PROIECTARE-CONSTRUCTIE-OPERARE LA PRET FIX
Pentru executarea obiectivului de investiție
Depozit Ecologic Zonal in Județul Mureș
nr. .......din.......08.2003
În conformitate cu Ordonanța Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 470/2002, cu modificările și completările ulterioare,
prezentul contract este încheiat la data de ..............09.2003
între:
a. CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ cu sediul în Tîrgu Mureș, str. Primăriei, nr.2, reprezentat prin președinte ing. Virág György și secretar general Togănel Ioan, numită în continuare CONSILIUL JUDEȚEAN;
b. CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TÂRNĂVENI, cu sediul în Tîrnăveni, str.Primariei, nr.7, reprezentat prin Dl. Popa Octavian, Primar, numit în continuare CONSILIUL TÂRNĂVENI;
c. CONSILIUL LOCAL AL ORAȘULUI LUDUȘ, cu sediul în Luduș, str.1 Dec 1918, nr.26, reprezentat prin Dl. Dancu T. Ovidiu.-Primar, numit in continuare CONSILIUL LUDUȘ;
d. CONSILIUL LOCAL AL ORAȘULUI SOVATA, cu sediul în Sovata, str. Principală, nr.155, reprezentat prin Dl. Peter F. Ferenc-Primar, numit in continuare CONSILIUL SOVATA;
e. CONSILIUL LOCAL AL ORAȘULUI IERNUT, cu sediul în Iernut, str.1 Decembrie 1918, nr.9, reprezentat prin Dl. Cornea Vasile-Primar, numit in continuare CONSILIUL IERNUT;
f. CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI UNGHENI, cu sediul în Ungheni, str. ., nr. , reprezentat prin Dl. Covrig Ioan-Primar, numit in continuare CONSILIUL UNGHENI;
g. CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI SÎNPAUL, cu sediul în Sînpaul, str. ., nr. , reprezentat prin Dl. Simon Istvan -Primar, numit in continuare CONSILIUL SÎNPAUL;
pe de o parte,
și
h. Societatea Comerciala AGENDA 21 S.A., persoană juridică română, cu
sediul în România, București, str.Tunari, nr. 49, înmatriculată în Registrul
Comerțului cu nr. J40/407.001/2001, cod fiscal R 14109300, reprezentată de dl.Giuseppe Pileri-Administrator
delegat, numită în continuare Investitor,
pe de altă parte.
I. CONSILIUL JUDETEAN administreaza patrimoniul Judetului Mures, unitate administrativ teritorială în care se produc deseuri urbane, menajere, stradale si industriale numite in continuare DEȘEURI, produse de persoane fizice si de persoane juridice rezidente pe teritoriul Judetului Mures.
II. CONSILIUL UNGHENI SI CONSILIUL SINPAUL dispun de un teren, numit in continuare TERENUL 1, situat in teritoriul lor administrativ, cu o suprafata de mp, conform planurilor din Anexa nr. ., pentru care exista aprobarea consiliilor locale, studiu preliminar geologic, hidrogeologic, geotehnic, avizele de principiu ale Inspectoratului de protectie a Mediului Mures, Directiei Mures si a Statului Major din cadrul Ministerului Apararii Nationale, pentru realizarea unui Depozit Ecologic Zonal in Judetul Mures, denumit in continuare DEPOZITUL. TERENUL 1 este detinut in mod legal de catre CONSILIUL UNGHENI si de catre CONSILIUL SINPAUL, asa cum confirma documentele prezentate in Anexa ......
III. CONSILIUL TARNAVENI dispune de un teren, numit in continuare TERENUL 2, situat in teritoriul administrativ al municipiului, cu o suprafata de mp, conform planurilor din Anexa nr. ., pentru care exista aprobarea consiliului local, studiu preliminar geologic, hidrogeologic, geotehnic, avizele de principiu ale Inspectoratului de \protectie a Mediului Mures, Directiei Mures, pentru realizarea unei Statii de Transfer, denumit in continuare STATIA 1. TERENUL este detinut in mod legal de catre CONSILIUL TARNAVENI, asa cum confirma documentele prezentate in Anexa ......
IV. CONSILIUL LUDUS dispune de un teren, numit in continuare TERENUL 3, situat in teritoriul administrativ orașului, cu o suprafata de mp, conform planurilor din Anexa nr. ., pentru care exista aprobarea consiliului local, studiu preliminar geologic, hidrogeologic, geotehnic, avizele de principiu ale Inspectoratului de protectie a Mediului Mures, Directiei Mures, pentru realizarea unei Statii de Transfer, denumit in continuare STATIA 2. TERENUL este detinut in mod legal de catre CONSILIUL LUDUS, asa cum confirma documentele prezentate in Anexa ......
V. CONSILIUL IERNUT dispune de un teren, numit in continuare TERENUL 4, situat in teritoriul administrativ al orașului, cu o suprafata de mp, conform planurilor din Anexa nr. ., pentru care exista aprobarea consiliului local, studiu preliminar geologic, hidrogeologic, geotehnic, avizele de principiu ale Inspectoratului de protectie a Mediului Mures, Directiei, pentru realizarea unei Statii de Transfer, denumit in continuare STATIA 3. TERENUL este detinut in mod legal de catre CONSILIUL IERNUT, asa cum confirma documentele prezentate in Anexa ......
VI. CONSILIUL SOVATA dispune de un teren, numit in continuare TERENUL 5, situat in teritoriul administrativ al orașului, cu o suprafata de mp, conform planurilor din Anexa nr. ., pentru care exista aprobarea consiliului local, studiu preliminar geologic, hidrogeologic, geotehnic, avizele de principiu ale Inspectoratului de protectie a Mediului Mures, Directiei Mures, pentru realizarea unei Statii de Transfer, denumit in continuare STATIA 4. TERENUL este detinut in mod legal de catre CONSILIUL SOVATA, asa cum confirma documentele prezentate in Anexa ......
VII. Prin DESEURI se vor intelege:
Cele definite in Anexa 2 din HGR nr. 155/1999 cu amenajarile tehnice ale platformei ecologice reglementate de legislatia in vigoare si prevazute in Catalogul European al Deseurilor.
VIII. S.C. Agenda 21 dispune de finantare, experienta de proiectare, de executie si de gestiune a oricarui tip de operare pentru protectia teritoriului si a mediului si implicit a depozitelor controlate de deseuri de orice tip, statii de transfer, precum si de resurse financiare (proprii si/sau atrase) pentru desfasurarea acestor activitati.
IX. Având în vedere că Autoritatea publică dorește ca Proiectul să fie realizat pe baza unui contract de parteneriat public-privat în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 470/2002, cu modificările și completările ulterioare, și în acest scop a selectat Investitorul care a făcut dovada cu documentele furnizate și potrivit scrisorii de intenție că este capabil să realizeze Proiectul;
X. Având în vedere, că părțile convin să exploateze Depozitul Ecologic Zonal din județul Mureș constând din depozit, stații de transfer, incinerator, instalatii de tratari namoluri, instalatii de tratari deseuri industriale si periculoase, utilaje, dotări, utilități și infrastructura aferentă ce se vor constitui ca bun de interes public potrivit legii, prin Societatea comercială Ecologica Mureș S.A., societate care urmează a fi constituită și ai cărei acționari vor fi Investitorul, CONSILIUL JUDETEAN, CONSILIUL UNGHENI, CONSILIUL SINPAUL, CONSILIUL TARNAVENI, CONSILIUL LUDUS, CONSILIUL IERNUT, CONSILIUL SOVATA si CONSILIUL SINGEORGIU DE PADURE, cotele de participare la capitalul social urmând a fi stabilite prin actul constitutiv al societății, dar nu mai puțin de 10% pentru autoritățile publice
părțile au convenit să încheie prezentul contract:
ARTICOLUL 1
Interpretare
1.1. În prezentul contract, expresiile care urmează vor avea următoarele sensuri:
- dreptul de administrare a terenurilor înseamnă dreptul de administrare a terenurilor care sunt atribuite Societatii comerciale Ecologica Mureș S.A. în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 16/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 470/2002, cu modificările și completările ulterioare, și cu prevederile prezentului contract;
- investitor inseamna Societatea Comerciala AGENDA 21 S.A., societate care va finanta S.C. Ecologica Mureș S.A., in vederea realizarii scopului si obiectului prezentului contract in limitele dispozitiilor prezentului contract.
