R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN

HOTĂRÂREA NR. 20
din 25 februarie 2010
pentru modificarea Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr.89 din 20 iunie 2008 privind constituirea comisiilor de specialitate

Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive nr.2440 din 19 februarie 2010 a Președintelui Consiliului Județean Mureș, precum și avizul comisiilor de specialitate,
Luând în considerare dispozițiile art.15, alin (2) din Ordonanța Guvernului României nr.35/2002 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a consiliilor locale,
În temeiul prevederilor art.97 din legea 215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

hotărăște:

Art.1. (1) Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.89 din 20 iunie 2008 privind constituirea comisiilor de specialitate se modifică, în sensul schimbării denumirii Comisiei I, din "Comisia economico-financiară" în "Comisia tehnico-economică".
(2) Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Județean Mureș, aprobat prin Hotărârea nr.116/2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică în mod corespunzător.
Art.2. Toate proiectele de acte administrative care urmează să fie supuse aprobării Consiliului Județean Mureș și care au drept obiect de reglementare investiții sau programe ori proiecte cu finanțare externă vor fi supuse, în mod obligatoriu, analizării și avizării în cadrul Comisiei tehnico-economice.
Art.3. Prezenta hotărâre se comunică direcțiilor și serviciilor din cadrul aparatului de specialitate a Consiliului Județean Mureș, care răspund de aducerea sa la îndeplinire.

 

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emőke
  Contrasemnează
SECRETAR
Aurelian Paul Cosma

 


ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr. 2440 /19.02.2010
Dosar:IV/C/27

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr.89 din 20 iunie 2008 privind constituirea comisiilor de specialitate

Prin Hotărârea nr.89/2008, Consiliul Județean Mureș a constituit comisiile de specialitate ale autorității publice deliberative în următoarele domenii:
- economico-financiar;
- amenajarea teritoriului și urbanism;
- servicii publice;
- social și cultură;
- juridic, ordine publică și integrare europeană;
- agricultură
Potrivit art.15, alin (2) din Ordonanța Guvernului nr.35/2002 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare al consiliilor locale, domeniile de activitate în care se pot organiza comisii de specialitate, denumirea acestora și numărul de membri se stabilesc prin hotărâre a autorității deliberative.
Cu toate că domeniile în care s-a aprobat constituirea comisiilor de specialitate sunt de actualitate și în prezent, denumirea acestora nu este în toate cazurile cea care să reflecte cât mai fidel competențele comisiilor. Astfel, în activitatea curentă a executivului, în mod frecvent se propun a fi luate măsuri prin acte administrative de către autoritatea deliberativă, care vizează promovarea unor investiții, a unor proiecte cu finanțare din fonduri comunitare, deosebit de complexe, care presupun atât o evaluare tehnică, cât și una economică.
Din perspectiva îndeplinirii procedurilor premergătoare aprobării actelor administrative, în speță cea a obținerii avizelor din partea comisiilor de specialitate, dispozițiile din Regulamentul de Organizare și Funcționare al Consiliului Județean Mureș sunt clare și actuale. Însă, pentru a rezulta în mod cert, fără putință de tăgadă, ca măsurile luate prin acte administrative ce privesc investiții, proiecte cu finanțare externă, etc. au fost avizate atât din punct de vedere economic, cât și tehnic, luând în considerare și faptul că actuala componență nominală a Comisiei economico-financiară permite o abordare pluridisciplinară a acestor probleme, propunem autorității deliberative schimbarea denumirii Comisiei economico-financiare în Comisia tehnico-economică și stabilirea expresă a competențelor acesteia în avizarea proiectelor de hotărâre care au ca obiect investiții sau programe cu finanțare externă, conform proiectului de act administrativ alăturat.

PREȘEDINTE
Lokodi Edita Emőke