism nou creată prin reorganizarea Instituției Arhitectului 
Șef.
Redimensionarea celor două structuri este impusă de creșterea volumului 
activităților 
de amenajare a teritoriului și de urbanism, ca:
     - 
cercetarea în domeniul amenajării teritoriului și al urbanismului și elaborarea 
studiilor de fundamentare a strategiilor, politicilor și documentațiilor de amenajare 
a teritoriului și de urbanism;
     - constituirea, 
întreținerea, extinderea și dezvoltarea bazei de date urbane și teritoriale standardizate 
și compatibile, inclusiv în conformitate cu directiva INSPIRE transpusă prin Ordonanța 
Guvernului nr. 4/2010 privind instituirea Infrastructurii naționale pentru informații 
spațiale în România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 190/2010;
     - 
elaborarea strategiilor, politicilor și programelor de dezvoltare urbană și teritorială;
     - 
elaborarea documentațiilor de amenajare a teritoriului;
     - 
elaborarea documentațiilor de urbanism;
     - gestionarea 
documentațiilor de amenajare a teritoriului și de urbanism;
     - 
elaborarea de acte cu caracter normativ sau de normative în domeniu;
     - 
monitorizarea și controlul privind transpunerea în fapt a strategiilor, politicilor, 
programelor și operațiunilor de amenajare a teritoriului și de urbanism.
Menționăm 
că, cele două posturi noi din structura Direcției Amenajare Teritoriu și Urbanism 
vor avea în principal atribuții de întreținere, extindere și dezvoltare a bazei 
de date urbane și teritoriale iar structurarea pe categorii a celor 160 de posturi 
din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș, avizată de 
ANFP în luna august 2010 și prezentată la alin.(1) din prezenta expunere de motive 
rămâne neschimbată. 
Luând în considerare modificările intervenite în structura 
organizatorică a instituției, după data aprobării Regulamentului de organizare 
și funcționale al aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș, aprobat 
prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.137/2010, schimbările legislative 
mai sus amintite, precum și creșterea volumului și complexității sarcinilor specifice 
unităților de implementare a proiectelor în etapa actuală se impune revizuirea 
Regulamentului de organizare și funcționale al aparatului de specialitate al Consiliului 
Județean Mureș.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre aprobarea proiectul 
de hotărâre privind aprobarea Structurii organizatorice, a Statului de funcții 
și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate 
al Consiliului Județean Mureș.
PREȘEDINTE,
Lokodi 
Edita Emöke