- autoritate publica înseamnă autoritățile României, orice conducere locală sau județeană, ori autoritate județeană sau locală in legatura cu contractul, respectiv, CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ, CONSILIUL LOCAL UNGHENI, CONSILIUL LOCAL SÎNPAUL, CONSILIUL LOCAL TÂRNĂVENI, CONSILIUL LOCAL LUDUȘ, CONSILIUL LOCAL IERNUT, CONSILIUL LOCAL SOVATA si CONSILIUL LOCAL SÎNGEORGIU DE PĂDURE, impreuna sau separat;
- modificarea legilor înseamnă:
a) adoptarea, promulgarea, modificarea sau republicarea după data încheierii acestui contract de către orice autoritate a oricăror legi ori reglementări ale României; sau
b) impunerea de către o autoritate a oricăror condiții materiale în legătură cu emiterea, reînnoirea sau modificarea oricărei aprobări de proiect;
- data începerii construcției înseamnă data la care Autoritatea Publică si Investitorul confirmă că toate condițiile sunt îndeplinite, așa cum sunt ele stipulate în art. 5;
- data finalizării înseamnă data finalizării obiectivului, specificată ca atare în procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor;
- notificarea finalizării înseamnă notificarea ce urmează a fi trimisă Autorității Publice de către Investitor, prin care se notifică finalizarea lucrărilor de construcție;
- contract înseamnă acest contract de parteneriat public-privat pentru executarea obiectivului de investitie Depozit Ecologic Zonal in Judetul Mures și anexele atașate la prezentul document;
- durata sau perioada contractului înseamnă întreaga perioadă de 25 (doua zeci si cinci) de ani, începând cu expirarea termenului de 30 de zile de la data încheierii contractului;
- forța majoră înseamnă condițiile menționate în art. 19;
- aprobări de proiect înseamnă orice fel de autorizații, aprobări, înregistrări necesare pentru începerea și desfășurarea Proiectului;
- amplasamentul constă în terenul situat în teritoriul administrativ al comunelor Ungheni si Sinpaul, cu o suprafață totală de ...................... mp, pe care va fi construit Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures ;
- dovada dreptului de administrare a amplasamentului înseamnă documentul de publicitate imobiliară în care va fi înscris dreptul de administrare asupra terenului în favoarea S.C. Ecologica Mureș S.A. în baza hotărârii autorității competente;
- bunurile care fac obiectul contractului se împart în următoarele categorii:
a) bunurile de retur care revin de plin drept, gratuit și libere de orice sarcini Autorității Publice, la expirarea contractului de parteneriat public - privat. Sunt bunuri de retur terenurile aferente depozitului și stațiilor de transfer, toate documentațiile tehnice întocmite în vederea îndeplinirii obiectului contractului, precum și orice bunuri rezultate în urma investițiilor făcute de Investitor, potrivit prezentului contract; Enumerarea detaliata a acestor bunuri se regaseste in anexa ......
b) bunurile de preluare care, la expirarea
contractului de parteneriat public - privat, pot reveni autorității publice, în
măsura în care acesta din urmă își manifestă intenția de a prelua bunurile
respective în schimbul plății unei compensații egale cu valoarea contabilă
actualizată. Sunt bunuri de preluare bunurile care au aparținut Investitorului
și au fost utilizate de către acesta pe durata contractului;
c) bunurile proprii care, la expirarea contractului de parteneriat public - privat, rămân în proprietatea Investitoului. Sunt bunuri proprii bunurile care au aparținut Investitorului și au fost folosite de către acesta pe durata contractului de parteneriat public privat, cu excepția celor prevăzute la lit. b).
- proiectul tehnic înseamnă proiectul aprobat de Autoritatea publică în legătură cu Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures, inclusiv piesele scrise și desenate (planșe) referitoare la lucrările aferente, precum și a instalațiilor acestora, potrivit anexei nr. .;
- data transferului înseamnă ziua care urmează după ultima zi a perioadei contractului;
- utilități înseamnă servicii publice de alimentare cu apa, gazele, electricitatea, instalațiile de evacuare, canalizarea și comunicațiile, inclusiv telecomunicațiile, indiferent dacă sunt proprietate publică sau privată;
1.2. Anexele includ anexele 1-................ la acest contract și sunt parte a prezentului contract.
ARTICOLUL 2
2.1. Contractul are drept scop realizarea obiectivului de investiție Depozit Ecologic Zonal in Județul Mureș, constând din depozit, stații de transfer, incinerator, instalatii de tratare a apelor și namolurilor, instalatii de tratari deseuri industriale si periculoase, utilaje, dotări, utilități și infrastructura aferentă.
2.2. Obiectul contractului îl constituie proiectarea, (începând cu faza de proiect tehnic), finanțarea, construcția obiectivului de investiție Depozit ecologic zonal în județul Mureș constând din depozit, stații de transfer, incinerator, instalatii de tratare a apelor și namolurilor, instalatii de tratari deseuri industriale si periculoase, utilaje, dotări, utilități și infrastructura aferentă, care se constituie în bun de interes public, conform prevederilor art.1, lit.b din OG nr.16/2002, astfel cum a fost modificată și completată prin Legea nr.470/2002, precum și exploatarea acestuia prin intermediul societății comerciale Ecologica Mureș S.A. ce se va înființa în acest scop.
2.3. Depozitul ecologic va fi amplasat pe teritoriul administrativ al comunelor Ungheni si Sînpaul, amplasament pentru care exista aprobarea Consiliilor Locale, studiu preliminar geologic, hidrogeologic si geotehnic si avizele de principiu ale Inspectoratului de mediu Mures, Direcției Apelor Mures si Statului Major din cadrul Ministerului Apărării Naționale.
2.4. Investitorul va finanța integral S.C. Ecologica Mureș S.A. in vederea proiectarii si executarii obiectivului de investiție Depozit Ecologic Zonal in Județul Mureș, urmând ca gestionarea acestuia să fie făcută in asociere ( prin infiintarea, in acest scop, a societății comerciale Ecologica Mureș S.A.) , de către investitor, impreună cu CONSILIUL JUDEȚEAN MUREȘ, CONSILIUL LOCAL UNGHENI, CONSILIUL LOCAL SÎNPAUL, CONSILIUL LOCAL TÂRNĂVENI, CONSILIUL LOCAL LUDUȘ, CONSILIUL LOCAL IERNUT, CONSILIUL LOCAL SOVATA si CONSILIUL LOCAL SÎNGEORGIU DE PĂDURE.
2.4.1. Investitorul va finanta obiectivul de investitie Depozit Ecologic Zonal in Judetul Mures prin contracte semnate cu societatea nou infiintata Ecologica Mureș S.A. si care vor respecta continutul cadru al prezentului contract. Aceasta finantare va avea la baza contracte ce vor stipula modul de creditare, dobanzile aplicate, modul de recuperare al profitului estimat.
2.5. Societatea nou infiintata
Ecologica Mureș S.A. va avea toate drepturile să folosească, să
opereze, să beneficieze și să administreze întregul obiectiv de investitie
Depozit Ecologic Zonal in Judetul Mures în vederea realizării activităților
de afaceri pe perioada contractului.
ARTICOLUL 3
Durata contractului
3.1. Prezentul contract intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data
semnării și va produce efecte juridice pe o durata de 25 de ani, durata in care
investitorul va recupera investitia facuta, dobanda aferenta si profitul
estimat. Durata contractului va fi prelungita prin act adițional daca
conditiile de recuperare a investitiei, a dobanzilor si a profitului estimat de
catre investitor nu au fost pe deplin realizate și capacitatea de depozitare a
deșeurilor permite acest lucru.
3.2. În realizarea obiectului contractului, partile se angajează să respecte
etapele prevăzute în anexa 1 (conditii de proiect)
ARTICOLUL 4
Drepturi de exploatare a amplasamentului
4.1. S.C. Ecologica Mureș S.A., după preluarea amplasamentului, va întreprinde activități de proiectare, construire, operare și exploatare a Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures.
4.2. Terenurile pe care va fi amplasat depozitul, aflate în proprietatea privată a comunelor Ungheni și Sînpaul, se vor include în proprietatea publică a acestora și vor trece gratuit în administrarea S.C.Ecologica Mureș S.A.
4.3. Autoritatea Publică va asigura transferul drepturilor de administrare a amplasamentului catre S.C. Ecologica Mureș S.A., conform legislației aplicabile și condițiilor prevăzute în prezentul contract, inclusiv înscrierea la biroul de carte funciară corespunzător și acordarea dovezii drepturilor de administrare a amplasamentului.
