ROMÂNIA
JUDETUL MURES
CONSILIUL JUDETEAN
Directia Buget-Finante si Asistenta
Economica
Nr. 8734/24.09.2004

EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotarâre privind organizarea activitatii de control trafic rutier

In conformitate cu prevederile art.22 din O.G. nr.43/1997 privind regimul drumurilor, Consiliul Judetean este administratorul drumurilor judetene.
Activitatea de control trafic rutier si eliberare a autorizatiilor speciale pentru depasirea limitelor legale de tonaj si/sau gabarit si incasarea taxelor specifice a fost incredintata direct prin H.C.J. nr.11/1999 Societatii Comerciale Drumuri si Poduri Mures SA, societate cu actionar unic Consiliul Judetean.
In Contractul de prestari servicii nr.10/2000 incheiat in acest scop intre Consiliul Judetean si societate s-a prevazut ca din sumele incasate (cuvenite bugetului judetului) societatea sa retina 5,5% comision pentru serviciile prestate.
In ultimul timp, activitatea se desfasoara cu multe disfunctionalitati, incasarile nerealizându-se la nivelul estimat, societatea informându-ne constant ca procentul de 5,5% din sumele incasate nu mai acopera nivelul cheltuielilor efectuate pentru aceasta activitate.
In aceasta situatie, având in vedere calitatea de administrator al drumurilor judetene pe care o are Consiliul Judetean, tinând cont de perspectiva privatizarii S.C. Drumuri si Poduri Mures SA, se propune renuntarea la imputernicirea acordata acesteia privind activitatea de control trafic rutier si eliberare autorizatii speciale pentru depasirea limitelor legale de tonaj si/sau gabarit si organizarea activitatii in cadrul aparatului propriu al Consiliului Judetean, realizarea ei cu personal de specialitate din cadrul Directiei Tehnice, Drumuri, Poduri Judetene si Investitii, modificându-se in mod corespunzator atributiile prevazute in fisa postului pentru persoanele ce vor fi desemnate a se ocupa de aceasta activitate.

 

DIRECTOR
Bartha Iosif
  VAZUT
VICEPRESEDINTE
Emil Groza