R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 106
din 29 iulie 2010
privind aprobarea documentației tehnice și a indicatorilor tehnico-economici ai investiției "REORGANIZARE FLUXURI CU EXTINDERE AEROGARA INTERNA PENTRU ZBORURI NON-SCHENGEN LA R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA TÎRGU MUREȘ"

Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr. 11582/29.VII.2010 a Direcției Tehnice Drumuri, Poduri Județene și Investiții privind investiția "REORGANIZARE FLUXURI CU EXTINDERE AEROGARA INTERNA PENTRU ZBORURI NON-SCHENGEN LA R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA TÎRGU MUREȘ", precum și avizul comisiilor de specialitate,
Potrivit prevederii art.44 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art. 97 alin (1) din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

hotărăște:

Art.1. Se aprobă documentația tehnico-economică a investiției "REORGANIZARE FLUXURI CU EXTINDERE AEROGARA INTERNA PENTRU ZBORURI NON-SCHENGEN LA R.A. AEROPORT TRANSILVANIA TÎRGU MUREȘ", cu indicatorii tehnico-economici, în valoare totală de 2.022.782,85 lei din care C+M: 1.513.989,54 lei echivalent cu 473.897,21 Euro TVA din care C+M: 354.697,20 Euro (1 euro= 4,2684 lei, curs BNR la data de 21.07.2010), conform devizului general cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Pentru realizarea investiției răspunde conducerea R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș, cu asistența direcțiilor de specialitate din cadrul Consiliului Județean Mureș.

 

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emőke
  Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr. 11582 /29.VII.2010
Dosar nr. VII/C6

EXPUNERE DE MOTIVE
privind aprobarea documentației tehnice și a indicatorilor tehnico-economici ai investiției "REORGANIZARE FLUXURI CU EXTINDERE AEROGARA INTERNA PENTRU ZBORURI NON-SCHENGEN LA R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA TÎRGU MUREȘ"

Având în vedere apropiata aderare a României la Spațiul Schengen, este necesară îndeplinirea cerințelor impuse de prevederile acquis-ului Schengen, ale Regulamentului nr. 562/2006 al Parlamentului European și al Consiliului European din 15 martie 2006 de instituire a unui cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane (Codul Frontierelor Schengen) și implicit, de reglementările legale naționale în domeniu.
Astfel, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 791/2009 privind condițiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional, traficul aerian din/înafara Spațiului Schengen va fi considerat trafic extern, iar fluxurile aferente de pasageri și mărfuri trebuie separate de fluxurile aferente traficului intern Spațiului Schengen.
Pentru îndeplinirea acestor condiții de către R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș, în vederea certificării ca aeroport internațional sau deschis traficului aerian internațional, este necesară realizarea obiectivului de investiții "Reorganizare fluxuri cu extindere aerogară internă pentru zboruri NON Schengen".
În programul de investiții al C.J.Mureș pe anul 2010, pentru R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș, au fost prevăzute și aprobate fondurile necesare realizării studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru execuția acestui obiectiv.
Conform prevederilor OUG nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii contractul de servicii de proiectare a fost atribuit operatorului economic SC PROIECT SRL din Tîrgu Mureș.
În studiul de fezabilitate proiectantul propune două variante de realizarea lucrării:

Varianta I prevede 2 etape:

Etapa 1
a) Modificarea constructivă și funcțională a clădirii existente destinată actualmente circulației pasagerilor și bagajelor în regim intern, astfel încât să corespundă necesității de procesare a unui număr de 150 pasageri, în regim internațional (NON-SCHENGEN). Suprafața reamenajată este de 250 mp.
b) Extinderea clădirii existente pentru organizarea fluxurilor de sosiri și plecări pe rute NON-SCHENGEN, cu o suprafață construită de 617 mp, regim de înălțime parter

Etapa 2
Reamenajare, retehnologizare extindere zona de bagaje cală, mutare centrală termică cu o suprafață de 144 mp.

Varianta II prevede 2 etape:

Etapa 1
a) Modificarea constructivă și funcțională a clădirii existente destinată actualmente circulației pasagerilor și bagajelor în regim intern, astfel încât să corespundă necesității de procesare a unui număr de 150 pasageri, în regim internațional (NON-SCHENGEN). Suprafața reamenajată este de 230 mp.
b) Extinderea clădirii existente pentru organizarea fluxurilor de sosiri și plecări pe rute NON-SCHENGEN, cu o suprafață construită de 465 mp, regim de înălțime parter+mezanin.

Etapa 2
Reamenajare, retehnologizare extindere zona de bagaje cală, mutare centrală termică cu o suprafață de 120 mp.
Ambele variante prevăd un sistem constructiv realizat din fundații din beton armat, stâlpi și grinzi din metal, planșee de beton, învelitoare din tablă multistrat, pereți tip sandwich, tâmplărie din aluminiu, pardoseli poliesterice colorate în masă, zugrăveli interioare lavabile.

Funcțiunile propuse sunt următoarele:
1) În spațiul reamenajat din clădirea existentă
1.1 Zona plecări pentru zboruri non- schengen conține: spațiu pentru control frontieră
linia I, culoar de observație securizat, birou fitosanitar, birou SRI, cabină control corporal, birou PPF, spațiu pentru bagaje revendicate, grupuri sanitare.
1.2 Zona sosiri pentru zboruri non- schengen care cuprinde birou vamă bunuri reținute,
spațiu pentru bagaje revendicate, cabină pentru schimb valutar.
1.3 Zona de control bagaje de cală. Pentru aceasta se păstrează compartimentarea
actuală a zonei de bagaje cu mențiunea că spațiul de acces al bagajelor de cală spre aeronave se va compartimenta în două fluxuri conform destinației zborurilor intra-Schengen respectiv non- Schengen.
2) În clădirea nouă (extindere)
2.1 Zona de control frontieră linia II care cuprinde: birou control frontieră, birou vamă
bunuri declarate, accese spre birouri pentru control documente și camera de interviu, birou vamă bunuri reținute, spațiu pentru reconciliere bagaje.
2.2 Zona de așteptare și îmbarcare cu sală de așteptare, spațiu pentru mamă și copil, bar, grupuri sanitare pentru persoane cu dizabilități. La mezanin sunt prevăzute grupuri sanitare și o sală de așteptare.

Din variantele mai sus prezentate proiectantul propune realizarea variantei II care este optimă din punct de vedere al realizării funcțiunilor într-o suprafață construită redusă la un nivel de integrare volumetrică și arhitectural estetică adecvată cu aspectul clădirilor existente și este avantajoasă din punct de vedere economic.

Valoarea totală cu TVA (24%) a investiției, conform documentației tehnico-economice este de 2.022.782,85 lei din care C+M: 1.513.989,54 lei echivalent cu 473.897,21 Euro TVA din care C+M: 354.697,20 Euro (1 euro= 4,2684 lei, curs BNR la data de 21.07.2010).

Față de cele prezentate se propune aprobarea documentației tehnice și a indicatorilor tehnico-economici ai investiției "REORGANIZARE FLUXURI CU EXTINDERE AEROGARA INTERNA PENTRU ZBORURI NON SCHENGEN LA R.A. AEROPORT TRANSILVANIA TÎRGU MUREȘ" și semnarea proiectului de hotărâre anexat.

 

VICEPREȘEDINTE
Szabó Árpád

 

DIRECTOR
Márton Katalin