4.4. Autoritatea Publică se va asigura ca întregul acces necesar către și de la amplasament să fie pus la dispoziția Investitorului și S.C. Ecologica Mureș S.A., a persoanelor asociate, salariaților, contractanților, subcontractanților și consilierilor săi.
4.5. Investitorul și S.C. Ecologica Mureș S.A. vor fi răspunzători de importul și transportul echipamentului la amplasament, în timp ce Autoritatea Publică va sprijini Investitorul să obțină permisele și autorizațiile, agrementele tehnice, certificatul de urbanism și autorizațiile de construire, referitoare la facilități, construcție, funcționare, și alte permise, aprobări și autorizații pentru Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures, precum și vizele și permisele de muncă pentru personalul străin, recrutarea forței de muncă locale, cu respectarea tuturor reglementărilor locale, și altele, în conformitate cu competențele sale.
4.6. Toate cheltuielile efectuate de Autoritatea Publică, fără însă a se limita la ele, privind taxele de transfer al dreptului de administrare asupra terenului vor fi suportate de Autoritatea Publică.
4.7. Cu începere de la data punerii în funcțiune a proiectului și până la data transferului, S.C. Ecologica Mureș S.A. va avea, în administrare amplasamentul si in propietate toate instalațiile, echipamentele, mașinile și utilajele aflate pe amplasament sau folosite în legătură cu amplasamentul și care au fost furnizate de ea sau pe cheltuiala sa și va avea dreptul de a folosi, de a opera și de a administra amplasamentul în scopul desfășurării activității de afaceri.
4.8. La data transferului, Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures va fi transferat de S.C. Ecologica Mureș S.A., Autorității Publice. S.C. Ecologica Mureș S.A. nu va plăti nici un fel de taxe sau impozite în legătură cu acest transfer.
4.9. Părțile la prezentul contract vor colabora în vederea realizării obiectivelor prezentului contract și a îndeplinirii de către fiecare dintre părțile la acest contract a obligațiilor respective care le revin în baza acestuia.
4.10. Toate drepturile atribuite S.C. Ecologica Mureș S.A. ca urmare a acestui contract sunt ale Investitorului și ale celorlalți acționari ai societății. Autoritatea Publică va lua măsuri ca nici unul dintre drepturi să nu fie atribuit vreunei alte persoane.
4.11. Autoritatea Publică și Investitorul garantează în mod irevocabil că nu vor încheia alte contracte și nu vor emite acte administrative, care să determine invalidarea parțială sau totală a prezentului contract și care să dea naștere oricărui fel de obstrucții temporare sau permanente în legătură cu activitățile de afaceri.
4.12. Toate obligațiile referitoare la realizarea obiectivului de investiții revin Investitorului.
ARTICOLUL 5
5.1. S.C. Ecologica Mureș S.A. să înceapă lucrarile in timpul cel mai scurt posibil de la data intrarii in vigoare a contractului, imediat ce conditiile de lucru sunt indeplinite.
5.2. S.C. Ecologica Mureș S.A. sa notifice Autoritatii Publice si Inspectiei de Stat in Constructii, Lucrari Publice, Urbanism si Amenajarea teritoriului data inceperii efective a lucrarilor
5.3. Lucrarile se vor desfasura conform graficului general de executie care trebuie sa respecte etapele reglementate de anexa 1 din prezentul contract. Datele intermediare prevazute la graficele de executie se considera date contractuale.
5.4. S.C. Ecologica Mureș S.A. să prezinte Autoritatii Publice dupa semnarea contractului, graficul de executie de detaliu, alcatuit in ordinea tehnologica de executie. In cazul in care, potrivit opiniei Autoritatii Publice, pe parcurs, desfasurarea lucrarilor nu concorda cu graficul general de executie a lucrarilor, la cererea acesteia, S.C. Ecologica Mureș S.A va prezenta un grafic revizuit, in vederea terminarii lucrarilor la data prevazuta.
ARTICOLUL 6
6.1. Autoritatea Publică va asigura transmiterea catre S.C. Ecologica Mureș S.A. a drepturilor de administrare a amplasamentului atribuit, în condițiile legii. Autoritatea publică va permite personalului S.C. Ecologica Mureș S.A. accesul la amplasament din momentul semnării prezentului contract.
6.2. S.C. Ecologica Mureș S.A. are obligația:
(i) să obțină pe propria cheltuială racordarea la toate utilitățile de care are nevoie pentru îndeplinirea obligațiilor care îi revin în baza prezentului contract;
(ii) să plătească toate utilitățile care au legătură cu Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures;
(iii) să reamplaseze sau să adapteze utilitățile pe propria cheltuială, după cum o impune Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures.
Drepturi de propietate si administrare
7.1. Conform pct.4.7., din contract, S.C. Ecologica Mureș S.A. va avea în administrare amplasamentul si in propietate toate instalațiile, echipamentele, mașinile și utilajele aflate pe amplasament sau folosite în legătură cu amplasamentul și care au fost furnizate de ea sau pe cheltuiala sa și va avea dreptul de a folosi, de a opera și de a administra amplasamentul în scopul îndeplinirii obiectului prezentului contract.
7.2. Toate informatiile, studiile, documentele, sintezele, programele de computer, graficele, hartile, planurile si alte asemenea puse la dispozitia S.C. Ecologica Mureș S.A. de catre Autoritatea Publica, sunt si raman propietatea exclusiva a Autoritatii Publice.
7.3. Toate informatiile, studiile, documentele, sintezele, programele de computer, graficele, hartile, planurile si alte asemenea puse la dispozitia Autoritatii Publice de catre S.C. Ecologica Mureș S.A., sunt si raman propietatea exclusiva a S.C. Ecologica Mureș S.A..
7.4. S.C. Ecologica Mureș S.A. are obligatia de a despagubii Autoritatea Publica impotriva oricaror:
a) reclamatii sau actiuni in justitie ce rezulta din incalcarea unor drepturi de propietate intelectuala (brevete, nume, marci inregistrate etc) legate de echipamentele, materialele, instalatiile sau utilajele folosite pentru ori in legatura cu executia lucrarilor sau incorporate in acestea, cu conditia sa nu fi fost prezentate sau puse la dispozitie de catre Autoritatea Publica;
b) daune interese, costuri, taxe si cheltuieli de orice natura, aferente reclamatiilor sau actiunilor in justitie, cu exceptia situatiei in care o astfel de incalcare rezulta din respectarea proiectului;
7.5. Toate fosilele, monedele, obiectele de valoare sau orice alte vestigii ori obiecte de interes arheologic descoperite pe amplasamentul lucrarii, sunt considerate, in relatiile dintre parti, ca fiind propietatea absoluta a Autoritatii Publice.
7.6. S.C. Ecologica Mureș S.A. are obligatia de a lua toate precautiile necesare, pentru ca muncitorii sai sau oricare alte persoane sa nu indeparteze sau sa nu deteriorezeobiectele prevazute la pct.7.5., iar imediat dupa descoperirea si inainte de indepartarea lor, de a instiinta Autoritatea Publica despre aceasta descoperire. Daca din cauza unor astfel de situatii Investitorul sufera intarzieri si/sau cheltuieli suplimentare, atunci, prin consultare, partile vor stabili:
a) prelungirea duratei de executie la care Investitorul are dreptul
b) totalul cheltuielilor suplimentare care se vor adauga la valoarea contractului.
7.7. Autoritatea Publica are obligatia de indata ce a luat cunostiinta despre decoperirea obiectelor cuprinse la pct.7.5., de a instiinta in acest sens organele de politie si comisia monumentelor istorice.
7.8. Proprietățile rezultate prin implementarea proiectului și terenurile ocupate de proiect nu pot fi înstrăinate, ipotecate, gajate sau să se constituie în garanții pentru terți, așa cum prevede art. 11, alin.2 din OG nr.16/2002.
ARTICOLUL 8
8.1. S.C. Ecologica Mureș S.A. va pregăti planșele specifice pentru Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures în conformitate cu tema de proiectare.
8.2. Dreptul S.C. Ecologica Mureș S.A. de a modifica proiectul tehnic și specificațiile tehnice se poate realiza astfel:
a) În orice moment înainte de data finalizării, S.C. Ecologica Mureș S.A. poate propune Autorității Publice modificări sau clarificări ale proiectului tehnic și ale specificațiilor tehnice.
b) S.C. Ecologica Mureș S.A. este îndreptățit să propună schimbările pe care le consideră oportune a fi făcute la proiectarea Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures.
