R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 105
din 29 iulie 2010
privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici ai investiției "Pod de beton armat peste Valea Șaeș pe DJ 106 lim. jud. Sibiu - Apold-Sighișoara (DN 13) km 87+164, județul Mureș''

Consiliul Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive nr. 11.397 din 26.VII.2010 a Direcției Tehnice, Drumuri, Poduri Județene, Investiții, precum și avizul comisiilor de specialitate,
Potrivit prevederilor art.44 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,
În temeiul art. 97 alin (1) din Legea nr. 215 / 2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

hotărăște:

Art.1. Se aprobă documentația tehnico-economică a investiției "Pod de beton armat peste Valea Șaeș pe DJ 106 lim. jud. Sibiu - Apold-Sighișoara (DN 13) km 87+164, județul Mureș'' , cu indicatorii tehnico-economici, în valoare totală de 3 044 572 lei din care C+M: 2 540 760 lei, echivalent cu 735 457 Euro din care C+M: 613 755 Euro (1 euro = 4,1397 lei, pentru data de 15.04.2010 comunicat de BNR), conform devizului general cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. De realizarea investiției răspunde Direcția Tehnică Drumuri, Poduri Județene și Investiții din cadrul Consiliului Județean Mureș.

 

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emőke
  Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr.11.397/26.VII.2010
Dosar nr.VIIC/1

EXPUNERE DE MOTIVE
privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici ai investiției "Pod de beton armat peste Valea Șaeș pe DJ 106 lim. jud. Sibiu - Apold-Sighișoara (DN 13) km 87+164, județul Mureș''

Drumul județean DJ106 limită jud. Sibiu - Apold - Sighișoara traversează la km 87+164 Valea Șaeș, în vecinătatea localității Apold, pe un pod având o singură deschidere de 20,80 m. Lățimea totală a suprastructurii este de 6,56 m din care 5 m parte carosabilă și două trotuare pietonale de câte 0,50 m iar lungimea suprastructurii între zidurile de gardă este de 21,8 m. Anul construirii 1899.
Podul este situat pe drum județean DJ 106 și leagă municipiul Sighișoara cu județul Sibiu. Este supus zilnic, pe lângă traficul pietonal și traficului greu, aflându-se într-o stare avansată de degradare, cu un debușeu, respectiv o capacitate portantă necorespunzătoare. Totodată având lățimea de 5,0 m a părții carosabile și 0,5 m pentru trotuar, nu respectă prevederile normativelor în vigoare, care impun o lățime de 7,0 m pentru carosabil și câte 1 m pentru trotuare.
Infrastructura podului este alcătuită din două culee, fundate direct, elevațiile fiind din zidărie de moloane. Suprastructura este metalică, structura de rezistență fiind alcătuită din grinzi cu zăbrele, cu calea jos. Calea podului este realizată pe o podină din lemn (executată în anul 2004 în urma unor reparații efectuate ca urmare a riscului pe care îl prezenta apariția unor găuri în placa de beton). Îmbrăcămintea pe pod este de tip asfalt cu straturi multiple. Evacuarea apelor de pe pod se face prin guri de scurgere cu descărcare laterală dar care în prezent sunt înfundate.
În prezent podul prezintă multiple degradări (degradări ale zidăriei de moloane din elevație și infiltrații de apă la rosturile dintre ele, deteriorarea pereurilor și a zidurilor de sprijin la racordarea cu terasamentele, parapeți de beton de la capete deteriorate la racordarea cu rampele, grinzilor metalice prezintă ruginire pronunțată cu diminuarea secțiunii acestora, sub trafic se produc vibrații puternice atât pe verticală cât și pe orizontală, îmbrăcămintea prezintă denivelări și crăpături, mai accentuate fiind la rosturi, îmbrăcămintea asfaltică este îngroșată până la nivelul trotuarelor de siguranță, etc.)
Conform concluziilor expertului precum și a proiectantului, podul existent nu asigură condițiile minime de siguranță, fiind necesar realizarea unui pod nou.
Pentru realizarea studiului de fezabilitate s-a încheiat un contract de prestări servicii de proiectare cu SC UNGPRO SRL din Tîrgu Mureș.
Proiectantul în studiul de fezabilitate propune trei variante:

Varianta I:
     Realizarea unui pod nou din beton armat din 8 grinzi prefabricate cu corzi aderente de 21 m lungime, rezultând un pod de 32,70 m lungime și 9,80 m lățime, din care partea carosabilă este de 7,80 m. Valoarea totală a podului în Varianta I este de 593 111 Euro, echivalent cu 2 455 300 lei, fără TVA.

Varianta II:
     Realizarea unui pod nou din beton armat din 4 grinzi prefabricate în formă de "T" de 21 m lungime, rezultând un pod de 32,70 m lungime și 9,80 m lățime, din care partea carosabilă este de 7,80 m. Valoarea totală a podului în Varianta II este de 610 573 Euro, echivalent cu 2 527 590 lei, fără TVA.

Varianta III: fără realizarea proiectului, care ar duce la producerea unor accidente rutiere, având în vedere că este în stare avansată de degradare și nu corespunde normativelor tehnice în vigoare.

Proiectantul, pentru realizarea investiției, propune Varianta I din următoarele motive:
- valoarea investiției este mai mică decât în Varianta II;
- înălțimea de construcție mai mică;

În studiul de fezabilitate se propun următoarele:
- demolarea podului existent;
- realizarea unui pod de serviciu din tuburi PREMO cu diametru de 1500 mm, racordat la drumul existent prin rampe de acces balastate, necesar pentru asigurarea circulației în zonă pe timpul execuției podului nou;
- realizarea podului de beton armat cu o singură deschidere, în lungime de 32,70 m și lățime de 9,8 m, din care 7,8 m parte carosabilă și trotuare de 1,0 m lățime pe ambele părți, cu parapeți metalici de protecție aferenți. Fundația va fi realizată din blocuri masive din beton simplu, suprastructura din 8 grinzi prefabricate precomprimate, care vor fi monolitizate între ele prin suprabetonare din beton clasa C25/30. Pe partea carosabilă se vor aplica două straturi de asfalt turnat de câte 3 cm grosime;
- se vor realiza rampele de acces, în lungime totală de 200 m, cu lățimea platformei cuprinsă între 8,0 m și 9,80 m, cu două benzi de circulație și structura rutieră alcătuită din: fundație din balast de 40 cm, strat de bază din macadam de 8 cm, strat de legătură din beton asfaltic de 5 cm și strat de uzură de 4 cm;
- executarea de lucrări hidrotehnice constând în: lucrări de apărare de maluri, asigurarea terasamentelor împotriva eroziunilor și curățirea albiei pe toată secțiunea ei.

Prin realizarea investiției va rezulta un pod nou, cu caracteristici tehnice corespunzătoare din punct de vedere tehnic și va crește siguranța în exploatare.
Valoarea totală cu TVA (24%) a investiției, conform documentației tehnico-economice este de 3 044 572 lei din care C+M: 2 540 760 lei, echivalent cu 735 457 Euro din care C+M: 613 755 Euro (1 euro = 4,1397 lei, pentru data de 15.04.2010 comunicat de BNR).
Durata de realizare a investiției se estimează la 12 luni.

 

VICEPREȘEDINTE
Szabó Árpád

 

DIRECTOR
Márton Katalin