R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 129
din 30 septembrie 2010
privind aprobarea asocierii între Consiliul Județean Mureș și Consiliul Județean Cluj în vederea achiziționării în comun de servicii de consultanță

Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr.14688 din 24.09. 2010 a Direcției Juridice și Administrație Publică, Dispoziția Președintelui Consiliului Județean Mureș nr.283/15.09.2010, precum și avizele comisiilor de specialitate,
Luând în considerare dispozițiile art.8, lit. "a" și "c" din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările și completările ulterioare,
În exercitarea competențelor stipulate în art.91, alin. (1), lit. "e" coroborate cu cele ale alin.(6), lit. "a" din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
În temeiul dispozițiilor art.97 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

hotărăște:

Art.1. (1) Se aprobă asocierea între Consiliul Județean Mureș și Consiliul Județean Cluj, în considerarea calității acestora de autorități contractante în sensul dispozițiilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările și completările ulterioare, în vederea achiziționării în comun de servicii de consultanță.
(2) Condițiile asocierii sunt prevăzute în acordul de asociere cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se mandatează președintele Consiliului Județean Mureș, doamna Lokodi Edita Emöke să semneze acordul de asociere menționat la art.1, alin. (2) din prezenta hotărâre.
Art.3. (1) Responsabilitatea aducerii la îndeplinire a obligațiilor Consiliului Județean Mureș și, respectiv, urmărirea realizării drepturilor autorității publice județene conform acordului de asociere menționat la art.1, alin (2) din prezenta hotărâre revine membrilor grupului de lucru constituit prin Dispoziția Președintelui Consiliului Județean Mureș nr.283/2010, Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș", precum și Direcțiilor și Compartimentelor de specialitate ale Consiliului Județean Mureș față de care Serviciul Administrație Publică și Cancelarie va îndeplini procedura comunicării prezentului act administrativ.
(2) Prezenta hotărâre se comunică și Consiliului Județean Cluj.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emőke
  Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Direcția Juridică și Administrație Publică
Nr. 14688/24.09.2010

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea asocierii între Consiliul Județean Mureș și Consiliul Județean Cluj în vederea achiziționării în comun de servicii de consultanță

Prin adresa înaintată Consiliului Județean Mureș și înregistrată sub nr.10589/2010, Consiliul Județean Cluj propune în principiu realizarea unei colaborări între cele două consilii județene în vederea instituirii unor politici publice comune în domeniul deservirii la sol a aeronavelor prin intermediul celor doi operatori economici de sub autoritatea lor: Regia Autonomă Aeroportul Internațional Cluj-Napoca și Regia Autonomă Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș.
Propunerea de colaborare are în vedere aspecte legate de investiții în infrastructura aeroportuară, dezvoltarea serviciilor și creșterea numărului de zboruri, precum și crearea mecanismelor decizionale care să corespundă nevoilor concrete ale părților.
În data de 1 septembrie 2010 o delegație din partea Consiliului Județean Mureș a participat la o întâlnire cu Președintele Consiliului Județean Cluj și Directorul Aeroportului Internațional Cluj-Napoca, în urma discuțiilor apărând ca oportună realizarea unei asocieri între cele două autorități publice în calitatea acestora de autorități contractante conform dispozițiilor art.8 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările și completările ulterioare, în vederea achiziționării în comun de servicii de consultanță în vederea realizării unui studiu de oportunitate care să releve, pe lângă analiza situației actuale a celor două aeroporturi și o evaluare a eficienței și eficacității abordării în comun, prin politici publice unitare, a problematicii aferente dezvoltării infrastructurii și serviciilor aeroportuare. În același timp, studiul ar urma să releve și care sunt modalitățile juridice specifice ale cooperării.
Prin Dispoziția Președintelui Consiliului Județean Mureș nr.283/2010 s-a constituit un grup de lucru, format din: domnul Aurelian-Paul Cosma - secretarul județului Mureș, domnul Bartha Iosif - director executiv, doamna Genica Nemeș - șef serviciu juridic și contencios, doamna Carmen Pătran - șef serviciu investiții în cadrul Consiliului Județean Mureș și domnul Ștefan Petru Runcan - directorul Regiei Autonome "Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș", căruia - prin actul de constituire, i-au fost desemnate următoarele atribuții:
- analiza modalitățile de asociere;
- asigurarea întocmirii documentației de achiziție a unor servicii de consultanță, în scopul elaborării studiului de oportunitate necesar fundamentării deciziei de asociere și a modalităților de asociere;
- luarea măsurilor prin care să se asigure că elaborarea studiului de oportunitate a deciziei de asociere se realizează la un nivel corespunzător și că reflectă în totalitate cerințele și condițiile solicitate;
- participarea în comisia de evaluare a serviciului de consultanță pentru elaborarea studiului de oportunitate necesar fundamentării deciziei de asociere și a modalităților de asociere;
- facilitarea accesului la documente, rapoarte, baze de date, măsurători și, în general, la orice informație disponibilă care ar putea servi la elaborarea studiului de oportunitate a deciziei de asociere;
- analizarea fiecărui raport intermediar și raportul final, precum și formularea observațiilor și propunerilor de modificare;
- avizarea îndeplinirii de către consultant a activităților desfășurate în fiecare fază;
- elaborarea unui raport de avizare a finalizării studiului de oportunitate a deciziei de
asociere și prezentarea acestuia conducătorului autorității contractante în vederea aprobării;
- pregătirea proiectelor de hotărâre de consiliu județean în vederea aprobării achiziționării serviciilor de consultanță și de asociere.

Întrucât cooperarea interinstituțională este o competență atribuită exclusiv autorității publice deliberative, conform art. 91, alin. (1), lit. "e" și alin. (6) din Legea nr.215/2001, propunem spre aprobare proiectul de hotărâre alăturat.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emöke

 

DIRECTOR EXECUTIV
Viorel Iosib