O astfel de propunere poate fi făcută în orice moment, înaintea sau în timpul construcției. Totuși, S.C. Ecologica Mureș S.A. nu va face astfel de modificări ale proiectării fără a prezenta mai întâi Autorității Publice spre aprobare proiectul tehnic al schimbărilor propuse, cu cel puțin 14 zile înainte, astfel încât Autoritatea publică să poată verifica dacă ele corespund proiectului tehnic și specificațiilor tehnice. Dacă Autoritatea publică nu are nici o obiecție la modificările propuse timp de 14 (paisprezece) zile de la primire, se va considera că nu există obiecții la modificările respective ale proiectării.
8.3. Analiza și aprobarea proiectării
a) S.C. Ecologica Mureș S.A. va pregăti și va preda Autorității Publice proiectul tehnic în legătură cu Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures. Toate documentele privind proiectarea, menționate în anexa ....................., vor fi predate Autorității Publice pentru aprobare.
b) Autoritatea Publică va analiza de îndată proiectul tehnic care i-a fost prezentat pentru a stabili conformitatea cu tema de proiectare. Dacă Autoritatea Publică cere clarificări sau consideră că proiectul tehnic care i-a fost prezentat nu este conform cu tema de proiectare, ea va notifica S.C. Ecologica Mureș S.A., cerând clarificări sau specificând neconformitatea, în termen de 14 zile de la primire. Dacă Autoritatea Publică nu dă o asemenea notificare catre S.C. Ecologica Mureș S.A., în perioada stabilită, se va considera că Autoritatea Publică nu are obiecții la proiectul tehnic respectiv.
c) Dacă S.C. Ecologica Mureș S.A. a primit o notificare în baza lit. b), ea va furniza de îndată, pe propria cheltuială și în orice caz în termen de 14 zile de la primirea notificării, clarificările necesare și/sau va amenda respectivul proiect tehnic și va preda acest proiect amendat Autorității Publice.
8.4. S.C. Ecologica Mureș S.A. va pregăti și va preda Autorității Publice proiectul tehnic al lucrărilor specificate. S.C. Ecologica Mureș S.A. nu va efectua lucrările identificate în vreun proiect tehnic înainte de predarea acestuia Autorității Publice spre aprobare.
ARTICOLUL 9
9.1. S.C. Ecologica Mureș S.A. va efectua întreaga construcție a Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures prin finanțarea acordată de investitor. Această lucrare va fi făcută în concordanță cu oferta depusă, tema de proiectare și cu graficul de lucrări pentru Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures.
9.2. S.C. Ecologica Mureș S.A. va începe construcția Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures nu mai târziu de 30 (treizeci) de zile de la îndeplinirea condițiilor prevăzute la pct 3.1.; În caz contrar, Autoritatea Publică va avea dreptul să rezilieze prezentul contract.
9.3. În termen de 30 (treizeci) de zile de la data semnării prezentului contract, S.C. Ecologica Mureș S.A. va prezenta Autorității Publice un program și un calendar al construcțiilor pentru Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures, pentru aprobare. Acest program va expune într-un grad de detaliere rezonabil activitățile, succesiunea lor și durata planificată pentru a realiza fiecare etapă a Proiectului la data etapei Proiectului specificată în calendarul Proiectului și se va conforma prevederilor acestui calendar.
S.C. Ecologica Mureș S.A. poate propune în orice moment Autorității Publice spre aprobare modificarea calendarului Proiectului în funcție de perioadele și de condițiile modificărilor stipulate în art. 8.
9.4. Dacă S.C. Ecologica Mureș S.A. anticipează în mod rezonabil, în orice moment, că lucrările de construcție nu vor reuși să îndeplinească vreuna dintre etapele Proiectului la data etapei Proiectului, aceasta va aduce acest lucru de îndată la cunoștință Autorității Publice, printr-o notificare în scris care va descrie următoarele aspecte cu un grad de detaliere rezonabil:
(i) etapa Proiectului nerealizată sau care se prevede că nu va fi realizată;
(ii) cauzele întârzierii sau ale întârzierii prevăzute, inclusiv o descriere a oricărei pretinse forțe majore;
(iii) întârzierea estimată (în zile) în
realizarea etapei Proiectului și orice alt impact advers previzibil în mod
rezonabil asupra lucrărilor de construcție.
9.5. Principalele obligații ale Autorității publice în timpul etapei de construcție
Autoritatea publică are următoarele obligații:
a) să asiste S.C. Ecologica Mureș S.A. în limitele competențelor sale în raporturile cu orice autoritate în legătură cu construcția Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures;
b) să sprijine obținerea aprobărilor necesare în legătură cu construcția Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures, în limita competențelor sale;
c) să sprijine S.C. Ecologica Mureș S.A. în obținerea altor aprobări menționate în prezentul contract, potrivit competențelor sale;
ARTICOLUL 10
Întârzieri în construcție și prelungirea duratei
10.1. S.C. Ecologica Mureș S.A. va fi îndreptățita la o prelungire a duratei după data finalizării planificată, ca rezultat al întârzierii construcției ca urmare a unuia dintre următoarele evenimente:
(i) încălcarea prezentului contract de către Autoritatea Publică; sau
(ii) o modificare a proiectului tehnic; sau
(iii) producerea unui caz de forță majoră;
S.C. Ecologica Mureș S.A. are obligația de a notifica Autoritatea Publică în termen de 5 zile de la producerea evenimentelor menționate anterior.
10.2. În termen de 15 (cincisprezece) zile de la primirea notificării din partea S.C. Ecologica Mureș S.A. conform art. 10.1, Autoritatea Publică trebuie să stabilească o asemenea prelungire a duratei după data finalizării planificată, care poate fi justificată în împrejurările respective, de comun acord cu S.C. Ecologica Mureș S.A..
Exploatarea Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures
11.1. La finalizarea lucrarilor de executie, gestionarea Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures va fi de competenta exclusiva a S.C. Ecologica Mureș S.A..
ARTICOLUL 12
Funcționarea și întreținerea Depozitului Ecologic Zonal din Judetul
Mures
12.1. Începând de la data finalizării lucrărilor de construcție și până la încetarea contractului, S.C. Ecologica Mureș S.A. va asigura administrarea, operarea și întreținerea Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures, în conformitate cu condițiile generale de construcție și cu toate legile și reglementările în vigoare.
12.2. S.C. Ecologica Mureș S.A. va lua toate măsurile necesare pentru siguranța și securitatea Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures.
12.3. Fără a aduce prejudiciu celorlalte drepturi și obligații care îi revin în cadrul acestui contract, S.C. Ecologica Mureș S.A. va fi îndreptățita să închidă temporar, parțial sau în întregime, Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures, din motive de siguranță, prevăzute sau urgente, întreținere și curățenie.
ARTICOLUL 13
Achizitionarea de terenuri
13.1. Autoritatea Publica are obligatia de a pune la dispozitia S.C. Ecologica Mureș S.A., fara plata, urmatoarele:
-amplasamentul lucrarii liber de orice sarcina
-amplasamentele pentru satatiile de transfer libere de orice sarcini
-suprafetele de teren necesare pentru depozitare si pentru organizarea de santier.
13.2. Orice terenuri pe care S.C. Ecologica Mureș S.A. le achizitioneaza in vederea ducerii la indeplinire a obligatiilor pe care si le-a asumat prin prezentul contract si care, potrivit naturii sau destinatiei lor formeaza o componenta a obiectivului de investitii, se vor constitui in bun public, potrivit legii si vor face parte din domeniul public al Judetului Mures.
ARTICOLUL 14
Transferul
14.1. La finalizarea prezentului contract, obiectivul Depozit
Ecologic Zonal din Judetul Mures, va fi transferat, cu titlu gratuit,
Consiliului Județean Mureș, in buna stare si liber de orice sarcina sau
obligatie, in conformitate cu prevederile art.11 alin.(1) din OG nr.16/2002,
asa cum a fost modificata si completata prin Legea 470/2002.
ARTICOLUL 15
Asigurări
15.1. S.C. Ecologica Mureș S.A. are obligația de a asigura toate bunurile care alcătuiesc obiectivul de investiție definit la pct.2.2., pentru întreaga durată normată de funcționare a acestora, cesionând polița de asigurare autorității publice, începând cu data încetării prezentului contract.
