R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 135
din 30 septembrie 2010
pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de director-manager al Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș

Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive a Serviciului Resurse Umane nr.14717/27.09.2010, precum și avizele comisiilor de specialitate,
În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.189/2008 privind managementul instituțiilor de cultură, aprobată prin Legea nr.269/2009 și ale Hotărârii Guvernului nr.1301/2009 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, a evaluării managementului, modelului-cadru al raportului de activitate, precum și modelului-cadru recomandat pentru contractele de management, pentru instituțiile publice de cultură,
În temeiul dispozițiilor art. 97 alin. (1) din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

hotărăște:

Art.1. Se aprobă condițiile de participare la concurs, caietul de obiective, bibliografia, regulamentul de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management organizat în vederea ocupării postului de director-manager al Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș, conform Anexelor 1, 2, 3 și 4, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se aprobă componența Comisiei de concurs de proiecte de management din următorii membrii:
1. Szabo Zsuzsanna - Decan al Facultății de Științe Economice, Juridice și Administrative - Universitatea "Petru Maior" Târgu Mureș;
2. Barabási Attila - director adjunct - Ansamblul Artistic Profesionist "Mureșul";
3. Sigmirean Cornel - Cancelarul General al Universității "Petru Maior" Târgu Mureș;
4. Pop Angela - șef Secție Etnografie și Artă Populară - Muzeul Județean Mureș;
5. Popa Elena - șef serviciu, Serviciul Resurse Umane, Consiliul Județean Mureș;
6. Iordache Daniela Mihaela - consilier, Compartimentul Patrimoniu, Servicii Publice, Consiliul Județean Mureș.
Art.3. (1) Se aprobă componența Comisiei de soluționare a contestațiilor din următorii membrii:
1. Iosib Viorel - Director executiv - Direcția Juridică și Administrație Publică;
2. Nemeș Genica - Șef Serviciu Juridic;
3. Lefter Erika - consilier juridic - Serviciul Juridic.
(2) Secretariatul comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor este asigurat de Radu Teodora - consilier în cadrul Serviciului Resurse Umane.
Art.4. Pentru activitatea depusă, membrii comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor, precum și secretariatul acestora beneficiază de o indemnizație în cuantum de 10% din indemnizația ordonatorului principal de credite.
Art.5. În situația în care postul de director-manager al Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș nu se va ocupa în urma concursului, Președintele Consiliului Județean Mureș, prin dispoziție, va stabili un nou calendar de desfășurare a concursului, cu respectarea termenelor legale și va relua în mod repetat procedura, până la ocuparea postului.
Art.6. De ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri răspund Serviciul Resurse Umane și persoanele nominalizate la art.2 și 3.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emőke
  Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Serviciul Resurse Umane
Nr.14717 din 27.09.2010

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de director-manager al Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș

Prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.114/12 august 2010 privind stabilirea unor măsuri de organizare a instituțiilor publice de cultură de sub autoritatea Consiliului Județean Mureș, s-a înființat Centrul Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Consiliului Județean Mureș, prin comasarea Școlii de Arte Târgu Mureș cu Centrul Județean de Conservare și Valorificare a Tradiției și Creației Populare Mureș.
Până la ocuparea prin concurs a postului de director - manager al Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș, conducerea interimară este asigurată de doamna Dohotariu Monica Mihaela, consilier în aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș.
În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată cu modificări prin Legea nr.269/2009, pentru încredințarea managementului instituțiilor publice de cultură, organele administrației publice locale în subordinea cărora funcționează, organizează concurs de proiecte de management.
Potrivit prevederilor art.6 din ordonanța de urgență mai sus enunțată, pregătirea concursului de proiecte de management constă în:
a) elaborarea și aprobarea regulamentului de organizare și desfășurare a concursului, de soluționare a contestațiilor precum și a caietului de obiective;
b) desemnarea componenței comisiei de concurs și a celei de soluționare a contestațiilor.
Caietul de obiective se întocmește de către autoritate ținând cont de obiectivele și misiunea instituției publice de cultură, de evoluțiile economice și socioculturale ale comunității în care instituția publică își desfășoară activitatea și cuprinde prevederi organizatorice, financiare și tehnice privind proiectul de management.
Prin caietul de obiective se solicită candidaților:
a) analiza socioculturală a mediului în care își desfășoară activitatea instituția publică de cultură și propuneri privind evoluția acesteia în sistemul instituțional existent;
b) analiza activității instituției publice de cultură, și în funcție de specific, propuneri privind îmbunătățirea acesteia;
c) analiza organizării instituției publice de cultură și propuneri de reorganizare și/sau restructurare, după caz;
d) analiza situației economico-financiare a instituției publice de cultură;
e) strategia, programele și planul de acțiune pentru îndeplinirea misiunii specifice a instituției publice de cultură, conform sarcinilor și obiectivelor formulate de autoritate;
f) o previziune a evoluției economico-financiare a instituției publice de cultură, cu o estimare a resurselor financiare, necesare, spre a fi alocate de către autoritate.
Conform prevederilor art.9 din actul normativ mai sus menționat, autoritatea stabilește termenele pentru depunerea proiectelor de management și a mapelor de concurs, precum și datele privind desfășurarea etapelor de concurs.
Pentru desfășurarea concursului de proiecte de management, la nivelul autorității se înființează comisia de concurs, alcătuită din specialiști în domeniu - persoane care nu au un contract de muncă încheiat cu autoritatea sau ori cu instituția publică de cultură pentru care se organizează concursul de proiecte de management, precum și din reprezentanți ai autorității, al căror număr nu poate depăși o treime din numărul total al membrilor comisiei de concurs.
În vederea soluționării contestațiilor depuse de candidați, la nivelul autorității se înființează comisii de soluționare a contestațiilor, în care nu pot fi numiți membrii care au făcut parte din comisia de concurs.
Având în vedere cele de mai sus, se supune spre dezbatere și aprobare proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de director-manager al Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică Mureș.

 

PREȘEDINTE,
Lokodi Edita Emőke