15.2. Aceste garanții și riscuri sunt
identificate în anexa
la prezentul contract și atrag după sine obligațiile în
consecință ale părților contractante.
ARTICOLUL 16
16.1. Autoritatea Publică se va conforma tuturor legilor și reglementărilor relevante în legătură cu îndeplinirea obligațiilor care îi revin în baza prezentului contract.
16.2. Făcând toate eforturile rezonabile și conformându-se legilor și reglementărilor relevante, Autoritatea Publică:
a) va acorda catre S.C. Ecologica Mureș S.A., potrivit competențelor jurisdicției sale, aprobările necesare pentru construcție, operare, întreținere și administrare a Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures;
b) va ajuta S.C. Ecologica Mureș S.A. să coordoneze procesul de aprobare în vederea obținerii oricăror alte aprobări pe care S.C. Ecologica Mureș S.A. trebuie să le obțină în baza prezentului contract.
16.3. În conformitate cu prezentul contract, Autoritatea Publică nu va interveni în construcția, operarea, întreținerea și administrarea Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures, în afară de cazul în care un astfel de amestec este necesar pentru a proteja sănătatea și siguranța publică sau este cerut de legislație ori reglementări. Dacă S.C. Ecologica Mureș S.A. o cere, Autoritatea Publică va face toate eforturile rezonabile pentru a minimiza orice amestec al unor terțe părți în proiect, inclusiv amestecul altor autorități pe perioada contractului.
16.4. Autoritatea Publică se obliga,
în limita competențelor sale, sa dispuna inchiderea imediata a depozitelor de
deseuri neecologice deținute de semnatarii prezentului contract, odata cu darea
in folosinta a primei alveole din Depozitul
Ecologic Zonal din Judetul Mures.
16.5. Autoritatea Publica garanteaza S.C. Ecologica Mureș S.A. asupra dreptului unic de administrare si asupra legalitatii detinerii TERENULUI 1,2,3,4,5 si 6.
16.6. Autoritatea Publica garanteaza ca la data semnării contractului, TERENURILE 1,2,3,4,5 si 6 sunt libere de orice sarcini, servituți si procese, fiind apte pentru a primi destinatia corespunzatoare obiectului prezentului contract.
16.7. Autoritatea Publica garanteaza S.C. Ecologica Mureș S.A. ca prin amplasamentele lor terenurile aferente obiectivului, vor avea liber acces la toate caile de comunicatii, astfel, drumurile de acces catre obiectiv nu vor produce modificari sau prejudicii altor sisteme sau instalatii ale unor terte societati comerciale (ex: conducte de transport titei,gaze naturale, sisteme de transport al energiei electrice, e.t.c.)
16.8.
Autoritatea Publica recunoaste si certifica ca DESEURILE livrate obiectivului
sunt conforme clasificarii definite in Anexa 2 din HGR nr. 155/1999 si se
obliga sa impuna agentilor sai de colectare/transport a DESEURILOR respectarea
riguroasa a clasificarii definite in Anexa 2 din HGR nr. 155/1999, precum si
asumarea tuturor responsabilitatilor morale si/sau materiale ce deriva din
nerespectarea acesteia.
16.9. Serviciile deservite de obiectivul
Depozitului Ecologic Zonal din Judetul
Mures vor respecta structura tarifului negociat, respectv:
Costuri |
Valori /an exclusiv TVA |
||
Statie de transfer |
Depozitare |
Total |
|
|
|
|
|
Costuri directe |
|||
Carburanti |
230.000 |
170.000 |
400.000 |
Reparatii |
25.000 |
5.000 |
30.000 |
Materiale |
5.000 |
95.000 |
100.000 |
Energie electrica |
15.000 |
90.000 |
105.000 |
Alte costuri directe |
150.800 |
215.000 |
365.800 |
Total costuri directe |
425.800 |
575.000 |
1.000.800 |
Costuri indirecte
|
|||
Salarii |
60.000 |
330.800 |
390.800 |
Alte costuri indirecte |
160.000 |
240.000 |
400.000 |
Total costuri indirecte |
220.000 |
570.800 |
790.800 |
Profit 10% Costuri Consultanta
10% |
64.600 64.600 |
114.600 114.600 |
179.200 179.200 |
Total costuri |
775.000 |
1.375.000 |
2.150.000 |
Cantitati de deseuri to/an |
100.000 |
100.000 |
100.000 |
Tarif /to exclusiv TVA |
7,75 |
13,75 |
21,5
|
*Structura de tarif de mai sus nu include si
recuperarea costurilor datorate inchiderii depozitelor istorice, care fac
obiectul unei taxe distincte.
Obligații generale legate de S.C. Ecologica Mureș S.A.
17.1. S.C. Ecologica Mureș S.A. se va conforma tuturor legilor și reglementărilor relevante în legătură cu îndeplinirea obligațiilor care îi revin în baza prezentului contract.
17.2. S.C. Ecologica Mureș S.A. va pune în aplicare proiectul cu finanțarea asigurată de investitor, în conformitate cu prevederile prezentului contract.
17.3. S.C. Ecologica Mureș S.A. trebuie să respecte normele și practicile de sănătate și siguranță relevante cerute de legislație și reglementări și care sunt aplicabile Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures. S.C. Ecologica Mureș S.A. va respecta toate normele de sănătate și siguranță din cadrul Sistemului de asigurare a calității și din prezentul contract.
17.4. S.C. Ecologica Mureș S.A. va proteja amplasamentul (inclusiv solul, pământul, apele de suprafață și aerul), precum și mediul înconjurător de contaminarea mediului în cursul construcției, operării și întreținerii Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures, pe toată perioada contractului, și va îndeplini alte norme de mediu stabilite de legislație și reglementări.
17.5. În conformitate cu cele prevăzute astfel în mod expres în prezentul contract, S.C. Ecologica Mureș S.A. va obține și va păstra toate aprobările necesare în legătură cu ea însăși și cu Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures.
17.6. S.C. Ecologica Mureș S.A. va lua măsuri pentru a proteja obiectele arheologice, geologice și istorice pe care le poate descoperi pe parcursul construcției, operării și întreținerii Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures.
ARTICOLUL 18
Confidentialitate
18.1. Investitorul, Autoritatea Publică și S.C. Ecologica Mureș S.A. vor păstra confidențialitatea asupra tuturor informațiilor și documentelor referitoare la Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures.
18.2. Investitorul, Autoritatea Publică și S.C. Ecologica Mureș S.A. pot dezvălui informații sau documente referitoare la Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures dacă și în măsura în care:
(i)cealaltă parte consimte la această dezvăluire;
(ii)dezvăluirea este impusă de legi și reglementări sau de regulile unei burse importante;
(iii)dezvăluirea este necesară în mod rezonabil pentru a permite unei părți să își îndeplinească obligațiile care îi revin în baza prezentului contract.
18.3. (1) O parte contractantă nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părți:
a) de a face cunoscut contractul sau orice
prevedere a acestuia unei terțe părți, în afara acelor persoane implicate în
îndeplinirea contractului;
b) de a utiliza informațiile și documentele obținute sau la care are acces în perioada de derulare a contractului, în alt scop decât acela de a-și îndeplini obligațiile contractuale.
(2) Dezvăluirea oricărei informații față de persoanele implicate în îndeplinirea contractului se va face confidențial și se va extinde numai asupra acelor informații necesare în vederea îndeplinirii contractului.
18.4. O parte contractantă va fi exonerată de răspunderea pentru dezvăluirea de informații referitoare la contract dacă:
a) informația era cunoscută părții
contractante înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte
contractantă; sau
b) informația a fost dezvăluită după ce a
fost obținut acordul scris al celeilalte părți contractante pentru asemenea
dezvăluire; sau
c) partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informația.
ARTICOLUL 19
Forța majoră
19.1. Dacă o situație de forță majoră împiedică sau întârzie total sau parțial executarea contractului de către oricare din părțile contractante, partea astfel afectată va fi exonerată de îndeplinirea obligațiilor sale, dar numai în măsura și numai pentru perioada în care această îndeplinire este împiedicată sau întârziată de situația de forță majoră.
19.2. Prin forță majoră se înțelege schimbarea situației prevederilor legale aplicabile, precum și toate evenimentele și/sau împrejurările independente de voința părților care invocă forța majoră, imprevizibile sau care deși previzibile sunt de neînlăturat și care survenind după semnarea contractului împiedică ori întârzie total sau parțial îndeplinirea obligațiilor izvorând din acest contract.
19.3. Partea care invocă forța majoră este obligată să notifice celeilalte părți în termen de maxim 5 zile, existența și data de începere a evenimentelor sau împrejurărilor drept forță majoră trimițând totodată, în același termen, un act confirmativ eliberat de autoritatea competentă, prin care să se certifice realitatea și exactitatea faptelor, datelor și împrejurărilor cuprinse în notificarea menționată. Aceeași procedură și termen de notificare și confirmare sunt aplicabile și cu privire la încetarea situației de forță majoră.
19.4. Părțile vor face toate eforturile posibile pentru a asigura reluarea îndeplinirii normale a obligațiilor respective care le revin în cadrul prezentului contract după producerea oricăruia dintre cazurile de forță majoră. Înainte de restabilirea situației normale, obligațiile părților vor fi îndeplinite în cea mai mare măsură posibilă.
ARTICOLUL 20
Încetarea, rezilierea și denunțarea unilaterală a contractului
20.1. Drepturile Investitorului, Autorității Publice și S.C. Ecologica Mureș S.A. acordate în baza prezentului contract vor lua sfârșit la expirarea perioadei contractului, cu excepția cazurilor de încetare înainte de termen.
20.2. Prezentul contract încetează de drept în următoarele cazuri:
a) Investitorul intră în lichidare, devine insolvabil sau intră în faliment ori încetează în general să facă plăți creditorilor săi;
b) Investitorul sau
S.C.Ecologica Mureș S.A prin încălcarea oricărei dintre obligațiile asumate
în temeiul prezentului contract aduce o atingere interesului public.
20.3. Nerespectarea obligațiilor asumate prin prezentul contract de
către una dintre părți dă dreptul părții lezate de a cere rezilierea
contractului și de a pretinde plata de daune-interese.
20.4. Dacă Autoritatea Publică încalcă oricare dintre obligațiile care îi revin în baza prezentului contract și nu remediază o astfel de încălcare în termen de 30 (treizeci) de zile de la primirea notificării în scris din partea Investitorului, care specifică o astfel de încălcare și cere Autorității Publice să o remedieze, Investitorul poate, atâta timp cât neîndeplinirea obligației contractuale de către Autoritatea Publică continuă să existe și în conformitate cu prevederile prezentului contract, să ceară rezilierea contractului.
20.5. Dacă Investitorul sau S.C.Ecologica Mureș S.A încalcă oricare dintre obligațiile care îi revin în baza prezentului contract și nu remediază o astfel de încălcare în termen de 30 (treizeci) de zile de la primirea notificării în scris din partea Autorității Publice, care specifică o astfel de încălcare și cere Investitorului sau S.C.Ecologica Mureș S.A să o remedieze, Autoritatea Publică poate, atâta timp cât neîndeplinirea obligației contractuale de către Investitor sau S.C.Ecologica Mureș S.A continuă să existe și în conformitate cu prevederile prezentului contract, să ceară rezilierea contractului.
20.6. Autoritatea Publică își rezervă dreptul de a denunța
unilateral prezentul contract în cel mult 30 de zile de la apariția unor
circumstanțe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului și
care conduc la modificarea clauzelor contractuale astfel încât îndeplinirea contractului
respectiv ar fi contrară interesului public.
ARTICOLUL 21
21.1. Autoritatea Publică garantează în mod irevocabil că nu există nici o pretenție de restituire în curs și/sau nici o dispută și/sau nici un litigiu privind amplasamentul. De asemenea, Autoritatea Publică garantează că despăgubește pe investitor în cazul în care acesta ar cădea în pretenții față de un terț și acea cădere în pretenții se datorează nerespectărilor obligațiilor contractuale de către Autoritatea Publică.
21.2. Investitorul
21.2.1. Investitorul garantează și declară Autorității Publice că are autoritatea de a încheia prezentul contract și de a îndeplini obligațiile care le revin în cadrul acestuia.
21.2.2. Investitorul se obligă să informeze imediat și în scris Autoritatea Publică despre orice modificare a statutului său sau al asociaților ori subcontractanților săi, a poziției lor financiare, despre apariția unui conflict de interese și, în general, despre orice și toate situațiile care aduc schimbarea elementelor incluse în prezentul contract sau care ar prejudicia în vreun fel realizarea contractului.
21.2.3. Investitorul va despăgubi Autoritățile contractante pentru orice prejudicii suferite de acestea datorită nerespectării obligațiilor contractuale din partea Investitorului.
ARTICOLUL 22
22.1. Data finalizării
Lucrările de construcție se vor finaliza în conform anexei 1.
22.2. Obiectul transferului/restituirea
22.2.1. S.C. Ecologica Mureș S.A. va transfera întregul complex în care este dezvoltat Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures către Autoritatea Publică, în bună stare de exploatare și liber de orice sarcini sau obligație în conformitate cu art. 11 din Ordonanța Guvernului nr. 16/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 470/2002.
22.2.2. În cazul în care la data transferului către Autoritatea Publică al Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Mures cadrul legal român permite, S.C. Ecologica Mureș S.A. are drept de preemțiune pentru administrarea Depozitului Ecologic Zonal din Judetul Murespe o nouă perioadă determinată.
ARTICOLUL 23
23.1. Cesionarea de către Investitor
În absența consimțământului prealabil în scris al Autorității Publice, Investitorul nu poate cesiona prezentul contract sau vreunul dintre drepturile și obligațiile care îi revin în cadrul acestuia.
23.2. Cesionare de către Autoritatea Publică
În absența consimțământului prealabil în scris al Investitorului, Autoritatea Publică nu poate Cesiona prezentul contract sau vreunul dintre drepturile ori obligațiile care îi revin în cadrul acestuia către o persoană privată.
ARTICOLUL 24
24.1. Orice conflict sau neînțelegere între părți care ia naștere în legătură cu interpretarea sau aplicarea acestui contract va fi soluționat în măsura posibilului prin înțelegere între părți, iar părțile sunt de acord să facă toate eforturile cu bună-credință pentru a ajunge la o astfel de înțelegere.
24.2. Daca dupa 15 zile de la semalarea acestor neintelegeri intre parti, acestea nu rezolva in mod amiabil divergenta, atunci solutionarea va fi de competenta Instanțelor Judecătorești din județul Mureș.
Legea aplicabilă
25.1. Prezentul contract și relația dintre părți vor fi guvernate de legile României și interpretate în conformitate cu acestea.
ARTICOLUL 26
Limba
26.1. Contractul este elaborat în limba romana.
Prevederi diverse
27.1. Renunțare. În măsura permisă de legile României și pe baza
prezentului contract, neexercitarea sau exercitarea cu întârziere de către una
dintre părți a vreunui drept în cadrul acestui contract nu va însemna o
renunțare la acest drept. În plus,
exercitarea unică sau parțială a unui astfel de drept nu va împiedica
exercitarea pe viitor a acelui drept.
27.2. Acest contract este elaborat în folosul ambelor părți și al succesorilor și cesionarilor lor legali și este obligatoriu din punct de vedere juridic pentru ei. Acest contract nu poate fi schimbat verbal, ci numai printr-un instrument scris semnat de părți și aprobat de ele.
27.3. Dacă vreuna dintre prevederile acestui contract este considerată nevalabilă sau neaplicabilă, acea prevedere (în măsura în care este nevalabilă sau neaplicabilă) va fi considerată că nu are efect și nu va fi inclusă în acest contract, fără însă a invalida oricare dintre prevederile rămase ale contractului. Părțile vor face în acest caz toate eforturile rezonabile pentru a înlocui prevederea nevalabilă sau neaplicabilă cu o prevedere valabilă și aplicabilă, al cărei efect este cât mai apropiat posibil de efectul dorit al prevederii nevalabile și neaplicabile.
28.4. Prezentul contract constituie întregul contract dintre părți în ceea ce privește subiectul respectiv.
28.5. Acest contract va guverna toate aspectele proiectului și toate relațiile contractuale dintre părți, legate de Depozitul Ecologic Zonal din Judetul Mures.
28.6. Orice notificare sau comunicare scrisă prevăzută în prezentul contract, făcută de una dintre părți celeilalte părți, inclusiv, fără însă a se limita la ele, oricare și toate propunerile sau notificările, se vor face prin fax, poștă electronică sau telegramă. În cazul în care unul din mijloacele arătate nu asigură confirmarea primirii, partea care va primi actul de corespondență are obligația de a confirma primirea prin același mijloc prin care actul i- a fost comunicat.
B. CONDITII DE PROIECT
a)
Conditii
financiare de realizare a proiectului
Capital investit; Total: 29.872.657 excusiv
TVA
Din care pe etape:
Etapa I-a
Capital investit: 10.896.410
exclusiv TVA
din care:
Cheltuieli de investitie : 9.396.110
Depozit propriu-zis 3.856.000
Aria de servicii 1.109.000
Statii de transfer 669.450
Inchidere depozite actuale 2.669.460
Utilaje 380.000
Mijloace transport 140.000
Obtinere avize, acorduri
3%Vi 262.200
Cheltuieli initiale de gestiune: 980.000
Depozit propriu-zis 920.000
Statii de transfer 60.000
Diverse si neprevazute 5% 520.300
Etapa a II-a
Capital investit: 17.776.500
exclusiv TVA
din care:
Cheltuieli de investitie :
namolurilor de la Statiile de
epurare 3.000.000
Statie de compost(modul
1) 2.000.000
Unitate de triere 6.000.000
Studii, consultanta, proiectare 100.000
Obtinere avize, acorduri
3%Vi 330.000
Diverse si neprevazute 5% 846.500
Etapa a III-a
Capital investit:
1.199.747 exclusiv TVA
din care:
Cheltuieli de investitie :
Statie de compost(modul 2) 600.000
Inchidere finala depozit 549.747
Studii, consultanta,
proiectare 12.000
Diverse si neprevazute 5% 20.0000
Surse de finantare in EURO:
·
Etapa I-a:
imprumut bancar
·
Etapa a II-a: reinvestire+imprumut bancar
·
Etapa a III-a:
reinvestire
·
max. 100%
Capitalul de
lucru este cel pus
la dispozitie de S.C. AGENDA 21 S.A. Bucuresti, dar societatea nou infiintata
poate apela si la credite de lucru pe o perioada determinata la o banca
autorizata, urmind utilizarea eficienta a acestui credit cu respectarea
termenelor legale privind rambursarea.
Dividendele rezultate din
afacere dupa recuperarea investitiei, se vor repartiza-de catre societatea nou
creata (S.C. Ecologica Mureș S.A.) la sfirsituI fiecarui
an calendaristic pe baza bilantuIui contabil verificat de comisia de cenzori si
aprobat de C.A. si A.G.A.
Dividendele vor fi repartizate din profituI net realizat in
functie de valoarea actjunilor fiecarui participant la realizarea proiectuIui
public - privat.
Contabilitatea se va tine in
limba romana si va respecta intocmai Legea contabilitatii nr.82/1991.
Contabilitatea va fi organizata pe compartimente distincte,
conduse de directorul financiar - contabil care va purta raspunderea pentru
gestionarea patimoniului.
Sumele achitate de S.C. AGENDA 21 S.A. vor fi recuperate pe
baza unui contract ce se va incheia intre aceasta si S.C. Ecologica Mureș
S.A.
ContractuI va cuprinde suma avansata in Euro, de S.C. AGENDA
21 S.A. si termenele de achitare a sumei la care se va percepe o dobanda de 8 %
pe an.
La contract va fi atasat si graficul de rambursare a sumelor
indicate in contract.
Calculul
amortismentelor. La mijloacele fixe aferente rampei ecologice si care sunt
supuse deprecierii prin utilizare sau in timp, se va calcula si inregistra in
contabilitatea S.C. AGENDA 21 S.A. si se va recupera uzura fizica si morala a
acestora.
Aceste operatiuni sunt denumite generic amortizarea capitalului imobilizat. Calculul amortismentelor se va face conform Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, completata cu Hotararea Guvemului nr. 984/1999.
b)
Conditii de
constructie
Standarde si specificatii
Toate
lucrarile de constructii vor respecta Legislatia, Standardele si Normativele in
vigoare in Romania. Principalele acte normative ce se vor avea in vedere sunt:
3.
1. Legea 137/1995
(MO 304/30.12.1995) |
Legea protectiei mediului |
4.
2. OU 91/2002
(MO 465/ 28.06.2002) |
pentru modificarea si completarea
Legii protectiei mediului nr. 137/1995 |
5.
Legea 294/2003 6.
(MO
505/14.07.2003) |
pentru aprobarea OU 91/2002 pentru
modificarea si completarea Legii protectiei mediului nr. 137/1995 |
7.
3. Legea 73/2000
(MO 207/11/05.2000) |
Lege privind Fondului de mediu |
8.
4. OU 93/2001
(MO |
pentru modificarea si completarea
Legii 73/2000 privind Fondul de mediu |
9.
5. Legea 293/2002
(MO 390/7/05.2002) |
Lege pentru aprobarea OU 93/2001
pentru modificarea si completarea Legii 73/2000 privind Fondul de mediu |
10. 6. Ordin
1043/2002 al MAPM 11.
(MO 851/26.11.2002) |
Aprobarea modelului si continutului
formularului Declaratie privind obligatiile de plata la veniturile Fondului
pentru mediu |
28.
Ordin 860/2003 al MAPM 7.
(MO 52/30.01.2003) |
Aprobarea Procedurii de evaluare a
impactului asupra mediului si de emitere a acordului de mediu |
8.
8. Ordin 863/2003 la MAPM 9.
(MO 52/30.01.2003) |
Aprobarea ghidurilor metodologice
aplicabile etapelor procedurii cadru de evaluare a impactului asupra mediului |
28.
Ordonanta 87/2001 (MO 543/1/11/2001) |
Serviciile publice de salubrizare a
localitatilor |
10.Legea 326/2001 (MO 359/4. 07.2001) |
Legea serviciilor publice de
gospodarie comunala |
11.Ordonanta 78/2000 (M.O. 283/22.06.2000) |
Privind regimul deseurilor |
12.Legea 426/2001 (M.O.411/25.07.2001) |
Lege pentru aprobarea O.G.U 78/2000
privind regimul deseurilor. |
13. HG 856/2002
(MO 659/5.09.2002) |
Evidenta gestiunii deseurilor si
pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv cele periculoase |
14. Ordin 66/2002 al MAP si ANRSC
(MO 851/26.11.2002) |
Contributiile operatorilor
furnizori/prestatori de servicii de gospodarie comunala la bugetul ANRSC |
15.HG 162/2002
(M.O.164/2002) |
Hotarare privind depozitarea
deseurilor |
16.Ordin 867/2002 al MAPM
(MO 848/ 25.11.2002) |
Privind definirea criteriilor care
trebuiesc indeplinite de deseuri pentru a se regasi pe lista specifica a unui
depozit si lista nationala de deseuri acceptata pentru fiecare clasa de
depozite de deseuri |
17.HG 128/2002 (MO
160/6.03.2002) |
Hotarare privind incinerarea
deseurilor |
3.
18.Ordinul 1147/2003 al MAPM (MO
nr.150/7.03.2003) |
Ordin pentru aprobarea Normativului
tehnic privind depozitarea deseurilor-construirea, exploatarea, monitorizarea
si inchiderea depozitelor de deseuri |
19.Ordin nr. 1215/2003 al MAPM (MO
nr.150/7.03.2003) |
Ordin pentru aprobarea Normativului
tehnic privind incinerarea deseurilor |
20.HG 1357/2002 (MO
893/10.12.2002) |
Hotarare privind stabilirea
autoritatii publice responsabile cu controlul si supravegherea importului,
exportului si tranzitului de deseuri |
21.Legea 107/1996 (MO
244/8.10.1996) |
Legea
apelor |
22.Legea 10/1995 (MO
12/24.01.1995) |
Legea
privind calitatea in constructii |
23.P 118/1999 |
Normativ de siguranta la foc a
constructiilor |
24.Ordinul 3/N/1992 al MLPTL |
Normativ pentru proiectarea
antiseismica a constructiilor de locuinte, social-culturale, agrozootehnice
si industriale. Indicativ P100/ 1992 |
25.HG 277/1997 (MO 100
bis/26.05.1997) |
Normativ de continut al
documentatiilor tehnice necesare obtinerii avizului G.A. si a autorizatie
G.A. |
26.Ordinul 536/1997 al MS (MO 140/3.07.1997) |
Ordin pentru aprobarea Normelor de
igiena si a recomandarilor privind mediul de viata al populatiei |
27.Ordinul 1228/3.09.2002 MLPTL BC vol.13/2002 |
Normativ pentru utilizarea
materialelor geosintetice la lucrarile de constructii. Indicativ NP 075-02 |
28.Ordinul 837/6.06.2002 MLPTL BC vol.13/2002 |
Ghid privind modul de intocmire si
verificare a documentatiilor
geotehnice pentru constructii, Indicativ GT 035/2002 |
Ordinul 860/2002 MAPM (MO 52/30.01.2003) |
Aprobarea procedurii cadru de
evaluare a impactului asupra mediului si de emitere a acordului de mediu |
Ordinul 860/2002 MAPM (MO 52/30.01.2003) |
Aprobarea Ghidurilor metodologice
aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului |
Durata de viata a proiectului
Executia si
exploatarea proiectului au o durata de viata estimata pentru 25 ani. Investitia
este esalonata in 3 mari etape de realizare.
Servicii existente
La data
negocierilor nu exista un serviciu pentru activitatea care face obiectul
licitatiei. S.C.
Ecologica Mureș S.A. va prelua deseurile de la actualii operatori de salubritate, pe baza unor
contracte de prestări servicii, conform hotărârii consiliilor locale
respective.
Durata maxima de constructie
Conform
prezentelor conditii de proiect.
Metodele de punere in exploatare
Punerea in
exploatare se va face pe baza de:
·
receptii
calitative a lucrarilor executate
·
obtinerea
autorizatiilor legale de functionare
Se are in
vedere in etapa I-a urmatoarea schema operationala:
1.
Realizarea a 4 statii de transfer, motivate astfel:
·
Ludus 1 buc,
conform proiect SF
·
Tarnaveni 1 buc,
conf. proiect SF
·
Iernut 1 buc
·
Sovata 1 buc
2. Cu concursul autoritatilor administratiei locale si a
autorității teritoriale de mediu se va incepe o campanie de constientizare a
operatorilor de salubritate si a cetatenilor pentru trecerea la colectarea
diferentiată in doua fractiuni: umeda si uscata. Scop: facilitarea trecerii la
etapa a II-a de implementare a proiectului.
c)
Realizarea
compartimentului 1 de depozitare,a constructiilor de monitoring si a celor
administrative la amplasamentul Ungheni
Calitatea constructiilor
Pentru
asigurarea conditiilor de calitate in realizarea obiectivelor propuse in
proiect, se are in vedere:
·
incredintarea
executiei unor antreprenori de specialitate, certificati ISO 9001, care vor
avea obligatia punerii la dispozitia Companiei a Manualului de asigurare a
calitatii si a Procedurilor pentru asigurarea calitatii
·
angajarea unui
consultant, conducator tehnic cu executia, abilitat de Inspectia Teritoriala de
Stat in Constructii pentru nivelul de exigenta cerut de obiectivul proiectat
·
asigurarea
verificarii proiectului de executie de catre verificatori tehnici de proiect
autorizati de MLPAT pentru nivelurile de exigenta indicate de Proiectantii de
specialitate
·
receptia
lucrarilor pe faze de executie de catre comisii formate din reprezentanti
nominalizati de conducerea Companiei
·
invitarea
reprezentantilor Inspectiei Teritoriale de Stat in
Constructii sa participe la fazele determinante, fixate de proiectantii de
specialitate
·
atat la proiectare
cat si la executie se vor respecta normativele si standardele in vigoare,
precum si recomandarile și avizele, acordurile obtinute
Sursa
materialelor
Materialele de constructie se vor procura pe plan local: betoane, produse de balastiera, cherestea,
structuri metalice, conducte din PEHD, etc.
Materialele geosintetice ( geomembrana, geotextil) se vor procura din import, intrucat nu se produc
in Romania
Caracteristicile constructiilor
Pricipalele
caracteristici ale constructiilor sunt cele prevazute in SF pus la dispozitie
de Beneficiar
Tehnologii
de constructie
Se vor
utiliza tehnologii moderne, astfel incat se apreciaza ca 80% din volumul
lucrarilor se va executa mecanizat.
Penalitati de intarziere in constructie
In
contractul pe care Compania il va incheia cu Antreprenorul/antreprenorii de
specialitate se vor fixa termene pentru PIF si
penalitati pentru intarzieri.
Prescriptii temporare, garantii si precautii
constructive
Lucrarile de
terasamente se recomanda a fi executate in perioada iulie-septembrie
Lucrarile de
montare a materialelor geosintetice se recomanda a fi executate in perioada
iulie-noiembrie
Celelalte
lucrari nu necesita conditii speciale de realizare
Pentru
materialele geosintetice se vor solicita garantii din partea furnizorilor.
La fel
pentru utilaje si echipamente.
c)Conditii de exploatare
Specificatii de performanta
·
statia de triere
capacitate: 50.000 to/an
·
unitatea de
compost: 40.000 to/an
·
tratarea
deseurilor provenite de la statiile de epurare: 30.000 mc/an
·
incinerarea
deseurilor toxice si periculoase (spitalicesti): 40.000 to/an
Metode directe de masurare a utilizarii
Atat la
statiile de transfer cat si la depozitul zonal se va face o monitorizare
stricta prin cantarire, a cantitatilor de deseuri. De asemenea se vor
inregistra: locul de provenienta, tipul deseului, numele colectorului sau a
agentului economic. Anual se va evalua capacitatea utilizata din depozit.
d)Conditii de venit
Nivelul taxelor/tarifelor percepute si modul
de percepere
Din analiza
costurilor cu investitia coroborate cu cele de operare au rezultat urmatoarele
tarife pentru prima etapa de implementare a proiectului:
·
depozitare: 14,84 /to, din
care pentru inchidere depozit, constituit ca fond de inchidere 1,24 /to exclusiv TVA
·
operare in statii de transfer: 7,25 /to exclusiv TVA tarif mediu valabil pentru toate
statiile de transfer
·
inchidere depozite actuale: 2,4 /to exclusiv TVA
Tarifele vor
fi incasate sub forma de taxe de catre operatorii de servicii publice de
salubrizare, care vor achita facturile avansate de Companie pe baza de PV de
receptie a cantitatilor de deseuri cantarite, depuse cel tarziu in prima decada
a lunii urmatoare. Operatorii vor achita factura in termen de max. 30 zile de
la data facturarii. Decontarea se va face in lei la cursul BNR din data
facturarii.
Pentru
urmatoarele etape, nivelul tarifelor va fi stabilit in functie de efortul
investiilor si a cheltuielilor operationale aferente fiecarei activitati
propuse in parte.
Perioada pe care vor fi percepute
taxele/tarifele
Se propune
un contract de parteneriat public-privat de tipul : Contract cu valoare
variabila calculata pe baza de preturi unitare.
Contractul
se propune a fi valabil 25 ani, astfel ca si tarifele/taxele vor fi percepute
pe aceeasi durata. La expirarea duratei contractate, acesta va putea fi
prelungit cu acordul partilor.
Frecventa si metoda de actualizare a
taxelor/tarifelor
Cheltuielile
cu realizarea, implementarea si functionarea proiectului se vor recupera prin taxa de salubritate, in
conformitate cu OGU nr. 87/2001 privind Serviciile publice de salubrizare a
localitatilor.
Tarifele
sunt stabilite in Euro si sunt platite in ROL la cursul zilei in care se face
plata anuntat de Banca Nationala a Romaniei. Aceste tarife se renegociaza in
cazul in care diferenta intre inflatie si evolutia EURO in raport cu ROL
variaza cu mai mult de 5% fata de ultima ajustare a tarifului sau in cazul in
care costurile investitorului cresc in termeni reali cu 10% ca urmare a
schimbarilor legislative.
Ca mărturie a
celor de mai sus, fiecare parte a semnat prezentul contract la
.................................., România, în 9 exemplare originale, in limba
romana, la data menționată mai sus.
CONSILIUL JUDETEAN MURES, Societatea Comerciala AGENDA 21 S.A.,
CONSILIUL UNGHENI,
CONSILIUL SINPAUL,
CONSILIUL TARNAVENI,
CONSILIUL LUDUS,
CONSILIUL IERNUT,
CONSILIUL SOVATA,
CONSILIUL SINGEORGIU DE PADURE
ANEXE
Al contractului de parteneriat public-privat pentru realizarea obiectivului de investiții Depozit ecologic la nivel regional în județul Mureș